Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

On se kova saatana! :drool:

Turoriaaliosuuden pelailin. Vaikeusaste on selkeästi kovempi, kun edellisessä Doomissa. Ultra Violencellakin saa tosissaan vääntää jo. Ekassa Slayer Gatessa meni varmaan joku 5 - 6 yritystä, enen ku pääsin sen läpi. Siellä kyllä puskee demonia päälle ihan kun vanhoissa doomeissa ja uusia työkaluja on todellakin pakko käyttää. Yllättävän nopeesti pääsi kuitenkin sisään noihin uusiinkin työkaluihin. Voi vaan kuvitella, kuinka hurjaa meno on nightmarella... :nb:

Tenisesti peli on huikeasti optimoitu. 3440*1440 Ultra wide resolla, kaikki astukset nightmarella peli pyörii koko ajan suunnilleen 150 FPS tolla sigun setillä. Lisäksi pelihän on ihan pirun näyttävä. :interested:

Pari kuvaa:

head.jpg
dg.jpg
 
Pelillisesti vetää kyllä aiemmasta ohi niin että korvissa soi. Paljon enemmän työkaluja käytettävissä ja kenttäsuunnittelu on niin helvetisti paljon parempaa. 2016 Doomissa itteä häiritsi ne pakotetut areenatappelut pääasiassa sen takia et ne oli niin pienissä tiloissa ja ihan kauheesti siinä pelissä ei ollu pelaajalla työkaluja. Tähän hiffattiin asia ja alueet paljon isompia ja mekaniikat tekee noista areenarähinöistä jopa mielekkäittä verrattuna edelliseen farssiin
.

No ei ne areenat nyt kovin paljoa pienempiä mun mielestä ollu siinä ekassa kun tässäkään. Tai siis olihan siinä niitä pienempiäkin, mutta oli myös todella isojakin. Isoin ero tässä on kyllä demonien isommassa määrässä ja taistelujen temmossa, joka on kyllä selkeästi hektisempää kun 2016 Doomissa. Lisäksi ne isommat möllit on huomattavasti vaarallisempia ja kestävämpiä vs 2016 doomi. HellKnightkin on tässä oikeasti jo haastava. Uudet työkalut tuo toki kivasti lisää monipuolisuutta peliin. Tässä uudessa tuntuu muuten olevan Godmode päällä glory killiä tehtäessä. Edllisessä ei ollut. Varmaan päädytty tuohon, kun nuo Glory Killit on tässä aika tärkeessä ja miltei pakollisessa roolissa.

Omasta mielestä hyvää on vaan parannettu tässä Eternalissa.
 
Nopee testattu ja eka bossi hoideltu. 9900k + 1080ti combolla 3440x1440 resolla napit kaakossa pyörii siinä 100fps nurkilla. Ajuritkin vielä vanhat niin voishan niistäkin vielä pienen rutistuksen saada, mut ihan vakuuttava esitys näinkin.

Pelillisesti vetää kyllä aiemmasta ohi niin että korvissa soi. Paljon enemmän työkaluja käytettävissä ja kenttäsuunnittelu on niin helvetisti paljon parempaa. 2016 Doomissa itteä häiritsi ne pakotetut areenatappelut pääasiassa sen takia et ne oli niin pienissä tiloissa ja ihan kauheesti siinä pelissä ei ollu pelaajalla työkaluja. Tähän hiffattiin asia ja alueet paljon isompia ja mekaniikat tekee noista areenarähinöistä jopa mielekkäittä verrattuna edelliseen farssiin.

Kenttien tutkiminenkin ihan miellyttävää puuhaa, edellisestä tutut runemissionit on onneks heivattu hevon helvettiin kun ei niissä haastetta ollu, enemmänkin vaan hidasteita ja pakotti sut tekemään sellasia asioita mitkä ei vaan oo hauskoja. Korvattu nää on sit huomattavasti paremmilla aktiviteeteilla, tulee vastaan aika nopeasti kun peliä alkaa pelaamaan niin en lähe nyt sen enempää spoilaamaan.

Ihanaa benchmark juttua ,ittellä kellotetut 9600k + 1080ti ja 3440x1440 näyttö.
Huomenna "veljen" kanssa julkistustilaisuudet illalla oluen kera :)
Toki päivällä säädän kaikki asetukset kondikseen jo.
Lähes käyttämätön orkkis Doom 3 paitakin on puhdas ja mahtuu vielä päälle.
 
Olivat aika alakanttiin ilmoitelleet ne speksit, oma i7 7700k@4.8GHz pyörittää RTX 2080Ti:n (asus strix oc vakiokelloilla) kanssa 1440p resoluutiossa Ultra Nightmare grafiikka-asetuksilla peliä keskimäärin siinä 230fps. Streamatessa uudella nvencillä semmoista 150-200fps. VPN kikkailulla viiden aikaan päivällä unlockasin pelin itse, ei lataillut mitään extraa minulla muuta kuin purki pelitiedostot.

Haastetta kyllä lyö pöytään tämä, Nightmarella pääasiassa pelaillut niin tokasta kentästä eteenpäin oli kyllä hetkittäin jopa turhauttavan vaikeaa kun ei nuo kaikki uudet mekaniikat ole hallussa ja pakko myöntää että muutamassa kohdassa oli pakko pudottaa Ultra Violencelle että pääsi eteenpäin. Pelataan sitten toistamiseen kunnolla Nightmarella kun oppii hallitsemaan nuo kaikki taidot mitä peli mukanaan toi.
 
cdkeys.comista lähti 36eurolla ja tuli välittömästi sähköpostiin avain. Ainut mikä vähän syö niin en huomannut että meni bethesda laucheriin... Joutuu nyt yhden pelin takia taas asentamaan tuon.

Ennakkolataus 38.2Gb. Ilmeisesti sama kuin steamissa? Eli joutuu vielä lataamaan jotain lisää kun peli aukeaa?

No nyt ennakkolataus käynnissä ja huomenna sitten peliä ja :kippis:
 
.

No ei ne areenat nyt kovin paljoa pienempiä mun mielestä ollu siinä ekassa kun tässäkään. Tai siis olihan siinä niitä pienempiäkin, mutta oli myös todella isojakin. Isoin ero tässä on kyllä demonien isommassa määrässä ja taistelujen temmossa, joka on kyllä selkeästi hektisempää kun 2016 Doomissa. Lisäksi ne isommat möllit on huomattavasti vaarallisempia ja kestävämpiä vs 2016 doomi. HellKnightkin on tässä oikeasti jo haastava. Uudet työkalut tuo toki kivasti lisää monipuolisuutta peliin. Tässä uudessa tuntuu muuten olevan Godmode päällä glory killiä tehtäessä. Edllisessä ei ollut. Varmaan päädytty tuohon, kun nuo Glory Killit on tässä aika tärkeessä ja miltei pakollisessa roolissa.

Omasta mielestä hyvää on vaan parannettu tässä Eternalissa.
Hmmm, toki voi olla noinkin. Mulla on aika hatarat muistikuvat siitä 2016 Doomista kun se ei oikeen napannu ollenkaan. Johtunee varmaan level designin laimeudesta ja kohtalaisen vähästä vaihtelevuudesta. Hyvä pointti kanssa toi glory killien kuolemattomuus, muisti pelaa sen verta että traumat on jääny tosta aiemman doomin glorykillistä ja sen riskeistä.

Kellohan lyö kohta kaksi, VPN laitettu jo tunti pari sitten pois päältä ja kohta voi käydä tsiigaamassa miten päin helvettiä asiat menee kun Steamin käynnistää nyt ihan kotimaan IP-osoitteella. Eka ne ajurit tosin.
 
100/100

5 minuuttia takana.

(Ainoa miinus ja sekin henkilökohtainen. Tarvitsen uuden peli-pc:n. On tämä kokemuksena aivan eri tasolla kuin edellinen. Jo pelin aloitusvalikko sen kertoo. Huikean hieno tyyli valikoissa, värit, käytettävyys).

Aseiden äänet saatava vielä kovemmalle.
 
Siellä se nyt ladattuna Steamissa köllöttää. Harmi, että ei pääse pelaamaan, kun vasta illalla.
 
Hmmm, toki voi olla noinkin. Mulla on aika hatarat muistikuvat siitä 2016 Doomista kun se ei oikeen napannu ollenkaan. Johtunee varmaan level designin laimeudesta ja kohtalaisen vähästä vaihtelevuudesta. Hyvä pointti kanssa toi glory killien kuolemattomuus, muisti pelaa sen verta että traumat on jääny tosta aiemman doomin glorykillistä ja sen riskeistä.

Kellohan lyö kohta kaksi, VPN laitettu jo tunti pari sitten pois päältä ja kohta voi käydä tsiigaamassa miten päin helvettiä asiat menee kun Steamin käynnistää nyt ihan kotimaan IP-osoitteella. Eka ne ajurit tosin.


Toisaalta itse tykkäsin tuosta, että niitä glory killejä ei voinu aina tehdä, vaan piti vähän miettiä milloin tekee. Tässä meno on niin hektistä ja demonit tulee iholle selvästi nopeammin, niin ei vaan oikein toimisi enää.

Varsinkin Slayer Gateissa olisi sula mahdottomuus tehdä noita, jos niiden aikana ottaisi lamaa.

Tässä ei ole ne "lock downit" enää niin in your face tyyppisiä, joka varmaan myös auttaa, jos niistä ei tykännyt.
 
Vaatii kolmannen osapuolen käyttäjätilin: Bethesda.net (Tukee yhdistämistä Steam-tiliin) :hmm:

Eikait tuo tarkoita että pitää Bethesda launcher käynnistää Steam versiota varten? :mad:
 
Jollei pitänyt Doom (2016) niin iskeekö tämä? Ovatko tässäkin pelissä kaikki pelialueet sellaisia että mennään vaan areenalta toiselle?
 
5 minuuttia ja kaikki aiemmin listaamasi huolenaiheet olet jo pystynyt ruksaamaan yli... :think:
Samaa tasoa Steamin arvostelujen kanssa (monessakin pelissä). Heitetään arvostelu vaikka introvideo vasta pyörii. :hmm:

Vaatii kolmannen osapuolen käyttäjätilin: Bethesda.net (Tukee yhdistämistä Steam-tiliin) :hmm:

Eikait tuo tarkoita että pitää Bethesda launcher käynnistää Steam versiota varten? :mad:
Bethesda tunnareilla pitää kirjautua, vaikka olisi steam versio.
 
Vaatii kolmannen osapuolen käyttäjätilin: Bethesda.net (Tukee yhdistämistä Steam-tiliin) :hmm:

Eikait tuo tarkoita että pitää Bethesda launcher käynnistää Steam versiota varten? :mad:
Jos ei löydy Bethesdan tunnuksia niin pelin kautta voi heti alussa tehdä tilin (yhdistää Steam accoon) ja emailiin tulee aktivointi linkki. Ei tarvitse Bethesdan launcheria olla.
 
5 minuuttia ja kaikki aiemmin listaamasi huolenaiheet olet jo pystynyt ruksaamaan yli... :think:

No joo, tarkoitin vain että laatu näkyy alkumetreillä.

Pelattavuus on maagista ainakin tuolla Ultra-Nightamare tasolla. Nyt ei riitä että lahtaat vain vihun. Tarvitset resursseja eli: panssaria, elämää, ammuksia, moottorisahan löpö on nopeasti lopussa, mutta onneksi terällä voi huitoa.

Suurplussa tulee heti alkuun siitä että Zombi-soltut ja Demonit ottavat yhteen ja pelaaja on kuin 3.osapuoli, joka syöksyy keskelle taisteluja. Nyt joudun miettimään ja taktikoimaan kun syöksyn taisteluun. Esimerkiksi tämä suuri hämähäkin näköinen otus... kannattaa tuhota sen turretti ja sitten jatkaa taistelua. Tulee Halo1 mieleen, erittäin hyvässä.

Vähän sellainen leffafiilis tuli myös mieleen. Tarina on hieno. Maa on ollut todellakin taistelun ottavana osapuolena. Edes ihmisten Mechat eivät ole pärjänneet. Alussa tuli fiilis että olisin merirosvolaivassa, joka keinuu, jännittävää.

Moni pettyy aluksi, mutta kun pelaat enemmän alat nauttimaan enemmän. Antakaa pelille aikaa. Tämä on GOTY. Mahdollisesti kaikkien aikojen paras FPS-peli.

Jollei pitänyt Doom (2016) niin iskeekö tämä? Ovatko tässäkin pelissä kaikki pelialueet sellaisia että mennään vaan areenalta toiselle?

DOOM (2016) juttu oli se pelattavuus. Jos olet siihen koukussa, hanki tämä. Muussa tapauksessa harkitse. Eli mennään vihollislaumasta toiseen, tutkitaan maailmaa siinä samassa. 1 secret löydetty.

Edellisessä Doomissa suurin nautinto tulee siitä ampumisesta, taistelusta, demonien erilaisista tavoista liikkua ja taistella. Se pelin ydin. Jos siitä ei pidä niin ei kyllä tästäkään ja päinvastoin.

En ole näin hienoa FPS-peliä ikinä pelannut.

1440p / High-grafiikat / 120-144fps / G-Sync / IPS / 27"

Peli on optimoitu äärimmäisyyksiin asti. Uusimmat nVidia ajurit vain lataukseen.
 
Tässä ei ole ne "lock downit" enää niin in your face tyyppisiä, joka varmaan myös auttaa, jos niistä ei tykännyt.
Ihan varmasti toikin vaikuttaa. 2016 doomissa piti repiä niitä gore nestejä tjsp joka sit lukotti alueen, se oli niin laiskasti tehty et pelaaja ties heti huoneeseen astuessaan ilman et ees näkee sitä ilmestystä et mitä on tiedossa. Tässähän noita ei onneks oo, poislukien noi Slayer Gatet jotka toimii tismalleen samalla tavalla kun tossa aikasemmassa noin 90% taisteluista. Kyllähän se tässäkin on karttaan merkattu et missä on pakotettuja rähinöitä yms ja alueestakin sen hoksaa, mut jostain syystä tässä se ei vaan läheskään niin paljoa häiritse. En osaa tarkalleen syytä vieläkään sanoa et miks tää maistuu näin hyvin vaikkei se edellinen napannukkaan yhtään, vaikka 10h kellossa jo onkin (kiitti koronavirus).
Jollei pitänyt Doom (2016) niin iskeekö tämä? Ovatko tässäkin pelissä kaikki pelialueet sellaisia että mennään vaan areenalta toiselle?
Itelle ainakin iskee vaikken pitäny tosta edellisestä oikeastaan yhtään. Soundtrack tais olla siinä pelissä paras osapuoli. Kannattaa varmaan lähteä funtsii asiaa siltä kantilta et mikä siinä edellisessä Doomissa tökki. Hyvin pitkältihän tää on vaan jokaselta osa-alueelta hiotumpi kokonaisuus, mut ne asiat mitkä omasta mielestä siinä aikasemmassa doomissa oli pielessä tuntuu olevan vähintään "ihan ok" tässä.

Ultra Violencellä nyt ite pelannu. Tuntuu alkuun varsin passelilta, mut mitä pidemmälle peliä pelaa ja enemmän saa asioita avattua, niin sitä helpommalta toi tuntuu. Toki ihan luonnollista et näin käy, mut siitä on kyllä jo aika kauan aikaa kun on viimeks kuollu. Kyllähän toi edelleen on sellasta meinikiä et näppäimistöä takoo niinku soittas pianoa ja hiirellä vatkaa menemään viimestä päivää niissä isoimmissa kärinöissä. Noh, tota voi onneks vaihtaa keskenkaiken, pitänee varmaan testailla et onks se Nightmare sit sellanen et joutuis vähän ahtaammalle.
 
Vähän huolestutti ennakkoon että mitenköhän pyörii omalla kokoonpanolla, mutta arvostelut luettuani uskalsin tilata ja hienostihan tämä rullaa! Korttina GTX 1070 Ti, mutta prossuna vanha i5-2500k@4300MHz. Täysillä asetuksilla 1440p resolla semmoset 80-100 fps ja low asetuksilla n. 100-120. Ihan riittävästi kun edellinen Doom tuli pelattua läpi vielä 1080p resolla ja 60 fps. Nyt pitää vaan malttaa tää etätyöpäivä hoitaa pois alta ennen pelailua...
 
Ai että on komee peli!



Onko ehdotuksia miten korjataan? Ei ihan pysty noin pelaamaa.

Edit: Launcherin repair - toiminto korjasi ongelman.
 
Viimeksi muokattu:
Speksit? Ajurit?

Kokeile ekaks päivittää ajurit uusimpaan, jos ei sillä niin sit reinstall.

Kaikki päivitetty ja ajan tasalla. Bootit tehty.
Kokeiltu käynnistää myös ilman msi afterburneria.


1584690916486.png
 

Liitteet

  • 1584690916511.png
    1584690916511.png
    60,2 KB · Luettu: 3
Asia selvä. Ehkä katselen vaikka videoita vielä pelistä, ennenkuin teen ostopäätöksen.

Edellisessä Doomissa tökki juurikin se, että juostiin vain areenalta toiselle ja alueet ei ollut niin mieleenpainuvia. Rupesi aika nopeasti puuduttamaan.
 
Asia selvä. Ehkä katselen vaikka videoita vielä pelistä, ennenkuin teen ostopäätöksen.

Edellisessä Doomissa tökki juurikin se, että juostiin vain areenalta toiselle ja alueet ei ollut niin mieleenpainuvia. Rupesi aika nopeasti puuduttamaan.

Jaa, jos tarkoitat tuota kenttien vaihtelevuutta? Minusta nyt pelaajan ympärillä on maailma. Hienoina juttuina mm. korkeuserot. Jos sinulla on pätäkkää ja tykkäsit siitä taistelusta niin saattaisit kyllä tästä tykätä.
 
Kaikki päivitetty ja ajan tasalla. Bootit tehty.
Kokeiltu käynnistää myös ilman msi afterburneria.


1584690916486.png
Heitän nyt ihan hatusta, mutta Windowsin Insider Preview versio ilmeisesti käytössä. Voisikohan olla yhteensopivuusongelmia sen takia?
 
Heitän nyt ihan hatusta, mutta Windowsin Insider Preview versio ilmeisesti käytössä. Voisikohan olla yhteensopivuusongelmia sen takia?

On käytössä... fak jos tuosta, tuotahan ei käsittääkseni pysty tuosta vaan disabloimaan?

Edit: pistin launcherista repairin päälle niin katsotaan miten käy :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
On käytössä... fak jos tuosta, tuotahan ei käsittääkseni pysty tuosta vaan disabloimaan?
Ei käsittääkseni pysty, winukan uudelleen asentamista vaatii.

Mitä nyt muuta tulee mieleen niin Steamin overlayn kanssa ollut ongelmia, kannattaa kokeilla ilman sitä jos ei jo ole.

Näyttiksen ajurit vois myös kokeilla poistaa kokonaan DDU:lla ja asentaa puhtaana uudelleen.
 
Peli alkaa kunnolla vasta kun olet pelannut sen 2 tuntia.

Itselle jo nyt kaikkien aikojen paras FPS-peli.

Etenkin koska zombi-soltut ja demonit ottavat yhteen paikoin hyvin laajoissa ja avoimissa kentissä. On mahtava syöksyä keskelle taisteluja. Jopa nämä Glory Killssit, joita DOOM (2016) pelissä en voinut sietää, tuntuvat nyt aaahh niin mahtavilta, jo pelkästään ääniefektien vuoksi.

Vasta illemmalla pääsee taas pelaamaan, mutta:

- työ
- kauppa
- doom
- sauna
- doom
- herkut
- doom

Ai että mikä perjantai-lauantai-sunnuntai tulossa!!! Nautin tämän jumalaisen mätön tuskallisen hitaasti ja antaumuksella. Siirryn seuraavaan maahan vasta kun 100 % suoritettu levelistä. Kiitos id.
 
Jaa, jos tarkoitat tuota kenttien vaihtelevuutta? Minusta nyt pelaajan ympärillä on maailma. Hienoina juttuina mm. korkeuserot. Jos sinulla on pätäkkää ja tykkäsit siitä taistelusta niin saattaisit kyllä tästä tykätä.
Okei kuulostaa ihan hyvältä. Räiskintä ja itse toiminta oli ihan hauskaa edellisessä, mutta ei se pelkästään riittänyt kantamaan mielenkiintoa loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä tiedä miksi ostin tuolta kun tiedän monta hyvää kauppaa. Noh, aina luotettava cdkeys.toimitti avaimet 38 eurolla ja gamivosta rahat takaisin paypallilla
 
Eli onko tässä edelleen sama pelattavuusongelma kuin 2016, että glory killeissä ei ole cooldownia kun taas esim. moottorisahassa? Nämä kun olisi vaihdettu toisinpäin ja saha ei olisi instakill. Kun pelattavuus pakotti aina lähinnä rämpyttämään/kalastelemaan glorykillejä eikä se siis paranna sitä räiskintää sen takia millään tavalla. Lähinnä rajoittaa pelityylejä jos panoksia ja laastareita ei saa kerättyä pitkin kenttää kuten alkuperäisissä doomeissa ja sitten panoksia on kokoajan rajallisesti, joten pakko hakata glorykillejä ihan joka kynäniskamobiin mikä tulee vastaan?

Doom 2016 oli onneksi lopulta se minigun missä sai loputtomat kudit jos otti sen armor upgraden, joten ehkä joku vastaava on tuossakin olemassa...
 
Eli onko tässä edelleen sama pelattavuusongelma kuin 2016, että glory killeissä ei ole cooldownia kun taas esim. moottorisahassa? Nämä kun olisi vaihdettu toisinpäin ja saha ei olisi instakill. Kun pelattavuus pakotti aina lähinnä rämpyttämään/kalastelemaan glorykillejä eikä se siis paranna sitä räiskintää sen takia millään tavalla. Lähinnä rajoittaa pelityylejä jos panoksia ja laastareita ei saa kerättyä pitkin kenttää kuten alkuperäisissä doomeissa ja sitten panoksia on kokoajan rajallisesti, joten pakko hakata glorykillejä ihan joka kynäniskamobiin mikä tulee vastaan?

Doom 2016 oli onneksi lopulta se minigun missä sai loputtomat kudit jos otti sen armor upgraden, joten ehkä joku vastaava on tuossakin olemassa...

Glory Killeistä ei saa pateja vaan sahaamisesta. Glory killeistä saa helaa. Tähän on tullut vielä lisäksi liekinheitin, jonka käytöstä saa armoria. Tekstistäsi päätelle, tämä jatko-osa on varmaan vielä vähemmän sinun palasi kakkua, kun tässä on nimenomaan lisätty Glory killien, Sahaamisen ja Liekkarin käyttötarvetta. Glory killeissä ei ole edelleenlkään coodownia. Sahassa on, jos sun bensavarasto on minimissä.
 
Vinkkinä muillekkin joilla on jonkin sortin fps ongelmia niin steam overlayn disablointi auttoi itsellä semmoseen.
 
Eli onko tässä edelleen sama pelattavuusongelma kuin 2016, että glory killeissä ei ole cooldownia kun taas esim. moottorisahassa? Nämä kun olisi vaihdettu toisinpäin ja saha ei olisi instakill. Kun pelattavuus pakotti aina lähinnä rämpyttämään/kalastelemaan glorykillejä eikä se siis paranna sitä räiskintää sen takia millään tavalla. Lähinnä rajoittaa pelityylejä jos panoksia ja laastareita ei saa kerättyä pitkin kenttää kuten alkuperäisissä doomeissa ja sitten panoksia on kokoajan rajallisesti, joten pakko hakata glorykillejä ihan joka kynäniskamobiin mikä tulee vastaan?

Doom 2016 oli onneksi lopulta se minigun missä sai loputtomat kudit jos otti sen armor upgraden, joten ehkä joku vastaava on tuossakin olemassa...
Peli videoita katselleena se on juurikin tuota samaa glory kill metsästystä, jos meinaa pysyä hengissä ja ampua. Ja kuten ylempänä on mainittu niin eri tyyleillä pitää käytellä, että saa haluttua resurssia. Moottorisahassa on bensa ja eri möllit ottavat enemmän tai vähemmän sitä kun sillä laittaa sahaten. Onhan siellä vieläkin myös maasta kerättävät ammukset ja healthpackit sekä armorit.

Kentät ovat avoimempia, mutta tasohyppely pelleilyn olisi voinut jättää pois omasta mielestä. Siis nämä seinäkiipeilyt ja tankoloikkimiset sun muut ansojen väistelyt. Tuli katsottua noin parin tunnin video Tuubista tuosta tarinasta ja sain sen mikä tässä pelissä kiinnosti, tarinan jatko/lore. Joka on aika jännä juttu ottaen huomioon että tämä on Doom. Pelivideoiden ja aikaisemman vajaan kahden tunnin pelikokemuksen jälkeen 2016 versiossa jää tämä ostamatta, kun ei vaan itselle toimi tämä uusi Doom niin ei. :(
 
Glory Killeistä ei saa pateja vaan sahaamisesta. Glory killeistä saa helaa. Tähän on tullut vielä lisäksi liekinheitin, jonka käytöstä saa armoria. Tekstistäsi päätelle, tämä jatko-osa on varmaan vielä vähemmän sinun palasi kakkua, kun tässä on nimenomaan lisätty Glory killien, Sahaamisen ja Liekkarin käyttötarvetta. Glory killeissä ei ole edelleenlkään coodownia. Sahassa on, jos sun bensavarasto on minimissä.
Peli videoita katselleena se on juurikin tuota samaa glory kill metsästystä, jos meinaa pysyä hengissä ja ampua. Ja kuten ylempänä on mainittu niin eri tyyleillä pitää käytellä, että saa haluttua resurssia. Moottorisahassa on bensa ja eri möllit ottavat enemmän tai vähemmän sitä kun sillä laittaa sahaten. Onhan siellä vieläkin myös maasta kerättävät ammukset ja healthpackit sekä armorit.

Kentät ovat avoimempia, mutta tasohyppely pelleilyn olisi voinut jättää pois omasta mielestä. Siis nämä seinäkiipeilyt ja tankoloikkimiset sun muut ansojen väistelyt. Tuli katsottua noin parin tunnin video Tuubista tuosta tarinasta ja sain sen mikä tässä pelissä kiinnosti, tarinan jatko/lore. Joka on aika jännä juttu ottaen huomioon että tämä on Doom. Pelivideoiden ja aikaisemman vajaan kahden tunnin pelikokemuksen jälkeen 2016 versiossa jää tämä ostamatta, kun ei vaan itselle toimi tämä uusi Doom niin ei. :(

Harmillista jos on enemmän pakotetussa roolissa. 2016 doomissa ne glorykillit vielä jotenkin meni kun aina sitä ei tarvinnut tehdä kuin pakosta, mutta peli jo ostettu 40€:lla ja kohta ladattu ja työpäivän jälkeen pääsee kokeilemaan. Enemmän doomissa kiinnostaa Tupla barreilla mosauttaa monsteri kahtia, ei hakata siltä raajoja nyrkin kanssa.

Vaihtoehdot on aina hyviä nykypäivänä, mutta jos pelimekaniikka käytännössä pakottaa siihen että pärjää, niin sitten on se on laiskuutta pelisuunnittelun puolelta. Sen takia 2016 oli oikeastaan aika keskinkertainen yksinpelinä, vaikka sen loppuun asti pelasikin - Wolfestein rebooti oli omaan mieleen viihdyttävämpiä.

En nyt mene haukkumaan tätä peliä ennen kuin sitä on muutama tunti pelattu (jos tarina kantaa niin se riittää), mutta odotukset siihen että pärjäisi yhtään ilmaisille community doom wadeille esim. zandronum survival coopin kanssa pienellä peliporukalla vuonna 2020 kannattanee minun siis unohtaa. Eiköhän tuon silti läpi jotenkin pelaa... :)
 
Harmillista jos on enemmän pakotetussa roolissa. 2016 doomissa ne glorykillit vielä jotenkin meni kun aina sitä ei tarvinnut tehdä kuin pakosta, mutta peli jo ostettu 40€:lla ja kohta ladattu ja työpäivän jälkeen pääsee kokeilemaan. Enemmän doomissa kiinnostaa Tupla barreilla mosauttaa monsteri kahtia, ei hakata siltä raajoja nyrkin kanssa.

Vaihtoehdot on aina hyviä nykypäivänä, mutta jos pelimekaniikka käytännössä pakottaa siihen että pärjää, niin sitten on se on laiskuutta pelisuunnittelun puolelta. Sen takia 2016 oli oikeastaan aika keskinkertainen yksinpelinä, vaikka sen loppuun asti pelasikin - Wolfestein rebooti oli omaan mieleen viihdyttävämpiä.

En nyt mene haukkumaan tätä peliä ennen kuin sitä on muutama tunti pelattu (jos tarina kantaa niin se riittää), mutta odotukset siihen että pärjäisi yhtään ilmaisille community doom wadeille esim. zandronum survival coopin kanssa pienellä peliporukalla vuonna 2020 kannattanee minun siis unohtaa. Eiköhän tuon silti läpi jotenkin pelaa... :)

Joo tästä olis ollu oikeastaa ollut aika mahdoton tehdä semmoista, missä pelaaja saisi itse päättää käyttääkö noita vai ei. Se olisi vesittänyt vähän koko pelin pohjan, jos ne ei olisi tarpeellisia/välttämättömiä. Tässä on selvästi nyt otettu tämä suunta ja haluttu viedä se loppuun ilman kompromissejä. Toiset tykkää toiset ei.

En tiedä sitten, josko helpommilla tasoilla pystyisi pelaamaan ilman noiden glory killien ym. käyttöä.
 
Joo tästä olis ollu oikeastaa ollut aika mahdoton tehdä semmoista, missä pelaaja saisi itse päättää käyttääkö noita vai ei. Se olisi vesittänyt vähän koko pelin pohjan, jos ne ei olisi tarpeellisia/välttämättömiä. Tässä on selvästi nyt otettu tämä suunta ja haluttu viedä se loppuun ilman kompromissejä. Toiset tykkää toiset ei.

En tiedä sitten, josko helpommilla tasoilla pystyisi pelaamaan ilman noiden glory killien ym. käyttöä.

Tai sitten jättää se tarpeellisuus kokonaan pois tekemällä niistä overpowered cooldowneja (kuten vaikka rajalliset käsigranaatit joissain peleissä). Doomia pelataan aina ultra violencellä, eihän se muuten doomia ole. Tosin nykypäivän pelinä mikään ei tunnu mekaanisesti yhtään doomilta vaikka nämä 2 tuoreempaa samaa nimeä kantaavatkin. :)
 
Tässä hurt me plenty -vaikeustaso tuntuu kyllä siltä kuin 2016 oli ultra violence. Pykälää vaikeampi peli siis kyseessä. Tai sitten taidot on ruosteessa :D
 
Tai sitten jättää se tarpeellisuus kokonaan pois tekemällä niistä overpowered cooldowneja (kuten vaikka rajalliset käsigranaatit joissain peleissä). Doomia pelataan aina ultra violencellä, eihän se muuten doomia ole. Tosin nykypäivän pelinä mikään ei tunnu mekaanisesti yhtään doomilta vaikka nämä 2 tuoreempaa samaa nimeä kantaavatkin. :)

Niin mutta kuten sanottu, niin silloin olisi ihan eri peli kyseessä ja nuo olisivat käytännössä ihan turhia ja niiden käyttö olisi minimaalista/kosmeettista. Samaan peliin ei vaan saa mielekkäästi luotua scenaariota, missä tälläisten erikoisskillien käyttö olisi mielekästä ja kivaa, ja että ne olisivat tarpeettomia vapaaehtoisia. :)

Itsellä ainkain jää monessa pelissä skillit käyttämättä juuri sen takia, että ne on vaan ns. koristeena mukana.
 
On tämä lähtökohtaisesti paljon hankalempi peli, mutta kun alkaa hallitsemaan temput ja taidot niin kyllä se sitten alkaa sujua. Jännä huomata kuinka multiplayer-tyyppisen ovat saaneet noista suuremmista kahakoista kampanjassa. Ja kuinka niissä menestyminen korkeammilla vaikeustasoilla vaatii oikeasti jatkuvasti liikkeellä pysymistä kierrellen aluetta sekä kykyä seurata missä mikäkin demoni menee.

Lisäksi jatkuva pula ammuksista tekee omat haasteensa, onneksi moottorisahaan regeneroituu tilkka bensaa arviolta n. 10-15sek välein. Tosin sitä ei tule kuin se yksi palkki jolla voi jonkun pikkuvihun sivaltaa auki täydentämään niukkaa ammusvarastoa. Ammuksien vähyys tietenkin pakottaa käyttämään jokaista asetta mikä hallusta löytyy. Nopeatempoisuutta lisää sekin että moottorisahan käyttö on nyt kuin melee-lyönti 2016ssa. Eli sitä ei enää valita aseeksi ja sitten etsitä jotain sahattavaa vaan napin painallus on sillä moottorisahalla hyökkäys heti.
 
Onko täällä testudo80:n altteri?

Mulla Doom 2016 vielä kesken joten tämänkin varmaan käytettynä katottava myöhemmin, mutta jumalauta noi videot youtubessa, herkulta näyttää.
 
Onko täällä testudo80:n altteri?
Sehän se, on taas niin vitun kosmiset mittasuhteet tolla öyhöttämisellä et eihän se voi olla kukaan muu, jostain syystä ei oo silti bänneissä vaikka selkeesti altteroikin mut onneks ignorelistalla on tilaa :kahvi:

Ite oon missannu master levelit täysin tuolla Fortress of Doomissa, onks ne vaan vanhat levelit uudelle rundille mut spawnaavat viholliset on pykälän kovempia?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 080
Viestejä
4 620 207
Jäsenet
75 985
Uusin jäsen
aivouu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom