Elcare (InfoCare) kokemuksia.

Jep, pariin kertaan ite resetoin, löytyy uusin firmis ja sama ongelma toistuu kaikilla laitteilla. Unohtu laittaa nää ekaan viestiin, sori :)

Kyllähän toi sitten kuulostaa siltä, että jotain vikaa noissa tosiaan on.
 
Airpodseissa (pro v2) softavikaa, ääni "ajelehtii" parin minuutin välein kuulokkeelta toiselle. Kävin laittamassa huoltoon, no eihän ne sitä ongelmaa siellä pystyneet toisintamaan. Nyt 29,5e köyhempänä mietin että mitä seuraavaksi keksisi, ei noita viitsisi roskikseenkaan heittää. Pyysin kuitenkin laittamaan jonkun kuvauksen siitä että miten ne on sitä siellä huollossa yrittäneet toisintaa, onko joku oikeasti laittanut noi napit korviinsa. Sillä tota ongelmaa ei voi olla havaitsematta kun pari minuuttia kuuntelee.
Tuosta äänen ajelehtimisesta tuli ensimmäisenä mieleen tuo tilaääni -asetus ja/tai pään seuranta, että onhan ne pois päältä?
Lienee laitteeseen tallentuva asetus, joten kuulokkeiden nollaus ei taida auttaa poistamaan näitä.

IMG_2657.png
IMG_2658.jpeg
 
Tuosta äänen ajelehtimisesta tuli ensimmäisenä mieleen tuo tilaääni -asetus ja/tai pään seuranta, että onhan ne pois päältä?
Lienee laitteeseen tallentuva asetus, joten kuulokkeiden nollaus ei taida auttaa poistamaan näitä.

IMG_2657.png
IMG_2658.jpeg
Jep, tota epäilin itsekin ekana, mutta ongelma toistuu kaikilla kolmella noista asetuksista, eli myös tilaääni pois päältä. En myöskään usko ongelman liittyvän mihinkään muuhunkaan asetukseen, sillä ongelma toistuu eri laitteilla.
 
Jep, tota epäilin itsekin ekana, mutta ongelma toistuu kaikilla kolmella noista asetuksista, eli myös tilaääni pois päältä. En myöskään usko ongelman liittyvän mihinkään muuhunkaan asetukseen, sillä ongelma toistuu eri laitteilla.
Joku softaongelma tosiaan. Mulla samat napit iPhonen kanssa käytössä, ja jos jotain puhepitoistakin kuunteli, niin ääni ajelehti välillä, ihan kuin head tracking olis mennyt hetkeksi päälle itellään. Softavika se useimmilla vissiin on, kun ongelma on pari vuotta vanha jo eikä varsinaista korjausta ole tullut, redditissä ihmiset yrittänyt tätä ratkoa ja toiset siinä onnistuneet. Jos käyttää iPhonea, niin monilla ongelma poistuu kun pistää ääniasetuksista monoäänen päälle, joka kytkee päänseurannan pois (vaikka se olis jo pois), ja sit laittaa monoäänen pois. Samaten automaattinen mikrofonin valinta on (ehkä) auttanut, eli se pois ja vaan toiseen kuulokkeeseen.

Päänseurannan asetus löytyy myös vähän oudosta paikasta, eli käyttöapu -> airpods -> seuraa iPhonea. Se näyttää jäävän päälle vaikka tilaäänen ottaa pois. Toi täppä pois niin saattaa auttaa. Nää siis olettaen, että ei ole ihan vaan rikkinäinen kuulokepari.

Huoltoon lähettämisen sijaan ite kokeilin näistä ohjeista mikrofonin laittoa vaan toiseen nappiin ja sit tuolta käyttöavusta seuraa iPhonea pois. En oo nyt ainakaan hetkeen huomannut ajelehtimista.
 
Pari viikkoa meni huollossa, olivat vaihtaneet oikean nappikuulokkeen uuteen ja onneksi mainitsin vaahtomuovitulppien olevan huonossa hapessa ja olivat nekin vaihtaneet uusiin. Nyt huomaa että vasen nappi ei ole enää uuden vertainen, kestää sen 4h meluisassa tehtaassa ANC päällä kun tuo uusi nappi kestää 6h. Eipä siinä mitään, aika normaalia kulumista melkein 2v vanhoille kuulokkeille.

Ihan tyytyväinen onnistuneeseen huoltoon, joka tosin oli aika simppeli.

Olisi varmaan kannattanut valittaa myös vasemmasta napista ja latauskotelosta koska nyt pari kuukautta huollon jälkeen myös vasen nappi kestää enää 2h ANC päällä meluisassa tehtaassa, ja latauskotelokin vaatii kesken työpäivän latauksen. Sekin aiemmin kesti reilusti koko työpäivän ja vähän päälle. Eli lähti takaisin huoltoon. Tässäkin tulisi Sonylle halvemmaksi vain heittää uudet kuulokkeet asiakkaalle takuutilanteissa.
 
Laitoin tuotteen huoltoon liitteenä tuotteen mukana tullut lappu jossa lukee "Säilytä tämä lähete takuukuittina".

Nyt sieltä pyydettiin ostokuittia jossa pitää näkyä tuotteen hinta. Oli aika outoa, mutta laitoin sitten tilausvahvistuksen menemään, siinä näkyy ostohinta. Mitään muuta erillistä kuittiahan tuosta ei ole.

Onko muilla kokemusta tälläisestä? Tuntuu vain kummalliselta, miten ostohinta vaikuttaa tuotteen huoltoon jos takuukuitti kuitenkin on lähetetty :hmm:
 
Laitoin tuotteen huoltoon liitteenä tuotteen mukana tullut lappu jossa lukee "Säilytä tämä lähete takuukuittina".

Nyt sieltä pyydettiin ostokuittia jossa pitää näkyä tuotteen hinta. Oli aika outoa, mutta laitoin sitten tilausvahvistuksen menemään, siinä näkyy ostohinta. Mitään muuta erillistä kuittiahan tuosta ei ole.

Onko muilla kokemusta tälläisestä? Tuntuu vain kummalliselta, miten ostohinta vaikuttaa tuotteen huoltoon jos takuukuitti kuitenkin on lähetetty :hmm:
Ainakin ennen kun itse olin huoltotiskillä ottamassa tuotteita vastaan, niin esim. tietyn valmistajan kuulokkeista tyyliin alle 100€ kuulokkeet vaihdettiin uuteen ja kalliimmat sitten eteenpäin valmistajalle korjattavaksi. Liekö jostain vastaavasta kyse.
 
Ainakin ennen kun itse olin huoltotiskillä ottamassa tuotteita vastaan, niin esim. tietyn valmistajan kuulokkeista tyyliin alle 100€ kuulokkeet vaihdettiin uuteen ja kalliimmat sitten eteenpäin valmistajalle korjattavaksi. Liekö jostain vastaavasta kyse.
Aivan joo, tämä käy järkeen. Nämä juurikin ovat Sonyn WH-1000XM4 (ostettu hintaan 249€) jotka alkoivat katkomaan Bluetooth yhteyttä yllättäen. Eli varmaan sitten lähettävät muualle huoltoon, voi kökkö.

Toki luulisi olevan helpompiakin keinoja tarkistaa ovh kuin kysellä kuitteja asiakkaalta ja täten hidastaa prosessia esim. tässäkin tapauksessa nyt tulee viikonloppu väliin kun edelleen odottelevat kuittia jonka toimitin jo tunnin sisään pyynnöstä :D
 
Sain vihdoin omatkin sonyn WF-1000XM4 huoltoon asti akkuhaasteiden takia. Näyttäisi huollon seuranta että olisi tilattu alla mainitut osat huoltoa varten. Äkkiseltään netistä kaivamalla, varaosanumeron perusteella vaikuttaisi siltä, että vaihtavat molemmat napit uusiin?

YY2948_L(S)_CE7_SVZ55H
YY2948_R(S)_CE7_SVZ55H

Jos näin näppärästi onnistuu, niin yllätyn kyllä positiivisesti. Takuuta jäljellä about 1kk.

Edit. Ei omalla kohdalla pahaa sanottavaa elcaren toiminnasta. 4 päivää meni kuulokkeiden lähetyksestä että tulivat toimivana takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla tekkiläisillä kokemusta tuosta että elcare ei löydä vikaa? Onko muuta vaihtoehtoa kuin pulittaa kiltisti, ja heittää laite roskiin.
 
Roboimuri kävi tuolla, ei imumoottori pyörinyt lainkaan... Tuli takaisin nootilla 'no fault found', vain joku tehdasresetti tehty. No kuntoon se tuli tällä kertaa. Mutta enskerralla videota, kuvaa yms taidan ottaa varmuudeksi jos jotain rahaa muka turhasta takuuhuollosta keksivät vaatia.
 
Tosiaan ylläoleva pitää paikkansa, vianetsinnästä voi laskuttaa ainoastaan siinä tapauksessa että laite on toimitettu sinne "selvästi turhaan". Asiasta on olemassa KKV:n ohjeistus ja jokaisen laskun vianetsinnästä voi kiistää sen perusteella. Käytännössä "selvästi turhaan" tarkoittaa esim. laitetta joka on esim. kastunut tai tippunut ja selkeästi hajonnut sen seurauksena, mutta sitä yritetään silti saada takuuhuoltoon

Oman perseensä tässä suojaa parhaiten aina dokumentoimalla vian mahdollisimman tarkasti, kuvista ja videoista on aina kovasti hyötyä. Kun selittää asian riittävän tarkkaan kun vie/lähettää laitetta huoltoon niin käytännössä sen vastaanottajan pitäis jo osata sanoa että on turha keikka ja tästä tulee lasku jotta syntyisi oikeus laskuttaa työstä asiakasta. Se mitä huoltofirma laskuttaa myyjältä on niiden välinen asia ja lasku saattaa jäädä myyjän vahingoksi, mutta asiakkaalta sitä ei kovin helposti saa perittyä ellei asiakas maksa suoraan kun nätisti pyytää.

Takuukorjaus on ostajalle maksuton
Takuunantaja vastaa korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa kuluttajalle tavaran toimittamisesta korjattavaksi aiheutuneet kulut, varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.
 
Se mitä huoltofirma laskuttaa myyjältä on niiden välinen asia ja lasku saattaa jäädä myyjän vahingoksi, mutta asiakkaalta sitä ei kovin helposti saa perittyä ellei asiakas maksa suoraan kun nätisti pyytää.
Joskushan muistaakseni yleisesti rutistuna ongelmana oli, että asiakasta harhautettiin tai kiristettiin jälleenmyyjän tiskillä allekirjoittamaan tällaisen ***caren tms. huijausfirman paperi. Toisin sanoen joko ostat maksullisen palvelun tai meenyvittuu mutta ei takuuta.
 
Joskushan muistaakseni yleisesti rutistuna ongelmana oli, että asiakasta harhautettiin tai kiristettiin jälleenmyyjän tiskillä allekirjoittamaan tällaisen ***caren tms. huijausfirman paperi. Toisin sanoen joko ostat maksullisen palvelun tai meenyvittuu mutta ei takuuta.
Juu, joku tollainen huoltosopimus tuli allekirjoitettua. Olisiko siinä joku kikka millä voisi säästyä allekirjoittamiselta?

Toisekseen, kuinkakohan laillista on allekirjoituttaa tollanen haistapaskasoppari asiakkaalla kun takuun pitäisi olla ilmaineno_O Onkohan tuon sopimuksen tarkoitus vain huijata asiakas luopumaan oikeuksistaan.
 
Toisekseen, kuinkakohan laillista on allekirjoituttaa tollanen haistapaskasoppari asiakkaalla
Niin, en oikein tiedä. Lähtökohtana pitäisin, että asiakkaan pitäisi voida hoitaa takuuasioita allekirjoittamatta mitään akuankkasopimuksia. Toisin sanoen jos menen johonkin verkkokauppacomin tiskille ja allekirjoitusta tivattaessa vaan häivyn ja jätän romut siihen, asian pitäisi edetä omalla painollaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 805
Viestejä
4 582 705
Jäsenet
75 508
Uusin jäsen
bnfiq

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom