Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 794
Takana 4 tuntia ja hyvin maistuu. Yksi kohta on tullut vastaan jota piti yrittää 5 kertaa, mutta käyttämällä tarjottuja keinoja se meni toisella yrityksellä, mutta oli silti haastava. PC:n frame rate on hyvä niinkuin täälläkin kirjoitettiin minimikokoonpanolla pelaamisesta, frame rate laskee vain kun peli lataa uutta aluetta ja siitä valittaminen on noussut naurettaviin mittoihin. Kaikki avoimen maailman pelit mikrohidastelee alle sekunnin kun uutta aluetta ladataan. Voi kai se silti olla joku anti-cheat ongelma mutta epäilen ja kyykkäys on SSD:llä niin mitätön etten jaksa edes kokeilla miten sen saisi pois.

Isoin valituksen aihe on täysin turhat muiden pelaajien viestit jotka näyttää kerättävältä tavaralta, hidden wallejakin tulee vastaan kuulemma joskus ensimäisen alueen jälkeen ja ne saa rikki rollailemalla. Seuraavan kerran käynnistän pelin offline.

Täällä on paljon aloittelijoita niin tiedoksi että:
-Levelauksessa statsit on ensisijassa sitä varten että saa varusteita käyttöön. Aseiden tehoon niillä on minimaalinen vaikutus ja tehoa niihin saa takomalla parempia sitten jossain vaiheessa. Turha nostaa alussa esim. strength 20 ja luulla että ase tekisi enemmän vahinkoa.
-Equipment burden kannattaa koittaa saada mediumiin että väistöt on parempia ja stamina palautuu nopeampaa, eli kypärää pois päästä, jne. Myös offhand aseet vaikuttaa tuohon ja minusta se on typerää.
-Torch (soihtu) valaisee pimeät paikat
 
Liittynyt
02.09.2020
Viestejä
118
Tänään korkkasin itsekin tämän, aloitusalueella vasta pari tuntia tullut rinkiä juostua ja kuoltua. Aika ikävää stutteria kyllä PS5 versiossa lähes jatkuvalla syötöllä, mutta toivotaan että tulisi joku patch joka tuon korjaisi. Digital Foundryn aiempi fps testi näytti kyllä paljon stabiilimmalta kuin mitä tämä nykyinen versio on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
664
Täysi DS noviisi täällä, muta piti hommata tämä PS5:lle, kun Horizon kaatuu itsellä eikä pääse pelaamaan sitä. Samoillaan nyt sitten tämän parissa ainakin sen aikaa, että saavat tuon patchattua kuntoon.

Ei kyllä pidetä kädestä tässä lainkaan alusta alkaen ja kaikki pitää ilmeisesti itse opetella? Katsotaan mitä tulee tämän kanssa, kun ei tosiaan mitään historiaa näiden pelien parissa ole. Kuolema korjannut jo useamman kerran, mutta jatketaan harjoituksia ja ihmettelyä.
 
Liittynyt
24.04.2021
Viestejä
23
Huikeeta, 10pv Ennakkotilattu gigantista peli ja ei ole edes postilla vielä. Pakattu kyl valmiiksi lähtemään. Muistu hyvin mieleen miksen oo pitkään aikaan mitään ennakkotilannu :D
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 180
10/10 peli jossa pädi ei toimi PC:llä ja silleen... Ei siinä, tuollaiset nyt on toki korjattavissa, mutta kyllä tuon kokoisen firman pitäisi tämmöiset perusasiat saada kuntoon. Varsinkin jos tätä samaa vikaa on sarjan aiemmissa osissa esiintynyt. Ja ennen kaikkia "Mee v*tuun hater"-viestejä mainittakoon, että oma Launch Editionini odottaa pakettiautomaatissa, ehkä huomenna käyn hakemassa. Ajattelin kuitenkin vähän odotella ennen aloittamista, muitakin pelejä jonossa ja saisivat nämä pahimmat tekniset ongelmat ratkottua. Lisäksi uusi vahvarikin olisi kiva saapua ennen aloittamista niin saisi surround-äänet PC:stä "olohuoneeseen" eli PC:stä parin metrin päähän sohvan ympärille :) Täytyy kuitenkin myöntää, että tuon videon pelikuva itse pelistä herätti jo vähän innostusta...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 410
Aika kullannut muistot dark souls peleistä. Odotukset oli korkealla peliä kohtaan mutta kyllä täytyy sanoa että lukemattomat kuolemat käskevät lähes poistamaan pelin mielenterveyden takia. Key bindit ihan täyttä paskaa ei yhtään normi roolipelejen bindejä, vaikeusaste saatanasta. Hyvää nyt pyörii maximeilla 1440p ja kauniin näköinen, eipä alkua pitemmälle juuri päässyt. Leveliä ei juurikaan mistään saa että skaalautuisi helpommaksi isot vihut. Jostain syystä tuo jatkuva vihollisen hyökkääminen vituttaa yli kaiken ettei kerkeä juurikaan parannella itseä tms. Ehkä ei ole mun peli. Waretus kunniaa tämmöisten pelien kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Aika kullannut muistot dark souls peleistä. Odotukset oli korkealla peliä kohtaan mutta kyllä täytyy sanoa että lukemattomat kuolemat käskevät lähes poistamaan pelin mielenterveyden takia. Key bindit ihan täyttä paskaa ei yhtään normi roolipelejen bindejä, vaikeusaste saatanasta. Hyvää nyt pyörii maximeilla 1440p ja kauniin näköinen, eipä alkua pitemmälle juuri päässyt.
Siis, sä olet pelannut tän firman aikaisemmat tuotokset ja vaikeusaste tuli yllätyksenä . Näin Deamon Soulssi remakea tahkonneena tää tuntuu helpolta. Tai ainakin tähän mennessä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 410
Siis, sä olet pelannut tän firman aikaisemmat tuotokset ja vaikeusaste tuli yllätyksenä . Näin Deamon Soulssi remakea tahkonneena tää tuntuu helpolta. Tai ainakin tähän mennessä
Täytyy kokeilla jossain kohtaa tahkota lisää, kyllä kai se tästä lähtee vielä....
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 794
Takana 4 tuntia ja hyvin maistuu. Yksi kohta on tullut vastaan jota piti yrittää 5 kertaa, mutta käyttämällä tarjottuja keinoja se meni toisella yrityksellä, mutta oli silti haastava. <snip>
Juuh, tuli kaks kohtaa joita en kerta kaikkiaan pääse.. Pitää käydä tutkimassa muita paikkoja, kun pelkästään "juonta" olen edennyt tähän asti.

10/10 peli jossa pädi ei toimi PC:llä ja silleen...
Mikä gamepadi? Xboxin gamepadeilla ei ole ollu ongelmia minkään pelin kanssa. Näppiksellä kyllä erittäin hankala pelata niinku kaikkia soulspelejä. Oke, olen joskus forumeilta lukenu että jotku sitäki harrastaa mutta miksi. :D
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
153
Mitenhän ihmeessä peli on noita 10/10 arvosteluja oikein saanu ja vielä niin paljon? Palautukseen meni kun ei toimi ohjain ollenkaan ja kun yrittää näppiksellä ja hiirellä pelata niin tutoriaalit tulee ohjain napeille.. ei helvetti mitä paskaa. Mistä mun pitäs tietää mikä on mikäkin nappi? Noh.. jotenkin sain rämmittyä eteenpäin ja peli nyki ihan kokoajan. En löytäny myöskään mistään asetusta että ois saanu fps unlokattua että pyöris enemmän kun 60fps. Aika surkea tekele taas ainakin pc:llä. Jospa sit kattellaan uudestaan vuoden päästä.
Ohjain probleemaan auttoi itsellä sama mikä sekirossa, Elikkä windows katsoo että minun näppäimistö on myös game controller ja se overridee ton dualshock 4 niin että ohjain toimii bic picturessa steamissa mutta ei itse pelissä. Korjaus on disablea se game controller ajuri sieltä näppäimistöstä taikka hiirestä.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Ei ole tullu pelattua näitä pelejä aikaisemmin ja pitää kaivaa kyllä xboxin pädi esille, mikäli se nyt toimii tän kanssa... Hiirellä ja näppiksellä aikamoista sähläämistä heti alusta alkaen.

Innolla odotan kun Dr Disrespect tänään striimaa tätä :rofl2:
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 180
Mikä gamepadi? Xboxin gamepadeilla ei ole ollu ongelmia minkään pelin kanssa. Näppiksellä kyllä erittäin hankala pelata niinku kaikkia soulspelejä. Oke, olen joskus forumeilta lukenu että jotku sitäki harrastaa mutta miksi. :D
En tiedä mikä padi Mackilla on, mutta joidenkin lähteiden mukaan ongelma tulee jos koneeseen on liitetty niitä useita. Itselläni siis peli vielä pakettiautomaatissa. Ja tuosta lopusta samaa mieltä, pelit on syytä pelata niille tarkotetuilla ohjaimilla, varsinkin kun PC:llä valintoihin on mahdollisuus :)
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Kyllä mulla PC:llä xboxin pädi toimii näköjään ihan lennosta. Kesken pelin nakkasin kiinni ja pelittää ihan normaalisti.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 180
Kyllä mulla PC:llä xboxin pädi toimii näköjään ihan lennosta. Kesken pelin nakkasin kiinni ja pelittää ihan normaalisti.
PC-pelaamisen riemuja, kokoonpanoja N+1 joten väistämättä joillakin näistä esiintyy ongelmia ja toisilla toimii kuin junan vessa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Onneksi kävin aikaisempien kokemuksien takia hakemassa launch editionin series x:lle vaikka löytyy tehokkaampi pc.
Pelataan sitten vuoden päästä pc:llä kunhan ovat saaneet ongelmat korjattua :)

Mites kun nyt löytyy tuo fyysinen versio boxille niin pitääkö kotiin päästessä ladata jotain? vai toimiiko suoraan?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 862
Tässä on kyllä alueet ihan toisissa sfääreissä kuin aiemmin. Uskomattoman upeita löytänyt ja pelihän taitaa olla kohtalaisen valtava. Pitää nyt jatkaa ekan tarinaloparin jälkeistä. Olen eksynyt ties minne. :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 769
Mitenhän ihmeessä peli on noita 10/10 arvosteluja oikein saanu ja vielä niin paljon? Palautukseen meni kun ei toimi ohjain ollenkaan ja kun yrittää näppiksellä ja hiirellä pelata niin tutoriaalit tulee ohjain napeille.. ei helvetti mitä paskaa. Mistä mun pitäs tietää mikä on mikäkin nappi? Noh.. jotenkin sain rämmittyä eteenpäin ja peli nyki ihan kokoajan. En löytäny myöskään mistään asetusta että ois saanu fps unlokattua että pyöris enemmän kun 60fps. Aika surkea tekele taas ainakin pc:llä. Jospa sit kattellaan uudestaan vuoden päästä.
Ennakkoon tunnin pelanneet noista nykimisitä ja dropeista muistaakseni maininneet, onkohan ollut joku huijausestoton versio tms. Hehän pelasivat rajoitettua versiota.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
314
Mitenhän ihmeessä peli on noita 10/10 arvosteluja oikein saanu ja vielä niin paljon? Palautukseen meni kun ei toimi ohjain ollenkaan ja kun yrittää näppiksellä ja hiirellä pelata niin tutoriaalit tulee ohjain napeille.. ei helvetti mitä paskaa. Mistä mun pitäs tietää mikä on mikäkin nappi? Noh.. jotenkin sain rämmittyä eteenpäin ja peli nyki ihan kokoajan. En löytäny myöskään mistään asetusta että ois saanu fps unlokattua että pyöris enemmän kun 60fps. Aika surkea tekele taas ainakin pc:llä. Jospa sit kattellaan uudestaan vuoden päästä.
Asetuksista saa Sound and Display kohdasta Device for On-Screen Promts asetettua Game padin tai hiiren ja näppiksen näppäin tutoriaaleiksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
191
Gigantti on kussut koko Elden Ringin julkkarin, täällä ei ollut edes kaupassa levyjä, hain sitten 65€ hintaan City-Marketista, siellä oli launch edition hyllyssä.

Huomaa, että useampi vuosi takana kun viimeksi pelannut soulseja, ei oikein lähe ja aina väärä nappi pilaa taistelut. Helppoa juoksua kuitenkin välisaveista bosseihin, sen verran tiheästi noita checkpointteja.

Kyllähän tästä ihan dark souls vibat tulee (sama peli, jossa tavaroilla eri nimet) ja ehkä jopa vähän liikaakin. Jotain 5 bossia löytänyt ja yhtään noista päässy läpi. Pitänee alkaa taas jankkaan noita 2347 kertaa ja opetella liikkeet ulkoa, Sekiro oli kyllä paska tästä syystä. Onneksi voi sentään tehdä millaisen ukon tahansa. Viitisen tuntia pelanneena jo tullut sellainen "liian vanha tähän paskaan" -fiilis, mutta koitetaan nyt pelata alkua pidemmälle. Tosin alotin tuolla alastomalla, joten vaikeusastetta on vähän enempi.

Huonohan tämä ei ole, mutta se 2000h soulsseissa takana alkaa jo pikkuhiljaa näköjään puuduttaa. Ehkä sitä ootti jotain vastaavaa DS neitsytkokemusta, jota tällä pelillä ei saanut.

Mutta, ei vielä kirvestä kaivoon, pelataan nyt ja itketään myöhemmin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Vaihtelevia kokemuksia taas ihmisillä. Mulla PC versio toiminut noita pieniä stutterointeja lukuunottamatta moitteetta. 4K max settings ja 60fps pysyy hyvin, rautana 12700k + 3080. Peli on tosiaan aika himmeä/hämärä ,hdr jos on päällä niin piti vääntää brightness maksimiin.
Itse ehkä vähän alkushokissa kaikesta tästä värikkyydestä noiden aiempien pelien synkkyyden jälkeen :lol: Mutta hyvältä kuitenkin vaikuttaa ja voi olla yksi niitä harvoja pelejä joihin minullakin uppoaa +100 tuntia.
Ainiin ja vaikuttaa tosiaan alun perusteella helpommalta ja paljon aloittelija-ystävällisemmältä kuin aiemmat fromin pelit.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Tätä vaivaa ihan sama kuin kaikkia aiempia. Toistuvasti tulee lopetettua pelaaminen kun mistään ei ota mitään selkoa eikä kukaan kerro kuin kolmen sanan lauseita. "Tossa on summon, vaatii paljon manaa" tjsp. Vittu puoli tuntia yritin saada sitä toimimaan ja luovutin. Seuraavaksi "haluutko round tableen?" Joo. Ja seuraava kyllästyminen peliin kun pitäis miettiä että pääseekö sieltä mitenkään pois kun ei sitä invaderia saa tapettua nykyhahmolla.

Tahallinen epäselvyys ja sen aiheuttama vaikeus on ihan perusteltu syy todeta pelin olevan keksinkertaista grindaamista.

Toimii kyllä PC:llä mutta on visuaalisesti... noh, soulsin näköinen. Mustat palkit sivuilla ja satunnaisia nykimiskohtauksia, mitä ei kullä 3080 RTX ja tämän näköinen peli saisi yhdistelmänä aiheuttaa.
 

Larwa

Test
Tukijäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
30
Olisi ehkä pitänyt lukea paremmin millainen tämä PC versio on. Mulla 32:9 kuvasuhteella oleva näyttö joten näyttää todella tyhmältä. Lisäksi tämä vaatii ohjaimen pelaamiseen vaikka ilmeisesti näppis/hiiri näytti toimivan mutta kaikki pelin kontrollit on ohjeistettu ohjaimella käytettäväksi. Sinänsä antaisin anteeksi tuon näytön kuvasuhteen mutta kontrollien konsolipakotusta en anna joten palautukseen meni. Toivottavasti korjataan joskus päivityksessä.
 

gm_

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
315
Olisi ehkä pitänyt lukea paremmin millainen tämä PC versio on. Mulla 32:9 kuvasuhteella oleva näyttö joten näyttää todella tyhmältä. Lisäksi tämä vaatii ohjaimen pelaamiseen vaikka ilmeisesti näppis/hiiri näytti toimivan mutta kaikki pelin kontrollit on ohjeistettu ohjaimella käytettäväksi. Sinänsä antaisin anteeksi tuon näytön kuvasuhteen mutta kontrollien konsolipakotusta en anna joten palautukseen meni. Toivottavasti korjataan joskus päivityksessä.
Käy vaihtamassa promptit näppikselle Sounds & Display -asetuksista. Pari viestiä ylempänä juuri mainittu.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
238
Onko muilla tuossa intro videossa ihmeellisiä ääni virheitä? Kuulostaa vähän siltä kun kaiuttimet ”clippaisi” paremman termin puutteessa.
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Onko muilla tuossa intro videossa ihmeellisiä ääni virheitä? Kuulostaa vähän siltä kun kaiuttimet ”clippaisi” paremman termin puutteessa.
En mä huomannut mitään. Telkun omalla äänentoistolla ainakaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
941
PC versio lienee jotenkin paskana? Heti alkuun Tree Sentineliä vastaan tulee helvetillisiä hidastumisia 5sek välein, ei pysty oikein pelaamaan tuollein. Kone on uusi eli spekseistä ei ole kyse, ja hidastumista tulee riippumatta grafiikka-asetuksista. From Softwaren pelit toki on aina kussut enemmän tai vähemmän PC:llä, mutta tämä on kyllä uusi huippu.
 

night_crawler

Tukijäsen
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
990
Olisi ehkä pitänyt lukea paremmin millainen tämä PC versio on. Mulla 32:9 kuvasuhteella oleva näyttö joten näyttää todella tyhmältä. Lisäksi tämä vaatii ohjaimen pelaamiseen vaikka ilmeisesti näppis/hiiri näytti toimivan mutta kaikki pelin kontrollit on ohjeistettu ohjaimella käytettäväksi. Sinänsä antaisin anteeksi tuon näytön kuvasuhteen mutta kontrollien konsolipakotusta en anna joten palautukseen meni. Toivottavasti korjataan joskus päivityksessä.
"Asetuksista saa Sound and Display kohdasta Device for On-Screen Promts asetettua Game padin tai hiiren ja näppiksen näppäin tutoriaaleiksi"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
238
En mä huomannut mitään. Telkun omalla äänentoistolla ainakaan.
Itsellä PC:stä hdmi:llä telkkuun ja siitä optisella vahvariin ja kaiuttimiin. Intron jälkeen en ole huomannut samaista ongelmaa ja youtubesta katsoin intron myös niin ei sieltä toistaessa ollut samanlaista ongelmaa, outoa.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
451
Kyllähän tuo maistu 9h putkeen. Tykkään. Open world missä oikeasti tutkimisen ja seikkailun tuntua. Niitä ei liikaa nykyään ole

PC versio peloitteluista huomaamatta mielestäni hyvä. Osina RTX 2080 S, 5900X ja 32GB 3600Mhz. 1440p resolla ja kaikki tapissa paitsi SSAO ja varjot yhen pykälän pistetty alaspäin. Freimit tosiaan putoaa randomisti joskus sinne 40 tuntumaan ja nousee sieltä takas, mutta sen verran harvoin että ei pilaa kokemusta.

Huomenna jatkaa sitten samoilua.

Pädi toimii kyllä minulla ainakin. Xbox Series ohjain kytkettynä siihen Microsoftin langattomaan lähettimeen.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 646
Joopa. Nyt tuntuu, että jotain on missattu mitä pitäisi olla tässä vaiheessa, mietteitä (ehkä) ekasta bossista
mielestäni seurasin tarkasti tuota keltaista grace vanaa ja päädyin Margit the Fell Omenin kanssa kamppailuun. Kuusi kertaa kuolu korjasi niin ei paljon naurattanut. Maagilla kaikki loitsut spämmimällä parin manapottukulauksen jälkeen sain pomolta helat ehkä puoleen väliin. Tähän mennessä kaikki itseä parantavat potut on jo käytetty. Lähikontaktin voi unohtaa. Ehkä pari liikettä väistää ja sitten sattuu. Tiedän että bossit ovat vaikeita, mutta en muista näin hankalaa ekaa bossia missään aikaisemmassa pelissä.
Avoimen maailman hyvä puoli on, että nyt voi kääntää suunnan ja mennä tutkimaan muita reittejä jos ei etenemään pääse. Stna.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 646
Tätä vaivaa ihan sama kuin kaikkia aiempia. Toistuvasti tulee lopetettua pelaaminen kun mistään ei ota mitään selkoa eikä kukaan kerro kuin kolmen sanan lauseita. "Tossa on summon, vaatii paljon manaa" tjsp. Vittu puoli tuntia yritin saada sitä toimimaan ja luovutin. Seuraavaksi "haluutko round tableen?" Joo. Ja seuraava kyllästyminen peliin kun pitäis miettiä että pääseekö sieltä mitenkään pois kun ei sitä invaderia saa tapettua nykyhahmolla.

Tahallinen epäselvyys ja sen aiheuttama vaikeus on ihan perusteltu syy todeta pelin olevan keksinkertaista grindaamista.

Toimii kyllä PC:llä mutta on visuaalisesti... noh, soulsin näköinen. Mustat palkit sivuilla ja satunnaisia nykimiskohtauksia, mitä ei kullä 3080 RTX ja tämän näköinen peli saisi yhdistelmänä aiheuttaa.
Tutkein mielestäni koko paikan ja oikein mihkää oven taakse ei päässyt ja mitään invaderia ei tullut vastaan. Pääseekö tuolta muutenkin kun pikamatkustuksella pois. Karttapainikkeesta itse menin pois.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Joopa. Nyt tuntuu, että jotain on missattu mitä pitäisi olla tässä vaiheessa, mietteitä (ehkä) ekasta bossista
mielestäni seurasin tarkasti tuota keltaista grace vanaa ja päädyin Margit the Fell Omenin kanssa kamppailuun. Kuusi kertaa kuolu korjasi niin ei paljon naurattanut. Maagilla kaikki loitsut spämmimällä parin manapottukulauksen jälkeen sain pomolta helat ehkä puoleen väliin. Tähän mennessä kaikki itseä parantavat potut on jo käytetty. Lähikontaktin voi unohtaa. Ehkä pari liikettä väistää ja sitten sattuu. Tiedän että bossit ovat vaikeita, mutta en muista näin hankalaa ekaa bossia missään aikaisemmassa pelissä.
Avoimen maailman hyvä puoli on, että nyt voi kääntää suunnan ja mennä tutkimaan muita reittejä jos ei etenemään pääse. Stna.
Aivan sama tarina itselläni. Ilmeisesti pitää mennä ensin muualle. Kaikki videot, mitä katsoin tuosta maagilla näyttäisivät siltä, että on muitakin taikoja käytössä kuin ne kaksi alussa annettavaa ja jotain spektraalisusia summonoitavana jne. Jos menee suoraan seuraten vanaa niin mulla on kaksi taikaa ja kaikki pullot manalla ei riitä. Lisäksi joku jellyfish summon, jota ei jostain syystä saa summonoitua.

Hei, se on "vaikea" eli et vaan arvannut näitä :rolleyes:

Karttapainikkeesta itse menin pois.
No vittu joo. Peli ei missään vaiheessa viitsinyt mitenkään vihjata tästä. Se on "vaikeaa" ja pitää hei kato ite opetella navigoimaan menuja?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 862
Spirit summonit voi vaan tiettyinä hetkinä tietyissä paikoissa kutsua. Alas vasemmalle tulee merkki, että milloin.

Ottakaa vaan rauhassa. Lääniä on vaikka kuinka tutkia ja löytää asioita.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 180
Käy vaihtamassa promptit näppikselle Sounds & Display -asetuksista. Pari viestiä ylempänä juuri mainittu.
Pelit ovat jo kyllä useamman vuoden osanneet sellaisen pikkujutun kuten "katso, mitä ohjauslaitetta käytetty viimeksi (padi/näppis+hiiri) ja vaihda promptit sen mukaan..." :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 282
Pelit ovat jo kyllä useamman vuoden osanneet sellaisen pikkujutun kuten "katso, mitä ohjauslaitetta käytetty viimeksi (padi/näppis+hiiri) ja vaihda promptit sen mukaan..." :)
Riippuu ihan ohjaimesta kun XBOX ohjaimen kanssa se toimii ihan suoraan ilman ongelmia kuten yleensä mutta jostain syystä Playstation ohjainten kanssa monesti on näitä ongelmia
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
688
ns. 0 leveliltä aloitin kalsareissa. 4k maximum ihan hyvin pyöri 60fps, mitä nyt välillä tökkäisee ikävästi (lataisiko jotain (nvme asemalla)). Spellejä ruvennut kaipaamaan näin 5 mini dungeon bossin jälkeen, niin ilmeisesti pitää seraavalle alueelle päästä ennuin kuin niihin pääsee käsiksi (jos ymmärsin oikein) eli caster ase myyjät eka alueelta uupuu. Taitaa muutama casteri tosin olla alueella, jos niitä jaksaisi farmata. Paha Input lagi kyllä häiritsee...hyvin harvoja liikkeitä pystyn väistämään, kun sormen ehdin nostaa painikkeelta ennen kuin liike alkaa tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
124
Parisen tuntia takana ja kyllähän tässä aika hyvin on muutosta DS-kaavaan. Mielestäni tunnelmassa hieman häviää edeltäjille, mutta vaikea sitä on samalla tavalla saada open world-peliin. Sama mystisyys tässä on kuitenkin kuin muissakin, paljon on tullut vastaan jo outoja juttuja, jotka toivottavasti selviää myöhemmin :)

Muistakaa muuten käyttää keskusteluissa Spoiler-tägejä, niin voi jatkossakin seurata keskustelua :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 693
PS5 versiota takana joku viitisen tuntia. Teknisesti ehkä vähän heikohko esitys, vaikka ps5 version pitäs paras näistä olla nykyhetkellä. Popiniä ruohon yms kanssa ja framet droppailee välillä, ei kuitenkaan vakavasti mut oishan se tasanen 60 kiva.

Peli itessään tosin sen verran hyvä et ei juurikaan haittaa. Pitää ohjainta latailla tässä välissä et pääsee jatkamaan, ikäviä keskeytyksiä tälläset.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
263
Jaa, oli se prismassa näköjää launch edition. 49.95€.
Otin viimesen ständistä :cool:

1645819917912.png
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
185
Tuli kotoisa olo, kun heti eka ömelö riisti hengen alta aikayksikön:rofl:
Vähän ottaa aikansa taas totutella kontrolleihin. Käytän jatkuvasti potioneja vahingossa, kun olet pelanut toista sataa tuntia Genshin Impactia jossa toimintanäppäin sattuu olemaan neliö.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
156
Eipä tässä muita ongelmia tullut vastaan kuin screen tearing, jonka varmaan saisi vsyncillä pois, ekaa kertaa tälläistä tuli vastaan vaikka on gsyncci. Ehkä nykäisi joskus jossain mutta ei ny mikään stutterointihelvetti mistä steamissa puhutaan.

Pelimaailma on nätti mutta graafisesti ei kyllä mikään kummoinen (kaikki täpöillä, bloom off, 1440p). Sitten tuo itse tarinankerronta ja pelaaminen... tuli jotkut 20v vanhat pelit mieleen (Severance - Blade of Darkness). Joku staattinen ukko mongertamassa jotain ja itse pelihahmo on hiljaa. Ei paljon innostusta herättänyt. Sen verran pelailin ettei 2h tullut täyteen, jotta sai refundattua. Ei ole sen tyyppinen rope, että olisi mielenkiintoa uhrata tuntitolkulla tähän.

Lähinnä vitsi Witcher 3:een verrattuna mutta hyvä että jotkut tykkää.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Nopea ensivaikutelma olisi, että tuo avoin maailma on enemmän overworld map, joka nyt ei niin kovin avoin ole lopulta. Ehkä lähempänä todella leveää putkea? ;)

Tiukat paikat ja pomotaistelut on edelleen jossain jyrkänteiden välissä tai luolassa, missä ei mitään tyypillisiä avoimen maailman juustotuksia pääse hyödyntämään.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 911
Nelisen tuntia peliä takana ja jo alkumetreillä oli selvää, että Rane on koukussa. Tulee varmasti upotettua kymmeniä tunteja tähän. Tutun oloista Soulssia mukavilla uudistuksilla höystettynä. :kippis:

Peli pyörii nätisti muutamia random stutterointeja lukuunottamatta graffat tapissa (RTX 3090 + 5900X). DualSense -ohjain toimi heittämällä ilman säätöjä Steamin kautta. Toivottavasti saavat nuo stutterit pätsättyä kuntoon. :tup:
 
Liittynyt
04.09.2017
Viestejä
137
Sitten tuo itse tarinankerronta ja pelaaminen... tuli jotkut 20v vanhat pelit mieleen (Severance - Blade of Darkness). Joku staattinen ukko mongertamassa jotain ja itse pelihahmo on hiljaa. Ei paljon innostusta herättänyt. Sen verran pelailin ettei 2h tullut täyteen, jotta sai refundattua. Ei ole sen tyyppinen rope, että olisi mielenkiintoa uhrata tuntitolkulla tähän.

Lähinnä vitsi Witcher 3:een verrattuna mutta hyvä että jotkut tykkää.
Eipä tota kannata Witcheriin verrata kun ihan erilaisia pelejä joilla eri tavoitteet. Oman makuun sekä Witcher 3 että Dark Souls ihan lempipelejä. Näiden tapa kertoa tarinaa on kuitenkin melkein täysin päinvastainen. Witcherissä mennään elokuvamaisella tarinankerronnalla jossa paljon dialogia. Souls peleissä taas paljon tulkinnanvaraisempaa kerrontaa. Miyazaki muistaakseni sanoi että nuorena luki fantasiaromaaneja englanniksi mutta kielitaidon puutteesta johtuen osa luetusta meni yli hilseen ja tätä sitten täydensi omalla mielikuvituksellaan. Souls pelit onkin tällaisia hivenen surrealistisia fantasiamaailmoita joissa se hienous ainakin itselle on juuri tuo tulkinnanvarainen ympäristön kautta tapahtuva "tarinankerronta" eikä pitkät dialogipätkät jossa selitellään taustoja kuten joissain muissa peleissä. Pääosassa näissä kuitenkin on aina toi taistelu, eikä dialogi. Tunnelma näissä on myös aina jotenkin toismaailmainen, ikään kuin mentäisiin jossain ihan toisissa utuisissa todellisuuksissa unen ja valveen rajamailla tai tuonpuoleisessa tai jossain. Tykkään kovasti vaikka Witcher 3 hyvä peli sekin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 282
Eipä tässä muita ongelmia tullut vastaan kuin screen tearing, jonka varmaan saisi vsyncillä pois, ekaa kertaa tälläistä tuli vastaan vaikka on gsyncci. Ehkä nykäisi joskus jossain mutta ei ny mikään stutterointihelvetti mistä steamissa puhutaan.
Taitaa johtua ihan pelin enginestä kun Dark Souls 3 oli just samaa vaikka tosiaan jos on s-sync päällä

Tree Sentinel lopetus ja jotain muuta sekoilua hevosella :)

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 794
Oon level 27 ja 14 tuntia takana enkä pääse ekaa oikeaa pomoa läpi. :D Mutta koluttavaa on sen verran että taitaa olla tarkoituskin että se hoidellaan paljon myöhemmin? Pikku pomot on menny läpi aika helposti, lukuun ottamatta niitä selvästi kovempia joihin tekee vahinkoa pari milliä per isku ja itse kestää kaksi iskua. Niitä en ole edes yrittänyt ekaa yritystä enempää. Avoin maailma on ihan jees, mutta jos sitä koluaa kovin monta tuntia putkeen ilman merkittävää edistystä niin alkaa tulla tylsää, siksi olikin mukava huomata että mukana on myös tiiviimpää settiä niinku edellisissä peleissä.

Aseena greatsword ja 100% blokkaava kilpi. Summon taikoja löytyy 3 kpl ja ne on käteviä, mutta esim. Heal ihmettä en pysty tekemään ku ei ole mitään millä sen sais tehtyä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 266
Viestejä
4 287 613
Jäsenet
71 612
Uusin jäsen
MBlondie

Hinta.fi

Ylös Bottom