Mikä tuo Project D2 sisältö on mikä on parempaa? En ole siis itse pelannut, mutta mitä nyt olen nähnyt niin jotkut mapit? Mun mielestä mapit ei tee pelistä parempia. Taitaa käydä niin kun alat vetää mappeja niin et pelaa sitten mitään muuta enää. Ei sekään ole hyvä imo. Mun mielestä on paras jos koko peli pysyy aktiivisena ja pelaat kaikkea mitä sieltä löytyy. (Voin olla väärässäkin kun en ole jaksanut alkaa pelaamaan tuota modia)
Project Diablo 2 yrittää olla mahdollisimman uskollinen alkuperäiselle, joten mitään isoja hahmomuokkauksia yms ei ole. Tässä omasta mielestäni oleellisimmat parannukset:
-"advanced stats" ikkuna, tämä on myös D2R, mutta Project D2 on huomattavasti parempi koska näyttää mm FHR/FCR yms breakpointit ja paljon muuta
-Runet ja gemit stäckkääntyvät, tämä on huima quality of life ominaisuus, koska jos keräät esim LODissa kaikki runet ja jemmaat perfect gemit, sun koko stashi meneekin siihen
-kaikki 7 classia ovat balancessa toistensa kanssa (ei pelkkä sorc/paladin metaa niinkuin LOD), jonka lisäksi myös jokaisen classin skillit on balancettu
-parannetut hotkeyt. D2R on osa näistä, esim control pohjassa pystyt siirtämään stash <-> inventoryn välissä, mutta PD2 on vielä enemmän QoL näiden osalta ja pystyt siirtämään tavaroita esim stash <-> cube välillä yms.
-lootfilterit
-itemeissä näkyy rollauksien range, esim mitä max damage voisi olla
-QoL ominaisuuksia "battle.net"issä, auto party sekä uuden pelin luominen automaattisesti nostaa pelin nimessä numeroa
Ja sitten "lisäsisältönä" on tosiaan mapit. Mutta se ei tarkoita että "end game" on mappaus, vaan end game voi olla myös sitä että runnaat esim bosseja, uuber diabloa tai uuber tristramia. Ja toki PVPtä on balancettu myös jota voi lukea end game pelaamiseksi. Ja Project Diablo 2 on tosiaan aktiivisin ja pelaajamäärältään suosituin.