Diablo II: Resurrected

Siinähän on se optio ettei tarvitse kärsiä trolleist? Senkun tekee omalle ryhmälleen salasanalla suojatun pelin. Avoimessa pelissä pitääkin olla riskinsä, että joutuu pelaamaan PvP:tä. Poislukien tietty enemmän LOD puolta vaivanneet hackit ja muut rehdin pvpn pilaajat.
Jos se olisi rehellistä ja jollain tasolla järkevää PvP:tä, niin ehkä joo, mutta kun kyse on käytännössä aina pelkästään trollailusta, jossa ei ole mitään rehellistä tai mielenkiintoista, niin ei kiitos. Kun tarkoituksena on vain ja ainoastaan pilata muiden pelit ja olla ärsyttävä, niin siitä saa iloa korkeintaan nämä trollit itse.
 
Toinen peliä rikkova juttu, joka oli ensimmäisessäkin pelissä, on mana shield. Glass cannonista tankiksi.
En nyt menisi ihan näin pitkälle. Se on vain tapa saada sorsalle lifepoolia, joka olisi muutoin todella vaikeaa. Ei riko peliä, vaan sopii siihen hyvin ja on varsin hyvässä balanssissa. Ei sorsasta todellakaan tule mitään automaattista tankkia ES:n myötä.
 
En ole oikein ikinä ymmärtänyt ns. end gamea ja sen pelaajia. Siinähän rikotaan peli ja tehdään tätä ns. Baal runia, jotta saataisiin hahmolle parhaat kamat ja saataisiin hahmo levutettua mahdollisimman nopeasti maksimiin. Mutta entä sitten sen jälkeen? Kuulostaa aika tylsältä grindaamiselta. Olen joskus miettinyt, että jos tämä end game on joillekin niin tärkeää, niin miksi ei tehdä peliä, joka on pelkästään end gamea riisuttuna kaikesta "turhasta". Pelihahmo voisi seisoa paikoillaan tai liikkua satunnaisesti luodulla pellolla ihan sama mihin suuntaan ja vain kohdata vihollislaumoja ja/tai pomovastustajia saaden massiiviset määrät expaa ja loottia mahdollisimman nopeasti. Tällaisesta pitävillä pelaajille seikkailulla tai juonella ei ole mitään väliä, joten miksi ei. Samaan läjään vapaa rajaton respeccaaminen, niin hahmoluokatkin menettävät sopivasti merkityksensä ja samasta hahmosta voi muokata millaisen tahansa. Taitopuuksi sitten PoE:mainen käsittämätön monitasoinen häkkyrä, niin täydellinen peli olisi valmis. Miksi tällaista ei ole jo tehty? Jos osaisin tehdä pelejä, niin tekisin itse. Nimeksi vaikka Final End Game Solution tms.
Teksteistäsi päätellen et ole pelannut Diablo 2:a juurikaan, mutta silti keksit viestistä toiseen jotain kritisoitavaa, joissa olet lähes poikkeuksetta ihan hakoteillä. Kannattaisikohan ihan oikeasti tutustua aiheeseen ja kritisoida vasta sitten? En oikein ymmärrä mitä ajat takaa tällä, että kritisoit kaikkea mahdollista, vaikka et tunnu tietävän pelistä juuri mitään.

On ihan totta, että D2 ei ole täydellinen peli ja siinä on toteutettu monia asioita eri tavalla kuin uudemmissa genren peleissä, mutta se on silti kokonaisuutena edelleen erittäin hyvä peli. Toki D2 käytännössä nosti tämän kohtalaisen ison genren yksinään pinnalle ja on siksi todella lähellä veteraanien sydämiä, eli kyllä tässä on paljon nostalgiaakin mukana. D2 on hieno peli, jossa asiat on toteutettu useimmiten juuri tähän peliin sopivalla tavalla. Kokonaisuutta on vaikea hahmottaa, jos ei itse ole peliä juurikaan pelannut.
 
Olin aika skeptinen tästä historian tuntien. Mutta kannattaa katsoa toi Deep Dive video youtubesta. Kyllä vakuutti ainakin minut.

Eli täysin sama D2 taustalla kuin nytkin ja 3D grafiikka on luotu siihen päälle simuloiden framet ja kaikki pelin toiminnat oikein.

Näyttää ihan kivalta mutta varmaan odottelen että hinta alenee. Varmaan tulee pelattua fiilistellessä jonkin verran mutta tuskin tulee tehtyä niin monta hahmoa kuin silloin ennen. HC varmaan tulee pelattua niin tulee luonnollista poistumaa kamoille ja hahmoille.

Muutamia muutoksia soisin olevan: statsien ja skillien uudelleen asettaminen, hahmon leveloiminen 99 nopeampaa kuin mitä lopussa oli. Ja standardi MF runien sijaan olisi kiva jos uniikkeja putoaisi paremmin muuallakin kuin vain bosseilla.

Vielä ei ole ostohousut jalassa vaikka mieli tekisi.
Statsit on voinu jo 5v tai jotain resetoida. 3 resettiä saat Den of Evil questeistä ja LoD:ssa voit löytää esineitä millä saa lisää.

Miksi 99 leveloiminen pitää olla nopeampaa? Hahmo on kuitenkin aika valmis jo 90 levulla mkä on kyllä helppo saavuttaa kenen tahansa.
Nimenomaan leveloimisen pitää olla niin että 95 jälkeen on hidasta. Aina kun pelaat hahmoa niin aina expaa ja leveliä kertyy pikkuhiljaa. Jos saat helposti 99 niin sitten on taas 1 tavoite minkä takia hahmoa ei tarvitse enää pelata.

Oli vaihe missä 99 sait istumalla Bloody Foothills tai cow levelissä tekemättä mitään aika nopeastikin. LoD alku (1.08->1.09 ) Hyvä että muuttivat takas vaikeammaksi. Vaikeutus tuli oikeastaan siitä kun vihujen levuja laskettiin. Ennen vanhaan kaikki oli level 90 missä vaan Act4-Act5 Hell.
Classic Diablo2:ssa korkein monster level on 82 River of Flame Urdareilla. 92 levun jälkeen noista ei saa juuri mitään expaa. 93-> melkeinpä ainoat täydet expat saa Diablolta. Seal bossit myös antaa ihan ok tässä patchissä..

Ei maphack ole riesa. Se on osa peliä. Vakiovaruste. Pitäisi olla oletuksena vanillasskin.
Pelkkä kusipäiden häxi, jotka eivät osaa ilman suunnistaa. Muutenkin näytti pomot ja niiden modit niin HC:ssa jengi osas varoa vaarallisia pomoja.
Toivotaan ettei toimi, samoin kuin kaikki muutkin xiitit. Luotto ei kyllä ole kova.

Mie en ymmärrä. Eiks uudet Ladderit kuitenki oo se "juttu".. pelaaks joku viellä non-ladderia vai?
Mikä juttu on pelata pvp:tä uudessa ladderissa, jos pitää kuitenkin botata ne samat kamat mitä viime ladderissa jo bottasi? Miksei vaan duelaisi non-laddussa niillä jo kerran kerätyillä itemeillä? Mie en ymmärrä.

Jep, itsekin oli pakko asentaa joku aika sitten D2. Nyt ollut hauskaa pelata noiden Youtube-tyyppien "avustuksella", koska niin monet ominaisuudet ja jutut jäi aikanaan itseltäni täysin pimentoon kun ei ollut vielä nettiä mistä katsoa apuja esim. Runewordeihin yms. Youtubesta "MrLlamaSC" käyttäjältä löytyy hurja läjä erilaisia videoita, jos jota kuta muuta kiinnostaa.

Onhan tää 25fps kauheaa kaikkinensa, mutta kiva tota silti on taas vuosien tauon jälkeen pelata.

Kannattaa kattoa jostan tuolta youtubesta nuo parhaat single player modit. Mun mielestä pitäs olla sellanen mikä unlockaa tuon 25fps single playerissä pois.

Onko pelihahmojen animointi mielestänne ajanmukaista?
Miten mun mielestä tuo orginaalin juoksuanimaatio näyttää jotenkin paremmalta? Jotenkin tönkkö tuo uusi. Ehkä vaan silmä tottunu.
Itse olen tulkinnut, että kukaan ei pidä D2:a virheettömänä pelinä, mutta veteraanit haluavat kokea pelin uudelleen sellaisena kuin sen muistavat, mutta toki päivitettyjen graffojen kera.

Muistelisin tekijöiden puhuneen, että balanssimuutoksia tehdään, mutta ilmeisesti ei ennen julkaisua. Resurrected siis julkaistaan skillien ja tavaroiden suhteen alkuperäisenä, mutta sitten pelaajien palautteen pohjalta kehitetään balanssia julkaisun jälkeen.
Jep tämä on paras tapa lähteä. Muutenkin noi kaikki hypejunassa olevat lopettaa pelin 3-6kk jälkeen ja eivät ole sitten vaatimassa sitä ja tätä. Tosipelaajat jäävät pelaamaan seuraavaksi 20v.
Pari ladder seasonia eteenpäin voisi pelaajapalautteen perusteella tehdä jotain skill balance muutoksia tms. pientä. Huom. varovaisia muutoksia.
Nythän on ehkä liian vähän toimivia buildeja ja osa buildeista vaatii ihan törkeen harvinaista kamaa, että toimii edes lähelle samalla tasolla kuin jotkut muut.

Kiusaajat haluaa jatkaa kiusaamista, tuskin siinä muuta on takana. Diablo 2:ssa oli aika toksinen online-skene. Jos et tehnyt salasanasuojattua peliä johon vain kaverit pääsivät, niin about puolet kaikista pelaajista olivat joko playerkillereitä tai ninjaloottaajia, tarkoituksena vain pilata toisen osapuolen pelinautinto.
Höpö höpö. Itse olen lähes aina pelannut public peleissä vaan. Ei kannata kutsua muita partyyn niin ei ne kovin nopeaa tiedä missä pelaat. Jos joku tulee loottailee sun kamoja niin mee townii ja laita hostilet ja tapa se.

Jaettu lootti vaan. Jää joku idea vetää soolonakin. Jos kaikki saa omat lootit varmasti niin mikä idea on pelata muuten kuin 8 player party? Nyt ideana on se että jos pystyt sooloo 8 player pelissä yksin niin saat ihan helvetisti loottia.

Muutenkin partyssä jo niin paljon etuja niin personal lootilla häviää se ainoa huono puoli siitä.

Sitte muutamia ongelmia siitä syntyy muutenkin. Jos joku kova gearinen tyyppi saa loottia mikä olisi sulle hyvä, ja normaalisti ei poimisi sitä ylös niin se jää sulta näkemättä etkä saa sitä ollenkaan.
Se "vanha kunnon d2-pelailu" oli suurelta osin ihan villin lännen meininkiä jossa randomin saapuessa peliin oli 80% todennäköisyys että joudut pvp-taisteluun tai sitten että mikäli etenisittekin näennäisen sopuisasti yhtä matkaa vihollisia vastaan taistellen, niin ainakin loottien suhteen nopeimmat syö ja hitaammat eivät. Minusta se on ihan hanurista. Pelimekaniikkoihin pitäisi saada vähintäänkin optiot sille että sallitaanko muiden PCeiden kimppuun hyökkääminen ja se, että loottaaminen tapahtuu vuorotellen/arpakuutiolla.
Jaa.. että kerranki on peli missä ei rajoitella tekemisiä taas kaikenlaisilla säännöillä niin se on ikävää.
Tip: Ei ole pakko pelata..jos harmittaa.

Jos se olisi rehellistä ja jollain tasolla järkevää PvP:tä, niin ehkä joo, mutta kun kyse on käytännössä aina pelkästään trollailusta, jossa ei ole mitään rehellistä tai mielenkiintoista, niin ei kiitos. Kun tarkoituksena on vain ja ainoastaan pilata muiden pelit ja olla ärsyttävä, niin siitä saa iloa korkeintaan nämä trollit itse.

Pelaatteko Hardcorea ne jotka ei halua hostile systeemiä peliin? Softcoressahan ei ole mitään järkeä edes PK:tta kun LoD julkaisussa poistettiin exp loss pvp:stä.
Aika harvassa kerrat että joku heittäny hostilet päälle softcorea kun joskus olen pelannut.
 
Viimeksi muokattu:
Mukava huomata että muutkin odottavat tätä Resurrectedia. Itse näen tuon shared lootin myös osittain viihdyttävänä asiana varsinkin HC:lla. Shared loot tuo tietynlaista riskiä olla aivan bossin iholla jos meinaa ehtiä jotain napatakkin. Tuota LoDia tuli pelattua melkoset määrät 1.09 pätsin aikoihin HC:lla ja hyvin harvoin ninjalootterit tai huijarit pelejä häiritsivät. PVP:n osalta oli kyllä todella kuumottavaa duelata oma kuukausien farmattu geari panoksena mutta tulihan sitäkin harrastettua. Itse toivon että saavat tuotua mahdollisimman vähillä muutoksilla tuon Resurrectedin pihalle. Eniten huolta aiheuttaa että saako Blizzard kitkettyä bottauksen ja dupet pois tuolta Resurrectedista.
 
Shared loottiin voisi tehdä pienen viilauksen esim. niin että pomojen, championien ja uniikki mobien lootti näkyisi 2-5sec kunnes sen voisi nostaa ylös. Silloin rangedilla olisi mahis tulla yrittää klikata loottia ja myös se jolla mataling pingi ei saisi kaikkea kun muut eivät ehdi edes nähdä sitä loottia. Ehkä tän pitäisi toimia vain silloin kun olet partyssä tms. Muuten voisi rassata venailla loottaamista. Veikkaan että hankalampi toteuttaa hyvin mitä nopeasti luulis :)

Mutta tämäkin muutos mielummin vasta myöhemmin. Parempi aloittaa ilman liikaa muutoksia. Ja niinhän ne vähän lupailikin. Jaettu stashi ehkä se isoin muutos, mikä nyt ihan fiksu kun jengi kuitenkin tekisi mule hahmoja.
 
Viimeksi muokattu:
Niin. Miksi se personal loot ei voisi olla optiona... Vai pelkäättekö te, että kukaan ei pelaa shared lootilla, jos voi valita personalin... :think:
 
Tätä odotellessa kannattaa pelailla Project Diablo 2, siinä tuli Season 2 viikko sitten ja mitä tässä pelaillut niin on kyllä ihan huippu. Tuo modi on tällä hetkellä kaikkein suosituin pelaajamäärällisesti, eli enemmän pelaajia kuin "ei modilla" tai path of diablolla. Tämä project D2 on uskonnollinen perus pelille eikä tuo niin valtavia muutoksia kuten esim Median XL.

Eli jos haluaa päästä nauttimaan hyvästä vanhasta D2:sta Quality of Life ominaisuuksilla (iso resoluutio, loot filter, pikanäppäimet yms), niin project D2 tulille.
 
Niin. Miksi se personal loot ei voisi olla optiona... Vai pelkäättekö te, että kukaan ei pelaa shared lootilla, jos voi valita personalin... :think:
Kai ne pelkää pelaajakunnan pirstaloitumista ja että loottia tulee liikaa ja liian helposti. Väittely asiasta on vähän turhaa, koska tiedetään pelin tulevan myös konsoleille ja jostain luin Blizzardin olettavan 75 % myynnistä tulevan konsoliversioista ja konsoleilla tuskin tuo lootin pikakähmintä onnistuu, joten personal loot on se homman nimi.
 
Viimeksi muokattu:
En mie halua että mun baalrunissa muut hyötyy siitä että vedän mukana 7 muuta ihmistä. Itse kerään gepardin tavoin kaikki dropit jokatapauksessa muutenkin. Toki jos joku uskaltaa vetää itemin mun nenän edestä niin lopetan flawlessit pelit siihen paikkaan ja muut jää nuolemaan näppejään kun teen uudet pelit toissaalla käyntiin.
 
En mie halua että mun baalrunissa muut hyötyy siitä että vedän mukana 7 muuta ihmistä. Itse kerään gepardin tavoin kaikki dropit jokatapauksessa muutenkin. Toki jos joku uskaltaa vetää itemin mun nenän edestä niin lopetan flawlessit pelit siihen paikkaan ja muut jää nuolemaan näppejään kun teen uudet pelit toissaalla käyntiin.
En nyt muutenkaan ketään boostaisi tuossa pelissä.
Kerätköön randomit ihan omat kamansa.

Public peliin sooloomaan => isompi määrä loottia, enemmän expaa eikä randomit häiritse.. Mitä nyt rämppää party nappulaa ja ihmettelee miks en joinaa. Ihan kun se olisi joku pakko olla isossa partyssä.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Eipä kyllä ainakaan itseäni haittaisi, jos peliin tulisi smart loottikin.
 
Smart loot on vähän hyödytön tässä pelissä, koska uniikeilla on ennaltamäärätyt affiksit ja useimmat affiksit ovat hyödyllisiä kaikille hahmoluokille.

Koska D3:ssa esineillä on hyvin vähän ennaltamäärättyjä affikseja, ne voivat rollata miten sattuu ja siinä smart loot tulee kunnolla esiin. Se pitää huolen, että 85% todennäköisyydellä affiksit ovat pelatulle hahmoluokalle sopivia.
 
No hyvä. Haluan vain, että lootti on sopivaa sille hahmoluokalle, jota satun pelaamaan. En pidä siitä, että lootti on eri hahmoluokalle ja menee jaettuun jemmaan odottamaan oikeaa hahmoa, jonka saankin sitten varustaa heti alussa liian hyvillä kamoilla ja pelin tasapaino menee pilalle.
 
Minusta on typerää jos en saisi muiden hahmojen itemeitä. Pelaan aina tietyllä hahmolla tietynlaista magicrunnaamista. ja jos haluaisin necromancerille tavaraa, niin olisihan se tolkuttoman paskaa yrittää heikoilla skeletoneilla yrittää etsiä itselleen tavaraa. Kun taas amazonilla voisi tappaa örkkejä ilman vaivaa ja jos necromancerin tavaraa tippuu sillä, niin senku vaa sharestash ja ehkä joskus se necromancerikin sitten vihdoin kykenee tappamaan edes sen fallenin tai olla kuolematta jonkun piisamirotan ampumaan piikkiin.
 
Ei todellakaan mitään smart loottia. Personal loot taas voisi olla ihan kivakin. Diablo 2 uusien hahmojen aloittamisen suola on se, että ensinnäkin on hyviä low level itemeitä, kuten vaikkapa sigonit, joiden avuilla on hauska jyrätä normaali läpi. Toisekseen jos tippuu class spesifiä itemiä sekin on kiva motivaattori aloittaa uusia charruja. Kolmannekseen D2 on hyvin vahvasti trade peli, joten jos jotain Zakaa, DF tai muita hyviä class spesifejä itemeitä droppaa niin ei se todellakaan harmita.

Ja sitten publa peleistä. Joskus ennen 1.13? Patchia HC publa pelit oli melkein pelaamattomia, johtuen suuresta määrästä hackkeri PK-pelaajia. Patchin jälkeen ne tippuivat patchin myötä murto-osaan ja publapeleissä on ollut paljon pelaajia. Peli on todella sosiaalinen esimerkiksi verrattuna D3, jossa en juuri koskaan ole nähnyt kenenkään käyttävän chattia. Suosittelen jokaista aloittelijaa vaan liittymään johonkin act1 peliin ja siinä on vaan sitä jotakin, kun uusi ladderi alussa alkaa.

Toivottavasti Suomi chat lobby löytyy remasteristakin vakiona, johon kaikki suomipelaajat ohjataan. UI kyllä näyttää kovin erilaiselta, joten pelkään, että tämä on tässäkin uuden bnet pelissä pilattu. Hyviä muistikuvia itsellä softeille huuteluista, boostipyynnöistä ja BEHEbot tietovisasta aikojen alusta.
 
Ei todellakaan mitään smart loottia. Personal loot taas voisi olla ihan kivakin. Diablo 2 uusien hahmojen aloittamisen suola on se, että ensinnäkin on hyviä low level itemeitä, kuten vaikkapa sigonit, joiden avuilla on hauska jyrätä normaali läpi. Toisekseen jos tippuu class spesifiä itemiä sekin on kiva motivaattori aloittaa uusia charruja. Kolmannekseen D2 on hyvin vahvasti trade peli, joten jos jotain Zakaa, DF tai muita hyviä class spesifejä itemeitä droppaa niin ei se todellakaan harmita.

Ja sitten publa peleistä. Joskus ennen 1.13? Patchia HC publa pelit oli melkein pelaamattomia, johtuen suuresta määrästä hackkeri PK-pelaajia. Patchin jälkeen ne tippuivat patchin myötä murto-osaan ja publapeleissä on ollut paljon pelaajia. Peli on todella sosiaalinen esimerkiksi verrattuna D3, jossa en juuri koskaan ole nähnyt kenenkään käyttävän chattia. Suosittelen jokaista aloittelijaa vaan liittymään johonkin act1 peliin ja siinä on vaan sitä jotakin, kun uusi ladderi alussa alkaa.

Toivottavasti Suomi chat lobby löytyy remasteristakin vakiona, johon kaikki suomipelaajat ohjataan. UI kyllä näyttää kovin erilaiselta, joten pelkään, että tämä on tässäkin uuden bnet pelissä pilattu. Hyviä muistikuvia itsellä softeille huuteluista, boostipyynnöistä ja BEHEbot tietovisasta aikojen alusta.
Blizzard oli kyllä hyvä ku järjesti niitä globaaleita chattibotteja myös suomenkielellä. Itsekkin usein osallistuin trivioihin ja kaikenlaisiin.
 
Onko kellään kuvaa siitä ihmisestä kuka on behebottina toiminut?
 
Koreasta kuuluu, että alpha olisi 9.-13.4.

Taitaa kyllä olla vain joku pienempi testi.
 
Viimeksi muokattu:

Q: How do I take part in the Technical Alpha?

A: Starting this Friday, a limited amount of PC players who have pre-registered on the Diablo II: Resurrected website will be able to download the Technical Alpha. Invitations to the Technical Alpha will be distributed throughout the day in waves starting at 7:00 AM (PT).
 
No joo, ei tuo nyt niin erikoiselta näytä, vaikka ihan toimivaa peruspeligrafiikkaa onkin. Saisipa kartan siirrettyä jonnekin pois tieltä, niin grafiikkaa saisi ihailla paremmin. Kamera saisi olla hieman kauempana ja osumalukuja kaipailen, koska niitä on tällaisissa peleissä aina hauska seurata. Varmasti ihan kiva peli kyllä, mutta saisi olla puolet halvempi.

Kyllä peli valitettavasti tällaisenaan hieman kulahtaneelta vaikuttaa. Itse kaipaisin ainakin seuraavia asioita: minimap oikeaan yläkulmaan, dps-laskuri, osumaluvut taisteluun, hahmolle isompi varastoruutu, vieläkin isompi jaettu jemma, kameraa vähän kauemmas.
 
Viimeksi muokattu:
No joo, ei tuo nyt niin erikoiselta näytä, vaikka ihan toimivaa peruspeligrafiikkaa onkin. Saisipa kartan siirrettyä jonnekin pois tieltä, niin grafiikkaa saisi ihailla paremmin. Kamera saisi olla hieman kauempana myös. Varmasti ihan kiva peli kyllä, mutta saisi olla puolet halvempi.

Et selvästi ole koskaan pelannut diabloa. :)
Karttaa voi muokata aika vapaasti, läpinäkyvyyttä, niin yleistä ja ukon kohdalla olevaa. Kartan voi myös laittaa vaikka yläkulmaan tai laittaa päälle/pois päältä napin painalluksella.

Edit: Omasta mielestäni ovat tehneet erinomaista työtä tämän resurectin kanssa. Se on viellä täynnä bugeja mutta tämähän onkin Technical alpha joten eiköhän nuo pikaseen korjata. Kiva myös tuo että voi lennosta vaihtaa vanhan ja uuden grafiikan välillä. Isoin juttu on tottakai iso resoluutio + grafiikan FPS ei ole lukittu 25.
 
Et selvästi ole koskaan pelannut diabloa. :)
Karttaa voi muokata aika vapaasti, läpinäkyvyyttä, niin yleistä ja ukon kohdalla olevaa. Kartan voi myös laittaa vaikka yläkulmaan tai laittaa päälle/pois päältä napin painalluksella.

Edit: Omasta mielestäni ovat tehneet erinomaista työtä tämän resurectin kanssa. Se on viellä täynnä bugeja mutta tämähän onkin Technical alpha joten eiköhän nuo pikaseen korjata. Kiva myös tuo että voi lennosta vaihtaa vanhan ja uuden grafiikan välillä. Isoin juttu on tottakai iso resoluutio + grafiikan FPS ei ole lukittu 25.

No hyvä, jos kartan saa jonnekin muuallekin. Olen pelannut Diablo 2 kauan sitten, enkä muista aivan kaikkia juttuja. Olikos niin, että tätä uutta versiota ei ole PC:llä lukittu 60 fps:ään? Muistan jostain lukeneeni, että lukitus on vain konsoliversioissa.
 
No hyvä. Haluan vain, että lootti on sopivaa sille hahmoluokalle, jota satun pelaamaan. En pidä siitä, että lootti on eri hahmoluokalle ja menee jaettuun jemmaan odottamaan oikeaa hahmoa, jonka saankin sitten varustaa heti alussa liian hyvillä kamoilla ja pelin tasapaino menee pilalle.
Ei pelkoa.. laitat players8 komennon niin monsuilla paljon enemmän hp, jollon pelaaminen on mielekästä paremmillakin kamoilla.
Bonuksena monsut tiputtaa enemmän tavaraa ja saat enemmän expaa.

Osumalukuja ei kyllä kaipaa häiritsemään ( tosin voisihan se olla optiona ). Mutta eniveis, character screeni auki, kato damage, mikä on yleesä satoja, korkeintaan tuhansia. Tässä ei ole mitään hurjia kertoimia damageen.
Jos screeni sanoo 1000 dmg niin sitten se on. Jos on mahis critical niin se välähtää ja kertoo sen että teit tupla vahinkoa.
 
Hyvältähän tämä näyttää jo nyt ja aivan varmasti paranee vielä silmissä, kyseessähän on vasta Alpha.
Huikean näköistä kun yksi striimaaja meni Catacombseissa ja tosi pimeän näköistä menoa. Edelleen aivan parhaita hack n slash pelejä.
Tuli vähän tuossa Demon's Souls Remakessa samat fibat, mukava päästä taas hakkaamaan vanhoja acteja ja bosseja uudistetulla grafiikalla.

E: Oli se kyllä huikeaa, kun sain LoD:in eikä ymmärtänyt esimerkiksi runeista tuon taivaallista horadric cube yms. taisi netti kuitenkin jo silloin olla, niin tulihan sitä googlailtua kaikennäköistä :D

Kyllä peli valitettavasti tällaisenaan hieman kulahtaneelta vaikuttaa. Itse kaipaisin ainakin seuraavia asioita: minimap oikeaan yläkulmaan, dps-laskuri, osumaluvut taisteluun, hahmolle isompi varastoruutu, vieläkin isompi jaettu jemma, kameraa vähän kauemmas.
Nämä on kaikki fixattavissa / lisäiltävissä, osa mainitsemistasi asioista todennäköisesti tulee valmiiseen peliin ihan palautteen perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti peliä optimoidaan vielä huomattavasti, jos ei kerran pyöri QHD-resoluutiolla RTX 2070 Superilla kuin 90-100 fps.

"At 1440p on my RTX 2070 Super, I get 90-100 fps with the new graphics."

 
Toivottavasti peliä optimoidaan vielä huomattavasti, jos ei kerran pyöri QHD-resoluutiolla RTX 2070 Superilla kuin 90-100 fps.

"At 1440p on my RTX 2070 Super, I get 90-100 fps with the new graphics."


Eipä toi 90 FPS huonolta kuulosta kun tässä 20v on hakattu tätä peliä 25 FPS:llä. Ja suurimmalla osalla pelaajista on kuitenkin vielä fullHD resoluutio joten pyörii sitten huonommallakin näyttiksellä. Mutta joo, varmasti tuota tullaan vielä optimoimaan paljon, sen verran kova julkasu tulossa.
 
Ehkäpä yksi suurimpia pelin mokia on se, että ensin mehustellaan kuinka Diablo sitä ja tätä ja kuinka se on niin ja niin kauhea ja kun sen kimppuun viimein päästään on se vain sellainen punainen sarvipäinen apina. Muukin lore on aikojen saatossa sotkettu aivan käsittämättömäksi näillä Baaleilla, Mephistoilla yms. Yksi peliä rikkova suunnittelumoka on eri vahinkotyyppien hierarkia. Diablo 2:ssa ei tainnut vielä olla life leechiä, joten paras vahinkotyyppi on sitten jää.

Veikkaisin vahvasti että puhut ja sekoitat Diablo 1:seen ja sen Diablo loppubossiin joka ei ollut kovin ihmeellinen. Diablo 2:ssa Diablo Act 4:sen loppubossina oli kyllä suht. vaikea ja tulihyökkäyksistä lähti healtista isoja palasia ja kaikkia ei pystynyt edes väistämään muuten kuin liikkumalla pari ruutua kauemmas ja salamahyökkäys oneshottasi lähes aina jos siihen jäi seisomaan hetkeksikään. Townportaleihin läsähti kalterit ympärille. Hyvin vaikea tappelu se oli kun vertaa muuhun contenttiin.

Ehkäpä yksi suurimpia pelin mokia on se, että ensin mehustellaan kuinka Diablo sitä ja tätä ja kuinka se on niin ja niin kauhea ja kun sen kimppuun viimein päästään on se vain sellainen punainen sarvipäinen apina. Muukin lore on aikojen saatossa sotkettu aivan käsittämättömäksi näillä Baaleilla, Mephistoilla yms. Yksi peliä rikkova suunnittelumoka on eri vahinkotyyppien hierarkia. Diablo 2:ssa ei tainnut vielä olla life leechiä, joten paras vahinkotyyppi on sitten jää.

Paras vahinkotyyppi ei todellakaan ollut jää kun iso osa mönneistä oli sille resistantti ja 1.10 lähtien sitten koko kartta saattoi vaikka olla immuuni jäävahingolle myöhemmillä vaikeustasoilla.

Varmaan ainoa postaus missä olen kenenkään nähnyt haukkuvan Diablon ja Diablo 2:sen juonta. En kyllä ymmärrä miten Diablo 2:sen juoni on mitenkään käsittämätön jos pelin on edes kerran pelannut läpi. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Avasin sähköpostin ja joku Blizzard siellä kiilui. Timestamp 17:20, lupaavalta vaikuttaa........ D3 seasonin mainos. Eih. :facepalm:
 
Avasin sähköpostin ja joku Blizzard siellä kiilui. Timestamp 17:20, lupaavalta vaikuttaa........ D3 seasonin mainos. Eih. :facepalm:
Sama juttu, vuoden trollaus.

Miten muuten asiasta toiseen, onko toi Shared Stash nyt "loputtoman" kokoinen vai ei? Jossain kuvissa näkyi "sivuja" Shared Stashissa mutta nyt striimeissä en ole nähnyt kenelläkään lisäsivuja siinä, vaan Shared Stash ollut jo kivasti täynnä. Mulla ei kestä enää peräreikä sitä että en pysty keräilemään kaikkia mahdollisia settijuttuja mitä maahan tippuu kun ei tila riitä. Mihkään muulijuttuihin ei enää Herran vuonna 2021 kyllä taivuta.
 
Avasin sähköpostin ja joku Blizzard siellä kiilui. Timestamp 17:20, lupaavalta vaikuttaa........ D3 seasonin mainos. Eih. :facepalm:

Tää oli kyl niin aika surkuhupanen tilanne, itekkin kävin pyörähämässä olisiko spostiin tipahtanut. Mutta pelkästään mainos :D
Onkohan pohjoismaihin kuinka tippunut avaimia alphaan ja millähän viiveellä nuo aallot tulevat
 
Kun katsoo noita Twitch striimejä, niin ei kyllä näytä ensimmäistäkään pohjoismaista striimajaa Diablo 2: Resurrectedin parissa. Jos siitä voi jotain päätellä, niin ehkä näille nurkille ei tippunu avaimia, kun ei keskusteluissakaan ole näkyny, että joku olisi saanu avaimia.
 
Kun katsoo noita Twitch striimejä, niin ei kyllä näytä ensimmäistäkään pohjoismaista striimajaa Diablo 2: Resurrectedin parissa. Jos siitä voi jotain päätellä, niin ehkä näille nurkille ei tippunu avaimia, kun ei keskusteluissakaan ole näkyny, että joku olisi saanu avaimia.

Tuleekohan näitä edes miten pitkään, vai onkohan tässä muutaman tunnin sisällä tullut avaimet ja ne ovat sitten avoinna viikolopun ajan ja thats it....
 
Eipä tosiaan mitään viestiä ole tullut tännekään. Vähän tuntuu siltä, että pitäisi olla striimaaja niin saisi sen avaimen. :speechless: Eiköhän tuosta joskus tule avoin beta, niin kuin D3:sta tuli aikanaan.
 
Eilen lähetettiin pelkästään streamereille/lehdistölle avaimia, tänään alko normijannuille avainten jako. Avaimia taitaa vaan olla hyvin pieni määrä jaossa.
 
Joo-oh, varmaan pitäisi striimata porealtaassa ilman paitaa että pääsisi pelaamaan. Voevoe.
 
Onkos resurrectedis fcr,fhr jne. breakpointit samat?
 
Onkos resurrectedis fcr,fhr jne. breakpointit samat?

99% kysymyksiin täällä löytyy vastaus Blizzardin D2R julkasu striimistä, suosittelen sen katsomaan jos on mielenkiintoa ja teknisiä kysymyksiä D2R kohtaan :). Mutta vastaus on että joo. D2R alla pyörii sama vanha D2 25FPS fysiikoineen, ainoat muutokset on QoL sekä hieman AI:tä muutettu koska isommalla resolla näät viholliset kauempaa. Eli viholliset agroo kauempaa kuin D2.

Tämä tarkoittaa että myös joka ikinen bugi mikä löytyy D2, löytyy myös D2R, eli esim Hire armor bugi, hire kuolemattomuus, Act1 bossi drop bugi, faster cast bugi (voit telettää esim chill armorin cast speedillä), dual wield attack speed bugi yms muut pelaajaa hyödyntävät bugit.
 
Huomasin näistä d2r streameista sen, että d2r voi pelata pädillä myös PC:llä. Tuo enabloi joitain ominaisuuksia, ainakin huomasin että pädi/konsolipelaajilla on käytössä inventoryn automaattinen järjestely (oma nappinsa). Muuten hiiri+kb pelaaminen on kyllä yhä paljon parempi vaihtoehto, tuo pädipelaaminen vaikutti hieman kankealta.
 
Mitä tuossa striimejä olen katsonut, niin on kyllä aika vaikeaa perustella itselleen miksi tästä 40 euroa maksaisi. Grafiikka näyttää olevan ok-tasoa, ei sen enempää ja peli on aika vanhentunut. Tämä grafiikkapäivitys olisi pitänyt tehdä 10 vuotta sitten, nyt se on vähän liian vähän liian myöhään ja liian isolla hintalapulla. Mutta saa nyt nähdä tuleeko silti hankittua, kun yksinkertaisuutensa takia tämä varmaan sopisi hyvin co-opiksi ja yksi kaveri on tästä hyvinkin kiinnostunut.
 
Se tässä onkin iso kysymys. D2R kuitenkin tarjoaa hyvin vähän uutta D2-veteraaneille. Paremmat grafiikat, QoL-päivityksiä, siinäpä se. 40€ on iso hinta pelistä niille, jotka ovat pelanneet peliä jo 20 vuotta.

Uusille pelaajille sen sijaan hinta on looginen.
 
Itse en D2:sta pelannut enepää, kun kampanjan läpi muutamalla eri hahmolla, niin siinä mielessä itselle ihan kiinnostava julkaisu. En ikinä D2:ssa tutustunut siihen end gameen.
 
Paras vahinkotyyppi ei todellakaan ollut jää kun iso osa mönneistä oli sille resistantti ja 1.10 lähtien sitten koko kartta saattoi vaikka olla immuuni jäävahingolle myöhemmillä vaikeustasoilla.
Oikeastaan lisäosassa 1.08 tuli immunet. Tämä kyllä rajoitti jäätaikojen ylivoimaa.
Tätä ennen mobeilla ei ollut immuniteetteja, mutta todella korkeita resistejä.
Cold masteryllä pystyit kuitenkin vähentämään resistit negatiiviseksi, joten se oli selkeästi paras.
Lisäksi screen resoluutio oli ennen lisäriä 640x480 ja mobit kävi päälle ennen kuin edes näit niitä, joten jään hidastus oli tärkeä.

Lisäosan immunet sitten heikenti jään ylivoimaa, mastery ei rikkonut immunea. Muistaakseni cold resistit mobeilla on myös korkeampia, joten infinity conviction aura ei kai niitä kaikkia myöskään pysty rikkomaan?

@napsu kyllä Diablo 2:ssa on Life leech. En tiedä miksi kommentoit näin paljon tätä peliä, kun et tunnu tietävän siitä juurikaan? Life leech on välttämätön melee hahmolla. Sen tehoa on moneen kertaan heikenetty. Hell tasolla toimii heikommin kun normal ja nightmare. Osasta mobeja ei voi enää leechata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 754
Viestejä
4 564 728
Jäsenet
75 015
Uusin jäsen
Dani.kaipanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom