Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 880
Miten tätä sorcereria kehittäisi järkevästi? Alkaa tulemaan vastaan se, että kaikki ennen linnaa on koluttu ja tason nosto vaatii jo sen 3000-4000 runea. Toisaalta en keksi oikein INT 23 jälkeen muuta kuin lisää mindia että on pitempään manaa viskoa taikoja. Mutta kaikki paitsi alkuloitsu ovat ihan sutta ja sekundaa ja kasvanut manapoolikaan ei lohduta kun potionit ei täytä sitä. Tuntuu, että hahmo ei ole yhtään vahvempi tai se eka bossi yhtään helpompi...
Minulla oli vahvistettu versio siitä alun loitsusta, joka lentää pallona eteenpäin. Peli ei nyt käsillä niin en muista nimeä.

Pelkkiin loitsuihin et kyllä voi kovinkaan helpolla nojata. Dex nostaa taian castaus aikaa. Mm. siitä syystä minulla myös dex ase.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 076
Onko mitään eroa tapatko bossin omassa maailmassa vai toisen maailman vieraana? Kävin apuna tappamassa mine trollin ja omassa se pelissä se edelleen on niin mietin pitäskö pieksiä yksin.
Ei ole muuten kiva kun yrittää summon pelaajan ja summon feilaa mut menettää silti sormen..

Voiko menetyt runet noutaa moninpelissä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 880
Onko mitään eroa tapatko bossin omassa maailmassa vai toisen maailman vieraana? Kävin apuna tappamassa mine trollin ja omassa se pelissä se edelleen on niin mietin pitäskö pieksiä yksin.
Ei ole muuten kiva kun yrittää summon pelaajan ja summon feilaa mut menettää silti sormen..
Pitää omassa maailmassa voittaa. Niitä voi craftata aika helposti. :)
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
182
Miten tätä sorcereria kehittäisi järkevästi? Alkaa tulemaan vastaan se, että kaikki ennen linnaa on koluttu ja tason nosto vaatii jo sen 3000-4000 runea. Toisaalta en keksi oikein INT 23 jälkeen muuta kuin lisää mindia että on pitempään manaa viskoa taikoja. Mutta kaikki paitsi alkuloitsu ovat ihan sutta ja sekundaa ja kasvanut manapoolikaan ei lohduta kun potionit ei täytä sitä. Tuntuu, että hahmo ei ole yhtään vahvempi tai se eka bossi yhtään helpompi...
Joku Int skaalautuva magic melee ase kaveriksi, voit tehä niitä niillä Ash of War:eilla. Itellä tollanen Magic Falchion +7 huitelee aika kivasti tällä hetkellä. Staffin upgradeeminen tai paremman etsiminen parantaa niiden loitsujen damagea kans huomattavasti
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
238
Voiko joku pidemmälle pelannut sanoa, että onko tässäkään pelissä heavy buildilla mitään järkeä pelata bosseja vastaan, vai mennäänkö jälleen dexillä;
dark-souls-roll.gif


Mitä tässä nyt neljä pomoa kaatanut niin yllä olevalla meiningillä mennään.. Eli onko loppu peliltä samaa odotettavissa?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joku Int skaalautuva magic melee ase kaveriksi, voit tehä niitä niillä Ash of War:eilla. Itellä tollanen Magic Falchion +7 huitelee aika kivasti tällä hetkellä. Staffin upgradeeminen tai paremman etsiminen parantaa niiden loitsujen damagea kans huomattavasti
+7? Mulla on magic short sword ja se astrologerin staff +1. Enempää ei kiviä ole löytynyt.

Buildi on muutenkin täysin mage eli jos se bossi on meleehahmolla vaikea niin maagilla, joka yritää meleetä luultavasti mahdoton.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 880
En kyllä itse suosittele pelkällä taialla, mutta kukin miten haluaa. :)

Hyvin minulla int dex mage rullaa.

Kiviä on ekalla alueella kyllä. +3 onnistuu ainakin.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
457
Voiko joku pidemmälle pelannut sanoa, että onko tässäkään pelissä heavy buildilla mitään järkeä pelata bosseja vastaan, vai mennäänkö jälleen dexillä;
Mitä tarkoitat heavy-buildilla? Str+endurance+vigor-build ollut ainakin aikaisimmissa peleissä kaikkein paras yhdistelmä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Mitä tarkoitat heavy-buildilla? Str+endurance+vigor-build ollut ainakin aikaisimmissa peleissä kaikkein paras yhdistelmä.
Varmaan haki tankki-pelityyliä eli kilpi edessä ja ilman rolleja ja dodgeja. Kauan on aikaa ku Soulsia pystyi pelaamaan järkevästi "fatti rollilla".
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 880
Olettehan huomanneet miten hyvä hyppyhyökkäys usein on? Samoin, jos kilven kanssa niin guard counter. Sen itse vaan lähinnä testannut, kun ei minun hahmo niin siihen tyyliin ole.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
238
Varmaan haki tankki-pelityyliä eli kilpi edessä ja ilman rolleja ja dodgeja. Kauan on aikaa ku Soulsia pystyi pelaamaan järkevästi "fatti rollilla".
Juurikin tätä tankki-pelityyliä hain takaa. Alkaa puuduttamaan tuo sama tyyli pelistä toiseen.. Jos kerran tätä on vain luvassa niin olisin ennemmin ottanut Bloodborne 2 tai Sekiro 2.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 566
Hieno peli, tiennyt että demonit on vitutus simulaatioita, pelannut koko pöivän ja olettanut että tässä on auto save, jätin ps5 päälle ja kävin syömässä, oli kone pimentynyt sillä välin, ja tuli teksti ei sammutettu oikein, kone päälle ja peli alkasi alusta, koko päivän edistykset roskakoriin :)
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 318
Bugittaako skeletal militia summon? Godrick taistelussa toinen skeletoni ei kuollut ollenkaan vaan ressasi itsensä jatkuvasti:hmm:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 880
Hieno peli, tiennyt että demonit on vitutus simulaatioita, pelannut koko pöivän ja olettanut että tässä on auto save, jätin ps5 päälle ja kävin syömässä, oli kone pimentynyt sillä välin, ja tuli teksti ei sammutettu oikein, kone päälle ja peli alkasi alusta, koko päivän edistykset roskakoriin :)
Oi.. Tuo on tiedossa oleva bugi. Minun piti eilen tänne laittaa, mutta en muistanut. Eli pitää sammuttaa valikon kautta ihan, mutta onko sinulla sitten tiltannut. Korjasikohan tämän päivän pätsi tuota.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 566
Oi.. Tuo on tiedossa oleva bugi. Minun piti eilen tänne laittaa, mutta en muistanut. Eli pitää sammuttaa valikon kautta ihan, mutta onko sinulla sitten tiltannut. Korjasikohan tämän päivän pätsi tuota.
Tämän päivän pätsi ladannut, oli tv mennyt sammuksiin kun ei ollut hetkeen käytetty, olisko se sammuttanut ps, ja sitten kun koitti ohjaimesta konetta käyntiin ei reagoinut, piti painaa oikein virtanappia.
Voinut tuota olettaa kun tuli bossikin tapettua, ajatteli että on sielä joku save.

Toinen mitä ihmetelly, miksei dual sense tärise tässä kuten demon soulis?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
263
Tämän päivän pätsi ladannut, oli tv mennyt sammuksiin kun ei ollut hetkeen käytetty, olisko se sammuttanut ps, ja sitten kun koitti ohjaimesta konetta käyntiin ei reagoinut, piti painaa oikein virtanappia.
Voinut tuota olettaa kun tuli bossikin tapettua, ajatteli että on sielä joku save.
Mulla sammutti telkkari yöllä pleikkarin ja peli valitti että serveri yhteys kaatunut ku käynnistin mutta kyllä se oli tallentanu sijainnin jne.
Mä pelaan tosiaa ps4 versiota, että onko nuissa eroja tallentamisessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Tässä nyt jonku aika pelaillut. Aika vahvat Dragon's Dogma- vibat tuli, positiivisessa mielessä.
 
Liittynyt
10.09.2021
Viestejä
510
Tässä näköjään isoilla bosseilla hyökkäykset hakeutuvat pelaajaan aika kivasti. Iso bossi alkaa heilauttamaan moukariaan -> rollaat liian ajoissa, niin bossi kääntyy kannoillaan ja lasauttaa. Esimerkiksi Tree Sentinel välillä pyörii miten sattuu ilmalennonkin aikana jotta osuu pelaajaan.
Toki tämä sama ilmiö on ollut jokaisessa edeltäjässään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
325
Bugittaako skeletal militia summon? Godrick taistelussa toinen skeletoni ei kuollut ollenkaan vaan ressasi itsensä jatkuvasti:hmm:
Eiköhän tuossa ole vaan se että pitäisi saada luuranko huitastua lopullisesti kuolemaan kun on luukasana. Samalla tavalla itse pitää noita hoidella.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 076
Näkeekö jostain mitä status ikonit staminan alapuolella tarkoittavat? Status menussa ei näy
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
930
Tämän päivän pätsi ladannut, oli tv mennyt sammuksiin kun ei ollut hetkeen käytetty, olisko se sammuttanut ps, ja sitten kun koitti ohjaimesta konetta käyntiin ei reagoinut, piti painaa oikein virtanappia.
Voinut tuota olettaa kun tuli bossikin tapettua, ajatteli että on sielä joku save.

Toinen mitä ihmetelly, miksei dual sense tärise tässä kuten demon soulis?
Puuttuu DualSensen hienoudet ja täten munaton tuntuma verraten Demons Soulsiin - itellä jää ihan tämän takia pelaamatta ja toivon tuen tulevan päivityksenä, kerkesin kaksi peliä cooppailuun jo ostaa.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 566
Puuttuu DualSensen hienoudet ja täten munaton tuntuma verraten Demons Soulsiin - itellä jää ihan tämän takia pelaamatta ja toivon tuen tulevan päivityksenä, kerkesin kaksi peliä cooppailuun jo ostaa.
Oli kans syy ostaa ps5 versio ku oletti dual sensea, muuten olis pc tai boksille tullut ostettua, demonis oli tuntumaa kun miekka osui seinään niin löi ohjain käsille
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
457
Varmaan haki tankki-pelityyliä eli kilpi edessä ja ilman rolleja ja dodgeja. Kauan on aikaa ku Soulsia pystyi pelaamaan järkevästi "fatti rollilla".
No eikös tämäkin ole Soulsseissa toiminut ihan hyvin? No ei varmaan fattirollilla, ainahan sitä silloin tällöin tarvii rollatakin ja staminaa kuluu enemmän, mutta kyl Havelin kilvellä hyvin blokkailee isompienkin möllien iskuja.
 
Liittynyt
04.09.2021
Viestejä
42
Itse jo 12h saanut pelattua. 5800x ja 3060ti + maximi detaljit ja en huomannut mitään ongelmia nykimisessä kuten joillain jopa tehokkaammilla buildeilla. En tiedä mikä siinä on. Alussa oli tosi nihkeää etenemisen kanssa kun +1 miekalla ja perussummoneilla yritin päästä eteenpäin. Nyt kun on jo kohtuullisemmat +5 miekka ja +2 wolf summonit, niin kaikki tuntuu sujuvan paljon sutjakammin. Täytyi hieman farmata perussolttuja, että sain tarpeeksi smithing stoneja asepäivitystä varten ja nuo summoning jutut minun täytyi katsoa wikistä kun eivät olleet ihan selviä mistä ne edes löytyvät. Päädyin sitten strenght building toistaiseksi kun tuo dismounter greatsword vaikutti tosi hyvätä hevosen kanssa kamppailussa. Pienen yrittämisen jälkeen tree sentinelikin kukistui. Kaiken kaikkiaan peli tuntuu aivan loistavalta kun siihen pääsee kiinni. En ole mikään souls expertti ja mietinkin kuinka hankalaa tämä pelailu olisi, mutta kyllä se tuntuu onnistuvan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Eteläpuolella karttaa tornin arkusta ukko katos johonki outoon linnapaikkaan ja tuossa on nyt joku riehuva jättiläinen, joka pitäs saaha hengiltä? Ei anna pikamatkata minnekään tästä. Ihan pikkunen alue, jossa vipu, joka luultavasti toimii, ku saa tuon vihun hengiltä. Ei tuu ees bossimittaria, vitusti vaan healttia ja tappaa mut ykkösellä.

Onko todellaki tehty tällanen git gud paikka, ettei voi palata minnekään muualle. Melkeen tekis mieli myydä peli pois, jos näin vammanen suunnittelu, ennenkö ees menettää hermoja /facepalm

Edittiä, jostain syystä pikamatkailu onnistu, ko aikansa hakkasi päätä seinään, mene ja tiedä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
64
En ole näitä soul pelei pelannut ennen niin kannattaako noita vanhempia pelata ennen kuin tämän ottaa. Että onko jotain tarinaa josta saisi immersiota tähän, ja sitten vielä onko ohjain pakollinen vai meneekö hiiri+näppis (pc)
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
457
Eteläpuolella karttaa tornin arkusta ukko katos johonki outoon linnapaikkaan ja tuossa on nyt joku riehuva jättiläinen, joka pitäs saaha hengiltä? Ei anna pikamatkata minnekään tästä. Ihan pikkunen alue, jossa vipu, joka luultavasti toimii, ku saa tuon vihun hengiltä. Ei tuu ees bossimittaria, vitusti vaan healttia ja tappaa mut ykkösellä.

Onko todellaki tehty tällanen git gud paikka, ettei voi palata minnekään muualle. Melkeen tekis mieli myydä peli pois, jos näin vammanen suunnittelu, ennenkö ees menettää hermoja /facepalm

Edittiä, jostain syystä pikamatkailu onnistu, ko aikansa hakkasi päätä seinään, mene ja tiedä.
Jos joutuu jonkun ansan vangiksi ja se heittää johonkin muualle, niin pitää ekana löytää grace ja levätä siinä ennen kun voi pikamatkustaa.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
457
En ole näitä soul pelei pelannut ennen niin kannattaako noita vanhempia pelata ennen kuin tämän ottaa. Että onko jotain tarinaa josta saisi immersiota tähän, ja sitten vielä onko ohjain pakollinen vai meneekö hiiri+näppis (pc)
Totta kai vanhemmat kannattaa pelata, ne on parasta paskaa ikinä. Mutta ei niistä Elden Ringin nauttimiseen ole juurikaan vaikutusta, muutama asia/esine on jotka on esiintynyt joka pelissä, mutta tää on ihan oma juttunsa.

Jotkut sanoo että hiiri ja näppiskin toimii ihan hyvin, mutta en kyllä pystyisi itse kuvittelemaankaan tämmöisten pelien pelaamista ilman pädejä. Torissa on esimerkiksi Stadia-padeja paljon parillakympillä tarjolla.
 
Liittynyt
24.04.2021
Viestejä
23
Miten tuo coop homma käytännössä toimii? pistetaan summon homma, muttei kaveri tai minä nää sitä ollenkaa? apuja? :D
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
615
+7? Mulla on magic short sword ja se astrologerin staff +1. Enempää ei kiviä ole löytynyt.

Buildi on muutenkin täysin mage eli jos se bossi on meleehahmolla vaikea niin maagilla, joka yritää meleetä luultavasti mahdoton.
Kyllä tässä on pakko käyttää myös melee asetta, et tuu mitenkää voittamaan tiettyjä bosseja kun manat ei riitä, ja jotkut bossit eivät ota magicista damagea ensinnäkään. Toi int scaling Ash of War ihan hyvä ehdotus, tai sit käyt hakemassa eräästä dunkusta semmosen magic Katanan jossa int skaalaus valmiina. Vaatii 24 int muistaakseni equipata tuo, mutta siihenkin tarvii dexiä. Kyllä tässä pitää statseja laittaa toiseen "turhempaan" statsiin usein että saat kampetta päälle.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
432
En ole näitä soul pelei pelannut ennen niin kannattaako noita vanhempia pelata ennen kuin tämän ottaa. Että onko jotain tarinaa josta saisi immersiota tähän, ja sitten vielä onko ohjain pakollinen vai meneekö hiiri+näppis (pc)
Jos samantyyliset pelit kiinnostaa niin ehdottomasti kannattee pelata. Dark Souls 1/Dark Souls Remastered (jälkimmäisessä hiukan pelattavuutta parantavia päivityksiä) on omasta mielestä paras puutteistaan huolimatta. Dark Souls 3 liki yhtä miellyttävä, joskin vaikeampi. Tarinat noissa on aika sekavia.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
238
Nyt on sellaiset 8h takana huokailua ja ei tämä vain meinaa maistua. Peliä vaivaa sama ilmiö entä Dark Souls 3:sta, että aiseissa on kaiken maailman hienoja ja näyttäviä erikoisliikkeitä mutta millään ei meinaa tehdä mitään jos vastassa vähänkään rivisotilasta kummempi taistelija. Sellainen olo tulee myös, ettei pelaaminen ole hauskaa vain lähinnä epäreilua.

Varmaan itsellä alkaa olla totaalinen soulspelien loppuun palaminen näin seitsemännen dodgerollpelin jälkeen kun ei millään huvittaisi pelata pelkästään roll roll -tyylillä.
Sekään tieten helpota, että ennen tätä pelannut Monster Hunter World/Rise, missä aseilla "pakotetaan" pelaamaan erityyleillä ja onnistuminen ei ole pelkästään kiinni väistönapin oikealla hetkellä painamisesta.

Mutta jos tästä ihmiset nauttii niin mikäs siinä. Pitää vielä kokeilla huomenna lisää uusin silmin.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
76
Onko tämä muiden mielestä paljonkin vaikeampi, mitä DS tai Bloodborne ovat? Vai onko vanhetessa vain itse tullut huonommaksi. Nuo muut pelit montakin kertaa läpi menneenä kaikista bosseista kyllä lopulta yksin selvisin. Mutta tätä olen jo 10 tuntia pelannut ja yksikään isompi bossi ei ole vielä kaatunut ja olen niitä löytänyt jo ainakin 4-5 eri paikasta. Pari kolme pienempää Dungeon bossia meni läpi helposti.

Hyvin tämä silti itselle maistuu, eikä tuo turhautumista ole ainakaan vielä aiheuttanut. Onkin tullut tutkittua jo todella suuri osa kartasta. Mutta tuntuu erikoiselta, että ei se voi pelkästään vain omista ruostuneita taidoista johtua. Tuntuu, että bossit ovat erityisen nopeita kaikki ja on todella vaikea löytää hetket, kun itse pitäisi hyökätä. Lisäksi jokainen ase tuntuu todella tehottomalta ja isku vie sen muutaman millin pois bossin palkista
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
263
Mä oon pelannu pelkästää deamon souls remasterin läpi enkä ole sen kummemmin roolipelaaja
ni tämä eka prisoneri hahmo saattaa kehittyä vähä perseillen mutta seikkaillaan nyt tässä ja alottaa uuestaan toisella ja kattelee vähä enemmän tutoriaaleja jos ei tästä tule valmista. :D
Vähä tätä tappelua, pelirytmiä ja paikkoja opetella ni toisella hahmolla paljo nopiampi grindata ku tarvi nii paljo arpoa mitä tekee.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 937
Onko tämä muiden mielestä paljonkin vaikeampi, mitä DS tai Bloodborne ovat? Vai onko vanhetessa vain itse tullut huonommaksi. Nuo muut pelit montakin kertaa läpi menneenä kaikista bosseista kyllä lopulta yksin selvisin. Mutta tätä olen jo 10 tuntia pelannut ja yksikään isompi bossi ei ole vielä kaatunut ja olen niitä löytänyt jo ainakin 4-5 eri paikasta. Pari kolme pienempää Dungeon bossia meni läpi helposti.

Hyvin tämä silti itselle maistuu, eikä tuo turhautumista ole ainakaan vielä aiheuttanut. Onkin tullut tutkittua jo todella suuri osa kartasta. Mutta tuntuu erikoiselta, että ei se voi pelkästään vain omista ruostuneita taidoista johtua. Tuntuu, että bossit ovat erityisen nopeita kaikki ja on todella vaikea löytää hetket, kun itse pitäisi hyökätä. Lisäksi jokainen ase tuntuu todella tehottomalta ja isku vie sen muutaman millin pois bossin palkista
Tämä todellakin on vaikeampi kuin monet soulsit, erityisesti alussa. Saa aika kauan grindata noita alkualueita, että saa riittävästi leveleitä ja asepäivityksiä isompien pomojen pudottamiseen. Sitten peli kyllä jouhevoituu paljon, kun alkaa olla geari kunnossa. Se eka 10h on tässä kyllä todella haastava.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 808
30 tuntia takana, kaks tarina pomoa tapettu, paljon tutkittu paikkoja ja peli vain paranee. Kannattaa muuten tutkia niitä idän ja etelän alueita joiden kartat pitää hakea sieltä alueelta (kartan sijainti näkyy kartassa). Ite jumitin turhan kauan siinä ekan kartan palasella ja ihmettelin ettei peli tunnu jakavan uusia aseita kovin usein.

Strength ukkelia pelaan greatswordilla jonka vaihdan isompaan kunhan löytyy. Tarkoitus on että iso ase keskeyttää vihujen lyönnit ja parhaimmilaan lyö ne suoraan maihin. INT12 ja FTH10 että voi käyttää perus parannus taikaa ja magic weaponia niinku vanhoissa soulseissa.

Kannattaa muuten kokeilla uusien aseiden liikesarjat, ne vaikuttaa melkeimpä enemmän kuin damage. Nykyisessä aseessa nopea lyönti on horisontaalinen ja osuu moneen, mutta voimakas lyönti on pitkälle ulottuva pisto jota tarvii melkein joka tappelussa. Toinen tärkeä ominaisuus että iso ase keskeyttää monesti vihun lyönnin ja pääsee lyömään oman kombon, ainut vain että isot STR-aseet on sen verran hitaita että oikean hetken odottaminen on hankalampaa. Saa nähdä opinko enää ollenkaan pelaamaan DEX-aseilla.

Onko tämä muiden mielestä paljonkin vaikeampi, mitä DS tai Bloodborne ovat?
Minusta helpompi ja vaikeampi. :D Avoin maailma on helpompi ja luolien pikku pomot menee monesti ekalla. "Juonta" seuraamalla taas tulee vastaan totaalisia stoppeja ja silloin voi lähteä tutkimaan lisää. Lisäksi alussa on vapaaehtoisia erittäin hankalia vastuksia, jotka saa pelin tuntumaan hankalammalta mitä se on.

Nyt on sellaiset 8h takana huokailua ja ei tämä vain meinaa maistua. Peliä vaivaa sama ilmiö entä Dark Souls 3:sta, että aiseissa on kaiken maailman hienoja ja näyttäviä erikoisliikkeitä mutta millään ei meinaa tehdä mitään jos vastassa vähänkään rivisotilasta kummempi taistelija.
Kaikkia en ole testannu, mutta yleisesti sanoisin että niitä on hankala saada osumaan tai ovat liian hitaita paljailtaan tehtynä. Stomp (upward) oli käytössä pitkään kilven takana piilottelijoita ja ratsastajia vastaan. Nyt on käytössä sellainen hyppy+kovaisku 5 metriin. Enää ei vihut karkaa turvallisen matkan päähän! Ois varmaan hyödyllinen tehdä myös joku joka toimii useaa pikkuvihua vastaan. Niitä weapon asheja voi vapaasti vaihdella ja testailla.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 318
Melee ukollakin kannattaa Roundtable Holdista ostaa Finger Seal+ Fire Sling niin voi pehmitellä pomoja tai kiukkuisampia mosia (varsinkin summonit ylhäällä ja Seal päiviteltynä) ennen kuin tarvii kädet ryvettää.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
Noniin. Tämmönen vanhempikin konkari päätti sitten kaiken hypen ja huippuarvosteluiden jälkeen hommata tämän pelin. Ei ole aikaisempaa kokemusta Souls-peleistä, joten täysnoobi ollaan.

Onko tähän olemassa mitään hyvää ja selkeää opasta josta kannattaisi lähteä liikkeelle ja mistä lähtisi opettelemaan asioita? Mielellään sellaista, mikä lähtisi ihan nollista liikkeelle. Tiedän sen, että kyseessä haastava peli ja suuri osa viehätysvoimasta juurikin siitä johtuvaa. Se itseäkin viehättää, mutta pääsis ees jotenkuten alkuun, niin ei tulis täyttä turhautumista heti alkuun. :)
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
112
No niin, perus ps4 versiota pelattuna 12h. Eilen 8, tänään 4 ja sitten tuli sähkökatko. Kaikki tämän päivän aikana saatu ja suoritettu katosi kuin tuhka tuuleen :D Kaverini aloitti tänään pelaamaan ja hänellä 8h peliä tuhkana tuuleen. Jos ei olisi näin maukas teos olisin varmaan jättänyt hyllyyn loppuiäksi :D

Vanhana soulsbornefanina, niohit ja surget pelanneena ei voi kyllä kun kehua! Aivan uskomaton teos pelillisesti, tarpeeksi haastava (välillä liiankin, ei oo moisia seiniä tullu aiemmissa firman peleissä). Kyllä maistuu.

Valitettavasti vanha uskollinen str build tuntuu paljon vähemmän pätevältä kuin muissa peleissä, perus rivimöllit kyllä kaatuu mutta tarinapomoihin joudun vaihtamaan dexaseen. Nuijalla ja greatswordilla ei vaan kerkeä lyödä ja paeta ennen vihollisen iskua. Innolla odotan tulevaa tän pelin suhteen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 783
[
Onko tämä muiden mielestä paljonkin vaikeampi, mitä DS tai Bloodborne ovat? Vai onko vanhetessa vain itse tullut huonommaksi. Nuo muut pelit montakin kertaa läpi menneenä kaikista bosseista kyllä lopulta yksin selvisin. Mutta tätä olen jo 10 tuntia pelannut ja yksikään isompi bossi ei ole vielä kaatunut ja olen niitä löytänyt jo ainakin 4-5 eri paikasta. Pari kolme pienempää Dungeon bossia meni läpi helposti.

Hyvin tämä silti itselle maistuu, eikä tuo turhautumista ole ainakaan vielä aiheuttanut. Onkin tullut tutkittua jo todella suuri osa kartasta. Mutta tuntuu erikoiselta, että ei se voi pelkästään vain omista ruostuneita taidoista johtua. Tuntuu, että bossit ovat erityisen nopeita kaikki ja on todella vaikea löytää hetket, kun itse pitäisi hyökätä. Lisäksi jokainen ase tuntuu todella tehottomalta ja isku vie sen muutaman millin pois bossin palkista
Alussa vaatii kärsivällisyyttä, eli kun tutkii lähialuetta kaikessa rauhassa, kerää runea samalla ja päivittelee hahmoa. Vinkkinä niiltä jättiläisiltä jotka vaeltelee siellä hieman pohjoisemmassa korkeammalla (saman rotuisia kuin ne 2 jotka vetää sitä isoa vaunua) saa tonnin runea per tappo kun tappaa niitä. Noita tappamalla sain melkoisia summia runea kasaan suht nopeaan tahtiin ja levutettua ukkoa. Samurailla pelaan. Ehkei nyt ihan alkulevelin ukolla kannata haastaa noita mutta ne on suhteellisen helppoja (tämän pelin mittapuulla).

Ihan alussa itsekin oli tuskaista, kunnes hyväksyi että pakko vaan kärsivällisesti tutkia alkupaikkaa ja kokemusta sitä kautta. Olen nyt levelillä 24 mutten vielä ole edes mennyt sitä ekaa tarinabossia haastamaan. Niin pirusti on alkupaikassa pikkubosseja ynm. Ja pelin ideahan on, ettei joka bossia ekalla pääsekään. Esimerkiksi se yksi hautaluolasto missä oli niitä luurankoja, menin sinne niin aikaisin että aseessa ei oikein puhtia ja Samurain liikkuminenkin hidasta, turpaan tuli pahasti kun oli kerralla 3-4 kimpussa. Ja siinä piti vielä tehdä se lopullinen isku ennen respawnia. Kävin tekemässä ukkoa hieman nopeammaksi ynm, sitten menikin suht helposti läpi. Plus hylkäsin kilven, kaksin käsi oli helpompaa :)

Alun tutkiminen kaikessa rauhassa kannattaa siksikin että itse löysin aika alussa ne summon sudet, ne auttaa myös kummasti monissa tilanteissa.
Hyvä pelihän tämä on, hienon maailman ovat luoneet. En nyt kuitenkaan tiedä, onko tämä ihan 10/10 teos mutta hyvä sellainen kuitenkin. Tai noh ihan alussahan tässä
ollaan eli varmaan vaan paranee entisestään.

Ainiin sitten yksi kysymys, minulle tarjottiin ostettavaksi taikoja mutta voiko noita käyttää nämä niin sanotut fyysisen toiminnan hahmot, kuten Samurai?
En ainakaan muista nähneeni videoissa että Samurai osaisi taikoja heittää...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 880
Kunhan statsit vaan ovat riittävät ja taikasauva niin classilla ei ole väliä. :)

Faithiin liittyvät incanationit tarvitsevat sitten eri välineen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 633
Nyt tullu itse joku 6h pelailtua. 2 pikku dungeon bossia kaatunut, joista jälkimmäinen "tulta syöksevä kissapatsas" aiheutti kyllä aikamoisen haasteen. No tämä on eka Souls peli itselle, niin eipä yllätä.

Juuri sai vasta levutuksenkin auki. Nyt tasolla 17. Mitään käryä ei ole, mitä kannattaisi levuttaa... :geek:

Pelaan hiiri näppis kombolla ja hyvinhän se toimii muuten, kun niiden itemien ja slottinen osalta... On aika persiistä, että ei voi mitään pikanappeja laittaa noille sloteilleja selvästi suunniteltu padia varten tuo slottisysteemi. Itsellä menee padin kanssa vaan räveltämiseksi, kun napit ei vaan lähde samalla tavalla selkärangasta, kun hiiri näppis kombolla.

Storm Gatesta pääsin juuri läpi, mutta ajattelin palata kuitenkin vielä taakse päin tutkimaan ja levuttamaan ukkoa. Se perus "ritari" tuli valittua, en muista classin nimeä.

Ihan hyvin maistunut tähän mennessä kyllä.

Edit:

Itse pelaillut nyt ultra Wide kuvasuhteella Flawless Wide screenin kanssa. Sai samalla kasvatettua vähän FOV:ja ja unlockattua FPS:n. Eipä tuosta FPS:n unlockkaamisesta paljoa iloa ollut, sillä ulkona peli pyörii siinä 70-90 tasolla. Sisätiloissa sitten pääsee yli 100:n

Tuon ajoittainen nulkyttelyn ja hidastelun kun saisi vielä pois.
 
Liittynyt
20.08.2018
Viestejä
184
Noniin. Tämmönen vanhempikin konkari päätti sitten kaiken hypen ja huippuarvosteluiden jälkeen hommata tämän pelin. Ei ole aikaisempaa kokemusta Souls-peleistä, joten täysnoobi ollaan.

Onko tähän olemassa mitään hyvää ja selkeää opasta josta kannattaisi lähteä liikkeelle ja mistä lähtisi opettelemaan asioita? Mielellään sellaista, mikä lähtisi ihan nollista liikkeelle. Tiedän sen, että kyseessä haastava peli ja suuri osa viehätysvoimasta juurikin siitä johtuvaa. Se itseäkin viehättää, mutta pääsis ees jotenkuten alkuun, niin ei tulis täyttä turhautumista heti alkuun. :)
Tuosta vois olla varmaan ihan hyvä lähteä liikkeelle:
En ole tuota videoa kyllä edes itse katsonut, mut sen verran laadukasta contentia tullut vuosia herralta, että varmasti tämäkin video priimaa. Sit varmaan tämä: Elden Ring Wiki Täältä tulee löytymään käytännössä kaikki tieto pelistä, toki ei vielä varmaan ole suurinta osaa tiedoista kerättynä tänne, kun on peli julkaistu ihan vasta.

Oma suositus, että tutkii ihan itse aluksi menemään ja testailee juttuja. Sitten kun alkaa tuntua, että ei enää pysy mukana ja että mitä mikäkin tarkoittaa ja mihin pitäisi mennä, niin lähtee wikejä lueskeleen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Noniin. Tämmönen vanhempikin konkari päätti sitten kaiken hypen ja huippuarvosteluiden jälkeen hommata tämän pelin. Ei ole aikaisempaa kokemusta Souls-peleistä, joten täysnoobi ollaan.

Onko tähän olemassa mitään hyvää ja selkeää opasta josta kannattaisi lähteä liikkeelle ja mistä lähtisi opettelemaan asioita? Mielellään sellaista, mikä lähtisi ihan nollista liikkeelle. Tiedän sen, että kyseessä haastava peli ja suuri osa viehätysvoimasta juurikin siitä johtuvaa. Se itseäkin viehättää, mutta pääsis ees jotenkuten alkuun, niin ei tulis täyttä turhautumista heti alkuun. :)
youtubesta vaatividya elder ring ja siellä on pari hyvää videota.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Onko tähän olemassa mitään hyvää ja selkeää opasta josta kannattaisi lähteä liikkeelle ja mistä lähtisi opettelemaan asioita?
En itse suosittelisi mitään oppaita. Käytännössä vaan koitat keskittyä perusasioihin. Mitä nyt jotain uusien/huonojen pelaajien peliä on nähnyt, niin isoimmat virheet taitaa olla se, että spammataan dodgea paniikissa eikä itseasiassa väistetä osumia, vaihdetaan iskuja vihujen kanssa ja/tai ollaan liian passiivisia. Eli käytännössä väistät, kun osuma on melkein osumassa suhun ja teet damaa, kun siihen on mahdollisuus (esim. vihu just lopetti combonsa). Ja pelaat aggressiivisesti. Ei niin, että tosiaan vaihdat vaan osumia, mutta esimerkkinä voisi sanoa vaikka sen, että sen sijaan, että väistät taaksepäin, väistätkin eteen/sivulle, että oot aina valmiina tekemään damagea, kun siihen tulee mahdollisuus.

Jos haluut vetää easy modella hetken, että opit vähän miten peli toimii, niin käytä shieldiä. Ja toki pitää muistaa, että vaikka perusasiat onkin hallussa, toteutus on aina vaikeampaa kuin teoria. Itselle ei ohjain sovi käteen kunnolla ja en ikinä muutenkaan oo ollut mitenkään paras näissä peleissä, joten vaikka tiiän tasan tarkkaan miten pelata, ei se aina niin luonnistu.
 
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
124
Miten tuo coop homma käytännössä toimii? pistetaan summon homma, muttei kaveri tai minä nää sitä ollenkaa? apuja? :D
Eikö tämä toimi ihan normaalisti, eli toinen tarjoaa apuaan laittamalla merkin maahan ja toinen käyttää itemin jolla saa tarjotun avun näkyviin. Käyttämällä salasanaa(online asetuksissa) saa muiden apupyynnöt pois ja myös estettyä ettei kukaan muu nappaa apuria ennen sua
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Eikö tämä toimi ihan normaalisti, eli toinen tarjoaa apuaan laittamalla merkin maahan ja toinen käyttää itemin jolla saa tarjotun avun näkyviin. Käyttämällä salasanaa(online asetuksissa) saa muiden apupyynnöt pois ja myös estettyä ettei kukaan muu nappaa apuria ennen sua
Tää on kaikki tätä uutta "vaikeutta" mutta kyllä se mekanismi kai selitetään pätkittäin kun niitä NPC invadereita kohtaa. Soulseissa ei tarttenut mitään esineitä käyttää, että näki merkit.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 954
Viestejä
4 294 391
Jäsenet
71 751
Uusin jäsen
rikuhaka

Hinta.fi

Ylös Bottom