Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Pelasin joku 5 minuuttia peli tuntui ihan että olisin pelannu jotain feikkiversioo, ei tuntunut diablo 2:selta ollenkaam.
Pyöriikohän tämä peli gtx 1660 ti:llä (läppäri)
tai siis ultrawide tuki oli mutta ilmeisesti blizzard otti noitten pvp hupiveikkojen huudot tosissaan ja poisti sen pelistä. säästyipähän juuri nämäkin kympit.
pvp kun iskee päälle niin saisi samantien mennä tuo legacy mode pakotetussa 60hz tilassa niin eipähän nämä mieslapset voisi uikuttaa hyödyistä. en vaan ymmärrä miksi pitää lyödä pelistä tukia pois kun nämä pvp jantterit jotka itkee hyödystä voisi itsekkin pakottaa tuon 21:9 kuvasuhteen jos kerran haluavat "etua". vannon että aika vähälle jää ne pelaajat jotka oikeasti hommaa ultrawide näytön että saisi etua yhdessäkään pelissä kun kyse on enemmän immersiosta meille.Molempi parempi, eli ultrawide -tuen saisi niinkin, että PvP:n aloittaessa peli pakottaa normaalin reson. Olen melko vahvasti ultrawideä vastaan PvP:ssä, mutta PvM:ää juostessa tuo ultrawiden mahdollinen hyöty ei haittaa muita pelaajia. Minulta meni kanssa maku koko remasterointiin jos nimenomaan uwtukea ei tule. Silloin ihan sama laittaa vanha lisenssi tulille.
En tiedä oletko originaalia D2:a pelannut, mutta joka tapauksessa omat kokemukset Druidista (ja muistakin classeista) ovat sellaisia, että jos ei keskity kunnolla johonkin tiettyyn asiaan, niin ei tule pärjäämään. Ei siis kannata kuvitella, että voit laittaa puolet pojoista summoneihin ja puolet shapeshiftingiin, koska niin ei tule pärjäämään kun edetään pidemmälle. Puhdas summoner voi toki hakea itselleen kestävyyttä lisää laittamalla pari pojoa shapeshiftingin puolelle, mutta ei siinä itse kyllä damagea tehdä, vaan summonit hoitaa kaiken. Ja Druid-summonerit olivat aikanaan syystäkin todella suuressa epäsuosiossa, kun ei sillä meinaa pärjätä loppua kohti oikein mitenkään...
Siitä nyt hyötyy pääasiassa pvp:n suhteen. Miksei tällaista valitusta kuulunut, kun alettiin siirtymään normaaliin widescreeniin, eli 16:9?Pakko kyllä olla täysin eri mieltä.
Mun mielestä koko uw tuki oli alunperinkin ihan vitun naurettavaa D2 tyylisessä pelissä niin että siitä pystyy hyötymään, ihan suora huijaushan tollanen on, ne hyödyt on niin naurettavan laajat että suoraansanottuna olisi ollut naurettavaa että se olisi peliin päätynyt.
Zoomi tossa olis pitänyt olla, niin että jos näette sivulle pidemmälle ni näette horisontaalisesti paljon vähemmän myös.
Tämähän pelaa ja näyttää juuri siltä miltä Diablon muisti näyttävän nappulana.
Pitää ostaa jossain välissä.
Eihän tähän ole tullut mitään pelaajasidonnaisia droppeja ja tradeeminenkin toivottavasti tulee pysymään entisenä?
Ei taida toistaiseksi olla personal loottia, enkä tiedä onko tulossa. En kuitenkaan ymmärrä mitä pahaa siinä olisi, kun lähtökohtaisesti personal loot ei muuta lootin kokonaismäärää mitenkään, eli sillä ei ole negatiivisia vaikutuksia ekonomiaan.Eihän tähän ole tullut mitään pelaajasidonnaisia droppeja ja tradeeminenkin toivottavasti tulee pysymään entisenä?
Itsestä hyvä että poistettiin, niin ei tarvitse uwd:tä hankkia. Sehän on rajoitettu esim. Overwatchissa myös ja ties missä muissa kilpailullisissa peleissä, joten hankaluuksia sen kanssa tulee joka tapauksessa. Steamissa näyttäisi uwd-resoa käyttävän 1,13% pelaajista.Siitä nyt hyötyy pääasiassa pvp:n suhteen. Miksei tällaista valitusta kuulunut, kun alettiin siirtymään normaaliin widescreeniin, eli 16:9?
Mielestäni pelejä ei todellakaan tulisi rajoittaa resoluutioiden suhteen. Jos näin halutaan tehdä kilpailullisissa tilanteissa, niin se voidaan hoitaa erikseen, mutta muuten pitäisi jokaisen pystyä pelaamaan haluamallaan resoluutiolla. Toisaalta kilpavarusteluahan pvp-pelaaminen on muutenkin, niin miksei myös näyttöjen ja resojen suhteen?
Moniko pelaaja pelaa 4:3 näytöllä? Puhutaan varmaan jostain 0,xx prosentista. 16:9 taas pelaa reilusti yli 95% pelaajista.Kyllä ottaa päähän uw tuen poissa olo ( en edes mitään pvp:tä tykkää pelata) jos nyt tälle tielle lähdetään niin pitäisi pelata 4:3 resoilla, koska on vielä epäreilumpaa 16:9 näytöllä pelata alkuperäisen reson sijasta.
Mitä väliä sillä on kuinka moni pelaa milläkin?
3840x2160 on kyllä 16:9 ”4K”-resoluutio. Ultra wide pelaajia on alle 2%.Sinun kannaltasi sillä on merkitystä, mutta Steamin mukaan ainoastaan noin 3,5% pelaajista pelaa 3440 x 1440 tai 3840 x 2160 resoluutioilla. Jos edes 5% pelaajista sanoo, että PVP kärsii UW:n takia niin se on jo enemmän kuin koko UW-populaatio. Asiaa on siis syytä suhteuttaa, koska kuulut merkittävään vähemmistöön.
Minun puolesta tuossa voisi kyllä olla tuki ultrawidelle, mutta ymmärrän kyllä miksi se on jätetty pois.
Mikä se ongelma olisi, jos vaikkapa pvp:ssä uwd toimisi kuten nyt, eli siitä ei saisi mitään hyötyä irti, mutta pve:ssä se olisi normaalisti käytössä?Itsestä hyvä että poistettiin, niin ei tarvitse uwd:tä hankkia. Sehän on rajoitettu esim. Overwatchissa myös ja ties missä muissa kilpailullisissa peleissä, joten hankaluuksia sen kanssa tulee joka tapauksessa. Steamissa näyttäisi uwd-resoa käyttävän 1,13% pelaajista.
Uskallan väittää, että D2 pelaajista noin 0,5% on kiinnostunut PVP:stä ja heistä kaikkia ei UW-tuki edes haittaisi.Sinun kannaltasi sillä on merkitystä, mutta esimerkiksi Steamin mukaan ainoastaan noin 1,13% pelaajista pelaa 3440 x 1440 resoluutioilla. Jos edes 5% pelaajista sanoo, että PVP kärsii UW:n takia niin se on jo enemmän kuin koko UW-populaatio. Asiaa on siis syytä suhteuttaa, koska kuulut merkittävään vähemmistöön.
Minun puolesta tuossa voisi kyllä olla tuki ultrawidelle, mutta ymmärrän kyllä miksi se on jätetty pois.
EDIT: Korjailtu resoluutiot ja prosentit.
Mikä se ongelma olisi, jos vaikkapa pvp:ssä uwd toimisi kuten nyt, eli siitä ei saisi mitään hyötyä irti, mutta pve:ssä se olisi normaalisti käytössä?
Typerä argumentti.Aivan aivan. Eli UW poistettiin mieslasten itkuvirren vuoksi. Ajattelinkin noita sururaitoja tuossa nykyisessä versiossa. Noh selvisi sitten tämäkin syy. Mahtaakohan UW:lla pelaavia PvP-only jälkeenjääneitä olla paljonkin, kun tämä piti poistaa sitten _kaikilta_ pelaajilta? Miksei nuo itke 16:9 kuvasuhteesta, kun ei sitäkään originallissa ole ja joku voi vielä pelata 4:3 CRT-monitorillakin.
Eihän tosta ole hyötyä kuin juuri jossain sidescroller peleissä ja käyttökokemus sit taas monessa muussa pelissä on niin älyttömän paska, että ihan turha ruveta vääntämään että jostain UW tulisi joku uusi standardi, siitä pitää jo ihan se fakta huolen että suurin osa peleistä kehitetään konsolit ensin mentaliteetilla ja lehmät lentävät ennen kuin valtavirta hyväksyisi tv:n uudeksi kuvasuhteeksi UW:n.
Huhhuh, kaikkea sitä saa lukea.Typerä argumentti.
Ehkäpä sen takia että 16:9 löytyy käytännössä liki jokaiselta käyttäjältä joten 4:3 ei olisi ollut mitään järkeä, eiköhän ne pelit kehitetä sillä mentaliteetilla että enemmistön laitteistojen mukaan mennään.
Mun on myös sen verran pakko sanoa että mielestäni on TÄYSIN järjetöntä verrata "UW vikinää" siihen kun alettiin siirtyä 16:9 näyttöihin, siinä on se ero että 4:3 on alunperinkin ollut typerä idea, 16:9 on juuri hyvä kuvasuhde, UW taas on aivan Helvetin naurettavan näköinen viritys joka sai allekirjoittaneen räkänauramaan kun esim verkkiksessä oli rattipenkki kiinni jossain UW näytössä, voiko typerämpää olla kuin aivan älyttömän matala näyttö jossa näkyy jotain metsää kilometritolkuilla sivuilla.
Eihän tosta ole hyötyä kuin juuri jossain sidescroller peleissä ja käyttökokemus sit taas monessa muussa pelissä on niin älyttömän paska, että ihan turha ruveta vääntämään että jostain UW tulisi joku uusi standardi, siitä pitää jo ihan se fakta huolen että suurin osa peleistä kehitetään konsolit ensin mentaliteetilla ja lehmät lentävät ennen kuin valtavirta hyväksyisi tv:n uudeksi kuvasuhteeksi UW:n.
3D nyt esim oli aidosti paljon fiksumpi idea kuin joku UW ja sekin kuopattiin.
Mieslasten vikinän vuoksi pelistä on jätetty aika paljon muutakin sellaista pois, jota näin 21 vuotta myöhemmin olettaisi pelistä löytyvän.En ole kyllä tietääkseni ollut ajamassa UW:tä standardiksi, joten voit olla tunkematta omaa mielipidettä täysin idioottiin vetoon D2:n osalta. Ongelmana nyt on edelleen se, että mieslasten vikinän vuoksi poistettiin pelistä sellainen ominaisuus, joka siinä oli jo olemassa. En näe syytä miksei PvP-moodissa voida pakottaa tuota kaikille, mikäli se tuo jotain etua (hei kamoon, D2:n PvP on muutenkin ihan läppä skene), mutta tavallisille pelaajille se voisi olla käytössä? En nyt ymmärrä miten sinun oma mielipide UW-näytöistä ja niiden käyttökelpoisuudesta on relevantti D2:R:ssä, jossa ko. tuki oli, mutta poistettiin vähemmistön vuoksi. Enkä tietääkseni ole ollut tai kukaan muukaan tässä ole ollut ajamassa mitään UW-standardia mihinkään tai pakottamassa sitä kaikille jne. Se on ihan oma tulkintasi ja höpötyksesi ja menee off-topiciksi.
En edelleenkän ymmärrä, miksi siltä osalta joka ei pelaa PvP:tä, pitää poistaa feature koska ne jotka pelaa vain PvP:tä siitä kovin itkee. Tämä on ihan yhtä idiootti veto kuin se, että Starcraft 2:n single playerista poistettiin myös UW-tuki aikoinaan, vaikka se alun perinkin oli disabloitu multiplayer puolella.
Jotenkin ristiriitaiset fiilikset, kun kuvissa tämä näyttää todella hyvältä, mutta kun katselin Youtubesta betan pelikuvaa, niin peli näytti vaan jotenkin... väärältä. Pääasiassa ongelma minulle taitaa olla animaatiot. Eihän se 25fps animointi enää nykypäivänä hyvältä näytä, mutta uudet 3d-modelit ja animointi näyttää siltä että tuossa on vaan joku lineaarinen interpolaatio jotta saadaan ne puuttuvat framet väliin ettei näytä tökkivältä. Mutta se saa homman näyttävän ilmavalta, kankealta ja tunnottomalta.
Peli itsessään pyörii siellä alla 25fps nopeudella edelleen. Uudet grafiikat ovat lähinnä "overlay" sen vanhan pelin päällä. Koko peli pitäisi tehdä alusta asti uusiksi, jotta tuohon saisi jotain muutosta.
Suosittelen pelaamaan itse. Ei kannata tuomita videoita katselemalla liikaa. Tuntuu nimittäin pelatessa todella hyvältä, eikä lainkaan luonnottomalta. Itse odotin kankeaa tuntumaa ja outoa fiilistä, mutta erittäin positiivisesti sain yllättyä. Pelituntuma on käytännössä identtinen originaalin pelin kanssa, ja sanon tämän yli 10 vuoden kokemuksella, kun Diablo 2 vei koko nuoruuteni mennessään. Animaatiot ja liikkeen sulavuus ovat hämmästyttävän hyvin toteutettu.En ihan ymmärrä, miksi alla pyörivä 25fps olisi este tehdä animointi näyttävämmin.
Käytännössähän kiinnostava asia on vaan se, että keyframet ja tietyt pisteet kohtaavat jotta engine ja animaatio ovat yhtä mieltä siitä mitä tapahtuu - se mitä näiden framejen välillä tapahtuu voi olla jotain muutakin kuin vain suora viiva aasta beehen, joka nyt tunnutaan tehneen ja saa homman näyttämään melko luonnottomalta tai tyhjältä. Alkuperäisessä 25fps puuttuvat framet on saaneet liikkeen tuntumaan voimakkaammalta ja iskevämmältä.
"Pätkivä" ei ole tässä se ongelma mitä haen.
kuinka ww-skilli?Suosittelen pelaamaan itse. Ei kannata tuomita videoita katselemalla liikaa. Tuntuu nimittäin pelatessa todella hyvältä, eikä lainkaan luonnottomalta. Itse odotin kankeaa tuntumaa ja outoa fiilistä, mutta erittäin positiivisesti sain yllättyä. Pelituntuma on käytännössä identtinen originaalin pelin kanssa, ja sanon tämän yli 10 vuoden kokemuksella, kun Diablo 2 vei koko nuoruuteni mennessään. Animaatiot ja liikkeen sulavuus ovat hämmästyttävän hyvin toteutettu.
Tässä on nimenomaan tehty animointi alkuperäisen pelin ja 25fps:n ehdoilla. Jos sitä olisi väkisin lähdetty sulavoittamaan, niin pelituntuma olisi surkea.
Tässä on nimenomaan tehty animointi alkuperäisen pelin ja 25fps:n ehdoilla. Jos sitä olisi väkisin lähdetty sulavoittamaan, niin pelituntuma olisi surkea.