Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

No enemmän tämä Eternal alkuperäisten doomien suuntaan kumartaa kenttädesignissa kun 3:n tai Doom 2016. Ei ne alkuperäsen doomin kentät todellakaan mitään kovin "realistisia" ollut. Hyvin epäloogisia ja "huvipuistomaisia" sokkeloita. Tässä on otettu siihen lisäksi vaan tuommonen quake areena tyyppinen toiminta.

Toki itsekkin tykkäsin myös Doom 3:n ja 2016:n realistisemmista kartoista. Doom 2016 oli ehkä vähän semmonen hybridi 3:n ja tämän väliltä. Tässä sitten otettiin palutteen pohjalta rohkeasti kunnon askel arcade räiskinnän suuntaan ja unohdettiin realistisemman kenttäsuunniteelun rajoitteet sen osalta. Itselle tämäkin suunta maistuu oikein hyvin. Toki on ymmärrettävää, että kaikki eivät tykkää.

Totta, mutta ei ne vanhatkaan mitään huvipuistoja välttämättä graafisesti olleet - varsinkaan kun sitä tasohyppelyä eikä hyppyä ei vanhoissa ollut teknisten rajoitteiden puolesta.
Lähinnä juoksua ja avaimien keräilyä eri osista kenttää, että pääsee etenemään... Eli ei yhtään lineaarista. Plus Doomin ekan episodin kartat ainakin yrittivät näyttää tukikohdilta, vasta kun jouduttiin helvettiin niin oli sitten vapaampaa kättä.

Tässä ollaan kuitenkin heti ensimmäisenä Maapallolla, en näe että miksi kukaan rakentaisi tuommosta tukikohtaa mitä cultistejen "base" nyt on... Eli tämä ei kyllä yhtään vaikuta alkuperäiseltä doomilta jos edes sen verta ei ole mietitty kokonaisuutta, enemmänkin Serious Sam spawnaavine areenoineen tästä tulee mieleen (niin hyvässä kuin pahassa).

Pimeät paikat ja jumpscaret myös kokonaan poistuneet. "Pelattavuudeltaan hyvä" mutta jäähän tästä semmoinen kolikkopelien tunnelma kokonaisuudeltaan. Pitää kuitenkin pelata loppuun asti ennen kuin voi sanoa mitään lopullista arvosanaa, ehkä tämä on aivan erilaista loppumetreillä.
 
Totta, mutta ei ne vanhatkaan mitään huvipuistoja välttämättä graafisesti olleet - varsinkaan kun sitä tasohyppelyä eikä hyppyä ei vanhoissa ollut teknisten rajoitteiden puolesta.
Lähinnä juoksua ja avaimien keräilyä eri osista kenttää, että pääsee etenemään... Eli ei yhtään lineaarista. Plus Doomin ekan episodin kartat ainakin yrittivät näyttää tukikohdilta, vasta kun jouduttiin helvettiin niin oli sitten vapaampaa kättä.

Tässä ollaan kuitenkin heti ensimmäisenä Maapallolla, en näe että miksi kukaan rakentaisi tuommosta tukikohtaa mitä cultistejen "base" nyt on... Eli tämä ei kyllä yhtään vaikuta alkuperäiseltä doomilta jos edes sen verta ei ole mietitty kokonaisuutta, enemmänkin Serious Sam spawnaavine areenoineen tästä tulee mieleen (niin hyvässä kuin pahassa).

No isoin ero on se, että nämä eivät ole semmosia helvetinmoisia sokkeloita ja sitten on tätä tasoloikkaa... Ei niissä vanhojen Doomien kentissäkään mitään järkeää/logiikka ollut. Nappeja joka puolella, joista tapahtui kummallisia asioita. Itsellä nyt ei ole juuri ikävä sitä edestakaisin ravaamista ja ihmettelyä, mistä kätköstä löytyy nappi, joka avaa jotain jossain.

Toki DOOM 1:n ekat kentät oli ehkä vähän "realistisempia" ja niissä texturet toki olivat avaruustukikohtamaisia.
Kyllä tämä Etenalkin on omasta mielestä textureiden, demonien linnoitusten ym osalta vähintään yhtä uskottava, kun DOOM II: Hell on Earth


Pimeät paikat ja jumpscaret myös kokonaan poistuneet. "Pelattavuudeltaan hyvä" mutta jäähän tästä semmoinen kolikkopelien tunnelma kokonaisuudeltaan.

Niin no se on varmasti ollut ihan tietoinen valinta ID:ltä, että tähän suuntaan mennään.
 
Aika karu bugi kun HDR päällä kartta on niin tumma, ettei siitä saa käytännössä mitään selvää. Luulisi tuollaisten jäävän kiinni testeissä aika helposti. Noh, eipä karttaa tarvitse muuhun kuin keräilykamoihin niin ei sinänsä haittaa tällä hetkellä.

Eilen alkoi tulla myös kuolemia... eka hävisin kaikki 1UPit ihan mahdottomalta tuntuvaan Slayer Gateen ja vähän sen jälkeen tuli eteen niin iso mättöareena, että en edes tajunnut sen olevan pelattavaa aluetta ja koitin epätoivoisesti tappaa monsut pienellä kaistaleella :)
 
No nyt oli mähinää kun tein tuon Arc Complex Slayer Gate Nightmare:lla.
Oli nimittäin heti alkuun 2 Cyperdemonia kavereineen lämmittelemässä ja loppuun tuli vielä yks Doom Hunteri :D.
Meinasi jo vähän kämmenet hiota.

Spoileriin video jos jotankin kiinostaa.

 
Moni valittaa nyt näistä kentistä ja se on ymmärrettävää, mutta kenttäsuunnittelu on lähellä:

- Quake
- Duke Nukem
- Doom 1 & 2

Toisaalta on hyvinkin moderneja kenttiä kuten "Super Gore Nest" ja "Phobos". Täytyy sanoa että Doom Eternal on siinä mielessä epätasainen peli että se on niin moneen suuntaan hyppivä. Lumimaa on kuin eri peli verrattuna tukikohtaan Marsin kuussa.

Kenttien taso on mielestäni todella vaihteleva.
 
No nyt oli mähinää kun tein tuon Arc Complex Slayer Gate Nightmare:lla.
Oli nimittäin heti alkuun 2 Cyperdemonia kavereineen lämmittelemässä ja loppuun tuli vielä yks Doom Hunteri :D.
Meinasi jo vähän kämmenet hiota.

Spoileriin video jos jotankin kiinostaa.



Voitko tallentaa tuon 1080p? Kiitos.
 
Moni valittaa nyt näistä kentistä ja se on ymmärrettävää, mutta kenttäsuunnittelu on lähellä:

- Quake
- Duke Nukem
- Doom 1 & 2

Toisaalta on hyvinkin moderneja kenttiä kuten "Super Gore Nest" ja "Phobos". Täytyy sanoa että Doom Eternal on siinä mielessä epätasainen peli että se on niin moneen suuntaan hyppivä. Lumimaa on kuin eri peli verrattuna tukikohtaan Marsin kuussa.

Kenttien taso on mielestäni todella vaihteleva.

Joo niin kuin itse sanoin, että oma kokemus oli vasta kun pari ensimmäistä kenttää läpi pelattuna. Nyt seuraavista olen tykännyt paljon enemmän kuten tuo "Super Gore Nest". Vastaa oikeastaan enemmän noita vanhoja pelejä kentän tyyliltään minusta, eikä taas visuaalisesti mikää näytä ns. out of place toisin kuin siinä lumimaa cultistin kentässä. Eli kyllä tämä peli tuntuu ainakin paranevan kun kenttiä pelaa läpi. Kaikkeen myös tietenkin tottuu.

Hah tuli avattua ja otettua käyttöön se sentinel skini, niin nyt on oikea kämmen täysin ilman hanskaa. Kaikkeen pieneen on kyllä panostettu. :)
 
No nyt oli mähinää kun tein tuon Arc Complex Slayer Gate Nightmare:lla.
Oli nimittäin heti alkuun 2 Cyperdemonia kavereineen lämmittelemässä ja loppuun tuli vielä yks Doom Hunteri :D.
Meinasi jo vähän kämmenet hiota.

Spoileriin video jos jotankin kiinostaa.


Toi meni yllättävän helposti itellä. Siihen edelliseen gateen samalla levelillä jäin kunnolla jumiin. Nightmare kyllä haastaa ihan aidosti välillä, tulee upeita onnistumisen fiiliksiä kun pääsee lopulta jumista eteenpäin.
 
Onko mitään muita hyviä komboja, mitä tykkäätte käyttää? Super Shotgun / Ballista alkaa käydä vähän tylsäksi, mutta eipä oo mitään läheskään yhtä tykkiä löytynyt, jos haluaa maksimidamat.
 
Onko mitään muita hyviä komboja, mitä tykkäätte käyttää? Super Shotgun / Ballista alkaa käydä vähän tylsäksi, mutta eipä oo mitään läheskään yhtä tykkiä löytynyt, jos haluaa maksimidamat.

Oikeastaan haulikko full auto modella mastery perk päällä on ollut se millä nightmarea olen clearannut. Toinen ylikäytetty ase itsellä on ns. snipatila siinä kiväärissä, tuntuu että muut tarvitsee liikaa paukkuja ollakseen kauhean hyödyllisiä. Snipalla clearaa kaiken "roskan" yhdestä ja menee useamman läpi vielä ja hidastushypyllä erittäin helppoa kylvää kaikki weakpostit vihuista... Mitä nyt mangubuksiin on aina nopeasti burstirakettia on tullut käytettyä koska se on siihen loistava vehje.

Supershotty on ihan ok 1v1 tilanteeseen, mutta turhan usein sillä jää ns. jyrän alle kun paljoa porukkaa ja paukut loppuu, niin siksi tykkään automaattihaulikosta melkein loputtomilla paukuilla ja hyppy mouse2 hidastuksella hallita kenttää kaikista eniten, ei tarvitse kokoaja olla sahaamassa tai vaihtamassa pyssyä, kun tarkasti ammuttuna saat aina paukut täysin takaisin, mitä nyt isoimmista vihuista ottaa vähän takkin. Sillä siis tuhoo minkä keskitason vihun erittäin nopeasti jos vaan hallitsee burstin aikana tähtäyksen.
 
Oikeastaan haulikko full auto modella mastery perk päällä on ollut se millä nightmarea olen clearannut. Toinen ylikäytetty ase itsellä on ns. snipatila siinä kiväärissä, tuntuu että muut tarvitsee liikaa paukkuja ollakseen kauhean hyödyllisiä. Snipalla clearaa kaiken "roskan" yhdestä ja menee useamman läpi vielä ja hidastushypyllä erittäin helppoa kylvää kaikki weakpostit vihuista... Mitä nyt mangubuksiin on aina nopeasti burstirakettia on tullut käytettyä koska se on siihen loistava vehje.

Supershotty on ihan ok 1v1 tilanteeseen, mutta turhan usein sillä jää ns. jyrän alle kun paljoa porukkaa ja paukut loppuu, niin siksi tykkään automaattihaulikosta melkein loputtomilla paukuilla ja hyppy mouse2 hidastuksella hallita kenttää kaikista eniten, ei tarvitse kokoaja olla sahaamassa tai vaihtamassa pyssyä, kun tarkasti ammuttuna saat aina paukut täysin takaisin, mitä nyt isoimmista vihuista ottaa vähän takkin.
Haulikko full autolla nostaa kyllä hymyn poskille. Vähän kyllä jäänyt itellä käyttö vähemmälle kun liike hidastuu silloin kun on nappi pohjassa. Aika valikoidusti joutuu miettimään milloin on varaa jäädä vähän hitaammaksi maaliksi. Mutta varmaam, kun käyttää paljon, niin oppii haistamaan milloin sen koko rummun voi ampua menemään.

Sniperi kans itellä käytössä paljon. Se taisi olla eka ase, jonka päivitin tappiin ja suoritin masteryn.

Super shotty tosiaan yksin liian hidas, mutta kun ampuu joka toisen kudin ballistalla niin putoaa isotkin vihut nopeesti.

Taidan huomenna suosituksestasi kokeilla vähän enemmän pelata autohaulikolla.
 
Ehkä jääpommi on autoshottyn paras kaveri isoimpiin vihuihin, se kannattaa ottaa käyttöön siinä tilanteessa jos ei ole ollut muuten käyttöä. Siellä on se perkki että jäätyneeseen tekee enemmän damagea = ei lopu padit niin helposti.
 
Ehkä jääpommi on autoshottyn paras kaveri isoimpiin vihuihin, se kannattaa ottaa käyttöön siinä tilanteessa jos ei ole ollut muuten käyttöä. Siellä on se perkki että jäätyneeseen tekee enemmän damagea = ei lopu padit niin helposti.
Jääpommista taitaa löytyä kaikki päivitykset jo, mutta ei hirveesti oo tullu hyödynnettyä, kun ne jäätyneet vihut ei silti pudota paljoa kamaa, ja kestää osumaa. Jäänyt ehkä vähän sellaiseksi getaway-tempuksi, jos lauma vyöryttää nurkkaan, ja pitäs päästä pakenemaan.
 
Itse en käytä full autoa oikeastaan ollenkaan. Sticky bomb huomattavasti parempi omasta mielestä. Sillä on hyvä "sniputella" weak pointit paskaksi ja samalla tekee damagea muillekin vihuille, kun uogrdidaa blast radiusta. Sitte kun itse pidän combat shottya "perusaseena", jonka kanssa liikun siirtymissä, niin toi sticky bomb modi tuo kantamaa ihan pirusti, jiten voi tappaa one shotilla nopeesti pikkasen kauempanakin olevan vihun ja tietysti cacodemonit kaatuu saman tein.

Sitten heavy Cannonin snipu + ilma hidastus rune on ihan op combo ja kovassa köytössä. Toi koko rune on aika OP omasta mielestä. Ainoa ärsyttävä asia ko. Runessa on se, että sen aikana esim. RPG:n lock on hidastuu myös... Liekö bugi va tarkoituksenmukainen toiminta.

Kaikkia aseita tulee kyllä käytettyä aika hyvin. Hyvä combo on antaa isolle möllile ensin blood punch ja sitten perää super shotgunila naamaan. Jääkranu ja sitte normikranu perään ja tarvittaessa tuplana. Tota tullu käytettyä aika paljon kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti olen ainoa Ghostbuster täällä päin.

Pelattavuus: 10
Kartat: 5-10 (taso vaihtelee)
Juoni: "voi hyvänen aika sentään"
Tunnelma: 9
Grafiikka: 10
Äänet: 10
Vihut: 9

Se mistä olisin toivonut että revitään lisää on muut ihmiset pelin sisällä. Niiden ympärille olisi voinut rakentaa enemmän. Selviytyneet. Vastarinta. Tyyliin Terminator Salvation ja vastaavat. Tästä on hyvä jatkaa. Doom on tullut jäädäkseen.

Jos pelaatte vanhempia pelejä kuten Duke Nukem tai tämä Ion Fury, niin Doom Eternalin arvostus senkun nousee. Kyllähän id on voinut luoda vaikka minkälaisia kenttiä, mutta tässä näkyy että on haluttu miellyttää laajaa yleisöä. Mennään putkesta laajaoille alueille kuin jossain Halo-sarjassa.

 
Olenko muuten myös ainoa Ghostbuster, joka pelaa Doom Eternalia:

"Classic Weapon Pose"
 
Itse en käytä full autoa oikeastaan ollenkaan. Sticky bomb huomattavasti parempi omasta mielestä. Sillä on hyvä "sniputella" weak pointit paskaksi ja samalla tekee damagea muillekin vihuille, kun uogrdidaa blast radiusta. Sitte kun itse pidän combat shottya "perusaseena", jonka kanssa liikun siirtymissä, niin toi sticky bomb modi tuo kantamaa ihan pirusti, jiten voi tappaa one shotilla nopeesti pikkasen kauempanakin olevan vihun ja tietysti cacodemonit kaatuu saman tein.

Sitten heavy Cannonin snipu + ilma hidastus rune on ihan op combo ja kovassa köytössä. Toi koko rune on aika OP omasta mielestä. Ainoa ärsyttävä asia ko. Runessa on se, että sen aikana esim. RPG:n lock on hidastuu myös... Liekö bugi va tarkoituksenmukainen toiminta.

Kaikkia aseita tulee kyllä käytettyä aika hyvin. Hyvä combo on antaa isolle möllile ensin blood punch ja sitten perää super shotgunila naamaan. Jääkranu ja sitte normikranu perään ja tarvittaessa tuplana. Tota tullu käytettyä aika paljon kanssa.

Sitten monesti koitan säästää/pitää benssa kolmos tasolla niin kauan, että pääsee sahamaan yhden isommankin demonin. Sen jälkeen voi sitte loppu combatin ajan sahailla noita pienempiä, jos tarvii äkkiä pateja.
 
Viimeksi muokattu:
Saitteko avaimen cdkeys.com:sta? Tilasin aamulla kortilla ja kaikki mitä tuli oli pari tyhjää emailia. Kävikö kenellekkään muulle näin? "Instant deliveryä" mainostavat mutta nyt ei kyllä ollut näin. Se on charge back jos ei huomiseen mennessä kuulu eli 24h tilauksesta.

Onko se paikka scammia vai saiko joku tuolta avaimen heti maksun jälkeen kuten mainostavat?
 
Viimeksi muokattu:
Saitteko avaimen cdkeys.com:sta? Tilasin aamulla kortilla ja kaikki mitä tuli oli pari tyhjää emailia. Kävikö kenellekkään muulle näin? "Instant deliveryä" mainostavat mutta nyt ei kyllä ollut näin. Se on charge back jos ei huomiseen mennessä kuulu eli 24h tilauksesta.

Onko se paikka scammia vai saiko joku tuolta avaimen heti maksun jälkeen kuten mainostavat?

Kyllä sain avaimen. Ennakko tilasin Doomin julkaisu viikolla. Sähköpostiini tuli pari viestiä joissa mukana linkki avaimen saantiin. Tyhjää emailia mitä tarkoitat?
 
Subject:
Order Confirmation "order number" – Access your CDKeys purchase​
From:
"CDKeys.com" <mail@cdkeys.com>​
Date:
Tue, March 24, 2020 10:22 am​


Tässä kaikki. Mailin sisältö on tyhjä eikä mitään linkkiä näy. Piti klikata "View as HTML" niin sitten se maili avautuikin. LOL
Kyllä se avain sieltä oli tullutkin. Vaikeeksi on mennyt, piti vielä SMS vahvistuksella laittaa, että sai avaimet. Eikä hyväksynyt elle proxyä (oma VPS missä on Squid-proxy) disabloinut. Naurettavaa touhua.
 
Viimeksi muokattu:
Subject:
Order Confirmation "order number" – Access your CDKeys purchase​
From:
"CDKeys.com" <mail@cdkeys.com>​
Date:
Tue, March 24, 2020 10:22 am​


Tässä kaikki. Mailin sisältö on tyhjä eikä mitään linkkiä näy. Piti klikata "View as HTML" niin sitten se maili avautuikin. LOL
Kyllä se avain sieltä oli tullutkin. Vaikeeksi on mennyt, piti vielä SMS vahvistuksella laittaa, että sai avaimet. Eikä hyväksynyt elle proxyä disabloinut. Naurettavaa touhua.

Hyvä juttu että sait kuitenkin avaimen. Ei muutaku Rip and Tear! ;)
 
Mä tilasin tämän: DOOM Eternal PC (WW) + DLC

Ymmärsinkö oikein, että saan yhden DLC-paketin kun joskus julkaisevat sen? 2 CD-KEY:tä tuli emailin linkin mukana.
 
Mä tilasin tämän: DOOM Eternal PC (WW) + DLC

Ymmärsinkö oikein, että saan yhden DLC-paketin kun joskus julkaisevat sen? 2 CD-KEY:tä tuli emailin linkin mukana.

Eikö sillä toisella koodilla avaudu tämä the Rip and Tear Pack DLC. Mä tilasin ton pelkän perus pelin ei mitään dlc mukana.
 
Olit oikeassa. Mä katos aamulla väsyksissäni tilasin. Se on tätä kun on tuhat muuta asiaa menossa :) Mitä toi DLC sisältää. Se ei selvinnyt. En ole kerinnyt perehtymään. Pääasia, että se avain tuli, meinasi meinaan käämit jo palaa.
 
Olit oikeassa. Mä katos aamulla väsyksissäni tilasin. Se on tätä kun on tuhat muuta asiaa menossa :) Mitä toi DLC sisältää. Se ei selvinnyt. En ole kerinnyt perehtymään. Pääasia, että se avain tuli, meinasi meinaan käämit jo palaa.

1585061463856.png

The Rip and Tear Pack includes: ● DOOT Revenant player skin to use in Battlemode ● Cultist Base Master Level - A remixed version of the campaign level "Cultist Base," with new challenges and surprises ● "Throw-back" Shotgun Weapon Skin - Bring DOOM's original shotgun to bear on DOOM Eternal's demon hordes
 
Rupee olee välineet kohillaan kun Mars Core Slayer Gate meni nightmare:lla heittämällä läpi ja siellä olevan Marauderin tappamiseen kului aikaa kokonaiseen 1 sekunttia.

 
Viimeksi muokattu:
Rupee olee välineet kohillaan kun Mars Core Slayer Gate meni nightmare:lla heittämällä läpi ja siellä olevan Marauderin tappamiseen kului aikaa kokonaiseen 1 sekunttia.



(ja kuten yllä niin laatu paranee kun youtube kerkiää)

Ihan hyvä taktinen veto oli lyödä heti kärkeen Marauderia BFG:llä naamaan, se on aikamoinen riesa tossa gatessa jos jää sinne hulinoimaan muiden seassa :dead:

Peli kyllä helpottunut loppua kohden, kun on kaikenlaista apuvälinettä mukana.
 
Neljä ensimmäistä tasoa nyt takana. Ultra violencella tuli aloitettua, mutta peli pätki sen verran pahasti päähän uusilla mekaniikoillaan, että pakko oli pudottaa vaikeusaste Hurt me plentyksi ja opetella pelaamaan. :poop: Paljon vaikeampi peli kuin Doom 2016.

Aika paljon tässä pelissä on erilaisia modauksia ja parannuksia, kun tuntuu että joka asiaa voi modata tai buffata jotenkin. Ihan täysin en myöskään ole vielä lämmennyt tuolle uudelle gameplay loopille, eli sille kuinka paljon pitää eri resurssien kanssa säätää taistelun aikana.

Iso plussa tason lopussa avautuvasta fast travelista, joka mahdollistaa salaisuuksien hakemisen ilman että taso pitäisi pelata uudestaan alusta asti.

Peli on kyllä upean näköinen ja hauskaa mättöä, ja tuntuu paranevan vain kun peliin pääsee paremmin sisälle. Xbox One X:llä pelailen.
 
Jonkusen tunteroista pelannu ja oletettavasti menossa kentässä jossa tulee eka bossi vastaan niin en ole suuremmin nauttinu. Helpoimmallakin tulee turpaan ja vähän liikaa adhd hyppelyä tässä. Fastpace räiskinnät ovat jotakin mutta rajansa kaikella.
 
On kyllä tosiaan aivan huikean hyvä pelattavuus tässä. Kontrollit toimii kuin ajatus ja meno on niin intensiivistä että fiilis on katossa.

Harmi, ettei tässä uudessa ole mukana perinteistä Deathmatchia moninpelin puolella. Liekö tulossakaan.

Doom Eternal moninpeli vs Quake Champions moninpeli?

Rupee olee välineet kohillaan kun Mars Core Slayer Gate meni nightmare:lla heittämällä läpi ja siellä olevan Marauderin tappamiseen kului aikaa kokonaiseen 1 sekunttia.



Hyvää liikkumista. Täytyy tarkemmin katsoa tuo sinun videosi ja hieman opetella siitä. Teenkö itse jotain selkeästi eri tavalla. Toki areena tuntemus eduksi ja mahdollinen taktiikka missä järjestyksessä mitäkin tekee, mutta...

Kun homma tuleekin jo selkäytimestä, lihasmuistista, geeneissä. Sitten päästään sinne Nirvanaan. Muistakaa ystävät se Spotify-soittolista. Se olisi kova juttu edelleen.

Täällä doomin online pelaajia?

Tai tietääkö onko doomille discord kanavaa?

Tuolta löytyy Quake Champions. Osaako joku arvata miksi siellä ei ole Doomin Discordia? Kysellään Doomin online pelaajia, mutta osaako kukaan arvata miksi niitä online pelaajia Eternalissa ei ole...

Tuo ylle linkattu video kertoo karua tarinaa siitä kuinka Cooli juttu olisi jos Doomiin olisi alusta alkaen tehty kunnollista moninpeliä jos pelattavuus on tuolla tasolla. Se on todellakin sääli.

Voisi olla esim. moninpeli MOODI: Doom tyypit vastaan Demonit. Koti- ja vieras kentät. Liigat, turnaukset, harjoitus areenat. Minusta Doom voisi olla ihan jo esports tasoa. Hukattu mahdollisuus mennä pilaamaan moninpeli tuolla tavalla.

Suorastaan järkyttävää.

Quake Champions. Yhdellä sanalla. Parempi online peli.
 
Doom Eternal moninpeli vs Quake Champions moninpeli?



Hyvää liikkumista. Täytyy tarkemmin katsoa tuo sinun videosi ja hieman opetella siitä. Teenkö itse jotain selkeästi eri tavalla. Toki areena tuntemus eduksi ja mahdollinen taktiikka missä järjestyksessä mitäkin tekee, mutta...

Kun homma tuleekin jo selkäytimestä, lihasmuistista, geeneissä. Sitten päästään sinne Nirvanaan. Muistakaa ystävät se Spotify-soittolista. Se olisi kova juttu edelleen.





Tuolta löytyy Quake Champions. Osaako joku arvata miksi siellä ei ole Doomin Discordia? Kysellään Doomin online pelaajia, mutta osaako kukaan arvata miksi niitä online pelaajia Eternalissa ei ole...

Tuo ylle linkattu video kertoo karua tarinaa siitä kuinka Cooli juttu olisi jos Doomiin olisi alusta alkaen tehty kunnollista moninpeliä jos pelattavuus on tuolla tasolla. Se on todellakin sääli.

Voisi olla esim. moninpeli MOODI: Doom tyypit vastaan Demonit. Koti- ja vieras kentät. Liigat, turnaukset, harjoitus areenat. Minusta Doom voisi olla ihan jo esports tasoa. Hukattu mahdollisuus mennä pilaamaan moninpeli tuolla tavalla.

Suorastaan järkyttävää.

Quake Champions. Yhdellä sanalla. Parempi online peli.
Aivan täytyy koittaa tuota quakee
 
Oli aika haastava arc complexin Slayer Gate...

:swhew:

Hattua nousee kyllä päästä teille, eketkä nightmarella vedätte. Ultra Violence tuntuu omasta jopa hankalemmalle, kun edellisen doomin Nightmare. Marauderin eka kohtaaminen oli aika perseestä. Kyllähän sitä itse marauderia vastaan vielä vääntää, mutta kun sinne spawnaa koko ajan niitä muita möllejä... En tiiä men sain sen lopulta hengiltä, kun se vaan hävis omasta mielestä yhtä-äkkiä jonnekkin sen jälkeen kun koitin ampua sitä rpg:n lock on modilla...

Ehkäpä peli aatteli että ei toi tota ikinä voita ja Marauderi teki itsarin tms. :think:


Spawnaako nuo jatkossakin koko ajan jotain apumöllejä... Pitää koittaa tota kopteenin super shotgun + ballista komboa varmaan seuraavaksi, kun moisen kohtaa.
 
Oli aika haastava arc complexin Slayer Gate...

:swhew:

Hattua nousee kyllä päästä teille, eketkä nightmarella vedätte. Ultra Violence tuntuu omasta jopa hankalemmalle, kun edellisen doomin Nightmare. Marauderin eka kohtaaminen oli aika perseestä. Kyllähän sitä itse marauderia vastaan vielä vääntää, mutta kun sinne spawnaa koko ajan niitä muita möllejä... En tiiä men sain sen lopulta hengiltä, kun se vaan hävis omasta mielestä yhtä-äkkiä jonnekkin sen jälkeen kun koitin ampua sitä rpg:n lock on modilla...

Ehkäpä peli aatteli että ei toi tota ikinä voita ja Marauderi teki itsarin tms. :think:


Spawnaako nuo jatkossakin koko ajan jotain apumöllejä... Pitää koittaa tota kopteenin super shotgun + ballista komboa varmaan seuraavaksi, kun moisen kohtaa.
Ilmeisesti pikkuvihuja tulee loputtomasti niin kauan, kunnes isot on lahdattu. Eipähän lopu sitte kudit kesken ku pääsee välillä farmaamaan.
 
Ilmeisesti pikkuvihuja tulee loputtomasti niin kauan, kunnes isot on lahdattu. Eipähän lopu sitte kudit kesken ku pääsee välillä farmaamaan.

Kyl nekin tuntuu "loppuvan". Muutama kerta ollu noissa slayer gateissa semmonen tilanne, että on 1-2 isompaa mölliä jälellä ja kaikki loppusss. Patit, armorit ja helat. Sitte oon hulluna pyöriny sitä areenaa ympöri koittaen löytää niin pikkuvihuja, mut ei vaan mwinaa millään löytyä.
 
Kyl nekin tuntuu "loppuvan". Muutama kerta ollu noissa slayer gateissa semmonen tilanne, että on 1-2 isompaa mölliä jälellä ja kaikki loppusss. Patit, armorit ja helat. Sitte oon hulluna pyöriny sitä areenaa ympöri koittaen löytää niin pikkuvihuja, mut ei vaan mwinaa millään löytyä.
Voi olla, että mutuni on väärä. Kentissä ja gateissaki voi tietty olla eri logiikka. Taktiikka kyllä kääntynyt siihen, että keskityn isoihin alussa, niin voi olla ettei vaan oo tollanen tilanne tullu sen takia vastaan.
 
Iso plussa tason lopussa avautuvasta fast travelista, joka mahdollistaa salaisuuksien hakemisen ilman että taso pitäisi pelata uudestaan alusta asti.

Jos on tyhmä ja pelaa tason loppuun eikä käy fast travelissa, niin ainoa keino saada secretit taitaa olla pelata taso kokonaan alusta?
 
Rupee olee välineet kohillaan kun Mars Core Slayer Gate meni nightmare:lla heittämällä läpi ja siellä olevan Marauderin tappamiseen kului aikaa kokonaiseen 1 sekunttia.



Mikä FOV käytössä ? Ainakin näyttää että olis 110 tjsp
 
Olis kyllä kliva, että tuota harjoitusasreena saisi itse jotenkin modata. Vaikka valita mitä demoneja sinne spawnaa. Marauderia vastaan taistelua olis kiva harjotella tuolla.
 
Vinkkiä marauderiin: Odottakaa, että ne silmät välähtää vihreänä ja kuuluu ääni. Sitten ampukaa Super Shotgunilla, äkkiä vaihtakaa Ballistaan (numero 6 defaulttina tai bindatkaa mihin haluatte tai käyttäkää previous weapon nappulaa) ja ampukaa. Jos ootte nopeita, kerkeätte vielä vaihtaa uudestaan super shotguniin ja ampua silläkin, eli parhaimmillaan Marauderia voi mosautaa kolme kertaa eri aseilla vaihtamalla vaan samantien asetta kun ootte ampunu. Sama pätee kaikkiin muihinkin isoihin demoneihin, ballista -> super shotgun -> rpg -> sticky bomb/snipermod kun vaan ns. Animation cancelaa, koska jokaisessa aseessa on vain oma sisäinen CD, eli aseita vaihtelemalla saa paljon isompaa burstidamagea aikaiseksi, kunhan osaa nopeasti vaihtaa.

Ja sitten jos se marauder tosissaan vituttaa niin super shotgunilla stagger ja nopea vaihto BFG:hen, jolla sitten heti lähietäisyydeltä pamauttaa Marauderin hengiltä. Sitten jos ajoitusten jumala, niin sen voi vaan ihan BFG:llä läsäyttää hengiltä jos saa kudin lentämään juuri kun silmät välähtää vihreänä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 020
Viestejä
4 617 719
Jäsenet
75 973
Uusin jäsen
anton99

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom