- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 360
No enemmän tämä Eternal alkuperäisten doomien suuntaan kumartaa kenttädesignissa kun 3:n tai Doom 2016. Ei ne alkuperäsen doomin kentät todellakaan mitään kovin "realistisia" ollut. Hyvin epäloogisia ja "huvipuistomaisia" sokkeloita. Tässä on otettu siihen lisäksi vaan tuommonen quake areena tyyppinen toiminta.
Toki itsekkin tykkäsin myös Doom 3:n ja 2016:n realistisemmista kartoista. Doom 2016 oli ehkä vähän semmonen hybridi 3:n ja tämän väliltä. Tässä sitten otettiin palutteen pohjalta rohkeasti kunnon askel arcade räiskinnän suuntaan ja unohdettiin realistisemman kenttäsuunniteelun rajoitteet sen osalta. Itselle tämäkin suunta maistuu oikein hyvin. Toki on ymmärrettävää, että kaikki eivät tykkää.
Totta, mutta ei ne vanhatkaan mitään huvipuistoja välttämättä graafisesti olleet - varsinkaan kun sitä tasohyppelyä eikä hyppyä ei vanhoissa ollut teknisten rajoitteiden puolesta.
Lähinnä juoksua ja avaimien keräilyä eri osista kenttää, että pääsee etenemään... Eli ei yhtään lineaarista. Plus Doomin ekan episodin kartat ainakin yrittivät näyttää tukikohdilta, vasta kun jouduttiin helvettiin niin oli sitten vapaampaa kättä.
Tässä ollaan kuitenkin heti ensimmäisenä Maapallolla, en näe että miksi kukaan rakentaisi tuommosta tukikohtaa mitä cultistejen "base" nyt on... Eli tämä ei kyllä yhtään vaikuta alkuperäiseltä doomilta jos edes sen verta ei ole mietitty kokonaisuutta, enemmänkin Serious Sam spawnaavine areenoineen tästä tulee mieleen (niin hyvässä kuin pahassa).
Pimeät paikat ja jumpscaret myös kokonaan poistuneet. "Pelattavuudeltaan hyvä" mutta jäähän tästä semmoinen kolikkopelien tunnelma kokonaisuudeltaan. Pitää kuitenkin pelata loppuun asti ennen kuin voi sanoa mitään lopullista arvosanaa, ehkä tämä on aivan erilaista loppumetreillä.