Dirt Rally 2.0

Pelin input reporting puolelta kun ennen päivitystä käänsi rattia 270 astetta niin oli 100 prosenttia ja hyvä ajaa. Nyt piti laittaa niin ewttä kun kääntää 360 ni on 100 prosenttia ja hyvä ajaa/ saman tuntuinen kuin ennenkin.
Tuo voi liittyä että päivityksen jälkeinen ratin kalibrointi on pielessä, jos teet sen uudelleen niin input reporting pitäisi näyttää 100% 270(540) asteellakin.

Eihän se ihan samantuntuinen voi olla jos sun pitää kääntää nyt jopa 90astetta enemmän(per puoli) kuin ennen?
 
360 asteen kääntösäde ratissa on hyvä rallipeleissä..

offtopic
Jotkut hehkutti täällä WRC-pelisarjaa, kattelin siit 6-7-8 versoita joita en ole pelannut, niin samalle SEGA rallylle näytti lisenssillä mitä 90-luvun alussa neogeo pelihallissa pelattiin rallia.
offtopic

Nyt pitää vaan saada DR2.0 ' kuntoon ' ja unohdetaan muut paitsi DR1:stä :)
 
OK. Voi olla että aikaisemmin en ollut calibroinut rattia mutta nyt kaikki niin kuin kuuluu ja ohjaus vain vähän nopeampi kuin ennen, ja siis 540 asteella mutta tuntuu että vois olla se oikea.

Osaako joku neuvoa miten noita ohjaimia lisätään tonne device_defines dokumenttiin kun on niin ärsyttävää nyppiä usbeja irti joka kerta kun käynnistää pelin.?
 
No nyt sain nuo ohjaimet lisättyä tuonne. Huonot ohjeet oli itse siellä device_define.XML. Tai ohjeet olivat vajaat ja tyhmäkin joutui päätä käyttämää:)
 
Aika paskannäköistä menoa kyllä. Missä autojen massa on? Eli jos heittää luisusta toiseen niin auto liikkuu niin että siinä ei ole inertiaa ollenkaan. Massan tuntua ei näy ollenkaan ja keskipakoisuus loistaa poissaolollaan. Sama juttu Codemasterssin F1 peleissä missä autot ja tie eivät kohtaa ollenkaan. Näyttää siltä aivan kun lentäis tien päällä. Kun on kerran kokeillut oikeaa simualaattoria niin nämä vaan näyttää niin puhtaasti arcade saisselta kun olla ja voi. Miksi nämä eivät osaa tehdä tätä siten kunten Simrace, Assetto Corsa jne. Itse olen ajanut noita Codemasterssin F1 pelejä vuosia ja sama ongelma niissa on aina. Hienon näköisiä ne kyllä on ja kyllä niihin aikaa menee mutta edelleen kaipaan kunnon simualaattori F1 peliä ja Rallia.

En tiedä sitten tuosta Porschesta (kun en ole sellaista koskaan ajanut) että ovatko ottaneet kaiken huomioon, mutta mitä seuraillut eri tubettajien kanaville tulleita pelivideoita niin ainakin Sierra vaikutti märällä asfaltilla yhtä kiikkerältä ajaa kuin tosielämässäkin, silloin kun auto yliohjaa. Tämä siis ennen tuota viimeisintä päivitystä.

Voin linkittää tavittaessa tähänkin ketjuun oman "incar"-pätkän viime kesältä.
 
No niin , ratin kun kalibroi uusiksi niin ajotuntuma palasi melkein jo samaksi kuin ennen päivitystä.PC/G25
 
samaan loppu tulemaan minäkin päädyin. Ilmeisesti jotkut ps4 käyttäjät kuitenkin kärsivät helpottuneesta ajomallinnuksesta.... Tiedä sitten.
 
Joo, ei oo mitään tehty noille fysiikoille :D

Autot ei kunnolla mene edes mutaisella tiellä luisussa tai puske, ja ne paikat mihin piti ennen sitoa jarrulla, menee nyt nostamatta kaasu pohjassa. B-ryhmän Quattroakin pystyy tykittämään ja paiskomaan miten sattuu ja pitoa löytyy koko ajan.

Kokeilin ajaa kovilla renkailla sateista Puolaa, ja ajaminen tuntuu samalta kuin ennen päivitystä kuivalla soralla ajaessa, pitoa on niin perkeleesti.

Tuskin omat ajotaidotkaan parissa yössä parani.
 
7.9 Gb päivitys lähti latautumaan. Monte Carloa pukkaa.

edit. Tuo on outo homma että joillain on muuttunut ajettavuus, täällä ei onneksi muutosta. Liukasta on märällä/mutaisella ja painovoima ennallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan korjailivat tähän päivitykseen tuon käppärien ym. katoamisen joka käynnistyksessä?
 
v1.2.1 patch notes are below:
- My Team Special Events issues fixed
- We've fixed not receiving input from unofficial devices (without re-connecting the device after press start)
- Special liveries and Monte Carlo Rally unlocked for Deluxe Edition players on Steam
 
GT luokan takapotkuilla jäinen/luminen Monte on melkoista taiteilua. Opettaa ainakin kaasun annostelua.
 
On kyllä huomattava parannus tapahtunut tuossa Montessa verrattuna ykköseen. Liukasta on ja kaasun kanssa saa olla tarkkana. Paljon vähemmän pitoja verrattuna ykkösen Monteen. Innolla kyllä nyt odottaa sitä Ruotsia tähän.
 
Tykkäsin myös montesta ja on paljon parempi kuin ykkösversion vastaava. Tänään otin vähän pitemmät sessiot kun tuo input devices bugi korjattiin dd rateille ym. Onhan tämä tosiaan paljon anteeksi antavampi kuin ennen päivitystä. Metsähallituksen puolelle menee huomattavasti harvemmin ja nyt pysyy tiellä suhteellisen varmasti jopa rapakelillä.
 
Xbox one-versioon ei näköjään koko montea vielä tullut, joku pienempi pätsi oli muttei suurta.
 
On kyllä huomattava parannus tapahtunut tuossa Montessa verrattuna ykköseen. Liukasta on ja kaasun kanssa saa olla tarkkana. Paljon vähemmän pitoja verrattuna ykkösen Monteen. Innolla kyllä nyt odottaa sitä Ruotsia tähän.

Samoilla linjoilla. Ajo on huomattavasti haastavampaa ja liukkaampaa (talvirenkaat alla ajelin R5:lla Monten pätkät läpi), kun ykösessä. Jäällä ja lumella ajettaessa tosin heikohko ffb vakiosäädöillä, mutta kaiken kaikkiaan tuntumakin parempi kuin DR1:ssa.

Grafiikat ei ihan yhtä hyvät PC:llä (makuasia), mutta erittäin hyvältä maistuu. Lisää vaan näitä maita:)
 
Tykkäsin myös montesta ja on paljon parempi kuin ykkösversion vastaava. Tänään otin vähän pitemmät sessiot kun tuo input devices bugi korjattiin dd rateille ym. Onhan tämä tosiaan paljon anteeksi antavampi kuin ennen päivitystä. Metsähallituksen puolelle menee huomattavasti harvemmin ja nyt pysyy tiellä suhteellisen varmasti jopa rapakelillä.

Itellä meni kyllä fiilikset koko peliin tuon ajamisen helpottamisen takia, saa nähdä muuttavatko enää entiselleen, olkoon hyllyssä siihen asti.
 
En tiedä miksi tuo ajon helpotus piti tehdä "salaa" aivan kuin pelaajat eivät sitä huomaisi. Olisivat laittaneet rehellisesti patch noteen tuosta maininnan.
Jää vähän erikoinen kuva codemastersista ja harmittaa, että tämäkin peli pienellä vaivalla olisi todella hyvä jos kuunneltaisiin asiakkaita, eikä rajoiteta peliä keinotekoisesti. Hotseatin puuttuminen häiritsee mua ainakin hemmetisti, vaikka sen lisääminen peliin ei todellakaan ole mikään iso juttu.
 
Joutuu sitä rattia _vääntää_ takavedolla, että pysyy raiteilla, ettei voi vaan sunnuntai ajeluna mennä ratti suorana ja luu ulkona.



Hyvän näköstä ja rauhallista ajoa. Tuo Volvo 940 on suht kookas auto et sinänsä rauhottaa luisuja jonkin verran. Vastaavanlainen video jostain Starletista tai Escortista ni ratin pyörittely olis vielä hieman erinäköstä. :lol:
 
Hot seatia kaivataan täälläkin. Ei luulis olevan vaikea tehdä, vaan ei.
Eilen kerkesin taas vähän koittamaan ja mun mielestä ihan samanlailla saa kaasu pohjassa vetää kuin ennen päivitystä. Kokeilin kylläkin vain kuivalla soralla freeplayna.
Hauska ajettava, ihan tulee colin 2 ajat mieleen:)
 
En tiedä miksi tuo ajon helpotus piti tehdä "salaa" aivan kuin pelaajat eivät sitä huomaisi. Olisivat laittaneet rehellisesti patch noteen tuosta maininnan.
Jää vähän erikoinen kuva codemastersista ja harmittaa, että tämäkin peli pienellä vaivalla olisi todella hyvä jos kuunneltaisiin asiakkaita, eikä rajoiteta peliä keinotekoisesti. Hotseatin puuttuminen häiritsee mua ainakin hemmetisti, vaikka sen lisääminen peliin ei todellakaan ole mikään iso juttu.
Pelaatko millä alustalla ja ohjaimella vai ratilla?
 
Itellä meni kyllä fiilikset koko peliin tuon ajamisen helpottamisen takia, saa nähdä muuttavatko enää entiselleen, olkoon hyllyssä siihen asti.

En tiedä miksi tuo ajon helpotus piti tehdä "salaa" aivan kuin pelaajat eivät sitä huomaisi. Olisivat laittaneet rehellisesti patch noteen tuosta maininnan.
Jää vähän erikoinen kuva codemastersista ja harmittaa, että tämäkin peli pienellä vaivalla olisi todella hyvä jos kuunneltaisiin asiakkaita, eikä rajoiteta peliä keinotekoisesti. Hotseatin puuttuminen häiritsee mua ainakin hemmetisti, vaikka sen lisääminen peliin ei todellakaan ole mikään iso juttu.

Mahdollisesti siellä on vain joku bitti poikittain, kun vain muutamalla henkilöllä Codemastersin ja Steamin foorumeilla esiintyy tuota ongelmaa. Parilla ongelma oli mystisesti kadonnut ratin kalibroinnilla / ohjaimen asetuksien säätöjä muuttamalla / käymällä läpi kaikki mahdolliset renkaat.

Saisivat lisätä konsoleillekkin mahdollisuuden säätää kuvaa muuten kuin HDR -kirkkauden osalta. Erityisesti ärsyttää lens flare, jota ei saa asetuksista PS4 pois.
 
Mahdollisesti siellä on vain joku bitti poikittain, kun vain muutamalla henkilöllä Codemastersin ja Steamin foorumeilla esiintyy tuota ongelmaa. Parilla ongelma oli mystisesti kadonnut ratin kalibroinnilla / ohjaimen asetuksien säätöjä muuttamalla / käymällä läpi kaikki mahdolliset renkaat.

Näin olen ajatellut, harmi että se sattuu olemaan itsellä poikittain :D

Vertailin eilen ajotuntumaa ilman päivitystä ja 1.05 päivityksen kanssa. Tunsin heti päivityksen lataamisen jälken eron, kun sivuttaispitoa tuli lisää ja auton liukuminen väheni ja hallinta oli helpompaa. Myös ääni mikä kuuluu sisäkuvakulmassa ajaessa renkaista oli outo, sellainen laahaava kun auto puskee tai luistaa, sitä ei ennen päivitystä ollut, en tiedä tekeekö tuo sitten sen fiiliksen että olisi helpompaa ajaa.

En tiedä onko tuo ohjaimista, auton säädöistä, renkaista vai mistä kiinni, tuskin kuitenkaan oma pää tuota tekee, ero on niin selvästi huomattavissa. Ei siinä, hauskaa tuo Monte ainakin oli ja voihan se olla että itselläkin muuttuu tuo tuntuma yhtäkkiä.

Samaten noita asetuksia, renkaita ja kaikkia on tullut vaihdeltua ja testailtua, ei muutosta.
 
Kyllä tuo bugilta vaikuttaa ja harmi jos oikeasti toiset hyötyy tuosta. Itseä lähinnä harmittaa tuo turhan kova pito kun voi lappu lattiassa päästää.
 
Hyvän näköstä ja rauhallista ajoa. Tuo Volvo 940 on suht kookas auto et sinänsä rauhottaa luisuja jonkin verran. Vastaavanlainen video jostain Starletista tai Escortista ni ratin pyörittely olis vielä hieman erinäköstä. :lol:

Joo, kyllä starletti ja escortti tuo vähän enemmän käsiä hyttiin niin sanotusti mitä volvo hauenleuka ajolla, mutta töitä tarttee tehdä oli sitte kadetti tailkka bemari M3 :)
 
tyhmä kysymys, mistä ratti kalibroidaan pcllä dirt2ssa ? :)
fanatec csl elite ps4 käytössä ja softloccikin sanoo että pitäisi kalibroida.
katosi muuten äänet pelistä kesken EKn montessa
 
Ilmeisesti päivityksen jälkeen kalibrointi kandee tehdä uusiksi. Mä nyt viel odotan muutaman kuukauden et toi patchataan loppuun... tai ehkä puol vuotta.
 
Eiköhän tuo pidosta höpiseminen jo riitä, todisteita tiskiin tai suu suppuun :tup:

Etkös sä itsekkin viime viikolla puhunut että auto ei enää puske samalla tavalla?

Tänään paransin yhden pätkän aikaa 12s, sama auto ja säädöt käytössä, vanhan ajan olin vetänyt aivan limitillä otsa hiessä. Uusi veto ei edes ollut mitään kovaa yritystä, silti aika parani paljon.

Mutta tosiaan, mun oma tunne on että ihan selvästi on muutosta ja osa taas ei huomaa mitään, eli ei tästä varmaan kannatta alkaa sen enempää vääntämään :D
 
Ajattelin että ei tuo Monten jää nyt sentään varmaan ihan noin liukasta ole oikeasti piikkirenkailla, mutta näemmä melkoista taiteilua:
 
Näköjään niillä vähälumisimmilla pätkillä kannattaa ottaa Softit alle. Alle 5km pätkällä 10sek nopeampaa kuin winter renkailla.
 
Tuskin ne piikeillä tuolla ajaa, asfalttihan siinä menis paskaksi, aika hyvät kitkathan noilla taitaapi olla.
On tässä pelissä kyllä äänien kanssa häröjä, ihmisillä vieläkin katoaa äänet joskus, DS21 ei ole äänenvaimennusta kun pelaa sisänäkymästä, vaihteistojen vinkuminen on yks huonoimmista mitä olen koskaan kuullu... Nojoo hurjia ongelmia mutta silti :D
Innolla kyllä odotan M1 bemaria tähän, suorakuutosia ei ole koskaan liikaa rallipeleissä.
 
Ok, jostain vaan luin että siellä käytetään myös nastarenkaita.
Jotenkin ristiinhän ne niitä myös laittavat, onko siinä sitten vain eri seoksia.

Mut joo, ihan pelattavahan tuo on vaikkei omiin suosikkeihin kuulukaan.
 
Pelissä Montessa on vaihtoehtoina Soft tai Winter (kitkat). Montessa oikeasti tarjolla myös supersoft ja nastarengas (studded winter). Ruotsissa käytössä piikkipyörät. Piikkipyörässä reilusti enemmän nastoja ja nastat myös pidempiä. Monten nastarengas on aika lähellä nastoiltaan siviiliautojen nastarengasta, rengas toki muuten kestävämpi/tukevampi.
 
Mikähän juttu tuo on kun pyyhkijät pyyhkii satunnaisesti puhdasta lasia itsestään, aika häiritsevää jossain Monte Carlon syheröillä kun pyyhkijät käy kerran päällä ja fps tippuu samalla.
 
Mikähän juttu tuo on kun pyyhkijät pyyhkii satunnaisesti puhdasta lasia itsestään, aika häiritsevää jossain Monte Carlon syheröillä kun pyyhkijät käy kerran päällä ja fps tippuu samalla.
Siinä on asetuksissa pyyhkijöiden automaattikäytölle asetus päällä tai pois, se ei toimi ja on Codemastersin bugilistalla ollut alusta asti, vaan ei ole korjattu.
Pyyhkijät saa pois kun painaa pari sekuntia kyseistä painiketta, harmi vaan että sitä ei saa tehtyä samalla kun odottelee lähtövaloja vaan sitten kun aika lähtee käyntiin (sama ajovalojen kanssa). Tuostakin on kyllä raportoitu pelintekijöitä (jos eivät sitä mukamas ole itse peliä tehdessä huomanneet :rolleyes: ) Ykkösessä moni asia toimi, jonka korjausta pitää jostain kumman syystä nyt odotella kakkoselle.

Tuli hommattua shifteri (lähinnä Assettoon ja Project Cars 2:seen) ja kyllähän se tuo lisää fiilistä niihin autoihin joissa oikeasti H-vaihteisto on. Sekunteja kyllä menee reilusti enemmän ainakin näin opetteluvaiheessa.
Tässäkin kuulemma oli DR1:ssä niin että jos autossa on oikeasti H-vaihteisto niin peli ottaa sen automaattisesti käyttöön ja sequental läpysköillä toimii niissä vehkeissä missä pitääkin. Ainakin Assetto Corsassa tämä toimii hienosti. DR2:ssa kyseinen asetus pitää käydä aina vaihtamassa.
 
Millanen ajotuntuma tässä on padilla? Onko ehotonta olla ratti ja polkimet? Oli tuossa G920 mutta tulipa myytyä pois kun ei tullut nii paljoa ajeltua tai ollut aikaa sille.
 
Millanen ajotuntuma tässä on padilla? Onko ehotonta olla ratti ja polkimet? Oli tuossa G920 mutta tulipa myytyä pois kun ei tullut nii paljoa ajeltua tai ollut aikaa sille.

Toimii todella hyvin pädillä ja näistä ”simu” ajopeleistä selvästi parhaiten ku muistaa pari säätöä muuttaa (esim deadzone pieneksi)
 
Xbox onella(X) ajan tässä vaiheessa mielummin pädillä kun ffb ei todellakaan ole säällinen(tienpinnan/eturenkaiden tuntuma puuttuu täysin, ennemminkin vain sivu/jousi etc forcet tuntuu ratilla) ja kun pädillä huvittavasti pienen tärinän avittamana tuntee tienpinnan paremmin. Kun taas jotain Dirt 1:stä tullut mieleenkään ajaa pädillä ja siinä ffb:ssä tuntee nuo D2:sta puuttuvat.

Saa nähdä josko koskaan saavat tähän tuon ffb:n korjattua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 390
Viestejä
4 867 945
Jäsenet
78 653
Uusin jäsen
Heppus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom