- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 15 635
Taitaa tämäkin huutelu tulla käyttäjiltä, jotka eivät julkista liikennettä käytä. Ihan tyypillistä pulushakkiahan tuo yhden keskustelijan huutelu täällä on. Tehdään joku aivan älytön yleistys ja virheellinen väite, ja kun jäädään kiinni paskanpuhumisesta, niin puolustus on että "En jaksa edes alkaa väittelemään aiheesta".
Nykyään esim. HSL:n lipun voi ostaa koska tahansa missä tahansa suoraan kännykällä. Olen saanut kokea myös sen edellisen version:
Tuo, että asioita voi hoitaa koska tahansa missä tahansa on monen digitaalisen palvelun yksi suurimmista eduista. Muutoinkin kaikki on sujuvampaa, nopeampaa ja vaivattomampaa. Sama koskee VR:ää. Palvelun taso on parantunut merkittävästi kun lippuja voi ostaa koska tahansa missä tahansa. Ja nykyään onnistuu jopa lipunosto naama menosuuntaan päin jos sellaista kaipaa!
Nykyään esim. HSL:n lipun voi ostaa koska tahansa missä tahansa suoraan kännykällä. Olen saanut kokea myös sen edellisen version:
- lippuja osteltiin kuskilta, mikä tarkoitti että joka helvetin pysäkillä seistiin minuuttitolkulla kun porukka kaivoi kolikoita taskusta ja kyseli millainen lippu pitää ostaa ja mitä reittiä bussi meneekään. Joukkoliikenne (bussit erityisesti) olivat siis aiemmin hitaampia kuin nykyään.
- lippuja ja sarjalippuja ostettiin R-kioskeista, joita saattoi olla lähellä tai ei ollut. Ja ne saattoivat olla auki tai eivät olleet.
- Reitit ja aikataulut piti katsoa paperisesta aikataulukirjasta tai yksittäisten vuorojen aikataululistoista jos sellainen sattui olemaan saatavilla. Ei voinut katsoa koska tahansa missä tahansa omalla kännykällä. Tai sitten piti marssia pysäkille ja toivoa ettei juuri nyt ole 45min vuoroväliä.
- Ei ollut HLS-ohjelmaa, joka kertoo minkä vyöhykkeen lippu pitää ostaa, eikä kerro reittiä lähimmälle pysäkille eikä kerro missä mennään ja missä pitää jäädä pois.
- Lipun väärentäminen ei enää onnistu. Aiemmin pahvisen sarjalipun leiman saattoi pyyhiä/raaputtaa pois ja ottaa samaan kohtaan uuden leiman. Pummilla matkustaminen vaikeampaa. Koskee toki vain persaukisia.
- Opiskelijastatuksen päivittäminen onnistuu käsittääkseni nykyään helposti ilman että tarvitsee käydä jossain HSL:n palvelupisteessä.
Tuo, että asioita voi hoitaa koska tahansa missä tahansa on monen digitaalisen palvelun yksi suurimmista eduista. Muutoinkin kaikki on sujuvampaa, nopeampaa ja vaivattomampaa. Sama koskee VR:ää. Palvelun taso on parantunut merkittävästi kun lippuja voi ostaa koska tahansa missä tahansa. Ja nykyään onnistuu jopa lipunosto naama menosuuntaan päin jos sellaista kaipaa!