Dirt Rally 2.0

4WD Suomi-Sarja /SS EURO CUP /Saksa tulokset! Sitten onkin vuorossa kauden viimeinen koitos, vauhdikas Puolan soraralli :)
 
Laittakaa viestiä suoraan Codemastersille...
Eiköhän täältä muutkin ole laittaneet Codemastersin foorumille asiasta noottia.
Siellä paitsi community manager PJTierney, niin myös muut DiRT tiimin jäsenet seuraavat keskusteluja.
"42 minutes ago, PJTierney said:
Hi all, just a quick update.
Team's been aware of server connection issues since they came up (there's a notification system for this) and are investigating the causes.
Also, there's some maintenance planned for the coming weeks, expect a forum announcement when that happens."

Ei varmaan kannata ajoittaa tärkeämpiä ajoja pe-su iltoihin, koska silloin tuntuu jumittavan pahiten.
Mahtaa harmittaa niitäkin keillä mennyt World Series hyvin ja nyt serveri ongelmien takia saivat tulokseksi DNF :shifty:

upload_2019-10-14_17-22-9.gif
 
Ei nyt ole kyse pelkästään tästä yksittäisestä, viime vkonlopun kestäneestä blackoutista, vaan kyllä tuo sivusto on ollu tahmeeta paskaa koko tämän 4 vuotta siitä asti kun DR julkaistiin.
 
Nyt vasta aloitin tässä varsinaisen uramoodin pelaamisen ja en nyt oikein ymmärrä että miten nuo ajoluokat ja kisat menee.
Valitsin autoksi H2 luokan auton ja ajoin 6 vai oliko 8 kisaa joissa oli kaikissa 4 eri pätkää ja ei kisoissa mistään luokasta mainittu missään mutta kuitenkin nuo 6 tai 8 kisaa oli näkyvillä ja niistä pystyi valitsemaan.
Sitten vaihdoin auton R2 luokkaan ja ei näkynyt edes mitään mistä valita kisoja vaan pystyi vaan aloittamaan siitä aloitusnäkymästä suoraan seuraavan kisan mistä mitään tietoa ollut...

Voiko tässä uramoodissa siis aina vain valita minkä auton lystää ja seuraava kisa on mikä sattuu?
 
Viime yönä pääsi ekaa kertaa tyypittämään tätä kunnolla motion rigillä veeärränä. Upea peli, eikä enää tietoakaan lagittamisesta (i5-9600k + rtx2060 super)
Saattaapi jokunen tunti vierähtää tulevaisuudessa :tup:
 
Nyt vasta aloitin tässä varsinaisen uramoodin pelaamisen ja en nyt oikein ymmärrä että miten nuo ajoluokat ja kisat menee.
Valitsin autoksi H2 luokan auton ja ajoin 6 vai oliko 8 kisaa joissa oli kaikissa 4 eri pätkää ja ei kisoissa mistään luokasta mainittu missään mutta kuitenkin nuo 6 tai 8 kisaa oli näkyvillä ja niistä pystyi valitsemaan.
Sitten vaihdoin auton R2 luokkaan ja ei näkynyt edes mitään mistä valita kisoja vaan pystyi vaan aloittamaan siitä aloitusnäkymästä suoraan seuraavan kisan mistä mitään tietoa ollut...

Voiko tässä uramoodissa siis aina vain valita minkä auton lystää ja seuraava kisa on mikä sattuu?
Voit aloittaa kauden millä autolla tahansa, ei ole mitään järjestystä millä autoilla se pitää tehdä.

Kausi sisältää 6 kisaa (peli valitsee satunnaisesti ne 11 vaihtoehdosta ja kun Suomi tulee niin sitten niitä on 12kpl) ja aluksi siinä on 4ek:ta per kisa ja jokainen tason nousu lisää 2ek:ta (5-tasolla Mastersissa on maksimit 12ek:ta per kisa).
 
Huhhuh... tämän perusteella ehdoton NO GO tämä "rallisimulaattori"... että lähetään viivalta kolmosella? Että tuommosta bimmeriä ajetaan ku mikroautoa? Kyllä täytyy kiittää itteänsä siitä että on kerrankin ollu malttia odottaa että mitä tästä tulee... No taattua CM shaibaahan siitä on tullu..

Jännä juttu kyllä että se ainoa oikea rallisimulaattori eli R(ichard)B(urns)R(ally) o vielä 15 vuoden jälkeenkin se "the rallisimulaattori".. sori offtopic ja eka postaus vielä raiskaa koko tämän ketjun ei vaan voinu minkään itselleen.
Tuli ajettua Qualifier Round 4, Spain: Comienzo De Bellriu, R-GT: BMW M2 Competition


Ei välttämättä nopein auto, Aston Martin ja Porsche todennäköisesti parempi valinta tuohon jos niitä osaa ajaa. Ehkä olisi voinut ajaa Astonilla mutta tein treenivedot BMW:llä ja ei jaksanut treenata enää toisella autolla.
 
Huhhuh... tämän perusteella ehdoton NO GO tämä "rallisimulaattori"... että lähetään viivalta kolmosella? Että tuommosta bimmeriä ajetaan ku mikroautoa? Kyllä täytyy kiittää itteänsä siitä että on kerrankin ollu malttia odottaa että mitä tästä tulee... No taattua CM shaibaahan siitä on tullu..

Jännä juttu kyllä että se ainoa oikea rallisimulaattori eli R(ichard)B(urns)R(ally) o vielä 15 vuoden jälkeenkin se "the rallisimulaattori".. sori offtopic ja eka postaus vielä raiskaa koko tämän ketjun ei vaan voinu minkään itselleen.
Olisin voinut lähteä 1 tai 2-vaihteella myös mutta noissa e-sport karsinnoissa ei saa säätää autoa ja välitykset taitaa olla melko lyhyet 1-2vaihteilla(huiput n. 200km/h 6-vaihteella) ja tuossa kun on se 400hp takarenkaille(ja auto painaa 1200kg) niin eihän se tee muuta kuin sudittele ja joutuu nostamaan kaasua. Kokeilin myös 2-vaihteella lähtöä ja se menee n.90km/h ja kun joutui nostamaan hieman kaasua sillä niin ajattelin että sama lähteä 3:lla niin ei tarvi nostella ja eikä lähtö vaikuttanut juuri sen hitaammalta.
 
Viimeksi muokattu:
14Bit PC USB Handbrake SIM For Racing Game G27/G29 T500 FANATECOSW DIRT RALONCH | eBay
Ohhoh! Tulipa saunakalja päissään tilattua tommonen! Onkohan ees analoginen vai ihan on/off värkki?
No onhan siinä sit mekaniikka aihio mistä lähteä rakentelemaan jos ei toimi.:cool:
Käsijarrun kanssa se on aikalailla ykslysti että onko se analoginen vai digitaalinen, jos sitä ajon aikana käytetään sitä KÄYTETÄÄN, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Eli ainakin irl se nyppästään pystyyn tai taakse ja lasketaan irti, sama tyyli pitäisi toimia myös peleissä ( jos joku on joskus sitä Sebastian lööp Ralli evoluution mikä lie olikaan kokeillut, tietää että käsijarrun käyttö on ehdoton NOU NOU, aiheuttaa virtuaali vataselle otsasuonen puhkeamisen ja pikseli kilpurille poistumisen johonkin kaikkialle muualle kuin haluttuun suuntaan..) noin silmänräpäykseksi, että saadaan perä irti tiestä. Samanaikaisesti toki näpätään jarrupoljinta vasemmalla jalalla ja oikeella pidetään kaasu pohjassa, jotta saadaan auton massa irrottautumaan siitä tangentin suunnasta ja muutettua sitä massan kulkusuuntaa.

Eli käsijarrulla pyritään korjaamaan se mettään meno tilanne, tai ajamaan todella tiukka mutka veto päällä noin niinkun pääpiirteittäin. Suominuotissa sanat "serpo" ja "!!!TIUKKA!!!" ja ennen nuottia lausuttu esim. "JARRUoikeelaitapidävasenTIUKKA" yleensä tarkottaa että tullaan johonkin jossa pitää olla jalka jarrulla ja käsi kahvalla että saadaan veto päällä muutettua auton kulkusuuntaa. Tulipa taas tyhjänpäiväistä humalan kuuloista shaibaa höpöteltyä mut en jaksa poiskaan pyyhkiä
 
Olisin voinut lähteä 1 tai 2-vaihteella myös mutta noissa e-sport karsinnoissa ei saa säätää autoa ja välitykset taitaa olla melko lyhyet 1-2vaihteilla(huiput n. 200km/h 6-vaihteella) ja tuossa kun on se 400hp takarenkaille(ja auto painaa 1200kg) niin eihän se tee muuta kuin sudittele ja joutuu nostamaan kaasua. Kokeilin myös 2-vaihteella lähtöä ja se menee n.90km/h ja kun joutui nostamaan hieman kaasua sillä niin ajattelin että sama lähteä 3:lla niin ei tarvi nostella ja eikä lähtö vaikuttanut juuri sen hitaammalta.

Juu en mä sun ajamistas tässä arvostelu vaan tuota peliä yleensä.. se vaan kun mitä itte on istunu kyydissä jommalla kummalla etupenkillä niin kyllä me on aina ykkösellä lähdetty. Tosin ei oo noin hienoa pemaria ollu alla.
 
Juu en mä sun ajamistas tässä arvostelu vaan tuota peliä yleensä.. se vaan kun mitä itte on istunu kyydissä jommalla kummalla etupenkillä niin kyllä me on aina ykkösellä lähdetty. Tosin ei oo noin hienoa pemaria ollu alla.
On tässä pelissä esim. 300hv BMW e30 M3 ja siinä kun säätää välitykset 1-vaihteelle niin että se kulkee n.75km/h sillä niin silloin voi tehdä lähdöt 1-vaihteella soralla ja asfaltilla.
 
On tässä pelissä esim. 300hv BMW e30 M3 ja siinä kun säätää välitykset 1-vaihteelle niin että se kulkee n.75km/h sillä niin silloin voi tehdä lähdöt 1-vaihteella soralla ja asfaltilla.

Nojoo hetken aikaa jaksoin tuota videoo kattoa niin jääkö siitä 350 heppaa maaliviivalle vai mitä siinä tapahtuu kun voi 3-5 vaihteella täyskaasulla ajella jos ei oo mitään neulansilmämutkaa edessä? Siis siltä tuo minusta näytti.. kyllähän sen nyt luulis tarjoavan jopa perää rinnalle kolmosella tuommosissa mutkissa jos kerran sillä kestää kyykkäämättä reitille lähteä..

Sori mutta kylläpähän on semmonen "rallipeli"n tekele että joopajoo... realizm
 
Nojoo hetken aikaa jaksoin tuota videoo kattoa niin jääkö siitä 350 heppaa maaliviivalle vai mitä siinä tapahtuu kun voi 3-5 vaihteella täyskaasulla ajella jos ei oo mitään neulansilmämutkaa edessä? Siis siltä tuo minusta näytti.. kyllähän sen nyt luulis tarjoavan jopa perää rinnalle kolmosella tuommosissa mutkissa jos kerran sillä kestää kyykkäämättä reitille lähteä..

Sori mutta kylläpähän on semmonen "rallipeli"n tekele että joopajoo... realizm
Väännön määrä putoaa isommilla vaihteilla. 3-vaihteella tuo nyt kulkee n. 110-120km/h niin ei se nyt silloin enää sudi. Ajotyylistä riippuen niin voi sitä heittää mutkissa sladiin ja suditella jos haluaa, mutta itselle se ei ole varmin ajotapa. En tiedä onko tässä renkaiden lämpöjen mallinnus, tuolloin lähdössä on kylmät renkaat jolloin sutii enemmän.

Miksi vertaat tätä RBR:ään kun siinä oli nelivetoautoja +yksi etuvetoinen S1600 jos ei huomioida modien autoja.

Tässä mun ajoa Fiat 131 abarthilla soralla, näyttääkö realistisemmalta
 
Viimeksi muokattu:
Väännön määrä putoaa isommilla vaihteilla.

Onko se lähdön 3. Vaihde siis joku eri kuin tämä pätkällä käytettävä?

Vertasin tätä RBR:n tuon ensimmäisen 15 sekunnin katselun jälkeen siksi, että tämä nyt vain näyttää mikroautoilulta, ainakin jos ajetaan 400hv takapotkulla mikä vielä irtoaa viivasta kolmosella, jonka jälkeen sillä voi mennä sillä kolmosella täyskaasulla mutkan läpi eikä oo minkään näköistä voimaa olevinaan enää takapyörällä. Sori nyt jos menee ihon alle, tämä vaan näyttää nyt enemmän kolikkopeliautomaatilta kuin rallisimulaattorilta vaikka sä sitä tuhansien eurojen laitteistolla pelaatkin.

Mulla on siitä alkuperäisestä rbr:stä niin kauan aikaa etten muista varmaksi, mut minusta siinä ihan vanilla versiossakin oli kyllä takapotkuja valittavana. Mutta nämä muistikuvat perustuu johonkin vuosiin 2004-2012, sen jälkeen on menty rsrbr plugien ja modien voimin.
 
Onko se lähdön 3. Vaihde siis joku eri kuin tämä pätkällä käytettävä?

Vertasin tätä RBR:n tuon ensimmäisen 15 sekunnin katselun jälkeen siksi, että tämä nyt vain näyttää mikroautoilulta, ainakin jos ajetaan 400hv takapotkulla mikä vielä irtoaa viivasta kolmosella, jonka jälkeen sillä voi mennä sillä kolmosella täyskaasulla mutkan läpi eikä oo minkään näköistä voimaa olevinaan enää takapyörällä. Sori nyt jos menee ihon alle, tämä vaan näyttää nyt enemmän kolikkopeliautomaatilta kuin rallisimulaattorilta vaikka sä sitä tuhansien eurojen laitteistolla pelaatkin.

Mulla on siitä alkuperäisestä rbr:stä niin kauan aikaa etten muista varmaksi, mut minusta siinä ihan vanilla versiossakin oli kyllä takapotkuja valittavana. Mutta nämä muistikuvat perustuu johonkin vuosiin 2004-2012, sen jälkeen on menty rsrbr plugien ja modien voimin.
Vanilla rbr:ssä ei ollut takavetoisia autoja. Ja tämän pelin asfaltti alusta ei ole välttämättä kovin realistinen, se taitaa olla vain kiinteä tasainen sorapinta jonka pidon määrää on lisätty.

En tiedä tuon BMW M2:n tasauspyörästön lukon arvoa ulkoa että mikä se on, voi olla 35-40% lukko ja ei ehkä saa laitettua yli 40% edes. Sehän riippuu ihan tuostakin että miten paljon voi olla täysi kaasu / miten nopeasti voi mennä täydelle kaasulle.
 
Viimeksi muokattu:
Vanilla rbr:ssä ei ollut takavetoisia autoja. Ja tämän pelin asfaltti alusta ei ole välttämättä kovin realistinen, se taitaa olla vain kiinteä tasainen sorapinta jonka pidon määrää on lisätty.

Juu saatto olla CMr, sitäkin tuli noina vuosia hakattua. Hotseatia odotellessa, ja hyvää rallipeliä. Vai voisko sanoa simulaattoria.

Tuon pelin asvalttipinnasta ei voi sanoa kuin että siinä menee näkymättömät kiskot alla. Vai antaako kovin erilaista tuntumaa jos vaihtaa autoa? Mä ostin tuon Sebastian löebrallyevon ja se on kyllä oikeesti sanalla sanoen paska.. parasta on kun voi haastaa itte mestaria, toka vikalla splitillä -15 sek ja maalissa +3, semmoisessa mutkikossa ettei siinä nyt vaan kovempaa pääse. Vissiin 15 kertaa yritin mut ei.. No, maestro on maestro, pääsee sit vissiin ajamaan suoraan puskista läpi. Mukavaa kun viedään peli-ilo tuollaisilla yliluonnollisill suorituksilla pelaajilta pois. Ennemmin vetää sinkki tiukalla näillä oikeilla teillä, ei kukaa ainakaan puskien läpi ajamalla saa parempaa aikaa..
.
 
Juu saatto olla CMr, sitäkin tuli noina vuosia hakattua. Hotseatia odotellessa, ja hyvää rallipeliä. Vai voisko sanoa simulaattoria.

Tuon pelin asvalttipinnasta ei voi sanoa kuin että siinä menee näkymättömät kiskot alla. Vai antaako kovin erilaista tuntumaa jos vaihtaa autoa? Mä ostin tuon Sebastian löebrallyevon ja se on kyllä oikeesti sanalla sanoen paska.. parasta on kun voi haastaa itte mestaria, toka vikalla splitillä -15 sek ja maalissa +3, semmoisessa mutkikossa ettei siinä nyt vaan kovempaa pääse. Vissiin 15 kertaa yritin mut ei.. No, maestro on maestro, pääsee sit vissiin ajamaan suoraan puskista läpi. Mukavaa kun viedään peli-ilo tuollaisilla yliluonnollisill suorituksilla pelaajilta pois. Ennemmin vetää sinkki tiukalla näillä oikeilla teillä, ei kukaa ainakaan puskien läpi ajamalla saa parempaa aikaa..
.

Lancia Stratoksessa taitaa olla mahdollista laittaa lukko 70%:iin ja itse en sillä pysty ajamaan kovin hyvin ellen pudota lukkoa n.50-55%:iin. Sitten Renault Alpinesa taitaa olla 100% lukko kun ei edes löydy lukon säätöä+takamoottori niin se ihan mahdoton hallita.
 
Käsijarrun kanssa se on aikalailla ykslysti että onko se analoginen vai digitaalinen, jos sitä ajon aikana käytetään sitä KÄYTETÄÄN, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Eli ainakin irl se nyppästään pystyyn tai taakse ja lasketaan irti, sama tyyli pitäisi toimia myös peleissä ( jos joku on joskus sitä Sebastian lööp Ralli evoluution mikä lie olikaan kokeillut, tietää että käsijarrun käyttö on ehdoton NOU NOU, aiheuttaa virtuaali vataselle otsasuonen puhkeamisen ja pikseli kilpurille poistumisen johonkin kaikkialle muualle kuin haluttuun suuntaan..) noin silmänräpäykseksi, että saadaan perä irti tiestä. Samanaikaisesti toki näpätään jarrupoljinta vasemmalla jalalla ja oikeella pidetään kaasu pohjassa, jotta saadaan auton massa irrottautumaan siitä tangentin suunnasta ja muutettua sitä massan kulkusuuntaa.

Eli käsijarrulla pyritään korjaamaan se mettään meno tilanne, tai ajamaan todella tiukka mutka veto päällä noin niinkun pääpiirteittäin. Suominuotissa sanat "serpo" ja "!!!TIUKKA!!!" ja ennen nuottia lausuttu esim. "JARRUoikeelaitapidävasenTIUKKA" yleensä tarkottaa että tullaan johonkin jossa pitää olla jalka jarrulla ja käsi kahvalla että saadaan veto päällä muutettua auton kulkusuuntaa. Tulipa taas tyhjänpäiväistä humalan kuuloista shaibaa höpöteltyä mut en jaksa poiskaan pyyhkiä
Jaaha! No on se kyllä hyvä ku kerroit mitä käsijarrulla rallissa tehhään. Mää ku luulin et sitä tarvitaan vaan sillo ku parkkeerataan Prisman parkkikselle.
 
Kyllä täytyy kiittää itteänsä siitä että on kerrankin ollu malttia odottaa että mitä tästä tulee... No taattua CM shaibaahan siitä on tullu...
Syvällistä analyysia kaverilta joka pelkkien videoiden perusteella tuomitsee pelin o_O
Teit foorumille tunnuksen vain siksi että pääset trollaamaan tämän pelin keskusteluja?

Kaikki rallipelit on tullut pelattua ja tämä selkeästi kaikkein viihdyttävin.
Ehkä kannattaa kokeilla ja jatkaa sitten tylyttämistä jos edelleen maistuu paskalle.
 
14Bit PC USB Handbrake SIM For Racing Game G27/G29 T500 FANATECOSW DIRT RALONCH | eBay
Ohhoh! Tulipa saunakalja päissään tilattua tommonen! Onkohan ees analoginen vai ihan on/off värkki?
No onhan siinä sit mekaniikka aihio mistä lähteä rakentelemaan jos ei toimi.:cool:

Tutkin vähän lisää asiaa ja kyllähän toi ihan analoginen värkki on. Steamin foorumilla sai jopa ihan kehujakin.:rolleyes:
Reilun 70€ tuli hintaa toimituskuluineen ja Briteistä näyttäis tulevan.
 
Juu saatto olla CMr, sitäkin tuli noina vuosia hakattua. Hotseatia odotellessa, ja hyvää rallipeliä. Vai voisko sanoa simulaattoria.

Tuon pelin asvalttipinnasta ei voi sanoa kuin että siinä menee näkymättömät kiskot alla. Vai antaako kovin erilaista tuntumaa jos vaihtaa autoa? Mä ostin tuon Sebastian löebrallyevon ja se on kyllä oikeesti sanalla sanoen paska.. parasta on kun voi haastaa itte mestaria, toka vikalla splitillä -15 sek ja maalissa +3, semmoisessa mutkikossa ettei siinä nyt vaan kovempaa pääse. Vissiin 15 kertaa yritin mut ei.. No, maestro on maestro, pääsee sit vissiin ajamaan suoraan puskista läpi. Mukavaa kun viedään peli-ilo tuollaisilla yliluonnollisill suorituksilla pelaajilta pois. Ennemmin vetää sinkki tiukalla näillä oikeilla teillä, ei kukaa ainakaan puskien läpi ajamalla saa parempaa aikaa..
.

Sebastian Loeb Rally Evossa oli minun mielestä myös erittäin hyvä ajotuntuma, vaurionmallinnus oli kökkö eikä juurikaan säätömahollisuuksia (esim. fov, grafiikat) ja tuulilasi oli aina kokokurassa eikä ollut manuaalipyyhkijöitä. Sori offtopic, tuli noista kommenteista mieleen. Minustakin tämä DR2.0 parempi ajettavuudeltaan nykyisin kuin vakio RBR.
 
Tutkin vähän lisää asiaa ja kyllähän toi ihan analoginen värkki on. Steamin foorumilla sai jopa ihan kehujakin.:rolleyes:
Reilun 70€ tuli hintaa toimituskuluineen ja Briteistä näyttäis tulevan.
Postista pitäisi hakea ja alkaa testimään kuhan vain ehtisi.

Olipa Puolan ralli yhenlainen fiasko :lol: Ei sipuli kestänyt kun sijoitus oli liian korkialla hetken aikaa.
 
Postista pitäisi hakea ja alkaa testimään kuhan vain ehtisi.

Olipa Puolan ralli yhenlainen fiasko :lol: Ei sipuli kestänyt kun sijoitus oli liian korkialla hetken aikaa.
Mitääh! Onko tulossa samanlainen kässärikeppi? Mun härpäke viel matkalla.
Täällä Puola meni muuten kohtuullisesti näin vanhalle äijälle ( 64v. ) mut nelosella meni rengas ihan alussa ja joutu kökötteleen maaliin kolmella pyörällä ku ei ollukkaan vararengasta matkassa, pr..kele.
Tonne FlyingFinns takaveto clubiin menin kokeileen mut siel kyl menee pojat nii kovaa että kaikkien perävaloja saa katella.:tup:
 
Viimeksi muokattu:
Syvällistä analyysia kaverilta joka pelkkien videoiden perusteella tuomitsee pelin o_O
Teit foorumille tunnuksen vain siksi että pääset trollaamaan tämän pelin keskusteluja?

Kaikki rallipelit on tullut pelattua ja tämä selkeästi kaikkein viihdyttävin.
Ehkä kannattaa kokeilla ja jatkaa sitten tylyttämistä jos edelleen maistuu paskalle.
Sori jos meni tunteisiin. Jotenkin ei vain näyttäny vakuuttavalta, että 3:lla lähdetään viivalta ja 400hp autolla voidaan lyyä lappua lattiaan keskellä mutkaa.. ja aika monella foorumilla aika monikin on valitellut että julkaisun jälkeiset patchit on muuttanu tuota ajotuntumaa jotenkin keinotekoisemmaksi. Mut kaippa tämä kumminkin lataukseen lähtee kun on vielä tarjouksessakin Steamissa.

Tarkotus ei todellakaan ollu millään tavalla trollata, varsinkaan kun tätä on hehkutettu jopa burnssia paremmaksi. Mutta jos mielipiteen esittäminen on trollaamista niin olkoon sitten niin.

Onko teillä jotain omia sarjoja olemassa mihin pääsee ajelemaan kun tämän saa ladattua?
 
Kyllä tämä vaan on tänäpäivänä nautinnollisinta rallia mitä on tarjolla. Vähän jo alkuun innostuin uudesta WRC pelistä, mutta siinäkin on liikaa heikkouksia ja vaatii vielä hiomista roimasti.
Tämä on tasaisesti parantunut, vaikka bugeja löytyy edelleen ja racenet pökkii silloin tällöin, mutta itse ajaminen on hauskaa ja miellyttävää myös kunnon simu vehkeillä.
 
Kyllä tämä vaan on tänäpäivänä nautinnollisinta rallia mitä on tarjolla. Vähän jo alkuun innostuin uudesta WRC pelistä, mutta siinäkin on liikaa heikkouksia ja vaatii vielä hiomista roimasti.
Tämä on tasaisesti parantunut, vaikka bugeja löytyy edelleen ja racenet pökkii silloin tällöin, mutta itse ajaminen on hauskaa ja miellyttävää myös kunnon simu vehkeillä.
Pystytkö heittämään noita WRC pelin heikkouksia tähän? Vieläkään ei ole saanut aikaiseksi ostaa tätä tai WRC:tä ja kiinnostaisi kyllä tietää, että kumpi voisi olla parempi ostos. WRC:n uramoodi ja sen ympärillä pyöriminen kiinnostaisi enemmän kuin Dirt 2.0 uramoodi. Se on tällä hetkellä suurin juttu itsellä, joka ajaa WRC:n leiriä kohti.
 
Hiljalleen olen itsekkin alkanut innosta tästä pelistä, vaikka noita lisäosia kyllä kaupitellaan vähän liikaa, niin itse peruspelikin on aika ok. Padilla voi ajaa ihan kohtalaisen hyvin, B-ryhmän ralliauto ottaa kuskilta luulot pois kuten pitääkin ja lisäksi on mukava, että tässä on myös rahallinen puoli mukana. Välillä on pitänyt ajaa rallicrossia ja online kisoja, että on yleensä ottaen ollut rahaa korjata B-ryhmän Pösöä, että pääsisi seuraavaan kisaan. Hardcore damage on myös mukava, niin sillä alkaa jo oikeasti olla merkitystä, että onko ne ajolinjat kohdallaan vai ei. Osa pätkistä ei vaan jaksa innostaa, esim Argentiinan ralli tuolla Pösöllä oli aika kärsimystä, kun tie on niin epätasainen.
 
Sori jos meni tunteisiin. Jotenkin ei vain näyttäny vakuuttavalta, että 3:lla lähdetään viivalta ja 400hp autolla voidaan lyyä lappua lattiaan keskellä mutkaa.. ja aika monella foorumilla aika monikin on valitellut että julkaisun jälkeiset patchit on muuttanu tuota ajotuntumaa jotenkin keinotekoisemmaksi. Mut kaippa tämä kumminkin lataukseen lähtee kun on vielä tarjouksessakin Steamissa.

Tarkotus ei todellakaan ollu millään tavalla trollata, varsinkaan kun tätä on hehkutettu jopa burnssia paremmaksi. Mutta jos mielipiteen esittäminen on trollaamista niin olkoon sitten niin.

Onko teillä jotain omia sarjoja olemassa mihin pääsee ajelemaan kun tämän saa ladattua?
Dirtrally2.com/clubs ja Codemasters RaceNet.n tunnukset pelin Racenet kohtaan.
 
Mitääh! Onko tulossa samanlainen kässärikeppi? Mun härpäke viel matkalla.
Täällä Puola meni muuten kohtuullisesti näin vanhalle äijälle ( 64v. ) mut nelosella meni rengas ihan alussa ja joutu kökötteleen maaliin kolmella pyörällä ku ei ollukkaan vararengasta matkassa, pr..kele.

Nyt heitetty käsijarru paikalleen ja tulihan käsiä ohjaamoon lisää kertaheitolla. G29:n vaihekepistä sekventtaali ja rattiläpyskät pois pelistä.
Ajoa joutunut melko kovasti rauhottamaan että pysyy tiellä! Tosi mukava lisämauste tähän peliin!

Veteraani-harrastajalle lakki päästä :cool:
 
Nyt heitetty käsijarru paikalleen ja tulihan käsiä ohjaamoon lisää kertaheitolla. G29:n vaihekepistä sekventtaali ja rattiläpyskät pois pelistä.
Ajoa joutunut melko kovasti rauhottamaan että pysyy tiellä! Tosi mukava lisämauste tähän peliin!

Veteraani-harrastajalle lakki päästä :cool:
Veteraani vetelee Truthmasterin TH8 H-kaavio vaihteilla ja G27.n keppivaihteesta tein kässärin, tosin on/off mallia. Kääntösäde 900 ratin asetuksissa ja kait se peli pienentää sitä uudemmissa pirsseissä.
Huomaako siinä uudessa kässärissä sitä analogisuutta verrattuna ihan on/off nappikässäriin?
 
Veteraani vetelee Truthmasterin TH8 H-kaavio vaihteilla ja G27.n keppivaihteesta tein kässärin, tosin on/off mallia. Kääntösäde 900 ratin asetuksissa ja kait se peli pienentää sitä uudemmissa pirsseissä.
Huomaako siinä uudessa kässärissä sitä analogisuutta verrattuna ihan on/off nappikässäriin?
Tällä hetkellä saa niin huonosti kiinni tuohon pöytään tuon kepin että vähän vaikea sanoa. Saturaation joutu laittaan 50 että pysyy paikallaan. @iigor testasi sitä alussa "vakio säädöillä" enemmälti ja vakuuttui toiminnasta.
 
Oma TH8:sta lahosi ohjainkortti kahteen kertaan, niin laitoin sen vaihtoon. Nyt fanan shifteri menossa ja se kyllä tuntuu hyvinkin rahan arvoiselta Thrustmasteriin verrattuna. Etenkin kun sekventiaali ja H-kaavioiden välillä saa vaihdeltua lähes saumattomasti.
 
World Series Rally Qualifier Round 5 (USA North Fork Pass, Group A)

ihan ok ajo, tavoite oli 5:43 mutta tuli tehtyä pieniä virheitä niin en ihan siihen päässyt
 
Onko muilla ongelmia että peli nykii tasaisesti, 144hz näyttö, 9700K, gtx 1080, 16gb raam

E:
Omat stutteroinnit taisi hävitä tällä fixillä. Pitää vielä testailla lisää, mutta nopean testauksen perusteella vaikuttaisi vihdoinkin pyörivän sulavasti.

täytyy kokeilla, ja pitäisikö tämä ja muut tärkeät säädöt lisätä aloituspostaukseen
 
Viimeksi muokattu:
Omat stutteroinnit taisi hävitä tällä fixillä. Pitää vielä testailla lisää, mutta nopean testauksen perusteella vaikuttaisi vihdoinkin pyörivän sulavasti.

Tällä hävisi stutterit tosiaan! Ihan eri fiilis vetää, kun voi kaasu pohjassa mennä isolla vaihteella eikä tule mitään mahdottomia spinnejä, koska ehtii ratilla vastaohjata.
 
noissa clubi kisoissa ei vissiin tiedä milloin on huollot?
karmea pettymys,4wdsuomi Puolan kutosen puolessa välissä vähän puuta päin ja kone topoliksi, seiskan sai vielä nilkutettua maaliin mutta pakko keskeyttää kun ei kule auto 1llä 30iä enempää.
toki se nyt ei olisi auttanut kun ei lähtenyt kunnolla enää käyntiin kasi pätkän maalissa.
 
noissa clubi kisoissa ei vissiin tiedä milloin on huollot?
karmea pettymys,4wdsuomi Puolan kutosen puolessa välissä vähän puuta päin ja kone topoliksi, seiskan sai vielä nilkutettua maaliin mutta pakko keskeyttää kun ei kule auto 1llä 30iä enempää.
toki se nyt ei olisi auttanut kun ei lähtenyt kunnolla enää käyntiin kasi pätkän maalissa.
kyllä ne huollot näkee ek-listasta(event details menu), jakoavaimen kuva ek-kuvakkeessa tarkoittaa huoltoa ennen kyseistä ek:ta.
 
Meikä se taas spämmää: Huomenna, Ti 22.10 klo.8, alkaa uusi kausi. Neljäs kausi ajetaan poikkeuksellisesti H3-luokan takapotkuisilla. Tarkemmat infot Fb:ssä.
 
Onko minkäänlaisia FFB suosituksia t300rs ratille? Toistaiseksi aika vakioilla, laskin wheel friction kohtaa vain.
 
Onko minkäänlaisia FFB suosituksia t300rs ratille? Toistaiseksi aika vakioilla, laskin wheel friction kohtaa vain.
Omat asetukset oli nämä tuolla ratilla, ei kovin voimakkaat pelissä kun ajan myös isoilla asteilla niin ei saa olla liian raskas jos aikoo ajaa pitempään ilman taukoja.

Control Panel
overall strength 95
periodic 95
constant 95
dampers 95
springs 95
auto-center OFF
allow game to do changes: YES

In Game
self aligning torque 42
wheel friction 42
tire friction 42
suspension 30
collision 0

wheel center = toimii jos asetus on päällä, tämä vain keskittää ratin startissa tai resetin jälkeen jos se ei ole suorassa, ei vaikuta ajon aikana (joku 25% on riittävä)
soft lock = toimii vain jos asetus on päällä ja tämä rajoittaa ratin pyörimisen tiettyihin kohtiin jos käyttää näitä vaihtuvia asteita autojen mukaan, jos käytät tätä niin silloin laita 100-150%
 
Itse ainakin pelaan ihan sujuvasti ps4:n ohjaimella ja hyvin menee, toki autot vaikuttaa. Takaveto on ehkä vähän liikaa, mutta etuveto ja neliveto on aika onnistuneita. Esim R2 Fiesta on todella hyvä ajaa, B-ryhmän autot taas on jo siinä rajoilla.
 
Itse ainakin pelaan ihan sujuvasti ps4:n ohjaimella ja hyvin menee, toki autot vaikuttaa. Takaveto on ehkä vähän liikaa, mutta etuveto ja neliveto on aika onnistuneita. Esim R2 Fiesta on todella hyvä ajaa, B-ryhmän autot taas on jo siinä rajoilla.
Jos takavedot tuottaa ongelmia niin laskee differential driving lockia reilummin, aloittaa esim. 25% tai alle, sitten braking lock 10% ja preload 10Nm paikkeille. Nostaa sitten driving lockia jos ajo helpottuu vähitellen (jos on nostanut driving lockia jo esim. 40% niin sitten laittaa braking lock 20% ja preload 20Nm paikkeille). Stratoksessa driving lock menee ylös 80% asti ja jos käyttää sitä niin braking lock alle 50% ja preload n. 50Nm.
 
Onko tätä peliä järkevä ostaa, jos aikoo vaan pelata ohjaimella?
Hyvin pitkälti siitä kiinni mitä hakee. Kun kysyt että jos aikoo pelata niin miksikäs ei, pelaamistahan se tuolloin on mutta jos haluaa ajaa ajosimulaattori pelillä niin sitten tietysti ratti, polkimet, shifteri ja mielellään vielä käsijarrukin niin voi simuloida oikeata kilvanajoa.
Ja simulaattori värkkeihinhän saa sitten menemään rahaa enemmän kun halvemman pään oikeaan kilpa-autoon. Ja nyt ennen kun vänkääminen alkaa niin tarkoitan noita alle kymppitonnin vanhoja ralliautoja.:confused2:
 
Meikä se taas spämmää: Huomenna, Ti 22.10 klo.8, alkaa uusi kausi. Neljäs kausi ajetaan poikkeuksellisesti H3-luokan takapotkuisilla. Tarkemmat infot Fb:ssä.

Ei haittaa spämmit. Laadukkaan sarjan olet luonut ja valinnut pätkät ym. hyvin. Peruspelissä ei rengasvalintoja olekaan juuri tarvinnut miettiä. Joutuu ajamaan varovasti kovaa, niin kuin oikeassa rallissa... Saa nähdä uskaltaako sitä takapotkulla lähteä viivoille, kun on siltä osalta vielä harjoittelu vaiheessa:)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 175
Viestejä
4 863 427
Jäsenet
78 614
Uusin jäsen
rutja76

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom