Dirt Rally 2.0

Siis mitä hittoa. Onko tuo siis pysyvä ratkaisu? Aikalailla kusetuksen makua...
 
Ja uudet maat on sit vain freeplayn puolella..eli ei ole tulossa uraan. Täysin käsittämätön ratkaisu tämäkin taas..
Kaikissa muissa sitten onkin eli haastekisat (joihin tulee kuitenkin uramoodissa keskityttyä kun Championshipin AI:n vastus kasvaa liian suureksi), custom championship jne.
Niin ja kirjoittavat että ainakin näin aluksi.
s01.jpg

Jos kerran haastekisoissakin on näitä DLC-ratoja, ni vain tavallisen version omistajat ei tietty niihin pääse.
 
custom championship jne.
Eli freeplayssä. Mutta siis nuo customit ois ne mitä mä pelaisin pelkästään, mutta koska siinä ei joudu miettimään auton korjausta yhtään, niin kaikki fiilis koko rallista katoaa, eikä niitä todellakaan halua ajaa.

En vain käsitä miksi siellä uran puolella ole toista custom chämppäriä missä mennään uran rahoilla ja kalustolla. Palkintorahat määräytyisi sit EK ja rallien määrän mukaan.
Itsellä kun pädillä tie nousi pystyyn pro tasolla jo. En pääse siis koskaan nauttimaan rengastaktikoinnista jne. Ei paljo jaksa peliä edes käynnistää enää.
 
Toisaalta tuo uran raha homma on myös vähän huono. Jos ajat tehdastallissa kilpaa, niin mitä väliä mitä se korjaus maksaa? Tiellä pitää tottakai pysyä tulosten vuoksi.
 
Toisaalta tuo uran raha homma on myös vähän huono. Jos ajat tehdastallissa kilpaa, niin mitä väliä mitä se korjaus maksaa? Tiellä pitää tottakai pysyä tulosten vuoksi.

Tähän on haluttu ilmeisesti tuoda tuota managerointipuolta tuoda esiin. Pelaajana et ole pelkkä kuski vaan myös tallin kirstunvartija. Palkkaat/koulutat henkilöstöä, vastaat kalustohankinnoista ja ajat vielä itse kilpaa. Tallikaverin/tai kahden palkkaaminen ja tallimestaruus mukaan kuvioon niin tulisi hyvä. Vai suuttuisikohan WRC jo moisesta...

Kaikilla talleilla on kuitenkin rahan käytössä rajansa ja ihan hyvä että tässä pelissä on tuokin puoli mukana.
 
Toisaalta tuo uran raha homma on myös vähän huono. Jos ajat tehdastallissa kilpaa, niin mitä väliä mitä se korjaus maksaa? Tiellä pitää tottakai pysyä tulosten vuoksi.

Tavallaan noin, mutta potkut siellä viimevuonnakin mm-sarjassa nähtiin jatkuvien ulosajojen vuoksi.
Freeplayssä sulla ei ole mitään huolta autosta, kun taas urassa pakko ajaa maaliin, jos meinaat selvitä ehjällä autolla eteenpäin.
 
Tähän on haluttu ilmeisesti tuoda tuota managerointipuolta tuoda esiin. Pelaajana et ole pelkkä kuski vaan myös tallin kirstunvartija. Palkkaat/koulutat henkilöstöä, vastaat kalustohankinnoista ja ajat vielä itse kilpaa. Tallikaverin/tai kahden palkkaaminen ja tallimestaruus mukaan kuvioon niin tulisi hyvä. Vai suuttuisikohan WRC jo moisesta...

Kaikilla talleilla on kuitenkin rahan käytössä rajansa ja ihan hyvä että tässä pelissä on tuokin puoli mukana.

Tavallaan noin, mutta potkut siellä viimevuonnakin mm-sarjassa nähtiin jatkuvien ulosajojen vuoksi.
Freeplayssä sulla ei ole mitään huolta autosta, kun taas urassa pakko ajaa maaliin, jos meinaat selvitä ehjällä autolla eteenpäin.

On asiassa tämäkin kääntöpuoli tottakai. Mutta pelissä pitäisi olla jokin ominaisuus, että kun pääset pro tasolle, tuo homma muuttuisi jotenkin. Ei se Latvala lähde rikkinäisellä autolla seuraavaan ralliin, vaikka edellisessä vähän olisi livennytkin.

Meeken potkuihin taas vaikutti oikeasti yltiö rämäpäinen ajotyyli ja oma asenne. Eihän sitä määräänsä enempää voi hölmöillä. Kuten ylempänä sanoin, tiellä pitää pysyä menestyksen vuoksi. Mutta tuo, että vedät joskus ulos ja ei ole rahaa korjata autoa, on harrastustoimintaa eikä ammattitoimintaa.
 
Sitä yksityistallin harrastetouhuahan koko Dirt rally yrittää mallintaakin..johtuen varmaan osin lisenssien puutteesta.
Jokatapauksessa itselle koko Dirt Rallyn suola on tuo rahan käyttö, mutta taidot ei riitä uraan. Joten peli jää pelaamatta.
Ei tarttis kuin sen customin uran puolelle ja en pelais muita pelejä.
 
Jokatapauksessa itselle koko Dirt Rallyn suola on tuo rahan käyttö, mutta taidot ei riitä uraan.
Ei riitä itselläkään taidot pro tasolla ralliuraan, tosin ratilla en ole edes yrittänyt vielä aloittaa uudelleen...pädillä menestys oli huono.
Peli arpoo championshipissä maat, radat ja olosuhteet...kokeilin muutaman kerran keskeyttää ja aloittaa uudelleen, niin tulipa sieltä yhdessä championshipissä kahteen kertaan Argentiinan ralli ja vieläpä perättäin, jippii :rolleyes:

Mulle suola on se että saa ajaa, harjoitella sitten vaikka freeplayssa ja kokeilla sitä pro tasoa sitten uudelleen, uskon että siinä vielä pääsen 3 parhaan joukkoon ja mahdottomaan elite tasoon, jonka jälkeen vielä master...onkohan pelintekijät itse päihittäneet tekoälyn noissa vaikeimmissa tasoissa, meinaan ois se hyvä että se olisi edes mahdollista :confused2:
Ykköstäkin tullut aina välillä pelattua vaikken siinä uralla päässytkään etenemään, hauskaa se silti on ollut ajaa customina muutama EK.
Sitten tietty nuo päivä,- ja viikkohaasteet ja kuinka korkealle niissä sijoittuu, haastetta niissäkin ja niihin tulee sitten nuo uudetkin autot ja radat.
 
Typerää toimintaa Codemastersilta rajoittaa keinotekoisesti peliä. Jotenkin niin tuttua heiltä...
Pelaajia ei viitsitä kuunnella ollenkaan esim. hotseat, jota on toivottu jo moneen kertaan. Hiukan enemmän kun viitsisivät vaivautua niin tästä saisi todella hyvän pelin.
 
Yks asia mitä ois tähän toivonu takaisin ykkösestä ois ollu steamworkshop tuki autojen asetuksille. Onhan se hieman huijausta käyttää muitten asetuksia mutta ei se nyt yksinpelissä niin paljoa haittaisi :D
Mutta joo ihmiset eivät varmaan ihan hirveästi time trialia aja? Argentiinan El rodeossa mulla 5 tila h1 fwd, h2 rwd ja hr2 fwd ellei joku ole ohittanu. Ja nuo siis ihan vakioasetuksilla (Minillä ajaessa meinas oksennus tulla kun pomppi ja hyppi niin saakelisti).

Edit: Ja championship resetoitu. Kiva :sysopwtf:
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja tässä ei ilmeisesti saa auton asetuksia tallennettua?
Jos tarkoitat auton säätöjä(car setup) niin saa tallennettua. Pitää vain painaa tiettyä nappia jotta pääsee save/load/reset valikkoon, ehkä oikealla alhaalla se taitaa näyttää sen napin jota pitäisi painaa.
 
Eka kisa careerissa tehty Fiat 131 Abarthilla(ratin kääntöaste 1026, engine tune I) ja voitto tuli lähes 2 minuutin turvin USA:ssa. Ajelin hyvin varmasti ja eipä tullut kuin 1,5 spinniä(yht. 10-15s aikamenetys) n. 40km pitkässä kisassa.

Kääntöaste oli 1080:n sijasta 1026 sen takia kun thrustmaster t300 ratissa on suojaus(27astetta kummallakin puolella) ihan lopussa jossa vastus kasvaa hyvin paljon ja en halua kääntää sitä vasten.

Toinen kisa Espanjassa, engine tune IV, voitto 1min 20s turvin (ja yht. 60s virheisiin).
 
Viimeksi muokattu:
DLC1 DR2.jpg

Pikasesti olivat tuon korjanneet eli uudet radat tulee myös uran championshipiin.
Vielä kun tuunaavat ne yöt sieltä likimain pois, ni sitäkin voi sitten taas koittaa.
Pro ja Elite taso muutenkin haastavia ja noissa yöpätkissä tuntuu ettei tekoälylle ole huomioitu että silloin tulee hitaampia aikoja.

Tuli kokeiltua tuota DiRT 1:stä G29 ratilla ja onhan siinä tosiaan enemmän informaatiota. Suspension joutu hilaamaan tasolle ~50 ettei ratti hakkaa koko ajan.
Hyvältä tuntuu edelleen tuo ykkönen ja nyt kun on ratti, niin kiva päästellä Ouninpohjaa :)
 
Tietääkö joku, saako toisen ohjaamokuvakulman fov:tä säädettyä jostain pelin tiedostoista?
Kiinnostais ajaa siitä, missä näkyy se hud vaihteisto, kun kaikissa autoissa ei nää, mikä vaihde on silmässä , mutta sen fov on jossain ihan takaraivolukemissa :)
 
Tietääkö joku, saako toisen ohjaamokuvakulman fov:tä säädettyä jostain pelin tiedostoista?
Kiinnostais ajaa siitä, missä näkyy se hud vaihteisto, kun kaikissa autoissa ei nää, mikä vaihde on silmässä , mutta sen fov on jossain ihan takaraivolukemissa :)
Tarkoitatko dash näkymää vai helmet näkymää jossa voi liikuttaa penkkiä?
edit: ok se missä näkyy hud on dash-kamera mutta en tiedä saako muutettua ja vaikka voisi niin peli voi estää pelaamisen osittain (esim. career) kun tiedostoja on muokattu.

Helmet (+konepelti) näkymän fov:ta voi muuttaa, se slider menee 30-70vfov välillä, jokainen pykälä on 4astetta.

Eikö Helmet-kamera käy sen jälkeen kun muutat fov:n oikeaksi/sopivaksi, siirrät penkkiä+tilt ja saat poistettua asetuksista vielä ratin ja kädet jos ne peittää mittaristoa. Ok joissakin H-kaavio autoissa ei ole vaihde-näyttöä niin se on kyllä huonompi homma jos käyttää vain sekventiaalia joten kannattaa koeajaa autoja ennen ostoa niin voi valita ne joissa on se näyttö.
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisia nuo pätkät on verrattuna ekaan Dirt Rallyyn? Joitakin videoita katsoessa näyttää että ei maisemat paljoa vaihdu.
 
Kokeilin aloittaa uramoodissa Pro-tason rallia uudestaan ja ekassa maassa (Espanja) pääsinkin toiseksi. Argentiinan passasin ekan EK:n jälkeen...sitten USA joka muuten ihan kiva ajella, mutta 7/8 pätkistä oli pimeässä ja osassa vielä sadetta.
Suorastaan vitutti ja keskeytin taas!
Tällaisenaan saa mun puolesta Championship olla rallin suhteen, rallycrossia voi kyllä vielä kokeilla elite tasolla ja päivähaasteita jos eivät ole yöllä sateessa kun se ei vaan nappaa yhtään tässä pelissä.

Onneksi on tuo Freeplayn Custom Championship. Sinne tein viiden maan (Argentiina poislukien, koska se myös ihan perseestä sen kameran heilumisen takia) kisat niin että jokaisessa 12 EK:ta, eikä ensimmäistäkään yökisaa.
Hyvä kun voi säätää sen vaikeustason juuri sellaiseksi että saa ajaa ihan tosissaan sillä omalla tasollaan päästäkseen kärkikahinoihin. Mulla se taso näyttää tällä hetkellä olevan 61.
Sinne sitten tulevia maita mukaan ja pelailee aina kun siltä tuntuu.

Olen samaa mieltä omenanraadon kanssa että myös urassa pitäisi olla muokattava Championship. Näin peliin tulisi Freeplayhin verrattuna lisää sitä tavoitteellisuutta jos pelkkä ajaminen ja siitä nauttiminen ei pelissä riitä.

edit:
Tuli sit kuitenkin vetästyä Minillä Pro tason ralli championship läpi maratoonina ja lopputuloksissa sijoituin ekaksi :D
Eliteä en aio edes kokeilla...nyt aika pitää pientä taukoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän näissä peleissä pitäisi olla mahdollisimman laaja muokattavuus . Joskus ei ihan ymmärrä pelintekijöiden ajatuksenjuoksua. Noin muutenkin vaikuttaisi kommenteista , et tää peli kaipaa selvästi päivityksiä vielä ennen kuin menee itsellä hankintaan. Etenkin moninaiset kommentit FFB puutteiden/vajaan tietuntuman suhteen arveluttaa. Toisaalta vaikuttaa, et aineksia hyvään rallipeliin olisi. Kiva ois saada myös tietoa Suomen mukaantulosta.. näyttää ainakin videoilla Puola , jota jopa ehdotettu "korvaisi" Suomen..niin aika flätiltä/ heinikkoputkessa menolta. Muuten onko toi grafiikka tosiaan noin "karkki" ylisaturaatiomainen mitä videoilla näyttää vai..?
 
Toimii ainakin a-mitsu ja b-audi

Miinusta:
vastaohjaus "aktivoituu" oikeaan aikaan mutta liian suurella voimalla.

plussaa:
tuntuma auton painoon/jousitukseen, pystyy tuntemaan milloin mikäkin pyörä irti/kevyin ja millä renkaalla paras masssa/pito. tuntuu niin kaasulle että jarrulla.

kiitos:
ja anteeksi:)
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisia nuo pätkät on verrattuna ekaan Dirt Rallyyn? Joitakin videoita katsoessa näyttää että ei maisemat paljoa vaihdu.

Puolasta tykkään itse tosi paljon. Siinä ainakin maisemat vaihtuu, välillä ajellään kylän läpi, on peltoaukeaa ja tiheämpää metsää, mukavia hyppyjä myös.
 
No joko ollaan Richard Burns Rallyssä? Se vauhdin tunne (ja pelko) oli siinä pelissä aivan jotain mahtavaa. Kokeilin Dirt Rally 1stä ja siinä huomasin, että voi vetää rohkeasti tien reunoja pitkin ilman että se tuntuu yhtään missään, joka on siis huono asia realisimin kannalta. Kattelin Dirt 2.0 videoita youtubesta ja siinä huomasin samaa...
 
Muuten oltais siellä mutta teiden luonne puuttuu... eli tien oikeanlainen camper. ite pelannu rbr orkkista 14 vuotta, modit ihan hienoja mutta radat täyttä paskaa.... paitsi orkkis radat. tästäkin "simusta" puuttuu camperit tiestä, mut noin niinku muuten ihan ookoo PELI. Ja koska tää on PELI, ni tässä joutuu opettelemaan ajamisen uudestaan... Asia joka aina pistänyt arcade peleissa vituttaan.

Richard Burns Rally pitää tittelinsä. Kaikilla alustoilla pelanneena.
 
No joko ollaan Richard Burns Rallyssä? Se vauhdin tunne (ja pelko) oli siinä pelissä aivan jotain mahtavaa. Kokeilin Dirt Rally 1stä ja siinä huomasin, että voi vetää rohkeasti tien reunoja pitkin ilman että se tuntuu yhtään missään, joka on siis huono asia realisimin kannalta. Kattelin Dirt 2.0 videoita youtubesta ja siinä huomasin samaa...
Tien reunat DR 1.0 Walesissa ja Kreikassa oli hazardit, korkeat kivikovat reunat paikoittain että jos osuit niihin auto lähti lentoon kun niissä ei ollut massaa ja aeron osalta fysiikat ei toimineet. Ja tieten Saksan ek:t oli armeijan harjoitusaluetta jossa isoja kiviä+betonikuutioita tien reunassa, Montessa kivimuurit+lumipenkat tien reunassa, Ruotsissa penkat, Suomessa ojanpohjat oli aika pomppuiset. Vai mitä tien reunoja tarkoitat?

Dr 2.0 ainakin vauriomallinnus on parempi kuin dr1.0, eli niistä melko pienistä sivuttaisosumista maavalleihin+puihin+kiviin näyttää tulevan pientä vauriota iskareihin, ripustuksiin, jarruihin ja kovemmassa vauhdissa rengasrikon riski kasvaa, nuo pienetkin vauriot kyllä haittasi menoa.
 
Vai mitä tien reunoja tarkoitat?
Mä kokeilin Dirt 1stä vain vähän, pari kertaa. En muista tarkasti, mutta jäi sellainen fiilis että ajovirheitä sai tehdä runsaasti ja läpi meni. RBR:ssä hienoa oli se, että ajovirheillä oli kohtalokkaat seuraukset ja sen takia ei uskaltanut ajaa kaasu pohjassa yms.
 
Mä kokeilin Dirt 1stä vain vähän, pari kertaa. En muista tarkasti, mutta jäi sellainen fiilis että ajovirheitä sai tehdä runsaasti ja läpi meni. RBR:ssä hienoa oli se, että ajovirheillä oli kohtalokkaat seuraukset ja sen takia ei uskaltanut ajaa kaasu pohjassa yms.
RBR:ssä se että jos ajaa 60km/h puuta päin saattaa tarkoittaa keskeytystä tekee ajofiiliksestä tietynlaisen. Dr 2.0 olen nähnyt termnal damagen 100km/h vauhdista puuhun ja ehkä vieläkin alemmasta vauhdista se voi tulla, tuo on ainakin parantunut kun dr1.0:ssä se vaati n.130-150km/h vauhdin.
 
Mä kokeilin Dirt 1stä vain vähän, pari kertaa. En muista tarkasti, mutta jäi sellainen fiilis että ajovirheitä sai tehdä runsaasti ja läpi meni. RBR:ssä hienoa oli se, että ajovirheillä oli kohtalokkaat seuraukset ja sen takia ei uskaltanut ajaa kaasu pohjassa yms.

DR2.0 ainakin Fordin MKII hajosi (terminal damage) itsellä kolhimattomana 86km/h vauhissa USA:ssa tien varressa olevaan kiveen ajettuna keula edellä. Kerkesin jarruttaa jopa:) Ja tämä uramoodissa (jossa ei erikseen valittavana Hardcore Damagea)

Edit: Sama kokemus kun edellisellä DR1.0:sta, siinä oikeastaan vain B-ryhmäläiset sai kertalaakista puuhun talla pohjassa hajalle.
 
Tietääkö joku, saako toisen ohjaamokuvakulman fov:tä säädettyä jostain pelin tiedostoista?
Kiinnostais ajaa siitä, missä näkyy se hud vaihteisto, kun kaikissa autoissa ei nää, mikä vaihde on silmässä , mutta sen fov on jossain ihan takaraivolukemissa :)

Tarkoitatko dash näkymää vai helmet näkymää jossa voi liikuttaa penkkiä?
edit: ok se missä näkyy hud on dash-kamera mutta en tiedä saako muutettua ja vaikka voisi niin peli voi estää pelaamisen osittain (esim. career) kun tiedostoja on muokattu.

Helmet (+konepelti) näkymän fov:ta voi muuttaa, se slider menee 30-70vfov välillä, jokainen pykälä on 4astetta.

Eikö Helmet-kamera käy sen jälkeen kun muutat fov:n oikeaksi/sopivaksi, siirrät penkkiä+tilt ja saat poistettua asetuksista vielä ratin ja kädet jos ne peittää mittaristoa. Ok joissakin H-kaavio autoissa ei ole vaihde-näyttöä niin se on kyllä huonompi homma jos käyttää vain sekventiaalia joten kannattaa koeajaa autoja ennen ostoa niin voi valita ne joissa on se näyttö.

Yksi vaihtoehto voisi myös olla että käyttää borderless-tilaa pelatessa ja Cortextuals Dirt telemetry tool ohjelman tuo pelin päälle ja silloin saa näkyviin vaihdenäyttimen Helmet-kamerassa niihinkin autoihin joissa sitä ei ole.

Dirt Telemetry Tool - Cortextual's Version
 
Viimeksi muokattu:
Taidan testailla kuitenkin nyt seuraavaks noita simhud ym android appeja ja laittaa kännykän tuohon näytön eteen.
On kyllä hölmöä ettei hudeja saa valita päälle ohjaamokuvakulmassa.
 
Nyt meni itseltä äänet ensi kertaa XOne-versiossa, dailyssa seelantia minillä niin puolivälissä meni mykäksi, ei siinä mitään mutta oli ilkeää ajaa loppupätkä ääneti. Muuten piti vaihtaa CSW v2:een vanhempi firmware(pc-ajuri 292 josta fw316) jotta sai lisää forcea, 328/627:llä ei saa oikein mitään vaikka kaikki olisi tapissa, muuten/melkein kaikissa muissa peleissä uusinkin ajuri ok.
 
PC-versio varmaankin paras näistä laajemman rattituen takia sekä vielä paremman ruudunpäivityksen vuoksi (yli 60FPS), mutta Digital Foundryn analyysi Dirt 2.0:an konsoliversioista.

Xbox One dynaaminen 1080p, frame-rate ei aina vakaa 60FPS
PS4 natiivi 1080p vakaa 60 FPS frame-rate
PS4 Pro versio sama natiivi 1080p ja vakaa frame-rate
Xbox One X versio dynaaminen resoluutio 1800p - Natiivin 2160p kuitenkin sen ollessa suurimman osan Natiivissa 4K:ssa vakaalla 60FPS frame-ratella.



dirt2kfjkk.png
 
Oletteko Minillä ajelleet?
Hauska auto etenkin kun kaikki viritykset!
Vetäsin eilen illalla/yöllä maratoonina Pro tason championshipin sillä läpi. Yhdessä kisassa olin 22. ja yhdessä 8., mutta silti pisteitä sain 137 jolla sijoitun 1.:ksi ja tuli miltei miljoona palkintorahaa :)

Päivä,- ja viikkohaasteitakin vähän eri ajaa tuolla kuin sillä Vulvalla joka ihan kauhee.
 
Ajeleeko kukaan H-shifterilla ja kytkintä käyttäen? Minkälaiselle vaikeustasolle AI kannattaa laittaa jos on sellainen keskiverto ajaja, esim. Project Cars 2ssa 70%.
 
PC-versio varmaankin paras näistä laajemman rattituen takia sekä vielä paremman ruudunpäivityksen vuoksi (yli 60FPS), mutta Digital Foundryn analyysi Dirt 2.0:an konsoliversioista.

Xbox One dynaaminen 1080p, frame-rate ei aina vakaa 60FPS
PS4 natiivi 1080p vakaa 60 FPS frame-rate
PS4 Pro versio sama natiivi 1080p ja vakaa frame-rate
Xbox One X versio dynaaminen resoluutio 1800p - Natiivin 2160p kuitenkin sen ollessa suurimman osan Natiivissa 4K:ssa vakaalla 60FPS frame-ratella.

Joku tuossa PS4 Pron grafiikassa on mennyt mieleen, toivottavasti tulee korjausta.
 
Noi kaikki muut paitsi One X näyttää niin kuin siinä olis joku DOF-blurriefekti koko ajokuvan päällä. HUD-grafiikat on kuitenkin ihan terävät. :confused2:
 
Noi kaikki muut paitsi One X näyttää niin kuin siinä olis joku DOF-blurriefekti koko ajokuvan päällä. HUD-grafiikat on kuitenkin ihan terävät. :confused2:
Oisko sama blurri kuin pc versiossa jos TAA on käytössä? (temporal anti-aliasing)
 
Hommasin torstaina G27. Perjantaina vähän modasin simupenkkiäni, että sain polkimet kiinteästi kiinni ja ratin ja vaihdekepin paremmin ja samalla tilaa hiirelle ja näppikselle. Perjantaina illalla vähän testiä ajelin, mutta ajamisesta h kaaviolla ja täydellä 900 asteella ei oikein tullut mitään. Tänään asentelin sen normiratin tilalle oikean auton mokkaisen ralliratin. Ajotuntuma parani mielettömästi! Nyt rattia pystyy veivaan tarvittaessa yhdellä kädellä niinkuin tosielämässäkin ja ratin liike tuntuu käteen samalta kuin oikeastikin. Oli tosi makea vetää ensimmäinen career ralli fulvialla täydellä 900 asteella ja kytkimellä ja h kaaviolla ja ensimmäinen rallicross kisa. Sen enempää en ehtinyt tänään testaan, mutta kyllä innostus kasvoi taas.
 
Onko muilla OSW kuskeilla sellaista, että joskus kurvin järkeen ratti vääntää kurvin suuntaisesti vielä suorallakin ja lakkaa taas kun seuraavassa mutkassa ohjaa reilummin? Itseä häiritsee tuo kummallinen ominaisuus ja en oikein tiedä saako tuota mitenkään eliminoitua.
 
Hommasin torstaina G27. Perjantaina vähän modasin simupenkkiäni, että sain polkimet kiinteästi kiinni ja ratin ja vaihdekepin paremmin ja samalla tilaa hiirelle ja näppikselle. Perjantaina illalla vähän testiä ajelin, mutta ajamisesta h kaaviolla ja täydellä 900 asteella ei oikein tullut mitään. Tänään asentelin sen normiratin tilalle oikean auton mokkaisen ralliratin. Ajotuntuma parani mielettömästi! Nyt rattia pystyy veivaan tarvittaessa yhdellä kädellä niinkuin tosielämässäkin ja ratin liike tuntuu käteen samalta kuin oikeastikin. Oli tosi makea vetää ensimmäinen career ralli fulvialla täydellä 900 asteella ja kytkimellä ja h kaaviolla ja ensimmäinen rallicross kisa. Sen enempää en ehtinyt tänään testaan, mutta kyllä innostus kasvoi taas.
Miten ratkaisit vaihtoläpykät ja peukalopainikkeet?
 
Miten ratkaisit vaihtoläpykät ja peukalopainikkeet?

Painikkeet sai siirrettyä suoraan uuteen rattiin pienellä muokkauksella ja vaihtoläpykät on edelleen omilla paikoillaan. Niihin voisi rakennella pienet jatkot, mutta tällä hetkellä ajan vaihdekepillä, niin ei niille ole käyttöä. Eikä kyllä ajon aikana rattinapeillekaan, mutta nekin on tosiaan paikoillaan. Laitoin tuonme diy osastolle kuvia sinne simupenkki x 2 threadiin.
 
Onko muilla OSW kuskeilla sellaista, että joskus kurvin järkeen ratti vääntää kurvin suuntaisesti vielä suorallakin ja lakkaa taas kun seuraavassa mutkassa ohjaa reilummin? Itseä häiritsee tuo kummallinen ominaisuus ja en oikein tiedä saako tuota mitenkään eliminoitua.

Mulla oli kun oikeni sähläsin ffb:n kanssa. En kyllä muista mikä poisti sen. Tällaisen ohjeen mukaan aloitin: http://www.eksimracing.com/f-a-q/ho...rally-2-0-dirt4-with-simucube-fw-or-mmos-osw/
 
Uudessa Seelannissa on kiva päästellä tuolla nopealla EK:lla, aika lähelle 9 minuuttia päässyt.
Nopeimmat siitä vielä minuutin nopeampia :eek:


Huomenna sitten tuleekin DLC:n ekat eli Skoda ja Citikka Rally (WRC?).
 
Mites noiden takaveto autojen kanssa, onko muillakin sitä että spinnaa toisinaan pienestä vauhdistä melko epäloogisesti ?:eek:
Toki ratin ja penkin välissä suurin tekijä tämä asian ratkaisuun, mutta tavattoman haastavilta tuntuu noi takavedot..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 779
Viestejä
4 877 976
Jäsenet
78 682
Uusin jäsen
Miettivätupakoitsija

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom