Dirt Rally 2.0

Osaakohan täällä kukaan antaa hiukan vinkkejä? Aloitin viime viikolla pelaamaan ja toistaiseksi ajelen Xbox ohjaimella.
60-luvun autoilla cruisailu oli mahtavaa ja voitin useamman kilpailun, mutta heti kun siirrytään 70-90 luvulle niin tuntuu siltä että mopo lähtee aivan käsistä. Esim Ford Escort MK3:lla tuntuu ettei pysty edes hipaisemaan kaasua niin auto lentää 100 kierrosta ympäri suoraan puuhun ja mutkissa ei ole pitoa nimeksikään.
Pitääkö tässä jokaista rataa kohti osata säätää juuri 100% tarkat tuningit vai onko kyse vain siitä että tod näk en hallitse kaasun käyttöä ärhäkkäämmillä autoilla ja pitää vain yksinkertaisesti harjoitella?

Edit: Jos on myös suosituksia "helpoille" autoille niin vinkkejä otetaan vastaan. :D
 
Säätöihin tuskin tarvitsee koskea. Ehkä alkuun voi helpottaa jos kokeilee säätää jarrubalansia pykälän tai pari eteenpäin. Muutoin autot pitäisi olla pääsääntöisesti ihan kohtuullisesti säädetty defaulttina, jotta niillä voi harjoitella ajamaan. Itse en tosin ole pädillä koskaan ajellut, niin en osaa sanoa onko sillä miten vaikea opetella ajoa.
 
Tietääkös joku voiko tätä peliä striimata oculuksen Facebook striimaus toiminnolla? Steam versio kyseessä.
 
Osaakohan täällä kukaan antaa hiukan vinkkejä? Aloitin viime viikolla pelaamaan ja toistaiseksi ajelen Xbox ohjaimella.
60-luvun autoilla cruisailu oli mahtavaa ja voitin useamman kilpailun, mutta heti kun siirrytään 70-90 luvulle niin tuntuu siltä että mopo lähtee aivan käsistä. Esim Ford Escort MK3:lla tuntuu ettei pysty edes hipaisemaan kaasua niin auto lentää 100 kierrosta ympäri suoraan puuhun ja mutkissa ei ole pitoa nimeksikään.
Pitääkö tässä jokaista rataa kohti osata säätää juuri 100% tarkat tuningit vai onko kyse vain siitä että tod näk en hallitse kaasun käyttöä ärhäkkäämmillä autoilla ja pitää vain yksinkertaisesti harjoitella?

Edit: Jos on myös suosituksia "helpoille" autoille niin vinkkejä otetaan vastaan. :D

Autojen setupit voi kyllä vaatia hieman muutoksia jotta niistä tulee parempia ajettavuudeltaan.

Jos tarkoitit H2 rwd:n Escort MKII:sta niin siihen ei saa takarenkaille negatiivista rengaskulmaa(camber) jolloin pidon määrä on huonompi takana mutkissa/sivuluisussa ja tuo puutos vaatii ehkä hieman muutosta ajotyyliin.
Jos spinnailet kaasun käytön vuoksi niin lasket differential driving lockia % alaspäin kunnes on hyvä, joissakin takavetoisissa se on aika voimakas (40-50% tai ylikin) ja tuomalla sen alas n. 20-30%:iin kaasunhallinta helpottuu mutta tuolla on hidastava vaikutus aikoihin. Voit vähitellen nostaa driving lock % kun opit hallitsemaan kaasunkäytön paremmin.

Lisäksi Escort MKII:n tasauspyörästön braking lock % voi olla liian voimakas joka voi aiheuttaa massiivisen sivuluisun mutkiin kääntäessä+jarruttaessa. Monessa pelin takavetoisessa voi olla tämä differential: braking lock % liian suurella jos perä lähtee jarrutuksissa(+kääntäessä) liian voimakkaasti alta.

esim. jos asetat Escort MKII:n driving lockin 30% niin laita braking lock n.10-15% ja sitä preloadia ehkä pitää myös laskea tuolloin

Täältä löydät mun säätöjä autoihin Dirt Rally 2.0, all personal best (karik134)
(valitse DR2.0 lokaatio ja scrollaa sillä välilehdellä alaspäin ja ek-pätkien alapuolella on setupit)

tässä ehkä vanhempien luokkien parhaimmat autot tai ne joilla ehkä kannattaa aloitella

- H1 fwd: Mini tai Fulvia (Fulviassa ratti vasemmalla)
- H2 fwd: kumpi tahansa (VW on ratti vasemmalla jos ajat ohjaamonäkymästä)
- H2 rwd: Fiat 131 Abarth (tähän saa laitettua negatiivista rengaskulmaa taakse vs Ford/Opel joihin ei saa, moottori on edessä jonka ansiosta ajettavuus on parempi kuin Renault Alpinessa)
- H3 rwd BMW E30 M3
- Gr B rwd: Lancia 037
- Gr B 4wd: Lancia Delta S4 (kaikki on vaikeita ajaa täysillä, vain pidemmillä suorilla voi oikeasti ajaa kaasu pohjassa)
- Gr A: kaikki on ok (Lancia nopein)
- F2 Kit Car: kumpi tahansa (Peugeot nopeampi)

Ehkä noiden H1 fwd jälkeen kannattaisi ajella H2 fwd -> R2 etuveto -> F2 Kit Car-> moderni neliveto(Gr A, 2000cc, R4, R5) ja jättää nuo vaikeammat takavetoiset(H2 rwd, H3 rwd, Gr B rwd) luokat ja Gr B 4wd autot myöhemmäksi, kun ek:t on tutumpia niin niitä voi olla helpompi ajella. Mutta jos multa löytyy setuppi noihin takavetoisiin niin ainahan voit kokeilla että onko parempi/helpompi ajaa niillä säädöillä kuin vakiona.
 
Viimeksi muokattu:
Osaakohan täällä kukaan antaa hiukan vinkkejä? Aloitin viime viikolla pelaamaan ja toistaiseksi ajelen Xbox ohjaimella.
60-luvun autoilla cruisailu oli mahtavaa ja voitin useamman kilpailun, mutta heti kun siirrytään 70-90 luvulle niin tuntuu siltä että mopo lähtee aivan käsistä. Esim Ford Escort MK3:lla tuntuu ettei pysty edes hipaisemaan kaasua niin auto lentää 100 kierrosta ympäri suoraan puuhun ja mutkissa ei ole pitoa nimeksikään.
Pitääkö tässä jokaista rataa kohti osata säätää juuri 100% tarkat tuningit vai onko kyse vain siitä että tod näk en hallitse kaasun käyttöä ärhäkkäämmillä autoilla ja pitää vain yksinkertaisesti harjoitella?

Edit: Jos on myös suosituksia "helpoille" autoille niin vinkkejä otetaan vastaan. :D

Karik134 antoikin jo hyvät neuvot, mutta tässä omat vinkit. Takapotkuiset H2 ja GT autot pelin vaikempia hallita. Ekkeri vielä H2 luokan haastellisin, kun pitoo vähän ja tehoja suhteellisen paljon. Neuvona, säädä takaveitoisissa lukkoo reilusti pienemmälle, tyyliin 12% niin ei lähde niin helposti lapasesta. Sitten kun opit käyttämään kaasua sopivasti, niin lisäilet lukon prosenttia ittelle sopivaksi. Onneksi tässä pelissä on harvinaisen helpot ja selkeesti havaittavat säädöt. Defauteilla pärjää jo pitkälle. Sitten vaan säätää omaan ajotyyliin sopivaksi, kunhan on riittävän sinut auton kanssa.

4WD Suomi-Sarja -SS EURO CUP- Pistetilanne 2/4
 
Tuli ajettua Qualifier Round 4, Spain: Comienzo De Bellriu, R-GT: BMW M2 Competition


Ei välttämättä nopein auto, Aston Martin ja Porsche todennäköisesti parempi valinta tuohon jos niitä osaa ajaa. Ehkä olisi voinut ajaa Astonilla mutta tein treenivedot BMW:llä ja ei jaksanut treenata enää toisella autolla.
 
Onko muilla äänien kanssa tullut tänään ongelmia? Mulla ei kuulu moottorin ääniä ollenkaan :confused:
 
Piti vähän pelailla, vaan eipä tarvitse kun RaceNet taas vaihteeksi tökkii.
 
RaceNet on kyllä ollut parikin päivää melko tahmeassa jamassa. Mutta sekin on jotenkin niin pieni murhe, kun kumminkin muutaman yrityksen jälkeen aina pääsee kumminkin pelaamaan ja VR toimii niin hyvin. Tuntuu niinkuin VR:n kanssa olisi joku wall-hack käytössä, kun ajo muuttuu niin paljon helpommaksi. Tuntuu daily rallyissäkin keskimääräinen sijoitus parantuneen huomattavasti. Tai sitten RaceNet bugituksen takia paremmat kuskit eivät vain pääse pelaamaan...
 
Olen tässä asentanut tuon windows store version tästä kolme kertaa tällä viikolla niin aina onnistunut herjaamaan seuraavana päivnä että kovalevy on offlines tai puuttuu kokonaan. Ainut millä pelin saa toimimaan on uudelleen asennus. No en maksanu tuosta kuin 1e xbox game passia. Pitääpi ostaa steam salesta tuo.
 
Jaahas...nyt loppu Suomi-sarjan ajot sitten siihen, että Racenet jumahti kunnolla ja laittoi 8 pätkälle hylkäyksen. En siis tuota rataa ehtinyt edes aloittaa. Yritti vain ladata rataa, kunnes antoi yhteysvirheen.
 
Jaahas...nyt loppu Suomi-sarjan ajot sitten siihen, että Racenet jumahti kunnolla ja laittoi 8 pätkälle hylkäyksen. En siis tuota rataa ehtinyt edes aloittaa. Yritti vain ladata rataa, kunnes antoi yhteysvirheen.

Mulla teki viimeselle EK:lle. Pääsin ohittamaan tuon sillain, että menin windowsin puolelle ja käytin nettejä sun muuta auki kiinni. Nakkasin myös wlan pois päältä vaikka ei ollut edes käytössä(piuha käytössä)

Vaikia sanoa mikä nuista "auttoi" mutta huutamista riitti. Koin Kreikassa jo saman kohtalon.
 
Laittakaa viestiä suoraan Codemastersille esim Twitterin kautta että tuon Racenetin suhteen tapahtuisi joskus jotain korjausta, ei täällä siitä itkeminen mitään auta.
Twitter, Facebook, Instagram, mikä tahansa sosiaalinen media nykypäivänä on paras tapa saada viesti perille suoraan devaajille.
 
Laittakaa viestiä suoraan Codemastersille esim Twitterin kautta että tuon Racenetin suhteen tapahtuisi joskus jotain korjausta, ei täällä siitä itkeminen mitään auta.
Twitter, Facebook, Instagram, mikä tahansa sosiaalinen media nykypäivänä on paras tapa saada viesti perille suoraan devaajille.

Tämä +1, tai Codemastersin foorumilla huutelu voi auttaa vähän. Toivottavasti tulee sen verta noottia niskaan, että laittaavat systeemit parempaan kuntoon.

Sama kohtalo oli ittellä nyt, su iltana. Flying Finn kisan aloitus meni reisille, Racenetin pätkäsyn takia ja pääsin aloittamaan kisan suoraan EK2:lta. Ajelin sitten loppu rallin terveisiä, kun sain kerrankin säädettyä Ekkerin mieluisaksi.
 
Viimeksi muokattu:
No mulla tuo oli vasta ensimmäinen kerta kun tuli Racenetin kanssa isompia ongelmia. Ajelin tuon rallin nyt kuitenkin loppuun.
 
Ajattelin tämän ostaaOculuksella ajettevaksi. Siis onko Oculus ja Steam versiot erilaiset? Merkittävääkin eroa?
Steamista tuo lähtee alennuksessa alle 20 ja Oculus kaupassa näky maksavan yli 50€.
 
Ajattelin tämän ostaaOculuksella ajettevaksi. Siis onko Oculus ja Steam versiot erilaiset? Merkittävääkin eroa?
Steamista tuo lähtee alennuksessa alle 20 ja Oculus kaupassa näky maksavan yli 50€.
Nyt kannattaa ostaa ehdottomasti jo Steam versio kun saivat siihen täyden Oculus tuen. Oculus storen versio on vajaa eli siihen ei vielä saa DLC.tä eli lisäosia, ja vaikuttaa pahasti siltä ettei tule saamaankaan.
Käynnistä peli sitten Oculus VR vaihtoehdolla ei SteamVR.llä. VR graffa-asetuksista onkin tuolla aiemmin jo juttua ja Codemastersin foorumilta löytyy lisää.
 
4WD Suomi-Sarja /SS EURO CUP /Saksa tulokset! Sitten onkin vuorossa kauden viimeinen koitos, vauhdikas Puolan soraralli :)
 
Laittakaa viestiä suoraan Codemastersille...
Eiköhän täältä muutkin ole laittaneet Codemastersin foorumille asiasta noottia.
Siellä paitsi community manager PJTierney, niin myös muut DiRT tiimin jäsenet seuraavat keskusteluja.
"42 minutes ago, PJTierney said:
Hi all, just a quick update.
Team's been aware of server connection issues since they came up (there's a notification system for this) and are investigating the causes.
Also, there's some maintenance planned for the coming weeks, expect a forum announcement when that happens."

Ei varmaan kannata ajoittaa tärkeämpiä ajoja pe-su iltoihin, koska silloin tuntuu jumittavan pahiten.
Mahtaa harmittaa niitäkin keillä mennyt World Series hyvin ja nyt serveri ongelmien takia saivat tulokseksi DNF :shifty:

upload_2019-10-14_17-22-9.gif
 
Ei nyt ole kyse pelkästään tästä yksittäisestä, viime vkonlopun kestäneestä blackoutista, vaan kyllä tuo sivusto on ollu tahmeeta paskaa koko tämän 4 vuotta siitä asti kun DR julkaistiin.
 
Nyt vasta aloitin tässä varsinaisen uramoodin pelaamisen ja en nyt oikein ymmärrä että miten nuo ajoluokat ja kisat menee.
Valitsin autoksi H2 luokan auton ja ajoin 6 vai oliko 8 kisaa joissa oli kaikissa 4 eri pätkää ja ei kisoissa mistään luokasta mainittu missään mutta kuitenkin nuo 6 tai 8 kisaa oli näkyvillä ja niistä pystyi valitsemaan.
Sitten vaihdoin auton R2 luokkaan ja ei näkynyt edes mitään mistä valita kisoja vaan pystyi vaan aloittamaan siitä aloitusnäkymästä suoraan seuraavan kisan mistä mitään tietoa ollut...

Voiko tässä uramoodissa siis aina vain valita minkä auton lystää ja seuraava kisa on mikä sattuu?
 
Viime yönä pääsi ekaa kertaa tyypittämään tätä kunnolla motion rigillä veeärränä. Upea peli, eikä enää tietoakaan lagittamisesta (i5-9600k + rtx2060 super)
Saattaapi jokunen tunti vierähtää tulevaisuudessa :tup:
 
Nyt vasta aloitin tässä varsinaisen uramoodin pelaamisen ja en nyt oikein ymmärrä että miten nuo ajoluokat ja kisat menee.
Valitsin autoksi H2 luokan auton ja ajoin 6 vai oliko 8 kisaa joissa oli kaikissa 4 eri pätkää ja ei kisoissa mistään luokasta mainittu missään mutta kuitenkin nuo 6 tai 8 kisaa oli näkyvillä ja niistä pystyi valitsemaan.
Sitten vaihdoin auton R2 luokkaan ja ei näkynyt edes mitään mistä valita kisoja vaan pystyi vaan aloittamaan siitä aloitusnäkymästä suoraan seuraavan kisan mistä mitään tietoa ollut...

Voiko tässä uramoodissa siis aina vain valita minkä auton lystää ja seuraava kisa on mikä sattuu?
Voit aloittaa kauden millä autolla tahansa, ei ole mitään järjestystä millä autoilla se pitää tehdä.

Kausi sisältää 6 kisaa (peli valitsee satunnaisesti ne 11 vaihtoehdosta ja kun Suomi tulee niin sitten niitä on 12kpl) ja aluksi siinä on 4ek:ta per kisa ja jokainen tason nousu lisää 2ek:ta (5-tasolla Mastersissa on maksimit 12ek:ta per kisa).
 
Huhhuh... tämän perusteella ehdoton NO GO tämä "rallisimulaattori"... että lähetään viivalta kolmosella? Että tuommosta bimmeriä ajetaan ku mikroautoa? Kyllä täytyy kiittää itteänsä siitä että on kerrankin ollu malttia odottaa että mitä tästä tulee... No taattua CM shaibaahan siitä on tullu..

Jännä juttu kyllä että se ainoa oikea rallisimulaattori eli R(ichard)B(urns)R(ally) o vielä 15 vuoden jälkeenkin se "the rallisimulaattori".. sori offtopic ja eka postaus vielä raiskaa koko tämän ketjun ei vaan voinu minkään itselleen.
Tuli ajettua Qualifier Round 4, Spain: Comienzo De Bellriu, R-GT: BMW M2 Competition


Ei välttämättä nopein auto, Aston Martin ja Porsche todennäköisesti parempi valinta tuohon jos niitä osaa ajaa. Ehkä olisi voinut ajaa Astonilla mutta tein treenivedot BMW:llä ja ei jaksanut treenata enää toisella autolla.
 
Huhhuh... tämän perusteella ehdoton NO GO tämä "rallisimulaattori"... että lähetään viivalta kolmosella? Että tuommosta bimmeriä ajetaan ku mikroautoa? Kyllä täytyy kiittää itteänsä siitä että on kerrankin ollu malttia odottaa että mitä tästä tulee... No taattua CM shaibaahan siitä on tullu..

Jännä juttu kyllä että se ainoa oikea rallisimulaattori eli R(ichard)B(urns)R(ally) o vielä 15 vuoden jälkeenkin se "the rallisimulaattori".. sori offtopic ja eka postaus vielä raiskaa koko tämän ketjun ei vaan voinu minkään itselleen.
Olisin voinut lähteä 1 tai 2-vaihteella myös mutta noissa e-sport karsinnoissa ei saa säätää autoa ja välitykset taitaa olla melko lyhyet 1-2vaihteilla(huiput n. 200km/h 6-vaihteella) ja tuossa kun on se 400hp takarenkaille(ja auto painaa 1200kg) niin eihän se tee muuta kuin sudittele ja joutuu nostamaan kaasua. Kokeilin myös 2-vaihteella lähtöä ja se menee n.90km/h ja kun joutui nostamaan hieman kaasua sillä niin ajattelin että sama lähteä 3:lla niin ei tarvi nostella ja eikä lähtö vaikuttanut juuri sen hitaammalta.
 
Viimeksi muokattu:
14Bit PC USB Handbrake SIM For Racing Game G27/G29 T500 FANATECOSW DIRT RALONCH | eBay
Ohhoh! Tulipa saunakalja päissään tilattua tommonen! Onkohan ees analoginen vai ihan on/off värkki?
No onhan siinä sit mekaniikka aihio mistä lähteä rakentelemaan jos ei toimi.:cool:
Käsijarrun kanssa se on aikalailla ykslysti että onko se analoginen vai digitaalinen, jos sitä ajon aikana käytetään sitä KÄYTETÄÄN, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Eli ainakin irl se nyppästään pystyyn tai taakse ja lasketaan irti, sama tyyli pitäisi toimia myös peleissä ( jos joku on joskus sitä Sebastian lööp Ralli evoluution mikä lie olikaan kokeillut, tietää että käsijarrun käyttö on ehdoton NOU NOU, aiheuttaa virtuaali vataselle otsasuonen puhkeamisen ja pikseli kilpurille poistumisen johonkin kaikkialle muualle kuin haluttuun suuntaan..) noin silmänräpäykseksi, että saadaan perä irti tiestä. Samanaikaisesti toki näpätään jarrupoljinta vasemmalla jalalla ja oikeella pidetään kaasu pohjassa, jotta saadaan auton massa irrottautumaan siitä tangentin suunnasta ja muutettua sitä massan kulkusuuntaa.

Eli käsijarrulla pyritään korjaamaan se mettään meno tilanne, tai ajamaan todella tiukka mutka veto päällä noin niinkun pääpiirteittäin. Suominuotissa sanat "serpo" ja "!!!TIUKKA!!!" ja ennen nuottia lausuttu esim. "JARRUoikeelaitapidävasenTIUKKA" yleensä tarkottaa että tullaan johonkin jossa pitää olla jalka jarrulla ja käsi kahvalla että saadaan veto päällä muutettua auton kulkusuuntaa. Tulipa taas tyhjänpäiväistä humalan kuuloista shaibaa höpöteltyä mut en jaksa poiskaan pyyhkiä
 
Olisin voinut lähteä 1 tai 2-vaihteella myös mutta noissa e-sport karsinnoissa ei saa säätää autoa ja välitykset taitaa olla melko lyhyet 1-2vaihteilla(huiput n. 200km/h 6-vaihteella) ja tuossa kun on se 400hp takarenkaille(ja auto painaa 1200kg) niin eihän se tee muuta kuin sudittele ja joutuu nostamaan kaasua. Kokeilin myös 2-vaihteella lähtöä ja se menee n.90km/h ja kun joutui nostamaan hieman kaasua sillä niin ajattelin että sama lähteä 3:lla niin ei tarvi nostella ja eikä lähtö vaikuttanut juuri sen hitaammalta.

Juu en mä sun ajamistas tässä arvostelu vaan tuota peliä yleensä.. se vaan kun mitä itte on istunu kyydissä jommalla kummalla etupenkillä niin kyllä me on aina ykkösellä lähdetty. Tosin ei oo noin hienoa pemaria ollu alla.
 
Juu en mä sun ajamistas tässä arvostelu vaan tuota peliä yleensä.. se vaan kun mitä itte on istunu kyydissä jommalla kummalla etupenkillä niin kyllä me on aina ykkösellä lähdetty. Tosin ei oo noin hienoa pemaria ollu alla.
On tässä pelissä esim. 300hv BMW e30 M3 ja siinä kun säätää välitykset 1-vaihteelle niin että se kulkee n.75km/h sillä niin silloin voi tehdä lähdöt 1-vaihteella soralla ja asfaltilla.
 
On tässä pelissä esim. 300hv BMW e30 M3 ja siinä kun säätää välitykset 1-vaihteelle niin että se kulkee n.75km/h sillä niin silloin voi tehdä lähdöt 1-vaihteella soralla ja asfaltilla.

Nojoo hetken aikaa jaksoin tuota videoo kattoa niin jääkö siitä 350 heppaa maaliviivalle vai mitä siinä tapahtuu kun voi 3-5 vaihteella täyskaasulla ajella jos ei oo mitään neulansilmämutkaa edessä? Siis siltä tuo minusta näytti.. kyllähän sen nyt luulis tarjoavan jopa perää rinnalle kolmosella tuommosissa mutkissa jos kerran sillä kestää kyykkäämättä reitille lähteä..

Sori mutta kylläpähän on semmonen "rallipeli"n tekele että joopajoo... realizm
 
Nojoo hetken aikaa jaksoin tuota videoo kattoa niin jääkö siitä 350 heppaa maaliviivalle vai mitä siinä tapahtuu kun voi 3-5 vaihteella täyskaasulla ajella jos ei oo mitään neulansilmämutkaa edessä? Siis siltä tuo minusta näytti.. kyllähän sen nyt luulis tarjoavan jopa perää rinnalle kolmosella tuommosissa mutkissa jos kerran sillä kestää kyykkäämättä reitille lähteä..

Sori mutta kylläpähän on semmonen "rallipeli"n tekele että joopajoo... realizm
Väännön määrä putoaa isommilla vaihteilla. 3-vaihteella tuo nyt kulkee n. 110-120km/h niin ei se nyt silloin enää sudi. Ajotyylistä riippuen niin voi sitä heittää mutkissa sladiin ja suditella jos haluaa, mutta itselle se ei ole varmin ajotapa. En tiedä onko tässä renkaiden lämpöjen mallinnus, tuolloin lähdössä on kylmät renkaat jolloin sutii enemmän.

Miksi vertaat tätä RBR:ään kun siinä oli nelivetoautoja +yksi etuvetoinen S1600 jos ei huomioida modien autoja.

Tässä mun ajoa Fiat 131 abarthilla soralla, näyttääkö realistisemmalta
 
Viimeksi muokattu:
Väännön määrä putoaa isommilla vaihteilla.

Onko se lähdön 3. Vaihde siis joku eri kuin tämä pätkällä käytettävä?

Vertasin tätä RBR:n tuon ensimmäisen 15 sekunnin katselun jälkeen siksi, että tämä nyt vain näyttää mikroautoilulta, ainakin jos ajetaan 400hv takapotkulla mikä vielä irtoaa viivasta kolmosella, jonka jälkeen sillä voi mennä sillä kolmosella täyskaasulla mutkan läpi eikä oo minkään näköistä voimaa olevinaan enää takapyörällä. Sori nyt jos menee ihon alle, tämä vaan näyttää nyt enemmän kolikkopeliautomaatilta kuin rallisimulaattorilta vaikka sä sitä tuhansien eurojen laitteistolla pelaatkin.

Mulla on siitä alkuperäisestä rbr:stä niin kauan aikaa etten muista varmaksi, mut minusta siinä ihan vanilla versiossakin oli kyllä takapotkuja valittavana. Mutta nämä muistikuvat perustuu johonkin vuosiin 2004-2012, sen jälkeen on menty rsrbr plugien ja modien voimin.
 
Onko se lähdön 3. Vaihde siis joku eri kuin tämä pätkällä käytettävä?

Vertasin tätä RBR:n tuon ensimmäisen 15 sekunnin katselun jälkeen siksi, että tämä nyt vain näyttää mikroautoilulta, ainakin jos ajetaan 400hv takapotkulla mikä vielä irtoaa viivasta kolmosella, jonka jälkeen sillä voi mennä sillä kolmosella täyskaasulla mutkan läpi eikä oo minkään näköistä voimaa olevinaan enää takapyörällä. Sori nyt jos menee ihon alle, tämä vaan näyttää nyt enemmän kolikkopeliautomaatilta kuin rallisimulaattorilta vaikka sä sitä tuhansien eurojen laitteistolla pelaatkin.

Mulla on siitä alkuperäisestä rbr:stä niin kauan aikaa etten muista varmaksi, mut minusta siinä ihan vanilla versiossakin oli kyllä takapotkuja valittavana. Mutta nämä muistikuvat perustuu johonkin vuosiin 2004-2012, sen jälkeen on menty rsrbr plugien ja modien voimin.
Vanilla rbr:ssä ei ollut takavetoisia autoja. Ja tämän pelin asfaltti alusta ei ole välttämättä kovin realistinen, se taitaa olla vain kiinteä tasainen sorapinta jonka pidon määrää on lisätty.

En tiedä tuon BMW M2:n tasauspyörästön lukon arvoa ulkoa että mikä se on, voi olla 35-40% lukko ja ei ehkä saa laitettua yli 40% edes. Sehän riippuu ihan tuostakin että miten paljon voi olla täysi kaasu / miten nopeasti voi mennä täydelle kaasulle.
 
Viimeksi muokattu:
Vanilla rbr:ssä ei ollut takavetoisia autoja. Ja tämän pelin asfaltti alusta ei ole välttämättä kovin realistinen, se taitaa olla vain kiinteä tasainen sorapinta jonka pidon määrää on lisätty.

Juu saatto olla CMr, sitäkin tuli noina vuosia hakattua. Hotseatia odotellessa, ja hyvää rallipeliä. Vai voisko sanoa simulaattoria.

Tuon pelin asvalttipinnasta ei voi sanoa kuin että siinä menee näkymättömät kiskot alla. Vai antaako kovin erilaista tuntumaa jos vaihtaa autoa? Mä ostin tuon Sebastian löebrallyevon ja se on kyllä oikeesti sanalla sanoen paska.. parasta on kun voi haastaa itte mestaria, toka vikalla splitillä -15 sek ja maalissa +3, semmoisessa mutkikossa ettei siinä nyt vaan kovempaa pääse. Vissiin 15 kertaa yritin mut ei.. No, maestro on maestro, pääsee sit vissiin ajamaan suoraan puskista läpi. Mukavaa kun viedään peli-ilo tuollaisilla yliluonnollisill suorituksilla pelaajilta pois. Ennemmin vetää sinkki tiukalla näillä oikeilla teillä, ei kukaa ainakaan puskien läpi ajamalla saa parempaa aikaa..
.
 
Juu saatto olla CMr, sitäkin tuli noina vuosia hakattua. Hotseatia odotellessa, ja hyvää rallipeliä. Vai voisko sanoa simulaattoria.

Tuon pelin asvalttipinnasta ei voi sanoa kuin että siinä menee näkymättömät kiskot alla. Vai antaako kovin erilaista tuntumaa jos vaihtaa autoa? Mä ostin tuon Sebastian löebrallyevon ja se on kyllä oikeesti sanalla sanoen paska.. parasta on kun voi haastaa itte mestaria, toka vikalla splitillä -15 sek ja maalissa +3, semmoisessa mutkikossa ettei siinä nyt vaan kovempaa pääse. Vissiin 15 kertaa yritin mut ei.. No, maestro on maestro, pääsee sit vissiin ajamaan suoraan puskista läpi. Mukavaa kun viedään peli-ilo tuollaisilla yliluonnollisill suorituksilla pelaajilta pois. Ennemmin vetää sinkki tiukalla näillä oikeilla teillä, ei kukaa ainakaan puskien läpi ajamalla saa parempaa aikaa..
.

Lancia Stratoksessa taitaa olla mahdollista laittaa lukko 70%:iin ja itse en sillä pysty ajamaan kovin hyvin ellen pudota lukkoa n.50-55%:iin. Sitten Renault Alpinesa taitaa olla 100% lukko kun ei edes löydy lukon säätöä+takamoottori niin se ihan mahdoton hallita.
 
Käsijarrun kanssa se on aikalailla ykslysti että onko se analoginen vai digitaalinen, jos sitä ajon aikana käytetään sitä KÄYTETÄÄN, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Eli ainakin irl se nyppästään pystyyn tai taakse ja lasketaan irti, sama tyyli pitäisi toimia myös peleissä ( jos joku on joskus sitä Sebastian lööp Ralli evoluution mikä lie olikaan kokeillut, tietää että käsijarrun käyttö on ehdoton NOU NOU, aiheuttaa virtuaali vataselle otsasuonen puhkeamisen ja pikseli kilpurille poistumisen johonkin kaikkialle muualle kuin haluttuun suuntaan..) noin silmänräpäykseksi, että saadaan perä irti tiestä. Samanaikaisesti toki näpätään jarrupoljinta vasemmalla jalalla ja oikeella pidetään kaasu pohjassa, jotta saadaan auton massa irrottautumaan siitä tangentin suunnasta ja muutettua sitä massan kulkusuuntaa.

Eli käsijarrulla pyritään korjaamaan se mettään meno tilanne, tai ajamaan todella tiukka mutka veto päällä noin niinkun pääpiirteittäin. Suominuotissa sanat "serpo" ja "!!!TIUKKA!!!" ja ennen nuottia lausuttu esim. "JARRUoikeelaitapidävasenTIUKKA" yleensä tarkottaa että tullaan johonkin jossa pitää olla jalka jarrulla ja käsi kahvalla että saadaan veto päällä muutettua auton kulkusuuntaa. Tulipa taas tyhjänpäiväistä humalan kuuloista shaibaa höpöteltyä mut en jaksa poiskaan pyyhkiä
Jaaha! No on se kyllä hyvä ku kerroit mitä käsijarrulla rallissa tehhään. Mää ku luulin et sitä tarvitaan vaan sillo ku parkkeerataan Prisman parkkikselle.
 
Kyllä täytyy kiittää itteänsä siitä että on kerrankin ollu malttia odottaa että mitä tästä tulee... No taattua CM shaibaahan siitä on tullu...
Syvällistä analyysia kaverilta joka pelkkien videoiden perusteella tuomitsee pelin o_O
Teit foorumille tunnuksen vain siksi että pääset trollaamaan tämän pelin keskusteluja?

Kaikki rallipelit on tullut pelattua ja tämä selkeästi kaikkein viihdyttävin.
Ehkä kannattaa kokeilla ja jatkaa sitten tylyttämistä jos edelleen maistuu paskalle.
 
14Bit PC USB Handbrake SIM For Racing Game G27/G29 T500 FANATECOSW DIRT RALONCH | eBay
Ohhoh! Tulipa saunakalja päissään tilattua tommonen! Onkohan ees analoginen vai ihan on/off värkki?
No onhan siinä sit mekaniikka aihio mistä lähteä rakentelemaan jos ei toimi.:cool:

Tutkin vähän lisää asiaa ja kyllähän toi ihan analoginen värkki on. Steamin foorumilla sai jopa ihan kehujakin.:rolleyes:
Reilun 70€ tuli hintaa toimituskuluineen ja Briteistä näyttäis tulevan.
 
Juu saatto olla CMr, sitäkin tuli noina vuosia hakattua. Hotseatia odotellessa, ja hyvää rallipeliä. Vai voisko sanoa simulaattoria.

Tuon pelin asvalttipinnasta ei voi sanoa kuin että siinä menee näkymättömät kiskot alla. Vai antaako kovin erilaista tuntumaa jos vaihtaa autoa? Mä ostin tuon Sebastian löebrallyevon ja se on kyllä oikeesti sanalla sanoen paska.. parasta on kun voi haastaa itte mestaria, toka vikalla splitillä -15 sek ja maalissa +3, semmoisessa mutkikossa ettei siinä nyt vaan kovempaa pääse. Vissiin 15 kertaa yritin mut ei.. No, maestro on maestro, pääsee sit vissiin ajamaan suoraan puskista läpi. Mukavaa kun viedään peli-ilo tuollaisilla yliluonnollisill suorituksilla pelaajilta pois. Ennemmin vetää sinkki tiukalla näillä oikeilla teillä, ei kukaa ainakaan puskien läpi ajamalla saa parempaa aikaa..
.

Sebastian Loeb Rally Evossa oli minun mielestä myös erittäin hyvä ajotuntuma, vaurionmallinnus oli kökkö eikä juurikaan säätömahollisuuksia (esim. fov, grafiikat) ja tuulilasi oli aina kokokurassa eikä ollut manuaalipyyhkijöitä. Sori offtopic, tuli noista kommenteista mieleen. Minustakin tämä DR2.0 parempi ajettavuudeltaan nykyisin kuin vakio RBR.
 
Tutkin vähän lisää asiaa ja kyllähän toi ihan analoginen värkki on. Steamin foorumilla sai jopa ihan kehujakin.:rolleyes:
Reilun 70€ tuli hintaa toimituskuluineen ja Briteistä näyttäis tulevan.
Postista pitäisi hakea ja alkaa testimään kuhan vain ehtisi.

Olipa Puolan ralli yhenlainen fiasko :lol: Ei sipuli kestänyt kun sijoitus oli liian korkialla hetken aikaa.
 
Postista pitäisi hakea ja alkaa testimään kuhan vain ehtisi.

Olipa Puolan ralli yhenlainen fiasko :lol: Ei sipuli kestänyt kun sijoitus oli liian korkialla hetken aikaa.
Mitääh! Onko tulossa samanlainen kässärikeppi? Mun härpäke viel matkalla.
Täällä Puola meni muuten kohtuullisesti näin vanhalle äijälle ( 64v. ) mut nelosella meni rengas ihan alussa ja joutu kökötteleen maaliin kolmella pyörällä ku ei ollukkaan vararengasta matkassa, pr..kele.
Tonne FlyingFinns takaveto clubiin menin kokeileen mut siel kyl menee pojat nii kovaa että kaikkien perävaloja saa katella.:tup:
 
Viimeksi muokattu:
Syvällistä analyysia kaverilta joka pelkkien videoiden perusteella tuomitsee pelin o_O
Teit foorumille tunnuksen vain siksi että pääset trollaamaan tämän pelin keskusteluja?

Kaikki rallipelit on tullut pelattua ja tämä selkeästi kaikkein viihdyttävin.
Ehkä kannattaa kokeilla ja jatkaa sitten tylyttämistä jos edelleen maistuu paskalle.
Sori jos meni tunteisiin. Jotenkin ei vain näyttäny vakuuttavalta, että 3:lla lähdetään viivalta ja 400hp autolla voidaan lyyä lappua lattiaan keskellä mutkaa.. ja aika monella foorumilla aika monikin on valitellut että julkaisun jälkeiset patchit on muuttanu tuota ajotuntumaa jotenkin keinotekoisemmaksi. Mut kaippa tämä kumminkin lataukseen lähtee kun on vielä tarjouksessakin Steamissa.

Tarkotus ei todellakaan ollu millään tavalla trollata, varsinkaan kun tätä on hehkutettu jopa burnssia paremmaksi. Mutta jos mielipiteen esittäminen on trollaamista niin olkoon sitten niin.

Onko teillä jotain omia sarjoja olemassa mihin pääsee ajelemaan kun tämän saa ladattua?
 
Kyllä tämä vaan on tänäpäivänä nautinnollisinta rallia mitä on tarjolla. Vähän jo alkuun innostuin uudesta WRC pelistä, mutta siinäkin on liikaa heikkouksia ja vaatii vielä hiomista roimasti.
Tämä on tasaisesti parantunut, vaikka bugeja löytyy edelleen ja racenet pökkii silloin tällöin, mutta itse ajaminen on hauskaa ja miellyttävää myös kunnon simu vehkeillä.
 
Kyllä tämä vaan on tänäpäivänä nautinnollisinta rallia mitä on tarjolla. Vähän jo alkuun innostuin uudesta WRC pelistä, mutta siinäkin on liikaa heikkouksia ja vaatii vielä hiomista roimasti.
Tämä on tasaisesti parantunut, vaikka bugeja löytyy edelleen ja racenet pökkii silloin tällöin, mutta itse ajaminen on hauskaa ja miellyttävää myös kunnon simu vehkeillä.
Pystytkö heittämään noita WRC pelin heikkouksia tähän? Vieläkään ei ole saanut aikaiseksi ostaa tätä tai WRC:tä ja kiinnostaisi kyllä tietää, että kumpi voisi olla parempi ostos. WRC:n uramoodi ja sen ympärillä pyöriminen kiinnostaisi enemmän kuin Dirt 2.0 uramoodi. Se on tällä hetkellä suurin juttu itsellä, joka ajaa WRC:n leiriä kohti.
 
Hiljalleen olen itsekkin alkanut innosta tästä pelistä, vaikka noita lisäosia kyllä kaupitellaan vähän liikaa, niin itse peruspelikin on aika ok. Padilla voi ajaa ihan kohtalaisen hyvin, B-ryhmän ralliauto ottaa kuskilta luulot pois kuten pitääkin ja lisäksi on mukava, että tässä on myös rahallinen puoli mukana. Välillä on pitänyt ajaa rallicrossia ja online kisoja, että on yleensä ottaen ollut rahaa korjata B-ryhmän Pösöä, että pääsisi seuraavaan kisaan. Hardcore damage on myös mukava, niin sillä alkaa jo oikeasti olla merkitystä, että onko ne ajolinjat kohdallaan vai ei. Osa pätkistä ei vaan jaksa innostaa, esim Argentiinan ralli tuolla Pösöllä oli aika kärsimystä, kun tie on niin epätasainen.
 
Sori jos meni tunteisiin. Jotenkin ei vain näyttäny vakuuttavalta, että 3:lla lähdetään viivalta ja 400hp autolla voidaan lyyä lappua lattiaan keskellä mutkaa.. ja aika monella foorumilla aika monikin on valitellut että julkaisun jälkeiset patchit on muuttanu tuota ajotuntumaa jotenkin keinotekoisemmaksi. Mut kaippa tämä kumminkin lataukseen lähtee kun on vielä tarjouksessakin Steamissa.

Tarkotus ei todellakaan ollu millään tavalla trollata, varsinkaan kun tätä on hehkutettu jopa burnssia paremmaksi. Mutta jos mielipiteen esittäminen on trollaamista niin olkoon sitten niin.

Onko teillä jotain omia sarjoja olemassa mihin pääsee ajelemaan kun tämän saa ladattua?
Dirtrally2.com/clubs ja Codemasters RaceNet.n tunnukset pelin Racenet kohtaan.
 
Mitääh! Onko tulossa samanlainen kässärikeppi? Mun härpäke viel matkalla.
Täällä Puola meni muuten kohtuullisesti näin vanhalle äijälle ( 64v. ) mut nelosella meni rengas ihan alussa ja joutu kökötteleen maaliin kolmella pyörällä ku ei ollukkaan vararengasta matkassa, pr..kele.

Nyt heitetty käsijarru paikalleen ja tulihan käsiä ohjaamoon lisää kertaheitolla. G29:n vaihekepistä sekventtaali ja rattiläpyskät pois pelistä.
Ajoa joutunut melko kovasti rauhottamaan että pysyy tiellä! Tosi mukava lisämauste tähän peliin!

Veteraani-harrastajalle lakki päästä :cool:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 545
Viestejä
4 499 606
Jäsenet
74 218
Uusin jäsen
Pena82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom