Dirt Rally 2.0

4WD Suomi-Sarja/Rallisprint SSM: Sarjatilanne, 2/6 ajetun kisan jälkeen.

Rallisprinkausi jatkuu parhaillaan Espanjan lämmössä, missä ajoaikaa vielä huomiseen, La klo.12 asti. Käy ajamassa oma vetosi ja katso mihin vauhtisi yltää.
 
Vähän hankala päästä sinuiksi tämän pelin kanssa, PS4 pelaan. Jos vertaa edelliseen osaan, jota pelasin pc:llä, niin tämä näyttää enemmän peliltä, eli vähän turhan sellainen piirretyn oloinen versus realistisen näköinen peli. Ajettavuus on padilla kohtalaisen hyvä, kun on säätänyt vähän asetuksia ja pätkät ovat kyllä yllättävänkin pitkiä ja monimuotoisia.

Tietty armottomuus on myös hyvä, nyt olen neljästä rallista keskeyttänyt kolme. Mutta sekä äänimaailma että graafinen ilme toimivat mielestäni paremmin edellisessä pelissä. Vaikka olen pudottanut moottorin ääntä alaspäin, niin silti se hallitsee äänimaailmaa ja tehosteäänet jää vähän vaisuiksi.

Lisäksi aika paljon on jätetty tuonne lisäosiin ostettaviksi, daily challengea esim ei voi oikein ajaa kun pitäisi ostaa aina jotain lisäosia, joka on vähän harmi kyllä.
 
Steamissa on nyt tästä tarjouksia, mm Super Deluxe Edition (peli + lisäkaudet 1-4) 54eur.

Tuosta graafisesta ilmeestä, niin onhan se HDR:nä paljon paremman näköinen.
Kas kun PC pelaajat eivät ole suurempaan ääneen vaatineet HDR tukea.

WRC 8:sin ostin perjantaina ja myin 6 tuntia myöhemmin, ei vaan ole mun peli, ainakaan DR2:sen jälkeen joka tuntuu paljon paremmalta.
Parasta siinä oli kameroiden kuvakulmien säätö myös konsolipelaajilla, toisin kuten DR2.0:ssa ei voi säätää edes FOV:tä.
 
Niin, vieläkö myös DR2:ssa liigoja pyöritetään tuon superpaskan Racenet-sivuston kautta?
Ollaan tässä Elite-porukan kanssa pistetty pystyyn huvikseen DR-liiga mutta tuo Racenet-sivusto on kyllä jäätävää paskaa käytettävyydeltään, uskomatonta että se on edelleen samaa ripulia kuin 4 vuotta sitten kun DR julkaistiin.. :dead:

Jos tässä olisi paremmin hoidettu tuo liigan pyörittäminen kuin ykkösessä, niin voisin jopa katsoa läpi sormien tuota DLC-rahastusta.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, vieläkö myös DR2:ssa liigoja pyöritetään tuon superpaskan Racenet-sivuston kautta?
Ollaan tässä Elite-porukan kanssa pistetty pystyyn huvikseen DR-liiga mutta tuo Racenet-sivusto on kyllä jäätävää paskaa käytettävyydeltään, uskomatonta että se on edelleen samaa ripulia kuin 4 vuotta sitten kun DR julkaistiin.. :dead:

Jos tässä olisi paremmin hoidettu tuo liigan pyörittäminen kuin ykkösessä, niin voisin jopa katsoa läpi sormien tuota DLC-rahastusta.

Käyttöliittymä on nyt vähän parempi kuin ykkösen aikaan.

Tosin siinä on nyt menty taaksepäin, että yksi ralli ei voi enää sisältää pätkiä eri maista :facepalm:
 
Tuli kokeiltua kaverilla tätä padilla niin tuo tuntuma ohjaimella oli parempi kuin ykkösessä. Vähän harmittaa tuo dlc rahastus kieltämättä. Kaippa tuon super deluxen voi alesta ostaa sitten.
 
Onneks loppu toi 4WD Suomi-Sarja/Rallisprintti!
Vanhus joutu reenaan niin paljo et tänä aamuna ranteet niin kipeet ettei kahvipannua kestäny nostaa. Puoli pakettia Buranaa huiviin ni sai Australian pätkät ajettua ja nyt menee ratti boikottiin kunnes ranteet paranee.
Oli huikee pätkä toi Aussi sprintti kun VR.llä tulee korkeuserot kunnolla esiin. Alamäet nappas oikeen mahasta niin että muori tuli kattoon et mikä on ukolla hätänä! Oli ähinä ollu sitä luokkaa jotta luuli että ny äijä on sydänkohtauksen saanu. Ois tullu kakkoselle parempi aika mutta ku tuli häirittee, pr...le.
 
Tuli jonkin verran yliyritettyä itellä, kun aikoi esitellä osaamista pappaosastolle. Meni sitten ihan kunnolla seinille. Pakko sanoa, että hyvä on tuo "Hardcore damage", kun meni kahdesti auto pikkukolhusta niin solmuun, että oli hankaluuksia ajaa maaliin saakka. Saa normi viikkohaasteissa kolistella autoa aivan huolimattomasti... Hyvä maku jäi kuitenkin, vaikka listan häntäpäihin tuli pudottua:)
 
4WD Suomi-Sarja, Rallisprint SSM kauden lopputulokset:



Kohta äänestys tulille sarjan fb-sivuilla, ajetaanko ensi kausi A vai B -ryhmällä? Seuraava kausi alkaa, maanantaina ja on perus rallia, 4 kisaa pitkä, 1 kisa per viikko tahdilla.
 
Milähän ihme kun pääasiassa skoda fabia r5lla esiintyy. Ajelen time trialia, niin auto ei liiku. Vaihteet vaihtuu ottaa kierroksia.
Kerran onnistuin valikon kautta taisin vaihtaa renkaat ja starttia niin pääsin ajamaan.
Nyt sitten subarulla ajelin toistapätkää. Restarttia ni sama vika ei mihinkään.
Valve index, fanatec csl elite ps4 mclaren ratilla (joo tiedän ettei ole hyvä) joskin kulkee ihan kivasti..
 
^ Tuota vikaa esiintyi pelin alkutaipaleella, mutta pitäisi olla jo korjattu päivityksellä.
Onko siis tuorein 1.8 versio asennettu?

Viikon päästä tulee 1.9 joka mm tuo mukanaan DR1:stä tutun kojelautakuvakulman :)
 
on tuorein, ja jotenkin se nyt sattui tähän indexin yhteyteen, tosin en oculuksella aiemmin kovin paljoa ole ajanutkaan tätä ennen. ainoastaan näytöllä.
rattinakin pääasiassa se mukana tullut pyöreä malli. toki olen tuota mclarenia aiemmi käyttänyt ongelmitta.
tosin nyt kävin miettimään kun käkkäri on mapattu tohon toiseen ratin analogiseen vipuun. voiko sillä keskikytkimen asennolla olla vaikutusta onko handbrake vai mappable, en muista kummassa se oli. pitää iltasella testata.

on se vaan noilla laseilla ajamine huomattavasti hienompaa ja helpompaa. pitänee kohta koittaa tulla raceclubiin kisailemaa :)
 
on tuorein, ja jotenkin se nyt sattui tähän indexin yhteyteen, tosin en oculuksella aiemmin kovin paljoa ole ajanutkaan tätä ennen. ainoastaan näytöllä.
rattinakin pääasiassa se mukana tullut pyöreä malli. toki olen tuota mclarenia aiemmi käyttänyt ongelmitta.
tosin nyt kävin miettimään kun käkkäri on mapattu tohon toiseen ratin analogiseen vipuun. voiko sillä keskikytkimen asennolla olla vaikutusta onko handbrake vai mappable, en muista kummassa se oli. pitää iltasella testata.

on se vaan noilla laseilla ajamine huomattavasti hienompaa ja helpompaa. pitänee kohta koittaa tulla raceclubiin kisailemaa :)
Mulla oli vastaava tilanne kun jäi ETS2.n jälkeen ON/OFF käsijarru päälle.
 
Kun putsasin G29:n potikat ja kytkinpolkimen (joka mapattu käsijarruksi) naru jäi ruuvin alle ja meni poikki, ni myöskin sama.

Analoginen käsijarru tulossa myös seuraavassa päivityksessä :tup:
 
hmm toivottavasti ei ole ratti sökö, tuo mclaren on kuuluisa siitä tosin vaihteen vaihtaja bugaa..

omatekonen analoginen käkkäri () löytyy kyllä mutta on sen verran rujo ja turhan löysä etten ole sitä nyt oikein käyttänyt.
 
4WD Suomi-Sarja/ SS EURO CUP: Uusi kausi polkaistiin käyntiin. Ekan rallin ajoaikaa, aina ensi maanantaihin, klo.12 asti. Tarkemmat infot näkyy tuossa fb-postauksessa. Tervetuloa mukaan kisomaan A-ryhmäläisillä.



upload_2019-9-23_13-24-56.gif
 
Viimeksi muokattu:
4WD Suomi-Sarja/ SS EURO CUP: Uusi kausi polkaistiin käyntiin. Ekan rallin ajoaikaa, aina ensi maanantaihin, klo.12 asti. Tarkemmat infot näkyy tuossa fb-postauksessa. Tervetuloa mukaan kisomaan A-ryhmäläisillä.



upload_2019-9-23_13-24-56.gif

Miten saan nauhoitettua ajoni?
 
pitääkö nää club rallit ajaa koko ralli kerralla vai voiko quitata mainmenuu?
 
huh kiitos :rofl:
Ja hyvin sujuu omasta mielestä siihen nähden etten ole tuota ruotsin rallia ajanut (15. 8 ekn jälkeen tällä hetkellä ja auto topolina)

Edit:nyt autot lähtee liikkeelle aina. Mäppäsin käsijarrun uudelleen siten että valinta kytkimen asento oli mappable analog tjsp. Se taisi olla brake+throttle aikasemmin, eli kaasussa.outoa että osassa autoja toimi kuten piti
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa ajeltua pitkästä aikaa kun saanut taas selän kuntoon. MUTTA DR2.0 ei ole tullut kuntoon, 2s lagipiikki oli tullut takaisin ja kaikki graffa-asetukset olivat tiessään.
2s lagipiikki lähti onneksi niin kuin ennenkin (yhden USB composite devicen enable ja disable).
New Zealand näyttää olevan raskain tähä mennessä pelatuista, yö tai sade niin aikamoista pätkimistä ja kuminauhaa.
Vanhat radat tuntui saavan kuntoon paremmin. Onkohan uudemmat vaan huonommin optimoituja..
Ei tämä nyt taas intoa ainakaan nosta kun kauhee säätäminen joka kerta kun meinaa pelata.

PS. Index 90hz ja graffat off/low-high, niin että saa vielä selvän.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen ruotsia kaahatessa indexillä.välillä meni pitkät tovit ilman nykimistä. Sitten puolet jostain pätkästä nyki ja loput taas ei.
Sama 90hz kaikki grafiikat ei ollut lowlla mutta vrfpstä kun katselin niin ei senykimisen aikana tippunut juurikaan.
Ihme paske tosin vrllä niin hyvä että pelaan silti.
 
DiRT Rally 2.0 - Patch Notes
Ehkä sittenkin tuolle stutterointiongelmalle, ääniongelmalle ja jopa VR-ongelmille tulee lääkettä. Nyt täytyy toivoa, että oikeasti saavat nuo kuntoon, niin lunastaa kyllä koko hintansa tämä peli.
 
Nyt on tullu jokunen tunti uraa ajettua,niin heräsi kysymys renkaista. Onkos niiden valintaan jotain yleisohjetta? Sadekelille sadetossua tietenkin ja talvitossua kun sitä tarvitaan,mutta noi normitossut aiheuttaa vähän päänvaivaa. Medium tossuja kun peli suosittelee vaan kokoajan ja joka paikkaan muuten.
 
Urassa on yleensä 3 pätkää ja huolto eli soralla käytännössä aina soft.
Clubeissa voi olla 6 pätkää, huolto ja toiset 6 pätkää. Siinä tulee ainakin mediumeille käyttöä.
Jos on usea kuiva asfalttipätkä ja yksi märkä niin valinta onkin kinkkisempi. Sadekelin rengas pitää kohtuu hyvin kuivalla, mutta märällä muulla kuin sadekelinrenkaalla ajo on sitten tosiaan kieli keskellä suuta.
 
Urassa on yleensä 3 pätkää ja huolto eli soralla käytännössä aina soft.
Clubeissa voi olla 6 pätkää, huolto ja toiset 6 pätkää. Siinä tulee ainakin mediumeille käyttöä.
Jos on usea kuiva asfalttipätkä ja yksi märkä niin valinta onkin kinkkisempi. Sadekelin rengas pitää kohtuu hyvin kuivalla, mutta märällä muulla kuin sadekelinrenkaalla ajo on sitten tosiaan kieli keskellä suuta.
Tähän ei malta olla tarttumatta. Miten tuon sadekelin renkaan kesto/kuluminen. Kestääkö nätisti ajettuna useamman pitkän kuivan pätkän?

Ja onko myös sadekelillä softi paras pidoltaan, jos pitää muuta valita? Ymmärtääkseni pehmeä viittaa rengasseokseen, ja renkaan profiili muutoin olisi aika vastaava (eli ei mitään slicksejä paitsi ehkä asfaltilla)?

Jonkin verran moottoriurheilua tulee seurattua (mm-rallia esimerkiksi) ja simuja pelailtua, mutta on itellä vielä opittavaa säätöpuolessa etenkin:think:
 
Miten saan nauhoitettua ajoni?
Varmaankin Nvidia:n Shadowplay oisi aika helppo, jos vihreän tallin näyttistä löytyy. Pitäisi itselläkin laittaa päälle, kun innostunut ajamaan tuota 4wd-clubia... Hyvät kisailut Ruotsissa tähän mennessä. Mukava oisi saada tännekin videota kärkipään kuskeista (esim. KarikFIN), kun kiinnostaa nuo ajolinjat, jarrutukset ja vauhti ylipäätään. Myös käytetyistä säädöistä olisi mukava saada tietoa, jos joku vaivautuu kirjoittelemaan;)
 
Varmaankin Nvidia:n Shadowplay oisi aika helppo, jos vihreän tallin näyttistä löytyy. Pitäisi itselläkin laittaa päälle, kun innostunut ajamaan tuota 4wd-clubia... Hyvät kisailut Ruotsissa tähän mennessä. Mukava oisi saada tännekin videota kärkipään kuskeista (esim. KarikFIN), kun kiinnostaa nuo ajolinjat, jarrutukset ja vauhti ylipäätään. Myös käytetyistä säädöistä olisi mukava saada tietoa, jos joku vaivautuu kirjoittelemaan;)
Tässä taitaa olla. :) Kovaa menoa kyllä, huhhuh! Propsit @karik134

 
Tässä taitaa olla. :) Kovaa menoa kyllä, huhhuh! Propsit @karik134


On noita tullut katseltua, siksi tuli kyseinen kuski juuri mieleen, kun varsin informatiivistä videota yleensä löytyy ja ajelee auton mukaisella setupilla myöskin noita eikä 180 asteen kääntösäteellä ja viiksivaihteilla;)

Mutta ihan tuosta 4wd-sarjan ruotsista olin oikeastaan kiinnostunut, kun jää kärjelle tasaisesti sen 15s lyhyellä pätkällä ja 30s pitkällä, että mistä ne erot oikeasti tulee... Kun kuitenkin kärkipään kuskeilla (kuten muillakin) tuo nauhoitus velvoite...:)
 
jää kärjelle tasaisesti sen 15s lyhyellä pätkällä ja 30s pitkällä, että mistä ne erot oikeasti tulee...
Ollaan sit varmaan melko samalla tasolla, mulla ihan samat aikaerot.
Kertovat että jotkut olisivat lahjakkaita ja jotkut eivät, ei kuulemma treenauskaan välttämättä auta :confused2:;)

En osaa kertoa renkaista tarkempaa infoa, kokeilemallahan tuo varmaan selviää mikä on itselle se paras kuivalla ja märällä asfaltilla.
Paljon haukutaan ajotuntumaa bitumilla, mutta mun mielestä se on ihan kelpo!

Ps. Jos meinaa ajaa A-ryhmän kuukausihaastetta, niin kannattaa olla varovainen viimeisen eli neljännen eventin 7EK:lla. Melko pian alun jälkeen jyrkkä vasen josta liukuu todella helposti rotkoon ja terminal damage.
Se ottaa vähän pattiin :oops:
En tosin ollut ainoa :p
 
Viimeksi muokattu:
Ollaan sit varmaan melko samalla tasolla, mulla ihan samat aikaerot.
Kertovat että jotkut olisivat lahjakkaita ja jotkut eivät, ei kuulemma treenauskaan välttämättä auta :confused2:;)

En osaa kertoa renkaista tarkempaa infoa, kokeilemallahan tuo varmaan selviää mikä on itselle se paras kuivalla ja märällä asfaltilla.
Paljon haukutaan ajotuntumaa bitumilla, mutta mun mielestä se on ihan kelpo!

En tiedä onko isoin haaste liika varovaisuus, liekkö helpottaisi vr-laseilla tai leveämmällä näytöllä (sivuille näkee paremmin).:hmm:

Olen huomannut, että 40 fov:lla saan ajettua parhaat ajat, mutta keulaa saa varoa varsinkin ahtaammissa ränneissä. Kovempaa pääsisi, mutta tod.näk. rankaisee penkat silloin välillä rengasrikon tms. muodossa... Millä nimimerkillä Make73 ajelet?
 
Voi olla että liika varovaisuus, vaan ei pysy auto näpeissä jos ajaa kovempaa.
Jostainhan ne tasoerot muodostuu, on siellä sitten niitä alieneita joilla ajat ihan käsittämättömiä!
Se ainakin auttaa jos muistaa pätkät ulkoa, itse en muista täysin kokonaan yhtään mutta muutaman pätkän melko hyvin...ei vaan jää muistiin.

Olin 4. tuon 6 pätkän jälkeen ja sitten rotkoon, sanoisin että ainakin SLR_MYSTICMAN22 ajoi samaan rotkoon :)
A group monthly.jpg
 
Onko fanatecin käyttäjiä?
Pakko pitää ratin asetuksissa 540astetta kun se on autolla ihan eritahtiin kuvan kanssa.niin onko jossain asetus mitä en ole huomannut
 
Viimeksi muokattu:
On noita tullut katseltua, siksi tuli kyseinen kuski juuri mieleen, kun varsin informatiivistä videota yleensä löytyy ja ajelee auton mukaisella setupilla myöskin noita eikä 180 asteen kääntösäteellä ja viiksivaihteilla;)

Mutta ihan tuosta 4wd-sarjan ruotsista olin oikeastaan kiinnostunut, kun jää kärjelle tasaisesti sen 15s lyhyellä pätkällä ja 30s pitkällä, että mistä ne erot oikeasti tulee... Kun kuitenkin kärkipään kuskeilla (kuten muillakin) tuo nauhoitus velvoite...:)

Tässä mun Ruotsin ajoa Gr A Fordilla, ek6 Norraskoga, auton setuppi jota käytin löytyy videon tiedoista (muuta: ratin asteet 720, H-kaavio ilman kytkintä mutta clutch override on päällä = vähän dogbox simulointia mutta tämä on hitain tapa vaihtaa pelissä, tieten tuolla voi nyt jarruttaa helpommin mutkiin sisään vasemmalla jalalla ja ei tule vaihtovirheitä).


ja tästä linkistä löytyy mun säätöjä autoihin, osa vaatii parannuksia (valitse lokaatio esim. DR2.0 Sweden, scrollaa alaspäin ja ek-pätkien alapuolella on setupit). Aloitussivulla on myös infoa autoista(paino, hv jne), ratin asteista+vaihtotavoista joilla niitä ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Onko fanatecin käyttäjiä?
Pakko pitää ratin asetuksissa 540astetta kun se on autolla ihan eritahtiin kuvan kanssa.niin onko jossain asetus mitä en ole huomannut
Rattianimaatio käsillä ei toimi kuin 540asteeseen asti. Jos käytät enemmän kuin 540 niin laita pelin asetuksiin preferences: Wheel Only niin pyörii 1:1 esim 1080asteella. Tieten tee ratin kalibrointi pelissä myös oikein ohjeiden mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän ei malta olla tarttumatta. Miten tuon sadekelin renkaan kesto/kuluminen. Kestääkö nätisti ajettuna useamman pitkän kuivan pätkän?

Ja onko myös sadekelillä softi paras pidoltaan, jos pitää muuta valita? Ymmärtääkseni pehmeä viittaa rengasseokseen, ja renkaan profiili muutoin olisi aika vastaava (eli ei mitään slicksejä paitsi ehkä asfaltilla)?

Jonkin verran moottoriurheilua tulee seurattua (mm-rallia esimerkiksi) ja simuja pelailtua, mutta on itellä vielä opittavaa säätöpuolessa etenkin:think:

Oma näppituntuma: Saderenkaat kestää useemman pätkän ja on sateella aina ne nopeimmat. Softi on kuivankelinrenkaista sateella ne parhaat, mutta ero pienempi kuin kuivalla. Ittellä nyrkkisääntönä, softit alle aina kuivalla ja wetit alle märällä asfaltilla :D Sekakelillä asfaltilla sitten puntaroidaan kumpaa on enemmän, märkää vai kuivaa.

Montessa ajan itse winttereillä, mutta oon kuullut kovempien kuskien painaneen softeilla koko pitkän kisan. Ehkä osannut käyttää hyvin hyödyksi kaikki sulat kohdat, eikä revitele liukkaalla turhia ja vetää siististi sisälinjaa.

Videoista ja säädöistä: Tsekkaa 4WD Suomi-Sarjan fb-sivu, Dirt Rally 2.0 Suomi Koitan jakaa sarjan parhaita ajoja sinne ja linkkasin pari päivää sitten ihan hyvän tube-kanavan, jossa säädöt lähes kaikille autoille, joka ralliin. Kilpailukykyiset säädöt ja saa muokattua pienellä testailulla omaan ajotyyliin sopivaksi.

Vauhdista: En oo rallissa se ihan kovin kuski, mutta omasta mielestä riittää, että muistaa ne pahimmat romutus paikat, muuten painaa vaan nuottien varassa ja koittaa tasapainoilla riskinoton kanssa. Kyllä se vauhti kasvaa pikkuhiljaa ajamalla, kun välillä vähän miettii onko omassa ajotyylissä, tai säädöissä korjattavaa. Pääasia, että ajaminen on hauskaa.

Edit. Niinjoo, kyllä pärjää myös yhdellä tavallisella töllöllä. Esim JiiVee ajaa kovaa konsolilla, ei oo mitään erikois-kuvakulmaa/-näkymää. Itselläkin käytössä Pleikkari ja tavallinen32" töllö, jossa onneksi alle 20ms viivettä. Lisäksi ensi viikolla tulee peliin päivitys, missä mukana DR1:stä tutu dash cam, joten kuvakulmaan luvassa monen kaipaamaa parannusta.
 
Viimeksi muokattu:
Pääasia, että ajaminen on hauskaa.
Tämä, henkilökohtaisesti koin muutaman clubin liian totiseksi vääntämiseksi ja nautiskelen enemmän haastekisoja ajaen. Varmaan ihan vain henkilökohtainen mielipide.
Sekä rallissa että RX:ssä olen Masters tasolla ja niitäkin vielä tarkoitus tahkoa yrityksenä mahdollisimman hyvä sijoitus. Niiden läpäisystähän ei saa mitään extraa.
Urapuolella niitä credittejä vaan kertyy turhan paljon, mulla 30milj. ja oon koittanut haalia kaikki autot ja kerryttää niihin täydet viritykset.
On tullut nyt osallistuttua myös noihin MM-kisoihin, vaikka sijoitus rallissa on joitain satoja ja RX puolella reilusti tuhannen yläpuolella.
 
Urapuolella niitä credittejä vaan kertyy turhan paljon
Tämä. Ajoin jotain monthly eventtiä ehkä 4-5 pätkää, ja vielä olisi ollut monta (en kuitenkaan keskeyttänyt, en vain ajanut loppuun). Niin siitä räpsäistiin mulle vajaa 500k crediittiä. Mun varat kolminkertaistui... Vähän turhan helposti saa hynkkyä.
Olen siis ajanut vasta vähän...
 
Tämä, henkilökohtaisesti koin muutaman clubin liian totiseksi vääntämiseksi ja nautiskelen enemmän haastekisoja ajaen. Varmaan ihan vain henkilökohtainen mielipide.
Sekä rallissa että RX:ssä olen Masters tasolla ja niitäkin vielä tarkoitus tahkoa yrityksenä mahdollisimman hyvä sijoitus. Niiden läpäisystähän ei saa mitään extraa.
Urapuolella niitä credittejä vaan kertyy turhan paljon, mulla 30milj. ja oon koittanut haalia kaikki autot ja kerryttää niihin täydet viritykset.
On tullut nyt osallistuttua myös noihin MM-kisoihin, vaikka sijoitus rallissa on joitain satoja ja RX puolella reilusti tuhannen yläpuolella.

Joo, niin siinä tuppaa käymään, kun aletaan jostain kilpailemaan, korostuu vielä enemmän tälläisessa pelissä. Kisaamassa on monellaista kuskia, toiset vakavammin, haastaa itsensä ja koittaa pärjätä mahdollisimman hyvin, toiset taas osaa ottaa rennosti ja ajaa kisan se kummemmin treenailematta. DR2, kun ei tarjoo paljon työkaluja järjestäjälle, niin paras antaa ajaa jokaisen tyylillään.

Optimi-tilanteessa, kisan maa olisi vaan tiedossa, aikoja, eikä pätkiä yms. ei voisi nähdä ennen omaa ajoa. Startin jälkeen olisi ajettava kisa tiettyyn aikaan, tai ei voisi ajaa muuta, ennen kuin kyseinen kisa ohi. Pätkiä olisi huomattavasti enemmän. Noilla muutoksilla muistuttaisi enemmän vanhanajan rallia. No on tämä näinkin ihan hauskaa, onneks ajettavuus on varsinkin soralla todella hyvä.
 
Jos on valokuvamuisti ja muutenkin tahkoaa peliä satoja tunteja, niin vähän menettää merkityksen se tahkoaako pätkää ennen kisaa vai ei.
Tällaiselle mun kaltaiselle "varhaisdementikolle" siitä voi jotain etua olla, mutta so what.
Kyllä ne todelliset tasoerot tulee jostain muualta ja onko se hyvä sijoitus niin tärkeää että jaksaa tuollaisista marista.

Hyvä se on että joku jaksaa järjestää kisoja, itsekin järjestin aluksi mutta lopetin em syistä. Aina löytyy joku jota ei voi miellyttää.
 
Mie lähin vaan ihan mielenkiinnosta kattomaan mihin oma vauhti riittää tuola 4WD suomi sarjassa. Eihän se mihkään riitä,kun yrittää suht nätisti ajaa ja pelikellossa oli kun ruottin ajoin niin peräti 10h. :D Autokin oli 0km ajettu kun sinne lähin.. Mutta ihan kivaa oli silti ajella.
 
Tullu nyt ajettua noita päivittäisiä,viikottaisia ja kuukausittaisia haasteita. Alkaa toi ajaminen sujumaan pikku hiljaa paremmin. :) Sähläämistä tulee silti turhan usein,mutta hauskaa on.

Alla klippi monthly ai haasteesta,aika hyvin meni toi pätkä,ainakin omasta mielestä ja yllätyin kuinka hauskaa oli pökötillä ajaa.

Ajoavut pois päältä,manuaali ja boxin pädillä mennään.
 
NoNii! Se oli sitten Kreikan kisa siinä 4DWsuomi Clubissa. Ekaks aattelin et alotan vasta sitten kun on huomena nähnyt ton Oculus tuen Steamissä että parantaako asioita mut kumminkin meinasin et jos pari ekaa. Toisen pätkän alussa vanha äänibugi päälle ja täys hiljaisuus luureihin ja tietysti sit yhteen hairpinniin lipsahdus ja auton pohja penkan päälle niin että kaikki pyörät irti tiestä, pr...kele!
Mä en taira alkaa enää mitää!
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 529
Viestejä
4 499 046
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom