Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Soulseissa oli ainakin jotkut alueet joissa ei voinut coopata/invadee. Varmaan sama tässä.
 
Mikä tässä on realistinen leveli?

Löysin pelin alussa n. 2h kun olin pelannut mestan jossa oli vihollisia joista saa 1000 expaa per tappo ja niitä on läjä alueella. Hevosella ne on naurettavan helppo tappaakkin. Aina kun oli 5 minuuttia aikaa pelata kävin niitä läjän tappamassa. Nyt leveliä on joku 36 enkä ole edes siihen linnaan mennyt.

Satuin vaan löytämään tollasen kirkon jossa on tarjolla helkutin siistin oloisia taikoja niin rupesin miettimään onnistuukohan vielä speksaaminen taikoihin, vai pitäisikö aloittaa kokonaan alusta jos niitä haluaa vielä? Pisteet olen tunkenut endurance, vigor, 16 str ja loput dexterityyn.
 
Mikä tässä on realistinen leveli?

Mikä vaan? Voit koittaa pelata koko pelin läpi ilman levutusta, levuttaa niin korkealle kuin jaksat (tosin, soft capit ja varmaan tosi isot levuhinnat jo rajoittaa menoa) tai jotain siltä väliltä.

Ja tossa vaiheessa kannattaa varmaan suosiolla alottaa uus hahmo, jos haluu koittaa eri pelityyliä, kun et oo kuitenkaan käytännössä menny eteenpäin yhtään.
 
Mikä tässä on realistinen leveli?

Löysin pelin alussa n. 2h kun olin pelannut mestan jossa oli vihollisia joista saa 1000 expaa per tappo ja niitä on läjä alueella. Hevosella ne on naurettavan helppo tappaakkin. Aina kun oli 5 minuuttia aikaa pelata kävin niitä läjän tappamassa. Nyt leveliä on joku 36 enkä ole edes siihen linnaan mennyt.

Satuin vaan löytämään tollasen kirkon jossa on tarjolla helkutin siistin oloisia taikoja niin rupesin miettimään onnistuukohan vielä speksaaminen taikoihin, vai pitäisikö aloittaa kokonaan alusta jos niitä haluaa vielä? Pisteet olen tunkenut endurance, vigor, 16 str ja loput dexterityyn.

Pelissä pääsee myös respeccaamaan myöhemmin
 
25 tuntia mittarissa josta osa afkia, 3 tarinabossia tappanut (kait?) ja aikamoisen läjän kaikkea muuta lohikäärmeitä yms. 2-3 bossin välissä meni varmaan 7 tuntia kun yritin etsiä sitä ja eksyen muualle.

Peli ei ole lineaarinen niin sekavaa minne pitäisi mennä ja minne ei, testannut lyömällä vihollisia onko liian high level alue. Toistaiseksi mikään ei ole raapaissut eka pomon vaikeustasoa ja ympäriinsä saamoilun takia olin missannut joitain alueita minne löysin jälkikäteen ja huomasi että ukko oli yli-levelattu sinne.

Bloody Slash art of war uhraa pienen osan hp palkkia ja tekee kovat damaget nopeasti, aika hyvä melee ukolle. Uppailing Strenghtiä ja Endurance että sai linnasta löydetyn Greatshieldin käyttöön, monen normaali mosan 1h lyönnit kimpoavat kilvestä eivätkä pysty jatkamaan lyöntisarjaa.
 
Mikä vaan? Voit koittaa pelata koko pelin läpi ilman levutusta, levuttaa niin korkealle kuin jaksat (tosin, soft capit ja varmaan tosi isot levuhinnat jo rajoittaa menoa) tai jotain siltä väliltä.

Ja tossa vaiheessa kannattaa varmaan suosiolla alottaa uus hahmo, jos haluu koittaa eri pelityyliä, kun et oo kuitenkaan käytännössä menny eteenpäin yhtään.

Eli käytännössä kun vaan grindaan tarpeeksi niin saan myös taiat samalle hahmolle? No eihän siinä. Kuulostaa hyvältä. Battlemaget on aina cooleja.
 
Menin linnaan sisään takakautta. Pitkän etenemisen ja uusien bonfirejen jälkeen en tiennyt minne pitäisi mennä niin hyppelin kattojen kautta ja löysin reitin joka vei etuportin bonfirelle. Vähän ennen etupihaa ulkona missä on monta ballistaa rivissä näkyi sisälle jonnekin saliin tai huoneeseen, mutta edessä oli joku "taika" tai muu ettei sisälle päässyt. Näin kumminki sielä sisällä jonku pelaajan juoksentelevan. Miten sinne pääsee sisälle? Se oli siis vasemmalla puolen "linnan tietä" jos katsotaan linnaan päin alhaalta.
 
Yritän aloittaa Prophetin uudestaan kun nyt vähän enemmän kokemusta ja tiedät mistä löytyy kunnon kilpi ja muuta parempaa rompetta. Strength buildi 32 strengthillä toimi hyvin siinä määrin että uudetkin bossit menivät nopeasti staggeriin josta criticalia ja sitten heti kun toipuivat niin menivät melkein pian uudestaan staggeriin mutta kävi vähän yksitoikkoiseksi.

Alkoi löytymään sellaisia nimettyjä vahvempia spirit summoneitakin jotka vaativat jotain ~ 100 FP:tä. Ne on varmaan hyviä jos Mindiä on enemmän. Pelkkiä prophet spellejäkin ilmeisesti on sellaiset 70+ pelissä Olisi hauska niitä kokeilla.

Mitä järkeä aloittaa peli alusta että voi vaihtaa "classin"? Nuo classit ei siis vaikuta mihinkään kuin vähäsen aloitusstatseihin. Myöhemmin voit kuitenkin respecata eli voit ihan hyvin vedellä sillä greatsword buildilla menemään ja jos maagihommat kinostelee niin myöhemmin kun respec avattu ja spellejä varmaan inventoryssa jo kunnon läjä niin respeccaat kokeillaksesi muita buildeja.
 
42h taulussa ja kartta vihdoin ei sisällä yhtäkään harmaata aluetta. Loppukin taitaa olla nähtävissä mut pari paikkaa pitäs vielä käydä läpi. Tutkimisen into lopahti jossain vaiheessa kun alko huomaamaan ettei siitä enää juurikaan saa mitään, eikä noissa luolissa, kaivoksissa tai muissa mestoissa kovin paljoa nähtävää kuitenkaan ole. Jos sattuu törmäämään niin toki käy mut enää ei kyllä jaksa hevosen kanssa pyöriä päättömästi.

Tässä on vähän turhan korostunu toi bossien 10000 iskun combo jonka jälkeen on 1s aikaa tehdä jotain. Parhaimmassa tapauksessa se combokin loppuu johonkin räjähdykseen niin on aika vähissä tilaisuudet missä voi ite tehä jotain ns. turvallisesti. Meleehahmoille aika ikävä juttu.
 
Gamefaqsissa osa valitti myös input lagia ja joillakin meni ihan hermot, kun ehdotti, että tsekkaa tv:n asetukset. Minulla oli alkuun pelissä hdr päällä ja oli input lagia rollauksessa, johon kiinnitin huomiota vasta vähän myöhemmin. Game mode päälle ja input lag poissa. Hahmo rollaa, kun painan ympyrää eikä sen jälkeen.

Olipas eilen pelatessa taas hienoja paikkoja, parit yllärit ja katkera kuolema. :D

Eri paikkojen aarteet ovat minusta usein riippuvaisia vähän pelityylistä ja hahmosta. Ei aina kaikille hahmoille joka paikassa eikä aina voi olla eeppistä. Toimii ainakin näin useasti eri buildeilla pelaaville. Haen myös spesifimpiä tapoja joillekin buildeille.
 
Viimeksi muokattu:
Menin linnaan sisään takakautta. Pitkän etenemisen ja uusien bonfirejen jälkeen en tiennyt minne pitäisi mennä niin hyppelin kattojen kautta ja löysin reitin joka vei etuportin bonfirelle. Vähän ennen etupihaa ulkona missä on monta ballistaa rivissä näkyi sisälle jonnekin saliin tai huoneeseen, mutta edessä oli joku "taika" tai muu ettei sisälle päässyt. Näin kumminki sielä sisällä jonku pelaajan juoksentelevan. Miten sinne pääsee sisälle? Se oli siis vasemmalla puolen "linnan tietä" jos katsotaan linnaan päin alhaalta.

Siinä on sellainen pieni patsas vieressä, joihin kuluu niitä miekka-avaimia?

ps. Ei se Margit ollut paha. Maagilla paha oli se eka musta ritari linnassa ahtaassa huoneessa. Oli pakko lopulta glitchata se oveen eikä sekään meinannut riittää kun se lyö ennakoivasti vastapalloon seinän läpi.
 
Itselläkin alkaa jo heti aloituksen jälkeen kiinnostamaan tehdä vaan dexterity-build strength-buildin sijaan. Tai ehkä alottaa banditilla, että voi vetää parrylla pelin läpi, mutta oon lukenut, että parry on tässä pelissä kai aika huono. Ja toisaalta ymmärrän miksi. Miksi käyttää parrya, kun blocki antaa tavallaan saman efektin? Varsinkin, kun kaikessa tuntuu olevan enemmän input lagia kuin pitäisi. Ja etenkin dodge on ärsyttävä käyttää, kun se rekisteröityy vasta sitten, kun irrottaa napista.

Juu itsekkin tuon takia juuri vähän ihmettelin, että onko se kilpihuitausu vaan joku muu juttu. Itse en tosiaan perusmosaa vastaan ole testauksessa saanut tuolla parrylla mitään vastuksen horjahtamista aikaan. Välillä se kyllä blokkaa sen iskun/daman, mutta vastus ei jorjahda mitenkään. Perus blockilla monesti taas vihu horjahtaa taakse päin.
 
Ajoitus pielessä. Välissä saattaa tulla osittainen parry, joka säästää damagessa, mutta ei anna erikoishyökkäyksen paikkaa. Sen kyllä huomaa kun tulee sellainen iso *dodong* ääni.
 
Godric down eilen, sai kyllä kiristellä hampaita pariin kertaan mutta meni alas lvl 34 confessorilla. Teen semmosta str/faith warrior priestiä. Inventaariossa odottaa aika magea enkelinsiipiviikate jossa str dex faith req, mutta ei riitä statsit sen käyttämiseen vielä. Pääasiassa oon putsannut tota limgraven aluetta ja tuon eteläisen linnakkeen. Nyt ajattelin lähteä itään Limgravesta. Stormhill castle alka olemaan aikalailla hyvin putsattuna.
 
Kuutamon kuningatar tiputettu. Vähän tätä vaivaa päämäärättömyys. Mitään hajua ei ole, missä järjestyksessä alueita pitäisi nuohota. Ei mitään käsitystä, mihin pitäisi edetä seuraavaksi, kun tuo akatemia on putsattu lootista. Hirveä kasa Site Of Graceja, joista lähtee suuntaohjeita eri suuntiin. Lopputulema on se, että tulee mentyä fextralifen wikiin katsomaan etenemisvinkkejä ja spoilaantumaan. Vaikka omin päin tutkiminen on ihan hauskaakin, niin mielestäni pääpointit etenemiselle saisi esittää hiukan selkeämmin.
 
Ainakin nuo pari pakollista alkupomoa ovat todella vaikeita, tuntuu huomattavasti vaikeammilta kuin edellisissä peleissä, normaali vihollisen ja sen paikan pomon vaikeustasossa kyllä aika massiivinen ero. Kyllä tämä äkkiseltään tuntuu vaikeimmalta souls peliltä, mutta voi olla että ei vaan tiedä kaikkia kikkoja vielä niin tuntuu vaan.
 
Kuutamon kuningatar tiputettu. Vähän tätä vaivaa päämäärättömyys. Mitään hajua ei ole, missä järjestyksessä alueita pitäisi nuohota. Ei mitään käsitystä, mihin pitäisi edetä seuraavaksi, kun tuo akatemia on putsattu lootista. Hirveä kasa Site Of Graceja, joista lähtee suuntaohjeita eri suuntiin. Lopputulema on se, että tulee mentyä fextralifen wikiin katsomaan etenemisvinkkejä ja spoilaantumaan. Vaikka omin päin tutkiminen on ihan hauskaakin, niin mielestäni pääpointit etenemiselle saisi esittää hiukan selkeämmin.

Itse taas olen kokenut sen virkistävänä että koko ajan ei ole joku nuoli näytöllä osoittamassa suuntaa minne mennä, tässä jopa tutkiessa jää aika paljon enemmän mieleen asioita ja jotenkin keskittyy enemmän tohon pelaamiseen. Muissa peleissä menee herkästi sellaseen putki moodiin missä seuraava bossi on vaan se tärkein kohde. Muuten en ole kyllä yhdestäkään DS:stä tai soulslikestä tykännyt.

Korostuu se että matka on tärkeämpi kuin päämäärä.
 
Vähän tätä vaivaa päämäärättömyys.

En oo vielä paljoa ehtinyt pelaamaan ja siitäkin ajasta suurin osa meni vaan siihen, että seikkaili ympäriinsä, mutta toi mappi ainakin näyttää siltä, että kyseessä on enemmän avoin putki kuin avoin maailma (joka ei oo huono asia, itse ainakin oon vähän kyllästynyt avoimeen maailmaan ja tää näyttää oikeesti hyvältä ratkaisulta). Joten, looginen ratkaisu olisi mennä alueelle, jossa et oo vielä käynyt?
 
Itse myös tykkään siitä että voin mennä ja tutkia, jos päätyy liian pahaan paikkaan niin sitten voi warpata muualle. Tässä on vähä sama kuin Dark Souls ykkösessä kun lähtee ekana catacombien skeletoneja vastaan taistelemaan, se ei pääty hyvin :D
 
Itsellekin maistuu tämä tyyli, on ison seikkailun tuntua, on jopa todella virkistävää vaan eksyä maailmaan :)
 
En oo vielä paljoa ehtinyt pelaamaan ja siitäkin ajasta suurin osa meni vaan siihen, että seikkaili ympäriinsä, mutta toi mappi ainakin näyttää siltä, että kyseessä on enemmän avoin putki kuin avoin maailma (joka ei oo huono asia, itse ainakin oon vähän kyllästynyt avoimeen maailmaan ja tää näyttää oikeesti hyvältä ratkaisulta). Joten, looginen ratkaisu olisi mennä alueelle, jossa et oo vielä käynyt?

Kyllä se aika laajasti avautuu heti. Lähialueet, joista ei kartaa ole näkyvillä on kuitenkin auki ja niihin voi mennä kartan etsimään ja muuten seikkailemaan.
 
En oo vielä paljoa ehtinyt pelaamaan ja siitäkin ajasta suurin osa meni vaan siihen, että seikkaili ympäriinsä, mutta toi mappi ainakin näyttää siltä, että kyseessä on enemmän avoin putki kuin avoin maailma (joka ei oo huono asia, itse ainakin oon vähän kyllästynyt avoimeen maailmaan ja tää näyttää oikeesti hyvältä ratkaisulta). Joten, looginen ratkaisu olisi mennä alueelle, jossa et oo vielä käynyt?
Ekat kaks aluetta nyt menee about siinä järjestyksessä missä pitääkin pakosta, mut just ton toisen alueen jälkeen voi olla vähän ihmettelemistä et mihis suuntaan sit. Eihän siinä varsinaisesti ongelmaa oo, mut mullakin kävi kahden loppupään alueen kanssa silleen et menin ne väärässä järjestyksessä, eli ekana nouhottu alue olikin suht haastava, mut sen jälkeen kun meni toiselle (eli sinne minne ois kannattanu mennä ekana) tulikin koko mesta rullattua ihan huolella ilman et teki edes tiukkaa missään välissä. Toi vähän herätti sellasen fiiliksen et näitten tilanteiden välttämiseks vois olla kiva et edes osimoilleen alueen näyttäis et mitä kannattais tehdä, etenkin ku ei se vaikeustaso niin ylitsepääsemätön ollu että ois ite tajunnu jonkun olevan pielessä.

Nyt ois tarinan puolesta pelkästään vika bossi jäljellä, tuli käytyä kerran kokeilemassa huvikseen, olisin tapattanut itteni siihen loppuun jokatapauksessa jos ois näyttänyt voitolta kun yks kokonainen alue vielä aika hyvin tutkimatta ja sieltä varmaan muutama ihan tujukin bossi löytyy, ainakin perusmosista päätellen.

Sellanen vinkki tässä vaiheessa et tässä on ihan jäätävä määrä sisältöä piilotettu jonkun questin, helposti missattavan itemin yms. taakse. Kannattaa silmät pitää auki noitten varalta tai jos pelottaa et menee ohi niin tsiigaa netistä. Kyse siis ihan reilun kokosista alueista eikä jostain luolista, kaivoista tai muista noista mitä nyt on jokasen nurkan takana.
 
Ajoitus pielessä. Välissä saattaa tulla osittainen parry, joka säästää damagessa, mutta ei anna erikoishyökkäyksen paikkaa. Sen kyllä huomaa kun tulee sellainen iso *dodong* ääni.

Juu siitähän se varmasti johtuu, mutta on tuo sitten todella todella haastavaa ja pieni ikkuna, missä saa sen kunnon parryn. Hattu päästä niille, jotka sitä pystyy tuloksekkaasti käyttämään. :)
 
Kävikö muille niin, että löysivät Sellenin ekaa kertaa vasta tyrmästä? Vissiin aika tärkeä NPC/vendor jos magic kiinnostaa. Onkohan tuolle mitään tehtävissä? Löysin myöhemmin sen ensimmäisen paikan missä hän olisi ollut, mutta se on tosiaan tyhjä.
 
En ole niin pitkällä kuin Raxama, mutta jo nyt vaikuttunut "sala-alueiden tai paikkojen määrästä". Juuri tälläistä pitää ollakin. :)
 
VaatiVidyan Group password:
Screenshot_20220301-092814_YouTube.jpg


Ainakin nuo pari pakollista alkupomoa ovat todella vaikeita, tuntuu huomattavasti vaikeammilta kuin edellisissä peleissä, normaali vihollisen ja sen paikan pomon vaikeustasossa kyllä aika massiivinen ero. Kyllä tämä äkkiseltään tuntuu vaikeimmalta souls peliltä, mutta voi olla että ei vaan tiedä kaikkia kikkoja vielä niin tuntuu vaan.
Eka pääbossi oli kyllä tosi vaikea mutta eronahan tässä on se että aiemmissa peleissä aika putkessa juoksit eka bossille ja hakkasit. Tässä kannustetaan eka muutama tunti tutkia avointa maailmaa. Itse seikkailin 10h Limgravessa ennen kuin eka pääbossille pärjäsin
 
Täällä on nyt tullut farmattua jonkin aikaa, pistän miekalla selkään noita pikkuäijiä, yhdestä taposta saa noin 1000.

 
Täällä vanha souls boomeri päässyt kaatamaan kaksi pää pomoa linnassa. Tuli pyörittyä Limgravella pitkään ennen kuin kokeilin edes ekaa pomoa. Nyt löytyy + 5 Sephirotin mega pitkä katana (johon laitettu Uchikatanan sheat) ja samurai hahmoluokka. Nyt vois aktivoitua fashion soulssissa ja laittaa tyylikkäämpää kledjua päälle. Harmittaa olla anoppilassa 3 päivää… noh perjantaina takas peleille.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vanha souls boomeri päässyt kaatamaan kaksi pää pomoa linnassa. Tuli pyörittyä Limgravella pitkään ennen kuin kokeilin edes ekaa pomoa. Nyt löytyy + 5 Sephirotin mega pitkä katana (johon laitettu Uchikatanan sheat) ja samurai hahmoluokka. Nyt vois aktivoitua fashion soulssissa ja laittaa tyylikkäämpää kledjua päälle. Harmittaa olla anoppilassa 3 päivää… noh perjantaina takas peleille.

Kuulostaa hyvältä! Googlettin aikaisemmin olisikohan tässä odachia. Ei näyttänyt olevan ainakaan sillä nimellä, mutta sepirothin fantasiamiekka ajaa saman asian.

Pitääpä etsiä.
 
Kuulostaa hyvältä! Googlettin aikaisemmin olisikohan tässä odachia. Ei näyttänyt olevan ainakaan sillä nimellä, mutta sepirothin fantasiamiekka ajaa saman asian.

Pitääpä etsiä.

Nagakiba on miekan nimi tässä Souls pelissä. Dark Souls kolmosessa tais olla Washing Pole.
 
Ei oo vielä tullu aloitus katanaa parempaa katanaa vastaan, oon about level 40. Noh eipä kai tuonkaan päivittämisessä mitään menetä
 
Ei oo vielä tullu aloitus katanaa parempaa katanaa vastaan, oon about level 40. Noh eipä kai tuonkaan päivittämisessä mitään menetä

Uchikatanan (aloitus katana) unsheath on pirun kova isku. Laitoin sen tohon Nagakibaan niin sai pidemmän rangen.
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaahan, missasinko jotain tuolla linnassa vai...

oliko se sisäkautta portille pääsy ja sen avaaminen ihan turha reissu? Helvetisti näin vaivaa ja etsin reitit, mitä voi skippailla vihollisia että manat riittä (kun mounted aseissa olevia mosia ei voi ilmeisesti edes stealth backstabata). Juoksin ihan henkihieverissä sinne grace mestaan ja lepäsin onnessani vaan eipä kai olis kannattanut. Portin saa auki pyytämälläkin ja tuolta gracesta on ihan yhtä kusista lähteä etenemään siihen puolustustuleen (mahdotonta). Luulin avanneeni ison shortcutin mutta sain uuden gracen parinkymmenen metrin päähän toisesta.

Ellen sitten missaa jotain reittiä, jonka tuo avasi?
 
Uchikatanan (aloitus katana) unsheath on pirun kova isku. Laitoin sen tohon Nagakibaan niin sai pidemmän rangen.

Joo sain sellasen runen millä toi skaalaa dexin perusteella, harmittaa vaan että ilmeisesti ton Nagakiban saadakseen pitää tehdä sellainen valinta mitä en itse halua tehdä
 
elden-ring-debuff.jpg.webp


Mikä on se nuoli punaisella taustalla staminapalkin alla? Mistä se tulee?

Juuh elikkäs se on max health debuff jonka pelaaja huomaamattaan otti vapaaehtoisesti Roundtable Holdissa siltä naiselta joka istui sängyllä. Sen tekee poisea kasvattava Baldachin’s Blessingin joka on inventaariossa, eli käyttää sen pois ja jonkin ajan kuluttua kaikki on normaalisti. Uuden Baldachin’s Blessingin voi hakea ilmaiseksi samalta eukolta ja samalla se puhuu joitain uusia juttuja. Minähän otin tuon debuffin just ennen ekaa pomoa ja juuri hetki sitten aloin selvittämään mikä tuo oikein on, montakohan kuolemaan tuo on aiheuttanut.
 
Kun peli ei ole tarpeeksi vaikea niin tehdään vähän pelaajalle jekkua. :D

Järven hieno lopari tipahti juuri. :)

Pitää siellä vielä koluta pari ilmeisesti lisäpaikkaa.
 
Gamefaqsissa osa valitti myös input lagia ja joillakin meni ihan hermot, kun ehdotti, että tsekkaa tv:n asetukset. Minulla oli alkuun pelissä hdr päällä ja oli input lagia rollauksessa, johon kiinnitin huomiota vasta vähän myöhemmin. Game mode päälle ja input lag poissa. Hahmo rollaa, kun painan ympyrää eikä sen jälkeen.

Olipas eilen pelatessa taas hienoja paikkoja, parit yllärit ja katkera kuolema. :D

Eri paikkojen aarteet ovat minusta usein riippuvaisia vähän pelityylistä ja hahmosta. Ei aina kaikille hahmoille joka paikassa eikä aina voi olla eeppistä. Toimii ainakin näin useasti eri buildeilla pelaaville. Haen myös spesifimpiä tapoja joillekin buildeille.

Et kai sä television omaa HDR profiilia käytä? Peli itse laittaa sen HDR tv:ssä päälle jos peli ja TV sitä tukevat. Itse laitoin heti alussa pelin omista asetuksista HDR päälle, ja tv:ssä taas game moden joten nyt tv:ssä game mode (HDR) päällä. Ei ole mitään input lagia ja hyvältä näyttää.

Juuh elikkäs se on max health debuff jonka pelaaja huomaamattaan otti vapaaehtoisesti Roundtable Holdissa siltä naiselta joka istui sängyllä. Sen tekee poisea kasvattava Baldachin’s Blessingin joka on inventaariossa, eli käyttää sen pois ja jonkin ajan kuluttua kaikki on normaalisti. Uuden Baldachin’s Blessingin voi hakea ilmaiseksi samalta eukolta ja samalla se puhuu joitain uusia juttuja. Minähän otin tuon debuffin just ennen ekaa pomoa ja juuri hetki sitten aloin selvittämään mikä tuo oikein on, montakohan kuolemaan tuo on aiheuttanut.

Tuskin montaa. Se debuff on tasan -30HP eikä yhtään enempää. Ei sitä debuffia itsellänsä kannata pitää mutta ei sillä nyt suurta vaikutusta kyllä ole.
 
Kertokaahan, missasinko jotain tuolla linnassa vai...

oliko se sisäkautta portille pääsy ja sen avaaminen ihan turha reissu? Helvetisti näin vaivaa ja etsin reitit, mitä voi skippailla vihollisia että manat riittä (kun mounted aseissa olevia mosia ei voi ilmeisesti edes stealth backstabata). Juoksin ihan henkihieverissä sinne grace mestaan ja lepäsin onnessani vaan eipä kai olis kannattanut. Portin saa auki pyytämälläkin ja tuolta gracesta on ihan yhtä kusista lähteä etenemään siihen puolustustuleen (mahdotonta). Luulin avanneeni ison shortcutin mutta sain uuden gracen parinkymmenen metrin päähän toisesta.

Ellen sitten missaa jotain reittiä, jonka tuo avasi?
Portin saa auki pyytämällä, ja samantien tulee naamaaan ballistaa. Ei siitä portista kyllä kukaan kulje vaan takakautta on mentävä. Sitä en tiedä mitä hyötyä siitä viereisestä "bonfirestä" on, kai siellä joku itemi oli tms. Toisaalta ei sulla pitäis mitään asiaa ollakaan sinne main gatelle. Käyt availemassa ne Castle Ramparts ym. bonfiret ja sieltä on hyvä lähteä seikkailemaan eteenpäin. Rampartseilta pääse katolle josta pääsee aika moneen paikaan vältellen vihuja.

Joo sain sellasen runen millä toi skaalaa dexin perusteella, harmittaa vaan että ilmeisesti ton Nagakiban saadakseen pitää tehdä sellainen valinta mitä en itse halua tehdä

Tuosta npc:n taposta ei kyllä mitään haittaa taida olla etten tiedä mikset häntä voisi mestata.
Mutta aseitahan voi tiputtaa maahan tässä kaverille joten ehkäpä löydät jonkun joka voisi sinulle aseen antaa? Itse annoin omani kaverille ja hän minulle Moonveilin jotta pääsin dual-wieldaamaan Moonveiliä.
 
Tuosta npc:n taposta ei kyllä mitään haittaa taida olla etten tiedä mikset häntä voisi mestata.
Kaveri on pari kertaa jo pelastanu mun hengen ja ymmärtääkseni tulevaisuudessakin törmään häneen niin saa pysyä toistaseks hengissä.
 
Viimeinkin olisi Powerin ennakkotilaus noudettavissa... Jatkossa tilaan jostain muusta kaupasta :D Nyt sitten ketju pois seurannasta ja palataan asiaan kun peli pelattu läpi.
 
Ekan bossin jälkeinen linna pääosin koluttu ja toiselle tarinapomolle annettu tukkapöllyä. LVL 27 ja tunteja vajaa 14. Ennen tuota tokaa pomoa kävin etelässä muiluttamassa erään vapaavalintaisen bossin ja muutaman sivudungeonin kiertelin, jotta uskalsin lähteä haastamaan. Ei tuo toinenkaan ehtinyt harmaita hiuksia tuottaa, joku 6 yritystä vaati. Summonit kimppuun ja R1 nappi pohjaan ollut toimiva taktiikka tähän asti.
 
Heittäkääs vinkkiä mikä olisi mahdollisimman aloittelija ystävällinen buildi ja etenemistaktiikka näppis+hiiri pelaajalle. Aikaisemmista souleista ei kokemusta samoin padi ei sovi käteen. Tämä saanut niin paljon kehuja, että pakko antaa mahdollisuus joskos uppoaisi. Tunti vasta takana samurailla ja voin sanoa, että lievä orastava vitutus hiipi kun selkeästi oletetaan padilla pelattavaksi.
 
Maagi taikoineen ehkä? Suosittelisin kuitenkin padin hommaamista suosiolla, se on kuitenkin nykyään aika moneen peliin se paras ohjausmuoto ja pelisuunnittelun lähtökohta.
 
Maagi taikoineen ehkä? Suosittelisin kuitenkin padin hommaamista suosiolla, se on kuitenkin nykyään aika moneen peliin se paras ohjausmuoto ja pelisuunnittelun lähtökohta.

Eijei en mä lähre noihin padeihin. Viimeksi pelasin padilla -13 kun gta v tuli ensin konsoleille ja piti sen takia ps3 ostaa. Aivan syöpää vaikka se tuli läpi tahkottua silloin. Aika kova muutosvastarinta on sen suhteen. Gta VI:n kohdallakin luulen, että joutuu pleikkarin ostamaan, mutta uskoisin tuohon saavan nykyään hiiren ja näppiksenkin aika kivuttomasti.

Kerran tähän nyt kuitenkin löytyy näppis asetukset suoraan niin luulis/uskois, että on mahdollista ja taipuu jotenkin. Kovin kauaa tosin ei viitsi päätään hakata seinään, että sitten jää pelikirjastoon. Sen takia kiinnostaisi mikä olisi aloittelija ystävällisin etenemsi tyyli ettei pääse turhautumaan. Ainakin joskus D2:sta kun aloitteli niin barbaari oli selkeästi helpoin pelattava.
 
Se tunne kun vasta pelin loppupuolella tajusin että tässä voi dual wieldata isoja aseita. :facepalm: L1 tekee ihan törkeetä dmg melee buildilla ja hauskempi pelityyli. :)
 
Eijei en mä lähre noihin padeihin. Viimeksi pelasin padilla -13 kun gta v tuli ensin konsoleille ja piti sen takia ps3 ostaa. Aivan syöpää vaikka se tuli läpi tahkottua silloin. Aika kova muutosvastarinta on sen suhteen. Gta VI:n kohdallakin luulen, että joutuu pleikkarin ostamaan, mutta uskoisin tuohon saavan nykyään hiiren ja näppiksenkin aika kivuttomasti.

Kerran tähän nyt kuitenkin löytyy näppis asetukset suoraan niin luulis/uskois, että on mahdollista ja taipuu jotenkin. Kovin kauaa tosin ei viitsi päätään hakata seinään, että sitten jää pelikirjastoon. Sen takia kiinnostaisi mikä olisi aloittelija ystävällisin etenemsi tyyli ettei pääse turhautumaan. Ainakin joskus D2:sta kun aloitteli niin barbaari oli selkeästi helpoin pelattava.

Ei tän kohdalla ole mitään järkeä alkaa mihinkään padivastarintaan mutta jos nyt väkisin haluut hakata päätä seinään niin anna mennä. Mutta jos buildi pitää jo miettiä niin, että näppiksellä pärjää niin kannattaneeko?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
260 395
Viestejä
4 520 008
Jäsenet
74 619
Uusin jäsen
k(n)fidens

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom