Tämä taitaa olla yleistä elektroniikkahuollossa ylipäänsä. Mutta tämä yhtiöhän on erikoistapauksena tunnettu erittäin huonosta palvelusta ja työn jäljestä.
Tapasitko urallasi tällaisia tapauksia joissa joku ilmiselvästi ainoana vianmäärityksenä rikkoo tuotteen vasaralla tai kuulokkeet huoltoon lähettäneelle ilmoitetaan "leivänpaahtimenne on aivan kunnossa, maksakaa 60 euroa tarkastusmaksua niin saatte sen takaisin"?
Tarkoitat siis että huollossa on tahalleen hajotettu asiakkaan laite? Ei kyllä tietääkseni tapahtunut.
Sellasta kyllä ajoittain sattui, että huoltotoimenpiteen aikana joku laitteen ehjä osa hajoaa ja tämä tuottaa asiakkaalle ikävää lisäodottelua, kun joudutaan taas osia tilaamaan. Hyllyssä niitä osia ei juuri ollut vaan iso osa osista pitää tilata valmistajalta.
Joku tapaus ainakin omalla kohdalla tulee mieleen kun vaihdoin paneelin TVseen ja takakantta kiinnittäessä ruuvi oli mennyt sekaisin (takakannessa saattaa olla useita eri pituisia ruuveja) ja tuli etupaneelista läpi. Siinä ei auta kuin tilata uusi etukehys ja pistää viestiä huollon viivästymisestä.
Täällä myös oli juttua huollossa naarmutetuista laitteista. En sano että se olisi mahdotonta, mutta tiskille tuodut asiakastilaukset kuvattiin huoltoon ottaessa, ja liikkeiden kautta tulleissa huollon vastaanottajan piti kirjata aina kaikki mahdolliset viat ja naarmut. Työpöydät olivat myös päällystetty esd matoilla / telineet suojattu, että ei niitä missään hiekkalaatikossa pyöritetty. Sama homma päti myös tässä tilanteessa kuin ylemmässä esimerkissä, että jos teknikko naarmutti vahingossa vaikka läppärin kannen, niin sitten tilattiin ja vaihdettiin uusi saman tien, ei niitä koitettu salailla vaan ilmoitettiin tiimin esimiehelle.
En myöskään muista omalle kohdalleni osuneen laitetta mikä näyttäisi tahalleen asiakkaan hajoittamalta. Paitsi jotain ”Wiin kapula näytöstä läpi” vakuutusyhtiö keissejä.
Turhien huoltojen tarkastusmaksut olivat sillonkin käytössä, jotka olisi pitänyt aina velottaa jos vikaa ei ole. Näissä tapauksissa (takuu aika voimassa) yleensä etsin valmistajan päivitysraportista vähänkään kuvattua vikaa muistuttavan ongelmakorjauksen, ajoin päivitykset ja laitoin takaisin ja näin asiakas välttyi tarkastusmaksulta.
Vikojen etsimisestä vielä, että joskus viat voivat olla todella vaikea toistaa huollossa ja huoltoa ei voi suorittaa jos vikaa ei saada esiin. Muistuu mieleen ajoittainen kuvan välkkyminen HDMIn kautta Playstationia käyttäessä pimeässä huoneessa. Istu siinä sitten viikko pimiössä (sellainenkin oli) tuijottamassa välkähtääkö se kuva joskus. Ja sitten kun se välkähtää niin pitää selvittää onko vika kaapelissa, pleikassa vai tvssä.
Ei se ole aina helppoa siellä huollon suorittavassa päässä.