Diablo II: Resurrected

Mitä tuossa striimejä olen katsonut, niin on kyllä aika vaikeaa perustella itselleen miksi tästä 40 euroa maksaisi. Grafiikka näyttää olevan ok-tasoa, ei sen enempää ja peli on aika vanhentunut. Tämä grafiikkapäivitys olisi pitänyt tehdä 10 vuotta sitten, nyt se on vähän liian vähän liian myöhään ja liian isolla hintalapulla. Mutta saa nyt nähdä tuleeko silti hankittua, kun yksinkertaisuutensa takia tämä varmaan sopisi hyvin co-opiksi ja yksi kaveri on tästä hyvinkin kiinnostunut.

On tuo 40 euroa kyllä aika paljon pelkistä uusista grafiikoista, etenkin kun omasta mielestäni tuo Diablo 2:n endgame on sellaisenaan todella väsynyttä. En kyllä 1.09 jälkeen itse enää pelannut, mutta tuolloin se oli lähinnä jotain Mephisto / Pindleskin / Baal runeja tai cow levelin grindaamista expan perässä. Peli noin muutenkin sellaisen quality of lifen osalta on todella vanhanaikainen - potionit ei stackaa, inventoryssa pitää kanniskella kasaa charmeja ja keybind systeemi on huono.

Saas nähdä riittääkö pelkkä nostalgia kantamaan tätä omalta osaltani, veikkaan että ei.
 
On tuo 40 euroa kyllä aika paljon pelkistä uusista grafiikoista, etenkin kun omasta mielestäni tuo Diablo 2:n endgame on sellaisenaan todella väsynyttä. En kyllä 1.09 jälkeen itse enää pelannut, mutta tuolloin se oli lähinnä jotain Mephisto / Pindleskin / Baal runeja tai cow levelin grindaamista expan perässä. Peli noin muutenkin sellaisen quality of lifen osalta on todella vanhanaikainen - potionit ei stackaa, inventoryssa pitää kanniskella kasaa charmeja ja keybind systeemi on huono.

Saas nähdä riittääkö pelkkä nostalgia kantamaan tätä omalta osaltani, veikkaan että ei.
Tulee mietittyä, että kenelle D2:R on suunnattu. 40 euroa on vanhoille D2-pelaajille aika suolainen hinta grafiikkapäivityksestä ja nuoriso varmaan miettii, että miksi maksaa 40 euroa 20 vuotta vanhasta vanhanaikaisesta pelistä, kun Path of Exileä voi pelata ilmaiseksi.
 
Oikeastaan lisäosassa 1.08 tuli immunet. Tämä kyllä rajoitti jäätaikojen ylivoimaa.
Tätä ennen mobeilla ei ollut immuniteetteja, mutta todella korkeita resistejä.
Cold masteryllä pystyit kuitenkin vähentämään resistit negatiiviseksi, joten se oli selkeästi paras.

Ei se sitten paras ollut kuin sorcererille. ;) Physical damagea muistaakseni ei mikään resistannut varsinaisesti ennen kuin 1.08 Sen lisäksi Magic damage ei piitannut lainkaan mistään resisteistä muuten kuin 1.08 jossa sille taisi tulla ihan muutama immune monsteri?

Jään hidastus oli kyllä todella hyvä. Voi sitä parhaaksi vahinkotyypiksi sillä ihan hyvin kutsua.

Hammerdin kyllä muutenkin vähän erikoinen Class/buildi kun Magic damage melkein uniikki vahinkotyyppi ja sen lisäksi Blessed Hammerien massiivinen vahinko oli aika selkeästi bugi jota sitten ei korjattu koska niin moni tykkäsi ja käytti sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Katselin tässä viikonlopun aikana noita striimejä ja fiilistelin pelistä. Eihän tuota alphakutsua tietenkään tullut, niin aloitin HC sorcin D2:ssa joka ollut pelilevyllä pienen ikuisuuden. Aktiivisen pelaamisen lopetin jotakuinkin juuri ennen kun tuli se yyber Tristram. Act 1:ssä jaksoin Cold Plainsille ja sitten iski kyllästyminen. En tuu tuohon hintaan tuota grafiikkapäivitystä ostamaan. Hyvä juttu tässä oli se että innostuin taas D3:sta veivaamaan ja nyt on Necro levulla 59 uudella seasonilla :)
 
Opin juuri, että Path of Exile 2 ilmestyy jo Q2 tai Q3 tänä vuonna. Saa nähdä jääkö D2:R pahasti jalkoihin älyttömine hintalappuineen.
 
Jos d2r:än saisi toimimaan 100% ilman huijareita, niin poe2 jäisi kauas siitä tasosta :)
 
Jos d2r:än saisi toimimaan 100% ilman huijareita, niin poe2 jäisi kauas siitä tasosta :)

D2R voi olla ihan OK peli sen aikaa kun sitä jaksaa, mutta jotenkin mun on vaikea nähdä että miten peli johon ei koskaan tule lisää relevanttia sisältöä voi kestää pelattavana kovin pitkään. PoE:ssa voit kuitenkin muutaman kuukauden välein alottaa uudessa seasonissa jossa aina tulee merkittävästi lisää sisältöä ja nähtävää. Diablo 3 on yrittänyt tehdä vähän samaa näissä uudemmissa seasoneissaan, mutta aika rajallista tuo lisäsisällön määrä sielläkin on - lähinnä jotain settimuutoksia ja joku marginaalinen season-spesifi efekti.

En myöskään ihan hirveästi pidä siitä että levelit on helppo saavuttaa kuten Diabloissa, koska tällöin jäljelle jää ainoastaan itemeiden päivittäminen. Tuollainen useamman linjan progressi (esim. PoE:ssa levelit, gear, atlas, challenget, yms.) tuntuu paljon mielekkäämmältä kuin pelkkä item grindaus pitkän päälle.
 
Ei se sitten paras ollut kuin sorcererille. ;) Physical damagea muistaakseni ei mikään resistannut varsinaisesti ennen kuin 1.08 Sen lisäksi Magic damage ei piitannut lainkaan mistään resisteistä muuten kuin 1.08 jossa sille taisi tulla ihan muutama immune monsteri?
Kyllä physical resistejäkin oli. Toki harvinaisempia. Ghoul Lordit, itikat, haamut. ( Nämä on nykyään immuneja )

Noita voi pälyillä d2 strategy guide sivulta wayback machinella.

Magic damasta en tiedä, pitäisi tarkistaa em. Sivulta
 
Ei ilmesty. Ei ehkä edes ensi vuonna.

Tuo napsu kannattaa laittaa ignoreen, joka ikinen viesti viimeiseltä parilta sivulta on joko trollausta tai väärän tiedon levittämistä.

Magic damasta en tiedä, pitäisi tarkistaa em. Sivulta

On myös magic damage immuneja, muistaakseni eniten act 2:ssa.

D2R voi olla ihan OK peli sen aikaa kun sitä jaksaa, mutta jotenkin mun on vaikea nähdä että miten peli johon ei koskaan tule lisää relevanttia sisältöä voi kestää pelattavana kovin pitkään.

En myöskään ihan hirveästi pidä siitä että levelit on helppo saavuttaa kuten Diabloissa, koska tällöin jäljelle jää ainoastaan itemeiden päivittäminen. Tuollainen useamman linjan progressi (esim. PoE:ssa levelit, gear, atlas, challenget, yms.) tuntuu paljon mielekkäämmältä kuin pelkkä item grindaus pitkän päälle.

D2R tulee hyvin todennäköisesti saamaan lisää sisältöä, tuohon 40€ sisältyy päivityksiä varmasti vuosiksi. Ensimmäinen season on streamien mukaan suht "vanilla", mutta season 2 eteenpäin alkaa tulemaan sitten lisää end game contenttia yms. D2R tulee myös lyhyemmät seasonit ja jostain season rewardeista oli myös mainintaa tuossa virallisessa D2R streamissa.

Ja eikös D2 levelöinti ole todella hidasti, jos haluaa 99 saavuttaa, niin saa kyllä aika kauan pelata.

Jos d2r:än saisi toimimaan 100% ilman huijareita, niin poe2 jäisi kauas siitä tasosta :)

Ne joutuu rakentamaan tuon "backendin" kokonaan uusiksi koska peli siirtyy nykyaikaiseen moninpelialustalle. Ja luulen että D2R tulee huijaaminen olemaan paljon vaikeampaa kuin normaalissa. Mutta aika näyttää.

Katselin tässä viikonlopun aikana noita striimejä ja fiilistelin pelistä. Eihän tuota alphakutsua tietenkään tullut, niin aloitin HC sorcin D2:ssa joka ollut pelilevyllä pienen ikuisuuden.

Suosittelen kokeilemaan Project Diablo 2:sta. Se on tällä hetkellä suosituin D2 ja aktiivisia pelaajia moninpelissä on +20k, eli huomattavasti enemmän kuin D2 LOD tai path of diablossa. Project D2 tavoite on ollut jatkaa 1.14 pätchistä ja lisätä peliin ominaisuuksia mitä blizzard olisi luultavasti lisännyt jos kehitys olisi jatkunut. Eli peli on tosi uskollinen alkuperäiselle eikä radikaaleja muutoksia ole tehty.
 
D2R tulee hyvin todennäköisesti saamaan lisää sisältöä, tuohon 40€ sisältyy päivityksiä varmasti vuosiksi. Ensimmäinen season on streamien mukaan suht "vanilla", mutta season 2 eteenpäin alkaa tulemaan sitten lisää end game contenttia yms. D2R tulee myös lyhyemmät seasonit ja jostain season rewardeista oli myös mainintaa tuossa virallisessa D2R streamissa.

Noh, aika näyttää. Aika vähän aikaa tuo Diablo 2:n kehitys jatkui aikanaan vaikka sekin oli ihan kovalla rahalla ostettava peli.

Ja eikös D2 levelöinti ole todella hidasti, jos haluaa 99 saavuttaa, niin saa kyllä aika kauan pelata.

Vaikea sanoa, itselläni oli aikanaan joku 5-6 kpl 99 levelin hahmoja enkä tuota paria sataa tuntia enempää pelannut yhteensä. Path of Exilessä en kertaakaan ole ollut edes puolessa välissä max levelille - 96 taitaa olla korkeimman levelin hahmo mitä olen saanut aikaan siinä reilussa 3000 tunnissa jota tuohon on tullut upotettua. Ehkäpä ero tuossa on juurikin se, että Diablossa expan lisäksi on niin kovin vähän mitään tekemistä.
 
Noh, aika näyttää. Aika vähän aikaa tuo Diablo 2:n kehitys jatkui aikanaan vaikka sekin oli ihan kovalla rahalla ostettava peli.



Vaikea sanoa, itselläni oli aikanaan joku 5-6 kpl 99 levelin hahmoja enkä tuota paria sataa tuntia enempää pelannut yhteensä. Path of Exilessä en kertaakaan ole ollut edes puolessa välissä max levelille - 96 taitaa olla korkeimman levelin hahmo mitä olen saanut aikaan siinä reilussa 3000 tunnissa jota tuohon on tullut upotettua. Ehkäpä ero tuossa on juurikin se, että Diablossa expan lisäksi on niin kovin vähän mitään tekemistä.
Riippuu missä patchissa vedit noi 99 hahmot.
Ennen 1.10 melko helppoa vaikka Bloody foothills ja cow levelissä.
1.10 jälkeen helvetisti hitaampaa.

Guide:High Level Baal Runs to 99 v1.10, by jjscud and Reborn - Diablo Wiki

Tuosta numeroita. Ei toki tarkoita että pelkkää Baalia pitäisi vetää 90-> moni tekee muutakin (Diablo).

Ennen lisäriä oli taas vieläkin vaikeampaa. Vain jotain 4-5 hahmoa koko maaimassa veti 99 ja nekin taisi olla tiimi hahmoja.
 
Tuolla Path of Exile 2 - Everything We Know So Far - KiriLudos sanottiin näin:

Path of Exile 2 is estimated to release in Q2 or Q3 of 2021.

Liekö sitten vanhaa tietoa.
Covid ja muut ongelmat pisti tuon alkuperäisen aikataulun sekaisin. Nykyinen arvio on, että hyvällä säkällä BETA alkaisi vuoden 2022 loppuvaiheilla.
D2R tulee hyvin todennäköisesti saamaan lisää sisältöä, tuohon 40€ sisältyy päivityksiä varmasti vuosiksi
Oliko tuota luvattu missään vai onko vaan oma arvaus/toive?
En yllättyisi jos Blizzard hylkäisi pelin ekan parin patchin jälkeen. Sama homma tapahtunut Starcraftin ja Warcraftin remastereissa - muutama hassu patch ja tiimi muihin hommiin/pihalle.
 
Oliko tuota luvattu missään vai onko vaan oma arvaus/toive?
En yllättyisi jos Blizzard hylkäisi pelin ekan parin patchin jälkeen. Sama homma tapahtunut Starcraftin ja Warcraftin remastereissa - muutama hassu patch ja tiimi muihin hommiin/pihalle.

Katsoin sen julkaisupäivän QA videon missä MrLlamaSC (D2 streamaaja) esittää kysymyksiä devi tiimille josta saa vahvan kuvan siitä että he tulisivat peliä jatkamaan pitkään ja lisäsisältöä tekemään. Toki voi olla vain puhetta, mutta D2R vaikuttaa kyllä oikeasti A-luokan remasterilta eikä miltään purkkaviritykseltä kuten Warcraft ja Starcraft.
 
Itse en D2:sta pelannut enepää, kun kampanjan läpi muutamalla eri hahmolla, niin siinä mielessä itselle ihan kiinnostava julkaisu. En ikinä D2:ssa tutustunut siihen end gameen.
Sama homma itselläni. Muutamalla eri hahmolla menin yksinpelinä läpi ja siinä se. Joten kyllähän tämä kiinnostusta herättää. Tosin 40€ en todellakaan ole maksamassa.
 
On myös magic damage immuneja, muistaakseni eniten act 2:ssa.
Jooh oli puhe tuosta vanhasta versiosta ennen Immuuneja. (Ennen lisäosaa)
Näyttäisi olevan myös Magic Resist monstereita. Suunnilleen samat kuin nykysenkin pelit Magic Immunet, pois lukien noi Greater Mummyt, niillä ei ollut Magic resist vaikka nykypelissä on Magic Immune. Act2 Plague Bearerit ja Act3 Wailing Beasteilla oli vanhassakin versiossa 100 Magic resist.

100 mitä vaan resistiä kyllä tarkoitti sitä että juuri mitään damagea ne ei ottanut kyseistä taiasta, mutta kuitenkin sen verran että sait ne hengiltä kun jaksoit vähän jyystää. Mun mielestä kivempi kuin immune joka ei ota mitään vahinkoa.
Coldilla sitten se etu että oli mastery joka vähensi resistiä. Cold mastery ei vaan ole poistanut Immunea.

Hammerdin kyllä muutenkin vähän erikoinen Class/buildi kun Magic damage melkein uniikki vahinkotyyppi ja sen lisäksi Blessed Hammerien massiivinen vahinko oli aika selkeästi bugi jota sitten ei korjattu koska niin moni tykkäsi ja käytti sitä.
Hammerit on ollut kyllä aika sekava skilli. Välillä on ollu kova välillä ei ole .)
Vanhoista patch noteista:
1.00-1.02
oli huono
1.03
Concentration nosti Blessed Hammerin damagea. Blessed hammer saattoi olla physical damagea. Ainakin Stone skinit kuolee niillä aika hitaasti. Tai sitten se oli 50/50 physical magical.
1.04
Jostain syystä Concentration ei enää toiminu hammerin kanssa.
1.05
The Paladin's Concentration skill now enhances the damage of Blessed Hammer just as it did in 1.03. The damage displayed on the Character screen is correct, too.

Ihan kova buildi oli Classicin lopussa.

1.07
  • In expansion games, Blessed Hammer/Concentration combination imbalance has been corrected.
  • In non-expansion games, the Blessed Hammer/Concentration combination remains the same.
Muistan tän. Classikissa Hammerdin oli edelleen jees. Expansionissa surkea.

1.08
Ei muutoksia hammeriin.
Oli myös tämmönen Conviction does not affect immunities. Eli immuniteetteja ei saanut pois kai millään, paitsi physical immune lähti Amplifylla

Muistan että oli jotain hammerdineja, jotka käytännösä teki pelkällä Blessed Hammerin skillilä damagen, eli kun aurat ei vaikuttanut ja synergyä ei ollut. Paladin Combat skill charmit oli todella halpoja ja invi täyteen niitä se Hammeri teki ihan ok damaakin jo..

1.10
Blessed Hammer - Increased high-level damage. Ignores resistances of Undead and Demons. Added skill synergy bonuses
"Also receives bonuses from Concentration "

Ja tuon viimesen jälkeen se on ollutkin yksi kovimmista skilleistä.
 
Hammerdin oli kyl ihan omassa luokassaan siinä vaiheessa ku nuihin buildeihin aloin ite perehtyyn tarkemmin, ainoa vaan, että sitä ei ollut kovin hauska pelata ja sen alkulevelaus oli tylsää.
 
Paladinilla tuli eniten pelailtua kun vaikka se oli meleessä selvästi heikompi kuin Barbarian ennen 1.10 mutta sillä pystyi tekemään erilaisia trollausbuildeja PvP:hen joka oli melkein se ainoa endgame, kuten Fist of the Heavens jolla sai lukittua kohteen parin ruudun päähänkin ja oneshotattua tai tapettua parilla mäjäytyksellä ja sitten "Wind build" jolla oli täysit sitä liikkumisnopeus auraa joka juoksi nopeammin kuin Amazonin nuolet ja juuri pystyi silmillä seuraamaan. Frozen Orb sorceresseja sai trollattua kun oli se Cold Absorb kilpi jonka avulla Frozen Orb ei enää tehnyt vahinkoa vaan healasi. :comp:
 
Muutamia tunteja tullut katseltua striimejä ja näyttää juuri sellaiselta mitä remasterilta odottelinkin, ehkä jopa paremmalta :smile:

Varmaan yksin tulee pelailtua suurimmalta osin, ehkä välillä kavereiden kans jos innostuvat. Mitään baal runeja, cow level levutusta tms en aikonut harrastaa vaikka ne ilmeisesti on se tehokkain tapa saada loottia ja expaa :confused: Etenis normaalisti actista toiseen ja yrittää päästä niin vaikealle tasolle kun kiinnostus riitää.

Hinta ei itselle ole ongelma, kun tiedän, että kymmeniä tunteja saan tähän uppoamaan ja ensinäkemältä uudelleen versiointi on toteutettu hyvin.

QoL parannuksia toki toivois olevan, kuitenkin vanha pelihän tässä pohjalla on.
 
Varmaan yksin tulee pelailtua suurimmalta osin, ehkä välillä kavereiden kans jos innostuvat. Mitään baal runeja, cow level levutusta tms en aikonut harrastaa vaikka ne ilmeisesti on se tehokkain tapa saada loottia ja expaa :confused: Etenis normaalisti actista toiseen ja yrittää päästä niin vaikealle tasolle kun kiinnostus riitää.
Tämä on oikea tapa.
Noi runit on vähän semmosia että hirveä kiire johkun alueelle että pääsee runnaa yhtä ja samaa paikkaa. Sitten jos juokset questit läpi ja tapat mobeja matkalla niin olet about samoilla levuilla kun ne jotka runnaavat (esim trist ja tombs). Kuitenkin alkuuhan on pakko juosta noi paikat läpi muutenkin.

Pitäisi joskus jopa kellottaa onko edes kovinkaan paljon hitaampaa.

Baal runneilta varmaan tulee kamaa, mutta siellä myös muut loottaamassa. Hyvää geariahan tippuu monesta paikkaa nyky D2.
 
potionit ei stackaa, inventoryssa pitää kanniskella kasaa charmeja ja keybind systeemi on huono.
Onneksi konsoliveriossa potionit stackaa, tai käytännössä loputon vyö, sekä spellejä voi bindaa jokaiselle napille. Nää on itelle luotaantyöntävät ominaisuudet D2:ssa :D

 
Riippuu missä patchissa vedit noi 99 hahmot.
Ennen 1.10 melko helppoa vaikka Bloody foothills ja cow levelissä.
1.10 jälkeen helvetisti hitaampaa.
Guide:High Level Baal Runs to 99 v1.10, by jjscud and Reborn - Diablo Wiki
Tuosta numeroita. Ei toki tarkoita että pelkkää Baalia pitäisi vetää 90-> moni tekee muutakin (Diablo).

Huh. Jos pelaisi hahmolla lvl 90 jälkeen pelkästään Baalruneja ja keskimäärin 5 minsaa kestäisi per runi ja peliaikaa olisi 4 tuntia per päivä niin menisi vain 115 päivää. Ei ihme että mulla oli maksimihahmot 93 levelillä. Vaikka pelin julkkarista pelasin niin koskaan en ehtinyt tuonne 99 asti levuttaa ennen kuin se vaikeutui.
 
Huh. Jos pelaisi hahmolla lvl 90 jälkeen pelkästään Baalruneja ja keskimäärin 5 minsaa kestäisi per runi ja peliaikaa olisi 4 tuntia per päivä niin menisi vain 115 päivää. Ei ihme että mulla oli maksimihahmot 93 levelillä. Vaikka pelin julkkarista pelasin niin koskaan en ehtinyt tuonne 99 asti levuttaa ennen kuin se vaikeutui.
Joo enpä itekään päässyt koskaan 99. Joku 96 oli korkein softi hahmo ja 94 hardcore. 96 sain joskus 1.09:ssä. Tuo 94 tuli 1.11-1.12 tms.
Oikeastaan esteenä oli se että tykkäsin aloitella uusia hahmoja aina kun jotain kivaa tavaraa löytyi toiselle hahmoluokalle. Lisäksi tuli käytettyä oikeastaan enemmän aikaa Classikin puolella missä 90 level on jo aika saavutus.
En kyllä 1.09 jälkeen itse enää pelannut, mutta tuolloin se oli lähinnä jotain Mephisto / Pindleskin / Baal runeja tai cow levelin grindaamista expan perässä. Peli noin muutenkin sellaisen quality of lifen osalta on todella vanhanaikainen - potionit ei stackaa, inventoryssa pitää kanniskella kasaa charmeja ja keybind systeemi on huono.
Noh 1.11 jälkeinen endgame on hieman eri..
Voit tehdä rune farmia esim Hell Countess ja oliko Summoner? Nämä pudottaa myös avaimia Uber Tristramiin..

Pelissä on useita 85level treasure alueita, mistä voi dropata parhaimpia lootteja. Esim Act1:ssä olevia luolastoja (Pit) tai Burial Grounds Mausoleum. Act2 Ancient Tunnels jne. Kurastissa olevat temppelit. Eli ei tarvitse pelkkää Mephistoa jyystää. Toki sieltäkin vielä loottia tulee.

Miksi potioneiden tulisi stackata? Kuinka monta 100? Mitä järkeä siinä edes olisi. "Loputtomat" potut eli loputtomat helat kunhan vaan painaa potunappia. Hahmon pystyy myös rakentaa silleen ettei niitä potuja tarvii juoda kun vain hätätapauksessa. Yleensä riittäny se 4x4 vyö.. 1 rivi helapulloja 1 rivi manapulloja ja 2 riviä full reju pulloja. Ei sinne inventoryyn niitä pulloja tarvii tunkea.

Charmit on kyllä imo tyhmä lisä itemisaatioon. Ihan hyvin pärjäisi ilman. Invetory täyttyy ja hahmoista tulee liian voimakkaita.
Mutta tässä kehittäjän näkemystä asiasta:
 
Tässä A "Re" Without The "Master" - Alpha Review & Attitude Concerns on aika hyvä postaus, jossa käsitellään samoja huolia, joita itsellänikin on tästä pelistä. Kumma, kun tuota käsittämättömän korkeaa hintaa ei tuollakaan foorumilla kritisoida. Onkohan ns. kiellettyjen aiheiden joukossa.

Drium
334 posts
4h

So having spent the weekend playing on my streamer account, and having discussed the matter with a few other streamers who were new to the game, as well as other friends who did not make it into the Alpha but used to play D2 with me when we were in high school, the unfortunate conclusion is that while D2R is certainly a Re of the original game, it currently and most certainly lacks the Master part, at least at the moment.

Though an initial glance at the graphics engine would praise its fidelity and enhancements to the original, once you’re past the “oooh, shiny!” phase, it doesn’t do much. Most spell effects look underwhelming - in some cases, outright worse than the original. Many skills look less powerful/nasty than their original counterpart, chief among them Blizzard but it’s hardly the only one, and we have yet to see what they did to the other 4 classes.

The UI is merely “alright”, with plenty of places where it is actually unintuitively placed. Would you like to know how many skill points and stat points you have left? Too bad, because neither do the Devs, apparently, who have made those numbers not only blend in to the UI but also made their locations not stand out anymore. The font is too clean, and nowhere is it more obvious than when items are on the ground. What happened to the nice, bold font of the original?

Gameplay is painfully affected by your screen resolution, granting major advantages to people playing on wider screens. This has been covered in-depth already so I’ll skip on that element.

Bugs plague the game as well, but those too have plenty of threads of their own, so let’s pass over all that.

In most ways, this plays exactly like D2 did, and that’s both a good and a bad thing. While I found myself reliving my nostalgia for a few hours, once that wore off I began feeling like the game was clunkier than the original. Animations don’t cancel out smoothly and in places look forced, something about movement seems off but I struggle to find the right words to describe it.

Again, it was great for the first few hours. It recaptured that feeling of playing D2 for the first time, wandering around Act I and exploring every little nook and cranny looking for extra monsters to kill and looking forward to my next skill point so I could see something new or grow in power. That much? Pretty good.

And then came the bad parts. The opinion from new players and streamers is… not favorable, and I completely see why. Once my own nostalgia wore off, I left myself wondering “could I really play this for the next year or two?” and the answer was an unfortunate and clear “no, not as it is right now”.
The strategy of trying to appeal to purists isn’t going to work for new players, or even players who originally left D2. What we’ve seen on these forums, over the last few days, from the purists, is outrage, entitlement, demanding invites over “new” players, claiming it’s unfair to market this game to anyone but them, and general hate threads directed at the Devs and at streamers who were not experts on the game.

The loyalty of a purist is extremely easily lost. Lightning looks off? Refund. Changed the character models or clothing? Refund. Auto-gold? Refund. Other prospective changes in the wings? REFUND! Gems look bad? Gloves look weird? These aren’t my spell effects? Refund, refund, refund. The smallest changes and flaws are causing a barrage of threads, refund threats and general outrage from this so-called “die hard fan” demographic. If you were to change the game any further, it would get worse.

Meanwhile, new players and new streamers are failing to get into the game. Outdated mechanics and controls for the sake of fidelity, lack of a very very basic tutorial for players new to the genre, unintuitive features like how skill points work, and how if you are interested in endgame AT ALL you really need to look up a guide for your class, you can’t just “figure it out”. Oh, and of course, who could fail to mention the DISDAIN for these new players?

On these forums, and in their streams alike, these new players are being criticized for trying to get into a game that “isn’t theirs”, that they “didn’t support” for the last twenty years and so are not allowed to defile with their grubby, casual new player hands. That this behavior is being allowed by Blizzard in the first place is, without question, disgusting.

That these threats and harassment are coming from the same people who threaten refunds over the smallest of changes makes it even worse.
This all begs the question: who is this alleged remaster for?

The die hard “fans” who are threatening to leave in droves over the smallest changes and/or prospective changes, and who dedicate their every waking minute on these forums to drive off people who suggest the game could be changed for the better? Or that the game could do better to lure in new players?

The brand new players who have never played D2 before and might want to discover it? Or who feel that it could be a gem if its outdated mechanics were patched?

The people who liked D2 but not enough to keep playing it, but might play an improved version, or a version with certain changes?

Until that question is answered, I can’t see where this is headed. What’s clear however is that a major attitude adjustment is required from people here on these forums. We’re all supposed to be here for our shared love of D2, but instead these forums have become a haven for the poisonous, the toxic and the entitled, driving away new players, streamers who aren’t hardcore into the game, and prospective returning players.
 
40€ taitaa olla uusi normi hinnottelu näille remastereille. Esimerkkinä Crashin ja Tony hawkin remasterit ovat 40e/45e ja nuo remasterit on tehnyt sama studio joka nyt työstää Diablo 2:aa (Vicarious Visions, Blizzard osti firman joten ovat nyt osa Blizzardia).
 
40€ taitaa olla uusi normi hinnottelu näille remastereille. Esimerkkinä Crashin ja Tony hawkin remasterit ovat 40e/45e ja nuo remasterit on tehnyt sama studio joka nyt työstää Diablo 2:aa (Vicarious Visions, Blizzard osti firman joten ovat nyt osa Blizzardia).
Onhan se toki vain 2/3 uusien Blizzard-tuotosten hinnoista. Mielenkiinnolla odotan kyllä julkaisua. Vaikea nähdä, että peli myisi tällaisenaan tällä hinnalla kovinkaan hyvin.
 
Onhan se toki vain 2/3 uusien Blizzard-tuotosten hinnoista. Mielenkiinnolla odotan kyllä julkaisua. Vaikea nähdä, että peli myisi tällaisenaan tällä hinnalla kovinkaan hyvin.
Nostalgia ja Diablo 2:n laaja suosio (back in the day) kantaa kyllä pitkälle. Suurin osa jotka penskana pelas D2:aa ovat nyt työssäkäyviä aikusia ja siksi monelle on yks ja sama maksaako se peli 20 vai 40 euroa.
Onhan se tietty vähän outoa maksaa pelistä josta on jo joskus maksanut mutta jää nähtäväksi miten paljon lopulta tuolla on merkitystä.
 
Nostalgia ja Diablo 2:n laaja suosio (back in the day) kantaa kyllä pitkälle. Suurin osa jotka penskana pelas D2:aa ovat nyt työssäkäyviä aikusia ja siksi monelle on yks ja sama maksaako se peli 20 vai 40 euroa.
Onhan se tietty vähän outoa maksaa pelistä josta on jo joskus maksanut mutta jää nähtäväksi miten paljon lopulta tuolla on merkitystä.
Luulisi, että suurin osa tämän ostajista on niitä hc-puristeja ja niitä ei maailmanlaajuisesti montaa ole. Vaikea uskoa tämän pääsevän miljoonamyynteihin.
 
Miksi potioneiden tulisi stackata? Kuinka monta 100? Mitä järkeä siinä edes olisi. "Loputtomat" potut eli loputtomat helat kunhan vaan painaa potunappia. Hahmon pystyy myös rakentaa silleen ettei niitä potuja tarvii juoda kun vain hätätapauksessa. Yleensä riittäny se 4x4 vyö.. 1 rivi helapulloja 1 rivi manapulloja ja 2 riviä full reju pulloja. Ei sinne inventoryyn niitä pulloja tarvii tunkea.

Harvassa pelissä nuo stack sizet äärettömään menevät. Itse laittaisin suosiolla vaan cooldownit potuihin ja thats it, tai sitten stack size johonkin viiteen niin maasta kerättävät potionit eivät vie koko inventaariota.

Mutta joo, sikäli turha näistä on nillittää kun kyseessä on 20 vuotta vanha peli niin eipä sitä liikoja voi odottaa.
 
Harvassa pelissä nuo stack sizet äärettömään menevät. Itse laittaisin suosiolla vaan cooldownit potuihin ja thats it, tai sitten stack size johonkin viiteen niin maasta kerättävät potionit eivät vie koko inventaariota.

Mutta joo, sikäli turha näistä on nillittää kun kyseessä on 20 vuotta vanha peli niin eipä sitä liikoja voi odottaa.
Joo mut ku mitään ei saa muuttaa, ettei tätä kakskytä vuotta 8 tuntiä päivässä tahkonnut olmi loukkaannu. Kuulostaa kyllä todella uskomattomalta, että tähän tekeleeseen meinataan jättää bugitkin paikoilleen. Kuulostaa kyllä siis täysin epätodelliselta. Bizarro-maailmalta.
 
Tässä A "Re" Without The "Master" - Alpha Review & Attitude Concerns on aika hyvä postaus, jossa käsitellään samoja huolia, joita itsellänikin on tästä pelistä. Kumma, kun tuota käsittämättömän korkeaa hintaa ei tuollakaan foorumilla kritisoida. Onkohan ns. kiellettyjen aiheiden joukossa.

Drium
334 posts
4h

So having spent the weekend playing on my streamer account, and having discussed the matter with a few other streamers who were new to the game, as well as other friends who did not make it into the Alpha but used to play D2 with me when we were in high school, the unfortunate conclusion is that while D2R is certainly a Re of the original game, it currently and most certainly lacks the Master part, at least at the moment.

Though an initial glance at the graphics engine would praise its fidelity and enhancements to the original, once you’re past the “oooh, shiny!” phase, it doesn’t do much. Most spell effects look underwhelming - in some cases, outright worse than the original. Many skills look less powerful/nasty than their original counterpart, chief among them Blizzard but it’s hardly the only one, and we have yet to see what they did to the other 4 classes.

The UI is merely “alright”, with plenty of places where it is actually unintuitively placed. Would you like to know how many skill points and stat points you have left? Too bad, because neither do the Devs, apparently, who have made those numbers not only blend in to the UI but also made their locations not stand out anymore. The font is too clean, and nowhere is it more obvious than when items are on the ground. What happened to the nice, bold font of the original?

Gameplay is painfully affected by your screen resolution, granting major advantages to people playing on wider screens. This has been covered in-depth already so I’ll skip on that element.

Bugs plague the game as well, but those too have plenty of threads of their own, so let’s pass over all that.

In most ways, this plays exactly like D2 did, and that’s both a good and a bad thing. While I found myself reliving my nostalgia for a few hours, once that wore off I began feeling like the game was clunkier than the original. Animations don’t cancel out smoothly and in places look forced, something about movement seems off but I struggle to find the right words to describe it.

Again, it was great for the first few hours. It recaptured that feeling of playing D2 for the first time, wandering around Act I and exploring every little nook and cranny looking for extra monsters to kill and looking forward to my next skill point so I could see something new or grow in power. That much? Pretty good.

And then came the bad parts. The opinion from new players and streamers is… not favorable, and I completely see why. Once my own nostalgia wore off, I left myself wondering “could I really play this for the next year or two?” and the answer was an unfortunate and clear “no, not as it is right now”.
The strategy of trying to appeal to purists isn’t going to work for new players, or even players who originally left D2. What we’ve seen on these forums, over the last few days, from the purists, is outrage, entitlement, demanding invites over “new” players, claiming it’s unfair to market this game to anyone but them, and general hate threads directed at the Devs and at streamers who were not experts on the game.

The loyalty of a purist is extremely easily lost. Lightning looks off? Refund. Changed the character models or clothing? Refund. Auto-gold? Refund. Other prospective changes in the wings? REFUND! Gems look bad? Gloves look weird? These aren’t my spell effects? Refund, refund, refund. The smallest changes and flaws are causing a barrage of threads, refund threats and general outrage from this so-called “die hard fan” demographic. If you were to change the game any further, it would get worse.

Meanwhile, new players and new streamers are failing to get into the game. Outdated mechanics and controls for the sake of fidelity, lack of a very very basic tutorial for players new to the genre, unintuitive features like how skill points work, and how if you are interested in endgame AT ALL you really need to look up a guide for your class, you can’t just “figure it out”. Oh, and of course, who could fail to mention the DISDAIN for these new players?

On these forums, and in their streams alike, these new players are being criticized for trying to get into a game that “isn’t theirs”, that they “didn’t support” for the last twenty years and so are not allowed to defile with their grubby, casual new player hands. That this behavior is being allowed by Blizzard in the first place is, without question, disgusting.

That these threats and harassment are coming from the same people who threaten refunds over the smallest of changes makes it even worse.
This all begs the question: who is this alleged remaster for?

The die hard “fans” who are threatening to leave in droves over the smallest changes and/or prospective changes, and who dedicate their every waking minute on these forums to drive off people who suggest the game could be changed for the better? Or that the game could do better to lure in new players?

The brand new players who have never played D2 before and might want to discover it? Or who feel that it could be a gem if its outdated mechanics were patched?

The people who liked D2 but not enough to keep playing it, but might play an improved version, or a version with certain changes?

Until that question is answered, I can’t see where this is headed. What’s clear however is that a major attitude adjustment is required from people here on these forums. We’re all supposed to be here for our shared love of D2, but instead these forums have become a haven for the poisonous, the toxic and the entitled, driving away new players, streamers who aren’t hardcore into the game, and prospective returning players.
Aika paljon noista asioista tuli myös huomattua. Mutta kyseessähän oli Technical Alpha..
Toisaalta vain reilu puoli vuotta aikaa, joten jonkun verran korjattavaa. Toki lähinnä vaan kosmeettisia.

Tässä ihan ok kysely vähän isommalta joukolta:


Harvassa pelissä nuo stack sizet äärettömään menevät. Itse laittaisin suosiolla vaan cooldownit potuihin ja thats it, tai sitten stack size johonkin viiteen niin maasta kerättävät potionit eivät vie koko inventaariota.

Mutta joo, sikäli turha näistä on nillittää kun kyseessä on 20 vuotta vanha peli niin eipä sitä liikoja voi odottaa.
Nojuu. Itse ainakin mietin just niin. Vanha peli, mielummin pitää sellaisena kun on ollut kun alkaa kopiomaan uudemmista.

Osa vanhojen pelien viehätystä (wow classic jne.) On nämä vähän karut pelisysteemit ja mekaniikat.

Itsehän pelaan Diablo2:ssa vanhempaa ennen LoD versiota nykyään. Se jos mikä on aika karu vs. nykynen.
 
Onkohan missään kritisoitu barbaarin hassua töpöttämistä takaa katsottuna. :lol:
 
Toimiikos tämä ilman nettiyhteyttä, asentamisen jälkeen?
Toimii, mutta täytyy ainakin kerran käynnistää nettiyhteyden kanssa. SC:R kohdalla myös täyty ainakin jonkin x väliajoin (olikohan 1kk) käynnistää nettiyhteyden kanssa.
 
Harvassa pelissä nuo stack sizet äärettömään menevät. Itse laittaisin suosiolla vaan cooldownit potuihin ja thats it, tai sitten stack size johonkin viiteen niin maasta kerättävät potionit eivät vie koko inventaariota.
Cooldown muuttaisi pelin ja pelaamisen dynamiikkaa todella paljon.
 
Ei voi ymmärtää miksi nää remasterit pitää tehdä joko/tai mentaliteetillä. Pakkoko moniakaan asioita on pakottaa samaan muottiin ku vois yleensä melko helposti tarjota "on/off" kytkimen. Hyvänä esimerkkinä nyt Rome totalin remaster, jossa on valikko, josta voi valita eri asioiden kohdalla haluaako autenttisen kokemuksen vai QoL muutoksilla korjattuna. Jokainen voi sit itekseen valita mitä tekee ja minkä haluaa muutettavan ja minkä haluaa pysyvän vanhana.
 
Path of Diablon / Project Diablo 2:n QoL featureihin ja muihin juttuihin tottuneena kyllä tuo perus LoD on aikansa elänyttä. Jos Blizzard alkaisi tekemään ihan oikeaa kehitystä, niin voisi tulla hyväkin. Mutta siihen joutuisi panostamaan ihan resurssejakin, joten liekkö toiveajattelua.
 
Path of Diablon / Project Diablo 2:n QoL featureihin ja muihin juttuihin tottuneena kyllä tuo perus LoD on aikansa elänyttä. Jos Blizzard alkaisi tekemään ihan oikeaa kehitystä, niin voisi tulla hyväkin. Mutta siihen joutuisi panostamaan ihan resurssejakin, joten liekkö toiveajattelua.

Jep, tätä itsekkin pelkään että D2R on vain "graffa demo", ja sitähän se onkin ainakin Season 1, koska siihen kerrotut QoL ominaisuudet ovat silti kaukana mihin on tottunut esim PD2:ssa. Eli jos D2R kehitys jatkuukin, menee varmasti vuosi tai parikin ennen kuin pelattavuus ja sisältö olisi samaa tasoa kuin Project D2:ssa. Unelma yhdistelmä olisi Project D2 näillä D2R grafiikoilla, mutta se voi olla kaukainen haave koska uuden moninpelialustan "kopioiminen/emulointi" ei välttämättä ole ihan helppo homma.
 
Melkoinen yllätys että tämä D2R tukee jopa super ultrawide resoluutiota (5120x1440).

Diablo2.jpg
 
Melkoinen yllätys että tämä D2R tukee jopa super ultrawide resoluutiota (5120x1440).

Diablo2.jpg

No tästähän on jo hirveä itku ja valitus foorumeilla, kun UW pelaajat saa epäreilua etua. Pakottakoot sen UW 21:9 kucasuhteen sitten siihen 16:9 näytölle. Surupalkit sitten ylä ja alreunassa, mutta niinhän me UW pelaajatkin joudutaan yleensä kattelemaan niitä surupalkkeja reunoissa, jos UW tukea ei ole.
 
Ihan turhaa vinkumista kyllä. Ei ole niin iso etu (projectileillä kuiteskin maksimi etäisyys miten pitkälle lentävät) ja ne jotka eivät omista 21:9 näyttöä voivat melko varmasti pelata vain Windowed-moodissa ja pakottaa ikkunan 21:9 leveyteen jos oikein kovasti haluavat nähdä mahdollisimman paljon.
 
Ihan turhaa vinkumista kyllä. Ei ole niin iso etu (projectileillä kuiteskin maksimi etäisyys miten pitkälle lentävät) ja ne jotka eivät omista 21:9 näyttöä voivat melko varmasti pelata vain Windowed-moodissa ja pakottaa ikkunan 21:9 leveyteen jos oikein kovasti haluavat nähdä mahdollisimman paljon.


No itseasiassa etu on aika iso. Esimerkiksi Multiarrow lentää todella pitkälle ja esim cow levelissä pystyy tuota explpottaamaan todella hyvin. Ja toinen on teleporttaaminen, noin leveällä pystyy teleporttaamaan moninkertaisesti nopeammin kuin "tavallisella" resoluutiolla. Eli nuo edut on valtavat ja varmasti ne on bugeina jo reportoitu tuossa Alphassa joten eiköhän nuo fixata kuitenkin poies.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 765
Viestejä
4 498 290
Jäsenet
74 280
Uusin jäsen
Jani S.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom