Elden Ring (PC, PS4/PS5, Xbox One/X/S)

Jaa-a, 16h tuli tykitettyä putkeen ja vain 2 achievementtia koko pelisessiolta. Hyvä peli, maistuu ja minusta ainakin peli näyttää hienolta asetukset tapissa. Vaikeustaso silti aiheuttaa harmaita hiuksia kuten myös DS peleissä.. Tuo eka oikea bossi selätettiin muutaman yrityksen jälkeen mut toki coopissa helpompi.. vaikeuksia tuotti tuon iskujen väistäminen itsellä. Melkein koko linna ilmeisesti nyt koluttu, lopeteltiin ennen ko. bossia ja lähettiin seikkailemaan muualle jotta sais uusia aseita ja taikoja.

Tuli sit käytyä tollasella areenalla sen linnan lähistöllä jossa odotteli
Crucible Knight
bossi jota ei voi coopata.. jep jep 2-3h hakkasin päätä seinään sen kanssa ja ei, silti ei mene. Kaveri sai sen selätettyä mutta itse en koska parrya en hallitse ja ilman sitä näyttäisis olevan aika mahdoton päihittää tuo.. :mad:.Kiva pelata maagilla kun jannulla on kilpi kädessä joka absorboi taiat miltei 100%:sti.

Onneksi peliä on saanut pelata coopissakin ihan rauhassa, ei ole yhtään tunkeutujaa vielä näkynyt. DS3 kun yritettiin coopata pari vuotta sitten niin aika varmasti viiden minuutin välein jos ei useamminkin tullut näitä tunkeutujia. Toivon muuten ettei tässä pelissä ole respec toteutettu yhtä vammaisesti kuin DS3 pelissä.. tällaisessa pelissä minusta kuuluu asiaan eri buildien kokeileminen ja näin, mutta DS3:ssa ei respekkiä noin vaan suoritettukaan.. Tässäkin onnistuin jo kusemaan omaa buildia hieman niin ois kiva korjailla..
 
No niin sain muitakin taikoja kuin vain pari ekaa. 13h takana ja kaksi trophy bossia alhaalla.

Vaatii keskittymistä. On niin upeita alueita toinen toisensa perään, kun hepalla vähän kartoittanut. Tänään jatkaa tuota linnaa.

Omasta mielestä näin tyylikästä avointa maailmaa ei ole ollut. Tarkoitan nimenomaan tyyliä ja tunnelmaa. Aivan älyttömän hienoa ollut.
 
Toimiiko Steamissa PS4 ohjain systeemillä plug&play, ilman ylimääräistä kikkailua ja säätämistä? Kaikissa muissa peleissä toiminut, toivottavasti tässäkin?
 
Vaikeustasosta, erityisesti bosseihin liittyen voin antaa ihan peliä kokonaan pelaamattakin sellaisen vinkin, että päälle vaan vaikka pelottaa. Mitä pelottavamman ja kiukkuisemman oloinen joku mörmö on, ja vaikka vaistomainen reaktio olisikin peruuttaa kauemmas ja pitää etäisyyttä bossin riehuessa, niin tämä on lähes kaikissa Sielubosseissa yleensä nimenomaan se täysin väärä lähestymistapa, vaikka pelit ovelasti kannustaakin ottamaan juuri sen. Erityisesti isompikokoisten örmelöiden kanssa paras taku on yleensä ensimmäisenä sprintata jalkoihin pyörimään, yrittää pysyä vähän selkäpuolella, odottaa että bossi tekee jonkun ison hyökkäyksen, joka lukittaa ne johonkin animaatioon ja sitten käydä laittamassa miekkaa aunuriin. Sanoisin, että kikkapomojen ja humanoidien ulkopuolella tämä taku toimii 9/10 bossiin, varsinkin koska bossien targetointi tuppaa hajoamaan kun pyörit väkkäränä jaloissa. Itseasiassa tämä taktiikka toimii yllättävän hyvin lähes kaikkiin vihollistyyppeihin, ihan iholle vaan ja kiertoliikettä ympäri.

Toki Fromin tyypit kieroina paskoina ovat tehneet myös muutamia bosseja, jotka speisifisti rankaisevat tästä taktiikasta, mutta ne on oikeasti aika harvassa...
 
15h tuntia myöhemmin minä tajuan laittaa game moden päälle. Ihmettelinkin jossain välissä, että voiko olla tämmönen input lagi mutta unohtui siinä. Menihän se tänne niinkin. Nyt parempi kuitenkin. :D

Nyt tullut klassista oikoreitin löytämistä. Onko tuo hissi ja viekö se sinne? Kyllä perkele!
 
Spoilatkaa mulle jotain järkeviä tapoja kehittää maagia ennen tuota linnan porttien vartijaa. Järvellä ei oikein sattuneesta syystä voi liikkua eikä mitään mielekästä oikein löydy. Loitsuja esim? Tai ilmeisesti jotain puuttuu kun summonit ei vaan toimi.
 
Spoilatkaa mulle jotain järkeviä tapoja kehittää maagia ennen tuota linnan porttien vartijaa. Järvellä ei oikein sattuneesta syystä voi liikkua eikä mitään mielekästä oikein löydy. Loitsuja esim? Tai ilmeisesti jotain puuttuu kun summonit ei vaan toimi.
Itsellä tuli ainakin yksi NPC-maagi vastaan, kun päihitin yhden mini-bossin. Löytyi eteläpäädystä karttaa tuo paikka. Tarkkaa sijaintia en muista. Mut youtubesta näyttäis löytyvän apuja
 
Spoilatkaa mulle jotain järkeviä tapoja kehittää maagia ennen tuota linnan porttien vartijaa. Järvellä ei oikein sattuneesta syystä voi liikkua eikä mitään mielekästä oikein löydy. Loitsuja esim? Tai ilmeisesti jotain puuttuu kun summonit ei vaan toimi.

Onko sinulla siihen tarvittava kello? Tiedät varmaan ettei niitä voi kaikkialla summonoida?

Pelaan myös intelligence maagilla ja dexiä myös. Bleediä aiheuttava pikkuase mulla.
 
Yksittäiset lagipiikit hävisi täysin, kun laittoi graffa-asetuksista SSAO High ja Grass Quality medium, ja käynnisti pelin uudelleen. Nyt peli ei ole enää Stutte Ring. :kippis:

Ps. Kymmeneltä alkaa kahden tunnin server maintenance.
 
Tutkimisesta palkitaan. Paljon on löytynyt hyödyllistä tavaraa ekaa isoa bossia vastaan. Tänään revanssi/yritys nro 7.
löytynyt mm itemi jolla tuo saadaan muutamaksi sekuniksi matalaksi taistelun aikana, summon sudet, jotka hyviä pitämään aggroa ainakin hetken, npc on ihan siinä pomon vieressä, saa mennä ottamaan huomion itseensä. Pari levuakin kehitetty lisää ja nostettu HP:ta. Nyt perkele tulee pomolle you died teksti.
edit. Tutkein siis melkein koko kartan siltä ekalta alueelta. Harmaalla alueella näkyi jokin iso mörri ja en uskaltanut mennä vielä kokeilemaan.
 
Reilu 5 tuntia pelailtua, aivan mahtavaa menoa ollut tähän asti! Tutkittavaa riittää jotenka ei ole vielä "juonta" menty pahemmin eteenpäin. str/dex ukolla taas tulee mentyä eka peluukerta kuten jokaisessa Dark Soulsissa tähän asti. Tähän varmasti saa upotettue monia tunteja.
 
Tämä kyllä vaatii panostamista ellei ole ihan supersankari. Vaikka itsekin aiempia pelannut paljon ja SL1 hommia myös niin ei tässä kyllä minulla ainakaan velholla helpolla mene. Haastavia kohtia ja loparit tähän mennessä kyllä vyöryy päälle niin että tekisi mieli tissiä saada samalla hermojen avuksi.
 
Onko tässä muuten tasapainotettu staminan kulutusta DS-sarjaan verrattuna vai kultaako aika muistot? Tuntuu että Dex-hahmolla saa huiskia menemään huimia komboja ja siitä huolimatta staminaa vielä jäljellä väistöön.
 
Avoimessa maailmassa on kyllä plussansa ja miinuksensa. Se tekee siitä välttämättömästä grindauksesta hyväksi aikaa mielenkiintoisempaa. Toisaalta se tuo peliin sen arpomisen, että mihin tässä nyt olisi tarkoitus mennä ja missä ylipäänsä voi pärjätä. Että pitäiskö sitä ennen tätä bossia käydäkin vielä jossian muualla haahuilemassa.
 
Käy vaihtamassa promptit näppikselle Sounds & Display -asetuksista. Pari viestiä ylempänä juuri mainittu.

Tämäkin kyllä ihan perseestä, että pitää erikseen käydä vaihtamassa. Kaikki pelit tuon osaa hoitaa yleensä ihan itse, automaattisesti.

Tuli itsekkin tämä kuitenkin hommattua. Eilen puolitoista tuntia tesmailin. FPS droppaa aina välillä 40:n tuntumaan sekunniski pariksi, eikä ole mikään "mikronykäisy". Jokerilta löytyy onneksi tuubista ohjevideo, millä noita FPS ongelmia saa ainakin vähennettyä. Flawless Wide screenillä saa jo UW tuen, mutta sitä ei kannata käyttää ennen kun varmistaa, että Easybanticheat on blokattu palimuurilla. Kauempana olevat kohteet on myös ihmeellisen "rakeisia". Ihan kun olisi tosi karkeasti rasteroituja.

Alun "ratsastelijaa" ei varmaan kannata edes yrittää kaataa, kun vasta myöhemmin. Ekan luolan bossia koitin pari kertaa, ennen ku oli lopetettava muiden kiireiden vuoksi. Se nyt tuntui sille, että se varmaan kaatuu kyllä muuttamalla yrityksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Tutkimisesta palkitaan. Paljon on löytynyt hyödyllistä tavaraa ekaa isoa bossia vastaan. Tänään revanssi/yritys nro 7.
löytynyt mm itemi jolla tuo saadaan muutamaksi sekuniksi matalaksi taistelun aikana, summon sudet, jotka hyviä pitämään aggroa ainakin hetken, npc on ihan siinä pomon vieressä, saa mennä ottamaan huomion itseensä. Pari levuakin kehitetty lisää ja nostettu HP:ta. Nyt perkele tulee pomolle you died teksti.
edit. Tutkein siis melkein koko kartan siltä ekalta alueelta. Harmaalla alueella näkyi jokin iso mörri ja en uskaltanut mennä vielä kokeilemaan.
Siinä lepää! Kaksi lisäyritystä meni, taidon kanssa ei ollut mitään tekemistä
sudet ja npc hoitivat aggron ja itse spämmein loitsuja, kolme manapottua sain tyhjäksi. Npc ja sudet kuolivat ja itse jäin yhden iskun päähän kuolemasta. Tuntuu kyllä hyvältä kun kaatui, alkoi tutkiminen vähän tuolla alueella puuduttamaan. Nyt pieni tauko ja myöhemmin linnaa tutkimaan
 
Taloudesta löytyy PS5, PS4 Pro, Xbox One SeX. Noista PS4 Pro ja SeX olohuoneessa 4K telkussa kiinni, ja tällä hetkellä PS5 makkarissa FHD videotykissä kiinni. Arvon tässä, että minkä version poimisi Gigantista. PS4 versio olisi nyt lähinnä mielessä, kun siinä näyttäisi olevan ilmainen päivitys PS5 versioon. Voi ilmeisesti sitten jatkossa pelata kummalla konsolilla haluaa, kun vain levy on kyseisen konsolin asemassa paikallaan. Miten mahtaa olla pelin etenemä, voineeko peliä jatkaa noiden Sonyn konsolien välillä aina siitä mihin toisella jäi ?
 
Eka pomo kaatui monen, monen yrityksen jälkeen. Holy damage oli suurin ongelma kun se tuli kilvestä läpi. Yksi iso masentaja oli myös surkea damage mitä melee hahmoni greatsword +3 teki.

Pelasin melee hahmolla greatsword +3 ilman taikoja/ihmeitä, mutta susia pystyin kutsumaan apuun. Kun pomo oli ns. normaalissa tilassa ei ollut ongelmia, mutta ne pitkät holy damage kombot oli paha ongelma. Ilmeisesti tätä pomoa pitäisi pelata "keskimatkan" päässä tai ei ainakaan ihan iholla. Ehkä liian lähellä olo triggeröi holy damage kombot?

1. Ota oven vierestä taikuri npc summon, mutta ei jäädä odottamaan sitä vaan mennään heti pomon kimppuun
2. Pidetään npc summon elossa pitämällä pomon mielenkiinto itsessä (npc kuolee kun pomon hp on 50%)
3. Sudet peliin samaan aikaan kun npc kuolee, mutta ne kuolee nopeasti
4. Heittopuukot osuu aina, mutta heitä yks kerrallaan

-Kaukaa pomo ei ole tappava, hyppyhyökkäykset on helppo rollata pomoa kohti tekemään pari iskua ja holy damage projektilet voi väistää
-Aivan lähellä ollessa pomo tekee monesti tappokomboa tai niin nopeaa iskua ettei sitä kerkiä väistämään
-Kun tulee tilaisuus lyödä niin iskee vain 1-2 iskua ja juoksee pois iholta
-Pomon normaalit iskut tulevat myös monesti kilvestä läpi!? Ehkä pitäisi yrittää olla alamäessä kun alue on kallellaan?

Erittäin hankala pomo. Ehkä niitä vaarallisia tappokomboja ois voinu parryttää parin iskun jälkeen ku siinä oli pieniä taukoja?
 
Spoilatkaa mulle jotain järkeviä tapoja kehittää maagia ennen tuota linnan porttien vartijaa. Järvellä ei oikein sattuneesta syystä voi liikkua eikä mitään mielekästä oikein löydy. Loitsuja esim? Tai ilmeisesti jotain puuttuu kun summonit ei vaan toimi.

Ashes of war, joka muuttaa aseen skaalauksen inttiin
löytyy eteläiseltä rannalta, jonne pitää hypätä alas heposen kanssa. Siel on karpaasi joka tapettaessa tiputta tuon.
 
Eka pomo kaatui monen, monen yrityksen jälkeen. Holy damage oli suurin ongelma kun se tuli kilvestä läpi. Yksi iso masentaja oli myös surkea damage mitä melee hahmoni greatsword +3 teki.

Pelasin melee hahmolla greatsword +3 ilman taikoja/ihmeitä, mutta susia pystyin kutsumaan apuun. Kun pomo oli ns. normaalissa tilassa ei ollut ongelmia, mutta ne pitkät holy damage kombot oli paha ongelma. Ilmeisesti tätä pomoa pitäisi pelata "keskimatkan" päässä tai ei ainakaan ihan iholla. Ehkä liian lähellä olo triggeröi holy damage kombot?

1. Ota oven vierestä taikuri npc summon, mutta ei jäädä odottamaan sitä vaan mennään heti pomon kimppuun
2. Pidetään npc summon elossa pitämällä pomon mielenkiinto itsessä (npc kuolee kun pomon hp on 50%)
3. Sudet peliin samaan aikaan kun npc kuolee, mutta ne kuolee nopeasti
4. Heittopuukot osuu aina, mutta heitä yks kerrallaan

-Kaukaa pomo ei ole tappava, hyppyhyökkäykset on helppo rollata pomoa kohti tekemään pari iskua ja holy damage projektilet voi väistää
-Aivan lähellä ollessa pomo tekee monesti tappokomboa tai niin nopeaa iskua ettei sitä kerkiä väistämään
-Kun tulee tilaisuus lyödä niin iskee vain 1-2 iskua ja juoksee pois iholta
-Pomon normaalit iskut tulevat myös monesti kilvestä läpi!? Ehkä pitäisi yrittää olla alamäessä kun alue on kallellaan?

Erittäin hankala pomo. Ehkä niitä vaarallisia tappokomboja ois voinu parryttää parin iskun jälkeen ku siinä oli pieniä taukoja?
Kävin tämän eilen, lvl 13, ase +0, ei summoneita tai muita kikkailuja, m+kb. Neljä tuntia vaati ja hieman sai kättä leppyytellä. Tiesin koko ajan ettei tässä ole järkeä, mutta kun kerran aloitin...
 
Eka pomo kaatui monen, monen yrityksen jälkeen. Holy damage oli suurin ongelma kun se tuli kilvestä läpi. Yksi iso masentaja oli myös surkea damage mitä melee hahmoni greatsword +3 teki.

Pelasin melee hahmolla greatsword +3 ilman taikoja/ihmeitä, mutta susia pystyin kutsumaan apuun. Kun pomo oli ns. normaalissa tilassa ei ollut ongelmia, mutta ne pitkät holy damage kombot oli paha ongelma. Ilmeisesti tätä pomoa pitäisi pelata "keskimatkan" päässä tai ei ainakaan ihan iholla. Ehkä liian lähellä olo triggeröi holy damage kombot?

1. Ota oven vierestä taikuri npc summon, mutta ei jäädä odottamaan sitä vaan mennään heti pomon kimppuun
2. Pidetään npc summon elossa pitämällä pomon mielenkiinto itsessä (npc kuolee kun pomon hp on 50%)
3. Sudet peliin samaan aikaan kun npc kuolee, mutta ne kuolee nopeasti
4. Heittopuukot osuu aina, mutta heitä yks kerrallaan

-Kaukaa pomo ei ole tappava, hyppyhyökkäykset on helppo rollata pomoa kohti tekemään pari iskua ja holy damage projektilet voi väistää
-Aivan lähellä ollessa pomo tekee monesti tappokomboa tai niin nopeaa iskua ettei sitä kerkiä väistämään
-Kun tulee tilaisuus lyödä niin iskee vain 1-2 iskua ja juoksee pois iholta
-Pomon normaalit iskut tulevat myös monesti kilvestä läpi!? Ehkä pitäisi yrittää olla alamäessä kun alue on kallellaan?

Erittäin hankala pomo. Ehkä niitä vaarallisia tappokomboja ois voinu parryttää parin iskun jälkeen ku siinä oli pieniä taukoja?

Täällä vihdoin myös päästy tästä eteenpäin. Vagabondilla aloitin, kaikki mahdolliset vihjevideot ym. katsottu ja haettu kamat millä helpottaa jne. mutta silti vain otti sen usean kymmenen toistoa ja noin 4 h päästä läpi. Level hahmollakin taitaa olla jo 26 tmv. mutta kun ei ole aiempaa taustaa näistä peleistä niin vaikeaa tuntuu olevan. Noh ehkä se tästä. Kaupasta tässä vaiheessa hakemaan lisää kaljaa ja nauttimaan hetkeksi tuosta kelistä.

Edit. Pelikello näyttää 12h. Ja on muuten jännä miten samaan aikaan jokin asia voi raivostuttaa ja silti tekee mieli vaan jatkaa ja yrittää uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kellossa vajaa 6h ja ensimmäiselle pomolle annettu turpaan, pelaan Astrologerilla. Olin lvl 18 ja mukana summoneita, ei tuntunut järin vaikealta. Kolme kertaa kuolin kunnes maltoin olla rämppäämättä hyökkäysnappia ja keskittyä enemmän väistelyyn, tällä taktiikalla ei ehtinyt tulla edes hiki ennen kuin boss oli jo hengiltä.

Alkuun oli aika raaka määrä opettelua ja ihmettelyä kun en ole koskaan näitä pelejä pelannut, mutta nyt tuntuu että sai punaisesta langasta jotenkin kiinni :D mukava toisaalta kun ei ole suoraa kädestäpito tutorialia, niin nyt tuntuu paremmalta osata jotain.
 
Taloudesta löytyy PS5, PS4 Pro, Xbox One SeX. Noista PS4 Pro ja SeX olohuoneessa 4K telkussa kiinni, ja tällä hetkellä PS5 makkarissa FHD videotykissä kiinni. Arvon tässä, että minkä version poimisi Gigantista. PS4 versio olisi nyt lähinnä mielessä, kun siinä näyttäisi olevan ilmainen päivitys PS5 versioon. Voi ilmeisesti sitten jatkossa pelata kummalla konsolilla haluaa, kun vain levy on kyseisen konsolin asemassa paikallaan. Miten mahtaa olla pelin etenemä, voineeko peliä jatkaa noiden Sonyn konsolien välillä aina siitä mihin toisella jäi ?
Tämä kiinnostaisi itseänikin.
 
On kyllä huikean vaikee peli! Ei pääse Xbox Series -ohjaimella edes alkuvalikosta eteenpäin Steam-versiolla. Steam kyllä tunnistaa ohjaimen, mutta peli ei ota mitään inputtia vastaan valikossa eikä pelissä.

EDIT: Kaikenlaisten Reddit-vinkkien kokeilun jälkeen löytyi vihdoin ratkaisu. Peli valkkaa ilmeisesti ensimmäisen listalta löytyvä HID-laitteen ohjaimeksi. Laitehallinnasta turhien HID-laitteiden käytöstä poistaminen ratkaisi ongelman ja peli tottelee nyt xbox-padia. Ilmeisesti kuvitteli alkuun, että olisin halunnut pelata Thrustmasterin polkimilla.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä käy usein näissä souls -peleissä sitä, että yhtenä iltana joku boss saattaa tuntua ihan mahdottoman vaikealta, mutta seuraavana päivänä meneekin ekalla yrityksellä. Ilmeisesti väsymys tekee sen, että dodge ajoitukset alkaa mennä perseelleen ja turpiin tulee. Pikku tauko tekee hyvää jos meinaa turhautuminen iskeä.
 
On kyllä huikean vaikee peli! Ei pääse Xbox Series -ohjaimella edes alkuvalikosta eteenpäin Steam-versiolla. Steam kyllä tunnistaa ohjaimen, mutta peli ei ota mitään inputtia vastaan valikossa eikä pelissä.

EDIT: Kaikenlaisten Reddit-vinkkien kokeilun jälkeen löytyi vihdoin ratkaisu. Peli valkkaa ilmeisesti ensimmäisen listalta löytyvä HID-laitteen ohjaimeksi. Laitehallinnasta turhien HID-laitteiden käytöstä poistaminen ratkaisi ongelman ja peli tottelee nyt xbox-padia. Ilmeisesti kuvitteli alkuun, että olisin halunnut pelata Thrustmasterin polkimilla.
Oisit kokeillu niillä polkimilla. Vähä lisähaastetta bosseihin...
 
Juuh nyt meni mielenkiintoiseksi hommat.
Tutkin normaalisti tuota limgraven aluetta ja tuli vastaan joku perus tuommoiset maan alle menevät portaat, josta löytyy arkku. Noh avaa arkku, niin ilmestyykin cutscene joka heittää sut johonki random dungeoniin. Karttaa katselemalla näyttäis sijainnin jonnekin todella kauas limgraven alueelta, eikä onnistu enään fast-travel muihin bonfireille, eli toisin sanoen jumissa ollaan tällä uudella alueella. Mitä vihulaisiin tulee, niin nykyinen +3 uchigatana ei tee paskaakaan vahinkoa. Fromi onnistui siis jälleen kerran haistattamaan peet pelaajalle.:lol: Itseä tämä ei toki haittaa ja itseasiassa just huippua tämmönen mystisyys ja pelaajan testaaminen. Toki voi jollekkin sarjaan tutustuvalle tuntua ehkä hieman liialliselta. Mahtavaa että jo näin alussa tulee tämmöistä vastaan.:tup: Tästäpä sitten ihmettelemään mitähän pitäis tehdä, että pääsee takasin tuttuun ja turvalliseen limgraveen.
 
Päivitystä pukkaa Steamiin:
  • Start-up issues related to Easy Anti Cheat (EAC) have been improved.
  • Mouse operation improved.
  • Reduced number of files needed to load when entering a new area.
 
Tämä kiinnostaisi itseänikin.
Valinta oli loppujen lopuksi helppo, otin lähimmästä Gigantista PS4 version, kun ei näyttänyt olevan muita jäljellä. Pitää kokeilla viimeistään huomenissa molemmilla pleikkareilla, onko yhteinen tallennus , toivottavasti on.
 
Valinta oli loppujen lopuksi helppo, otin lähimmästä Gigantista PS4 version, kun ei näyttänyt olevan muita jäljellä. Pitää kokeilla viimeistään huomenissa molemmilla pleikkareilla, onko yhteinen tallennus , toivottavasti on.
Kiitos, arvostaisin tätä tietoa, mukavia pelihetkiä! :)
 
Dark souls 1-3 läpi ja ei oo näin vaikeeta ollu ikinä. Pitäskö tuo Marget päästä läpi lvl11? Samurain kilpi heikko ja jos dodgean nii se osuu silti. Noin 20 yritystä sorcerer rogierin kannsa ja harvoin saa bossila alle puolet hp pois... Pitääkö mun eka tehä jotain muuta?
 
Dark souls 1-3 läpi ja ei oo näin vaikeeta ollu ikinä. Pitäskö tuo Marget päästä läpi lvl11? Samurain kilpi heikko ja jos dodgean nii se osuu silti. Noin 20 yritystä sorcerer rogierin kannsa ja harvoin saa bossila alle puolet hp pois... Pitääkö mun eka tehä jotain muuta?
Olet alilevelinen. Minulla kesti lvl 13 samurailla neljä tuntia. Leveli lähemmäs 20, aseeseen uppia ja ehkä summon siitä ulkopuolelta jos haluat helpommalla päästä. Ja opi tanssimaan tangoa.
 
Olet alilevelinen. Minulla kesti lvl 13 samurailla neljä tuntia. Leveli lähemmäs 20, aseeseen uppia ja ehkä summon siitä ulkopuolelta jos haluat helpommalla päästä. Ja opi tanssimaan tangoa.
Jaa grindiksi meni.. Pettymys. Missö gridaan?
 
Nyt ois noudettavissa se gigantin postittama pc elder ringi. Mutta hätähousuna kävin ps4 version ostamassa eilen. :D
Mut mä pelaan ps5 yhteensopivuus moodissa tota ni pyörii tosi smootisti. Mitä tota 5-6 tuntia hakannu.
Ei nuo grafiikat nyt mitenkää silmäänpistävän huonot ole PS4 pro versiossa, näyttönä Samsung Q70T telkkari.
En ole tosin ladannu vielä sitä ps5 versiota vertailuksi mikä ois tossa päivitys mahollisuutena mukana. Laittaa tulemaan se taustalle.
 
Jaa grindiksi meni.. Pettymys. Missö gridaan?

Toinen vaihtoehto on se kuuluisa gitgut, mutta ei tarvitse mitään grindausta. Sinulla on karttaa vaikka kuinka paljon. Seikkailemaan ja etsimään tavaroita ym. siinä samalla leveliä tulee.

Spirit summonit voi kutsua vain tiettyinä hetkinä. Alas vasemmalle tulee kuvake.
 




Alex ei suosittele PC-version pelaamista ennenkuin tulee korjaus-pätsilöitä. Olikohan tuossa juuri tulleessa patchissa suorituskykyä korjattu?
 
Itsellä käy usein näissä souls -peleissä sitä, että yhtenä iltana joku boss saattaa tuntua ihan mahdottoman vaikealta, mutta seuraavana päivänä meneekin ekalla yrityksellä. Ilmeisesti väsymys tekee sen, että dodge ajoitukset alkaa mennä perseelleen ja turpiin tulee. Pikku tauko tekee hyvää jos meinaa turhautuminen iskeä.
Paskimmat souls bossit ever: Se jumalten syöjä Anor Londossa ja ne reppuselkäveljekset. Starved beast tjsp. ja Ebrietas. Vmp ja ohjain lenteli. ER toistaiseksi mukavan rentoa noihin paskoihin verrattuna.
 
PS5 pelaajat, mitä mieltä DualSensestä tässä pelissä? Jäi vähän vaisu fiilis pelistä ekan testailun jälkeen ja aloin pohtimaan puuttuko tästä DualSense tuki tyyliin Demons Souls? Onko edes värinää tai mitään?
 
Sain sunmonin mit en voi käyttää sitä
Käväse ekan kauppiaan tykönä hajonneessa kirkossa. Sielä pitäis olla npc joka antaa sulle summon kellon.

Eka pomo on hankala ja kannattaa käydä tutkimassa karttaa ennen sitä. Siellä on npc:itä ja vaikka mitä piilossa. Jos tutkimusmatkailu meinaa mennä tylsäksi niinku mulla eilen ku haravoin rantaa, niin kannattaa kylmästi vain vetää hevosella menemään. Mikään ei myöskään estä menemästä kartoittamattomalle alueelle.
 
Hevonen on kyllä ehdoton, kun niin paljon on lääniä. Sillä on hyvä vetää!

DualSense juttui ei ole kyllä.
 
Nyt olisin koluttu ekan karttafragmentin alueen pikku dungeonit. Vielä kentältä muutama tavara ja boss tai pari ennen seuraavalle alueelle siirtymistä. Muutama uusi ase tarttunut mukaan. Suoralla miekalla tähän mennessä mättänyt niin vähän bias, mutta ei oikein pikku testillä muut aseet ole vaikuttaneet kovin kummoisilta, sen verran nopeita nuo vihulaisten hyökkäykset. Tosin ratsun selässä seiväs aika kätevältä tuntunut tökkimään heikompia kävelijöitä. Mutta hahmo tarvitsee lisää endurancea, että jaksaa kaikkia tavaroita kantamaan ilman liian suurta penaltyä liikkeisiin.
 
Sen huomasin tossa ku vaihtelin ps4 ja ps5 version välillä että voin importata ps5 versioon ps4 savet mutta en toisinpäin.
Eli jos pelaan ps5 versiolla ni ps4 versioon ei saa niitä talletuksia, ainakaa pelin sisäsesti. Pitää ilmeisesti päättä että kumpaa pelaa.
Mulla ei ole enää ps4 käytössä ni en voi testata miten konsoleitten välillä jakaa ps4 savet.
Olipahan kikkailua taas.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
260 540
Viestejä
4 524 160
Jäsenet
74 641
Uusin jäsen
Repolaine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom