Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Kyllä ne vaikuttaa yhtä lailla mutta kun eivät ne ole mitään niin merkittäviä, lähinnä tälläiset kaltaiseni sekopäät jotka tietää mm. tasan joka spawnin paikan huomasivat eroja.

-Ensimmäisen kentän alusta on muutama isompi demoni tiputettu pois

-Toisen kentän puolella jätetty sumusta lonkerot pois (luojan kiitos)
-Toisessa kentässä esiteltävä uusi demonityyppi saattoi olla epäreilun haastava ensikohtaamiselle jos valitsi "väärän reitin" kahdesta mahdollisesta joten sitä oli muutettu toisenlaiseksi

-kolmannen kentän slayer gatea tasapainotettu sellaiseksi että se on mahdollista läpäistä nightmarella sellaisenkin joka kasuaalisti nightmarella pelailee
-kolmannen kentän loppupäässä oleva viimeinen iso taistelu (ns. Holt bridge-fight) jaoteltu hieman järkevämmäksi siihen millä tahdilla vihut kentälle spawnaa, oli vähän epäreilun vaikea ja lähinnä aiheutti sen että monet pelaajat päätyivät bossiin turhautuneen hengästyneinä

-arachnotronin ampumistahtia oli hidastettu jotta pelaajilla olisi parempi mahdollisuus tuhota sen turretti ottamatta itse osumaa

Näistä luetelluista ensimmäinen ja viimeinen tultaneen palauttamaan takaisin sellaisiksi kuin oli ennenkin. Lähinnä se suurin mekkala nousi siitä että ensimmäistä kenttää pikaisesti kokeilleet veteraanit nousivat barrikaadeille mesoamaan ettei tämä käy - pelaamatta dlc:ta läpeensä todetakseen ettei sitä nyt joka puolelta oltukaan ronkittu. Itse en jaksa olla niin fanaattinen sisällön suhteen vaikka siitä paljon tykkäänkin. Peliin on jokatapauksessa modipuolella haastetta saatavilla protehin Horde mode 1 & 2 sekä enemy randomizer muodossa. Varsinkin balanced randomizer tuo mukavan lisän pelikokemukseen kun demonit eivät olekaan aina niitä mitä odottaa.

Mistä vaiheesta peliä jatkoit?
Urdakissa olen. Siinä oli suht iso/pitkä taistelu, mihin viimeksi jäin ja nyt vedin sen läpi.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Nyt tuli rykästyä Ancient Gods Part 1 läpi. "The Holt" kentän Slayer Gate ei vaan menny millään läpi Ultra Violencellä. Riivattuun Marauderiin asti pääsin muutamaan kertaan, mutta ei. Oli pakko ottaa vielä pykälä alemmas, että meni läpi. Omaksi inhokiksi on noussut kyllä nuo riivatut "possessed" vihut. Muuten ne vielä olis ihan jees, mutta sen saatana hengen tappaminen sillä plasma kiväärin "Ghost Busters" modilla on vaan niin saatanan pitkä prosessi. Sen ajan voisi kyllä lyhentää vaikka puoleen siitä, mitä siinä nyt kestää.

No onpahan sille Micro Wave modillekkin edes joku käyttö nyt pelissä. Muutenkaan en itse käytä Plasma rifleä juuri koskaan. Ammukset ärsyttävän hitaita ja suht tehoton tuntuu olevan muutenkin. Alkuperäisessä Doomissa tuo oli kyllä pirun hyvä ase, mutta näissä uusissa on aika turhake koko pyssy omasta mielestä.

AG Part1:n lopputaistelun viimenen phase oli kanssa aikamoista. 10+ yritystä varmaan, mutta meni sentään Ultra Violencellä läpi ilman sentinel armoria.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Nyt tullu aloteltua tuoa Ancient Gods part 2:sta ja voi pojat että maistuu. Eka escalation areena oli kyllä ihan hemmetin hauskaa mättöä.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
337
Nyt tullu aloteltua tuoa Ancient Gods part 2:sta ja voi pojat että maistuu. Eka escalation areena oli kyllä ihan hemmetin hauskaa mättöä.
Teitkö molemmat vaiheet? Suosittelen, eivät ole liian vaikeita - varsinkaan kun sinulla on tuoreeltaan TAG1 metkut muistissa niin tuo TAG2 menee sinulta kuin vettä vain nyt.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Teitkö molemmat vaiheet? Suosittelen, eivät ole liian vaikeita - varsinkaan kun sinulla on tuoreeltaan TAG1 metkut muistissa niin tuo TAG2 menee sinulta kuin vettä vain nyt.
Juu toki vedin molemmat. Varsinkin phase 2:n oli kunnon tykitystä. Tässä taas alkanut harkitsemaan vaikeustaso nostoa takasin nightmarelle, kun noikin meni molemmat ekalla läpi. Alkaa tuntua jo liian helpolla taas. :p

Tää on kyllä semmonen peli, että vaatii tauon jälkeen aina jonkun aikaa reeniä, että pääsee taas kunnolla sisään tohon combattiin. Emopelin jälkeen tuli tosiaan piiitkä paussi, niin AG1 nightmarelle oli liian hapokas.

Edit: Tulipahan AG2:n myötä käyttöä sille normaalin shot gunin rapid fire moodille. Tuotakaan en ollut käyttänyt yhtään ennenmmin, kun se launcher moodi on joka suhteessa omaan tyyliin paljon käytännöllisempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
No onpahan sille Micro Wave modillekkin edes joku käyttö nyt pelissä. Muutenkaan en itse käytä Plasma rifleä juuri koskaan. Ammukset ärsyttävän hitaita ja suht tehoton tuntuu olevan muutenkin. Alkuperäisessä Doomissa tuo oli kyllä pirun hyvä ase, mutta näissä uusissa on aika turhake koko pyssy omasta mielestä.
Sillä microwave modilla pystyy pysäyttämään hetkeksi melkein minkä tahansa vihun hyökkäyksen, lisää inffoa alla. Tosin en itekään muista yleensä käyttää, mutta kyllä sillekin käyttöä on.

 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
Vähän pitää ottaa takaisin aiempia sanoja, viha bosseja kohtaan on laskenut. Nyt sain peruskampanjan, mukaan lukien bossit ja slayer gater läpi nightmarella. Icon of sin vähän meinas syödä miestä, mutta tunnissa sekin taipui. Nyt sitten master levelit testiin :cool:
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
AIka vaihtelevaa toisaabn tuon Ancient Gods 2:n vaikeustaso. Se toisen (vai olikohan kolmas) escalation areenan 2 vaihe oli nightmarella aika hememtin hapokas ja oli vaihdettava tunnin yrityksen jälkeen Ultra Violencelle, mutta sitten sen jälkeen ollu taas "todella helppoa". Se iso normi areena mättökin sen jälkeen tuntui sen verran helpolle, että piti käydä kattomassa menikö se vaikestaso oikeasti takasin nightmarelle.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Vähän pitää ottaa takaisin aiempia sanoja, viha bosseja kohtaan on laskenut. Nyt sain peruskampanjan, mukaan lukien bossit ja slayer gater läpi nightmarella. Icon of sin vähän meinas syödä miestä, mutta tunnissa sekin taipui. Nyt sitten master levelit testiin :cool:
Icon of sin on kyllä perseestä. Selvästi kaikkein tympein loppubossi, mitä näissä uusissa Doomeissa on tullut vastaan. Ite en edes jaksanu sitä koskaan NightMarella vetää, kun se on niin pirun puuduttava, ärsyttävä ja jotenkin tylsä.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
AIka vaihtelevaa toisaabn tuon Ancient Gods 2:n vaikeustaso. Se toisen (vai olikohan kolmas) escalation areenan 2 vaihe oli nightmarella aika hememtin hapokas ja oli vaihdettava tunnin yrityksen jälkeen Ultra Violencelle, mutta sitten sen jälkeen ollu taas "todella helppoa". Se iso normi areena mättökin sen jälkeen tuntui sen verran helpolle, että piti käydä kattomassa menikö se vaikestaso oikeasti takasin nightmarelle.
Varmaan se areena missä cursed prowler, marauder, doom hunter, archvile ja vähän tilaa? Siinä kuolin eniten ultraviolencella. Tuntuu että pitäs olla quick switchit paremmin hallussa että ei tulis ongelmia. Immorassa oli tarkoituksella helpohko, koska ei haluttu että jengi "väsyy" siinä liikaa. Hugo Martin striimeissä tästä ollu puhetta

Icon of sin on kyllä perseestä. Selvästi kaikkein tympein loppubossi, mitä näissä uusissa Doomeissa on tullut vastaan. Ite en edes jaksanu sitä koskaan NightMarella vetää, kun se on niin pirun puuduttava, ärsyttävä ja jotenkin tylsä.
Icon of sin itteeni riepoo se että voi kuolla omasta mielestä ihan randomisti vaikka ei tekis mitään isoa virhettä. Normaali areenoissa yms. on yleensä ihan selkee oma moka mihin kuolee. Tuo icon of sin alkoi sujumaan kun tajusin että siellä on parissa paikassa niitä health packejä jotka spawnaa takas. Samoin en ekalla peluukerralla tajunnu että ne cruciblet spawnaa myös takas nopeesti. Sitten toki se viholliskatras mikä spawnaa on joka pelikerralla erilainen, osa helpompia ja osa vaikeempia. Onko siellä joku 3-4 niitä BFG shotteja myös, ne kun kaikki sopivasti saa ajotettua että lähtee perusvihut + osuu iconiin, niin helpottaa huomattavasti.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Varmaan se areena missä cursed prowler, marauder, doom hunter, archvile ja vähän tilaa? Siinä kuolin eniten ultraviolencella. Tuntuu että pitäs olla quick switchit paremmin hallussa että ei tulis ongelmia. Immorassa oli tarkoituksella helpohko, koska ei haluttu että jengi "väsyy" siinä liikaa. Hugo Martin striimeissä tästä ollu puhetta
Joo just toi se oli. Cursed Prowler on kyllä yks pahimmista vihuista, varsinkin tommosessa ahtaassa paikassa. Itekkin suunnilleen ulkoa opetteli jo, että mikä switchi pitää tehdä missäkin paikassa ym. Archvilen random spawni aiheutti kyllä harmaita hiuksia myös, kun sen koitti saada jäähän ja kuoliaaksi mahdollisimman nopeasti Välillä en edes mainannu löytää sitä, kun oli jonnekkin sopukkaan linnoittautunut... :lol:. Toi ahtaus tosta teki kyllä todella haastavan. Tossa pitää koko ajan tiedostaa, minne menee, että ei aja itseään pussiin.


Icon of sin itteeni riepoo se että voi kuolla omasta mielestä ihan randomisti vaikka ei tekis mitään isoa virhettä. Normaali areenoissa yms. on yleensä ihan selkee oma moka mihin kuolee. Tuo icon of sin alkoi sujumaan kun tajusin että siellä on parissa paikassa niitä health packejä jotka spawnaa takas. Samoin en ekalla peluukerralla tajunnu että ne cruciblet spawnaa myös takas nopeesti. Sitten toki se viholliskatras mikä spawnaa on joka pelikerralla erilainen, osa helpompia ja osa vaikeempia. Onko siellä joku 3-4 niitä BFG shotteja myös, ne kun kaikki sopivasti saa ajotettua että lähtee perusvihut + osuu iconiin, niin helpottaa huomattavasti.
Joo onhan niitä, mutta koko taistelu on mekaniikaltaa jotenkin puuduttava. Ja toisaan toi on totta, että voi kuolla vaan yhtä-äkkiä eikä oikein itse tiedä miksi.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tulipa nyt vedettyä toi AG2 läpi. Viimeisen kentän escalation areena oli kyl taasen huomattavasti helpompi vs se edellinen. Loppubossikin oli oikein mukava Icon of Siniin verrattuna. AG2:sta jäi ihan positiiviset fiilikset. Tykkäsin ympäristöistä enemmän kun AG1:n vastaavista, mutta vaikeustaso heittelehti huomattavasti enemmän.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
Cultist base master level aloitettu. Onneksi huomasin heti lyhyen pätkän jälkeen että vaikka checkpointit toimii, peli ei tallennu jos sen sulkee. Onpa typerä systeemi muuten viimeistellyssä pelissä. Nyt jätin pelin käyntiin, että pääsee jatkamaan...
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
192
Cultist base master level aloitettu. Onneksi huomasin heti lyhyen pätkän jälkeen että vaikka checkpointit toimii, peli ei tallennu jos sen sulkee. Onpa typerä systeemi muuten viimeistellyssä pelissä. Nyt jätin pelin käyntiin, että pääsee jatkamaan...

Sama vika on missä tahansa kentässä, joka aloittaa uudestaan ajatuksella "pelaanpas tätä kun tuntui niin hauskalta" -> tallennus checkpointtiin -> suljet pelin -> aloitat myöhemmin uudestaan -> tallennus kadonnut ja jos olet pelannut läpi -> löydät itsesi avaruusalukselta hillumasta, siitä kohtaa mihin peli päättyi.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
297
En oo peliä vähään aikaan seurannu, mutta nyt pitäs noi ag lisärit ostaa, niin jokos tähä on tullu se rtx tuki?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
891
Pitihän tätäkin pelata kun Gamepassista löytyy, mutta joku tässä mättää. Tunnelmaltaan ei yllä mitenkään 2016 Doomille. Kenttäsuunnittelu paikoin surkeaa. Kyllä tää läpi tulee vedettyä, mutta DLC:t jääkööt rauhaan.
 
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
387
Aloitin Doom Eternal AG1 uudelleen jotta hiukan virkistää muistia pelimekaniikoista ennen kuin aloitan AG2 läpipeluun.

Kyllä huomaa että tuota on kyllä helpotettu merkittävästi julkaisun jälkeen. Eikä kyse ole vain siitä että olisi helpompi kun kerran läpi pelannut. Saa nähdä mitä AG2 tuo sitten tullessaan.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
Minun tietääkseni Master Leveleissä ei voikaan lopettaa kesken ja tämä on kai tarkoituksella. Joo se sanoo että checkpoint reached, mutta et voi siitä jatkaa jos lopetat. Palauttaa vaan siihen sitten jos kuolet.

Sama homma jos pelaat jonkin kentän uudestaan Level Selectin kautta ja tämäkin kai by design.
Juu, toinen on että peli sattui kaatumaan ARC complex master levelissä (ei normaalia), joten sekin ärsytti kun ei pystynyt jatkamaan enää siitä mihin jäi. Cultist base masterin sain läpi nightmarella. Perheellisenä joutuu myös välillä lopettamaan pelit jostain syystä ja ainut vaihtoehto silloin on jättää peli käyntiin taustalle jos haluaa jatkaa. Mun mielestä ihan turhaa pelaajan kiusaamista, voishan tuo kerralla pelaaminen olla oma pelimuoto jos siinä nähdään jotain lisäarvoa... No, tämän takia päädyin pelaamaan TAG1 nightmarella, joka on tekemättä ja onnistuu normaalilla tavalla.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
Hei sanokaapas - jos joku tätä vielä pelaa minun lisäksi - että onko teilläkin satunnaista joittenkin tekstuurien välkyntää?

Erityisesti huomaa Reclaimed Earth kentän alussa kun siinä alotuskohdassa liikuttaa kameraa. Ainakin minulla.

Ei iso asia, mutta lähinnä ihmettelen mistä johtuu, en muista että olis aiemmin ollut.

RTX 2070 ja 460.97 ajuri.
Enpä ole huomannut tekstuuriongelmia. RTX 3070 ja uusin ajuri.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 903
Nintendo Switch -versio korkattu, ja varsin hyvältä porttaukselta vaikuttaa. Peli pyörii tasaisesti 30 FPS ja ulkoasu on varsin mukiinmenevää 55 tuuman televisiosta. Monsujen ja efektit lähikuvat ovat ajoittain suttuisia ja kontrasti ylikorostunutta pimeissä tiloissa, mutta muuten en löydä valitettavaa ulkoasusta. Kontrollit ovat hiukan haastavat omaksua padilla, kun uusia leluja on lisätty arsenaaliin, ja jokainen nappula ristiohjaimesta tattien painonappeihin on käytössä.

Mutta sitten se vaikeustaso.. Doom (2016) verrattuna helpoin vaikeustaso vastaa käytännössä Ultra Violencea, joten ensimmäisten tasojen jälkeen piti tiputtaa vaikeustasoa roimasti alaspäin, kun ei jaksa jumittaa jokaisessa areenataistelussa kymmentä kertaa..
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
@AsiJu
Kattelin pari sun doom videota ja hyvää kamaa kyllä. :thumbsup:


Itse suosittelen whiplasheihin homing Rocket modia. 1 setti tappaa. Toki itse käytän homing rocketseja aika paljon muutenkin, vaikka ko. Modia ei tunnu oikein kukaan muu käyttävän. :lol:

Sillä saa suht nopeesti kyllä paljon damagea yhteen vihuun ja ennen kaikkea ei tarvi juuri tähdätä. :sori:

Ite en oo oikein ikinä mitään "ohje" videoita tästä kattonu ja toi bloodpunchin teho doom hunteria vastaan yllätti kyllä. Ite aina suojat tykittäny ihan karvalakisti vaan plasma riflellä.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
Lock on rockets on kyllä pelastaja kun ei quick switching ole "pro" tasolla. Archivilen saa myös helpoiten pois pelistä kun laittaa Ice bomb + 2x lock on.

Nyt toinen pelikerta menossa ja enää TAG2 pelaamatta nightmarella. TAG1 Holt slayer gatea piti varmaan tunti hakata, taitaa olla vaikeimmasta päästä jos ei Master leveleitä huomioida.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
3 x Arch-Vile + 4 x Blood Maykr + 2 x Doom Hunter + Possessed Marauder + Marauder.
Fodderina Carcasseja ja kilpiukkoja enimmäkseen.
Nyt enää 2x Archvile, 2-3x Blood Maykr (?), 2x Doom hunter, Possesed Marauder. Carcassit ei spawnaa loputtomasti Marauderin kanssa samaan aikaan. Archvilet pystyy hoitaa alussa helpohkosti jos vaan kamaa alussa riittävästi. Hugo tais striimissä jonku 2 h tätä hakata.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
Taisi suurimmat vaikeudet olla aina siinä Blood Maykr / Doom Hunter kohdassa.
Aina se ehti kuitenkin heittää sen seipäänsä niin siinäpä otat sitten kimppakivaa kahdelta Hunterilta.
Jep ja hell knight + dread knight härnäämässä pienessä tilassa. Saa ihan tosissaan väistellä.
 
Liittynyt
03.06.2019
Viestejä
83
Tämä on ollut harvoja nykypelejä, mitä on tullut tahkottua aina uudelleen ja uudelleen. Piti series x:lle tämä pc:n lisäksi hankkia eli kertoo sekin jo jotain. Pelimekaniikkaan, kun jollain tasolla pääsee kiinni on flow aivan mahtava. Mikään pro en tässä edelelleenkään ole, mutta kun rinnalla on pelannut nyt myös Doom 2016:sta tuntuu se tähän nähden lasten leikiltä. Hieno peli kaikenkaikkiaan, mutta ymmärrän hyvin, jos tämä ei kaikkia miellytä tasohyppelyineen ja areenamättöineen. Itselle tämä on kyllä ollut sellasta tykitystä, kuten ihka eka doom oli aikanaan. Fiilis on aivan mahtava, kun jonkun hankalan slayer gaten saa puskettua viimein läpi.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Monet alkuperäiset fanit kyllä nimenomaan eivät tykkää uusista Doomeista. Varsinkaan Eternalista, koska onhan tätä viety tietyissä määrin enemmän semmoseen "esports" suuntaan areenojen ja pelimekaniikkojen muodossa.

Omasta mielestä Eternal on mielenkiintoinen Doomin ja Q3 areenan sekoitus.
 
Liittynyt
03.06.2019
Viestejä
83
En kyllä laittaisi pahakseni, jos "perinteinen" Doom jatko-osa saapuisi, varsinkin Doom 64 huutaa kunnon jatkoa. Se on Doomeista ehkä eniten "se" Doom millaisena Doomin miellän tunnelmaltaan. Mutta tämä Eternalin tarjoama paketti on Doom nälän täyttänyt paremmin kuin hyvin. Toivottavasti lisää pelattavaa saadaan tähän Doom universumiin vielä lisää eikä kunnon Quake peli olisi myöskään pahitteeksi heikohkon Championsin jälkeen. Tosin tuntuu tämä Eternal siltikin viihdyttävän, että ei uuden pelin kanssa kiire ole. :D
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Meinasinkin että voisi pelata tämän uudestaan. Julkaisusta ja ekasta läpäisystä onkin jo aikaa. Tässä hyvä upea syy pelata. Samalla voisi vähän vaikeustasoa nostaa:p
 
  • Tykkää
Reactions: S3p
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
337
Viime yönä tuli peruskampanja läpäistyä Ultra Nightmarella. Jotenkin ei ollut inspiraatiota aikaisemmin syventyä ja stressata itseään sillä, eka yritys kosahti ihan omaan "tukehtumiseen" Mars Coressa mutta toka yritys meni putkeen, vaikka tuli Saving Throw tuhlattua räjähtävään tynnyriin (oli tarkoitus liekittää vähän Impiä ennen moottorisahailua mutta siinä olikin tynnyri silmäkulmassa joka mäjähti liekityksestä, tämäkin jo Mars Coressa) :D Tuossa laskin striimien kestot yhteen niin ~7.5h tuli tätä UN läpipeluuta tehtyä jossa on vähintään tunnin verran taukojakin mukana. Yhteensä kolme ~2.5h pelisessiota tuohon meni, Ultra Nightmaren kun voi keskeyttää kenttien välissä "intermission" ruudulta.
Doom Eternal Screenshot 2021.06.15 - 02.56.52.47.png

Olihan niitä pelitunteja takana päälle 240h ja pelkästään Nightmarella aina pelannut niin olihan se aikakin. Viime aikoina vaan aloin huomaamaan että eipä niitä lisäelämiä enää kulu jollei yritä jotain tyhmää - kun on tuo tullut tässä parin viime kk aikana pelattua vajaa 10 kertaa läpi. Vertailukohtana mainittakoon että normaali Nightmare läpipeluu vie minulta sellaisen 5-6h käyttämättä mitään speedrun skippejä.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
337
Onnittelut!

Omassa yritelmässä koitan tällä haavaa päästä Cultist Basesta pitemmälle, kuolee alussa vielä niin helposti ja aina menee jotenkin vituiksi...

plus pitäs ehkä pelata vähän yksinkertasemmin UN:ää, oma pelitapa vähän riskialtis kai.

Toisaalta heti jos tekeminen ei tule selkäytimestä niin varmaan kuolet.

Olen tullut etenkin UN:n myötä siihen tulokseen, että tämä on loppuunsa aika paska peli :D
Itse kertasin päässäni nopeasti ennen jokaista taistelua mitä suurempaa siellä tulee olemaan vastassa, missä järjestyksessä ja suurinpiirtein mille suunnalle ne spawnaa. Muutoin palasin pitkälti siihen miten pelasin ihan alun alkujaan eli kierrän aluetta käytännössä sen reunoja pitkin tiettyyn suuntaan ja kerään vihuja mottiin keskelle jonne sitten paiskon ammusvarastot tyhjäksi. Sitten vähän moottorisahaa ja taas mennään. Näin siis teoriassa, taistelun edetessä kun niitä vihuja spawnaa tiettyihin pisteisiin niin voi olla ikävä yllätys kun esm. baron of hell kirmaa nurkan takaa silmille eikä perääntyäkään voi. Tilannetaju on ehkä vielä tärkeämpää kuin ylenpalttinen varovaisuus, tiedostaa koko ajan mitä nappuloita pelikentällä liikkuu. Niin ja liikkuminen suoritetaan jatkuvasti hyppien :p vähentää huomattavasti satunnaisia osumia.

Lisäksi selkeät kaavat miten toimii mitäkin vastaan. Itsellä oli hyvin rutinoituneet tavat kullekin vihulle: esimerkkeinä dreadknight -> 1x lock on burst + pb, hell knight -> ballista + ssg + ballista.. kunnes kuollut, cyber mancubus -> frost grenade + ssg + blood punch, baron of hell -> frost grenade + 2x grenade + lock on burst kunnes kuollut (tarvittaessa ssg+ballista sinne sekaan myös) jne. Lisäksi plan B melkein kaikelle kaiken varalta. BFG:n ja cruciblen käyttö etukäteen mietitty (nämä muodostuneet Nightmare -läpipelaamisten aikana).

Runeina itsellä Air Control, Seek and destroy sekä Blood Fueled.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
337
Antaa olla, ilmeisesti minun raja tämän pelin kanssa tuli vastaan.
Pelaan vaan huonommin ja huonommin koko ajan.
Hetki taukoa ja sitten palaat pelin pariin niin kyllä se siitä taas suttaantuu.

Itse kokeilin TAG1:stä Ultra Nightmarella ja ekalla yrityksellä vikaan kenttään asti, en tohtinut sitä vikaa kenttää tosin pelata vielä kun en ole kertaakaan sitä bossia piessyt menettämättä yhtäkään lisäelämää normaalilla Nightmarella. Saving Throw tuli jo tuhlattua Maligog tohinassa "turhaan" kun koitin blood punchilla tirvaista pinkyä mutta huonolla ajoituksella. Harjoitellut Nightmarella sitä vikaa kenttää ja mikään muu ei tuota ongelmia kuin se lopputaisto. Jos se RT-päivitys tänään/huomenna tipahtaa niin pitää peruskampanja vetää läpi taas jälleen, ehkä kokeilla onnistuuko toinen UN läpäisy.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Olikos jossain tietoa koska tuo RT pätsi tulee ladattavaksi?
RT-pätsi nyt live Steamissa!


E: 150-200 fps näkyy piirtävän graffat täysillä ultrawidellä (rtx 3090 + 5900X). :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Vaikuttaa aika minimaaliselta implementaatiolta. Heijastukset RT:llä, ehkä varjot, mutta GI näyttäisi puuttuvan kokonaan.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
337
Tuli se uusi Taras Nabad master-level pelattua Nightmarella läpi eilen illalla heti kahdeksan jälkeen kun päivitys tuli. Olipa kyllä.. kokemus, selkeitä vaikutteita ovat id:llä ottaneet modausyhteisöistä ja ihan hyvässä mielessä. Sopivan haastava mutta ei kuitenkaan tarvitse yritys-erehdys kaavalla mennä, kaikkiin tilanteisiin pystyi "sokkona" sopeutumaan mitä niskaan kaadettiin eikä niitä kuolemia montaa kertynyt siinä rapiassa tunnissa mitä kenttää pelatessa taisi mennä. Vaikkakin - hetkittäin meno oli kuin og-Doomin custom wadien slaughtermapeissa. BFG:t säästelin aivan loppusuoralle, samoin Cruciblea en käyttänyt kuin aivan lopussa eräässä vaiheessa joka oli selkeästi sille tarkoitettu. Niin ja oli sinne yksi häijy jump-scarekin piilotettu mitä ei kyllä osannut yhtään odottaa :D

RT-karkit sujui 2080 TI:lläkin kivutta kaikki kaakossa (Ultra Nightmare-preset) i9-10900kf ryydittämänä 1440p resolla siellä keskimäärin 150-160fps (dlss balanced). Eipä tälläinen peli niitä niin kaipaa mutta en myöskään valita, kivan lisän tuo kyllä.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
Ei niitä RT varjoja kukaan näin nopeassa pelissä ehdi näkemään, joten aika ymmärrettävää että niihin ei oo panostettu.

Tässä varmaan päässyt ID porukka tutustumaan RT hommiin ja kansa saa pientä parannusta. Sitten quake rebootissa tai mikä nyt onkaan seuraava projekti nähdään varmaan GI jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Eipä ole doomi paremmalta näyttänyt. Kaikki kaakossa dlss päällä 4k120Hz hakkaa rajoittimeen LG CX:llä. Tosin empä ole kokeillut tarvisiko tuota DLSSää edes mutta jotenkin tietyissä tilanteissä dlss quality on jopa parempi mitä natiivi eikä ainakaan häpeä natiiville. Saapahn pidettyä BFI high moodissa telkun kun virkistys = framerate lukitusti 120.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 924
Doomi RT on valmis joten peli pyörimään. Tähän asti se on odottanut pientä testaamista lukuun ottamatta.

3070+CHG90 (3840x1080 = "1440p+12 %") + RT+ HDR +FOV-120 toimii mutta on näyttiksen ylärajalla.

DLSS balanced + asetukset muuten high tuottaa 140 fps, joka on control panelista asetettu maksimiksi. GPU-kuorma on tasaisesti yli 90 %. Voisi tietysti harkita tiputtaa maksimi-fps:n 120-130 tasolle mutta en taida kuin toimii näinkin.
Ilman RT:tä peli toimi 140 fps asetukset melkein tapissa.

HDR(600)-asetukset suoraan laatikosta näytti pliisuilta. HDR calibrationista säätäen alkoi näyttämään todella loistavalta, mutta järkevää kalibraatiota varten pelin pitäisi tarjota testikuva, kun nyt ei ihan tiedä miten säätää. Koitin säätää kuten valokuvia, ettei ali- tai ylivalotu.

Peli näyttää ja tuntuu kivalta ja toimii kuin ajatus, joten voi olla ettei jaksa paljon enempää säätää.

Vaikeustasoa piti reilusti pudottaa. Ehkä sitä voi nostaa jos oppii mekaniikat.

edit. hotfix-ajuri 471.22 pitää näköjään vielä laittaa. Erikoista että game ready -ajuri kaipaa hotfixejä.

edit 2. bootin jälkeen ajuriksi oli palautunut 457.51. Omituista, mutta googlauksen perusteella en ole ainoa, kenelle näin on käynyt.
Palautun 471.22 käsin Device managerista valitsemalla jo asennetun 471.22 ajurin luettelosta.

edit3. Dlss quality toimii ja näyttää hyvältä mutta 140 fps ei välttämättä pysy joka tilanteessa. Näyttiksen kellotus otettu käyttöön.

edit4. Dlss quality ja kaikki ultralla toimii loistavasti. Texture pool oli kait ollut väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
Taras Nabadin master leveliä testattu. Hiki tulee kyllä kuvainnollisesti ja oikeasti kun konenurkassa huono ilmanvaihto.

Nyt löyty eka peli joka vaati ilmeisesti enemmän jännitettä näyttikselle (3070) myös. RT päällä jumitti uusimmilla ajureilla ja piti laittaa vakiokellot, eli alivoltitus pois. Lämmöt nousi, mutta vakaus parempi, ellei sitten sattumaa.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
595
Taras Nabadin master leveliä testattu. Hiki tulee kyllä kuvainnollisesti ja oikeasti kun konenurkassa huono ilmanvaihto.

Nyt löyty eka peli joka vaati ilmeisesti enemmän jännitettä näyttikselle (3070) myös. RT päällä jumitti uusimmilla ajureilla ja piti laittaa vakiokellot, eli alivoltitus pois. Lämmöt nousi, mutta vakaus parempi, ellei sitten sattumaa.
Legion 5 Pro:n RTX 3070 kaatui 477.11 ajureiden kanssa jatkuvasti ja 477.41 ajureiden kanssa kaatumisongelma on ilmeisesti korjattu. RT päällä Doom Eternal ei ole enää kaatunut, vaikka alivoltituksilla mennään.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
990
Legion 5 Pro:n RTX 3070 kaatui 477.11 ajureiden kanssa jatkuvasti ja 477.41 ajureiden kanssa kaatumisongelma on ilmeisesti korjattu. RT päällä Doom Eternal ei ole enää kaatunut, vaikka alivoltituksilla mennään.
Jeps, 477.41 käytössä mullakin. Tuota aiempaa ajuria en ehtinyt kokeilemaan ollenkaan. En tiedä voisko muistien kellot olla toinen kaatumisia aiheuttava, nekin laitoin nyt vakioon. Pitää joskus testailla, mutta master levelien kanssa ei viiti kun menettää kaiken edistymisen kaatumiseen.
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 440
Ensimmäinen DLC meni eilen läpi ja oli kyllä pettymys. Ihan liian ahtaita kenttiä ja en oikein tykkää miten keinotekoisesti pelin vaikeustasoa nostetaan buffaamalla vihuja (esim tämä ghost). Toivottavasti part 2 parantaa ainakin kenttäsuunnittelussa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Mites RT pyörii Switchillä?
Tarkoitatko RT:llä reitreisausta? Jos kyllä niin ei Switch versiossa ole RT:tä. Switch versio pyörii 30fps 540p - 720p dynaamisella resoluutiolla ilman RT:tä. Yleiset grafiikka-asetukset luonnollisesti ovat kauttaaltaan alemmat mitä Xbox One:lla ja osa efekteistä puuttuu kokonaan kuten volumetriset efektit ja depth of fieldit sun muut sellaiset.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 986
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom