Dirt Rally 2.0

tulipa hommattua dirtti2 PClle, ihan upea, ei kyllä meinaa pysyä puitten välissä.
rattina CSL Elite PS4 ja LC jarrulliset polkimet. on forcet kyllä onnettomat en ehtiny testaamaan eri säätöä näihin vielä joten oletuksin ajelin.
pitänee viritellä omatekoinen käkkäri vielä tuohon josko tuo tunnistaisi (arduinolla DIY - Handbrake with Arduino)
ei muita fana csl käyttäjiä ole tai löytyny hyviä säätöjä?
 
Huhhuh, tuntuupa vaikealta peliltä verrattuna Dirt 4:seen, joka on tähän verrattuna arcademaisempi. Pelaan siis xbone pädillä (korotettujen tattien kanssa) ja pc:llä. DR 2.0 tuntuu kyllä haastavalta ainakin noilla ohjaimen 'out of the box' asetuksilla. En vain pysy siinä gravelilla ja jotenkin puuttuu se tuntuma pädin kanssa ja oja kutsuu miestä :D

Pelissä siis ei ole mitään vikaa, toimii täällä päässä kuin junan vessa. Dirt Rally:a (ekaa) en ole koskaan aiemmin pelannut niin tämä oli kyllä vaikeustasossa aikamoinen hyppäys.

Kävin nyt tuolla ohjaimen advanced asetuksissa ja säätövaraa löytyy jos mihinkin. Tuossa menee kyllä aikaa että käy ne läpi, mutta jos en löydy sopivia settareita niin ei kai tässä muu auta kuin hankkia joku kuluttajatason (lue: edullinen/halpa/johon ois varaa) ratti/poljin setti.

Tubesta löysin tällaiset asetukset pädille (dirt rally 1:stä siis) ja ajattelin nyt seuraavaksi lähteä tuosta liikenteeseen (pahoittelen kuvanlaatua) ja sitten sinne auton säätöihin :

sshot-2.png
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh, tuntuupa vaikealta peliltä verrattuna Dirt 4:seen, joka on tähän verrattuna arcademaisempi. Pelaan siis xbone pädillä (korotettujen tattien kanssa) ja pc:llä. DR 2.0 tuntuu kyllä haastavalta ainakin noilla ohjaimen 'out of the box' asetuksilla. En vain pysy siinä gravelilla ja jotenkin puuttuu se tuntuma pädin kanssa ja oja kutsuu miestä :D

Pelissä siis ei ole mitään vikaa, toimii täällä päässä kuin junan vessa. Dirt Rally:a (ekaa) en ole koskaan aiemmin pelannut niin tämä oli kyllä vaikeustasossa aikamoinen hyppäys.

Kävin nyt tuolla ohjaimen advanced asetuksissa ja säätövaraa löytyy jos mihinkin. Tuossa menee kyllä aikaa että käy ne läpi, mutta jos en löydy sopivia settareita niin ei kai tässä muu auta kuin hankkia joku kuluttajatason (lue: edullinen/halpa/johon ois varaa) ratti/poljin setti.

Tubesta löysin tällaiset asetukset pädille (dirt rally 1:stä siis) ja ajattelin nyt seuraavaksi lähteä tuosta liikenteeseen (pahoittelen kuvanlaatua) ja sitten sinne auton säätöihin :

sshot-2.png

Deadzone nolliin (juuri oletus deadzone syö kaiken tuntuman), senssi täysille.
Saturaatio mulla oletuksella, jotkut pistää sataseen.
Todella hyvä tuntuma ainakin ps4 ohjaimella (ja ps4:lla)
 
Viimeksi muokattu:
^Tuohon lisäisin että lineaarisyys täysille...jotkut tykkää pienemmästä, mut itellä ajat parani kun sen laittoi täysille.
Deadzone sellaiseksi ettei auto ohjaa kumpaankaan suuntaan suoralla, senhän näkee siitä välilehdeltä jossa ohjaimen voi testata.
3% joutu ite laittaa PS4 pädillä.

Tuli eilen muutama tunti harjoteltua G29 ratilla ja onhan se sitten ihan eri peli kun sen oppi.
Pädillä on hauskaa pelailua, mutta ratilla ihan kunnon rallia.
Pitää kokeilla viikonloppuna miltä se DiRT 1:nen tuntuu, niin tietää mistä puhutaan tuossa ratin huonosta tuntumasta. Pelattava peli on kyllä tällaisenaankin, säädöt kopioin täältä jonkun hyväksi todetuilla.

Tämän viikon haaste Audi Argentiinassa on kyllä ihan älytön ja ratilla liki mahdoton oletusasetuksilla ellei sit yhdellä kädellä pyörittele oikein urakalla.
Eipä siinä juuri kakkosvaihdetta pidemmälle pääse pykältämään kun tulee jo serpo.

Yö ja ja sade yöllä ottaa kyllä pannuun täälläkin urassa ja haasteissa. Se voisi olla satunnainen mauste, mutta muuten niin että näkee 20m pidemmälle.
Onneksi CM foorumilla myös asiasta valitettu.
 
Yöllä vituttaa myös se, että tuolla älyttömällä lisävalo patterilla näkyvyys on 50m eteenpäin max, todella realistista.. omassa henkilöautolla näkee lyhyilläkin pidemmälle :D
 
En tiedä,miten tuohon Argentiinaan pitäisi auto säätää,kun vaikka auto on pehmeäksi laitettu,niin silti pomppii ja hyppii,eikä mitään luottoa. On,muuten myös haastetta lisää,kun ajaa kytkimellä ja H-kaaviolla B-ryhmän vehkeitä. Mitähän tuo "announcement" tarkoittaa "first drop of credits" tai jotain sinne päin?

Tänään hävisi ensimmäistä kertaa äänet. Palautui,kun sammutin kuulokkeet ja lähti sitten toimimaan.
 
joku sanoi cm:n foorumilla kuinka firma muuttuu aina sukellusveneeksi julkaisujen jälkeen. Eli tarkoittaen kuinka mitään infoa ei tule siitä ovatko pätsäämässä, esim tässä ffb:tä yms, vai eivätkö tee mitään.

Yleensä firmat antaa lausumia mika tilanne ja mitä kehitteillä.
 
En tiedä,miten tuohon Argentiinaan pitäisi auto säätää,kun vaikka auto on pehmeäksi laitettu,niin silti pomppii ja hyppii,eikä mitään luottoa. On,muuten myös haastetta lisää,kun ajaa kytkimellä ja H-kaaviolla B-ryhmän vehkeitä. Mitähän tuo "announcement" tarkoittaa "first drop of credits" tai jotain sinne päin?

Tänään hävisi ensimmäistä kertaa äänet. Palautui,kun sammutin kuulokkeet ja lähti sitten toimimaan.

Älä laita liian pehmeäksi, pohjaa muuten. En tiedä tässä tarkasti eri autojen säätömahdollisuuksia, mutta tuollaiseen möykkyyn kannattaa lähteä hakemaan herkkää, mutta tiukkaa alustaa.

Itse lähtisin näin säätämään Argentiinaan, mutta viisaammat korjatkoon:

-Apujouset mahdollisimman pehmeäksi
-Pääjouset mahdollisimman kovaksi
-Nopea vaimennus keskikovasta kovaksi
-Hidas vaimennus keskikovasta pehmeäksi
-Nopea paluu keskikovasta kovaksi
-Hidas paluu keskikovasta pehmeäksi


Suurimman eron auton yleiskäytökseen saakin sitten lukkojen säädöllä.
 
Kiitos Peltsii vinkeistä. Lancia S4ssa ei noita "tender"(jos nyt muistin nimen oikein) jousia ole. Niitähän varmaan tarkoitit? Mutta koitetaan tuunata,sinällään kiva näitä on säätää mutta shakedownissa ei aina ole koko pätkän tai rallin ominaisuuksia,niin mikä tuntuu shakedownissa hyvältä,saattaakin olla ihan surkea sitten myöhemmin. Ja säätää ei voi enää kisan aikana,mikä on vähän omituista ja virhekin mielestäni.
 
Dirt Rally 2.0 Wheel Settings

Tuommoiset ffb-asetukset tuli vastaan ja omasta mielestä ainakin on todella hyvät G29:llä ajellessa PS4:llä ja ilmeisesti jonkun pelin kehityksessä mukana olleen asetukset nuo, ellen ny ihan väärin ymmärtänyt.
 
Noita ratin tärinäasetuksia kun kokeilee yksi kerrallaan niin että antaa aina muiden olla nollilla, ni pääsee perille mitä kyseinen säätö vaikuttaa.
Kovin kummoista kombinaatiota ei nykyisellään saa, koska ainakaan mun mielestä G29 ratilla kokeiltuna "Wheel Friction" ei vaikuta mitään ja "Tyre Slip" sekä "Engine" on harmaana.

Self Aligning Torque (SAT) = 55
Wheel Friction = 30
Tyre Friction = 100 (ei vaikutusta)
Suspension = 100
Tyre Slip =
Engine =
Collision= 100
Soft Lock = 100
Steering Centre Force Enabled = On
Steering Centre Force = 100

Tolla mennään kunnes päivitys kenties jotain muuttaa.
Pelattava se on näinkin, mutta jos sieltä renkaista saisi vielä sitä palutetta ni ois kyllä ok.
Sitähän voi sitten säädellä kukin miten tahtoo jos ei halua että ratti jatkuvasti naputtaa hiekkatiellä.
 
Viimeksi muokattu:
Ja uudet maat on sit vain freeplayn puolella..eli ei ole tulossa uraan. Täysin käsittämätön ratkaisu tämäkin taas..
 
Siis mitä hittoa. Onko tuo siis pysyvä ratkaisu? Aikalailla kusetuksen makua...
 
Ja uudet maat on sit vain freeplayn puolella..eli ei ole tulossa uraan. Täysin käsittämätön ratkaisu tämäkin taas..
Kaikissa muissa sitten onkin eli haastekisat (joihin tulee kuitenkin uramoodissa keskityttyä kun Championshipin AI:n vastus kasvaa liian suureksi), custom championship jne.
Niin ja kirjoittavat että ainakin näin aluksi.
s01.jpg

Jos kerran haastekisoissakin on näitä DLC-ratoja, ni vain tavallisen version omistajat ei tietty niihin pääse.
 
custom championship jne.
Eli freeplayssä. Mutta siis nuo customit ois ne mitä mä pelaisin pelkästään, mutta koska siinä ei joudu miettimään auton korjausta yhtään, niin kaikki fiilis koko rallista katoaa, eikä niitä todellakaan halua ajaa.

En vain käsitä miksi siellä uran puolella ole toista custom chämppäriä missä mennään uran rahoilla ja kalustolla. Palkintorahat määräytyisi sit EK ja rallien määrän mukaan.
Itsellä kun pädillä tie nousi pystyyn pro tasolla jo. En pääse siis koskaan nauttimaan rengastaktikoinnista jne. Ei paljo jaksa peliä edes käynnistää enää.
 
Toisaalta tuo uran raha homma on myös vähän huono. Jos ajat tehdastallissa kilpaa, niin mitä väliä mitä se korjaus maksaa? Tiellä pitää tottakai pysyä tulosten vuoksi.
 
Toisaalta tuo uran raha homma on myös vähän huono. Jos ajat tehdastallissa kilpaa, niin mitä väliä mitä se korjaus maksaa? Tiellä pitää tottakai pysyä tulosten vuoksi.

Tähän on haluttu ilmeisesti tuoda tuota managerointipuolta tuoda esiin. Pelaajana et ole pelkkä kuski vaan myös tallin kirstunvartija. Palkkaat/koulutat henkilöstöä, vastaat kalustohankinnoista ja ajat vielä itse kilpaa. Tallikaverin/tai kahden palkkaaminen ja tallimestaruus mukaan kuvioon niin tulisi hyvä. Vai suuttuisikohan WRC jo moisesta...

Kaikilla talleilla on kuitenkin rahan käytössä rajansa ja ihan hyvä että tässä pelissä on tuokin puoli mukana.
 
Toisaalta tuo uran raha homma on myös vähän huono. Jos ajat tehdastallissa kilpaa, niin mitä väliä mitä se korjaus maksaa? Tiellä pitää tottakai pysyä tulosten vuoksi.

Tavallaan noin, mutta potkut siellä viimevuonnakin mm-sarjassa nähtiin jatkuvien ulosajojen vuoksi.
Freeplayssä sulla ei ole mitään huolta autosta, kun taas urassa pakko ajaa maaliin, jos meinaat selvitä ehjällä autolla eteenpäin.
 
Tähän on haluttu ilmeisesti tuoda tuota managerointipuolta tuoda esiin. Pelaajana et ole pelkkä kuski vaan myös tallin kirstunvartija. Palkkaat/koulutat henkilöstöä, vastaat kalustohankinnoista ja ajat vielä itse kilpaa. Tallikaverin/tai kahden palkkaaminen ja tallimestaruus mukaan kuvioon niin tulisi hyvä. Vai suuttuisikohan WRC jo moisesta...

Kaikilla talleilla on kuitenkin rahan käytössä rajansa ja ihan hyvä että tässä pelissä on tuokin puoli mukana.

Tavallaan noin, mutta potkut siellä viimevuonnakin mm-sarjassa nähtiin jatkuvien ulosajojen vuoksi.
Freeplayssä sulla ei ole mitään huolta autosta, kun taas urassa pakko ajaa maaliin, jos meinaat selvitä ehjällä autolla eteenpäin.

On asiassa tämäkin kääntöpuoli tottakai. Mutta pelissä pitäisi olla jokin ominaisuus, että kun pääset pro tasolle, tuo homma muuttuisi jotenkin. Ei se Latvala lähde rikkinäisellä autolla seuraavaan ralliin, vaikka edellisessä vähän olisi livennytkin.

Meeken potkuihin taas vaikutti oikeasti yltiö rämäpäinen ajotyyli ja oma asenne. Eihän sitä määräänsä enempää voi hölmöillä. Kuten ylempänä sanoin, tiellä pitää pysyä menestyksen vuoksi. Mutta tuo, että vedät joskus ulos ja ei ole rahaa korjata autoa, on harrastustoimintaa eikä ammattitoimintaa.
 
Sitä yksityistallin harrastetouhuahan koko Dirt rally yrittää mallintaakin..johtuen varmaan osin lisenssien puutteesta.
Jokatapauksessa itselle koko Dirt Rallyn suola on tuo rahan käyttö, mutta taidot ei riitä uraan. Joten peli jää pelaamatta.
Ei tarttis kuin sen customin uran puolelle ja en pelais muita pelejä.
 
Jokatapauksessa itselle koko Dirt Rallyn suola on tuo rahan käyttö, mutta taidot ei riitä uraan.
Ei riitä itselläkään taidot pro tasolla ralliuraan, tosin ratilla en ole edes yrittänyt vielä aloittaa uudelleen...pädillä menestys oli huono.
Peli arpoo championshipissä maat, radat ja olosuhteet...kokeilin muutaman kerran keskeyttää ja aloittaa uudelleen, niin tulipa sieltä yhdessä championshipissä kahteen kertaan Argentiinan ralli ja vieläpä perättäin, jippii :rolleyes:

Mulle suola on se että saa ajaa, harjoitella sitten vaikka freeplayssa ja kokeilla sitä pro tasoa sitten uudelleen, uskon että siinä vielä pääsen 3 parhaan joukkoon ja mahdottomaan elite tasoon, jonka jälkeen vielä master...onkohan pelintekijät itse päihittäneet tekoälyn noissa vaikeimmissa tasoissa, meinaan ois se hyvä että se olisi edes mahdollista :confused2:
Ykköstäkin tullut aina välillä pelattua vaikken siinä uralla päässytkään etenemään, hauskaa se silti on ollut ajaa customina muutama EK.
Sitten tietty nuo päivä,- ja viikkohaasteet ja kuinka korkealle niissä sijoittuu, haastetta niissäkin ja niihin tulee sitten nuo uudetkin autot ja radat.
 
Typerää toimintaa Codemastersilta rajoittaa keinotekoisesti peliä. Jotenkin niin tuttua heiltä...
Pelaajia ei viitsitä kuunnella ollenkaan esim. hotseat, jota on toivottu jo moneen kertaan. Hiukan enemmän kun viitsisivät vaivautua niin tästä saisi todella hyvän pelin.
 
Yks asia mitä ois tähän toivonu takaisin ykkösestä ois ollu steamworkshop tuki autojen asetuksille. Onhan se hieman huijausta käyttää muitten asetuksia mutta ei se nyt yksinpelissä niin paljoa haittaisi :D
Mutta joo ihmiset eivät varmaan ihan hirveästi time trialia aja? Argentiinan El rodeossa mulla 5 tila h1 fwd, h2 rwd ja hr2 fwd ellei joku ole ohittanu. Ja nuo siis ihan vakioasetuksilla (Minillä ajaessa meinas oksennus tulla kun pomppi ja hyppi niin saakelisti).

Edit: Ja championship resetoitu. Kiva :sysopwtf:
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja tässä ei ilmeisesti saa auton asetuksia tallennettua?
Jos tarkoitat auton säätöjä(car setup) niin saa tallennettua. Pitää vain painaa tiettyä nappia jotta pääsee save/load/reset valikkoon, ehkä oikealla alhaalla se taitaa näyttää sen napin jota pitäisi painaa.
 
Eka kisa careerissa tehty Fiat 131 Abarthilla(ratin kääntöaste 1026, engine tune I) ja voitto tuli lähes 2 minuutin turvin USA:ssa. Ajelin hyvin varmasti ja eipä tullut kuin 1,5 spinniä(yht. 10-15s aikamenetys) n. 40km pitkässä kisassa.

Kääntöaste oli 1080:n sijasta 1026 sen takia kun thrustmaster t300 ratissa on suojaus(27astetta kummallakin puolella) ihan lopussa jossa vastus kasvaa hyvin paljon ja en halua kääntää sitä vasten.

Toinen kisa Espanjassa, engine tune IV, voitto 1min 20s turvin (ja yht. 60s virheisiin).
 
Viimeksi muokattu:
DLC1 DR2.jpg

Pikasesti olivat tuon korjanneet eli uudet radat tulee myös uran championshipiin.
Vielä kun tuunaavat ne yöt sieltä likimain pois, ni sitäkin voi sitten taas koittaa.
Pro ja Elite taso muutenkin haastavia ja noissa yöpätkissä tuntuu ettei tekoälylle ole huomioitu että silloin tulee hitaampia aikoja.

Tuli kokeiltua tuota DiRT 1:stä G29 ratilla ja onhan siinä tosiaan enemmän informaatiota. Suspension joutu hilaamaan tasolle ~50 ettei ratti hakkaa koko ajan.
Hyvältä tuntuu edelleen tuo ykkönen ja nyt kun on ratti, niin kiva päästellä Ouninpohjaa :)
 
Tietääkö joku, saako toisen ohjaamokuvakulman fov:tä säädettyä jostain pelin tiedostoista?
Kiinnostais ajaa siitä, missä näkyy se hud vaihteisto, kun kaikissa autoissa ei nää, mikä vaihde on silmässä , mutta sen fov on jossain ihan takaraivolukemissa :)
 
Tietääkö joku, saako toisen ohjaamokuvakulman fov:tä säädettyä jostain pelin tiedostoista?
Kiinnostais ajaa siitä, missä näkyy se hud vaihteisto, kun kaikissa autoissa ei nää, mikä vaihde on silmässä , mutta sen fov on jossain ihan takaraivolukemissa :)
Tarkoitatko dash näkymää vai helmet näkymää jossa voi liikuttaa penkkiä?
edit: ok se missä näkyy hud on dash-kamera mutta en tiedä saako muutettua ja vaikka voisi niin peli voi estää pelaamisen osittain (esim. career) kun tiedostoja on muokattu.

Helmet (+konepelti) näkymän fov:ta voi muuttaa, se slider menee 30-70vfov välillä, jokainen pykälä on 4astetta.

Eikö Helmet-kamera käy sen jälkeen kun muutat fov:n oikeaksi/sopivaksi, siirrät penkkiä+tilt ja saat poistettua asetuksista vielä ratin ja kädet jos ne peittää mittaristoa. Ok joissakin H-kaavio autoissa ei ole vaihde-näyttöä niin se on kyllä huonompi homma jos käyttää vain sekventiaalia joten kannattaa koeajaa autoja ennen ostoa niin voi valita ne joissa on se näyttö.
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisia nuo pätkät on verrattuna ekaan Dirt Rallyyn? Joitakin videoita katsoessa näyttää että ei maisemat paljoa vaihdu.
 
Kokeilin aloittaa uramoodissa Pro-tason rallia uudestaan ja ekassa maassa (Espanja) pääsinkin toiseksi. Argentiinan passasin ekan EK:n jälkeen...sitten USA joka muuten ihan kiva ajella, mutta 7/8 pätkistä oli pimeässä ja osassa vielä sadetta.
Suorastaan vitutti ja keskeytin taas!
Tällaisenaan saa mun puolesta Championship olla rallin suhteen, rallycrossia voi kyllä vielä kokeilla elite tasolla ja päivähaasteita jos eivät ole yöllä sateessa kun se ei vaan nappaa yhtään tässä pelissä.

Onneksi on tuo Freeplayn Custom Championship. Sinne tein viiden maan (Argentiina poislukien, koska se myös ihan perseestä sen kameran heilumisen takia) kisat niin että jokaisessa 12 EK:ta, eikä ensimmäistäkään yökisaa.
Hyvä kun voi säätää sen vaikeustason juuri sellaiseksi että saa ajaa ihan tosissaan sillä omalla tasollaan päästäkseen kärkikahinoihin. Mulla se taso näyttää tällä hetkellä olevan 61.
Sinne sitten tulevia maita mukaan ja pelailee aina kun siltä tuntuu.

Olen samaa mieltä omenanraadon kanssa että myös urassa pitäisi olla muokattava Championship. Näin peliin tulisi Freeplayhin verrattuna lisää sitä tavoitteellisuutta jos pelkkä ajaminen ja siitä nauttiminen ei pelissä riitä.

edit:
Tuli sit kuitenkin vetästyä Minillä Pro tason ralli championship läpi maratoonina ja lopputuloksissa sijoituin ekaksi :D
Eliteä en aio edes kokeilla...nyt aika pitää pientä taukoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän näissä peleissä pitäisi olla mahdollisimman laaja muokattavuus . Joskus ei ihan ymmärrä pelintekijöiden ajatuksenjuoksua. Noin muutenkin vaikuttaisi kommenteista , et tää peli kaipaa selvästi päivityksiä vielä ennen kuin menee itsellä hankintaan. Etenkin moninaiset kommentit FFB puutteiden/vajaan tietuntuman suhteen arveluttaa. Toisaalta vaikuttaa, et aineksia hyvään rallipeliin olisi. Kiva ois saada myös tietoa Suomen mukaantulosta.. näyttää ainakin videoilla Puola , jota jopa ehdotettu "korvaisi" Suomen..niin aika flätiltä/ heinikkoputkessa menolta. Muuten onko toi grafiikka tosiaan noin "karkki" ylisaturaatiomainen mitä videoilla näyttää vai..?
 
Toimii ainakin a-mitsu ja b-audi

Miinusta:
vastaohjaus "aktivoituu" oikeaan aikaan mutta liian suurella voimalla.

plussaa:
tuntuma auton painoon/jousitukseen, pystyy tuntemaan milloin mikäkin pyörä irti/kevyin ja millä renkaalla paras masssa/pito. tuntuu niin kaasulle että jarrulla.

kiitos:
ja anteeksi:)
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisia nuo pätkät on verrattuna ekaan Dirt Rallyyn? Joitakin videoita katsoessa näyttää että ei maisemat paljoa vaihdu.

Puolasta tykkään itse tosi paljon. Siinä ainakin maisemat vaihtuu, välillä ajellään kylän läpi, on peltoaukeaa ja tiheämpää metsää, mukavia hyppyjä myös.
 
No joko ollaan Richard Burns Rallyssä? Se vauhdin tunne (ja pelko) oli siinä pelissä aivan jotain mahtavaa. Kokeilin Dirt Rally 1stä ja siinä huomasin, että voi vetää rohkeasti tien reunoja pitkin ilman että se tuntuu yhtään missään, joka on siis huono asia realisimin kannalta. Kattelin Dirt 2.0 videoita youtubesta ja siinä huomasin samaa...
 
Muuten oltais siellä mutta teiden luonne puuttuu... eli tien oikeanlainen camper. ite pelannu rbr orkkista 14 vuotta, modit ihan hienoja mutta radat täyttä paskaa.... paitsi orkkis radat. tästäkin "simusta" puuttuu camperit tiestä, mut noin niinku muuten ihan ookoo PELI. Ja koska tää on PELI, ni tässä joutuu opettelemaan ajamisen uudestaan... Asia joka aina pistänyt arcade peleissa vituttaan.

Richard Burns Rally pitää tittelinsä. Kaikilla alustoilla pelanneena.
 
No joko ollaan Richard Burns Rallyssä? Se vauhdin tunne (ja pelko) oli siinä pelissä aivan jotain mahtavaa. Kokeilin Dirt Rally 1stä ja siinä huomasin, että voi vetää rohkeasti tien reunoja pitkin ilman että se tuntuu yhtään missään, joka on siis huono asia realisimin kannalta. Kattelin Dirt 2.0 videoita youtubesta ja siinä huomasin samaa...
Tien reunat DR 1.0 Walesissa ja Kreikassa oli hazardit, korkeat kivikovat reunat paikoittain että jos osuit niihin auto lähti lentoon kun niissä ei ollut massaa ja aeron osalta fysiikat ei toimineet. Ja tieten Saksan ek:t oli armeijan harjoitusaluetta jossa isoja kiviä+betonikuutioita tien reunassa, Montessa kivimuurit+lumipenkat tien reunassa, Ruotsissa penkat, Suomessa ojanpohjat oli aika pomppuiset. Vai mitä tien reunoja tarkoitat?

Dr 2.0 ainakin vauriomallinnus on parempi kuin dr1.0, eli niistä melko pienistä sivuttaisosumista maavalleihin+puihin+kiviin näyttää tulevan pientä vauriota iskareihin, ripustuksiin, jarruihin ja kovemmassa vauhdissa rengasrikon riski kasvaa, nuo pienetkin vauriot kyllä haittasi menoa.
 
Vai mitä tien reunoja tarkoitat?
Mä kokeilin Dirt 1stä vain vähän, pari kertaa. En muista tarkasti, mutta jäi sellainen fiilis että ajovirheitä sai tehdä runsaasti ja läpi meni. RBR:ssä hienoa oli se, että ajovirheillä oli kohtalokkaat seuraukset ja sen takia ei uskaltanut ajaa kaasu pohjassa yms.
 
Mä kokeilin Dirt 1stä vain vähän, pari kertaa. En muista tarkasti, mutta jäi sellainen fiilis että ajovirheitä sai tehdä runsaasti ja läpi meni. RBR:ssä hienoa oli se, että ajovirheillä oli kohtalokkaat seuraukset ja sen takia ei uskaltanut ajaa kaasu pohjassa yms.
RBR:ssä se että jos ajaa 60km/h puuta päin saattaa tarkoittaa keskeytystä tekee ajofiiliksestä tietynlaisen. Dr 2.0 olen nähnyt termnal damagen 100km/h vauhdista puuhun ja ehkä vieläkin alemmasta vauhdista se voi tulla, tuo on ainakin parantunut kun dr1.0:ssä se vaati n.130-150km/h vauhdin.
 
Mä kokeilin Dirt 1stä vain vähän, pari kertaa. En muista tarkasti, mutta jäi sellainen fiilis että ajovirheitä sai tehdä runsaasti ja läpi meni. RBR:ssä hienoa oli se, että ajovirheillä oli kohtalokkaat seuraukset ja sen takia ei uskaltanut ajaa kaasu pohjassa yms.

DR2.0 ainakin Fordin MKII hajosi (terminal damage) itsellä kolhimattomana 86km/h vauhissa USA:ssa tien varressa olevaan kiveen ajettuna keula edellä. Kerkesin jarruttaa jopa:) Ja tämä uramoodissa (jossa ei erikseen valittavana Hardcore Damagea)

Edit: Sama kokemus kun edellisellä DR1.0:sta, siinä oikeastaan vain B-ryhmäläiset sai kertalaakista puuhun talla pohjassa hajalle.
 
Tietääkö joku, saako toisen ohjaamokuvakulman fov:tä säädettyä jostain pelin tiedostoista?
Kiinnostais ajaa siitä, missä näkyy se hud vaihteisto, kun kaikissa autoissa ei nää, mikä vaihde on silmässä , mutta sen fov on jossain ihan takaraivolukemissa :)

Tarkoitatko dash näkymää vai helmet näkymää jossa voi liikuttaa penkkiä?
edit: ok se missä näkyy hud on dash-kamera mutta en tiedä saako muutettua ja vaikka voisi niin peli voi estää pelaamisen osittain (esim. career) kun tiedostoja on muokattu.

Helmet (+konepelti) näkymän fov:ta voi muuttaa, se slider menee 30-70vfov välillä, jokainen pykälä on 4astetta.

Eikö Helmet-kamera käy sen jälkeen kun muutat fov:n oikeaksi/sopivaksi, siirrät penkkiä+tilt ja saat poistettua asetuksista vielä ratin ja kädet jos ne peittää mittaristoa. Ok joissakin H-kaavio autoissa ei ole vaihde-näyttöä niin se on kyllä huonompi homma jos käyttää vain sekventiaalia joten kannattaa koeajaa autoja ennen ostoa niin voi valita ne joissa on se näyttö.

Yksi vaihtoehto voisi myös olla että käyttää borderless-tilaa pelatessa ja Cortextuals Dirt telemetry tool ohjelman tuo pelin päälle ja silloin saa näkyviin vaihdenäyttimen Helmet-kamerassa niihinkin autoihin joissa sitä ei ole.

Dirt Telemetry Tool - Cortextual's Version
 
Viimeksi muokattu:
Taidan testailla kuitenkin nyt seuraavaks noita simhud ym android appeja ja laittaa kännykän tuohon näytön eteen.
On kyllä hölmöä ettei hudeja saa valita päälle ohjaamokuvakulmassa.
 
Nyt meni itseltä äänet ensi kertaa XOne-versiossa, dailyssa seelantia minillä niin puolivälissä meni mykäksi, ei siinä mitään mutta oli ilkeää ajaa loppupätkä ääneti. Muuten piti vaihtaa CSW v2:een vanhempi firmware(pc-ajuri 292 josta fw316) jotta sai lisää forcea, 328/627:llä ei saa oikein mitään vaikka kaikki olisi tapissa, muuten/melkein kaikissa muissa peleissä uusinkin ajuri ok.
 
PC-versio varmaankin paras näistä laajemman rattituen takia sekä vielä paremman ruudunpäivityksen vuoksi (yli 60FPS), mutta Digital Foundryn analyysi Dirt 2.0:an konsoliversioista.

Xbox One dynaaminen 1080p, frame-rate ei aina vakaa 60FPS
PS4 natiivi 1080p vakaa 60 FPS frame-rate
PS4 Pro versio sama natiivi 1080p ja vakaa frame-rate
Xbox One X versio dynaaminen resoluutio 1800p - Natiivin 2160p kuitenkin sen ollessa suurimman osan Natiivissa 4K:ssa vakaalla 60FPS frame-ratella.



dirt2kfjkk.png
 
Oletteko Minillä ajelleet?
Hauska auto etenkin kun kaikki viritykset!
Vetäsin eilen illalla/yöllä maratoonina Pro tason championshipin sillä läpi. Yhdessä kisassa olin 22. ja yhdessä 8., mutta silti pisteitä sain 137 jolla sijoitun 1.:ksi ja tuli miltei miljoona palkintorahaa :)

Päivä,- ja viikkohaasteitakin vähän eri ajaa tuolla kuin sillä Vulvalla joka ihan kauhee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 603
Viestejä
4 501 847
Jäsenet
74 234
Uusin jäsen
Theun

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom