Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

Glory Killeistä ei saa pateja vaan sahaamisesta. Glory killeistä saa helaa. Tähän on tullut vielä lisäksi liekinheitin, jonka käytöstä saa armoria. Tekstistäsi päätelle, tämä jatko-osa on varmaan vielä vähemmän sinun palasi kakkua, kun tässä on nimenomaan lisätty Glory killien, Sahaamisen ja Liekkarin käyttötarvetta. Glory killeissä ei ole edelleenlkään coodownia. Sahassa on, jos sun bensavarasto on minimissä.
Peli videoita katselleena se on juurikin tuota samaa glory kill metsästystä, jos meinaa pysyä hengissä ja ampua. Ja kuten ylempänä on mainittu niin eri tyyleillä pitää käytellä, että saa haluttua resurssia. Moottorisahassa on bensa ja eri möllit ottavat enemmän tai vähemmän sitä kun sillä laittaa sahaten. Onhan siellä vieläkin myös maasta kerättävät ammukset ja healthpackit sekä armorit.

Kentät ovat avoimempia, mutta tasohyppely pelleilyn olisi voinut jättää pois omasta mielestä. Siis nämä seinäkiipeilyt ja tankoloikkimiset sun muut ansojen väistelyt. Tuli katsottua noin parin tunnin video Tuubista tuosta tarinasta ja sain sen mikä tässä pelissä kiinnosti, tarinan jatko/lore. Joka on aika jännä juttu ottaen huomioon että tämä on Doom. Pelivideoiden ja aikaisemman vajaan kahden tunnin pelikokemuksen jälkeen 2016 versiossa jää tämä ostamatta, kun ei vaan itselle toimi tämä uusi Doom niin ei. :(

Harmillista jos on enemmän pakotetussa roolissa. 2016 doomissa ne glorykillit vielä jotenkin meni kun aina sitä ei tarvinnut tehdä kuin pakosta, mutta peli jo ostettu 40€:lla ja kohta ladattu ja työpäivän jälkeen pääsee kokeilemaan. Enemmän doomissa kiinnostaa Tupla barreilla mosauttaa monsteri kahtia, ei hakata siltä raajoja nyrkin kanssa.

Vaihtoehdot on aina hyviä nykypäivänä, mutta jos pelimekaniikka käytännössä pakottaa siihen että pärjää, niin sitten on se on laiskuutta pelisuunnittelun puolelta. Sen takia 2016 oli oikeastaan aika keskinkertainen yksinpelinä, vaikka sen loppuun asti pelasikin - Wolfestein rebooti oli omaan mieleen viihdyttävämpiä.

En nyt mene haukkumaan tätä peliä ennen kuin sitä on muutama tunti pelattu (jos tarina kantaa niin se riittää), mutta odotukset siihen että pärjäisi yhtään ilmaisille community doom wadeille esim. zandronum survival coopin kanssa pienellä peliporukalla vuonna 2020 kannattanee minun siis unohtaa. Eiköhän tuon silti läpi jotenkin pelaa... :)
 
Harmillista jos on enemmän pakotetussa roolissa. 2016 doomissa ne glorykillit vielä jotenkin meni kun aina sitä ei tarvinnut tehdä kuin pakosta, mutta peli jo ostettu 40€:lla ja kohta ladattu ja työpäivän jälkeen pääsee kokeilemaan. Enemmän doomissa kiinnostaa Tupla barreilla mosauttaa monsteri kahtia, ei hakata siltä raajoja nyrkin kanssa.

Vaihtoehdot on aina hyviä nykypäivänä, mutta jos pelimekaniikka käytännössä pakottaa siihen että pärjää, niin sitten on se on laiskuutta pelisuunnittelun puolelta. Sen takia 2016 oli oikeastaan aika keskinkertainen yksinpelinä, vaikka sen loppuun asti pelasikin - Wolfestein rebooti oli omaan mieleen viihdyttävämpiä.

En nyt mene haukkumaan tätä peliä ennen kuin sitä on muutama tunti pelattu (jos tarina kantaa niin se riittää), mutta odotukset siihen että pärjäisi yhtään ilmaisille community doom wadeille esim. zandronum survival coopin kanssa pienellä peliporukalla vuonna 2020 kannattanee minun siis unohtaa. Eiköhän tuon silti läpi jotenkin pelaa... :)

Joo tästä olis ollu oikeastaa ollut aika mahdoton tehdä semmoista, missä pelaaja saisi itse päättää käyttääkö noita vai ei. Se olisi vesittänyt vähän koko pelin pohjan, jos ne ei olisi tarpeellisia/välttämättömiä. Tässä on selvästi nyt otettu tämä suunta ja haluttu viedä se loppuun ilman kompromissejä. Toiset tykkää toiset ei.

En tiedä sitten, josko helpommilla tasoilla pystyisi pelaamaan ilman noiden glory killien ym. käyttöä.
 
Joo tästä olis ollu oikeastaa ollut aika mahdoton tehdä semmoista, missä pelaaja saisi itse päättää käyttääkö noita vai ei. Se olisi vesittänyt vähän koko pelin pohjan, jos ne ei olisi tarpeellisia/välttämättömiä. Tässä on selvästi nyt otettu tämä suunta ja haluttu viedä se loppuun ilman kompromissejä. Toiset tykkää toiset ei.

En tiedä sitten, josko helpommilla tasoilla pystyisi pelaamaan ilman noiden glory killien ym. käyttöä.

Tai sitten jättää se tarpeellisuus kokonaan pois tekemällä niistä overpowered cooldowneja (kuten vaikka rajalliset käsigranaatit joissain peleissä). Doomia pelataan aina ultra violencellä, eihän se muuten doomia ole. Tosin nykypäivän pelinä mikään ei tunnu mekaanisesti yhtään doomilta vaikka nämä 2 tuoreempaa samaa nimeä kantaavatkin. :)
 
Tässä hurt me plenty -vaikeustaso tuntuu kyllä siltä kuin 2016 oli ultra violence. Pykälää vaikeampi peli siis kyseessä. Tai sitten taidot on ruosteessa :D
 
Tai sitten jättää se tarpeellisuus kokonaan pois tekemällä niistä overpowered cooldowneja (kuten vaikka rajalliset käsigranaatit joissain peleissä). Doomia pelataan aina ultra violencellä, eihän se muuten doomia ole. Tosin nykypäivän pelinä mikään ei tunnu mekaanisesti yhtään doomilta vaikka nämä 2 tuoreempaa samaa nimeä kantaavatkin. :)

Niin mutta kuten sanottu, niin silloin olisi ihan eri peli kyseessä ja nuo olisivat käytännössä ihan turhia ja niiden käyttö olisi minimaalista/kosmeettista. Samaan peliin ei vaan saa mielekkäästi luotua scenaariota, missä tälläisten erikoisskillien käyttö olisi mielekästä ja kivaa, ja että ne olisivat tarpeettomia vapaaehtoisia. :)

Itsellä ainkain jää monessa pelissä skillit käyttämättä juuri sen takia, että ne on vaan ns. koristeena mukana.
 
On tämä lähtökohtaisesti paljon hankalempi peli, mutta kun alkaa hallitsemaan temput ja taidot niin kyllä se sitten alkaa sujua. Jännä huomata kuinka multiplayer-tyyppisen ovat saaneet noista suuremmista kahakoista kampanjassa. Ja kuinka niissä menestyminen korkeammilla vaikeustasoilla vaatii oikeasti jatkuvasti liikkeellä pysymistä kierrellen aluetta sekä kykyä seurata missä mikäkin demoni menee.

Lisäksi jatkuva pula ammuksista tekee omat haasteensa, onneksi moottorisahaan regeneroituu tilkka bensaa arviolta n. 10-15sek välein. Tosin sitä ei tule kuin se yksi palkki jolla voi jonkun pikkuvihun sivaltaa auki täydentämään niukkaa ammusvarastoa. Ammuksien vähyys tietenkin pakottaa käyttämään jokaista asetta mikä hallusta löytyy. Nopeatempoisuutta lisää sekin että moottorisahan käyttö on nyt kuin melee-lyönti 2016ssa. Eli sitä ei enää valita aseeksi ja sitten etsitä jotain sahattavaa vaan napin painallus on sillä moottorisahalla hyökkäys heti.
 
Onko täällä testudo80:n altteri?

Mulla Doom 2016 vielä kesken joten tämänkin varmaan käytettynä katottava myöhemmin, mutta jumalauta noi videot youtubessa, herkulta näyttää.
 
Onko täällä testudo80:n altteri?
Sehän se, on taas niin vitun kosmiset mittasuhteet tolla öyhöttämisellä et eihän se voi olla kukaan muu, jostain syystä ei oo silti bänneissä vaikka selkeesti altteroikin mut onneks ignorelistalla on tilaa :kahvi:

Ite oon missannu master levelit täysin tuolla Fortress of Doomissa, onks ne vaan vanhat levelit uudelle rundille mut spawnaavat viholliset on pykälän kovempia?
 
Onko muilla vaikeuksia onlineen yhdistämisessä? Netti kyllä pelittää mutta peli sanoo että ei saada bethesdaan yhteyttä. Onko tolla mitään väliä kun ykskinpeliä pelaa? Valittelee että jää saamatta XP ja mitä lie muuta siinä olikaan.

Onko kukaan testannut gamepadin validiutta? Yksi pykälä alemmas vaikeutta kuin hiirellä?

Näitä pelejä jossa äänet jää päälle kun alt tabaa ulos. Saakohan tuota mitenkään pois?
 
Viimeksi muokattu:
Peli alkaa kunnolla vasta kun olet pelannut sen 2 tuntia.

Itselle jo nyt kaikkien aikojen paras FPS-peli.

Etenkin koska zombi-soltut ja demonit ottavat yhteen paikoin hyvin laajoissa ja avoimissa kentissä. On mahtava syöksyä keskelle taisteluja. Jopa nämä Glory Killssit, joita DOOM (2016) pelissä en voinut sietää, tuntuvat nyt aaahh niin mahtavilta, jo pelkästään ääniefektien vuoksi.

Vasta illemmalla pääsee taas pelaamaan, mutta:

- työ
- kauppa
- doom
- sauna
- doom
- herkut
- doom

Ai että mikä perjantai-lauantai-sunnuntai tulossa!!! Nautin tämän jumalaisen mätön tuskallisen hitaasti ja antaumuksella.
Kai laitat taustalle jotain musiikkiakin soimaan? :)
 
Okei kuulostaa ihan hyvältä. Räiskintä ja itse toiminta oli ihan hauskaa edellisessä, mutta ei se pelkästään riittänyt kantamaan mielenkiintoa loppuun asti.

Tämä vain oma mielipiteeni, mutta minusta Doom Eternal on nyt ihan eri tasolla edelliseen verrattuna. On sellainen tunne että olet keskellä jotain maailmaa. Kuin elokuvan sisällä, tai pelin. Demonit ja Zombi-soltut ottavat rajusti yhteen.

Ihmisten hajonneita Mechoja lojuu pitkin poikin, valtavat suurkaupungit ovat raunioina. Helvetti on niin sanotusti irti. Pelaajana syöksyt tämän kaaoksen keskelle. Tunnelma on hieno. Pelin vaikeustaso:

Ultra-Nightmare, jolla pelaan, vaikea, ainakin ekat 2 tuntia. Silkkaa kidutusta jos et taktikoi. Healthi ja patit jatkuvasti lopussa. Armorista ei ole tietoakaan.

Eli onko tässä edelleen sama pelattavuusongelma kuin 2016, että glory killeissä ei ole cooldownia kun taas esim. moottorisahassa?

Peli videoita katselleena se on juurikin tuota samaa glory kill metsästystä, jos meinaa pysyä hengissä ja ampua.

Pidätte minua varmaan hulluna. DOOM (2016) en voinut sietää Glory Killejä. Otan aina sen Highlight ominaisuuden pois, kuten nytkin. Mutta sinun ei tarvitse käyttää glory killiä niin paljoa, toiseksi tykkään siitä tässä pelissä. Se on paremmin toteutettu visuaalisesti ja ääniltään.

Se on melkein taitoa nyt, enkä koe että pelin kontrolli vietäisiin minulta pois. Tässä Eternalissa tarvitset resursseja, olet riippuvainen niistä. Mietit missä: elämää, panssaria, pateja, jne. Tämä on jossain määrin verrattavissa Halo1. Niin hienosti vihut ottavat yhteen. Taistelevat taktisesti, voit valita lukuisia eri reittejä isommissa tiloissa.

Sinun täytyy jopa ajatella korkeimmalla vaikeustasolla miten etenet. Glory Kills tukee pelin tunnelmallisuutta. Itse laitan äänet:

muut: 33 %
ääniefektit: 100 %

Eli haluan aseiden äänet täysille, tällöin myös Glory Kill kuulostaa uskomattoman siistiltä.

Kai laitat taustalle jotain musiikkiakin soimaan? :)

Okei, kiitos tästä pointista. En ajatellutkaan, koska siitä tosiaan aikaa kun viimeksi mättänyt näin kunnolla. Olisi hyvä tehdä tänne jokin raju Trash Metal / vastaava soittolista, jolla päästää sinne Nirvanaan.

Nyt pelaamaan!
 
Nyt semmoset 5h takana UV:lla ja Deag Ranakin guardianissa hetken jumitellut.

3700X, RTX 2080, 16Gb 3600mhz kireillä.
1080P 240Hz näyttö kaikki tapissa. Kerran katsoin fpssää ja seilasi 180-210 hujakoilla. Missään en ole droppeja huomannut, jotain reippaasti +120 -meisinkiä.

Vähän omia sekalaisia aatoksia:
Hiukan epäilytti ennen julkaisua kun katsoin gameplayta että miltä peli maistuu kun mukana vähän hyppelyä, välivideota ja mietin myös onko nuo uudet kyvyt (liekinheitin, haulikon koukku jne.) "liikaa." Ei ollut... kuvailisin että peli on helkkarin nopeaa resurssien managointia. Muutamassa tunnissa alkaa löytää omaa pelityyliä ja ukkoa voi kehittää omaan tyyliin sopivaksi, kannattanee lukasta kehityspuita mitä sieltä löytyy. Ekat muutama tunti oli ankaraa turpaan ottamista ja harjoittelua mut kyl tää sit lähti rullaa. Välillä tulee iisimpiä suvantovaiheita mutta sit kaadetaan taas jauhoja hiivan ja kanelin kanssa kuivana kurkkuun. Soulsbornemaisia "vittu tää on ihan mahoton" -fiiliksiä tulee joissain paikoissa :rofl2:

*Tasoloikka ei ole toistaiseksi itseä häirinnyt, jotkut tubettajat sanonut jääneensä jumittelemaan hyppykohtiin kun ei tiedä mitä tehdä, saa nähä tuleeko niitä eteen.
*Videot kestää ehkä minuutin/pätkä. Lorea löytyy paljohkosti Codexiin luettavaksi.
*Pickuppien hehkua ja hudia saa muokattua niin ettei peli näytä neonvalo diskolta, hyvä et id kuunteli faneja.
*Korhosen Mikko on taas tehnyt kovat musat, uutta yhtä kovaa raitaa ku BFG-division ei oo toistaiseksi tullut eteen.
*Mörköjen heikot kohdat on hyvä lisä. Hämikset on harvinaisen vittumaisia toisinaan jos päästät ne möylyttämään tykillään. Muutenkin julman komean näköstä kun hell knightilta ammut hauikset ja lihat veks ja vielä se koittaa tulla päälle :D
*Vaikka edellisessä osassa useampi rundi Nightmarea, on UV:ssa ollut pureskelemista, Nightmare olis ollu itelle liikaa ja ehkä pilannut peli-iloa ekalta kerralta. Katotaa ku tämä ralli on taputeltu.
*Koetan välttää hypeä, mutta pari kertaa käynyt mielessä että miltä muut FPS-ammuskelut tuntuu tän jälkeen, tää monipuolinen ja nopea taistelu kutkuttelee välittäjäaineita aivoissani :love2:
*Bugeista olen ainoastaan huomannut miten tekoäly välillä juoksuttaa mörköjä seinää päin, tai jäädyttää. Tämä usein silloin kun enemmän mörköä ruudulla.

Jos aiempi doot oli ehdottoman no-no, todennäköisesti on tämäkin. Samaa meininkiä tweakattuna uusilla ominaisuuksilla ja isommilla mapeilla.

PS: Se "lumimaan" slayerovi oli itelle ihan saatanasta, suosittelen :joy:
 
Ultra-Nightmare, jolla pelaan, vaikea, ainakin ekat 2 tuntia. Silkkaa kidutusta jos et taktikoi. Healthi ja patit jatkuvasti lopussa. Armorista ei ole tietoakaan.
Oisko kuitenkin Ultra-Violence? :D

Jahka tää koronaralli on ohi, lupaan tarjota ravintolailtamat jos nyt viikonlopun aikana väännät tän ultra-nightmarella! :rofl2:
 
Oisko kuitenkin Ultra-Violence? :D

Juu, kokeilin alussa tuota että on noita lisäelämiä. Kun ne loppuvat peli loppuu. Vaikeustaso on ainakin alkuun paljon korkeampi. Peli on hyvinkin erilainen mitä edellinen.

Elikkä nyt pelaan sillä 4-tasolla. Oli pakko laskea, mutta uskon että kun alan oppimaan liikkumisen paremmin niin nostan tasoa. Nyt lähinnä jo tupla-hyppy tuo peliin niin paljon lisää taktiikka mahdollisuutta.

Ei tämän jälkeen enää pysty pelaamaan muita FPS-pelejä. Kun opit liikkumaan / ampumaan / näkemään sen taistelukentän taktisuuden. Onhan tämä nyt aivan armottoman siistiä touhua. Uskon että mitä enemmän pelaan sitä paremmin alan pääsemään mukaan.

Toistaiseksi teen itse typeriä virheitä. Tulevat päivitykset tulevat parantamaan peliä entisestään. Huikeaa. Vaikka kuulostaan HYPEtykseltä. Niin aivan HUIKEAA menoa!!!
 
Pelasin julkaisusta (02.00 yöllä) aamu yhdeksään asti non-stoppina. Tänään. Suu on vieläkin auki, silmät pyöreinä ja punaisina. Töihin pitää nyt kuitenkin mennä, mutta aamulla kun pääsee töistä niin taidampa jatkaa demonien repimistä... Mick Gordonin musiikki jälleen on huippuluokkaa ja peli pyörii maksimigrafiikoilla sigun pc:llä ilman ainuttakaan pientäkään mikronykäisyä 140-240fps.

Mitään negatiivista en pelistä löytänyt, edes tasoloikat eivät vituttaneet vaan nekin tuntuivat hyvin addiktoivilta ja salaisuuksien sun muiden etsiminen jokaisessa kartassa tuntuu hyvin palkitsevalta. Vinkkinä suosittelen jääkranaatin praetorpuku upgradeja/dashia ja ainakin yhdeksi runeksi hidastusta ilmasta tiputtaessa (helppo ampua sitten vihujen heikkoja kohtia rikki).
 
Alkuun peli vaikutti vähän vaisulta (tutorial vaihe) mutta kyllä se paranee selkeästi. Varsinkin kun ammusupgradeja saa lisää. Nightmarella kun pelasi niin piti oikeasti taktikoida heti ensimmäisissä arachnotroneissa, koska se tappaa niin tehokkaasti. :D

Full auto shotgun selkeästi kuitenkin se helpoin vaihtoehto lahdata semmoinen pelin alussa, mutta syö kudit todella nopeasti. On taktinen peli selkeästi mikä on hyvä asia. Kenttädesign ei alussa vielä säväyttänyt, mutta eiköhän se tuosta parane. HDR säädöistä plussaa, pystyy jopa tällä Lenovon240Hz 1440p 400 HDR tuella saamaan visuaalisuutta niin ettei mustat mene tukkoon (mikä on monessa muussa pelissä helvetin iso ongelma).
 
Ensimmäinen tunti takana ja onhan tämä juuri sitä mitä odottikin :cigar:Pyörii vielä oikein nätisti sigun koneella, 100-140fps (näytön OSD-mittarilla, kaikki overlayt disabled) haitarissa Nightmare-asetuksilla.

Ultra-violencella mennään ja jo alun haastavuus yllätti. Panokset meinaa loppua koko ajan ja glory killejä saa hunttaa että pysyy elossa. Joutoo tosiaan miettimään mitä tekee ja yrittää mörköjen jahdatessa tutkia huone helojen, armorin ja panosten perässä.
 
Mikäs tuntuu konsensus olevan, onko tämä parempi kuin vuoden 2016 versio? Kannattaako se pelata ennen tähän siirtymistä?
 
On ilmeisesti joku ollut viimeistä päivää Bethesdalla töissä, kun oli netin mukaan lipsahtanut ilman DRM oleva .exe mukaan asennustiedostoihin. :x3:
Enempää en viitsi asiaa avata tässä, kun en tiedä kuinka kuuluu asiaan.
 
On ilmeisesti joku ollut viimeistä päivää Bethesdalla töissä, kun oli netin mukaan lipsahtanut ilman DRM oleva .exe mukaan asennustiedostoihin. :x3:
Enempää en viitsi asiaa avata tässä, kun en tiedä kuinka kuuluu asiaan.
Joo, sama homma kävi Rage 2 kanssa. Eli Bethesdan launcherin versiossa on mukana .exe tiedosto ilman DRM, mikä tarkottaa piraateille aika helppoa hommaa.

Jekkuna toki se, että mitä ite luin niin kuulemma toi Denuvoton exe kaataa pelin kolmannessa tehtävässä, eli käytännössä kyseessä voinee kuvitella olevan demo. Rage 2 taas oli ihan alusta loppuun toimiva sillä exellä, en tiedä kädettääkö Bethesda vai id software, Bethesdahan toimii vaan julkasijana.
 
Jos mietitte miten pyörii 1440p/highAMD Ryzen 5 2600X GTX + 1080 + 16GB 3200MHz DDR4 + Samsung 500GB SSD setillä niin tässä pelistä pätkää. Ihan hyvin futaa.
Pelinä muutenkin juuri sellainen kuin odotinkin. Mmm mm m.

 
Huh perkelettä ,veteraani rupee melkeen hengästymään. On meinaan sen verran kova draivi tässä Doomissa.
Tomb Raider hyppiminen on viety huippuunsa (ja kokemukset siitä jeesaa).
Ilmassa tarttee parhaimmillaan 4 "jatko" loikkaa ja seinäänkin tarttee vielä saada otetta :)
Pienes oluessa tuppaa huippaamaan päästä.
Ja sen jälkeen ei hengähdetä ,vaan KAIKKI käy kimppuun :)

Ja kun välillä saa hengähtää ,ei voi kuin ihmetellä maisemia.
Miten näin nätti peli voi pyöriäkkin näin hyvin??

1080ti ja 9600k vähän kellotettuna pyörittää 3440x1440 resoa Max asetuksilla 80 -100Fps.
Melkein koko ajan 100fps tasasena.

Mielenkiintoisia ja näyttäviä juttuja ovat tehneet peliin. Yhden Temppelin oviaukon ylälaidassa on kivinen pääkallo.
Se jännästi katsoo ja kääntyy aina kohti ,kun kävelee edestakas oviaukon alapuolella.
Niinsatotuja aktiivisia elementtejä perus textuurien joukossa.
ja metrovaunut heiluu näkyvästi,kun "ektoplasma" mössö elää.

Mahtava peli ,ei voi muuta sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän joutuu kyllä vielä toistamiseen pelata läpi ja koluta paikkoja vieläkin tarkemmin kuhan nyt ees ekan kerran pääsee läpi. Vaikeusateena ainakin ittelle Ulta Violence antaa hyvin haastetta ja kyllä tuppaa henki olemaan höllässä.
Toisen papin
bossetaistelussa tuli ihan hiki.
 
Huhhuh mikä peli!

Taattua laatua ja hämmästyttää miten kevyt tämä on. GTX1070 ja 1080p asetukset tapissa ei tuota ongelmaa, 70-200 fps tohinan määrästä riippuen :D
 
Kannattaa muuten katella siinä omassa päämajassa salaisuuksia. Oon itte löytäny niitä ainakin kaksi. Tietenkään en kerro missä ovat, mutta kantsii etsiä.
 
Kyllähän tää on messevää mättöä. Itse pidin enemmän edellisen pelin tavasta sijoittaa lore itemit sun muut ympäristöön poimittavaksi, eikä leijuvina kuvakkeina kuten tässä. Peli on muutenkin enemmän arcade-tyyppinen verrattuna edelliseen. Mielestäni 2016 oli juuri sopivassa suhteessa space marine realismia ja nopeaa arcade hippaa.
 
Ensimmäinen tunti takana ja onhan tämä juuri sitä mitä odottikin :cigar:Pyörii vielä oikein nätisti sigun koneella, 100-140fps (näytön OSD-mittarilla, kaikki overlayt disabled) haitarissa Nightmare-asetuksilla.

Mitä tuolla boldatulla kohdalla tarkoitetaan?

Mikäs tuntuu konsensus olevan, onko tämä parempi kuin vuoden 2016 versio? Kannattaako se pelata ennen tähän siirtymistä?

Pelkästään pelissä liikkuminen on Doom Eternalissa niin erilaista että unohtaisin nyt menneet. Tämä on se juttu. Doom Eternal.

Tämän joutuu kyllä vielä toistamiseen pelata läpi ja koluta paikkoja vieläkin tarkemmin kuhan nyt ees ekan kerran pääsee läpi. Vaikeusateena ainakin ittelle Ulta Violence antaa hyvin haastetta ja kyllä tuppaa henki olemaan höllässä.

Juu luulen että vedän läpi mahdollisesti useita useita kertoja. Tutkin maailman läpikotaisin. Fiilistelen.

Kannattaa muuten katella siinä omassa päämajassa salaisuuksia. Oon itte löytäny niitä ainakin kaksi. Tietenkään en kerro missä ovat, mutta kantsii etsiä.

Missä tämä oma päämaja on?

Peli on muutenkin enemmän arcade-tyyppinen verrattuna edelliseen.

Ja tämä on aivan erinomainen asia. Se tunne kun löydän lisäelämän. Ai että, kuinka cooli kypärä. Tässä pelissä on myös huumoria kun katsot tuota vihujen touhua, kuinka ottavat yhteen. Nyt pelaamaan.

Koukussa.

ja pahasti. Mistä olen erittäin iloinen.

Pohdin jääkö pelaaminen minulta kokonaan pois. CIV 6 yli 1300 tuntia, mutta silti. Sitten tuli Doom Eternal. Taidan olla pelaaja vielä seuraavat 20-30 vuotta... ja nyt jo yli 30 vuotta takana pelaamista, joten tämä peli elämäni käännekohta on taitettu.

Uutta rautaa on kyllä hankittava. Näyttis + prossu + emo.
 
Okei, kiitos tästä pointista. En ajatellutkaan, koska siitä tosiaan aikaa kun viimeksi mättänyt näin kunnolla. Olisi hyvä tehdä tänne jokin raju Trash Metal / vastaava soittolista, jolla päästää sinne Nirvanaan.
Eikö sulla ole ollut se lista jo valmiina? :) Metallicaa, Sepulturaa, Slayeria jne?
 
Eikö sulla ole ollut se lista jo valmiina? :) Metallicaa, Sepulturaa, Slayeria jne?

Alien Alert - 1200 Micrograms
Becoming Insane - Infected Mushrooms

Pointtina olisi se että jokainen ehdottaa 5-10 biisiä ja niistä koostetaan Doomin pelaamiseen soittolista.

Toinen ongelma. Doom Eternalia pelatessa näyttis kuumenee 70 astetta niin kuinka kovaa nuo tuulettimet silloin saa / kannattaa pyöriä? Afterburner softa. Itsellä ongelmia pelin suorituskyvyn kanssa.
 
Et ilmeisesti kovin pitkälle ole vielä pelissä edennyt... Se on semmonen "avaruusalus" missä palloillaan tehtävien välillä.

Juu, olen vielä tuolla maa planeetalla. Hieman suorituskyvyn kanssa haastetta. Yritän näyttiksen tuuletinta säätää. Kun 70 astetta, mutta mikä sitten hyvä olisi tuo tuulettimien prosentti osuus. Jatketaan...
 
Juu, olen vielä tuolla maa planeetalla. Hieman suorituskyvyn kanssa haastetta. Yritän näyttiksen tuuletinta säätää. Kun 70 astetta, mutta mikä sitten hyvä olisi tuo tuulettimien prosentti osuus. Jatketaan...

Ei kai 70 astetta nyt vielä mikään mahdoton lukema ole. Riippuu toki mikä kortti, mutta voi olla ihan normilukemakin kovassa rasituksessa. Itselläni taitaa Gainward GTX1080 olla tätä pelattaessa jossain 64 asteen tietämillä.

Tämä esim. EVGA:n sivuilta:
Graphics card temperatures typically range from 30°C to 40°C at idle and from 60°C to 85°C under load. Most high end video cards typically have a maximum temperature between 95°C-105°C, at which point the system will shut off to prevent damage. A video card is not considered to be overheating until it exceeds 90°c under load.
 
Pitihän se tämä ostaa, kun Doom 2016 oli lopulta parempi mitä odotin. Läpipeluuarvoa oli mielestäni pelata vaikeammilla vaikeustasoilla ja myös tykkäsin Arcade-moodista, koska siinä pystyi hinkkaamaan tasoja uudelleen ja uudelleen parempien pisteiden toivossa.

Kuten moni on sanonutkin, tuntuu että tässä pelissä vaikeusastetta on nostettu edelliseen aika reippaasti. Useasti on panokset / terveys / panssari ja/tai näiden yhdistelmä lopussa ja se tekee areenataisteluista aika hektisiä. Tähän mennessä useimmiten olen kuollut ihan vaan tipahtamalla tyhjyyteen.... :)

Peli näyttää nätiltä eikä tunnu vaativan koneelta juuri mitään (tosin pelaan vain 1080p 120fps Ultra Nightmare -asetuksilla) ja esimerkiksi Folding@Home toimii taustalla ihan hyvin eikä peli töki.
 
Suosittelen laittamaan vaikeustasoa alaspäin. Kun mukaan tulevat:

- tupla hypyt
- tupla dashit
- liekinheitin
- kranaatinheitin
- veri-isku

Siihen vielä kun pitää arvioida mistä panssaria, elämää, pateja, jne. esim. hämiksen tykkiä ei niin vain saa säpäleiksi tai luurangon jetbackia, vaikeimmalla tasolla. Vaikeutta voi säätää kesken kampanjan.

Turha pelata niin että kuolee jatkuvasti. Itselle hiiri + näppis haastava eli olisi hyvä saada tänne jokin näppäin suositus myös. Kyllä tässä menee vielä pitkään ennen kuin pääsee peliin sisään.

Sitten on erikseen tämä Demonic Meter vielä, jonka otin pois HUDista, kuten Glory Kills highlight ja kompassi.
 
Voi pojat!

Tuli vastaan ensimmäinen Slayer Gate Nightmare vaikeusasteella ja meinasi mennä tiukalle.
Tämä peli nostaa oikeasti sykettä :)

 
Refundiin meni tämä peli valitettavasti vaikka yritin tykätä, mutta joku vain työntää pois.
Tutoriaali toteutettu paskasti, kun on "irrallaan" pelistä.
Liikaa noita Glory killiä ja moottorisahailua, että pysyy edes taistelukykyisenä.
Ja noi v:n tasoloikat.. :thumbsdown:
 
b00a5910f93acaedfe6326af41adfbc5.png


15.6h Steamin kellon mukaan. Ultra Violencellä. Kaikki upgradet tuli saatua, collectibleista jäi muutama mut Slayer Gatetkin tuli käytyä putsaamassa. Noi voi sit jälkikäteen käydä noukkimassa jos niikseen haluaa, mitäänhän noista ei saa, paitsi achievementit.

Mitähän tosta nyt olis enää sanottavaa. Sopiva peli tähän väliin kun jotain todella nopeetemposta pumpumia halunnu pelata jo hetken. Eihän tässä mitään täysin maatamullistavaa ole, parantaa edellisen Doomin ongelmia rankalla kädellä ja saa sen näyttämään vielä paskemmalta peliltä mitä se jo valmiiks oli. Tarinahan tässä oli aika turha, oli siinä omat hetkensä mutten välttämättä koe et se oli mitenkään kiinnostava. Soundtrack oli hyvä, vaikkakin omasta mielestä noi teknoribalit vois ottaa kokonaan pois ja korvata nekin sillä kasikielisen kurittamisella.

Pelin vaikeustaso tuntuu kyl pomppivan vähän oudosti. Alussa oot aika heikoilla johtuen siitä et hirveesti välineitä ei oo, mutta keskipelin paikkeilla alko tuntumaan et olis jo liian helppoa. Peli kyllä aika nopeesti ton fiiliksen jälkeen potkii hampaat katukiveen ja paljastaa ne loputkin viholliset mitkä sit alkaa kestää jo osumaa ja lyö kun bussi takaskin. Yhestä vihollisesta oon kyllä sitä mieltä et sen läsnäolo tässä pelissä on täysin turha, ei sovi mitenkään muiden joukkoon ja rikkoo koko homman rytmin. Tietäjät tietää ja loput arvaa mistä puhun sitkun se ekan kerran tulee vastaan.

Etenkin Slayer Gatet tuntu olevan pelin parasta antia. Viimeiset niistä alko menee jo suorittamisen puolelle ja joutu jo vähän miettimään millasta vihollista siellä kentällä onkaan ja kenen vuoro ois seuraavaks. Master Leveleissä kuulemma aikalailla samanlaista meininkiä tarjolla, niitä vois käydä haistelemassa myöhemmin.
 
Mielenkiintoinen detalji usean kortin kokoonpanoissa ongemia ratkoville. Itsellä tämä ei launchannut sitten millään, vaikka disabloin toisen RVII:n winkkarin kautta. Kappas kikkeliä, kun laitoin mGPU:n päälle niin launchas nätisti ja toimii ongelmitta, vaikkei ilmeisesti mGPU:ta tuekaan.
 
Refundiin meni tämä peli valitettavasti vaikka yritin tykätä, mutta joku vain työntää pois.
Tutoriaali toteutettu paskasti, kun on "irrallaan" pelistä.
Liikaa noita Glory killiä ja moottorisahailua, että pysyy edes taistelukykyisenä.
Ja noi v:n tasoloikat.. :thumbsdown:

Peliä voi pelata ilman Glory Killejä, mutta tosiaan jos tasohyppely hirvittää niin sitä on aika paljon.

Kiitos tästä :) FPS nousi huimasti eikä enään ultra nightmarellakaan droppaile :D

Hei, voitteko antaa ohjeet tuohon? Steam overlay poisto.
 
Pari tuntia lisää laitettu Doomiin, mietteitä:

Tälleen ikäni vuosituhannen vaihteessa pelanneena ja sittemmin täysin pelit nurkkaan heittäneenä tulee ihan hyvät fiilikset tästä. Alkuperäinen painkiller oli saman henkinen peli joskin painkillerissä oli paremmat musiikit :D

Ja vähän tuntuu että on liian pitkälle automatisoitu ja helpotettu pelin kulkua verrattuna vanhoihin peleihin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 289
Viestejä
4 486 425
Jäsenet
74 133
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom