Dirt Rally 2.0

Yläpeukku FWD-autojen lisäämiselle sarjaan. Nyt kun oli ensimmäistä kertaa alla hanskaan sopiva auto, niin ajokin kulki aivan ok lukuunottamatta parin viimeisen pätkän jatkuvaa pumppailua, kun paras rentous katosi. No mutta, ensimmäisen kerran maaliin autoa tai renkaita hajottamatta ja ilman kovin isoja kämmejä. Jos saa esittää toivomuksia sarjaan, niin useammin FWD, R5 ja jos on pakko olla RWD, niin sitten välillä voisi olla H2-luokkaakin. Seuraavaksi taitaakin olla taas H3 RWD eli itselleni paluu ynnä muut sijoille... Ei vaan ymmärrä, että miten noita tehokkaita RWD-pelejä pitäisi ajaa, että kello tykkäisi.
 
Yläpeukku FWD-autojen lisäämiselle sarjaan. Nyt kun oli ensimmäistä kertaa alla hanskaan sopiva auto, niin ajokin kulki aivan ok lukuunottamatta parin viimeisen pätkän jatkuvaa pumppailua, kun paras rentous katosi. No mutta, ensimmäisen kerran maaliin autoa tai renkaita hajottamatta ja ilman kovin isoja kämmejä. Jos saa esittää toivomuksia sarjaan, niin useammin FWD, R5 ja jos on pakko olla RWD, niin sitten välillä voisi olla H2-luokkaakin. Seuraavaksi taitaakin olla taas H3 RWD eli itselleni paluu ynnä muut sijoille... Ei vaan ymmärrä, että miten noita tehokkaita RWD-pelejä pitäisi ajaa, että kello tykkäisi.
Millä ohjaimella ajat ja ohjaimen asetukset?
 
Yläpeukku FWD-autojen lisäämiselle sarjaan. Nyt kun oli ensimmäistä kertaa alla hanskaan sopiva auto, niin ajokin kulki aivan ok lukuunottamatta parin viimeisen pätkän jatkuvaa pumppailua, kun paras rentous katosi. No mutta, ensimmäisen kerran maaliin autoa tai renkaita hajottamatta ja ilman kovin isoja kämmejä. Jos saa esittää toivomuksia sarjaan, niin useammin FWD, R5 ja jos on pakko olla RWD, niin sitten välillä voisi olla H2-luokkaakin. Seuraavaksi taitaakin olla taas H3 RWD eli itselleni paluu ynnä muut sijoille... Ei vaan ymmärrä, että miten noita tehokkaita RWD-pelejä pitäisi ajaa, että kello tykkäisi.

Minä olen ajanut pääasiassa takavetoisilla. Niiden kanssa auton valinnalla on eniten merkitystä. Esimerkiksi se BMW E30 M3 on todella kiikkerä peli, ei saa mutkissa antaa kaasua nimeksikään taikka auton kulma pitää olla juuri oikea. Takavetoisen perä on se mikä heittelehtii, joten kaasua annetaan aina perän asennon mukaisesti, että minkä päällä ne takarenkaat ovat. Parhaassa tapauksessa takavetoisilla saa hyvä vauhdit mutkan aikana, eli luisuu hienosti sen sopivan kaasun siivittämänä kiihdyttäen suoraan heti, kun etuvetoisten kanssa tuntuu tarvitsevan käsijarrua tiukimmissa käännöksissä, tosin joku pro varmaan toimii toisin?
Pieni jarrun näpäytys jos auto meinaa alkaa heittelehtimään on aina paikallaan, mikä hillitsee auton suoraksi. Jarrun painoitus eteen tai taakse ratkaisee vakaudessa paljon. Se oikea kaasun määrä on oleellinen mutkissa tai vaihtoehtoisesti voi kääntyä täysin ilman kaasua - kun ei pakolti tarvitse kässäriä niin ei vauhtikaan tipu yhtä paljon. Olen huomannut myös että auton tuunailu on tärkeää takavetoisten kanssa, kun taas etuvetoisilla ei ole niin justiinsa. Ne vakioasetukset eivät ole todellakaan parhaat vaan yleishyvät, joten kannattaa säätää omaan makuunsa auto paremmaksi. Oma lempparini on noista H2 RWD autoista Fiat 131 Abarth, mutta sekin on jäykähkö kääntää ennen kuin säätää.
 
Millä ohjaimella ajat ja ohjaimen asetukset?

Ihan perus G920:llä ajelen ja tähän hätään en muista tarkempia säätöjä. Jonkun toisen suosittelemat säädöt kopioin, kun peliä aloin pari kuukautta sitten pelaamaan ja niitä säätöjä muutin vain steering saturationin osalta, jotta ohjausta sai vähän nopeammaksi. Muuten tuntui, että korjausliikkeiden osalta oli aina myöhässä, kun tilanne oli päällä. Mutta pitäisi varmaan jaksaa testailla säätöjä lisää, koska varsinkin RWD-autoilla tuntuu, että ratti vastustaa ehkä vähän liikaa nopeita ratin liikkeitä.
 
Yläpeukku FWD-autojen lisäämiselle sarjaan. Nyt kun oli ensimmäistä kertaa alla hanskaan sopiva auto, niin ajokin kulki aivan ok lukuunottamatta parin viimeisen pätkän jatkuvaa pumppailua, kun paras rentous katosi. No mutta, ensimmäisen kerran maaliin autoa tai renkaita hajottamatta ja ilman kovin isoja kämmejä. Jos saa esittää toivomuksia sarjaan, niin useammin FWD, R5 ja jos on pakko olla RWD, niin sitten välillä voisi olla H2-luokkaakin. Seuraavaksi taitaakin olla taas H3 RWD eli itselleni paluu ynnä muut sijoille... Ei vaan ymmärrä, että miten noita tehokkaita RWD-pelejä pitäisi ajaa, että kello tykkäisi.

BMW on ehkä nopein auto tuosta luokasta joten sitä kannattaa käyttää. Stratos, Sierra, Renault voivat päästä melko lähelle ek:sta riippuen, mutta ne ovat myös vähän vaikeampia ajaa.
Itse ajan tuota BMW:tä 720 asteella(pelin soft lock astemäärä tuolle autolle) joka on 80% saturaatio 900asteen ratissa ellet voi asettaa astemäärää suoraan control paneliin. Jos käytät vaihdeviiksiä vaihtamiseen niin pysy 540asteessa tai alle (tai 60% saturaatio 900asteen ratissa).

Laske ainakin wheel friction, suspension (+collision) ffb arvoja niin ratin pyörittäminen kevenee, esim. jos self aligining torque on 75 niin laita wheel friction 50 (+tire friction 50), susp 50 ja collision 0 tai vain hyvin pieni arvo 5-10 kun tästä ei ole juuri hyötyä ajon aikana, oikeastaan vain haittaa koska se vai aiheuttaa hallinnan menetyksen jos osut kevyestikin johonkin tienreunan valliin, samaan tapaan liian suuri suspension efekti voi olla haitaksi.

Tässä mun setup H3 rwd BMW M3:lle Suomeen, tein sillä juuri pohja-ajan custom: Hämelahti ek day+dry 6:47.1 (soft renkaat, 1 vararengas mukana).

- alignment: front toe 0.00, camber -0.75 / rear toe 0.00, camber -1.45
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 18%, preload 20.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock, preload arvo menee max 100.00 niin silloin 10.00 on 10% ja 20.00 on 20% niin koita pitää tämäkin n. 20% alempana kuin driving lock %)
- gears: 0.272 / 0.397 / 0.523 / 0.677 / 0.831 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 44.16, arb 8.00
 
Viimeksi muokattu:
Tässä mun setup H3 rwd BMW M3:lle Suomeen, tein sillä juuri pohja-ajan custom: Hämelahti ek day+dry 6:47.1 (soft renkaat, 1 vararengas mukana). BMW on ehkä nopein auto tuosta luokasta joten sitä kannattaa käyttää. Stratos, Sierra, Renault voivat päästä melko lähelle ek:sta riippuen, mutta ne ovat myös vähän vaikeampia ajaa.

Itse ajan tuota BMW:tä 720 asteella joka on 80% saturaatio 900asteen ratissa ellet voi asettaa astemäärää suoraan control paneliin.
Laske ainakin wheel friction, suspension (+collision) ffb arvoja niin ratin pyörittäminen kevenee, esim. jos sat 75 niin laita wheel friction 50, susp 50, collision 0 (tai 5-10)

- alignment: front toe 0.00, camber -0,75 / rear toe 0.00, camber -1.45
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 18%, preload 20.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock ja samoin preload)
- gears: 0.272 / 0.397 / 0.523 / 0.677 / 0.831 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 44.16, arb 8.00

:tup:Pitääpä koittaa näitä ja harjoitella kaasuttelua. Kaasun käyttö se taitaa itsellä olla isoin ongelma RWD:n kanssa, koska koko ajan tuntuu, että ruopii niin maan perhanasti, mutta auto ei etene. Kun sitten taas vastaavasti FWD auto palkitsee aggressiivisesta kaasun käytöstä, kun kaasu on suuren osan ajasta 100% ja jarrulla sidotaan ja hallitaan luistoa.
 
:tup:Pitääpä koittaa näitä ja harjoitella kaasuttelua. Kaasun käyttö se taitaa itsellä olla isoin ongelma RWD:n kanssa, koska koko ajan tuntuu, että ruopii niin maan perhanasti, mutta auto ei etene. Kun sitten taas vastaavasti FWD auto palkitsee aggressiivisesta kaasun käytöstä, kun kaasu on suuren osan ajasta 100% ja jarrulla sidotaan ja hallitaan luistoa.
Jos haluaa antaa pelin asettaa autokohtaiset kääntösäteet tai- asteet niin pelin asetuksista Soft lock päälle ja ratin kalibrointi pelissä.
 
BMW on ehkä nopein auto tuosta luokasta joten sitä kannattaa käyttää. Stratos, Sierra, Renault voivat päästä melko lähelle ek:sta riippuen, mutta ne ovat myös vähän vaikeampia ajaa.
Itse ajan tuota BMW:tä 720 asteella joka on 80% saturaatio 900asteen ratissa ellet voi asettaa astemäärää suoraan control paneliin. Jos käytät vaihdeviiksiä vaihtamiseen niin pysy 540asteessa tai alle (tai 60% saturaatio 900asteen ratissa).

Laske ainakin wheel friction, suspension (+collision) ffb arvoja niin ratin pyörittäminen kevenee, esim. jos sat 75 niin laita wheel friction 50, susp 50, collision 0 (tai 5-10)

Tässä mun setup H3 rwd BMW M3:lle Suomeen, tein sillä juuri pohja-ajan custom: Hämelahti ek day+dry 6:47.1 (soft renkaat, 1 vararengas mukana).

- alignment: front toe 0.00, camber -0.75 / rear toe 0.00, camber -1.45
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 18%, preload 20.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock, preload arvo menee max 100.00 niin silloin 10.00 on 10% ja 20.00 on 20% niin koita pitää tämäkin n. 20% alempana kuin driving lock %)
- gears: 0.272 / 0.397 / 0.523 / 0.677 / 0.831 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 44.16, arb 8.00
On se karik134 vaan aika seppä näitten säätöjen kanssa! Olin säätäny ja hinkannu niin he..sti ja olin luulossa että paremmaks ei enää saa mutta kun pistin nää karikin säädöt alle ni rupes bemmi tuntuun paljon tasapainosemmalta.
Kiitos karik kun julkaiset näitä niin pääsee muutkin nauttimaan hyvin säädetyllä autolla ajamisesta.
Säädöthän on tietty ajotavastakin ja monesta muustakin muuttujasta kiinni mutta mulle ainakin nää sopii tosi hyvin. Vielä kerran kiitos!
 
BMW on ehkä nopein auto tuosta luokasta joten sitä kannattaa käyttää. Stratos, Sierra, Renault voivat päästä melko lähelle ek:sta riippuen, mutta ne ovat myös vähän vaikeampia ajaa.
Itse ajan tuota BMW:tä 720 asteella joka on 80% saturaatio 900asteen ratissa ellet voi asettaa astemäärää suoraan control paneliin. Jos käytät vaihdeviiksiä vaihtamiseen niin pysy 540asteessa tai alle (tai 60% saturaatio 900asteen ratissa).

Laske ainakin wheel friction, suspension (+collision) ffb arvoja niin ratin pyörittäminen kevenee, esim. jos sat 75 niin laita wheel friction 50, susp 50, collision 0 (tai 5-10)

Tässä mun setup H3 rwd BMW M3:lle Suomeen, tein sillä juuri pohja-ajan custom: Hämelahti ek day+dry 6:47.1 (soft renkaat, 1 vararengas mukana).

- alignment: front toe 0.00, camber -0.75 / rear toe 0.00, camber -1.45
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 18%, preload 20.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock, preload arvo menee max 100.00 niin silloin 10.00 on 10% ja 20.00 on 20% niin koita pitää tämäkin n. 20% alempana kuin driving lock %)
- gears: 0.272 / 0.397 / 0.523 / 0.677 / 0.831 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 44.16, arb 8.00

No, pidin nyt parin tunnin H3 RWD -treenisession tuolla Bemarilla, että jos sitä löytäisi sen pienen ikkunan, jonka sisällä tuollainen auto pitää pysyä. Lopputuloksena se, että kyllä näköjään noilla säädöillä pääsee tuohon 6:47 aikaan (custom Hämelahti ek day+dry, soft renkaat, 1 vararengas mukana). Tarkemmin ottaen 6:47.2, kovempaa ei päässyt parilla extrayritykselläkään...:D Mutta se onkin sitten ihan toinen kysymys, että pysyykö kisassa tiellä tuolla vauhdilla. Kai noilla RWD autoillakin ajelee kun tottuu, mutta aina on tullut syrjittyä niitä pelissä kuin pelissä, jos neliveto tai FWD on vaihtoehto. Tämä olikin varmasti pisin sessio tuollaisella autolla DR1 mukaan lukien.
 
No, pidin nyt parin tunnin H3 RWD -treenisession tuolla Bemarilla, että jos sitä löytäisi sen pienen ikkunan, jonka sisällä tuollainen auto pitää pysyä. Lopputuloksena se, että kyllä näköjään noilla säädöillä pääsee tuohon 6:47 aikaan (custom Hämelahti ek day+dry, soft renkaat, 1 vararengas mukana). Tarkemmin ottaen 6:47.2, kovempaa ei päässyt parilla extrayritykselläkään...:D Mutta se onkin sitten ihan toinen kysymys, että pysyykö kisassa tiellä tuolla vauhdilla. Kai noilla RWD autoillakin ajelee kun tottuu, mutta aina on tullut syrjittyä niitä pelissä kuin pelissä, jos neliveto tai FWD on vaihtoehto. Tämä olikin varmasti pisin sessio tuollaisella autolla DR1 mukaan lukien.
Itsekään en pääse paljon tuon kovempaa enää koska tuo 6:47 on tehty n.98-99% riskitason ajolla (vaikka se oli ensiyritys) eli joku 6:40 parin tunnin hotlappaamisella olisi ehkä mahdollista.
Oliko sulla driving lock 30% kun teit tuon ajan koska tuo vaikuttaa kiihtyvyyteen ja ek aikoihin? Mitä enemmän tasauspyörästö on lukossa sitä parempi kiihtyvyys mutta pitää olla myös varovaisempi kaasun kanssa.

Ajele kaikki pitkät ek:t läpi (Kontinjärvi+Kakaristo, Pitkäjärvi+Hämelahti) jotta löydät pahimmat paikat missä pitää ehkä olla tarkempi. Siellä on muutamia mutkia missä on pahoja pomppuja ja ne voi heittää auton yllättäen poikittain ja silloin ei voi oikein mitään, se road degradation(medium ja high) voi myös vaikuttaa kuinka paljon auto pohjaa tietyissä paikoissa aiheuttaen ohjelmaa(voi joutua nostamaan ride heightia nykyisestä). Ei sun tarvitse välttämättä varmistella kuin se 0,5s/km jotta pääset ilman isompia aikamenetyksiä maaliin eli Hämelahti n.6:55 aikaan ja tuollainen vauhti voi riittää melko korkealle.
 
Itsekään en pääse paljon tuon kovempaa enää koska tuo 6:47 on tehty n.98-99% riskitason ajolla (vaikka se oli ensiyritys) eli joku 6:40 parin tunnin hotlappaamisella olisi ehkä mahdollista.
Oliko sulla driving lock 30% kun teit tuon ajan koska tuo vaikuttaa kiihtyvyyteen ja ek aikoihin? Mitä enemmän tasauspyörästö on lukossa sitä parempi kiihtyvyys mutta pitää olla myös varovaisempi kaasun kanssa.

Ajele kaikki pitkät ek:t läpi (Kontinjärvi+Kakaristo, Pitkäjärvi+Hämelahti) jotta löydät pahimmat paikat missä pitää ehkä olla tarkempi. Siellä on muutamia mutkia missä on pahoja pomppuja ja ne voi heittää auton yllättäen poikittain ja silloin ei voi oikein mitään, se road degradation(medium ja high) voi myös vaikuttaa kuinka paljon auto pohjaa tietyissä paikoissa aiheuttaen ohjelmaa(voi joutua nostamaan ride heightia nykyisestä). Ei sun tarvitse välttämättä varmistella kuin se 0,5s/km jotta pääset ilman isompia aikamenetyksiä maaliin eli Hämelahti n.6:55 aikaan ja tuollainen vauhti voi riittää melko korkealle.

Asetuksina oli driving 48%, braking 18%, preload 20.00. Aluksi noilla asetuksilla meinasi perä lähteä helposti alta, mutta sitten kun oppi keventämään kaasua aina, jos perä vähänkin keveni kummun tai pompun kohdalla, niin ei ollut ongelmia. Joo, varmasti tuollakin EK:lla olisi vielä sekunteja pöydällä, mutta parilla extravedolla alkoi olla jo haastavaa saada kaikkia osuuksia osumaan. Viimeisellä olisi ehkä hitusen parantunut, mutta maaliintulo kontti edellä ei taida olla se nopein tapa:D
 
Harmi kun sarjassa ei voi automaatilla ajaa, erityisesti muutamaan oluen jälkeen olisi suuri apu :beye: mutta kyllä se siitä, en tullut viimeisenä, se riittää mulle :joy:
 
Tuli eilen testailtua Bemmiä suomen maalla @karik134 säädöillä ja pädillä. Oli muuten hyvä ajaa ja kaipa sillä suht kovaakin pääsi. Pitää vielä varmaan vähän ton lukon säätöä kattella, 48/18 pre 20 oli vähän turhan tiukka ehkä omaan käpälään ja 30/6 pre 10 sitte oli taas turhan löysän tuntunen. No täytyy hakea tuosta väliltä säätö,niin eiköhän se siitä. :)
 
Ajoinpa tässä aamusesta yhtä soittoa tämän tuoreimman Jämsän kisan. Vaikka tarkoitus oli, että ajaisi vain hitusen pienemmällä riskillä, niin aika paljon vauhti hidastui treeniajoista, n. suurin piirtein 1s/km:confused:. No, tuli varmaan otettua sitten liian varman päälle, kun ei autoa tarvinnut edes korjailla huollossa...eikä edes kertaakaan käyty ojan pohjalla.
 
Mitä pitäisi säätää ettei auto pompi ku kenguru pallo Jämsässä? kokeilin Karik134 säätöjä
 
Mitä pitäisi säätää ettei auto pompi ku kenguru pallo Jämsässä? kokeilin Karik134 säätöjä
Ihan pikku jarru just ennen hyppyrin nokkaa hillitsee loikkaa aika hyvin. :tup: Vähän ehkä vaikuttaa aikaan mutta pysyy väylällä ja pysyy auto sekä renkaat ehjänä.
Nythän ajellaan Historiceilla ja niitä pitää käsitellä yhtä hellästi kuin kipeetä pi.....iä.:rolleyes:
 
joo se jarru homma on kyllä ollu mukana mutta tuppaa unohtumaan. nostin nyt 2->4mm ja niitä spring rateja yhden pykälän ylös, ehkä vähä hellempi alastulossa tai sitten kuvittelen. ei ainakaa yhtä kovaa rämise auton sisällä.
jotenkin ei vaan vauhti riitä on siellä 10 tienoilla (pumo)
Toki pieniä virheitä, perä käy ojassa välillä jne. nyt nelos etapilla tuli vielä spinni.
 
Ihan pikku jarru just ennen hyppyrin nokkaa hillitsee loikkaa aika hyvin. :tup: Vähän ehkä vaikuttaa aikaan mutta pysyy väylällä ja pysyy auto sekä renkaat ehjänä.
Nythän ajellaan Historiceilla ja niitä pitää käsitellä yhtä hellästi kuin kipeetä pi.....iä.:rolleyes:

Ja on se muutenkin mukavampaa ja realistisempaa sitoa jarrulla vähän ennen hyppyä. Kuin se että hypitään 50m loikkia ja ollaan tunti ilmassa :D

Aikaanhan se toki vähän vaikuttaa, itsellä ei haittaa kun omaksi iloksi ajelen ja fiilistelen.
 
.
Juu mutkiin on pakko sito jarrulla.joku noissa takapotkuissa viehättää kivoja ajaa

Jep, todella hauskaa päästellä menemään. Enemmän kaasun ja jarrun kanssa leikkimistä, verrattuna etu- ja nelivetoihin.

Alustasta, itte laitoin Bemariin iskareiden sisäänvaimennuksen, eteen 2, taakse 1 ja ulosvaimennukset -2. Tosin ei tuolla ulosvaimennuksella ole Jämsässä niin väliä, perusasetuskin menee, mutta vähän tiukempi sisäänvaimennus ottaa isommat alastulot paremmin vastaan. Jousia laitoin edestä, myös pari napsua jäykemmäksi ja vakaimet samaksi, kuin Karik134:lla. Tosin turhaan jaan tipsejä, hävisin sulle 8s, perskules :lol:
 
Tein pieniä muutoksia H3 BMW:n setuppiin ennen clubi kisaa ja vielä kisan välihuollossa, nyt se näyttää tältä

- alignment: front toe 0.00, camber -0.75 / rear toe 0.00, camber -1.42
- brakes: 2380, bias 63%
- differential: driving 48%, braking 24%, preload 30.00 (jos kaasunhallinta on vaikeaa niin laita aluksi driving 30%, braking 6%, preload 10.00 ja nosta arvoja kun siltä tuntuu, yritä pitää säädöissä braking lock arvo n. 20-30% alempana kuin driving lock, preload arvo menee max 100.00 niin silloin 10.00 arvo on 10% ja 20.00 on 20% niin koita pitää tämäkin n. 20% alempana kuin driving lock %)
- gears: 0.272 / 0.382 / 0.513 / 0.667 / 0.826 / 0.985 / FD 0.182 (huiput 195km/h) liian pitkä välitys voi tehdä autosta vaikeammin ajettavan
- damping: front -1.00, -1.00 / rear 0.00, 0.00
- springs: front rh 2.00mm, spr 54.03, arb 11.25 / rear rh 2.00mm, spr 46.86, arb 8.80

Tästä katsottavissa koko eventti
 
Viimeksi muokattu:
seuraavaa kisaa odotellessa, olen koittanu C4lle ettiä säätöjä mutta ei riitä vauhti australian setillä vaikka kuinka raivolla vetää virheittä. esim kailajärvi jää kärjestä +11s
ideoita?
 
Oliko niin että tässä ei ole enää Steam Workshopia kuten oli DiRT Rallyssa (siis heille joilla on Steamin kautta ostettu peli) ?
 
Siis onko tuo Finland tosiaan noin foggy and glarey all the time? Eli kai löytyy valikosta ihan normi midday sun ?
 
joo sillä kulki toisiks parhaiten enkat sain nyt walesin säädöillä 3:12.nn paiskottua. vähän noita välityksiä ehkä voisi säädellä kun kutosta ei juurikaan ehdi käyttää tossa pätkällä. toki se "loppusuora" menee rajottimella kutosellakin.
 
Rälläsin saman tien tuoreimman Jämsän kisan yhtä soittoa alusta loppuun. Alkulämmöksi kerran 1. EK ja sitten kisaan. Tällä kertaa paljon mieleisempi auto alla kuin viimeksi, mutta kylläpä taas kerran lähti niin jäykästi liikenteeseen: ensimmäisen muutaman mutkan aikana vähintään muutama sekunti pataan, kun ei vaan jäykillä hartioilla osunut sisäpuolen ojiin ja sitten kynnettiinkin joka mutkassa toisen puolen ojaa. No, sain sitten hieman käsiä vetreämmäksi parin kilsan jälkeen ja loppuosalla sai tilannetta hieman pelastettua. Seuraavilla pätkillä saikin sitten suurimmaksi osaksi juonesta kiinni, mutta aina välillä meni väkisin vääntämiseksi ja siitä ei kello tykkää. Muistilappu otsaan: pehmeät kädet, pehmeät kädet...:D Vitosen maali oli ainoa isompi tilanne, kun kolasin täydestä laukasta maalipömpelin, mutta ihme kyllä jäähdyttäjä ei tällä kertaa ottanut itseensä. Toisenlaisestakin lopputuloksesta on kokemusta...:dead: Viimeinen EK olikin aika mielenkiintoinen, kun ei ole juuri märällä kelillä tullut Suomessa ajettua DR2:ssa. Ensimmäiset mutkat tuntuivat harvinaisen liukkailta, joten vähän piti alkaa hölläilemään ja tunnustelemaan pitoa. Loppupätkä tuli sillä ajatuksella, että arveluttavissa paikoissa reilusti vauhtia pois. Taisi tulla vähän liikaa nosteltua...:(
 
Siis onko tuo Finland tosiaan noin foggy and glarey all the time? Eli kai löytyy valikosta ihan normi midday sun ?
On ja ei löydy normaalia kirkasta säätä, sumua on aina. Eikä saa edes vesisadetta, vittu mitä paskaa.

Alkanut vituttamaan tuo tyyli millä peliä on tehty. Vanhoista ralleista pitää maksaa ja ne on vielä joiltakin osin huonommin tehty.
 
Viimeksi muokattu:
joo sillä kulki toisiks parhaiten enkat sain nyt walesin säädöillä 3:12.nn paiskottua. vähän noita välityksiä ehkä voisi säädellä kun kutosta ei juurikaan ehdi käyttää tossa pätkällä. toki se "loppusuora" menee rajottimella kutosellakin.

tässä oma setuppi 2000cc Citroenille jolla sain Kailajärveen 3:08.192 customissa (soft renkaat, 1vararengas mukana), 3. nopein aika sinne ja 0,9s pohjista (pohja-aika siellä 3:07.2 citroenilla), kolme vetoa tein ja ne oli välillä 3:08,1-3:10,4

- alignment: front toe 0.00, camber -1.00 / rear toe 0.00, camber -1.30
- brakes: 2830, bias 66%
- differential: front driving 36%, braking 24%, preload 30.00 / centre driv 28%, brak 20%, prel 20.00 / rear driv 50%, brak 40%, prel 43.75
- gears: 0.353 / 0.462 / 0.574 / 0.703 / 0.853 / 1.000 / FD 0.230 (huiput 209km/h)
- damping: front -1.00, 0.00, 0.60mps, -1.00 / rear 0.00, 0.00, 0.60mps, 0.00
- springs: front rh 4.00mm, spr 91.54, arb 12.50 / rear rh 4.00mm, spr 65.96, arb 11.25
 
Fabiassa ainakin toimi Puolan säädöt sellaisenaan. Tai no, en muuta kokeillutkaan. Kisan jälkeen kokeilin vielä kerran Kailajärveä ja jos en muista väärin, niin meni 3:08.jotain.
 
On ja ei löydy normaalia kirkasta säätä, sumua on aina. Eikä saa edes vesisadetta, vittu mitä paskaa.

Alkanut vituttamaan tuo tyyli millä peliä on tehty. Vanhoista ralleista pitää maksaa ja ne on vielä joiltakin osin huonommin tehty.

Joo..on kyllä paskan näköstä mitä videolta tuota katoin,siis ihme usvaa kokoajan..jos tuo nyt kenestä niin hienoa...kai tähän vielä korjauspäivitys tulee.. ihmetouhua kun kai muuten peli hyvässä kuosissa alkaa olla ja Dr1 grafiikka oli jo
kunnossa tuolta osin.
 
Viimeksi muokattu:
4,00mm ? matalalla ajat :)
kävin ekan pätkän surauttamassa, medium renkailla kisaan ja pikku moka siinä ekassa kolmosen mutkassa 3.16.
Eikö se ole vakiona ihan 0,00mm joten olen nostanut 2 pykälää? Ei huvita hirveästi nostaa maavaraa kun ne alkaa sitten nousemaan kahdelle renkaalle mutkissa.

Oma kisa meni pilalle 3. ek:lla. Soft renkaat oli jo vähän menettäneet pitoa ja ajoin n. 3km ennen maalia yhteen mutkaan hieman liian kovaa, linja valui leveäksi ja puu ja/tai penkka osuman kautta auto katolleen ja rengas vasen takarengas puhkesi. Resetistä varmaan +10s ja yritin ajaa vanteella loppumatkan mutta ehkä 50s hävisin siinäkin aikaa joten olisi ollut melkeinpä sama vaihtaa rengas. Sijoitus oli tuon jälkeen 10. ja +1:11 perässä kärkeä, jatkoin täysillä ajoa loppu ek:t ja sain noustua 6:nneksi ja eroa kärkeen jäi 49 sekuntia.

Tässä viimeinen ek
 
Viimeksi muokattu:
Eikai se nollissa ole. No tosiaan makuasioita tuokin. Tuo usva alkaa kyllä nyppimään laseilla (index) ajaesskin loimottaa välillä niin ettei tietä erota. Kirkkauden tiputin jo 0.7 tasoon
 
Jumankekka mutta olihan liukasta tuolla Suomi sarjan viimesellä pitkällä pätkällä kun alla kuusi kuivan kelin pätkää ja sit olikin oikein kunnolla märkä keli. Kaks kertaa liuku pitkäks ja hipomalla puun ja kiven kylkee pitkin ojan yli takas tielle, oli kyllä oikeen huh huh tilanteet ku yleensä vetelen autoa säästäen varmanpäälle tyylillä kun kärjen tuntumaan ei oo kumminkaan mitään mahiksia.
 
Eikai se nollissa ole. No tosiaan makuasioita tuokin. Tuo usva alkaa kyllä nyppimään laseilla (index) ajaesskin loimottaa välillä niin ettei tietä erota. Kirkkauden tiputin jo 0.7 tasoon

Se ei meinaa, että auton varsinainen maavara on 0mm. Default on suhteellinen nollakohta ja siitä sit aletaan säätämään, voi laittaa miinuksellekkin. Vähän arcade tyyliset nämä DR2:sen auton säädöt, jotkut asiat ilmoitetaan vain suhteellisena defaulttiin, eikä esim ole telemetria-tietoja. Toisaalta, näppituntumalla saa säädettyä ihan hyvin. Itte jätin Fordilla korkeuden nyt Suomessa defaultille, eli nollaan.

Oma kisa meni ihan hyvin, kunnes vikalla pätkällä tupla hypyssä ajovirhe, nopee oikee leveeksi ja ajot oli siinä sitten, dam!


Tuossa vielä edellisen kisan tulokset, 4WD Suomi-Sarja /"SUOMENMESTARI", Ralli 2 Tulokset:
 
Viimeksi muokattu:
Vaihtui tässä näytönohjain niin nyt peli ei tallenna grafiikka-asetuksia ollenkaan. Aina pitää joka käynnistyksen jälkeen laittaa asetukset uudelleen. Mitä tehdä? Poistin jo 'My Games' kansiosta 'hardwaresettings' kansion kertaalleen. Radeon on koneessa ja Windows 10.
 
Tuli verisiä kyyneleitä eilen ajaessa Citikalla. Naarajärvellä näytti kello jo vihreää toisella(?) splitillä, niin eiköhän pitäny nykästä johonkin kiveen aivan turhanpäiten.
Siitä sitten viimeselle eekoolle lievässä harmituksessa ja DR:ssä tämän pomppu sarjan jälkeen tulee "bank(?) on exit" nuottiin jossa on semmonen makea kiviröykkiö. No sieltähän sitä mentiin joku sata kertaa katon kautta ympäri ja infernaalinen vitutus oli valmis, ei vaan sipuli kestä ajaa kovaa riskillä.
No, onhan nuita kisoja vielä tulossa :lol:
 
Tuli verisiä kyyneleitä eilen ajaessa Citikalla. Naarajärvellä näytti kello jo vihreää toisella(?) splitillä, niin eiköhän pitäny nykästä johonkin kiveen aivan turhanpäiten.
Siitä sitten viimeselle eekoolle lievässä harmituksessa ja DR:ssä tämän pomppu sarjan jälkeen tulee "bank(?) on exit" nuottiin jossa on semmonen makea kiviröykkiö. No sieltähän sitä mentiin joku sata kertaa katon kautta ympäri ja infernaalinen vitutus oli valmis, ei vaan sipuli kestä ajaa kovaa riskillä.
No, onhan nuita kisoja vielä tulossa :lol:
Ite vejin sitikalla myös liian kovaa ja yhen hypyn jälkeen "hipaisin" puuta ja hajotin samalla jäähdyttimen ja vasemman etupyörän. Meni nuotti jotenkin ohi ja luulin, että jatkuu suorana hypyn jälkeen.. Meni 45s hukkaan nilkuttaessa n. 100km/h vauhdilla maaliin kolme splittiä..
 
Onko @karik134 lla mikä näyttö? Sori offtopic.
Lasit on iteläni ensisijainen näyttölaite ja nyt on 3kpl 25" 1440p näyttöjä mutta koska enempi laseilla ni olen alkanu miettiä jos jonkun laajiksen hommais. Veisi vähempi tilaa ja sillä pystyy kuitenkin ajamaa näitä dr2, pc2, acc ja varmaan iracinki
 
Ite olen ajellut yhdellä 35" UltraWide näytöllä ja pakko myöntää, että VR-lasit pesee monitorit mennen tullen. Ajomukavuus on selvästi parempi. Jos vaan pää kestää VR:ää, niin suosittelen ehdottomasti sitä monitorien sijaan.
 
Niinpä. Itelläni kävi kyllä päinvastoin.
Tässä ykspäivä testasin näytöillä pelata Jämsän pätkiä. Alkoi se rynkytys tekemään pahaaoloa vaikka camera shake oli nollissa. Laseilla ei mitään ongelmaa, dr2 ajettuna kuitenkin 62h ja pelkästään laseilla tätä kokeilua lukuunottamatta.
 
Onko @karik134 lla mikä näyttö? Sori offtopic.
Lasit on iteläni ensisijainen näyttölaite ja nyt on 3kpl 25" 1440p näyttöjä mutta koska enempi laseilla ni olen alkanu miettiä jos jonkun laajiksen hommais. Veisi vähempi tilaa ja sillä pystyy kuitenkin ajamaa näitä dr2, pc2, acc ja varmaan iracinki
Näyttö on Samsung 49" CHG90 super ultrawide 32:9 3840x1080p 144Hz (900€ maksoi tarjouksesta viime tammikuussa Jimm's:llä).

Tästä löytyy uudempi 1440p versio joka max 120Hz joka on ehkä parempi kun pikselit on pienempiä ja tätä nyt pitää katsoa aika läheltä jotta saa täyden hyödyn (itsellä 50cm katseluetäisyys ja silloin saan 100 asteen hfov:n, vfov on 38 astetta).

Niinpä. Itelläni kävi kyllä päinvastoin.
Tässä ykspäivä testasin näytöillä pelata Jämsän pätkiä. Alkoi se rynkytys tekemään pahaaoloa vaikka camera shake oli nollissa. Laseilla ei mitään ongelmaa, dr2 ajettuna kuitenkin 62h ja pelkästään laseilla tätä kokeilua lukuunottamatta.

Oletko kokeillut camera shake maksimissa? Se ei sattumanvaraista kameran heilumista nimestään huolimatta vaan toimii samaan tapaan kuin muiden pelien "lock eyes to horizon" asetus. Tässä pelissä se ei oikein toimi kovin hyvin koska sen astemäärät on rajoitettu hyvin pieneksi jolloin silmät on lukittuna horisonttiin ja auto+kuskin kroppa kallistelee kaulan alapuolelta(pää pyrkii olemaan suorassa), mutta jos auto kallistuu (keula ylös/alas) yli tietyn pisteen niin kamera/pää lähtee seuraamaan taas auton liikettä ylös/alas. Vr-laseilla tuo toimii paremmin koska sitä ei ole rajoitettu niillä niin pieneksi, mutta jos esim. kaataa auton niin silloin vr-laseillakin "pää" taitaa lukittua auton keulaan mutta ihan varma en ole tästä.

Kyllä itselläkin on pahoja vaikeuksia nähdä teitä kunnolla jossain Argentiinassa ja ehkä joissain muissa maissakin jos on kovin pomppuista.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 195
Viestejä
4 863 985
Jäsenet
78 616
Uusin jäsen
Kappe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom