Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsellä i7-6700K kaverina palitin 2080 ja 1440p resolla FPS pyörii siinnä 120-220 välillä ultra nightmare asetuksilla. Ja tosiaan tämä sen jälkeen kun otti steam overlayn pois käytöstä doomin kanssaTäytyy tutkia noita näyttiksiä. Tämä olisi juuri sellainen peli joka on parempi jos grafiikka Nightmare tasoa. Ruudunpäivitys voisi olla siellä lähellä 144fps, sen verran kovaa mennään. Minusta tämä on parasta FPS-pelaamista sitten Halo1.
Se on paljon sanottu. Toki Doom on PC herkkua ja vertaankin vuoden 2016 Doomiin. Siitäkin on pistetty reilusti paremmaksi mikä lienee jonkin sortin maailman ennätys.
Jaahas tämä vahvisti sen päätöksen, ettei tule ostettua. En voi sietää jotenki arcade Areena räiskintää. Ei ole vain minun juttu. Edellinen Doom puudutti aika nopeasti tosiaan.Tykkäsin toistaiseksi enemmän Doom 2016 kenttädesignista ja questiflowista jos rehellisiä ollaan, mutta takana onkin vasta Eternalin toka "talvimappi" ja kohta ilmeisesti ensimmäinen pomo(?) vastassa. Katsotaan miten mieli muuttuu...
Tai siis miten tämän nyt selittäisi... Tuntuu vaan vähän oudolta, että kentät on niin epärealistisen oloisia, kun kaikki paikat vaikuttaa tosiaankin tasohyppelypulmanratkonnalta.
Tarkoitan, että ei edes yritetä tehdä kenttiin mitään logiikkaa. Samalla olisin toivonut myös säikäytysvihuja seinien takaa ja realistisemman oloisia laitoksia jne. eikä vaan näitä kenttään jatkuvasti alloissa spawnaavia vihuja, jossa jokainen erillinen taistelutanner on kuin PVP Duel Areena.
Välialueet areenoiden välillä on sitten tätä sokkelo dash/wallclimber osiota. Salareista plussaa kuten kaikista easter eggeistä. Esim. dopefishin näkeminen eri paikoissa vieläkin lämmittää mieltä.
Eli keskimäärin vähän turhan arcadeputkeen menty koko designissa eikä siltikään sitä coopia ole saatu tähän mukaan, mikä on minusta hiukan hämmentävää. Eikö sen takia coop pelit ole tippuneet pois, kun realistisempaan tarinakerrontaan niitä on vaikea sijoittaa sopivaksi. Nyt mennään kuitenkin niin arcademaiseksi kenttien osalta, että coop modi erikseen ei mitenkään rikkoisi flowia (muuten kuin se että doom slayeristä puhutaan yhtenä henkilönä).
Modernimmalta Serious Samilta oikeastaan tämä on vaikuttanut siltä osin eikä origineli doomilta, mutta kenttäskaalana ollaan vähän tiukemmissa oloissa ja korkeuseroja hyödynnetään taisteluissa paljon enemmän, eli siltäosin tuntuu taas Quakelta toi areenaosuus.
Toistaiseksi olen ollut edelleenkin pihalla miten Doom Slayer on tässä tilanteessa vrt. mihin aiemman doomin loppu päättyi. Eli jatko-osan tarina alkoi yhtäkkiä jostain eikä tässä ollut itse perillä mitähän tässä onkaan käynyt...
Eli vähän sekava peli kaikilta osin. Hauska combat, vaikka vihaan edelleenkin panoksien vähyyttä (kun 3:n ammoupgraden jälkeen on edelleen haulikkossa max 22 kutia), mutta esim full auto shotgun tilassa sentään master perk auttaa kummasti!
Tykkäsin toistaiseksi enemmän Doom 2016 kenttädesignista ja questiflowista jos rehellisiä ollaan, mutta takana onkin vasta Eternalin toka "talvimappi" ja kohta ilmeisesti ensimmäinen pomo(?) vastassa. Katsotaan miten mieli muuttuu...
Tai siis miten tämän nyt selittäisi... Tuntuu vaan vähän oudolta, että kentät on niin epärealistisen oloisia, kun kaikki paikat vaikuttaa tosiaankin tasohyppelypulmanratkonnalta.
Tarkoitan, että ei edes yritetä tehdä kenttiin mitään logiikkaa. Samalla olisin toivonut myös säikäytysvihuja seinien takaa ja realistisemman oloisia laitoksia jne. eikä vaan näitä kenttään jatkuvasti alloissa spawnaavia vihuja, jossa jokainen erillinen taistelutanner on kuin PVP Duel Areena.
Välialueet areenoiden välillä on sitten tätä sokkelo dash/wallclimber osiota. Salareista plussaa kuten kaikista easter eggeistä. Esim. dopefishin näkeminen eri paikoissa vieläkin lämmittää mieltä.
No enemmän tämä Eternal alkuperäisten doomien suuntaan kumartaa kenttädesignissa kun 3:n tai Doom 2016. Ei ne alkuperäsen doomin kentät todellakaan mitään kovin "realistisia" ollut. Hyvin epäloogisia ja "huvipuistomaisia" sokkeloita. Tässä on otettu siihen lisäksi vaan tuommonen quake areena tyyppinen toiminta.
Toki itsekkin tykkäsin myös Doom 3:n ja 2016:n realistisemmista kartoista. Doom 2016 oli ehkä vähän semmonen hybridi 3:n ja tämän väliltä. Tässä sitten otettiin palutteen pohjalta rohkeasti kunnon askel arcade räiskinnän suuntaan ja unohdettiin realistisemman kenttäsuunniteelun rajoitteet sen osalta. Itselle tämäkin suunta maistuu oikein hyvin. Toki on ymmärrettävää, että kaikki eivät tykkää.
Totta, mutta ei ne vanhatkaan mitään huvipuistoja välttämättä graafisesti olleet - varsinkaan kun sitä tasohyppelyä eikä hyppyä ei vanhoissa ollut teknisten rajoitteiden puolesta.
Lähinnä juoksua ja avaimien keräilyä eri osista kenttää, että pääsee etenemään... Eli ei yhtään lineaarista. Plus Doomin ekan episodin kartat ainakin yrittivät näyttää tukikohdilta, vasta kun jouduttiin helvettiin niin oli sitten vapaampaa kättä.
Tässä ollaan kuitenkin heti ensimmäisenä Maapallolla, en näe että miksi kukaan rakentaisi tuommosta tukikohtaa mitä cultistejen "base" nyt on... Eli tämä ei kyllä yhtään vaikuta alkuperäiseltä doomilta jos edes sen verta ei ole mietitty kokonaisuutta, enemmänkin Serious Sam spawnaavine areenoineen tästä tulee mieleen (niin hyvässä kuin pahassa).
Pimeät paikat ja jumpscaret myös kokonaan poistuneet. "Pelattavuudeltaan hyvä" mutta jäähän tästä semmoinen kolikkopelien tunnelma kokonaisuudeltaan.
No nyt oli mähinää kun tein tuon Arc Complex Slayer Gate Nightmare:lla.
Oli nimittäin heti alkuun 2 Cyperdemonia kavereineen lämmittelemässä ja loppuun tuli vielä yks Doom Hunteri .
Meinasi jo vähän kämmenet hiota.
Spoileriin video jos jotankin kiinostaa.
Youtubessa kestää aikansa ennenkuin tulee HD versiot saataville, oletan että tallennettu 1080p mutta ei vielä saatavilla. Joskus voi kesätä pitkääkin.Voitko tallentaa tuon 1080p? Kiitos.
Youtubessa kestää aikansa ennenkuin tulee HD versiot saataville, oletan että tallennettu 1080p mutta ei vielä saatavilla. Joskus voi kesätä pitkääkin.
Harmi, ettei tässä uudessa ole mukana perinteistä Deathmatchia moninpelin puolella. Liekö tulossakaan.
Moni valittaa nyt näistä kentistä ja se on ymmärrettävää, mutta kenttäsuunnittelu on lähellä:
- Quake
- Duke Nukem
- Doom 1 & 2
Toisaalta on hyvinkin moderneja kenttiä kuten "Super Gore Nest" ja "Phobos". Täytyy sanoa että Doom Eternal on siinä mielessä epätasainen peli että se on niin moneen suuntaan hyppivä. Lumimaa on kuin eri peli verrattuna tukikohtaan Marsin kuussa.
Kenttien taso on mielestäni todella vaihteleva.
No nyt oli mähinää kun tein tuon Arc Complex Slayer Gate Nightmare:lla.
Oli nimittäin heti alkuun 2 Cyperdemonia kavereineen lämmittelemässä ja loppuun tuli vielä yks Doom Hunteri .
Meinasi jo vähän kämmenet hiota.
Spoileriin video jos jotankin kiinostaa.
Onko mitään muita hyviä komboja, mitä tykkäätte käyttää? Super Shotgun / Ballista alkaa käydä vähän tylsäksi, mutta eipä oo mitään läheskään yhtä tykkiä löytynyt, jos haluaa maksimidamat.
Haulikko full autolla nostaa kyllä hymyn poskille. Vähän kyllä jäänyt itellä käyttö vähemmälle kun liike hidastuu silloin kun on nappi pohjassa. Aika valikoidusti joutuu miettimään milloin on varaa jäädä vähän hitaammaksi maaliksi. Mutta varmaam, kun käyttää paljon, niin oppii haistamaan milloin sen koko rummun voi ampua menemään.Oikeastaan haulikko full auto modella mastery perk päällä on ollut se millä nightmarea olen clearannut. Toinen ylikäytetty ase itsellä on ns. snipatila siinä kiväärissä, tuntuu että muut tarvitsee liikaa paukkuja ollakseen kauhean hyödyllisiä. Snipalla clearaa kaiken "roskan" yhdestä ja menee useamman läpi vielä ja hidastushypyllä erittäin helppoa kylvää kaikki weakpostit vihuista... Mitä nyt mangubuksiin on aina nopeasti burstirakettia on tullut käytettyä koska se on siihen loistava vehje.
Supershotty on ihan ok 1v1 tilanteeseen, mutta turhan usein sillä jää ns. jyrän alle kun paljoa porukkaa ja paukut loppuu, niin siksi tykkään automaattihaulikosta melkein loputtomilla paukuilla ja hyppy mouse2 hidastuksella hallita kenttää kaikista eniten, ei tarvitse kokoaja olla sahaamassa tai vaihtamassa pyssyä, kun tarkasti ammuttuna saat aina paukut täysin takaisin, mitä nyt isoimmista vihuista ottaa vähän takkin.
Jääpommista taitaa löytyä kaikki päivitykset jo, mutta ei hirveesti oo tullu hyödynnettyä, kun ne jäätyneet vihut ei silti pudota paljoa kamaa, ja kestää osumaa. Jäänyt ehkä vähän sellaiseksi getaway-tempuksi, jos lauma vyöryttää nurkkaan, ja pitäs päästä pakenemaan.Ehkä jääpommi on autoshottyn paras kaveri isoimpiin vihuihin, se kannattaa ottaa käyttöön siinä tilanteessa jos ei ole ollut muuten käyttöä. Siellä on se perkki että jäätyneeseen tekee enemmän damagea = ei lopu padit niin helposti.
Itse en käytä full autoa oikeastaan ollenkaan. Sticky bomb huomattavasti parempi omasta mielestä. Sillä on hyvä "sniputella" weak pointit paskaksi ja samalla tekee damagea muillekin vihuille, kun uogrdidaa blast radiusta. Sitte kun itse pidän combat shottya "perusaseena", jonka kanssa liikun siirtymissä, niin toi sticky bomb modi tuo kantamaa ihan pirusti, jiten voi tappaa one shotilla nopeesti pikkasen kauempanakin olevan vihun ja tietysti cacodemonit kaatuu saman tein.
Sitten heavy Cannonin snipu + ilma hidastus rune on ihan op combo ja kovassa köytössä. Toi koko rune on aika OP omasta mielestä. Ainoa ärsyttävä asia ko. Runessa on se, että sen aikana esim. RPG:n lock on hidastuu myös... Liekö bugi va tarkoituksenmukainen toiminta.
Kaikkia aseita tulee kyllä käytettyä aika hyvin. Hyvä combo on antaa isolle möllile ensin blood punch ja sitten perää super shotgunila naamaan. Jääkranu ja sitte normikranu perään ja tarvittaessa tuplana. Tota tullu käytettyä aika paljon kanssa.
Saitteko avaimen cdkeys.com:sta? Tilasin aamulla kortilla ja kaikki mitä tuli oli pari tyhjää emailia. Kävikö kenellekkään muulle näin? "Instant deliveryä" mainostavat mutta nyt ei kyllä ollut näin. Se on charge back jos ei huomiseen mennessä kuulu eli 24h tilauksesta.
Onko se paikka scammia vai saiko joku tuolta avaimen heti maksun jälkeen kuten mainostavat?
Subject: | Order Confirmation "order number" – Access your CDKeys purchase |
From: | "CDKeys.com" <mail@cdkeys.com> |
Date: | Tue, March 24, 2020 10:22 am |
Subject: Order Confirmation "order number" – Access your CDKeys purchase From: "CDKeys.com" <mail@cdkeys.com> Date: Tue, March 24, 2020 10:22 am
Tässä kaikki. Mailin sisältö on tyhjä eikä mitään linkkiä näy. Piti klikata "View as HTML" niin sitten se maili avautuikin. LOL
Kyllä se avain sieltä oli tullutkin. Vaikeeksi on mennyt, piti vielä SMS vahvistuksella laittaa, että sai avaimet. Eikä hyväksynyt elle proxyä disabloinut. Naurettavaa touhua.
Mä tilasin tämän: DOOM Eternal PC (WW) + DLC
Ymmärsinkö oikein, että saan yhden DLC-paketin kun joskus julkaisevat sen? 2 CD-KEY:tä tuli emailin linkin mukana.
Olit oikeassa. Mä katos aamulla väsyksissäni tilasin. Se on tätä kun on tuhat muuta asiaa menossa Mitä toi DLC sisältää. Se ei selvinnyt. En ole kerinnyt perehtymään. Pääasia, että se avain tuli, meinasi meinaan käämit jo palaa.
Miten oot konffannu aseiden vaihtonapit?Ballista / Super Shotgun OP
Defaultbindit. Q:lla saa hyvin vaihdeltua kahen aseen välilläMiten oot konffannu aseiden vaihtonapit?
No joo muutaman kerran sitä vahingossa painanutkin, vaihtaako se aina edellisen joka oli ennen nykyistä - nykyisen välillä?Defaultbindit. Q:lla saa hyvin vaihdeltua kahen aseen välillä
Juuri noin.No joo muutaman kerran sitä vahingossa painanutkin, vaihtaako se aina edellisen joka oli ennen nykyistä - nykyisen välillä?