Dirt Rally 2.0

Nyt on tullut ehkä joku 40h ajeltua ja alkaa saamaan jotain tuntumaa nelivetoisiin autoihin. Ajat on onnistuessa jossain 1000 parhaan joukossa, joskus jopa 500 parhaan joukossa. Ihan mukava huomata kehitystä ja uskaltaa luotettavammin ajaa kovempaa. Tiukat mutkat tuottaa hankaluuksia kun erillistä käsijarrua ei vielä ole ja mutkiin ajaminen on haparoivaa. Mitään säätöjä en ole autoihin vielä tehnyt ja kytkintä en ole käyttänyt, noilla varmaan voisi saada lisävauhtia kun tietäisi mitä tekee.
 
Tässä pelissä kun ei voi editoida nuotteja jotka on paikoin aika pahasti pielessä niin niiden mukaan ajaminen on vaikeaa kun ei löydy mitään luottoa. Itse yirtin tätä Skotlannin ek:oilla kun ne julkaistiin mutta ei siitä tullut yhtään mitään, tosi varovaisesti jos olisi ajanut niin ei olisi tullut ulosajoja mutta tuolloinhan se on lähes sama kuin ajaisi kokonaan ilman nuotteja.

Ongelma taitaa olla sinun kohdalla se, että "tosi varovaisesti" on aivan mieletöntä kyytiä jolloin se ehkä hieman optimistinen nuotti vie herkästi turmioon :D

Itselläni onnistui Skotlannin ajo nuotista vallan hyvin, kun en ole superkuski. Tiellä pysyn tasaisesti, mutta erityisen nopea en ole. Sillon kun pelasin lähes päivittäin niin nappisuoritus dailyssa tarkoitti nippanappa top 100 sijoitusta, ehkä tietyillä takavedoilla jossain Kreikassa (josta ykkösesen peruilta aika paljon kokemusta) jopa top 50.

Reittiä olisi oltava vähintään viisin-, ehkä jopa kymmenkertainen määrä, että melko kasuaalikin kuski ei oppisi ainakin pätkien layouttia ja pahimpia paikkoja ulkoa. Tämä ei välttämättä olisi mahdotonta, jos realistisista teistä luovuttaisiin.
 
Itse inhoan yli kaiken rallien etukäteen treenaamista niin että muistaisi ulkoa joka paikan. Se ei vaan kuulu lajiin... Tämä ei sitten ole muiden mollaamista, vaan itselläni treenaaminen vie ajoilon pois aika tehokkaasti ja aiheuttaa kisaan vain turhaa painetta. Silloin kun aloin pelaamaan tätä peliä, niin tuli jonkin verran harjoiteltuakin, mutta viimeisen vuoden ajan olen lähtenyt melkein kaikkiin kisoihin täysin kylmiltään, korkeintaan ajanut yhden shakedownin ennen pätkälle starttaamista. Mutta kun ek-kilometrejä on pelissä rajallinen määrä, niin muutaman sadan ajotunnin jälkeen jo väkiselläkin muistaa vähintäänkin kaikki rysäpaikat ja nuotit lähinnä ovat enää vain muistin tukena. Kunpa joskus tulisi sellainen peli, joka pystyisi onnistuneesti generoimaan uusia pätkiä vaikka tosielämän teiden perusteella...

Monien eri sarjojen ajaminen on kuitenkin aika hyvin nostanut vauhtia ja hyvällä ajolla on joskus voittanutkin noita daily, weekly tai monthly -challengeja. Tosin ainostaan nelivedoilla, takavedot on vieläkin hieman mysteeri, vaikka niilläkin joskus pärjää kohtuullisesti.

Offtopic: Hyvää treeniä ajella RBR:aa aina välillä. Oppii ajamaan varovaisemmin kovaa.
RBR:n asentaminen on ollutkin ajoittain mielessä. Alkuperäinen peli löytyykin hyllystä ja sitä tuli pelattua jonkin verran kymmenisen vuotta sitten. Mikä plugin nykyään tuohon kannattaa asentaa?
 
Viimeksi muokattu:
Itse inhoan yli kaiken rallien etukäteen treenaamista niin että muistaisi ulkoa joka paikan. Se ei vaan kuulu lajiin... Tämä ei sitten ole muiden mollaamista, vaan itselläni treenaaminen vie ajoilon pois aika tehokkaasti ja aiheuttaa kisaan vain turhaa painetta. Silloin kun aloin pelaamaan tätä peliä, niin tuli jonkin verran harjoiteltuakin, mutta viimeisen vuoden ajan olen lähtenyt melkein kaikkiin kisoihin täysin kylmiltään, korkeintaan ajanut yhden shakedownin ennen pätkälle starttaamista. Mutta kun ek-kilometrejä on pelissä rajallinen määrä, niin muutaman sadan ajotunnin jälkeen jo väkiselläkin muistaa vähintäänkin kaikki rysäpaikat ja nuotit lähinnä ovat enää vain muistin tukena. Kunpa joskus tulisi sellainen peli, joka pystyisi onnistuneesti generoimaan uusia pätkiä vaikka tosielämän teiden perusteella...

Monien eri sarjojen ajaminen on kuitenkin aika hyvin nostanut vauhtia ja hyvällä ajolla on joskus voittanutkin noita daily, weekly tai monthly -challengeja. Tosin ainostaan nelivedoilla, takavedot on vieläkin hieman mysteeri, vaikka niilläkin joskus pärjää kohtuullisesti.


RBR:n asentaminen on ollutkin ajoittain mielessä. Alkuperäinen peli löytyykin hyllystä ja sitä tuli pelattua jonkin verran kymmenisen vuotta sitten. Mikä plugin nykyään tuohon kannattaa asentaa?
Offtopic, mutta vahva suositus RSF (ns. Hungarian -plugin) Rallysimfans.hu - rallysimfans.hu plugin Kyseessä on Installeri, joka asentaa kaiken kerralla (myös peruspelin) eli ei tarvitse säätää paljon asentamisen suhteen. Siinä on nettikisat ja ajantasaiset leaderboardit DirtRally2:n tapaan. Pätkiä on kait satoja, en ole ehtinyt kaikkia ajamaan. Pari kuukautta olen ajellut tätä. Ja päivitetään edelleen säännöllisesti eli on ajan tasalla ajofysiikat ym.

Czech-plugin parempi kuulemma, jos ajaa pääosin kilpaa, mutta on huomattavasti sekavampi ja hankalampi asentaa.
 
Viimeksi muokattu:
Offtopic, mutta vahva suositus RSF (ns. Hungarian -plugin) Rallysimfans.hu - rallysimfans.hu plugin ...
Kiitoksia tästä!
RBR ollut koneella viimeksi joskus 2007 ja nyt latasin tuon ja asensin, myös VR-pluginin joka ainakin Valve Indexillä toimii hienosti.
Fanan DD-Basesta "Comp V2.5" päälle.
Saakohan tähän H-kaaviolle tukea vai pitääkö vaihdella sequentaalina?

NLR Motion Platform V3 tukee myös Richard Burns Rally:a :thumbsup:
 
Kiitoksia tästä!
RBR ollut koneella viimeksi joskus 2007 ja nyt latasin tuon ja asensin, myös VR-pluginin joka ainakin Valve Indexillä toimii hienosti.
Fanan DD-Basesta "Comp V2.5" päälle.
Saakohan tähän H-kaaviolle tukea vai pitääkö vaihdella sequentaalina?

NLR Motion Platform V3 tukee myös Richard Burns Rally:a :thumbsup:
Jompikumpi pitää valita. Ja raakana menee sisään ilman kytkintä, niinkuin DR2.0:ssakin, jos on "clutch override" päällä. Oon ajanut pelkällä sequentaalilla 540-asteella ja lähinnä WRC-Toyotaa.
 
edit: Sain toimimaan.

Kunhan tuon saa jotenkin asetuksien suhteen hierottua kohdilleen, niin kyllähän tuo rallirintamalla tuntuu olevan edelleen kova sana!
 
Viimeksi muokattu:
Mika Salo twitchriimuilee myös Dir Rally kakosta:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
20210201_220436.jpg

Eka päivänä, kun ajelee kisan pois, niin saa tällaisia kuvakaappauksia muistoksi (Vasta 17 oli ajanut tuossa kohtaa).;)
Kovaa kyllä ajoit, ei pystynyt millään samaan vauhtiin vaikka ralli meni omasta mielestä hyvin. Tosin auto taitaa olla huomattavasti hitaampi (Subaru Impreza 2001).

Tällä hetkellä 5.sija ajalla 49:01.693.
 
Kovaa kyllä ajoit, ei pystynyt millään samaan vauhtiin vaikka ralli meni omasta mielestä hyvin. Tosin auto taitaa olla huomattavasti hitaampi (Subaru Impreza 2001).

Tällä hetkellä 5.sija ajalla 49:01.693.
Ajelin perusvarman Argentiinan ilman kolhuja "ei ihan täysillä". Auto vaikuttaa paljon. Toki jos osaa hyvin säätää, niin ei varmaan hirveästi, kun ei kovin pitkiä suoria ollut tuossa rallissa. Perussäädöillä mentiin, kun en parempiakaan keksinyt. Onhan tuossa jo kaksi huristellut ohi.
 
Ite olen ajanut noilla rally technicalin säädöillä, aika hyvin osuu omaan käteen. Ei jaksa noita säätöjä alkaa hieromaan tuntitolkulla. Jotain perän säätöjä ja välityksiä olen tarpeen mukaan tehnyt.
Toki oma vaiva katsoa ja laittaa säädöt mutta hyvin menee snipping toolilla.
 
Onko tämä parempi kuin Dirt rally? Vähän jotenkin tuntuu tuo Dirt vaikeahkolta pelata padilla, oisko tässä vähän hiottu pädituntumaa? Vai onko melko samoissa?
 
Viimeksi muokattu:
Onko tämä parempi kuin Dirt? Vähän jotenkin tuntuu tuo Dirt vaikeahkolta pelata padilla, oisko tässä vähän hiottu pädituntumaa? Vai onko melko samoissa?
DiRT kallistuu ehkä enemmän arcaden puolelle kuin DiRT Rally, joten ohjaimella pelaaminen on vielä tuskaisempaa.
Rallipelinähän nämä eivät ole keskenään edes verrattavissa, DiRT (ilman rallya) on aivan nimensä veroisesti kuraa tässä kategoriassa.
 
DiRT kallistuu ehkä enemmän arcaden puolelle kuin DiRT Rally, joten ohjaimella pelaaminen on vielä tuskaisempaa.
Rallipelinähän nämä eivät ole keskenään edes verrattavissa, DiRT (ilman rallya) on aivan nimensä veroisesti kuraa tässä kategoriassa.
Aivan, siis tarkoitin Dirt rallya, korjaan kysymyksee, pelkkää dirttiä en ole tainnut kokeillakkaan
 
No hyvä etten sitten ehtinytkään ajeleen eventtiä, oli tarkoitus.
Ai taateli ku on nannelia kiinteän rigin, uuden ratin ja käsijarrun kanssa :drool:
 
Olisko neuvoja alkoi dirt rally2.0 nykimään pätkien lopussa viimeisillä sadoilla metreillä Fsp pysyy noin 80 eikä putoa mutta peli vain nykii tapahtuu ainakin time trialissa täytyy testata myös custom tila.
 
Olisko neuvoja alkoi dirt rally2.0 nykimään pätkien lopussa viimeisillä sadoilla metreillä Fsp pysyy noin 80 eikä putoa mutta peli vain nykii tapahtuu ainakin time trialissa täytyy testata myös custom tila.
Oisko yleisöstä johtuvaa tmv. kokeile crowd asetus low:lla tai ihan off:lla. Mutta yleensä startissakin on paljon yleisöä että jos siinä ei fps putoa tai ole alempi niin voi olla joku muu juttu miksi maalissa putoaa. Tee dirt rally 2.0:n pelitiedostojen eheyden varmistus steamissa jos ei tahdo löytyä syytä.
 
VR:n myötä (Quest2 Linkillä + G29) tuli innostuttua tähän peliin taas ihan uudella tavalla, sijoitukset eivät ole vielä juurikaan parantuneet, mutta hauskuutta riittää enemmän ja ehkä sitä vähän paremmin osaa esteitä väistellä ja ennakoida. Ajelin juuri kuukausikisan 306 kitcarilla ja vaikka eturengas meni kahdessa maassa (eli pari pätkää nilkutettiin osittain ja yksi kokonaan pelkällä oikealla eturenkaalla), niin sijoitus 40 paikkeilla tuntui silti mukavalta tuon taistelun jälkeen :) Virtual Desktopilla tätä ei viitsi juurikaan pelata kun sumentaa parhaillakin asetuksilla tien kauempaa ihan mössöksi, mutta tuunatulla Linkillä toimii onneksi nätisti. 3080 saa myös töitä tuolla resolla ihan kiitettävästi niin ihan parhaita asetuksia ei voi päälle kytkeä. Noiden rengasrikkojen jälkeen tuli kyllä mieleen, että vararengas ei kuukausikisoissa olisi ehkä ihan tyhmä idea.
 
Xboxilla oli eilen 10 Gt päivitys odottamassa, en vielä ehtinyt tyyppaamaan, mutta patch notesien mukaan ei mitään isompaa muutosta tai uusia ratoja tms. tullut mukana. Aika iso paketti kuitenkin, onko joku huomannut mitään merkittävää muutosta?
 
Itsekkin kerkesin jo innostumaan kun pleikkari ilmoitti 10 gigan dirtin päivityksestä. Hunajata hun-

Locations:
  • Höljes, Sweden - Adjusted track limits to prevent significant corner-cutting in rare instances.
Miscellaneous:
  • Adjusted performance of dynamic trackside signage.
  • Minor bug fixes and stability improvements (none notable enough to be highlighted).

Ajatamitä vittua? 10gigaa?
 
Xboxilla oli eilen 10 Gt päivitys odottamassa, en vielä ehtinyt tyyppaamaan, mutta patch notesien mukaan ei mitään isompaa muutosta tai uusia ratoja tms. tullut mukana. Aika iso paketti kuitenkin, onko joku huomannut mitään merkittävää muutosta?
Päivitykset on isoja jos korjaavat rx-ratoja tai ek-pätkiä kuten nyt fiksasivat liialliset oikaisupaikat pois Ruotsin Höljes rx-radalta, eli nytkin ko. lokaatio ladataan kokonaisuudessaan uudelleen, taitaa olla jotain muutakin mukana kuten rx-autot koska rx-rata tuskin pelkästään on 14gb (jos koko peli edelleen n.110gb ja ainakin itsellä steamissa koko alle 110gb).

Edeltävä päivityshän oli myös n.14gb kun korjasivat hitboxeja Skotlannin ek-pätkien puukasoihin ja silloin ladattiin uudelleen ne kaikki Skotlanti ek:t.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi en löydä PS4 versiosta 205T16 ralliautoa?
Muutenki aika idioottimainen systeemi missä pitää laittaa koodi jolla avata DLC content... sitte erikseen ladata joka ikinen peliin.
 
Miten et löydä; myyntipuolelta vai omasta tallista? Jos myyntipuolelta niin siellä päivittyy x-tunnin välein myytävät kinnerit
 
Miten et löydä; myyntipuolelta vai omasta tallista? Jos myyntipuolelta niin siellä päivittyy x-tunnin välein myytävät kinnerit
En ole vielä muita B-ryhmäläisiä pelissäni nähny (vastustajia lukuunottamatta).
 

Liitteet

  • IMG_20210220_005936.jpg
    IMG_20210220_005936.jpg
    2,5 MB · Luettu: 160
Juu tuolla näkyykin tuo "new stock in". Muistelisin ettö omalla kohdalla kaikkien A-ryhmäläisten kerääminen oli kyllä tervanjuontia.
 
Juu pitäs kyllä pleikkarillakin tulla ko. auto. Tosin se on niin hankala ajaa, että suosittelen sitä Audia ainakin ohjaimella, niin voi pysyä tielläkin. Audi ja Saksan ralli oli aika upea kokemus :)
 
Juu pitäs kyllä pleikkarillakin tulla ko. auto. Tosin se on niin hankala ajaa, että suosittelen sitä Audia ainakin ohjaimella, niin voi pysyä tielläkin. Audi ja Saksan ralli oli aika upea kokemus :)
En kyllä tiedä, omasta mielestäni tuo Audi on kyllä aivan hirviö kampe ajaa, oli sitten pädi tai ratti.
Oli nimittäin melkomoinen tuska saada se yks trophy mikä vaati tuon Audin ja top tier sijoutuksen dailyssä. Tietty oma habituskin on niin lähellä Löysä Salosen olemusta niin se Pökö tuntuu luonnollisemmalta :D
 
Tuohan on sillee "realistinen", että aina ei ole kaikkia autoja myynnissä. Tavallaan jees, mutta muuten ei sitten tuota linjaa mennä niin aika turha ominaisuus.
Joskus korpeaa kun haluaisi ostaa jonkun tietyn ja sitä ei ole.
 
Pitihän se tällasen sunnuntai suharinkin ostaa lancia 037 evo2 ja käydä testaamassa, kun satuin jonkun dokkarin noista katsoon.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Onko kukaan keksinyt hyviä säätöjä Thurstmaster T150 ratti+poljin yhdistelmälle. Tuntuu että feedbackki on ihan mahdoton ja ratti rynkyttää aika paljon, ajaminen aika epämukavaa default säädöillä. Lisäksi tuntuu, että saa kääntää aika huolella rattia, että kääntyy mutkaan. PS4 kyseessä.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Onko tuo mikä kartta? Germany?
Ajeleeko porukat täällä paljonkin ilman HUD:a kuten tuossa videolla? Itseä alkoi ärsyttämään jo parissa päivässä ne yläreunassa vilisevät ikonit, joten kytkin ne pois ja ajan korvakuulolta kartturin sanelun mukaan. Tosin houkuttelisi kyllä kytkeä koko HUD pois...
 
Ajeleeko porukat täällä paljonkin ilman HUD:a kuten tuossa videolla? Itseä alkoi ärsyttämään jo parissa päivässä ne yläreunassa vilisevät ikonit, joten kytkin ne pois ja ajan korvakuulolta kartturin sanelun mukaan. Tosin houkuttelisi kyllä kytkeä koko HUD pois...
Kaikki HUDit on poissa, ärsyttäviä jouluvaloja ovat.
Joskus toki kiinnostaisi joku tieto, mutta kokonaan poissa parempi.
 
Kaikki HUDit on poissa, ärsyttäviä jouluvaloja ovat.
Joskus toki kiinnostaisi joku tieto, mutta kokonaan poissa parempi.
Kokeilin sitten ajaa kokonaan ilman HUD:a (pl. ilmoitukset kuten "stop by marshall" ja "hold handbrake"). Ajaminen sujui paljon paremmin: ajat paranivat ja kolaroin vähemmän. Ilmeisesti tuo HUD:n esittämä informaatio häiritsi ainakin minulla keskittymistä itse ajamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuo mikä kartta? Germany?
Ajeleeko porukat täällä paljonkin ilman HUD:a kuten tuossa videolla? Itseä alkoi ärsyttämään jo parissa päivässä ne yläreunassa vilisevät ikonit, joten kytkin ne pois ja ajan korvakuulolta kartturin sanelun mukaan. Tosin houkuttelisi kyllä kytkeä koko HUD pois...
eiköhän toi ollut wales. Mulla ei ole mikään käytössä hudissa ja muutenkin koitan mahdollisimman realistiseksi laittaa kuvan. 49" näyttö, niin mukava ajella :D
 
Itselläkin nykyään vr:n kanssa hud pois päältä. Ainoa hankala tilanne tulee jos sattuu pyörähtämään kunnolla sopivan symmetrisessä paikassa ja ei ole mitään havaintoa oikeasta ajosuunnasta. Välillä nuotit tulevat vasta pidemmän ajelun jälkeen, joten aina ei voi siitäkään päätellä ja hylky tulee väärään suuntaan aika nopeasti. Miten muut ovat ratkaisseet asian? Toinen mitä ei näe on sakkoajan määrä varaslähdöstä/ulos/yleisöön ajosta.
 
Notification feed tjtn päälle niin saa ilmoitukset väärään suuntaan ajosta, varaslähdöistä. Sakkosekunteja ei saa näkyyn muuten kuin että timing on päällä mikä on aika ikävää jos ei halua nähdä splittejä. Toivottavasti seuraava dirt rally jos sellaista tulee korjaa näitä juttuja.
 
Notification feed tjtn päälle niin saa ilmoitukset väärään suuntaan ajosta, varaslähdöistä. Sakkosekunteja ei saa näkyyn muuten kuin että timing on päällä mikä on aika ikävää jos ei halua nähdä splittejä. Toivottavasti seuraava dirt rally jos sellaista tulee korjaa näitä juttuja.
Kävin nyt nuo vaihtoehdot läpi ja OSD Messages tuo väärään suuntaan ajosta ilmoituksen, Timing taas noista sakkoajoista mutta ikävä kyllä samalla jatkuvasti juoksevan ajan ja splitit, mitä en niin välittäisi nähdä. Eli OSD Messages voi huoletta olla päällä ilman isompaa häiriötä, mutta varaslähtöä ei huomaa kuin loppuajasta ilman Timingia.
 
Toivottavasti seuraava dirt rally jos sellaista tulee korjaa näitä juttuja.
Niin eikös seuraava ole sitten virallinen WRC, eli kopio DR2:sta uusilla logoilla ja virallisella champparilla. Toivottavasti VRää ei jätetä pois...
 
Rupesin vasta tossa reilu kuukaus takaperin tätä pelaamaa. Niin hyvää rallia. Alkuu vähä time trialii eri vehkeil ja nyt ajellu noita daily ja weekly challengei ja sit racenetista ton official dirt clubin ekan skotlannin rallin. Onks tiedossa mitään hyvii suomiclubei missä ois rallia tarjolla? Liityin tohon 4wd-suomi kerhoo, mut ei taida olla aktiivinen.

Ja mites nää rengas valinnat? Softeilla enimmäksee ajellu jos on parin pätkän välein mahis vaihtaa, muuten sit mediumil. Kuluuko tässä renkaat ajotavan mukaan vai kestääks ne vaan tietyn määrän kilsoja? Koitin vähä kaivella tietoo, mut tuntuu että löytyy vaan mielipiteitä.
 
^omat kokemukset

-softit aina jos on alle 30-40km ajettavaa ja varsinkin jos on märkää soraa, joissain autoissa (ehkä ylitehoiset rwd ja 4wd) voi olla suurempi kuluma joten se voi vaikuttaa hieman. Softit kuluu 30-40km aikana aika paljon joten vauhtia pitää osata sovittaa siihen (esim. sivuttaispito laskee joten mutkiin ei voi mennä yhtä kovaa n.15-20km ajon jälkeen kuin uudemmilla renkailla, pito on tuolloin ehkä jo hivenen alhaisempi kuin uusilla medium renkailla).

Uuden softin ja mediumin ero on ehkä n. 0,5s/km.

- medium 30-70km

- hard: +60-70km

edit: Unohdin soratyypin aiheuttaman kuluman myös, tää on ehkä todennäköisempää kuin suurempi kuluma tietyissä autoissa, joten Argentiina ja Kreikka jotka ovat pelkkää heavy gravelia se rengaskuluma voi olla skriptattu suuremmaksi kuin esim. Puolaan ja Suomeen jotka ovat dirt ja light gravel (oliko myös Uusi-seelanti vain joku gravel?)
 
Viimeksi muokattu:
@msaa12 @karik134
Juurikin tuossa uusimmassa Official Dirt Clubissa sai tätä hieman pähkäillä millä lähtee kun oli vain huolto keskellä rallia. Mediumit riittivät hyvin, muistaakseni oli 70km ja 50km stintit.
Itellä oli ihan lentokeli, mutta viimeisellä eekoolla sitten rikoin renkaani ja se 1,30min ylimääräistä tukkaan :nb:
Jos ette vielä ole ajanut niin täältä löytyy:
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
286 929
Viestejä
4 927 685
Jäsenet
79 270
Uusin jäsen
Magge13

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom