Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Meinasin susia yms.Soulseissa oli ainakin jotkut alueet joissa ei voinut coopata/invadee. Varmaan sama tässä.
Meinasin susia yms.
Mikä tässä on realistinen leveli?
Mikä tässä on realistinen leveli?
Löysin pelin alussa n. 2h kun olin pelannut mestan jossa oli vihollisia joista saa 1000 expaa per tappo ja niitä on läjä alueella. Hevosella ne on naurettavan helppo tappaakkin. Aina kun oli 5 minuuttia aikaa pelata kävin niitä läjän tappamassa. Nyt leveliä on joku 36 enkä ole edes siihen linnaan mennyt.
Satuin vaan löytämään tollasen kirkon jossa on tarjolla helkutin siistin oloisia taikoja niin rupesin miettimään onnistuukohan vielä speksaaminen taikoihin, vai pitäisikö aloittaa kokonaan alusta jos niitä haluaa vielä? Pisteet olen tunkenut endurance, vigor, 16 str ja loput dexterityyn.
Mikä vaan? Voit koittaa pelata koko pelin läpi ilman levutusta, levuttaa niin korkealle kuin jaksat (tosin, soft capit ja varmaan tosi isot levuhinnat jo rajoittaa menoa) tai jotain siltä väliltä.
Ja tossa vaiheessa kannattaa varmaan suosiolla alottaa uus hahmo, jos haluu koittaa eri pelityyliä, kun et oo kuitenkaan käytännössä menny eteenpäin yhtään.
Yritän aloittaa Prophetin uudestaan kun nyt vähän enemmän kokemusta ja tiedät mistä löytyy kunnon kilpi ja muuta parempaa rompetta. Strength buildi 32 strengthillä toimi hyvin siinä määrin että uudetkin bossit menivät nopeasti staggeriin josta criticalia ja sitten heti kun toipuivat niin menivät melkein pian uudestaan staggeriin mutta kävi vähän yksitoikkoiseksi.
Alkoi löytymään sellaisia nimettyjä vahvempia spirit summoneitakin jotka vaativat jotain ~ 100 FP:tä. Ne on varmaan hyviä jos Mindiä on enemmän. Pelkkiä prophet spellejäkin ilmeisesti on sellaiset 70+ pelissä Olisi hauska niitä kokeilla.
Menin linnaan sisään takakautta. Pitkän etenemisen ja uusien bonfirejen jälkeen en tiennyt minne pitäisi mennä niin hyppelin kattojen kautta ja löysin reitin joka vei etuportin bonfirelle. Vähän ennen etupihaa ulkona missä on monta ballistaa rivissä näkyi sisälle jonnekin saliin tai huoneeseen, mutta edessä oli joku "taika" tai muu ettei sisälle päässyt. Näin kumminki sielä sisällä jonku pelaajan juoksentelevan. Miten sinne pääsee sisälle? Se oli siis vasemmalla puolen "linnan tietä" jos katsotaan linnaan päin alhaalta.
Itselläkin alkaa jo heti aloituksen jälkeen kiinnostamaan tehdä vaan dexterity-build strength-buildin sijaan. Tai ehkä alottaa banditilla, että voi vetää parrylla pelin läpi, mutta oon lukenut, että parry on tässä pelissä kai aika huono. Ja toisaalta ymmärrän miksi. Miksi käyttää parrya, kun blocki antaa tavallaan saman efektin? Varsinkin, kun kaikessa tuntuu olevan enemmän input lagia kuin pitäisi. Ja etenkin dodge on ärsyttävä käyttää, kun se rekisteröityy vasta sitten, kun irrottaa napista.
Kuutamon kuningatar tiputettu. Vähän tätä vaivaa päämäärättömyys. Mitään hajua ei ole, missä järjestyksessä alueita pitäisi nuohota. Ei mitään käsitystä, mihin pitäisi edetä seuraavaksi, kun tuo akatemia on putsattu lootista. Hirveä kasa Site Of Graceja, joista lähtee suuntaohjeita eri suuntiin. Lopputulema on se, että tulee mentyä fextralifen wikiin katsomaan etenemisvinkkejä ja spoilaantumaan. Vaikka omin päin tutkiminen on ihan hauskaakin, niin mielestäni pääpointit etenemiselle saisi esittää hiukan selkeämmin.
Vähän tätä vaivaa päämäärättömyys.
En oo vielä paljoa ehtinyt pelaamaan ja siitäkin ajasta suurin osa meni vaan siihen, että seikkaili ympäriinsä, mutta toi mappi ainakin näyttää siltä, että kyseessä on enemmän avoin putki kuin avoin maailma (joka ei oo huono asia, itse ainakin oon vähän kyllästynyt avoimeen maailmaan ja tää näyttää oikeesti hyvältä ratkaisulta). Joten, looginen ratkaisu olisi mennä alueelle, jossa et oo vielä käynyt?
Ekat kaks aluetta nyt menee about siinä järjestyksessä missä pitääkin pakosta, mut just ton toisen alueen jälkeen voi olla vähän ihmettelemistä et mihis suuntaan sit. Eihän siinä varsinaisesti ongelmaa oo, mut mullakin kävi kahden loppupään alueen kanssa silleen et menin ne väärässä järjestyksessä, eli ekana nouhottu alue olikin suht haastava, mut sen jälkeen kun meni toiselle (eli sinne minne ois kannattanu mennä ekana) tulikin koko mesta rullattua ihan huolella ilman et teki edes tiukkaa missään välissä. Toi vähän herätti sellasen fiiliksen et näitten tilanteiden välttämiseks vois olla kiva et edes osimoilleen alueen näyttäis et mitä kannattais tehdä, etenkin ku ei se vaikeustaso niin ylitsepääsemätön ollu että ois ite tajunnu jonkun olevan pielessä.En oo vielä paljoa ehtinyt pelaamaan ja siitäkin ajasta suurin osa meni vaan siihen, että seikkaili ympäriinsä, mutta toi mappi ainakin näyttää siltä, että kyseessä on enemmän avoin putki kuin avoin maailma (joka ei oo huono asia, itse ainakin oon vähän kyllästynyt avoimeen maailmaan ja tää näyttää oikeesti hyvältä ratkaisulta). Joten, looginen ratkaisu olisi mennä alueelle, jossa et oo vielä käynyt?
Ajoitus pielessä. Välissä saattaa tulla osittainen parry, joka säästää damagessa, mutta ei anna erikoishyökkäyksen paikkaa. Sen kyllä huomaa kun tulee sellainen iso *dodong* ääni.
Eka pääbossi oli kyllä tosi vaikea mutta eronahan tässä on se että aiemmissa peleissä aika putkessa juoksit eka bossille ja hakkasit. Tässä kannustetaan eka muutama tunti tutkia avointa maailmaa. Itse seikkailin 10h Limgravessa ennen kuin eka pääbossille pärjäsinAinakin nuo pari pakollista alkupomoa ovat todella vaikeita, tuntuu huomattavasti vaikeammilta kuin edellisissä peleissä, normaali vihollisen ja sen paikan pomon vaikeustasossa kyllä aika massiivinen ero. Kyllä tämä äkkiseltään tuntuu vaikeimmalta souls peliltä, mutta voi olla että ei vaan tiedä kaikkia kikkoja vielä niin tuntuu vaan.
Täällä vanha souls boomeri päässyt kaatamaan kaksi pää pomoa linnassa. Tuli pyörittyä Limgravella pitkään ennen kuin kokeilin edes ekaa pomoa. Nyt löytyy + 5 Sephirotin mega pitkä katana (johon laitettu Uchikatanan sheat) ja samurai hahmoluokka. Nyt vois aktivoitua fashion soulssissa ja laittaa tyylikkäämpää kledjua päälle. Harmittaa olla anoppilassa 3 päivää… noh perjantaina takas peleille.
Kuulostaa hyvältä! Googlettin aikaisemmin olisikohan tässä odachia. Ei näyttänyt olevan ainakaan sillä nimellä, mutta sepirothin fantasiamiekka ajaa saman asian.
Pitääpä etsiä.
Ei oo vielä tullu aloitus katanaa parempaa katanaa vastaan, oon about level 40. Noh eipä kai tuonkaan päivittämisessä mitään menetä
Uchikatanan (aloitus katana) unsheath on pirun kova isku. Laitoin sen tohon Nagakibaan niin sai pidemmän rangen.
Gamefaqsissa osa valitti myös input lagia ja joillakin meni ihan hermot, kun ehdotti, että tsekkaa tv:n asetukset. Minulla oli alkuun pelissä hdr päällä ja oli input lagia rollauksessa, johon kiinnitin huomiota vasta vähän myöhemmin. Game mode päälle ja input lag poissa. Hahmo rollaa, kun painan ympyrää eikä sen jälkeen.
Olipas eilen pelatessa taas hienoja paikkoja, parit yllärit ja katkera kuolema.
Eri paikkojen aarteet ovat minusta usein riippuvaisia vähän pelityylistä ja hahmosta. Ei aina kaikille hahmoille joka paikassa eikä aina voi olla eeppistä. Toimii ainakin näin useasti eri buildeilla pelaaville. Haen myös spesifimpiä tapoja joillekin buildeille.
Juuh elikkäs se on max health debuff jonka pelaaja huomaamattaan otti vapaaehtoisesti Roundtable Holdissa siltä naiselta joka istui sängyllä. Sen tekee poisea kasvattava Baldachin’s Blessingin joka on inventaariossa, eli käyttää sen pois ja jonkin ajan kuluttua kaikki on normaalisti. Uuden Baldachin’s Blessingin voi hakea ilmaiseksi samalta eukolta ja samalla se puhuu joitain uusia juttuja. Minähän otin tuon debuffin just ennen ekaa pomoa ja juuri hetki sitten aloin selvittämään mikä tuo oikein on, montakohan kuolemaan tuo on aiheuttanut.
Kertokaahan, missasinko jotain tuolla linnassa vai...
oliko se sisäkautta portille pääsy ja sen avaaminen ihan turha reissu? Helvetisti näin vaivaa ja etsin reitit, mitä voi skippailla vihollisia että manat riittä (kun mounted aseissa olevia mosia ei voi ilmeisesti edes stealth backstabata). Juoksin ihan henkihieverissä sinne grace mestaan ja lepäsin onnessani vaan eipä kai olis kannattanut. Portin saa auki pyytämälläkin ja tuolta gracesta on ihan yhtä kusista lähteä etenemään siihen puolustustuleen (mahdotonta). Luulin avanneeni ison shortcutin mutta sain uuden gracen parinkymmenen metrin päähän toisesta.
Ellen sitten missaa jotain reittiä, jonka tuo avasi?
Joo sain sellasen runen millä toi skaalaa dexin perusteella, harmittaa vaan että ilmeisesti ton Nagakiban saadakseen pitää tehdä sellainen valinta mitä en itse halua tehdä
Tuosta npc:n taposta ei kyllä mitään haittaa taida olla etten tiedä mikset häntä voisi mestata.
Maagi taikoineen ehkä? Suosittelisin kuitenkin padin hommaamista suosiolla, se on kuitenkin nykyään aika moneen peliin se paras ohjausmuoto ja pelisuunnittelun lähtökohta.
Eijei en mä lähre noihin padeihin. Viimeksi pelasin padilla -13 kun gta v tuli ensin konsoleille ja piti sen takia ps3 ostaa. Aivan syöpää vaikka se tuli läpi tahkottua silloin. Aika kova muutosvastarinta on sen suhteen. Gta VI:n kohdallakin luulen, että joutuu pleikkarin ostamaan, mutta uskoisin tuohon saavan nykyään hiiren ja näppiksenkin aika kivuttomasti.
Kerran tähän nyt kuitenkin löytyy näppis asetukset suoraan niin luulis/uskois, että on mahdollista ja taipuu jotenkin. Kovin kauaa tosin ei viitsi päätään hakata seinään, että sitten jää pelikirjastoon. Sen takia kiinnostaisi mikä olisi aloittelija ystävällisin etenemsi tyyli ettei pääse turhautumaan. Ainakin joskus D2:sta kun aloitteli niin barbaari oli selkeästi helpoin pelattava.