Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

hemmetin bluescreenistä kesken pelin tuli corrupted save file. pitääpä koittaa fikasata ennenkun uskaltaa uusiks pelailla ettei käy uusiks
 
Ai saakeli että olikin aika kettumainen heti eka loppubossi... "Muutama" otto tuli vedettyä. Ei antanu luonto periks käyttää sentinel armoria... :lol:

Toisen mapin Slayer Gate oli omasta mielestä kyl selvästi helpompi, kun ekan.

Kaikkein ärsyttävimpiä vihuja on omasta mielestä ne saamerin kärmekset... Tulee iholle sekunnissa.

:sgottarun:

On tää vaan niin addiktoiva peli. Taistelu on vaan niin pirun hauskaa ja palkitsevaa. Upee tunne, kun saa vedettyä helvetin pahan taistelun läpi ja sitten vielä se, että uudelleen yritykset ei harmita/turhauta ollenkaan vaan päinvastoin.

Semmonen vinkki, että suit upgradeista kannattaa ottaa heti se, millä saa dashin cooldownin melkein pois kokonaan. Helpottaa kummasti, kun voi melekin non stoppina dashailla.
 
Viimeksi muokattu:
Ite oottelen että ray tracing -tuli tulee ennenku alan paukutteleen tätä. :) Kiinnostelee ehottomasti.
 
Eka kaatuminen tuli vastaan. Sitä Doom Hunter kenttää hieroin uudelleen läpi keräten secrettejä niin mitään sanomatta heitti työpöydälle ja peli kii :itku:
Vähän meinas harmittaa kun aika lopussa oli, niin vielä alusta asti taas sit.

Se flaming ketju super shotguniin on aika kova, sen kanssa pysyy armorit koko ajan tapissa ja isompaakin örkkiä tippuu.
Muutenkin aseiden tasapainoa on hierottu hienosti, joka aseella tuntuu olevan vahvuutensa, niin niitä tulee kaikkia sitten käytettyä:thumbsup:

Ei vielä läpi ole mennyt kun noi menneet kentät olen nautiskellen kolunnut uudelleen. Ei koko herkkua kerralla liian nopeasti.

Ihan heti en keksi mitä haluaisin erilaiseksi tähän peliin. Hyvin on pelitunnit maistuneet. Vauhdikasta räiskintää ja hyppimiset on hyvää rauhoittumisaikaa.
Preorder ei ole hetkeäkään kaduttanut.
Vauhdikkuudessa jopa tulee tästä mieleen vanhat doomit brutal modin kanssa, ukkoa tulee paljon ja liikkeessä pitää pysyä.
 
7 tuntia näyttää pelikello, eikä ole vielä kaatumisia tai muitakaan ongelmia ilmennyt. Kivasti rullaa nupit kaakossa. Resohan tosin on monen mielestä jo antiikkinen 1920 X 1080.
 
Täytyy tutkia noita näyttiksiä. Tämä olisi juuri sellainen peli joka on parempi jos grafiikka Nightmare tasoa. Ruudunpäivitys voisi olla siellä lähellä 144fps, sen verran kovaa mennään. Minusta tämä on parasta FPS-pelaamista sitten Halo1.

Se on paljon sanottu. Toki Doom on PC herkkua ja vertaankin vuoden 2016 Doomiin. Siitäkin on pistetty reilusti paremmaksi mikä lienee jonkin sortin maailman ennätys.
Itsellä i7-6700K kaverina palitin 2080 ja 1440p resolla FPS pyörii siinnä 120-220 välillä ultra nightmare asetuksilla. Ja tosiaan tämä sen jälkeen kun otti steam overlayn pois käytöstä doomin kanssa :)
 
Tuli tämä itsekin eilen hankittua. Ultra Violence vaikeusasteella mennään eka pelikerta ja nyt 1. mappi takana.

Hyvät fiilikset jäi. Itse tykkäsin 2016 ja tämä jatkaa samaa rataa. Saa kyllä Glory Kill ja moottorisahaa aika hanakasti hakata, muuten loppuu resurssit. Ei ainakaan eilen jaksanut vielä ihan joka kolkkaa koluta, mutta vaikutti hyvältä idealta - jos ymmärsin oikein - että mapin lopussa pääsee halutessaan teleporttaa alkuun ja sitä kautta vielä metsästää kaikki mapin secret ennen siirtymistä seuraavaan mappiin. En testannut kyllä toimivuutta.

Itsellä toimii preset Ultra asetuksilla 1440p avg. FPS n 130-140 koneella:
CPU: Ryzen 3700x
GPU: RX 5700 XT Red Dragon
RAM: 16Gb 3200MHz

Ainoa mikä tuli virheilmoituksena pelin alussa että AMD ei olisi saanut HDR tukea toimimaan - työstävät asiaa ilmoituksen mukaan.

Lisäksi häiritseekö jollakin MAP:n (TAB) epäloogisuus sen selaamisessa - liikutan kokoajan väärään suuntaan sitä karttaa mihin haluaisin mennä. En tiedä saako sitä vaihdettua toisin toimimaan niin kuin kosketusnäytön logiikalla.
 
Ai helvetti että miten hyvä tuntuma tuossa taistelussa on ja viholliset tuntuisivat toimivan fiksusti. Turpaan tulee vaikeimmalla niin että meinaa tukka lähteä. Etenkin nuo hemmetin käärmeet meinaa syödä miestä. Ainoa valituksen aihe on että tämä ei ehkä ole tunnelmaltaan sellainen peli mitä Doomilta odotan vaan hommat on vedetty humoristisempaan suuntaan.
 
On kyllä tosiaan aivan huikean hyvä pelattavuus tässä. Kontrollit toimii kuin ajatus ja meno on niin intensiivistä että fiilis on katossa.

Harmi, ettei tässä uudessa ole mukana perinteistä Deathmatchia moninpelin puolella. Liekö tulossakaan.
 
Tykkäsin toistaiseksi enemmän Doom 2016 kenttädesignista ja questiflowista jos rehellisiä ollaan, mutta takana onkin vasta Eternalin toka "talvimappi" ja kohta ilmeisesti ensimmäinen pomo(?) vastassa. Katsotaan miten mieli muuttuu...

Tai siis miten tämän nyt selittäisi... Tuntuu vaan vähän oudolta, että kentät on niin epärealistisen oloisia, kun kaikki paikat vaikuttaa tosiaankin tasohyppelypulmanratkonnalta.
Tarkoitan, että ei edes yritetä tehdä kenttiin mitään logiikkaa. Samalla olisin toivonut myös säikäytysvihuja seinien takaa ja realistisemman oloisia laitoksia jne. eikä vaan näitä kenttään jatkuvasti alloissa spawnaavia vihuja, jossa jokainen erillinen taistelutanner on kuin PVP Duel Areena.
Välialueet areenoiden välillä on sitten tätä sokkelo dash/wallclimber osiota. Salareista plussaa kuten kaikista easter eggeistä. Esim. dopefishin näkeminen eri paikoissa vieläkin lämmittää mieltä. :)

Eli keskimäärin vähän turhan arcadeputkeen menty koko designissa eikä siltikään sitä coopia ole saatu tähän mukaan, mikä on minusta hiukan hämmentävää. Eikö sen takia coop pelit ole tippuneet pois, kun realistisempaan tarinakerrontaan niitä on vaikea sijoittaa sopivaksi. Nyt mennään kuitenkin niin arcademaiseksi kenttien osalta, että coop modi erikseen ei mitenkään rikkoisi flowia (muuten kuin se että doom slayeristä puhutaan yhtenä henkilönä).

Modernimmalta Serious Samilta oikeastaan tämä on vaikuttanut siltä osin eikä origineli doomilta, mutta kenttäskaalana ollaan vähän tiukemmissa oloissa ja korkeuseroja hyödynnetään taisteluissa paljon enemmän, eli siltäosin tuntuu taas Quakelta toi areenaosuus.

Toistaiseksi olen ollut edelleenkin pihalla miten Doom Slayer on tässä tilanteessa vrt. mihin aiemman doomin loppu päättyi. Eli jatko-osan tarina alkoi yhtäkkiä jostain eikä tässä ollut itse perillä mitähän tässä onkaan käynyt...

Eli vähän sekava peli kaikilta osin. Hauska combat, vaikka vihaan edelleenkin panoksien vähyyttä (kun 3:n ammoupgraden jälkeen on edelleen haulikkossa max 22 kutia), mutta esim full auto shotgun tilassa sentään master perk auttaa kummasti!
 
Viimeksi muokattu:
Tykkäsin toistaiseksi enemmän Doom 2016 kenttädesignista ja questiflowista jos rehellisiä ollaan, mutta takana onkin vasta Eternalin toka "talvimappi" ja kohta ilmeisesti ensimmäinen pomo(?) vastassa. Katsotaan miten mieli muuttuu...

Tai siis miten tämän nyt selittäisi... Tuntuu vaan vähän oudolta, että kentät on niin epärealistisen oloisia, kun kaikki paikat vaikuttaa tosiaankin tasohyppelypulmanratkonnalta.
Tarkoitan, että ei edes yritetä tehdä kenttiin mitään logiikkaa. Samalla olisin toivonut myös säikäytysvihuja seinien takaa ja realistisemman oloisia laitoksia jne. eikä vaan näitä kenttään jatkuvasti alloissa spawnaavia vihuja, jossa jokainen erillinen taistelutanner on kuin PVP Duel Areena.
Välialueet areenoiden välillä on sitten tätä sokkelo dash/wallclimber osiota. Salareista plussaa kuten kaikista easter eggeistä. Esim. dopefishin näkeminen eri paikoissa vieläkin lämmittää mieltä. :)

Eli keskimäärin vähän turhan arcadeputkeen menty koko designissa eikä siltikään sitä coopia ole saatu tähän mukaan, mikä on minusta hiukan hämmentävää. Eikö sen takia coop pelit ole tippuneet pois, kun realistisempaan tarinakerrontaan niitä on vaikea sijoittaa sopivaksi. Nyt mennään kuitenkin niin arcademaiseksi kenttien osalta, että coop modi erikseen ei mitenkään rikkoisi flowia (muuten kuin se että doom slayeristä puhutaan yhtenä henkilönä).

Modernimmalta Serious Samilta oikeastaan tämä on vaikuttanut siltä osin eikä origineli doomilta, mutta kenttäskaalana ollaan vähän tiukemmissa oloissa ja korkeuseroja hyödynnetään taisteluissa paljon enemmän, eli siltäosin tuntuu taas Quakelta toi areenaosuus.

Toistaiseksi olen ollut edelleenkin pihalla miten Doom Slayer on tässä tilanteessa vrt. mihin aiemman doomin loppu päättyi. Eli jatko-osan tarina alkoi yhtäkkiä jostain eikä tässä ollut itse perillä mitähän tässä onkaan käynyt...

Eli vähän sekava peli kaikilta osin. Hauska combat, vaikka vihaan edelleenkin panoksien vähyyttä (kun 3:n ammoupgraden jälkeen on edelleen haulikkossa max 22 kutia), mutta esim full auto shotgun tilassa sentään master perk auttaa kummasti!
Jaahas tämä vahvisti sen päätöksen, ettei tule ostettua. En voi sietää jotenki arcade Areena räiskintää. Ei ole vain minun juttu. Edellinen Doom puudutti aika nopeasti tosiaan.

Joten parempi vaan säästää rahat.
 
Se myös mikä on näissä nykydoomeissa (tai ehkä enemmänkin nykypeleissä) ehkä hiukan puuduttanut: Se yksiulotteinen combat mättösountrack.

Jotkut tietenkin tykkäävät tästä, mutta en itse ole erillisen combat musiikin ystävä jos siinä ei ole mitään suurempaa melodiaa. Tästäkin tulee mieleen Serious Sam ihan täysin, mutta siinä musiikki ei ollut niin agressiivista ja oli sentään jotain melodiaakin, niin se ei puuduttanut.
Jos kentässä on jo hyvä ambientmusa (joka on parhaassa tapauksessa nostalginen koska on tutuja melodioita alkuperäisistä), niin tuo areenoiden mättöpaske alkaa puuduttamaan hetken jälkeen - Varsinkin jos nightmarella joutuu pelaamaan kohtia useamman kerran, kun kuolee niin helposti yhden virheen takia. Ilman arenaosuuksia ja tuota combatmäiskettä todennäköisesti vaan nauttisin tästä enemmän.
 
Tykkäsin toistaiseksi enemmän Doom 2016 kenttädesignista ja questiflowista jos rehellisiä ollaan, mutta takana onkin vasta Eternalin toka "talvimappi" ja kohta ilmeisesti ensimmäinen pomo(?) vastassa. Katsotaan miten mieli muuttuu...

Tai siis miten tämän nyt selittäisi... Tuntuu vaan vähän oudolta, että kentät on niin epärealistisen oloisia, kun kaikki paikat vaikuttaa tosiaankin tasohyppelypulmanratkonnalta.
Tarkoitan, että ei edes yritetä tehdä kenttiin mitään logiikkaa. Samalla olisin toivonut myös säikäytysvihuja seinien takaa ja realistisemman oloisia laitoksia jne. eikä vaan näitä kenttään jatkuvasti alloissa spawnaavia vihuja, jossa jokainen erillinen taistelutanner on kuin PVP Duel Areena.
Välialueet areenoiden välillä on sitten tätä sokkelo dash/wallclimber osiota. Salareista plussaa kuten kaikista easter eggeistä. Esim. dopefishin näkeminen eri paikoissa vieläkin lämmittää mieltä. :)

No enemmän tämä Eternal alkuperäisten doomien suuntaan kumartaa kenttädesignissa kun 3:n tai Doom 2016. Ei ne alkuperäsen doomin kentät todellakaan mitään kovin "realistisia" ollut. Hyvin epäloogisia ja "huvipuistomaisia" sokkeloita. Tässä on otettu siihen lisäksi vaan tuommonen quake areena tyyppinen toiminta.

Toki itsekkin tykkäsin myös Doom 3:n ja 2016:n realistisemmista kartoista. Doom 2016 oli ehkä vähän semmonen hybridi 3:n ja tämän väliltä. Tässä sitten otettiin palutteen pohjalta rohkeasti kunnon askel arcade räiskinnän suuntaan ja unohdettiin realistisemman kenttäsuunniteelun rajoitteet sen osalta. Itselle tämäkin suunta maistuu oikein hyvin. Toki on ymmärrettävää, että kaikki eivät tykkää.
 
No enemmän tämä Eternal alkuperäisten doomien suuntaan kumartaa kenttädesignissa kun 3:n tai Doom 2016. Ei ne alkuperäsen doomin kentät todellakaan mitään kovin "realistisia" ollut. Hyvin epäloogisia ja "huvipuistomaisia" sokkeloita. Tässä on otettu siihen lisäksi vaan tuommonen quake areena tyyppinen toiminta.

Toki itsekkin tykkäsin myös Doom 3:n ja 2016:n realistisemmista kartoista. Doom 2016 oli ehkä vähän semmonen hybridi 3:n ja tämän väliltä. Tässä sitten otettiin palutteen pohjalta rohkeasti kunnon askel arcade räiskinnän suuntaan ja unohdettiin realistisemman kenttäsuunniteelun rajoitteet sen osalta. Itselle tämäkin suunta maistuu oikein hyvin. Toki on ymmärrettävää, että kaikki eivät tykkää.

Totta, mutta ei ne vanhatkaan mitään huvipuistoja välttämättä graafisesti olleet - varsinkaan kun sitä tasohyppelyä eikä hyppyä ei vanhoissa ollut teknisten rajoitteiden puolesta.
Lähinnä juoksua ja avaimien keräilyä eri osista kenttää, että pääsee etenemään... Eli ei yhtään lineaarista. Plus Doomin ekan episodin kartat ainakin yrittivät näyttää tukikohdilta, vasta kun jouduttiin helvettiin niin oli sitten vapaampaa kättä.

Tässä ollaan kuitenkin heti ensimmäisenä Maapallolla, en näe että miksi kukaan rakentaisi tuommosta tukikohtaa mitä cultistejen "base" nyt on... Eli tämä ei kyllä yhtään vaikuta alkuperäiseltä doomilta jos edes sen verta ei ole mietitty kokonaisuutta, enemmänkin Serious Sam spawnaavine areenoineen tästä tulee mieleen (niin hyvässä kuin pahassa).

Pimeät paikat ja jumpscaret myös kokonaan poistuneet. "Pelattavuudeltaan hyvä" mutta jäähän tästä semmoinen kolikkopelien tunnelma kokonaisuudeltaan. Pitää kuitenkin pelata loppuun asti ennen kuin voi sanoa mitään lopullista arvosanaa, ehkä tämä on aivan erilaista loppumetreillä.
 
Totta, mutta ei ne vanhatkaan mitään huvipuistoja välttämättä graafisesti olleet - varsinkaan kun sitä tasohyppelyä eikä hyppyä ei vanhoissa ollut teknisten rajoitteiden puolesta.
Lähinnä juoksua ja avaimien keräilyä eri osista kenttää, että pääsee etenemään... Eli ei yhtään lineaarista. Plus Doomin ekan episodin kartat ainakin yrittivät näyttää tukikohdilta, vasta kun jouduttiin helvettiin niin oli sitten vapaampaa kättä.

Tässä ollaan kuitenkin heti ensimmäisenä Maapallolla, en näe että miksi kukaan rakentaisi tuommosta tukikohtaa mitä cultistejen "base" nyt on... Eli tämä ei kyllä yhtään vaikuta alkuperäiseltä doomilta jos edes sen verta ei ole mietitty kokonaisuutta, enemmänkin Serious Sam spawnaavine areenoineen tästä tulee mieleen (niin hyvässä kuin pahassa).

No isoin ero on se, että nämä eivät ole semmosia helvetinmoisia sokkeloita ja sitten on tätä tasoloikkaa... Ei niissä vanhojen Doomien kentissäkään mitään järkeää/logiikka ollut. Nappeja joka puolella, joista tapahtui kummallisia asioita. Itsellä nyt ei ole juuri ikävä sitä edestakaisin ravaamista ja ihmettelyä, mistä kätköstä löytyy nappi, joka avaa jotain jossain.

Toki DOOM 1:n ekat kentät oli ehkä vähän "realistisempia" ja niissä texturet toki olivat avaruustukikohtamaisia.
Kyllä tämä Etenalkin on omasta mielestä textureiden, demonien linnoitusten ym osalta vähintään yhtä uskottava, kun DOOM II: Hell on Earth


Pimeät paikat ja jumpscaret myös kokonaan poistuneet. "Pelattavuudeltaan hyvä" mutta jäähän tästä semmoinen kolikkopelien tunnelma kokonaisuudeltaan.

Niin no se on varmasti ollut ihan tietoinen valinta ID:ltä, että tähän suuntaan mennään.
 
Aika karu bugi kun HDR päällä kartta on niin tumma, ettei siitä saa käytännössä mitään selvää. Luulisi tuollaisten jäävän kiinni testeissä aika helposti. Noh, eipä karttaa tarvitse muuhun kuin keräilykamoihin niin ei sinänsä haittaa tällä hetkellä.

Eilen alkoi tulla myös kuolemia... eka hävisin kaikki 1UPit ihan mahdottomalta tuntuvaan Slayer Gateen ja vähän sen jälkeen tuli eteen niin iso mättöareena, että en edes tajunnut sen olevan pelattavaa aluetta ja koitin epätoivoisesti tappaa monsut pienellä kaistaleella :)
 
No nyt oli mähinää kun tein tuon Arc Complex Slayer Gate Nightmare:lla.
Oli nimittäin heti alkuun 2 Cyperdemonia kavereineen lämmittelemässä ja loppuun tuli vielä yks Doom Hunteri :D.
Meinasi jo vähän kämmenet hiota.

Spoileriin video jos jotankin kiinostaa.

 
Moni valittaa nyt näistä kentistä ja se on ymmärrettävää, mutta kenttäsuunnittelu on lähellä:

- Quake
- Duke Nukem
- Doom 1 & 2

Toisaalta on hyvinkin moderneja kenttiä kuten "Super Gore Nest" ja "Phobos". Täytyy sanoa että Doom Eternal on siinä mielessä epätasainen peli että se on niin moneen suuntaan hyppivä. Lumimaa on kuin eri peli verrattuna tukikohtaan Marsin kuussa.

Kenttien taso on mielestäni todella vaihteleva.
 
No nyt oli mähinää kun tein tuon Arc Complex Slayer Gate Nightmare:lla.
Oli nimittäin heti alkuun 2 Cyperdemonia kavereineen lämmittelemässä ja loppuun tuli vielä yks Doom Hunteri :D.
Meinasi jo vähän kämmenet hiota.

Spoileriin video jos jotankin kiinostaa.



Voitko tallentaa tuon 1080p? Kiitos.
 
Moni valittaa nyt näistä kentistä ja se on ymmärrettävää, mutta kenttäsuunnittelu on lähellä:

- Quake
- Duke Nukem
- Doom 1 & 2

Toisaalta on hyvinkin moderneja kenttiä kuten "Super Gore Nest" ja "Phobos". Täytyy sanoa että Doom Eternal on siinä mielessä epätasainen peli että se on niin moneen suuntaan hyppivä. Lumimaa on kuin eri peli verrattuna tukikohtaan Marsin kuussa.

Kenttien taso on mielestäni todella vaihteleva.

Joo niin kuin itse sanoin, että oma kokemus oli vasta kun pari ensimmäistä kenttää läpi pelattuna. Nyt seuraavista olen tykännyt paljon enemmän kuten tuo "Super Gore Nest". Vastaa oikeastaan enemmän noita vanhoja pelejä kentän tyyliltään minusta, eikä taas visuaalisesti mikää näytä ns. out of place toisin kuin siinä lumimaa cultistin kentässä. Eli kyllä tämä peli tuntuu ainakin paranevan kun kenttiä pelaa läpi. Kaikkeen myös tietenkin tottuu.

Hah tuli avattua ja otettua käyttöön se sentinel skini, niin nyt on oikea kämmen täysin ilman hanskaa. Kaikkeen pieneen on kyllä panostettu. :)
 
No nyt oli mähinää kun tein tuon Arc Complex Slayer Gate Nightmare:lla.
Oli nimittäin heti alkuun 2 Cyperdemonia kavereineen lämmittelemässä ja loppuun tuli vielä yks Doom Hunteri :D.
Meinasi jo vähän kämmenet hiota.

Spoileriin video jos jotankin kiinostaa.


Toi meni yllättävän helposti itellä. Siihen edelliseen gateen samalla levelillä jäin kunnolla jumiin. Nightmare kyllä haastaa ihan aidosti välillä, tulee upeita onnistumisen fiiliksiä kun pääsee lopulta jumista eteenpäin.
 
Onko mitään muita hyviä komboja, mitä tykkäätte käyttää? Super Shotgun / Ballista alkaa käydä vähän tylsäksi, mutta eipä oo mitään läheskään yhtä tykkiä löytynyt, jos haluaa maksimidamat.
 
Onko mitään muita hyviä komboja, mitä tykkäätte käyttää? Super Shotgun / Ballista alkaa käydä vähän tylsäksi, mutta eipä oo mitään läheskään yhtä tykkiä löytynyt, jos haluaa maksimidamat.

Oikeastaan haulikko full auto modella mastery perk päällä on ollut se millä nightmarea olen clearannut. Toinen ylikäytetty ase itsellä on ns. snipatila siinä kiväärissä, tuntuu että muut tarvitsee liikaa paukkuja ollakseen kauhean hyödyllisiä. Snipalla clearaa kaiken "roskan" yhdestä ja menee useamman läpi vielä ja hidastushypyllä erittäin helppoa kylvää kaikki weakpostit vihuista... Mitä nyt mangubuksiin on aina nopeasti burstirakettia on tullut käytettyä koska se on siihen loistava vehje.

Supershotty on ihan ok 1v1 tilanteeseen, mutta turhan usein sillä jää ns. jyrän alle kun paljoa porukkaa ja paukut loppuu, niin siksi tykkään automaattihaulikosta melkein loputtomilla paukuilla ja hyppy mouse2 hidastuksella hallita kenttää kaikista eniten, ei tarvitse kokoaja olla sahaamassa tai vaihtamassa pyssyä, kun tarkasti ammuttuna saat aina paukut täysin takaisin, mitä nyt isoimmista vihuista ottaa vähän takkin. Sillä siis tuhoo minkä keskitason vihun erittäin nopeasti jos vaan hallitsee burstin aikana tähtäyksen.
 
Oikeastaan haulikko full auto modella mastery perk päällä on ollut se millä nightmarea olen clearannut. Toinen ylikäytetty ase itsellä on ns. snipatila siinä kiväärissä, tuntuu että muut tarvitsee liikaa paukkuja ollakseen kauhean hyödyllisiä. Snipalla clearaa kaiken "roskan" yhdestä ja menee useamman läpi vielä ja hidastushypyllä erittäin helppoa kylvää kaikki weakpostit vihuista... Mitä nyt mangubuksiin on aina nopeasti burstirakettia on tullut käytettyä koska se on siihen loistava vehje.

Supershotty on ihan ok 1v1 tilanteeseen, mutta turhan usein sillä jää ns. jyrän alle kun paljoa porukkaa ja paukut loppuu, niin siksi tykkään automaattihaulikosta melkein loputtomilla paukuilla ja hyppy mouse2 hidastuksella hallita kenttää kaikista eniten, ei tarvitse kokoaja olla sahaamassa tai vaihtamassa pyssyä, kun tarkasti ammuttuna saat aina paukut täysin takaisin, mitä nyt isoimmista vihuista ottaa vähän takkin.
Haulikko full autolla nostaa kyllä hymyn poskille. Vähän kyllä jäänyt itellä käyttö vähemmälle kun liike hidastuu silloin kun on nappi pohjassa. Aika valikoidusti joutuu miettimään milloin on varaa jäädä vähän hitaammaksi maaliksi. Mutta varmaam, kun käyttää paljon, niin oppii haistamaan milloin sen koko rummun voi ampua menemään.

Sniperi kans itellä käytössä paljon. Se taisi olla eka ase, jonka päivitin tappiin ja suoritin masteryn.

Super shotty tosiaan yksin liian hidas, mutta kun ampuu joka toisen kudin ballistalla niin putoaa isotkin vihut nopeesti.

Taidan huomenna suosituksestasi kokeilla vähän enemmän pelata autohaulikolla.
 
Ehkä jääpommi on autoshottyn paras kaveri isoimpiin vihuihin, se kannattaa ottaa käyttöön siinä tilanteessa jos ei ole ollut muuten käyttöä. Siellä on se perkki että jäätyneeseen tekee enemmän damagea = ei lopu padit niin helposti.
 
Ehkä jääpommi on autoshottyn paras kaveri isoimpiin vihuihin, se kannattaa ottaa käyttöön siinä tilanteessa jos ei ole ollut muuten käyttöä. Siellä on se perkki että jäätyneeseen tekee enemmän damagea = ei lopu padit niin helposti.
Jääpommista taitaa löytyä kaikki päivitykset jo, mutta ei hirveesti oo tullu hyödynnettyä, kun ne jäätyneet vihut ei silti pudota paljoa kamaa, ja kestää osumaa. Jäänyt ehkä vähän sellaiseksi getaway-tempuksi, jos lauma vyöryttää nurkkaan, ja pitäs päästä pakenemaan.
 
Itse en käytä full autoa oikeastaan ollenkaan. Sticky bomb huomattavasti parempi omasta mielestä. Sillä on hyvä "sniputella" weak pointit paskaksi ja samalla tekee damagea muillekin vihuille, kun uogrdidaa blast radiusta. Sitte kun itse pidän combat shottya "perusaseena", jonka kanssa liikun siirtymissä, niin toi sticky bomb modi tuo kantamaa ihan pirusti, jiten voi tappaa one shotilla nopeesti pikkasen kauempanakin olevan vihun ja tietysti cacodemonit kaatuu saman tein.

Sitten heavy Cannonin snipu + ilma hidastus rune on ihan op combo ja kovassa köytössä. Toi koko rune on aika OP omasta mielestä. Ainoa ärsyttävä asia ko. Runessa on se, että sen aikana esim. RPG:n lock on hidastuu myös... Liekö bugi va tarkoituksenmukainen toiminta.

Kaikkia aseita tulee kyllä käytettyä aika hyvin. Hyvä combo on antaa isolle möllile ensin blood punch ja sitten perää super shotgunila naamaan. Jääkranu ja sitte normikranu perään ja tarvittaessa tuplana. Tota tullu käytettyä aika paljon kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti olen ainoa Ghostbuster täällä päin.

Pelattavuus: 10
Kartat: 5-10 (taso vaihtelee)
Juoni: "voi hyvänen aika sentään"
Tunnelma: 9
Grafiikka: 10
Äänet: 10
Vihut: 9

Se mistä olisin toivonut että revitään lisää on muut ihmiset pelin sisällä. Niiden ympärille olisi voinut rakentaa enemmän. Selviytyneet. Vastarinta. Tyyliin Terminator Salvation ja vastaavat. Tästä on hyvä jatkaa. Doom on tullut jäädäkseen.

Jos pelaatte vanhempia pelejä kuten Duke Nukem tai tämä Ion Fury, niin Doom Eternalin arvostus senkun nousee. Kyllähän id on voinut luoda vaikka minkälaisia kenttiä, mutta tässä näkyy että on haluttu miellyttää laajaa yleisöä. Mennään putkesta laajaoille alueille kuin jossain Halo-sarjassa.

 
Olenko muuten myös ainoa Ghostbuster, joka pelaa Doom Eternalia:

"Classic Weapon Pose"
 
Itse en käytä full autoa oikeastaan ollenkaan. Sticky bomb huomattavasti parempi omasta mielestä. Sillä on hyvä "sniputella" weak pointit paskaksi ja samalla tekee damagea muillekin vihuille, kun uogrdidaa blast radiusta. Sitte kun itse pidän combat shottya "perusaseena", jonka kanssa liikun siirtymissä, niin toi sticky bomb modi tuo kantamaa ihan pirusti, jiten voi tappaa one shotilla nopeesti pikkasen kauempanakin olevan vihun ja tietysti cacodemonit kaatuu saman tein.

Sitten heavy Cannonin snipu + ilma hidastus rune on ihan op combo ja kovassa köytössä. Toi koko rune on aika OP omasta mielestä. Ainoa ärsyttävä asia ko. Runessa on se, että sen aikana esim. RPG:n lock on hidastuu myös... Liekö bugi va tarkoituksenmukainen toiminta.

Kaikkia aseita tulee kyllä käytettyä aika hyvin. Hyvä combo on antaa isolle möllile ensin blood punch ja sitten perää super shotgunila naamaan. Jääkranu ja sitte normikranu perään ja tarvittaessa tuplana. Tota tullu käytettyä aika paljon kanssa.

Sitten monesti koitan säästää/pitää benssa kolmos tasolla niin kauan, että pääsee sahamaan yhden isommankin demonin. Sen jälkeen voi sitte loppu combatin ajan sahailla noita pienempiä, jos tarvii äkkiä pateja.
 
Viimeksi muokattu:
Saitteko avaimen cdkeys.com:sta? Tilasin aamulla kortilla ja kaikki mitä tuli oli pari tyhjää emailia. Kävikö kenellekkään muulle näin? "Instant deliveryä" mainostavat mutta nyt ei kyllä ollut näin. Se on charge back jos ei huomiseen mennessä kuulu eli 24h tilauksesta.

Onko se paikka scammia vai saiko joku tuolta avaimen heti maksun jälkeen kuten mainostavat?
 
Viimeksi muokattu:
Saitteko avaimen cdkeys.com:sta? Tilasin aamulla kortilla ja kaikki mitä tuli oli pari tyhjää emailia. Kävikö kenellekkään muulle näin? "Instant deliveryä" mainostavat mutta nyt ei kyllä ollut näin. Se on charge back jos ei huomiseen mennessä kuulu eli 24h tilauksesta.

Onko se paikka scammia vai saiko joku tuolta avaimen heti maksun jälkeen kuten mainostavat?

Kyllä sain avaimen. Ennakko tilasin Doomin julkaisu viikolla. Sähköpostiini tuli pari viestiä joissa mukana linkki avaimen saantiin. Tyhjää emailia mitä tarkoitat?
 
Subject:
Order Confirmation "order number" – Access your CDKeys purchase​
From:
"CDKeys.com" <mail@cdkeys.com>​
Date:
Tue, March 24, 2020 10:22 am​


Tässä kaikki. Mailin sisältö on tyhjä eikä mitään linkkiä näy. Piti klikata "View as HTML" niin sitten se maili avautuikin. LOL
Kyllä se avain sieltä oli tullutkin. Vaikeeksi on mennyt, piti vielä SMS vahvistuksella laittaa, että sai avaimet. Eikä hyväksynyt elle proxyä (oma VPS missä on Squid-proxy) disabloinut. Naurettavaa touhua.
 
Viimeksi muokattu:
Subject:
Order Confirmation "order number" – Access your CDKeys purchase​
From:
"CDKeys.com" <mail@cdkeys.com>​
Date:
Tue, March 24, 2020 10:22 am​


Tässä kaikki. Mailin sisältö on tyhjä eikä mitään linkkiä näy. Piti klikata "View as HTML" niin sitten se maili avautuikin. LOL
Kyllä se avain sieltä oli tullutkin. Vaikeeksi on mennyt, piti vielä SMS vahvistuksella laittaa, että sai avaimet. Eikä hyväksynyt elle proxyä disabloinut. Naurettavaa touhua.

Hyvä juttu että sait kuitenkin avaimen. Ei muutaku Rip and Tear! ;)
 
Mä tilasin tämän: DOOM Eternal PC (WW) + DLC

Ymmärsinkö oikein, että saan yhden DLC-paketin kun joskus julkaisevat sen? 2 CD-KEY:tä tuli emailin linkin mukana.
 
Mä tilasin tämän: DOOM Eternal PC (WW) + DLC

Ymmärsinkö oikein, että saan yhden DLC-paketin kun joskus julkaisevat sen? 2 CD-KEY:tä tuli emailin linkin mukana.

Eikö sillä toisella koodilla avaudu tämä the Rip and Tear Pack DLC. Mä tilasin ton pelkän perus pelin ei mitään dlc mukana.
 
Olit oikeassa. Mä katos aamulla väsyksissäni tilasin. Se on tätä kun on tuhat muuta asiaa menossa :) Mitä toi DLC sisältää. Se ei selvinnyt. En ole kerinnyt perehtymään. Pääasia, että se avain tuli, meinasi meinaan käämit jo palaa.
 
Olit oikeassa. Mä katos aamulla väsyksissäni tilasin. Se on tätä kun on tuhat muuta asiaa menossa :) Mitä toi DLC sisältää. Se ei selvinnyt. En ole kerinnyt perehtymään. Pääasia, että se avain tuli, meinasi meinaan käämit jo palaa.

1585061463856.png

The Rip and Tear Pack includes: ● DOOT Revenant player skin to use in Battlemode ● Cultist Base Master Level - A remixed version of the campaign level "Cultist Base," with new challenges and surprises ● "Throw-back" Shotgun Weapon Skin - Bring DOOM's original shotgun to bear on DOOM Eternal's demon hordes
 
Testasin vähän miten AMD 3600 & 980ti vielä jaksaa sätkiä kun grafiikoita ruuvaa ylöspäin. Resoluutiona 1080p.
Pelaaminen meni ainakin sekasin kun noita lukemia yritti seurata ;)

edit: video spoileriin
 
Viimeksi muokattu:
Rupee olee välineet kohillaan kun Mars Core Slayer Gate meni nightmare:lla heittämällä läpi ja siellä olevan Marauderin tappamiseen kului aikaa kokonaiseen 1 sekunttia.

 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 264
Viestejä
4 485 716
Jäsenet
74 129
Uusin jäsen
GentlePeace

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom