Tässä pelissä ei ammuta niinku GTA:ssa eikä tarvi nopeita tähtäystaitoja. Analogisesta liikkumisesta on hyötyä enkä minäkään pelaa kuin tälläiset 3rd person pelit gamepadilla, kaikki muut pelit hiirinäppiksellä. Voi olla että tuo PS3 gamepadi ei vain sovi käteen ja siksi sitä on ikävä käyttää. Sen tatit on kuperat väärään suuntaa ja liipasimet kans, enkä koskaan tottunut siihen. Nyt mulla on käytössä xbox 1:n langaton gamepadi.Eijei en mä lähre noihin padeihin. Viimeksi pelasin padilla -13 kun gta v tuli ensin konsoleille ja piti sen takia ps3 ostaa. Aivan syöpää vaikka se tuli läpi tahkottua silloin. Aika kova muutosvastarinta on sen suhteen. Gta VI:n kohdallakin luulen, että joutuu pleikkarin ostamaan, mutta uskoisin tuohon saavan nykyään hiiren ja näppiksenkin aika kivuttomasti.
Kerran tähän nyt kuitenkin löytyy näppis asetukset suoraan niin luulis/uskois, että on mahdollista ja taipuu jotenkin. Kovin kauaa tosin ei viitsi päätään hakata seinään, että sitten jää pelikirjastoon. Sen takia kiinnostaisi mikä olisi aloittelija ystävällisin etenemsi tyyli ettei pääse turhautumaan. Ainakin joskus D2:sta kun aloitteli niin barbaari oli selkeästi helpoin pelattava.
Aloitushahmoista hankala sanoa mikä sopii kun ei tiedä missä tarkalleen tulee turhautuminen.
-Jos hp tuntuu olevan kokoajan kortilla niin Confessor aloittaa ylimääräisellä parannustaialla.
-Jos vihut taas ei tunnu kuolevan niin Vagabond taas aloittaa kahdella erilaisella aseella ja saa tapettua vihut parhaimmillaan yhdellä sarjalla.
-Tämä taitaa olla maku asia, mutta kaukotaistelijataikurilla en aloittaisi. Taiat kuluttaa manaa mutta minä haluaisin käyttää sitä aseiden erikoishyökkäyksiin tai summoneihin. En ole taikonut sen kummemmin tässä pelissä, mutta edellisissä peleissä yksi "perus" taika tekee vähemmän lämää mitä "perus" miekalla lyöty sarja. Nostaa sitten myöhemmin leveleitä taikurin suuntaan jos taiat kiinnostaa. Asebuffit on kyllä käyttökelpoisia ja onneksi ne ei tarvi korkeaa INT tai FTH.
EDIT: Eiku joo kyllä pomoja vastaan tapellessa taioista on kai oikeaa hyötyä.