Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Melkein pahin vastus on nyt ollu se vähän perusmosaa isompi keihäs ritari ennen storm gatea. Ei ole mikään minibossikaan. Pistää aika pahaa sarjaa sillä keihäällään, että ei pysty kaikkia torjumaan/väistämään. Pirun kauas vielä yltää ne kombot. :poop:
 
Melkein pahin vastus on nyt ollu se vähän perusmosaa isompi keihäs ritari ennen storm gatea. Ei ole mikään minibossikaan. Pistää aika pahaa sarjaa sillä keihäällään, että ei pysty kaikkia torjumaan/väistämään. Pirun kauas vielä yltää ne kombot. :poop:
Ulkomaailmassa monet voi juustottaa sneak attackeilla. Juoksee pakoon, piiloutuu puskaan ja uusi back stab kun mosa lähtee kävelemään takaisin.

ps. Miksiköhän noi back stabit ei enää toimi? Ei voi johtua siitä, että short sword on nyt magic short sword?
 
25h tuli hakattua viikonloppuna, ja olen ihan myyty. Alussa tämä peli oli jo lupaava, vaikkakin alun vaikeustason kanssa turhauttava. Mutta nyt kun alkaa peli aueta, saada kunnon aseita ja oppia pelaamaan, niin onhan tämä aivan silkkaa herkkua. En muista milloin olisi viimeksi open world peli näin kovaa iskenyt. Soulsit kaikki pelattu lävitse, mutta tässä on jotenkin yhdistetty edellisten parhaat osat ja sen päälle vielä parannettu monella osa-alueella. Esim taistelussa nuo guard counterit, hyppyiskut ja aseiden erikoisliikkeet ovat kaikki loistavia. Siinä missä noita weapon artseja ehkä joskus Dark Souls 3 saattoi käyttää, tässä ne ovat ihan keskeisiä. Myös tuo että aggressiivisella hyökkäämisellä saa vastustajat stunnattua, rohkaisee paljon hyökkäävämpään pelityyliin. Siinä on moni vihollinen aika hätää kärsimässä kun runnot kahden käden isolla miekalla vain täysiä päin. Jousipyssyilläkin oikeasti tekee jotain tällä kertaa, eli niitäkin kannattaa kokeilla.

Niille jotka pelaavat vasta alun Limgravea ja miettivät että ihan hyvä peli, mutta onkohan tämä 10/10 kumminkaan, niin odottakaapa vaan noita myöhempiä alueita. Kyllä on jo pariin kertaan pudonnut leuka lattiaan, kun on sen verran upeita ja yllättäviä alueita sekä bosseja tullut vastaan. Se hyppivä hirvi oli kyllä audiovisuaalisesti upein Souls-bossi mitä tullut koskaan nähtyä. Ei kyllä malta odottaa, mitä kaikkea mielipuolista tulee vielä vastaan.
 
30h ja lähelläkään kaikkea en ole nähnyt, mutta nähdyn perusteella tämä pieksää tyylissä ja alueissa edelliset niin perusteellisesti, että en tiedä voinko ainakaan kolmoseen enää palata. On ollut vaihdetta päällä tekijöillä. :D

Alun nurmimetsän perusteella ei tosiaan kannata tuomita tai se on jo tragedia suorastaan.
 
[

Ainiin sitten yksi kysymys, minulle tarjottiin ostettavaksi taikoja mutta voiko noita käyttää nämä niin sanotut fyysisen toiminnan hahmot, kuten Samurai?
En ainakaan muista nähneeni videoissa että Samurai osaisi taikoja heittää...

En suosittele glintstone taikoja käyttämään jos ei muuten aio panostaa int stattiin. Ne glintstone taiat on aika turhia, paitsi ehkä Scholar's Armament eli Magic Weapon. Faith taiat sen sijaan on paljon näyttävämpiä ja ilmeisesti hyödyllisempiäkin crowd control ym suhteen. Ite oon siis vetäny nimenomaan int/dex buildilla mut ei nuo glintstone taiat kyllä kummosia ole. Lähinnä tulee käytettyä lentäviä otuksia varten.

Mutta tässähän voi samuraillakin pelata täysin maagibuildilla jos haluaa. Eräästä luolasta suht lähellä ekaa aluetta löytyy 24 int vaativa Katana jossa toki int skaalaus. Sellainen käteen ja toiseen käteen faith spellejä vaativa työkalu tai sitten sauva ja avot.

Tää on kaikki tätä uutta "vaikeutta" mutta kyllä se mekanismi kai selitetään pätkittäin kun niitä NPC invadereita kohtaa. Soulseissa ei tarttenut mitään esineitä käyttää, että näki merkit.

Kyllähän DS3 piti jotain niitä consumable itemejä käyttää että sai signin maahan ja/tai sen näki. Tässä sama homma. Signin saa maahan sillä reusable itemillä mutta toisen pitää käyttää se consumable itemi jotta näkee signit. Erona DS3 että tässä niiden saanti naurettavan helppoa, maailma on täynnä niitä kukkasia jolla voit craftia coop itemeitä.
 
Et nähnyt summon merkkejä ilman emberiä/humanityä.

Joo mutta se oli pysyvä olotila jos ei kuollut. Ei tarvinnut esineitä käyttää erikseen.

Miten muuten tässä invasionit, onko ne defaulttina niin, ettei ihmispelaajat pääse? Pelkkiän NPC:itä on tullut. Jos ei niin voiko ne sulkea pois niin että silti pysyy online?
 
Joo mutta se oli pysyvä olotila jos ei kuollut. Ei tarvinnut esineitä käyttää erikseen.

Joo toki. Tässä voit helppolla craftata lisää. Jos kaksi kokematonta pelaa kolmosta yhdessä niin emberit loppuu kyllä äkkiä ja alkaa lisäsäätö. Eldenissä parempi minusta.
 
Joo toki. Tässä voit helppolla craftata lisää. Jos kaksi kokematonta pelaa kolmosta yhdessä niin emberit loppuu kyllä äkkiä ja alkaa lisäsäätö. Eldenissä parempi minusta.

No joo, tuo on toki totta. Itselläni summonit oli DS:ssä vain randomeita ja vain bosseja vastaan.
 
Miten muuten tässä invasionit, onko ne defaulttina niin, ettei ihmispelaajat pääse? Pelkkiän NPC:itä on tullut. Jos ei niin voiko ne sulkea pois niin että silti pysyy online?

Eikös se tässä ollut niin että jos sulla on joku jo kutsuttuna avuksi niin sitten saattaa tulla myös invade. Jos taas et kutsu ketään niin olet turvassa invadelta.
 
Eikös se tässä ollut niin että jos sulla on joku jo kutsuttuna avuksi niin sitten saattaa tulla myös invade. Jos taas et kutsu ketään niin olet turvassa invadelta.
Näin itsekin muistelen, eli jos pelkille bosseille pyydät summoneita avuksi, niin aika tuuri saa olla että joku siinä ~20s aikaikkunassa sinne inveidaa :)
 
Meillä on 37 tuntia pelikellossa ja coopissa vedetty kaikki dunkut ja jotain overworld bosseja. Invadereita tullu tasan 4 kertaa, ettei tässä kyllä invadereita muutenkaan tuu joka viides sekunti kuten DS3. Ja tällä hetkellä nuo invaderit eivät edes tiedä mitä tekevät joten ovat turpaan saaneet joka kerta koska 2v1.
 
NPC-invadereilla on silmät selässäkin ja rollaavat helposti pelaajan ja NPC-helppisummonin ristitulessa mutta voi olla aika nihkeetä invadata kahta pelaajaa jos edes toinen heittelee taikoja. Osumia tulee paljon väkisinkin ja nopeasti.
 
Tuo kyllä köyhyttää peliä aika paljon, ei mulla ainakaan ole mitään mieltä invadeen jos siellä varmuudella odottaa ylivoima. Toisaalta, eipähän ole noobien hakkaajille niin paljoa helppoa riistaa.
 
Tuo kyllä köyhyttää peliä aika paljon, ei mulla ainakaan ole mitään mieltä invadeen jos siellä varmuudella odottaa ylivoima. Toisaalta, eipähän ole noobien hakkaajille niin paljoa helppoa riistaa.
Tavallaan ihan reilu mekanismi. Hyökkääjällä kuitenkin edellisissä osissa AINA joku cookie cutter PvP buildi, jota vastaan ei mahdollisesti jo vahinkoa ottanut ja loitsunsa heitellyt PvE hahmo ei voinut pärjätä. Mieluummin disconnectasin kuin annoin ilon hyökkääjälle, jota ei kiinnostanut antaa mahdollisuutta ;)
 
Onko tähän olemassa mitään hyvää ja selkeää opasta josta kannattaisi lähteä liikkeelle ja mistä lähtisi opettelemaan asioita? Ei ole aikaisempaa kokemusta Souls-peleistä, joten täysnoobi ollaan.
Neuvoja souls-aloittelijalle:
-Kuoleman sattuessa runet(kokemuspisteet) jää sinne minne kuoli ja ne pitää hakea, jos kuolee matkalla runet menettää lopullisesti
-Kun peli alkaa seuraa ohjeita/waypointteja niin kauan että saat hevosen ja voit leveloida! Vasta sitten kannattaa alkaa tutkimaan
-Aloitushahmo määrää vain statsit ja varusteet, eikä mikään estä lähitaistelijaa taikomasta myöhemmin pelissä
-Väistössä on invibilisity frameja eli oikeaan aikaan väistämällä vihun ase ei vahingoita vaikka se näyttäisi "osuvan", tätä tullaan hyödyntämään paljon
-Equipment load/varusteiden paino pitäisi saada mediumiksi jotta väistöt onnistuvat, eli toinen ase tai kypärää ja kenkiä pois päältä
-Taikuutta on kahta lajia, toinen käyttää INT ja toinen FTH statsia, eli velho tai pappi. Ne tarvii silti esineen jolla taiotaan eikä sitä melee hahmolla ihan ekojen tuntien aikana saa
-Vihollisista voi monesti vain juosta ohi
-Aseiden tehokkuus ei kerro kaikkea, liikesarjat ja etäisyys on melkeimpä tärkeämpiä
-Poise on varusteista saatava jämäkkyys statsi. Yksinkertaisesti sanottuna se määrää montako iskua voi torjua kilvellä putkeen [EDIT: eipä olekaan, kilven stability määrää kuinka paljon staminaa lähtee torjunnasta] ja sen kumman isku menee läpi jos lyödään yhtä aikaa vihun kanssa. Isot aseet tekee paljon poise damagea
-Osta soihku jolla voi valaista pimeässä ja tuikata juttuja tuleen

Minä aloitin Vagabondilla ja sanoisin että se on toinen hyvä aloitushahmo aloittelijalle. Korkea hp, hyvä kilpi, kaksi erilaista asetta ja hyvät suojat. Opettaa hyvin lähitaistelun ja statsien puolesta taikoihin pääsee nopeasti käsiksi myöhemmin pelissä, mutta ei läheskään heti.

Toinen hyvä on Confessor. Sillä on alussa peruslähitaistelu valmius ja ylimääräinen heal taika. Ylimääräistä healia tulee käyttämään läpi pelin. Levuttelee siitä sitten mihin suuntaan haluaa.

EDIT: Pelaa vain menemään äläkä huolehdi liikoja. Pikku hiljaa siinä oppii ja siperia opettaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tavallaan ihan reilu mekanismi. Hyökkääjällä kuitenkin edellisissä osissa AINA joku cookie cutter PvP buildi, jota vastaan ei mahdollisesti jo vahinkoa ottanut ja loitsunsa heitellyt PvE hahmo ei voinut pärjätä. Mieluummin disconnectasin kuin annoin ilon hyökkääjälle, jota ei kiinnostanut antaa mahdollisuutta ;)

Aikalailla yhtä vastenmielistä toimintaa sinulta kuin cookiecuttereiltakin. Parhaimmillaan invade mekanismi rikasti mukavasti pelikokemusta molemmin puolin, vaikka oli kyllä aika vammasta paskaa jos sieltä hyökki joku cheatteri tai pelinläpäissyt noobinhakkaaja, ihan yhtä vammaista oli kun yritti invada niin ylipuolet kerroista joku vetää piuhat seinästä. Aika pitkään Soulsien mekaniikat toimi suht hyvin, mutta lopulta sitten perseilijöistä tuli enemmistö. Toki siellä on vieläkin ihan normitaistoja, jotka eivät käytä törkeästi hyväksi pelimekaniikkoja.
 
Aikalailla yhtä vastenmielistä toimintaa sinulta kuin cookiecuttereiltakin. Parhaimmillaan invade mekanismi rikasti mukavasti pelikokemusta molemmin puolin, vaikka oli kyllä aika vammasta paskaa jos sieltä hyökki joku cheatteri tai pelinläpäissyt noobinhakkaaja, ihan yhtä vammaista oli kun yritti invada niin ylipuolet kerroista joku vetää piuhat seinästä. Aika pitkään Soulsien mekaniikat toimi suht hyvin, mutta lopulta sitten perseilijöistä tuli enemmistö. Toki siellä on vieläkin ihan normitaistoja, jotka eivät käytä törkeästi hyväksi pelimekaniikkoja.
Sori, et ollut tervetullut ja se siitä. En kohdannut yhtään invaderia, joka ei olisi ollut selkeästi valmistautunut nimenomaan PvP-pelaamiseen.

Dueling oli ihan ok siinä omassa kerhossaan.
 
Eikös lähinnä tommonen invade jollain cookie cutter pvp buildilla ole grieffausta?
 
Eikös lähinnä tommonen invade jollain cookie cutter pvp buildilla ole grieffausta?

Niin, tää on hyvä kysymys. Sanoisin, että paska pelimekanismi kun se invade tulee aina tietoisesti ja se olisi vain tyhmyyttä mennä sinne vahingoittuneena ja huonosti varustautuneena. Ja sitten kun invaderilla oli vielä pelin omat mobit puolellaan niin eihän siinä mitään järkeä ollut.

Jos se invade olisi satunnainen tilanne kesken PvE peliä niin 1-1 voisi olla mielenkiintoista. Toivottavasti 1-2 tässä tasaa puntit.
 
Sori, et ollut tervetullut ja se siitä. En kohdannut yhtään invaderia, joka ei olisi ollut selkeästi valmistautunut nimenomaan PvP-pelaamiseen.

Dueling oli ihan ok siinä omassa kerhossaan.

Eri asia valmistautua PVP-pelaamiseen kuin tahallisesti hyväksikäyttää pelinmekaniikkoja, esim juoksemalla 1-tasoisena pelin loppuun, kerätä loppupelin kamat ja palata alkualueille noobeja hakkaamaan. Tää disconnect porukka on ihan samaa saastaa noiden muiden perseilijoiden kanssa.


Eikös lähinnä tommonen invade jollain cookie cutter pvp buildilla ole grieffausta?

Mitä on grieffaus?
 
Eri asia valmistautua PVP-pelaamiseen kuin tahallisesti hyväksikäyttää pelinmekaniikkoja, esim juoksemalla 1-tasoisena pelin loppuun, kerätä loppupelin kamat ja palata alkualueille noobeja hakkaamaan. Tää disconnect porukka on ihan samaa saastaa noiden muiden perseilijoiden kanssa.

Toivon vaan, että invaderit kuluttivat tunteja elämästään grindaten niitä esineitä päästäkseen katsomaan disconnected-ruutua :D
 
Toivon vaan, että invaderit kuluttivat tunteja elämästään grindaten niitä esineitä päästäkseen katsomaan disconnected-ruutua :D

Mutta hetkeäkään et ajattele niitä pelaajia jotka pelaavat normaalisti ja joiden aikaa tuhlaat hävyttömästi hyväksikäyttäen pelimekaniikkojen heikkouksia?
 
Mutta hetkeäkään et ajattele niitä pelaajia jotka pelaavat normaalisti ja joiden aikaa tuhlaat hävyttömästi hyväksikäyttäen pelimekaniikkojen heikkouksia?

Kuten sanottua, eivät olleet tervetulleita yksipuolisesti paskomaan minun peliäni. Ihan turha odottaa reilua peliä jos itse haluaa väkisin päästä PvP-buildillä juonta pelaavien vaivaksi.
 
Äh, jos joku maksaa pelistään niin kyllä sen piuhan saa repiä vaikka kappaleiksi. Jokainen päättää oman tapansa.
 
Kuten sanottua, eivät olleet tervetulleita yksipuolisesti paskomaan minun peliäni. Ihan turha odottaa reilua peliä jos itse haluaa väkisin päästä PvP-buildillä juonta pelaavien vaivaksi.

Mikset pelaa sitten offline? Mielummin sitten osallistut pelimekaniikkojen paskomiseen huijaamalla, not cool. Peli antaa kyllä paljon mahdollisuuksia tasata puntteja puolustajalle, valita kohtaamispaikka, kutsua apuvoimia jne..


Äh, jos joku maksaa pelistään niin kyllä sen piuhan saa repiä vaikka kappaleiksi. Jokainen päättää oman tapansa.
Ei siinä vaiheessa kun mennään online ja pelataan moninpeliä.
 
Turha tästä täällä on enempää vääntää. Ehkä yksi tai kaksi positiivista ja tasapuolista invader-kokemusta olisi auttaneet fiilikseen, että ihan hauskaahan tää on välillä vääntää ihmistä vastaan mutta sellaisia ei vaan tullut vastaan joten se siitä.
 
Neuvoja souls-aloittelijalle:
-Kuoleman sattuessa runet(kokemuspisteet) jää sinne minne kuoli ja ne pitää hakea, jos kuolee matkalla runet menettää lopullisesti
-Kun peli alkaa seuraa ohjeita/waypointteja niin kauan että saat hevosen ja voit leveloida! Vasta sitten kannattaa alkaa tutkimaan
-Aloitushahmo määrää vain statsit ja varusteet, eikä mikään estä lähitaistelijaa taikomasta myöhemmin pelissä
-Väistössä on invibilisity frameja eli oikeaan aikaan väistämällä vihun ase ei vahingoita vaikka se näyttäisi "osuvan", tätä tullaan hyödyntämään paljon
-Equipment load/varusteiden paino pitäisi saada mediumiksi jotta väistöt onnistuvat, eli toinen ase tai kypärää ja kenkiä pois päältä
-Taikuutta on kahta lajia, toinen käyttää INT ja toinen FTH statsia, eli velho tai pappi. Ne tarvii silti esineen jolla taiotaan eikä sitä melee hahmolla ihan ekojen tuntien aikana saa
-Vihollisista voi monesti vain juosta ohi
-Aseiden tehokkuus ei kerro kaikkea, liikesarjat ja etäisyys on melkeimpä tärkeämpiä
-Poise on varusteista saatava jämäkkyys statsi. Yksinkertaisesti sanottuna se määrää montako iskua voi torjua kilvellä putkeen ja sen kumman isku menee läpi jos lyödään yhtä aikaa vihun kanssa. Isot aseet tekee paljon poise damagea
-Osta soihku jolla voi valaista pimeässä ja tuikata juttuja tuleen

Ja vielä yks tärkeä asia, älä pelkää kuolla, tässä ei tule game overia.

Runeja tulee ja menee. Bossien jälkeen kannattaa tuhlata runet aina asioihin ja loput leveleihin. Sitten jos puuttuu jonkin verran tavoitteesta, niin käyttää vasta runeitemeitä.

Silloin kun on nolla runea, kannattaa tutkia paljon ja vedellä ns suicide runeja, koska löydetyt tavarat jää itelle, vivut ja ovet auki ja kaikki muukin, mitä maailmassa tekee, jää tehdyksi. Tää on sellanen tehokkaan pelityylin avainjuttu. Eli kun on reilusti kamaa ja paikkoja auki kartassa, voi alkaa mättää pomoja turpaan 100-0 yks kerrallaan ja pikamatkustella minne huvittaa. Jos tätä yrittää pelata yhden reitin ja lineaarisen etenemisen tavalla, menee ihan helvetin hankalaksi.

Se vihreä stamina bar healtin alla vaikuttaa kilvellä torjumiseen, ei poise. Poise tulee peliin kun vaihdellaan ja otetaan vastaan iskuja.
 
Viimeksi muokattu:
Oma pelikokemus meni siten että aloittelin Prophetilla ja sitten vähän hankalaa oli ja bosseilta tuli turpaan aika lujaa kun se aloituskilpikin blokkasi vain PUOLET physival damagea eli oli täysin hyödytön ja sitten Margittia yli tunti tahkoamista ja ragequit kun sentti healttia jäljellä ja kuolin. Incantationit tuntui olevan täysin hyödyttömiä varsinkin kun kys. pomo on niin nopea.

Uusi hahmo Vagabondi ja dexin unohtaminen ja isoin miekka käteen mitä löytyy (Löytyikin oikein mojova Ultra greatsword) ja upgradetin +5 ja hahmolle hyvin leveleitä ja sitten menin moikkaamaan uudestaan Margittia ja sehän kuolikin kerralla. Myös toiset bossit kuolevat paljon helpommin.


Kaikkein paras keino hahmon saamiseksi vahvemmaksi tosiaan taitaa olla aseen upgradettaminen joka vaatii smithing shardseja ja paras paikka niiden löytämiseen on kaivos dungeonit joita pari löytynyt joista saa paljon shardeja ja golden seedsien keräily auttaa myös paljon. Ehdottomasti valkkaisin myös sen golden seedin aloitusesineeksi.

Oma guide vahvaksi hahmoksi on:

- Aseen upgradettaminen
- Seedsien keräily
- Kunnolla panostusta Vigoriin

= Hahmo joka lyö lujaa ja ei kuole helposti ja voi healata itseään pitkän aikaa
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku on löytänyt hyvän etenmisreitin niin voisi vaikka laittaa spoilerin taakse. Eli missä järjestyksessä alueet kannattaa koluta että menisi ns. helpoimmasta vaikeampaan. Nyt lvl 50 str buildilla. Ja aika paljon karttaa availtu. Muutama kova minibossi jäänyt tappamatta matkan varrella. Muuten aika helpon oloisesti matka taittunut
 
Noh, Margit kolmannella yrityksellä... :tup:

Eka yritys oli ensikohtaaminen, joka yllätti. Sitten lähdin kiertelemään karttaa ja palasin lopulta kattomaan että kaatuisko. Kaatui melkein tokalla yrityksellä mutta summonit ei kestäneet ja sain vasarasta yrittäessäni napata potionia. Komannella kerralla käytin ensin NPC summonin ja "työkalua" ja sitten vasta sudet kun NPC oli viimeisillään. Itse kitesin aloitustaian kanssa kaukaa kevyellä varustuksella ja parhaalla rollilla.

Tärkeää tuossa oli, ettei visko niitä taikoja ihan surutta vaan pitää staminaa takataskussa yllärihyppyjen varalta.
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku on löytänyt hyvän etenmisreitin niin voisi vaikka laittaa spoilerin taakse. Eli missä järjestyksessä alueet kannattaa koluta että menisi ns. helpoimmasta vaikeampaan. Nyt lvl 50 str buildilla. Ja aika paljon karttaa availtu. Muutama kova minibossi jäänyt tappamatta matkan varrella. Muuten aika helpon oloisesti matka taittunut

Itsellä ainakin toimi hyvin siinä vaiheessa kun Margit tuli vastaan että lähdin päinvastaiseen suuntaan, siellä on todella suuri alue helpompaa sisältöä idässä ja etelässä sekä kohtalaisen paljon tehtäviä, sen jälkeen painelin Margitin ja sen linnan yhteen nippuun paremmalla gearilla ja kaikki mahdolliset asiat avattuna
 
Näköjään ton uusimman päivityksen myötä jos pleikan laittaa lepotilaan, niin uudestaan aloittaessa tulee joku yhteys virhe ja peli menee alku valikkoon.
 
Miten tuo bleeding build up toimii? Jos se on kilvessä "passive" niin lisääkö se aseen vaikutusta vai toimiiko vain kilvellä mäiskiessä?
 
Miten tuo bleeding build up toimii? Jos se on kilvessä "passive" niin lisääkö se aseen vaikutusta vai toimiiko vain kilvellä mäiskiessä?

Jos on kilvessä niin toimii vaan kilvellä mäiskiessä.
 
Siis onko Parry se, että ajoittaa vaan perustorjunnan käytön oikein, vai toi ihmeen "läpsy", minkä tekee tuolla kilvellä siitä toimintonapista.

Ja onko siitä ihmeen "miekka stancesta" mitään hyötyä, minkä tekee siitä toimintanapista, jos on molemmissa käsissä miekka.
 
Kunnolla panostusta Vigoriin

En itse tätä kyllä suosittelisi. Enemmän vigoria = vähemmän kaikkea hyödyllistä. Toki siihenkin välillä kannattaa pointteja heittää, mutta ainakin alkupuolella kannattaa keskittyä enemmän damage-stattiin ja enduranceen/mindiin, riippuen vähän mitä tarttee. Esim. str-buildit yleisesti hyötyy enemmän endurancesta, koska lyönnit vie melkoisesti staminaa ja dex-buildit ei sitä välttisti tarvitse paljoa.
 
Siis onko Parry se, että ajoittaa vaan perustorjunnan käytön oikein, vai toi ihmeen "läpsy", minkä tekee tuolla kilvellä siitä toimintonapista.

Ja onko siitä ihmeen "miekka stancesta" mitään hyötyä, minkä tekee siitä toimintanapista, jos on molemmissa käsissä miekka.

Parry on se kilvellä huitasu. Sen jälkeen on pieni hetki aikaa tehdä riposte (vai mikä se tässä onkaan) joka tekee critical damage osuman.
 
Siis onko Parry se, että ajoittaa vaan perustorjunnan käytön oikein, vai toi ihmeen "läpsy", minkä tekee tuolla kilvellä siitä toimintonapista.

Ja onko siitä ihmeen "miekka stancesta" mitään hyötyä, minkä tekee siitä toimintanapista, jos on molemmissa käsissä miekka.
Se läpsy. Pitää ajottaa oikein. Dark souls ykkösessä helpotti, ku opetteli ihmisen tyylisiä vastaan ja parrysi ns asekättä, eikä asetta. Alkupään vihut lataa noita lyöntejä niin hitaasti, että tekee ite parryn 2 sekuntia liian aikaisin :D PvP:ssä taas lagin takia se pitää melkeen ennakoida.
 
Siis onko Parry se, että ajoittaa vaan perustorjunnan käytön oikein, vai toi ihmeen "läpsy", minkä tekee tuolla kilvellä siitä toimintonapista.

Ja onko siitä ihmeen "miekka stancesta" mitään hyötyä, minkä tekee siitä toimintanapista, jos on molemmissa käsissä miekka.

"Miekka stance" Jos siis sitä yhtä skilliä tarkoitat tekee sellasen vahvan alhaalta ylös huitasun jos painat hyökkäysnappia heti sen stancen jälkeen
 
DS1 parryttaminen meni jo koomiselle tasolle kun loppubossin pystyi parryttamaan kerta toisensa jälkeen. DS3:n Soul of Cinder oli hieno uusioveto Gwynnista.
 
Siis onko Parry se, että ajoittaa vaan perustorjunnan käytön oikein, vai toi ihmeen "läpsy", minkä tekee tuolla kilvellä siitä toimintonapista.
Parryä ei kannata käyttää kun isojen vihujen isoja iskuja vastaan joihin kerkeää reagoida, ja silloinkin se on hankalaa. Minä en käytä sitä oikeastaan ollenkaan. Tässä hyvä parryn harjoittelupaikka ennen ekaa pomoa:
Limgravessa ylhäällä nurmikolla kielekkeen lähellä on "areena", hitusen länteen siitä missä tuli eka jättiläinen sielä alhaalla solassa vastaan. Sinne saa summonoitua vaikean ritarin jonka miekan lyöntejä voi koittaa parryttää. Kuoleman jälkeen Statue of Marika spawni on siinä 5 sekunnin päässä ja juoksumatkalla on "pallomato" jonka tappamalla saa 200 expa runen.
Melkein väittäisin että pikku kilvillä parry on nopeampi tehdä kuin isommilla ja se tuntui onnistuvan helpommin.

Ja onko siitä ihmeen "miekka stancesta" mitään hyötyä, minkä tekee siitä toimintanapista, jos on molemmissa käsissä miekka.

Miekan ei ole pakko olla kahdessa kädessä erikoislyönteihin. Riittää ettei kilvessä ole mitään Weapon Ashea (parryä). Weapon Asheissa on myös No Skill ashe jolla turhan taidon saa pois. Niitä voi vapaasti vaihdella bonfirellä vai mikä Grace olikaan. Joissain Weapon Asheissa se on kaksi osainen, eli ensin painetaan erikoisnappia (vasen liipasin) ja sitten jompaa kumpaa lyöntinappia riippuen minkä liikkeen haluaa tehdä.
 
Yritän aloittaa Prophetin uudestaan kun nyt vähän enemmän kokemusta ja tiedät mistä löytyy kunnon kilpi ja muuta parempaa rompetta. Strength buildi 32 strengthillä toimi hyvin siinä määrin että uudetkin bossit menivät nopeasti staggeriin josta criticalia ja sitten heti kun toipuivat niin menivät melkein pian uudestaan staggeriin mutta kävi vähän yksitoikkoiseksi.

Alkoi löytymään sellaisia nimettyjä vahvempia spirit summoneitakin jotka vaativat jotain ~ 100 FP:tä. Ne on varmaan hyviä jos Mindiä on enemmän. Pelkkiä prophet spellejäkin ilmeisesti on sellaiset 70+ pelissä Olisi hauska niitä kokeilla.
 
"Miekka stance" Jos siis sitä yhtä skilliä tarkoitat tekee sellasen vahvan alhaalta ylös huitasun jos painat hyökkäysnappia heti sen stancen jälkeen

Katanalla on myös se joku oma quickdraw skilli jos sitä tarkoitat.

Edittinä piti tulla.
 
Strength buildi 32 strengthillä toimi hyvin siinä määrin että uudetkin bossit menivät nopeasti staggeriin josta criticalia ja sitten heti kun toipuivat niin menivät melkein pian uudestaan staggeriin mutta kävi vähän yksitoikkoiseksi.

Itselläkin alkaa jo heti aloituksen jälkeen kiinnostamaan tehdä vaan dexterity-build strength-buildin sijaan. Tai ehkä alottaa banditilla, että voi vetää parrylla pelin läpi, mutta oon lukenut, että parry on tässä pelissä kai aika huono. Ja toisaalta ymmärrän miksi. Miksi käyttää parrya, kun blocki antaa tavallaan saman efektin? Varsinkin, kun kaikessa tuntuu olevan enemmän input lagia kuin pitäisi. Ja etenkin dodge on ärsyttävä käyttää, kun se rekisteröityy vasta sitten, kun irrottaa napista.
 
Dex buileille varsinkin on myös Bleed joka ilmeisesti todella vahva mutta vähän erikoisesti se skaalautuu kai Arcanella.
 
Miksi tuolla linnassa ei voi summonoida mutta heti kun tulee pihamaalle niin onnistuu vaikka on aktivoitu ne summonointijutut aina kun vastaan tulee?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 392
Viestejä
4 519 944
Jäsenet
74 619
Uusin jäsen
k(n)fidens

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom