Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaikissa muissa sitten onkin eli haastekisat (joihin tulee kuitenkin uramoodissa keskityttyä kun Championshipin AI:n vastus kasvaa liian suureksi), custom championship jne.Ja uudet maat on sit vain freeplayn puolella..eli ei ole tulossa uraan. Täysin käsittämätön ratkaisu tämäkin taas..
Eli freeplayssä. Mutta siis nuo customit ois ne mitä mä pelaisin pelkästään, mutta koska siinä ei joudu miettimään auton korjausta yhtään, niin kaikki fiilis koko rallista katoaa, eikä niitä todellakaan halua ajaa.custom championship jne.
Toisaalta tuo uran raha homma on myös vähän huono. Jos ajat tehdastallissa kilpaa, niin mitä väliä mitä se korjaus maksaa? Tiellä pitää tottakai pysyä tulosten vuoksi.
Toisaalta tuo uran raha homma on myös vähän huono. Jos ajat tehdastallissa kilpaa, niin mitä väliä mitä se korjaus maksaa? Tiellä pitää tottakai pysyä tulosten vuoksi.
Tähän on haluttu ilmeisesti tuoda tuota managerointipuolta tuoda esiin. Pelaajana et ole pelkkä kuski vaan myös tallin kirstunvartija. Palkkaat/koulutat henkilöstöä, vastaat kalustohankinnoista ja ajat vielä itse kilpaa. Tallikaverin/tai kahden palkkaaminen ja tallimestaruus mukaan kuvioon niin tulisi hyvä. Vai suuttuisikohan WRC jo moisesta...
Kaikilla talleilla on kuitenkin rahan käytössä rajansa ja ihan hyvä että tässä pelissä on tuokin puoli mukana.
Tavallaan noin, mutta potkut siellä viimevuonnakin mm-sarjassa nähtiin jatkuvien ulosajojen vuoksi.
Freeplayssä sulla ei ole mitään huolta autosta, kun taas urassa pakko ajaa maaliin, jos meinaat selvitä ehjällä autolla eteenpäin.
Ei riitä itselläkään taidot pro tasolla ralliuraan, tosin ratilla en ole edes yrittänyt vielä aloittaa uudelleen...pädillä menestys oli huono.Jokatapauksessa itselle koko Dirt Rallyn suola on tuo rahan käyttö, mutta taidot ei riitä uraan.
Jos tarkoitat auton säätöjä(car setup) niin saa tallennettua. Pitää vain painaa tiettyä nappia jotta pääsee save/load/reset valikkoon, ehkä oikealla alhaalla se taitaa näyttää sen napin jota pitäisi painaa.Niin ja tässä ei ilmeisesti saa auton asetuksia tallennettua?
Tarkoitatko dash näkymää vai helmet näkymää jossa voi liikuttaa penkkiä?Tietääkö joku, saako toisen ohjaamokuvakulman fov:tä säädettyä jostain pelin tiedostoista?
Kiinnostais ajaa siitä, missä näkyy se hud vaihteisto, kun kaikissa autoissa ei nää, mikä vaihde on silmässä , mutta sen fov on jossain ihan takaraivolukemissa![]()
Muuten onko toi grafiikka tosiaan noin "karkki" ylisaturaatiomainen mitä videoilla näyttää vai..?
Minkälaisia nuo pätkät on verrattuna ekaan Dirt Rallyyn? Joitakin videoita katsoessa näyttää että ei maisemat paljoa vaihdu.
Tien reunat DR 1.0 Walesissa ja Kreikassa oli hazardit, korkeat kivikovat reunat paikoittain että jos osuit niihin auto lähti lentoon kun niissä ei ollut massaa ja aeron osalta fysiikat ei toimineet. Ja tieten Saksan ek:t oli armeijan harjoitusaluetta jossa isoja kiviä+betonikuutioita tien reunassa, Montessa kivimuurit+lumipenkat tien reunassa, Ruotsissa penkat, Suomessa ojanpohjat oli aika pomppuiset. Vai mitä tien reunoja tarkoitat?No joko ollaan Richard Burns Rallyssä? Se vauhdin tunne (ja pelko) oli siinä pelissä aivan jotain mahtavaa. Kokeilin Dirt Rally 1stä ja siinä huomasin, että voi vetää rohkeasti tien reunoja pitkin ilman että se tuntuu yhtään missään, joka on siis huono asia realisimin kannalta. Kattelin Dirt 2.0 videoita youtubesta ja siinä huomasin samaa...
Mä kokeilin Dirt 1stä vain vähän, pari kertaa. En muista tarkasti, mutta jäi sellainen fiilis että ajovirheitä sai tehdä runsaasti ja läpi meni. RBR:ssä hienoa oli se, että ajovirheillä oli kohtalokkaat seuraukset ja sen takia ei uskaltanut ajaa kaasu pohjassa yms.Vai mitä tien reunoja tarkoitat?
RBR:ssä se että jos ajaa 60km/h puuta päin saattaa tarkoittaa keskeytystä tekee ajofiiliksestä tietynlaisen. Dr 2.0 olen nähnyt termnal damagen 100km/h vauhdista puuhun ja ehkä vieläkin alemmasta vauhdista se voi tulla, tuo on ainakin parantunut kun dr1.0:ssä se vaati n.130-150km/h vauhdin.Mä kokeilin Dirt 1stä vain vähän, pari kertaa. En muista tarkasti, mutta jäi sellainen fiilis että ajovirheitä sai tehdä runsaasti ja läpi meni. RBR:ssä hienoa oli se, että ajovirheillä oli kohtalokkaat seuraukset ja sen takia ei uskaltanut ajaa kaasu pohjassa yms.
Mä kokeilin Dirt 1stä vain vähän, pari kertaa. En muista tarkasti, mutta jäi sellainen fiilis että ajovirheitä sai tehdä runsaasti ja läpi meni. RBR:ssä hienoa oli se, että ajovirheillä oli kohtalokkaat seuraukset ja sen takia ei uskaltanut ajaa kaasu pohjassa yms.
Tietääkö joku, saako toisen ohjaamokuvakulman fov:tä säädettyä jostain pelin tiedostoista?
Kiinnostais ajaa siitä, missä näkyy se hud vaihteisto, kun kaikissa autoissa ei nää, mikä vaihde on silmässä , mutta sen fov on jossain ihan takaraivolukemissa![]()
Tarkoitatko dash näkymää vai helmet näkymää jossa voi liikuttaa penkkiä?
edit: ok se missä näkyy hud on dash-kamera mutta en tiedä saako muutettua ja vaikka voisi niin peli voi estää pelaamisen osittain (esim. career) kun tiedostoja on muokattu.
Helmet (+konepelti) näkymän fov:ta voi muuttaa, se slider menee 30-70vfov välillä, jokainen pykälä on 4astetta.
Eikö Helmet-kamera käy sen jälkeen kun muutat fov:n oikeaksi/sopivaksi, siirrät penkkiä+tilt ja saat poistettua asetuksista vielä ratin ja kädet jos ne peittää mittaristoa. Ok joissakin H-kaavio autoissa ei ole vaihde-näyttöä niin se on kyllä huonompi homma jos käyttää vain sekventiaalia joten kannattaa koeajaa autoja ennen ostoa niin voi valita ne joissa on se näyttö.
PC-versio varmaankin paras näistä laajemman rattituen takia sekä vielä paremman ruudunpäivityksen vuoksi (yli 60FPS), mutta Digital Foundryn analyysi Dirt 2.0:an konsoliversioista.
Xbox One dynaaminen 1080p, frame-rate ei aina vakaa 60FPS
PS4 natiivi 1080p vakaa 60 FPS frame-rate
PS4 Pro versio sama natiivi 1080p ja vakaa frame-rate
Xbox One X versio dynaaminen resoluutio 1800p - Natiivin 2160p kuitenkin sen ollessa suurimman osan Natiivissa 4K:ssa vakaalla 60FPS frame-ratella.
Onko joku lyönyt paksun lompakon pöytään kun perusversio ja Pro samanlaisiaJoku tuossa PS4 Pron grafiikassa on mennyt mieleen, toivottavasti tulee korjausta.
Oisko sama blurri kuin pc versiossa jos TAA on käytössä? (temporal anti-aliasing)Noi kaikki muut paitsi One X näyttää niin kuin siinä olis joku DOF-blurriefekti koko ajokuvan päällä. HUD-grafiikat on kuitenkin ihan terävät.![]()
Miten ratkaisit vaihtoläpykät ja peukalopainikkeet?Hommasin torstaina G27. Perjantaina vähän modasin simupenkkiäni, että sain polkimet kiinteästi kiinni ja ratin ja vaihdekepin paremmin ja samalla tilaa hiirelle ja näppikselle. Perjantaina illalla vähän testiä ajelin, mutta ajamisesta h kaaviolla ja täydellä 900 asteella ei oikein tullut mitään. Tänään asentelin sen normiratin tilalle oikean auton mokkaisen ralliratin. Ajotuntuma parani mielettömästi! Nyt rattia pystyy veivaan tarvittaessa yhdellä kädellä niinkuin tosielämässäkin ja ratin liike tuntuu käteen samalta kuin oikeastikin. Oli tosi makea vetää ensimmäinen career ralli fulvialla täydellä 900 asteella ja kytkimellä ja h kaaviolla ja ensimmäinen rallicross kisa. Sen enempää en ehtinyt tänään testaan, mutta kyllä innostus kasvoi taas.
Miten ratkaisit vaihtoläpykät ja peukalopainikkeet?
Onko muilla OSW kuskeilla sellaista, että joskus kurvin järkeen ratti vääntää kurvin suuntaisesti vielä suorallakin ja lakkaa taas kun seuraavassa mutkassa ohjaa reilummin? Itseä häiritsee tuo kummallinen ominaisuus ja en oikein tiedä saako tuota mitenkään eliminoitua.