Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Siis hyi vittu tuo Banished Knight tuolla huoneessa. Olen nyt arviolta 30 kertaa käynyt wipettämässä sille ja parhaassa tapauksessa saanut puolet sen HP:sta pois. Nyt taisi tulla kyllä henkilökohtainen seinä vastaan, ei mitään mahdollisuuksia saada tuota hengiltä.
 
Uuhh.. On tämä uuvuttava, mutta hyvä peli. Limgrave Eastiä ja ekan pomon jälkeen linnaa kolunnut koko päivän ja nyt on pakko pitää taukoa. Tämä on kaunein, kammottavin ja rasittavin peli mitä olen pelannut.

Siis hyi vittu tuo Banished Knight tuolla huoneessa. Olen nyt arviolta 30 kertaa käynyt wipettämässä sille ja parhaassa tapauksessa saanut puolet sen HP:sta pois. Nyt taisi tulla kyllä henkilökohtainen seinä vastaan, ei mitään mahdollisuuksia saada tuota hengiltä.

Mulla oli käytössä greatsword ja siinä weapon artina (vai asheksiko sitä tässä pelissä sanotaan?) stomp. Sillä pääsin vetämään kerran kunnolla niin ritari lensi kaaressa maihin ja sen jälkeen normaaleilla iskuilla viimeistely. Niitä asheja voi vaihdella vapaasti bonfirellä, mutta jos käytät kilpeä niin se tekee kilven erikoisliikkeen.
 
.
Siis hyi vittu tuo Banished Knight tuolla huoneessa. Olen nyt arviolta 30 kertaa käynyt wipettämässä sille ja parhaassa tapauksessa saanut puolet sen HP:sta pois. Nyt taisi tulla kyllä henkilökohtainen seinä vastaan, ei mitään mahdollisuuksia saada tuota hengiltä.
Puhutko siitä mustasta ritarista pimeässä huoneessa? Itsellä bugasi tuo kun juoksin huoneesta ulos ja hän jäi oveen jumiin. Oli helppo aina tulla ja läiskiä miekalla oven läpi. Vinkkinä niin tuota ei tarvitse tappaa. Saat tarvittavan itemin huoneesta. Juokse ja nappaa. Vihulta ei dropannut mitään
 
Kiitos, arvostaisin tätä tietoa, mukavia pelihetkiä! :)
Asensin ensin PS4 prolle, ja pelailin jonkun reilun puoli tuntia. Sen jälkeen levy PS5:seen, ja asennus käyntiin sieltä. Laittoi tietty oletuksena menmään PS4 version, jonka asennuksen keskeytin ja laitoin latautumaan PS5 version. Kun tuossa sitä kokeilin, niin oli ainakin alkuvalikossa valintana ainoastaan new game, ja piti valita hahmo ja aloittaa tosiaan alusta. Eli ainakaan PS4 ja PS5 versioiden välillä ei näyttäisi olevan ”yhteistä tallennusta”. En sitten tiedä miten lienee siinä tapauksessa, että pelaa PS4 versiota molemmilla konsoleilla. No, päädyin sitten aloittamaan eri hahmolla tuossa PS5 versiossa, voi olla ettei tuota tule kumminkaan PS4:sella loppujen lopuksi pelattua.
 
Ensimmäinen pomo on aika idiootti tuunattu melee ukolle? Longsword +1 vastasi samaa kun IRL lähtisi jääkarhua tappamaan hammastikulla! HP palkki lyheni millimetri per lyönti kakkosphasen 5-10 lyönnin spämmi barraget joista toisinaan pomo päätti jatkaa 1sec päättymisen jälkeen toisella? Tässä kun sankari ei ole mikään Wolf joka deflectaa lyönnit niin melee ritarilla oli kuin puskutraktorin alle jäänyt.

Tunnin yritin hinkuttaa tuota meleellä ja sitten tuumasin että nyt toiset jauhot pussiin, allocasin HP putelit manaksi, summonasin sudet ja nakkelin 10min sisään Flame Slingillä pomon ketaralleen.
 
Kylläpä tökki (patchin jälkeen), koko kuva pysähteli... lataileeko jotain vai mitä, mutta rannalle alas hypätessä tök tök rannalla ollessa tök tök. Ruohikko alueella ei juurikaan ainakaan vielä tökkinyt samalla lailla.
 
Viimeksi muokattu:
Toinen vaihtoehto on se kuuluisa gitgut, mutta ei tarvitse mitään grindausta. Sinulla on karttaa vaikka kuinka paljon. Seikkailemaan ja etsimään tavaroita ym. siinä samalla leveliä tulee.

Spirit summonit voi kutsua vain tiettyinä hetkinä. Alas vasemmalle tulee kuvake.
Spirit summonit kannattaa päivittää myös kerran tai pari
 
Nyt täytyy sanoa, että alun ohjainvaikeuksien jälkeen tämä yllätti jopa positiivisesti siihen nähden, miten paljon on pc:n suorituskykyongelmista ollut juttua. En tiedä, auttaako G-sync niin paljon vai nuo redditin pari vinkkiä, jotka tein ennakkoon, mutta en itse ainakaan ole mitenkään kärsinyt, vaikka silloin tällöin vähän nykii. Toki rajoittamaton fps olis kiva, pitää varmaan jossain vaiheessa sitä modia testata. Stormvalen Marjatta putosi tokalla yrityksellä, kun ekalla pääsin aika lähelle. Level 22 Taika+melee ukko käytössä ja npc-summon sekä susilauma apuna. Luulin kovemmaksi.

Käytössä siis 1440p reso lähes kaikilla herkuilla, dof:in ja motion blurin otin pois. Rautana 5800X ja RTX3080

Tuossa vielä noi reddit-vinkit joita voi kokeilla, jos tökkii. r/Eldenring - POSSIBLE FIX FOR PC FRAME RATE
 
Puhutko siitä mustasta ritarista pimeässä huoneessa? Itsellä bugasi tuo kun juoksin huoneesta ulos ja hän jäi oveen jumiin. Oli helppo aina tulla ja läiskiä miekalla oven läpi. Vinkkinä niin tuota ei tarvitse tappaa. Saat tarvittavan itemin huoneesta. Juokse ja nappaa. Vihulta ei dropannut mitään

No ei näköjään tarvitsekaan tappaa. Piti käydä ns. juoksuavain hakemassa ja homma jatkuu.
 
Millä levelillä porukka on ollut kun olette tappeneet Tree Sentinelin? Itse nyt lvl 18 ja en saa mitenkään alas. Selvä L2P issuehan tämä on.
 
Millä levelillä porukka on ollut kun olette tappeneet Tree Sentinelin? Itse nyt lvl 18 ja en saa mitenkään alas. Selvä L2P issuehan tämä on.
Hit and run taktiikka torrentin selässä toimii tohon. Yleisesti ottaen levelillä ei ihan hirveästi ole väliä aika vähän ne statsit loppujen lopuksi ukkoa tehostaa. Ase tosin kannattaa päivittää jatkuvasti kun on kiviä tarpeeksi, se tehostaa suht merkittävästi. Ja flaskit kannattaa päivittää.
 
Viimeksi muokattu:
Hit and run taktiikka torrentin selässä toimii tohon. Yleisesti ottaen levelillä ei ihan hirveästi ole väliä aika vähän ne statsit loppujen lopuksi ukkoa tehostaa. Ase tosin kannattaa päivittää jatkuvasti kun on kiviä tarpeeksi, se tehostaa suht merkittävästi. Ja flaskit kannattaa päivittää.
Voiko noita kiviä saada tarpeeksi? Tarkoitan jos kehitän jotain aloitusmiekkaa niin löytyy myöhemmin löytyvään parempaan aseeseen kiviä millä kehittää?
 
Voiko noita kiviä saada tarpeeksi? Tarkoitan jos kehitän jotain aloitusmiekkaa niin löytyy myöhemmin löytyvään parempaan aseeseen kiviä millä kehittää?
Ainakaan tähän mennessä niitä riittää lähinnä yhteen aseeseen, taitaa mennä koko peli aloitus miekalla juuri tämän takia...
 
Voiko noita kiviä saada tarpeeksi? Tarkoitan jos kehitän jotain aloitusmiekkaa niin löytyy myöhemmin löytyvään parempaan aseeseen kiviä millä kehittää?
Taitaa olla kaikissa Soulseissa jossain välissä mahollisuus farmata tai ostaa noita ihan tarpeeksi. Ehkä ne pari viimistä tasoa oisko 8-9 kannattee vähän miettiä ja se viiminen jos on 10, ni niitä on melko vähän. Ihan hyvin pärjänny jollain 9/10 aseilla aina. Yhen aseen taktiikalla tässä itekki meen toistaseksi ja sitte ku alkaa löytyy enempi tavaraa, ni päivittelee muita. Mulla on nyt pari +2 ja yks +4.

Kyllähän tämä taas maistuu, vaikka aluksi hieman olin toista mieltä. Malttoi vain pelata, nii rupes eroaan soulseista ihan tarpeeksi.
 
Taitaa olla kaikissa Soulseissa jossain välissä mahollisuus farmata tai ostaa noita ihan tarpeeksi. Ehkä ne pari viimistä tasoa oisko 8-9 kannattee vähän miettiä ja se viiminen jos on 10, ni niitä on melko vähän. Ihan hyvin pärjänny jollain 9/10 aseilla aina. Yhen aseen taktiikalla tässä itekki meen toistaseksi ja sitte ku alkaa löytyy enempi tavaraa, ni päivittelee muita. Mulla on nyt pari +2 ja yks +4.

Kyllähän tämä taas maistuu, vaikka aluksi hieman olin toista mieltä. Malttoi vain pelata, nii rupes eroaan soulseista ihan tarpeeksi.
Noitahan pystyy päivittää +25. Sombereita pystyy ostaa mutta perus kivistä en tiedä
 
En oo koskaan näitä souls-pelejä pelannut, joten en varmaan vaan osaa. Mutta noita flaskeja en pysty käyttämään, kuin inventoryn kautta. Vaikka ne tossa quick slotissa on, niin "use"-näppäin ei tee yhtään mitään, vaan pitää mennä inventoryyn ja valita sieltä pullon kohdalta use. Ei kai tuo noin tyhmästi suunniteltu ole, eli mitä teen väärin?

Pelaan PC:llä hiirellä+näppiksellä.
 
Suhnilegend tekee twitteriin siistejä giffejä ja videoita peleistä. Kävin tarkastamassa joko se on Elden Ringistä tehny niin sielä oli tutoriaali miten sen voittaa helposti: Ei ota osumaa! :D :D :D

EDIT: Hyvin menee musiikin kans yhteen kohdassa 1:12.

 
Viimeksi muokattu:
En oo koskaan näitä souls-pelejä pelannut, joten en varmaan vaan osaa. Mutta noita flaskeja en pysty käyttämään, kuin inventoryn kautta. Vaikka ne tossa quick slotissa on, niin "use"-näppäin ei tee yhtään mitään, vaan pitää mennä inventoryyn ja valita sieltä pullon kohdalta use. Ei kai tuo noin tyhmästi suunniteltu ole, eli mitä teen väärin?

Pelaan PC:llä hiirellä+näppiksellä.
On sille pikanäppin. Näin se toimii xboxin ohjaimella:
-Equipment-valikon alaosaan lisätään tavaroita joista yhtä käytetään X-napilla (yleensä joku healing)
-Ristiohjaimesta ku painaa kerran alaspäin vaihtuu valittu tavara jota käytetään X:llä (mulla on vain heal ja heittopuukot)
-Y-nappia pohjassa pitämällä ja painamalla ristiohjaimesta johonkin suuntaan se käyttää toisen pikavalikon(näkyy oikealla kun painaa Start/pause) juttuja (esim. susisummon, tuliheite, jne.)
 
En oo koskaan näitä souls-pelejä pelannut, joten en varmaan vaan osaa. Mutta noita flaskeja en pysty käyttämään, kuin inventoryn kautta. Vaikka ne tossa quick slotissa on, niin "use"-näppäin ei tee yhtään mitään, vaan pitää mennä inventoryyn ja valita sieltä pullon kohdalta use. Ei kai tuo noin tyhmästi suunniteltu ole, eli mitä teen väärin?

Pelaan PC:llä hiirellä+näppiksellä.
Joku nappi sulla on hukassa. Tuossa on kahenlaista quick slottia. Sellanen missä pidetään nappia pohjassa ja nuolella valitaan ja sitten se perus nopea. Neliöstä käyttää pleikalla, eikä sillä napilla taia olla koko pelissä muuta tarkotusta, ku käyttää noita quick slotin valintoja.
 
Hokasin just ison eron Dark Soulseihin. En ole käyttäny jouskaria ku pari kertaa. Muissa peleissä se oli aina toisessa kädessä että sai houkuteltua isosta joukosta yksittäisiä vihuja mutta tässä ei ole tarttenu. Hyvin suunniteltu.
 
Mites tää peli sopii slowhand sunnuntai pelaajalle, kun kuulemma vaikea?, dark souls joskus kokeilin ja turhautuin vaikeuteen ja jäi kesken.
 
Asensin ensin PS4 prolle, ja pelailin jonkun reilun puoli tuntia. Sen jälkeen levy PS5:seen, ja asennus käyntiin sieltä. Laittoi tietty oletuksena menmään PS4 version, jonka asennuksen keskeytin ja laitoin latautumaan PS5 version. Kun tuossa sitä kokeilin, niin oli ainakin alkuvalikossa valintana ainoastaan new game, ja piti valita hahmo ja aloittaa tosiaan alusta. Eli ainakaan PS4 ja PS5 versioiden välillä ei näyttäisi olevan ”yhteistä tallennusta”. En sitten tiedä miten lienee siinä tapauksessa, että pelaa PS4 versiota molemmilla konsoleilla. No, päädyin sitten aloittamaan eri hahmolla tuossa PS5 versiossa, voi olla ettei tuota tule kumminkaan PS4:sella loppujen lopuksi pelattua.

Mä pelaan ps4 versiota ps5:lla ku se on lukittu 60fps. Enkä huomannu kovin suurta graaffista eroa ps5 version 60fps moodiin.
Sitte vois alkaa ps5 versiota pelaa jos saisivat sen pyörii 60fps kokoajan jollain pätsillä jos son mahollista.
 
Sieltä etelästä päin muuten löytyy eräs hissi jolla pääsee maan alle, jossa avautuu ihan uusi kokonainen alue... Oli muuten tähän mennessä upein alue pelissä.. siis vau, todella kaunis paikka.

.. Joo, kaunis oli mutta ne vihut.. siis kukakohan ton alueen on suunnitellut? Kuka tuolla alueella edes etenisi tappaen mitään. Hevosen selässä tuli kerättyä kaikki lootti, ei mitään toivoa tappaa noita vihuja ilman mahdollisuutta 1v1. Aateltiin eka kaverin kanssa että tää on joku uber-high level zone, mutta sitten kun päästiin ko. alueen bossiin niin sehän oli ihan naurettavan helppo..

Mites tää peli sopii slowhand sunnuntai pelaajalle, kun kuulemma vaikea?, dark souls joskus kokeilin ja turhautuin vaikeuteen ja jäi kesken.

Sitten tääkin jää kesken jos tarinaa mielisi eteenpäin.. toki lääniä löytyy jossa seikkailla ja kaikki bossit nyt ei kovin vaiketa ole mutta vaikeitakin löytyy todella paljon ja osa niistä pakollisia eli tarinaan nimenomaan liittyviä.
 
Ashes of war, joka muuttaa aseen skaalauksen inttiin
löytyy eteläiseltä rannalta, jonne pitää hypätä alas heposen kanssa. Siel on karpaasi joka tapettaessa tiputta tuon.

Meinasitko sellaista Ash of waria jolla osa aseen damagesta muuttuu magic damageksi? Sellaisia olen löytänyt pari löytänyt.. niiden skillit olleet kyl ihan turhia, joku spinning attack + glintstone pebble. Kyl niillä vissiin int tuli skaalaukseen mukaan muttei se kaksinen ollut.. tyyliin D tai E.
 
Mites tää peli sopii slowhand sunnuntai pelaajalle, kun kuulemma vaikea?, dark souls joskus kokeilin ja turhautuin vaikeuteen ja jäi kesken.

Kyllä tämä panostusta vaatii. Siis keinoja päihittää jotain vaikeaa on enemmän, mutta ne keinot pitää toki löytää eikä se sittenkään ole läpijuoksua.

Kärsivällisyys ja tahto yrittää on ne avainsanat tässäkin. Alkuvinkkejä kannattaisi katsoa ainakin. Toinen on näissä aina, että jos et ollenkaan pärjää niin joko olet sillä hetkellä ihan väärässä paikassa tai sitten et ole bongannut jotain taktiikkaa.

Ei kannata heti eikä hetken päästä suoraan ajatella ettet osaa. Näissä jännästi homma alkaa klikkaamaan, mutta se vaatii yrittämistä.

Lisäys: Tosiaan kuten aiemminki niin upgrade materiaalia saa kauppaan ja niitä tietty löytää, kun ahkerasti koluaa. Minä menen nyt isolla lammella ilmeisesti sen paikan loparia kohden ja minun Keen Forked Hatchet on +13. Taikaa käytän myös eli dex ja int nostoissa. Keen on aseessa, jotta se nousee erityisesti dexiä nostamalla.
 
Viimeksi muokattu:
Meinasitko sellaista Ash of waria jolla osa aseen damagesta muuttuu magic damageksi? Sellaisia olen löytänyt pari löytänyt.. niiden skillit olleet kyl ihan turhia, joku spinning attack + glintstone pebble. Kyl niillä vissiin int tuli skaalaukseen mukaan muttei se kaksinen ollut.. tyyliin D tai E.

Joo, Gravitas oli tuo minkä löysin. Oikein ikinä osaa/muista noita skillsejä käytää, mutta kyllä tuo magic-damageksi muuttaminen nosti lämää selkeästi velhomaisella hahmollani.
 
Joo, Gravitas oli tuo minkä löysin. Oikein ikinä osaa/muista noita skillsejä käytää, mutta kyllä tuo magic-damageksi muuttaminen nosti lämää selkeästi velhomaisella hahmollani.
Saakos nuo Ash of Warit pois aseesta ja siirtää toiseen aseeseen myöhemmin? Vai onko lukittu siihen mihin laittaa?
 
Saakos nuo Ash of Warit pois aseesta ja siirtää toiseen aseeseen myöhemmin? Vai onko lukittu siihen mihin laittaa?

Voi siirrellä ja vaihella mielensä mukaan. Ja noillahan vaihellaan niitä aseiden skaalauksia, quality, heavy, magic, faith jne.. Niiden skillien lisäksi.
 
[/QUOTE]
Täällä on paljon aloittelijoita niin tiedoksi että:
-Levelauksessa statsit on ensisijassa sitä varten että saa varusteita käyttöön. Aseiden tehoon niillä on minimaalinen vaikutus ja tehoa niihin saa takomalla parempia sitten jossain vaiheessa. Turha nostaa alussa esim. strength 20 ja luulla että ase tekisi enemmän vahinkoa.
-Equipment burden kannattaa koittaa saada mediumiin että väistöt on parempia ja stamina palautuu nopeampaa, eli kypärää pois päästä, jne. Myös offhand aseet vaikuttaa tuohon ja minusta se on typerää.
-Torch (soihtu) valaisee pimeät paikat
[/QUOTE]
Mikä on Equipment burden?
Olen juurikin nostanut strengthiä kun ajattelin että äijä hidas, painavat varusteet->strengthiä ja tulisi ukko nopeammaksi?
 
Mikä on Equipment burden?
Olen juurikin nostanut strengthiä kun ajattelin että äijä hidas, painavat varusteet->strengthiä ja tulisi ukko nopeammaksi?

Equpment burden on se miten painavaa kamaa sulla on just sillä hetkellä päällä, aseet ja panssarit painaa. Inventaariossa mukana olevat kamat ei vaikuta tähän. Equipment ruudusta näkee mikä sinulla on maksimi equipment burden. Olikohan tässäkin raja-arvot maksimista 30% ja 70%, jotain sellaista kuitenkin, eli alle 30% on light load, meinaa nopeinta liikettä ja palautumista, 30%-70% medium load, joka on hyvää liikettä ja palautumista, 70% ja enemmän pitää jo välttää koska hidastaa paljon staminan palautimista ja rollaus hidastuu merkittävästi. Nää luvut näkee sieltä equipment lehdeltä. Endurance on statti, joka nostaa equipment burdenia, ei strenght.

e: Tässä pelissä näköjään oikea termi onkin Equip load. Vähän jotenkin pöllöä että ovat muuttaneet tähän pelkkä termistöä, alkaen nyt vaikka tuosta equip burdenista, päättyen flaskeihin ja magic missileen jne... Toiminnallisuus kuitenkin pysynyt täysin samana.
 
Viimeksi muokattu:
Aloitin PS4 versiolla PS5, eipä tuossa suurta graafista eroa ole PS5 versioon, lähinnä ruohikkoa on vähemmän. Helpoksi tehty tuo PS4 talletuksen siirto PS5 versioon, käynniatää PS5 version ja valitsee convert save data, onpahan helppoa siirtyä tuon version pariin jos saavat sen kuntoon.
 
Onko vinkkejä mihin kannattaa limgraven alueelta suunnata? Päämäärättömästi tullut siellä pyörittyä. Torrent on käytössä jo. Castle stormveiliin?

Miksei tässä muuten välillä pysty aseita ostaessa vertailemaan käytössä olevia aseita ollenkaan? Bloodbornessa tuo ainakin toimi kaikissa kaupoissa joissa aseita pystyi ostamaan
 
Viimeksi muokattu:
Aloitin PS4 versiolla PS5, eipä tuossa suurta graafista eroa ole PS5 versioon, lähinnä ruohikkoa on vähemmän. Helpoksi tehty tuo PS4 talletuksen siirto PS5 versioon, käynniatää PS5 version ja valitsee convert save data, onpahan helppoa siirtyä tuon version pariin jos saavat sen kuntoon.
Jos yhdestä aiemmasta kommentista ymmärsin oikein, niin toiseen suuntaan (PS4->PS5) ei kuitenkaan toimi?
 
Jos yhdestä aiemmasta kommentista ymmärsin oikein, niin toiseen suuntaan (PS4->PS5) ei kuitenkaan toimi?
PS5 talletusta ei voi siirtää PS4 versioon, mutta eipä tuo niin haittaa, koska itsellä on tarkoitus siirtyä PS5 vasta sitten kun se on lähes lukittu 60fps.
 
Onko vinkkejä mihin kannattaa limgraven alueelta suunnata? Päämäärättömästi tullut siellä pyörittyä. Torrent on käytössä jo. Castle stormveiliin?
Linnaan joo. Niillä "nuotio" paikoilla on se keltainen hehku joka näyttää oikeaan suuntaan. Se hehku näkyy myös kartalla.
 
En ole varma pettääkö muisti kun kuitenkin 26 tuntia takana jo mutta kyllä mun mielestä pelin alussa aika kirjaimellisesti sekä visuaalisesti neuvottiin, että minne pitää mennä ja mitä pitää tehdä. Myöskin pelin perusasiat selitettiin ihan sellaisilla pop-up tutorial ikkunoilla. Jos nämä kuitenkin meni jostain syystä ohi, niin ne löytyy Inventory valikon vikalta välilehdeltä. Status valikossa kun painat ohjaimen keskinäppäintä ja valitset ”Explanation” niin saat tarkemman selityksen jokaiselle statsille.

Pelihän neuvoo sua tosiaan menemään Stormveil Castleen mutta ennen Gatefrontilta etenemistä niin lähtisin tutkimaan sitä alun kartta-aluetta enemmän, siellä vihut on paljon helpompia ja maageillekin löytyy npc joka myy neljä uutta taikaa. Myöskin etelässä oleva iso saari jonne mennään siltaa pitkin tuntuu olevan helpompi alue kuin itse Stormveil Castle, ainakin itselleni.

Myös jos sulla on kartassa jokin alue harmaana niin paikan mistä löydät kartan on merkitty kartan harmaalle alueelle sellaisella pienellä tornin kuvalla
 
Viimeksi muokattu:
En ole muita ohjeita nähnyt mihin pitää mennä kuin nuotioista lähtevä viiva joka ohjaa johonkin suuntaan. Joku 4h takana, Kai ne sitten sinne linnaan ohjaa lopulta, mutta aika mennyt vaan vaellellessa ympäriinsä.
 
25h peliä takana. Level 40 napsahti ja ase kehitetty +12, niin helpottaa kummasti kartan tutkimista. Main bossit laittaa kyllä kunnolla vastaan tässä, mutta hyvä että haastetta riittää! Erinomainen peli tähän mennessä. :tup:
 
Noniin, Launch Edition haettu eilen ja vaikken krääsästä pahemmin välitä niin on tää ihan jees. (e: Kyllä tuo mielestäni olisi postiluukusta mahtunut, aika normaalin pelikotelon kokoinen pakkaus. En tajua, miksi Verkkis halusi sen pakettiautomaattiin tunkea. No, samapa se kai enää.)
DSC_5171.JPG
Itse peliä lähinnä vasta nopeasti testaillut teknisessä mielessä. 4K-resolla tarvii pelata koska padipelit sopii mielestäni paremmin sohvalle telkkarin kautta mutta RX 5700 XT taitaa olla jo vähän mopo, tai muuten vaan teknistä haastetta. Laitoin asetukset mediumille paitsi tekstuurit täysille ja kivat lagipiikit tuli kun survaisin hilparilla rappusia. Ja tämä tuli joka kerta kun toistin sen. Taidan suosiolla odotella pätsiä tai paria ennen kuin aloitan kunnolla pelaamaan.

1245620_20220227131842_1.png
Jos joku nudismiani ihmettelee niin testasin onko fat roll panssarilla edelleen se juttu, on se :)
 
Onko

Tyhjästä ilmestyvät viholliset (susilaumat, järjettömän kokoinen karhu)

joku juttu?

edit: Sorcery on jotenkin broken. Crystal barrage, joka maksoi 1500, vaati INT:in grindausta ja vie tuplat manaa loitsia tekee vähemmän damagea kuin se aloitustaika glintstone pebble.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäiset isommat bossit kaadettu ja jotenki tämä tuntuu paljon vaikeammalta kuin Dark Soulsit. Ekalla kerralla haluaisi vetää nämä ilman summoneja niin yrityksiä vaaditaan useita kymmeniä. Välillä hyökkäyksillä tuntuu olevan todella oudot wind upit joka tekee rollaamisesta vaikeeta. Heti kun luulet löytäneesi semmosen kohdan jossa voi hyökätä takaisin niin sieltä tuleekin vielä yksi liike lisää jota ei viimeksi tapahtunut. Kilvenkään takana kykkimisestä ei ole juuri hyötyä. Taiat tässä tuntuu olevan tehokkaampia kui soulseissa. Hahmo on tällä hetkellä semmonen str/fth hybridi. Hyvä peli vaikka pientä tökkimistä on PC:llä välillä havaittavissa.
 
Ensimmäiset isommat bossit kaadettu ja jotenki tämä tuntuu paljon vaikeammalta kuin Dark Soulsit. Ekalla kerralla haluaisi vetää nämä ilman summoneja niin yrityksiä vaaditaan useita kymmeniä. Välillä hyökkäyksillä tuntuu olevan todella oudot wind upit joka tekee rollaamisesta vaikeeta. Heti kun luulet löytäneesi semmosen kohdan jossa voi hyökätä takaisin niin sieltä tuleekin vielä yksi liike lisää jota ei viimeksi tapahtunut. Kilvenkään takana kykkimisestä ei ole juuri hyötyä. Taiat tässä tuntuu olevan tehokkaampia kui soulseissa. Hahmo on tällä hetkellä semmonen str/fth hybridi. Hyvä peli vaikka pientä tökkimistä on PC:llä välillä havaittavissa.

Tässä kieltämättä vähän vedetään överiksi nuo lyönti-lyönti-lyönti-tauk... eiku vieeeeeelä - eipäs vaan nyt! lyönti kombot. Tulee mieleen joku bossi DS3:sta, jolla oli joku viimeiseen asti vedätetty yksi lyönti aina takataskussa, joka oli ihan mahdoton enää dodgata.
 
Sanokos ne että pitäisi olla helpompi ja useamman saavan loppuun asti? Hupiukkoja ne japanilaiset. :D

Kyllä tässä haastetta on kieltämättä! Saa nähdä miten ilman levelitystä jossain vaiheessa. Todnäk Witcher3 Ps5 upgradeen asti tätä pelaan. Siinä tauko.
 
Vajaa 13h tahkottu ja nyt seikkaillaan Akatemian käytävillä. Level taisi olla 36. Kyllähän tämä "kevyesti" koukuttaa.
 
-Y-nappia pohjassa pitämällä ja painamalla ristiohjaimesta johonkin suuntaan se käyttää toisen pikavalikon(näkyy oikealla kun painaa Start/pause) juttuja (esim. susisummon, tuliheite, jne.)

No helkkari kiitos tästä, tuskailin viime yönä tämän kanssa kun ihmettelin miten sen "pussukan" tavarat saa vauhdissa auki :thumbsup:
 
Millä levelillä porukka on ollut kun olette tappeneet Tree Sentinelin? Itse nyt lvl 18 ja en saa mitenkään alas. Selvä L2P issuehan tämä on.


Itsehän alotuksessa samurai niin juustotin sen ekana summonoimalla sudet ja hevosella pari iskua alkuun. Tämän jälkeen pakitin sinne blacksmithin luona olevalla ovi aukolle ja sen verran matkaa ettei yllä iskemään halbredilla naamaan. Siitä vaan spämmää jousella tarpeeksi pitkään ja jos lähtee pakittaa niin käy vähän esille ja jatkaa samaa mallia niin lopulta tippui alas. Olinkohan itse level 13 siinä vaiheessa.
 
Niin se näkyy olevan, että nuo stutteroinnit PC:llä loppuu kokonaan ,kun viettää pidemmän aikaa samoilla alueilla. Peli kääntää jotain niitä shadereita lennossa ja aina kun tulee joku uusi item/object näkyviin, niin tulee pieni nykäisy. Ja kun olet tarpeeksi kauan samalla alueella, niin ne kaikki on käännetty ja nykiminen loppuu. Tulee varmaankin takaisin, kunhan tästä siirtyy taas jonnekin uudelle alueelle... aika laiskaa koodausta.
 
Miten tätä sorcereria kehittäisi järkevästi? Alkaa tulemaan vastaan se, että kaikki ennen linnaa on koluttu ja tason nosto vaatii jo sen 3000-4000 runea. Toisaalta en keksi oikein INT 23 jälkeen muuta kuin lisää mindia että on pitempään manaa viskoa taikoja. Mutta kaikki paitsi alkuloitsu ovat ihan sutta ja sekundaa ja kasvanut manapoolikaan ei lohduta kun potionit ei täytä sitä. Tuntuu, että hahmo ei ole yhtään vahvempi tai se eka bossi yhtään helpompi...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 508
Viestejä
4 523 524
Jäsenet
74 631
Uusin jäsen
Kuazzimo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom