Osaakohan täällä kukaan antaa hiukan vinkkejä? Aloitin viime viikolla pelaamaan ja toistaiseksi ajelen Xbox ohjaimella.
60-luvun autoilla cruisailu oli mahtavaa ja voitin useamman kilpailun, mutta heti kun siirrytään 70-90 luvulle niin tuntuu siltä että mopo lähtee aivan käsistä. Esim Ford Escort MK3:lla tuntuu ettei pysty edes hipaisemaan kaasua niin auto lentää 100 kierrosta ympäri suoraan puuhun ja mutkissa ei ole pitoa nimeksikään.
Pitääkö tässä jokaista rataa kohti osata säätää juuri 100% tarkat tuningit vai onko kyse vain siitä että tod näk en hallitse kaasun käyttöä ärhäkkäämmillä autoilla ja pitää vain yksinkertaisesti harjoitella?
Edit: Jos on myös suosituksia "helpoille" autoille niin vinkkejä otetaan vastaan.
Autojen setupit voi kyllä vaatia hieman muutoksia jotta niistä tulee parempia ajettavuudeltaan.
Jos tarkoitit H2 rwd:n Escort MKII:sta niin siihen ei saa takarenkaille negatiivista rengaskulmaa(camber) jolloin pidon määrä on huonompi takana mutkissa/sivuluisussa ja tuo puutos vaatii ehkä hieman muutosta ajotyyliin.
Jos spinnailet kaasun käytön vuoksi niin lasket differential driving lockia % alaspäin kunnes on hyvä, joissakin takavetoisissa se on aika voimakas (40-50% tai ylikin) ja tuomalla sen alas n. 20-30%:iin kaasunhallinta helpottuu mutta tuolla on hidastava vaikutus aikoihin. Voit vähitellen nostaa driving lock % kun opit hallitsemaan kaasunkäytön paremmin.
Lisäksi Escort MKII:n tasauspyörästön braking lock % voi olla liian voimakas joka voi aiheuttaa massiivisen sivuluisun mutkiin kääntäessä+jarruttaessa. Monessa pelin takavetoisessa voi olla tämä differential: braking lock % liian suurella jos perä lähtee jarrutuksissa(+kääntäessä) liian voimakkaasti alta.
esim. jos asetat Escort MKII:n driving lockin 30% niin laita braking lock n.10-15% ja sitä preloadia ehkä pitää myös laskea tuolloin
Täältä löydät mun säätöjä autoihin
Dirt Rally 2.0, all personal best (karik134)
(valitse DR2.0 lokaatio ja scrollaa sillä välilehdellä alaspäin ja ek-pätkien alapuolella on setupit)
tässä ehkä vanhempien luokkien parhaimmat autot tai ne joilla ehkä kannattaa aloitella
- H1 fwd: Mini tai Fulvia (Fulviassa ratti vasemmalla)
- H2 fwd: kumpi tahansa (VW on ratti vasemmalla jos ajat ohjaamonäkymästä)
- H2 rwd: Fiat 131 Abarth (tähän saa laitettua negatiivista rengaskulmaa taakse vs Ford/Opel joihin ei saa, moottori on edessä jonka ansiosta ajettavuus on parempi kuin Renault Alpinessa)
- H3 rwd BMW E30 M3
- Gr B rwd: Lancia 037
- Gr B 4wd: Lancia Delta S4 (kaikki on vaikeita ajaa täysillä, vain pidemmillä suorilla voi oikeasti ajaa kaasu pohjassa)
- Gr A: kaikki on ok (Lancia nopein)
- F2 Kit Car: kumpi tahansa (Peugeot nopeampi)
Ehkä noiden H1 fwd jälkeen kannattaisi ajella H2 fwd -> R2 etuveto -> F2 Kit Car-> moderni neliveto(Gr A, 2000cc, R4, R5) ja jättää nuo vaikeammat takavetoiset(H2 rwd, H3 rwd, Gr B rwd) luokat ja Gr B 4wd autot myöhemmäksi, kun ek:t on tutumpia niin niitä voi olla helpompi ajella. Mutta jos multa löytyy setuppi noihin takavetoisiin niin ainahan voit kokeilla että onko parempi/helpompi ajaa niillä säädöillä kuin vakiona.