Työnnän oma lusikkani soppaan ja totean että ainakin omalla kohdalla puhelin on kätevöittänyt montaa asiaa ja jotain kolikoita ei ole ollu varmaan kymmneen vuoteen enää taskuissa, saatika seteleitä. Kaikki hoituu digitaalisesti ja hyvä niin.Miten se hoituu kätevämmin digitaalisesti (btw, se korttikin on digi)?
Jos et huomannut, kirjoitin pitkän vuodatuksen, joka on ihan tositarina miten älypuhelimeen luottamisesta voi tulla ongelmia. En minä mitään satuile. Jos vaikka menen matkalle ja selaan puhelinta pitkin päivää, puhelimen akku voi olla aika finaalissa jossain kohtaa. Miksi ihmeessä ehdoin tahdoin haluaisin riippua akkua tarvitsevasta puhelimesta, kun kortin kanssa ei ole mitään ongelmaa? Tässä tuntuu ettei mikään esimerkki käy digipöhisijöille. Jos olisin ottanut esimerkiksi vaeltamisen Lapissa, minulle varmaan suositeltaisiin 10 kilon varavirtalähdettä reppuun ettei vaan missään nimessä tarvitsisi turvautua korttiin, kun siellä Abiskon kylämarketissa ostaa rakkolaastaria ja ruisleipää.
Sen sijaan tohon "oma äppi" joka asialle on suht perseestä ja sais tulla joku yhteinen rajapinta millä pystyy hoitamaan kaikki asiat yhdellä äpillä. Ennenhän oli tekstari millä noi hoidettiin mutta nykyään on tuo sovelluskirous. Siihen kun ne keksisivät jonkin fiksun ratkaisun niin mulla ei ole mitään sitä vastaan vaikka kaikki fyysinen raha suomesta katoaisi.