Dirt Rally 2.0

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Henkka77, 25.09.2018.

  1. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Veteraani vetelee Truthmasterin TH8 H-kaavio vaihteilla ja G27.n keppivaihteesta tein kässärin, tosin on/off mallia. Kääntösäde 900 ratin asetuksissa ja kait se peli pienentää sitä uudemmissa pirsseissä.
    Huomaako siinä uudessa kässärissä sitä analogisuutta verrattuna ihan on/off nappikässäriin?
     
  2. Erikoismies

    Erikoismies

    Viestejä:
    5
    Rekisteröitynyt:
    05.10.2019
    Tällä hetkellä saa niin huonosti kiinni tuohon pöytään tuon kepin että vähän vaikea sanoa. Saturaation joutu laittaan 50 että pysyy paikallaan. @iigor testasi sitä alussa "vakio säädöillä" enemmälti ja vakuuttui toiminnasta.
     
  3. adder

    adder

    Viestejä:
    276
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Oma TH8:sta lahosi ohjainkortti kahteen kertaan, niin laitoin sen vaihtoon. Nyt fanan shifteri menossa ja se kyllä tuntuu hyvinkin rahan arvoiselta Thrustmasteriin verrattuna. Etenkin kun sekventiaali ja H-kaavioiden välillä saa vaihdeltua lähes saumattomasti.
     
  4. karik134

    karik134

    Viestejä:
    631
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    World Series Rally Qualifier Round 5 (USA North Fork Pass, Group A)

    ihan ok ajo, tavoite oli 5:43 mutta tuli tehtyä pieniä virheitä niin en ihan siihen päässyt
     
  5. Holpikka

    Holpikka

    Viestejä:
    268
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Onko muilla ongelmia että peli nykii tasaisesti, 144hz näyttö, 9700K, gtx 1080, 16gb raam

    E:
    täytyy kokeilla, ja pitäisikö tämä ja muut tärkeät säädöt lisätä aloituspostaukseen
     
    Viimeksi muokattu: 19.10.2019
  6. debiloinen

    debiloinen

    Viestejä:
    149
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tällä hävisi stutterit tosiaan! Ihan eri fiilis vetää, kun voi kaasu pohjassa mennä isolla vaihteella eikä tule mitään mahdottomia spinnejä, koska ehtii ratilla vastaohjata.
     
    iigor ja jarski tykkäävät tästä.
  7. timop

    timop

    Viestejä:
    404
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    noissa clubi kisoissa ei vissiin tiedä milloin on huollot?
    karmea pettymys,4wdsuomi Puolan kutosen puolessa välissä vähän puuta päin ja kone topoliksi, seiskan sai vielä nilkutettua maaliin mutta pakko keskeyttää kun ei kule auto 1llä 30iä enempää.
    toki se nyt ei olisi auttanut kun ei lähtenyt kunnolla enää käyntiin kasi pätkän maalissa.
     
  8. karik134

    karik134

    Viestejä:
    631
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    kyllä ne huollot näkee ek-listasta(event details menu), jakoavaimen kuva ek-kuvakkeessa tarkoittaa huoltoa ennen kyseistä ek:ta.
     
    timop tykkää tästä.
  9. Moguzi

    Moguzi

    Viestejä:
    56
    Rekisteröitynyt:
    22.08.2019
    4WD Suomi-Sarja /SS EURO CUP - Puolan Rallin tulokset: Näin paketoitiin kausi loppuun!

     
    TeksWiller, timop ja jarski tykkäävät tästä.
  10. Moguzi

    Moguzi

    Viestejä:
    56
    Rekisteröitynyt:
    22.08.2019
    4WD Suomi-Sarja /SS EURO CUP: Heti perään vielä kauden 3, lopputulokset :cigar2:

     
  11. Moguzi

    Moguzi

    Viestejä:
    56
    Rekisteröitynyt:
    22.08.2019
    Meikä se taas spämmää: Huomenna, Ti 22.10 klo.8, alkaa uusi kausi. Neljäs kausi ajetaan poikkeuksellisesti H3-luokan takapotkuisilla. Tarkemmat infot Fb:ssä.
     
    jarski ja Natsky tykkäävät tästä.
  12. sammy

    sammy

    Viestejä:
    92
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Onko minkäänlaisia FFB suosituksia t300rs ratille? Toistaiseksi aika vakioilla, laskin wheel friction kohtaa vain.
     
  13. karik134

    karik134

    Viestejä:
    631
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Omat asetukset oli nämä tuolla ratilla, ei kovin voimakkaat pelissä kun ajan myös isoilla asteilla niin ei saa olla liian raskas jos aikoo ajaa pitempään ilman taukoja.

    Control Panel
    overall strength 95
    periodic 95
    constant 95
    dampers 95
    springs 95
    auto-center OFF
    allow game to do changes: YES

    In Game
    self aligning torque 42
    wheel friction 42
    tire friction 42
    suspension 30
    collision 0

    wheel center = toimii jos asetus on päällä, tämä vain keskittää ratin startissa tai resetin jälkeen jos se ei ole suorassa, ei vaikuta ajon aikana (joku 25% on riittävä)
    soft lock = toimii vain jos asetus on päällä ja tämä rajoittaa ratin pyörimisen tiettyihin kohtiin jos käyttää näitä vaihtuvia asteita autojen mukaan, jos käytät tätä niin silloin laita 100-150%
     
    sammy tykkää tästä.
  14. Gunvaldi

    Gunvaldi

    Viestejä:
    64
    Rekisteröitynyt:
    12.08.2019
    Onko tätä peliä järkevä ostaa, jos aikoo vaan pelata ohjaimella?
     
  15. itarumaa

    itarumaa

    Viestejä:
    1 141
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Itse ainakin pelaan ihan sujuvasti ps4:n ohjaimella ja hyvin menee, toki autot vaikuttaa. Takaveto on ehkä vähän liikaa, mutta etuveto ja neliveto on aika onnistuneita. Esim R2 Fiesta on todella hyvä ajaa, B-ryhmän autot taas on jo siinä rajoilla.
     
  16. karik134

    karik134

    Viestejä:
    631
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Jos takavedot tuottaa ongelmia niin laskee differential driving lockia reilummin, aloittaa esim. 25% tai alle, sitten braking lock 10% ja preload 10Nm paikkeille. Nostaa sitten driving lockia jos ajo helpottuu vähitellen (jos on nostanut driving lockia jo esim. 40% niin sitten laittaa braking lock 20% ja preload 20Nm paikkeille). Stratoksessa driving lock menee ylös 80% asti ja jos käyttää sitä niin braking lock alle 50% ja preload n. 50Nm.
     
  17. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Hyvin pitkälti siitä kiinni mitä hakee. Kun kysyt että jos aikoo pelata niin miksikäs ei, pelaamistahan se tuolloin on mutta jos haluaa ajaa ajosimulaattori pelillä niin sitten tietysti ratti, polkimet, shifteri ja mielellään vielä käsijarrukin niin voi simuloida oikeata kilvanajoa.
    Ja simulaattori värkkeihinhän saa sitten menemään rahaa enemmän kun halvemman pään oikeaan kilpa-autoon. Ja nyt ennen kun vänkääminen alkaa niin tarkoitan noita alle kymppitonnin vanhoja ralliautoja.:confused2:
     
  18. TeksWiller

    TeksWiller

    Viestejä:
    76
    Rekisteröitynyt:
    15.02.2019
    Ei haittaa spämmit. Laadukkaan sarjan olet luonut ja valinnut pätkät ym. hyvin. Peruspelissä ei rengasvalintoja olekaan juuri tarvinnut miettiä. Joutuu ajamaan varovasti kovaa, niin kuin oikeassa rallissa... Saa nähdä uskaltaako sitä takapotkulla lähteä viivoille, kun on siltä osalta vielä harjoittelu vaiheessa:)
     
    Erikoismies, sammy ja Moguzi tykkäävät tästä.
  19. User29074

    User29074

    Viestejä:
    114
    Rekisteröitynyt:
    11.03.2019
    Mikäs tossa mättää kun auto vetää vasemmalle g920 ratin kanssa? Joutuu siis kääntämään rattia oikealle että menee suoraan. Aiemmin oli pelistä Windows store versio game passilla ja siinä toimi normaalisti. Nyt tuli hankittua super deluxe steam alesta niin alkoi tuo ongelma. Kaikenlaisia asetuksia yritin muutella/resetoida defaultteja, usbia irti ja takasin yms. Mutta ei tunnu auttavan. Windowsin kalibrointia ratille kokeilin myös. Toinen kysymys miten tuon soft lockin saa käyttöön kun herjaa että calibration needed, mutta mitään kalibrointia en pelistä löytänyt?
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2019
  20. Alppis

    Alppis

    Viestejä:
    110
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Kokeile kalibroida ratti myös pelissä: Input settings valikosta valitse Connected devices välilehti, paina G920 kohdalla Device options ja sieltä Calibrate device. Input reporting välilehdeltä samaisesta valikosta näkee, minkälaisen inputin peli ratilta saa.
     
    User29074 tykkää tästä.
  21. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
     
  22. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Perskules, löysin nyt vasta sun ohjeiden kautta tän pelin oman kalibroinnin! Onkohan se Soft Lock menny ollenkaan päälle kun siellä on ollu se kalibrointi pyyntö ku oon laittany Soft Lockia päälle?
    Ilmankos on tuntunu noilla nykyautoilla et kaikki ei oo ihan niinku pitäs.:confused2:
     
  23. Moguzi

    Moguzi

    Viestejä:
    56
    Rekisteröitynyt:
    22.08.2019
    Thanks, rohkeasti vaan mukaan. H3 takavetoiset on parhaita ajaa, varsinkin Bemmi on suoraan pakasta vedettynäkin, hyvin tasapainossa. Kisat on vielä suunniteltu, suhkot helpoiksi, kun huollot aina 2 pätkän jälkeen ja vain 5 EK:ta, 2 lyhyttä ja 3 pitkää.
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2019
  24. sammy

    sammy

    Viestejä:
    92
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Laitan testiin. Ite ajan myös isoilla asteilla, tai annan pelin valita auton mukaan. Tästä huolimatta tosin tykkään myös suhteellisen voimakkaasta forcesta.
     
  25. User29074

    User29074

    Viestejä:
    114
    Rekisteröitynyt:
    11.03.2019
    Juu kiitoksia vinkistä, näköjään sai hiiren oikealla klikkaamalla tuon Calibrate device esille. Näytti tosiaan input reportingissa - 5%. Sain toimimaan kalibroimalla pelissä ja Windowsissa. Olikin hieman hankala ajaa tuolla - 5% ratilla mitä sen 4 stagea eilen vedin :btooth:
     
    Viimeksi muokattu: 22.10.2019
  26. timop

    timop

    Viestejä:
    404
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Mite se tuo 4wdsuomi sarja, lukee että ilman ajoapuja. Mutta jos filtteröi sieltä tulosluettelosta assist off ni kuljettajat vähenee.ite en käytä, huijaamista kuten ajo muista kuin ohjaamo kuvakulmasta
     
  27. Ho Lee Chit

    Ho Lee Chit

    Viestejä:
    7
    Rekisteröitynyt:
    17.11.2016
    Empä tiedä noista ajoavuista, taitaa hidastaa, tosin helpompi päästä maaliin.
     
  28. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Oho! Täytyypä katella mitä toi tarkottaa?
     
  29. karik134

    karik134

    Viestejä:
    631
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Jotkin OSD/HUD elementit saatetaan laskea ajoavuiksi myös, esim graafiset nuotit, se Dial (OSD mittaristo), progress bar/timer.
     
  30. timop

    timop

    Viestejä:
    404
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Jahas..pitääpä ajella kokeeksi ilman.
    Edit: tuo osd/hud ei selitä sitä kyllä. Ajan itse (pumo) se mittari etenemisjana ja nuottit esillä ja olin listalla jos oli filtteröity ilman apuja.
     
    Viimeksi muokattu: 24.10.2019
  31. Moguzi

    Moguzi

    Viestejä:
    56
    Rekisteröitynyt:
    22.08.2019
    Todennäköisesti oot samalla vaihtanut stagea yms. Itse en nimittäin ole huomannut moista muutosta, kun käynyt filtteröimässä listoja. Esim nyt Wales/ EK1, 55 kuskia, EK5 53 kuskia, ilman filtteriä ja samat lukemat antaa, kun laittaa filtteriin "Assists OFF"
     
    timop tykkää tästä.
  32. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Samat kokeilut ja havainnot tein minäkin.
     
  33. Make73

    Make73

    Viestejä:
    622
    Rekisteröitynyt:
    09.06.2018
    Pelannut alusta asti steering saturation 100:lla ja soft lock päällä.
    Nyt kokeilin 360 asteen (G29 vakioratilla steering saturation 40, itellä 46 350mm ratilla) kääntösädettä ja soft lock pois.
    Onpahan paljon helpompi ajaa ja vaikkei tuohon ole vielä täysin tottunut, niin selkeästi parempia aikoja sai ajettua.
     
  34. karik134

    karik134

    Viestejä:
    631
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Itselläkin 900 vs 540 oli joku 1s/km nopeampi Dr1.0 Opel Kadettilla Ruotsissa kun joku kerta testasin. Vanhempien autojen kohdalla tuo ero voi olla renkaista johtuvaa, kun niitä ajetaan vain moderneilla renkailla/pidolla (eikä vintage renkailla/pidolla) niin keskituntinopeudet on ehkä 5-15km/h korkeammat jolloin pienempi kääntöaste yksinkertaisesti toimii paremmin.
     
  35. timop

    timop

    Viestejä:
    404
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    540 asteella fanatecissa softlock on ja steering sat 100.
    En vaan osaa sillä autolla ajaa kun se menee ilman käsiäkin niin eri tahtiin.
    Kokeilin ilman softlocckia en huomannut eroa.
    Steersat 50 niin olipa hullua ajaa, jopa 75 on liian härö,paluu takaisin 100.
     
  36. karik134

    karik134

    Viestejä:
    631
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Soft lock asetus on turha jos käyttää 540astetta koska pelissä ei ole autoja joissa asteet menisi alle 540 soft lockilla.
     
    timop tykkää tästä.
  37. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Nyt kun rateista puhetta niin tässä varoittava esimerkki G27.lla ajeleville!
    Meninpä latailemaan ja asentamaan uudemman Logitech Gaming softwaren siinä toivossa että tulis jotain hyvää mukana mutta kävikin päinvastoin. Rupes ratti toimimaan ihan ihmeellisesti eikä Dirtissäkään voinu ees kalibroida. Laitehallinnasta hävis profiler valikko ja ratti oli joka käynnistyksen jälkeen erilainen, kiva ajaa clubi kisaa pertsiillään olevalla ratilla.
    Oli aika hakeminen että löysin oikean "vanhan" ajurin lgs_5.10.217 jolla palautu profiler valikko ja sain muutkin säädöt takasin kohalleen.
     
    Viimeksi muokattu: 27.10.2019
  38. BOT

    BOT

    Viestejä:
    1 672
    Rekisteröitynyt:
    14.11.2016
    Jos nyt ostan nuo kausipassit 1 ja 2 niin tuleeko ne vanhat kentät ykkösosasta pelattavaksi uratilaan, eli heittääkö peli välillä ajamaan niissäkin? Eihän tarvitse aloittaa uraa alusta tai mitään?
    Kummassakin passissa lukee että 3 rataa per passi. Tarkoittaako tämä että tulee yksi pätkä vaikkapa Walesista, vai aivan kaikki samat vaihtoehdot mitä oli ykkösosassakin koskien Walesia? En ymmärrä nyt yhtään miten tämä menee.
     
    Viimeksi muokattu: 29.10.2019
  39. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Kyllä season 2:ssa tulee koko Wales, eli samat pätkät kun oli ykkösessä.
    Noi radat tarkoittaa varmaan rally cross ratoja.
    Uratilan pätkistä en tiedä mutta mutu tuntuma olis että jos olet uratilassa jonkun Championshipin jo aloittanut niin tuskin ainakaan kesken sinne mitään pätkiä tuuppaa.
     
  40. Moguzi

    Moguzi

    Viestejä:
    56
    Rekisteröitynyt:
    22.08.2019
    4WD Suomi-Sarja /SS KARDAANIKUNKKU Kahden ekan rallin tulokset:
     
  41. Make73

    Make73

    Viestejä:
    622
    Rekisteröitynyt:
    09.06.2018
    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg

    Lisäosien radat tulevat urassa satunnaisesti ajettavaksi kun aloitat UUDEN championshipin.
    Jos ei tule mieluisia ratoja, niin pitää aloittaa ensimmäinen, palata päämenuun ja sieltä Abandon Championship ja aloittaa uusi, jolloin peli arpoo uudet radat.
    Harmi kun ei ole shuffle painiketta, jolla voisi arpoa kunnes itselle mieluisat tai voisi itse valita haluamansa maat kuten Customissa.
     
  42. Natsky

    Natsky

    Viestejä:
    410
    Rekisteröitynyt:
    22.07.2018
    Radat, erikoiskokeet vai rallit / maat? Oisko tuolla rallycross puolella radat ja ralli puolella erikoiskokeet ja rallit / maat, niin pysyis nää käsitteet vähän kohillaan ettei aloittajat mee ihan sekasin, tai siis enempää sekasin kun nehän on jo sekasin kun on tämmöseen ryhtyny.:confused2:
     
  43. Make73

    Make73

    Viestejä:
    622
    Rekisteröitynyt:
    09.06.2018
    o_O
    Kaikki sekaisin, niin maat kuin EK:t.
    Rallissa rallia ja rallicrossissa rallicrossia.
    Tämä siis uran puolella.
     
  44. Nipsu Hakkarainen

    Nipsu Hakkarainen

    Viestejä:
    154
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Kiitos tästä sarjasta! Hauskaa on ollut! Tätä sarjaa kannattaa ylläpitää, sopivan mittaisia ralleja ja mukavasti näyttää olevan osallistujiakin, jatkakaa samaan malliin! :tup:
     
    Erikoismies ja Moguzi tykkäävät tästä.
  45. Moguzi

    Moguzi

    Viestejä:
    56
    Rekisteröitynyt:
    22.08.2019
    4WD Suomi-Sarja /SS KARDAANIKUNKKU, Sarjapisteet 2/4:
     
  46. Make73

    Make73

    Viestejä:
    622
    Rekisteröitynyt:
    09.06.2018
    Näytti uusin päivitys tulleen:
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
  47. timop

    timop

    Viestejä:
    404
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    ei tarvi klubi kisaa ajella, racenet vaihteeks pskana.
    edit:
    jaa ne eventit pelaa muttei klubi kisa. jonku virheen antaa eikä retryllä mene, muilla sama vika?
     
    Viimeksi muokattu: 30.10.2019
  48. Kristian.H

    Kristian.H

    Viestejä:
    11
    Rekisteröitynyt:
    06.09.2019
    Hei. Tahtoisiko joku selventää asiaa että minkä tähden kaikkialla kehoitetaan vääntämään thrustmasterin control panelissa (t300rs) spring ja damper 0%? syy "koska se on parempi" ei riitä, vaan mieluiten joku ihan oikea selitys tälle, jos jollain sattuu semmoista löytymään. Hyödyt / haitat.
     
  49. karik134

    karik134

    Viestejä:
    631
    Rekisteröitynyt:
    09.11.2016
    Itsellä ainakin oli damper ja spring sliderit 95%, jos nuo kaksi on 0%:ssa niin sitten pelin Wheel ja Tire friction slideri arvot ei muuta mitään. Tällä hetkellä Tire Friction ei taida muutenkaan toimia(kuten ei myöskään tire slip) mutta Wheel frictionissa isompi arvo tekee ratista raskaamman kääntää.

    Kuitenkin pelkästään Wheel frictionilla saa ehkä hieman hillittyä self aligning torquen aiheuttamaa ratin heilumista puolelta toiselle hitaassa vauhdissa.

    Omat asetukset oli nämä T300 ratilla, ei kovin voimakkaat pelissä kun ajan myös isoilla asteilla niin ei saa olla liian raskas jos aikoo ajaa pitempään ilman taukoja.

    Control Panel
    overall strength 95
    periodic 95
    constant 95
    dampers 95
    springs 95
    auto-center OFF
    allow game to do changes: YES

    In Game
    self aligning torque 42
    wheel friction 42
    tire friction 42
    suspension 30
    collision 0

    wheel center = toimii jos asetus on päällä, tämä vain keskittää ratin startissa tai resetin jälkeen jos se ei ole suorassa, ei vaikuta ajon aikana (joku 25% on riittävä)
    soft lock = toimii vain jos asetus on päällä ja tämä rajoittaa ratin pyörimisen tiettyihin kohtiin jos käyttää näitä vaihtuvia asteita autojen mukaan, jos käytät tätä niin silloin laita 100-150%
     
    Viimeksi muokattu: 30.10.2019
  50. timop

    timop

    Viestejä:
    404
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    tässä vielä se virheilmo
    upload_2019-10-30_18-38-38.png