Diablo II: Resurrected

Ultrawide-tukeahan tässä ei edes ole. Muuten näyttää kyllä oikein hienolta graffat tapissa ja resolution scale 200%. Etiäpäin on menty reilussa 20 vuodessa! :comp:

D2R.png

Onko tuki vain 16:9 vai löytyykö 16:10 ilman mustia palkkeja?
 
Onko tuki vain 16:9 vai löytyykö 16:10 ilman mustia palkkeja?

Mustat palkit jää aina ultrawidellä. Tässä kaikki valittavissa olevat resot (vaihdettavissa vain windowedilla):

2021-08-15 (3).png

On muuten hirmuinen ero, kun voi lennosta heittää 800x600 -reson legacy moden päälle (G-nappia painamalla). :D

2021-08-15 (4).png
 
Täälä kun lueskellut ihmisillä bugeista mitä koettu niin muistakaahan ahkerasti myös raportoida ne bugi-työkalulla. Sille on syynsä miksi näitä beta-versioita käytetään, joten laitetaan jokainen oma lusikkamme soppaan ja pyritään saamaan tästä toimiva peli!
 
Druid on kyllä mukava ja mielenkiintoinen classi, ja tulee varmasti aloitettua myös julkaisussa. Summonoi petit ja kauhoo itse välillä karhumuodossa. Level 20 druid nyt testissä. :comp:

Kahdella druidilla hyvän näköistä, kun ruutu on pettiä täynnä. Mitähän tämä on kahdeksalla druidilla? :D

2021-08-15 (5).png
 
Pyöriikohän tämä peli gtx 1660 ti:llä (läppäri)
 
Soolona vetänyt sorccia nyt jonnekin lvl 15 asti. Pojan PS4 padilla pelaan ja en oikeasti ennen missään pelissä padista ole pitänyt, mutta tässä se on ehdoton. Kakkosboloa tuli pelattua vuosia julkkarista lähtien, mutta nyt kyllä hiiri ja näppis tuntui hankalalta.

Melkein voisi ostaa tuon (kun halpenee) PS4:lle mutta ei huvita maksaa sitä PS verkkomaksua.

Ohjaimen kanssa jotain häikkää josta bugin kirjasin. Ruutua kun painaa ei enää tradessa / stashissa siirrä, vaan nappaa käteen kuten ruksi tekee. On buutattu ja asetuksia katellu mutta bugittaa silti.

Varmaan tuon kotiutan joskus, mutta nyt odotan Amazonin uutta peliä niin ei kumminkaan Boloa ehtisi vääntää.

Edit: Piti ottaa härkää sarvista ja pelata tää ilta hiirellä ja näppiksellä. Tulihan se sieltä lihasmuistista. Nyt voi vaihdella kummankin välillä. Molempi on parempi ainakin itselle.
 
Viimeksi muokattu:
Pelasin joku 5 minuuttia peli tuntui ihan että olisin pelannu jotain feikkiversioo, ei tuntunut diablo 2:selta ollenkaam.
 
Ultrawide-tukeahan tässä ei edes ole. Muuten näyttää kyllä oikein hienolta graffat tapissa ja resolution scale 200%. Etiäpäin on menty reilussa 20 vuodessa! :comp:

D2R.png
tai siis ultrawide tuki oli mutta ilmeisesti blizzard otti noitten pvp hupiveikkojen huudot tosissaan ja poisti sen pelistä. säästyipähän juuri nämäkin kympit.
 
Molempi parempi, eli ultrawide -tuen saisi niinkin, että PvP:n aloittaessa peli pakottaa normaalin reson. Olen melko vahvasti ultrawideä vastaan PvP:ssä, mutta PvM:ää juostessa tuo ultrawiden mahdollinen hyöty ei haittaa muita pelaajia. Minulta meni kanssa maku koko remasterointiin jos nimenomaan uwtukea ei tule. Silloin ihan sama laittaa vanha lisenssi tulille.
 

PvP vauvat itkee mitättömästä hyödystä, refundiin lähti koska alphassa oli UW tuki.
 
Molempi parempi, eli ultrawide -tuen saisi niinkin, että PvP:n aloittaessa peli pakottaa normaalin reson. Olen melko vahvasti ultrawideä vastaan PvP:ssä, mutta PvM:ää juostessa tuo ultrawiden mahdollinen hyöty ei haittaa muita pelaajia. Minulta meni kanssa maku koko remasterointiin jos nimenomaan uwtukea ei tule. Silloin ihan sama laittaa vanha lisenssi tulille.
pvp kun iskee päälle niin saisi samantien mennä tuo legacy mode pakotetussa 60hz tilassa niin eipähän nämä mieslapset voisi uikuttaa hyödyistä. en vaan ymmärrä miksi pitää lyödä pelistä tukia pois kun nämä pvp jantterit jotka itkee hyödystä voisi itsekkin pakottaa tuon 21:9 kuvasuhteen jos kerran haluavat "etua". vannon että aika vähälle jää ne pelaajat jotka oikeasti hommaa ultrawide näytön että saisi etua yhdessäkään pelissä kun kyse on enemmän immersiosta meille.
 
  • Tykkää
Reactions: Ana
Pakko kyllä olla täysin eri mieltä.
Mun mielestä koko uw tuki oli alunperinkin ihan vitun naurettavaa D2 tyylisessä pelissä niin että siitä pystyy hyötymään, ihan suora huijaushan tollanen on, ne hyödyt on niin naurettavan laajat että suoraansanottuna olisi ollut naurettavaa että se olisi peliin päätynyt.

Zoomi tossa olis pitänyt olla, niin että jos näette sivulle pidemmälle ni näette horisontaalisesti paljon vähemmän myös.
 
640x800 resoluutioko tuossa pitäisi olla. Mutta aivan olin katsovinani, että ruutua tummennetaan sivuista. Eikös olisikin näppärä jos maastoa näkisi mutta erittäin tummempana uw:lla. ja ylireunoille ei piirry hahmot/viholliset. Vähän niinku joissaki stragediapeleissäki näkyy mustaa ja vasta ku menee alueelle näkee hahmot.
 
Oliko jossain mainittu, että UW-tuki on pudotettu pysyvästi pois vai oisko tämä kuiteski vain betan rajoitus?
Tosi typerää jos pysyvästi pudotettu UW-tuki, koska tuohon PvP/PvE-epäreiluuteen on kyllä esitetty monia hyviä ratkasuja, esim. Monsterit ja pelaajat voisi yksinkertaisesti piilottaa "sumun" alle kun ne ovat standardin laajakuvan ulkopuolella. Teleportin max teleport-etäisyys pitäisi rajata siihen mitä se oli 800x600 resoluutiolla pelatessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Druid on kyllä mukava ja mielenkiintoinen classi, ja tulee varmasti aloitettua myös julkaisussa. Summonoi petit ja kauhoo itse välillä karhumuodossa. Level 20 druid nyt testissä. :comp:

Kahdella druidilla hyvän näköistä, kun ruutu on pettiä täynnä. Mitähän tämä on kahdeksalla druidilla? :D

2021-08-15 (5).png
En tiedä oletko originaalia D2:a pelannut, mutta joka tapauksessa omat kokemukset Druidista (ja muistakin classeista) ovat sellaisia, että jos ei keskity kunnolla johonkin tiettyyn asiaan, niin ei tule pärjäämään. Ei siis kannata kuvitella, että voit laittaa puolet pojoista summoneihin ja puolet shapeshiftingiin, koska niin ei tule pärjäämään kun edetään pidemmälle. Puhdas summoner voi toki hakea itselleen kestävyyttä lisää laittamalla pari pojoa shapeshiftingin puolelle, mutta ei siinä itse kyllä damagea tehdä, vaan summonit hoitaa kaiken. Ja Druid-summonerit olivat aikanaan syystäkin todella suuressa epäsuosiossa, kun ei sillä meinaa pärjätä loppua kohti oikein mitenkään...

Shapeshifting-Druidit sen sijaan ovat oikein päteviä ja niiden kanssa voi käyttää paria summonia, kuten Oak Sagea ja Carrion Vinea, mutta kaikki damage tehdään kyllä itse.

Toivottavasti devit uskaltavat lähteä julkaisun jälkeen balansoimaan peliä uusiksi, koska originaalin balanssi on aivan kauheaa kuraa ja buildivaihtoehdot ovat lopulta todella vähissä, jos haluaa pitkälle päästä.
 
Pakko kyllä olla täysin eri mieltä.
Mun mielestä koko uw tuki oli alunperinkin ihan vitun naurettavaa D2 tyylisessä pelissä niin että siitä pystyy hyötymään, ihan suora huijaushan tollanen on, ne hyödyt on niin naurettavan laajat että suoraansanottuna olisi ollut naurettavaa että se olisi peliin päätynyt.

Zoomi tossa olis pitänyt olla, niin että jos näette sivulle pidemmälle ni näette horisontaalisesti paljon vähemmän myös.
Siitä nyt hyötyy pääasiassa pvp:n suhteen. Miksei tällaista valitusta kuulunut, kun alettiin siirtymään normaaliin widescreeniin, eli 16:9?

Mielestäni pelejä ei todellakaan tulisi rajoittaa resoluutioiden suhteen. Jos näin halutaan tehdä kilpailullisissa tilanteissa, niin se voidaan hoitaa erikseen, mutta muuten pitäisi jokaisen pystyä pelaamaan haluamallaan resoluutiolla. Toisaalta kilpavarusteluahan pvp-pelaaminen on muutenkin, niin miksei myös näyttöjen ja resojen suhteen?
 
Tämähän pelaa ja näyttää juuri siltä miltä Diablon muisti näyttävän nappulana.

Pitää ostaa jossain välissä.
 
Tämähän pelaa ja näyttää juuri siltä miltä Diablon muisti näyttävän nappulana.

Pitää ostaa jossain välissä.

Suosittelen kyllä! Edes uw:n puuttuminen ei loppupeleissä haittaa, koska peli on muuten niin mainio. Ensi kuuta odotellessa! :)
 
Kyllä ottaa päähän uw tuen poissa olo ( en edes mitään pvp:tä tykkää pelata) jos nyt tälle tielle lähdetään niin pitäisi pelata 4:3 resoilla, koska on vielä epäreilumpaa 16:9 näytöllä pelata alkuperäisen reson sijasta.
 
Eihän tähän ole tullut mitään pelaajasidonnaisia droppeja ja tradeeminenkin toivottavasti tulee pysymään entisenä?
Ei taida toistaiseksi olla personal loottia, enkä tiedä onko tulossa. En kuitenkaan ymmärrä mitä pahaa siinä olisi, kun lähtökohtaisesti personal loot ei muuta lootin kokonaismäärää mitenkään, eli sillä ei ole negatiivisia vaikutuksia ekonomiaan.

Tradeemiseen ei tietääkseni tule muutoksia, mitä en osaa nähdä hyvänä asiana, koska d2jsp on aivan kauhea systeemi ja pelaajia ei tulisi pakottaa sen pariin.
 
Siitä nyt hyötyy pääasiassa pvp:n suhteen. Miksei tällaista valitusta kuulunut, kun alettiin siirtymään normaaliin widescreeniin, eli 16:9?

Mielestäni pelejä ei todellakaan tulisi rajoittaa resoluutioiden suhteen. Jos näin halutaan tehdä kilpailullisissa tilanteissa, niin se voidaan hoitaa erikseen, mutta muuten pitäisi jokaisen pystyä pelaamaan haluamallaan resoluutiolla. Toisaalta kilpavarusteluahan pvp-pelaaminen on muutenkin, niin miksei myös näyttöjen ja resojen suhteen?
Itsestä hyvä että poistettiin, niin ei tarvitse uwd:tä hankkia. Sehän on rajoitettu esim. Overwatchissa myös ja ties missä muissa kilpailullisissa peleissä, joten hankaluuksia sen kanssa tulee joka tapauksessa. Steamissa näyttäisi uwd-resoa käyttävän 1,13% pelaajista.
 
Kyllä ottaa päähän uw tuen poissa olo ( en edes mitään pvp:tä tykkää pelata) jos nyt tälle tielle lähdetään niin pitäisi pelata 4:3 resoilla, koska on vielä epäreilumpaa 16:9 näytöllä pelata alkuperäisen reson sijasta.
Moniko pelaaja pelaa 4:3 näytöllä? Puhutaan varmaan jostain 0,xx prosentista. 16:9 taas pelaa reilusti yli 95% pelaajista.

Tää on myös linjassa Blizzardin muiden päätösten suhteen: ” Please note that the following games do not support ultra-wide: StarCraft, StarCraft II, Heroes of the Storm, and Diablo III.”
 
En edes kiinnittänyt huomiota UW tuen puuttumiseen kun tätä testasin. Ei häirinnyt yhtään pelata ilman sitä.
 
Mitä väliä sillä on kuinka moni pelaa milläkin? Mulla on uw ja haluan pelien toimivan siten. Varmasti voisivat pvp kohdalla jättää toimimatta mutta muuten olisi ihan eri pelikokemus. Sama se oli silloin kun 16:9 tulivat niin porukka valitti ja valitti. Koskaan ei pidä siirtyä kehityksessä eteenpäin?
 
Mitä väliä sillä on kuinka moni pelaa milläkin?

Sinun kannaltasi sillä on merkitystä, mutta esimerkiksi Steamin mukaan ainoastaan noin 1,13% pelaajista pelaa 3440 x 1440 resoluutioilla. Jos edes 5% pelaajista sanoo, että PVP kärsii UW:n takia niin se on jo enemmän kuin koko UW-populaatio. Asiaa on siis syytä suhteuttaa, koska kuulut merkittävään vähemmistöön.

Minun puolesta tuossa voisi kyllä olla tuki ultrawidelle, mutta ymmärrän kyllä miksi se on jätetty pois.

EDIT: Korjailtu resoluutiot ja prosentit.
 
Viimeksi muokattu:
Sinun kannaltasi sillä on merkitystä, mutta Steamin mukaan ainoastaan noin 3,5% pelaajista pelaa 3440 x 1440 tai 3840 x 2160 resoluutioilla. Jos edes 5% pelaajista sanoo, että PVP kärsii UW:n takia niin se on jo enemmän kuin koko UW-populaatio. Asiaa on siis syytä suhteuttaa, koska kuulut merkittävään vähemmistöön.

Minun puolesta tuossa voisi kyllä olla tuki ultrawidelle, mutta ymmärrän kyllä miksi se on jätetty pois.
3840x2160 on kyllä 16:9 ”4K”-resoluutio. Ultra wide pelaajia on alle 2%.
 
Itsestä hyvä että poistettiin, niin ei tarvitse uwd:tä hankkia. Sehän on rajoitettu esim. Overwatchissa myös ja ties missä muissa kilpailullisissa peleissä, joten hankaluuksia sen kanssa tulee joka tapauksessa. Steamissa näyttäisi uwd-resoa käyttävän 1,13% pelaajista.
Mikä se ongelma olisi, jos vaikkapa pvp:ssä uwd toimisi kuten nyt, eli siitä ei saisi mitään hyötyä irti, mutta pve:ssä se olisi normaalisti käytössä?
 
Sinun kannaltasi sillä on merkitystä, mutta esimerkiksi Steamin mukaan ainoastaan noin 1,13% pelaajista pelaa 3440 x 1440 resoluutioilla. Jos edes 5% pelaajista sanoo, että PVP kärsii UW:n takia niin se on jo enemmän kuin koko UW-populaatio. Asiaa on siis syytä suhteuttaa, koska kuulut merkittävään vähemmistöön.

Minun puolesta tuossa voisi kyllä olla tuki ultrawidelle, mutta ymmärrän kyllä miksi se on jätetty pois.

EDIT: Korjailtu resoluutiot ja prosentit.
Uskallan väittää, että D2 pelaajista noin 0,5% on kiinnostunut PVP:stä ja heistä kaikkia ei UW-tuki edes haittaisi.
 
Mikä se ongelma olisi, jos vaikkapa pvp:ssä uwd toimisi kuten nyt, eli siitä ei saisi mitään hyötyä irti, mutta pve:ssä se olisi normaalisti käytössä?

Tuo olisi kyllä ihan pätevä kompromissi. Hostile-tilassa oleva pelaaja ei näkisi toisia pelaajia UWD:n tarjoamalla lisäalueella, jolloin UWD:n hyöty tuolloin olisi aikalailla nolla. Tuo tuskin olisi edes hankala toteuttaa.
 
Ensi viikonloppuna tätäkin ilmeisesti pääsisi kokeilemaan.
 
Aivan aivan. Eli UW poistettiin mieslasten itkuvirren vuoksi. Ajattelinkin noita sururaitoja tuossa nykyisessä versiossa. Noh selvisi sitten tämäkin syy. Mahtaakohan UW:lla pelaavia PvP-only jälkeenjääneitä olla paljonkin, kun tämä piti poistaa sitten _kaikilta_ pelaajilta? Miksei nuo itke 16:9 kuvasuhteesta, kun ei sitäkään originallissa ole ja joku voi vielä pelata 4:3 CRT-monitorillakin.
 
Aivan aivan. Eli UW poistettiin mieslasten itkuvirren vuoksi. Ajattelinkin noita sururaitoja tuossa nykyisessä versiossa. Noh selvisi sitten tämäkin syy. Mahtaakohan UW:lla pelaavia PvP-only jälkeenjääneitä olla paljonkin, kun tämä piti poistaa sitten _kaikilta_ pelaajilta? Miksei nuo itke 16:9 kuvasuhteesta, kun ei sitäkään originallissa ole ja joku voi vielä pelata 4:3 CRT-monitorillakin.
Typerä argumentti.
Ehkäpä sen takia että 16:9 löytyy käytännössä liki jokaiselta käyttäjältä joten 4:3 ei olisi ollut mitään järkeä, eiköhän ne pelit kehitetä sillä mentaliteetilla että enemmistön laitteistojen mukaan mennään.

Mun on myös sen verran pakko sanoa että mielestäni on TÄYSIN järjetöntä verrata "UW vikinää" siihen kun alettiin siirtyä 16:9 näyttöihin, siinä on se ero että 4:3 on alunperinkin ollut typerä idea, 16:9 on juuri hyvä kuvasuhde, UW taas on aivan Helvetin naurettavan näköinen viritys joka sai allekirjoittaneen räkänauramaan kun esim verkkiksessä oli rattipenkki kiinni jossain UW näytössä, voiko typerämpää olla kuin aivan älyttömän matala näyttö jossa näkyy jotain metsää kilometritolkuilla sivuilla.

Eihän tosta ole hyötyä kuin juuri jossain sidescroller peleissä ja käyttökokemus sit taas monessa muussa pelissä on niin älyttömän paska, että ihan turha ruveta vääntämään että jostain UW tulisi joku uusi standardi, siitä pitää jo ihan se fakta huolen että suurin osa peleistä kehitetään konsolit ensin mentaliteetilla ja lehmät lentävät ennen kuin valtavirta hyväksyisi tv:n uudeksi kuvasuhteeksi UW:n.
3D nyt esim oli aidosti paljon fiksumpi idea kuin joku UW ja sekin kuopattiin.
 
Sururaidoissa ei ole mitään vikaa. PvP käytössä jokaisella pitäisi olla sama näkymä. Se että jollakulla on kahden metrin näyttö ei merkitse mitään sillä alue rajataan sen sisälle. Just oikein. Retropelaajana vähän väliä itsekin pelaan 4:3 kamaa 16:9 näytöllä. Siinä ei ole mitään kamalaa.
 
Eihän tosta ole hyötyä kuin juuri jossain sidescroller peleissä ja käyttökokemus sit taas monessa muussa pelissä on niin älyttömän paska, että ihan turha ruveta vääntämään että jostain UW tulisi joku uusi standardi, siitä pitää jo ihan se fakta huolen että suurin osa peleistä kehitetään konsolit ensin mentaliteetilla ja lehmät lentävät ennen kuin valtavirta hyväksyisi tv:n uudeksi kuvasuhteeksi UW:n.

En ole kyllä tietääkseni ollut ajamassa UW:tä standardiksi, joten voit olla tunkematta omaa mielipidettä täysin idioottiin vetoon D2:n osalta. Ongelmana nyt on edelleen se, että mieslasten vikinän vuoksi poistettiin pelistä sellainen ominaisuus, joka siinä oli jo olemassa. En näe syytä miksei PvP-moodissa voida pakottaa tuota kaikille, mikäli se tuo jotain etua (hei kamoon, D2:n PvP on muutenkin ihan läppä skene), mutta tavallisille pelaajille se voisi olla käytössä? En nyt ymmärrä miten sinun oma mielipide UW-näytöistä ja niiden käyttökelpoisuudesta on relevantti D2:R:ssä, jossa ko. tuki oli, mutta poistettiin vähemmistön vuoksi. Enkä tietääkseni ole ollut tai kukaan muukaan tässä ole ollut ajamassa mitään UW-standardia mihinkään tai pakottamassa sitä kaikille jne. Se on ihan oma tulkintasi ja höpötyksesi ja menee off-topiciksi.

En edelleenkän ymmärrä, miksi siltä osalta joka ei pelaa PvP:tä, pitää poistaa feature koska ne jotka pelaa vain PvP:tä siitä kovin itkee. Tämä on ihan yhtä idiootti veto kuin se, että Starcraft 2:n single playerista poistettiin myös UW-tuki aikoinaan, vaikka se alun perinkin oli disabloitu multiplayer puolella.
 
Typerä argumentti.
Ehkäpä sen takia että 16:9 löytyy käytännössä liki jokaiselta käyttäjältä joten 4:3 ei olisi ollut mitään järkeä, eiköhän ne pelit kehitetä sillä mentaliteetilla että enemmistön laitteistojen mukaan mennään.

Mun on myös sen verran pakko sanoa että mielestäni on TÄYSIN järjetöntä verrata "UW vikinää" siihen kun alettiin siirtyä 16:9 näyttöihin, siinä on se ero että 4:3 on alunperinkin ollut typerä idea, 16:9 on juuri hyvä kuvasuhde, UW taas on aivan Helvetin naurettavan näköinen viritys joka sai allekirjoittaneen räkänauramaan kun esim verkkiksessä oli rattipenkki kiinni jossain UW näytössä, voiko typerämpää olla kuin aivan älyttömän matala näyttö jossa näkyy jotain metsää kilometritolkuilla sivuilla.

Eihän tosta ole hyötyä kuin juuri jossain sidescroller peleissä ja käyttökokemus sit taas monessa muussa pelissä on niin älyttömän paska, että ihan turha ruveta vääntämään että jostain UW tulisi joku uusi standardi, siitä pitää jo ihan se fakta huolen että suurin osa peleistä kehitetään konsolit ensin mentaliteetilla ja lehmät lentävät ennen kuin valtavirta hyväksyisi tv:n uudeksi kuvasuhteeksi UW:n.
3D nyt esim oli aidosti paljon fiksumpi idea kuin joku UW ja sekin kuopattiin.
Huhhuh, kaikkea sitä saa lukea.

UW on oikeasti ihan pirun hyvä kuvasuhde, siis 21:9. Jos olet kokeillut jotain super UW:ta 32:9 kuvasuhteella, niin en ihmettele, että tuntuu oudolta ja turhalta. Se ei mielestäni toimi kuin joissain harvoissa peleissä.

Olen käyttänyt tässä useamman vuoden ajan melko tasaisesti UW näyttöä ja tavallisen 16:9 kuvasuhteen näyttöä pelaamiseen. Jatkuvasti veri vetää enemmän UW:n puolelle, koska on ihan sama mistä pelistä puhutaan, niin se kuvasuhde tuntuu kaikin tavoin paremmalta. 16:9 tuntuu nykyään vanhanaikaiselta ja ahtaalta.

Ja mitä telkkareihin tulee, niin leffathan on kuvattu ultrawidena jo pitkään ja ultrawidea nähdään yleisesti jo puhelimissakin. Ei olisi ihme, vaikka se hiljalleen löytäisi tietään myös leffojen ulkopuolelle muuhun tv-sisältöön, joka tarkoittaisi samalla myös UW telkkareiden yleistymistä.
 
En ole kyllä tietääkseni ollut ajamassa UW:tä standardiksi, joten voit olla tunkematta omaa mielipidettä täysin idioottiin vetoon D2:n osalta. Ongelmana nyt on edelleen se, että mieslasten vikinän vuoksi poistettiin pelistä sellainen ominaisuus, joka siinä oli jo olemassa. En näe syytä miksei PvP-moodissa voida pakottaa tuota kaikille, mikäli se tuo jotain etua (hei kamoon, D2:n PvP on muutenkin ihan läppä skene), mutta tavallisille pelaajille se voisi olla käytössä? En nyt ymmärrä miten sinun oma mielipide UW-näytöistä ja niiden käyttökelpoisuudesta on relevantti D2:R:ssä, jossa ko. tuki oli, mutta poistettiin vähemmistön vuoksi. Enkä tietääkseni ole ollut tai kukaan muukaan tässä ole ollut ajamassa mitään UW-standardia mihinkään tai pakottamassa sitä kaikille jne. Se on ihan oma tulkintasi ja höpötyksesi ja menee off-topiciksi.

En edelleenkän ymmärrä, miksi siltä osalta joka ei pelaa PvP:tä, pitää poistaa feature koska ne jotka pelaa vain PvP:tä siitä kovin itkee. Tämä on ihan yhtä idiootti veto kuin se, että Starcraft 2:n single playerista poistettiin myös UW-tuki aikoinaan, vaikka se alun perinkin oli disabloitu multiplayer puolella.
Mieslasten vikinän vuoksi pelistä on jätetty aika paljon muutakin sellaista pois, jota näin 21 vuotta myöhemmin olettaisi pelistä löytyvän.
 
jokainen kuitenkin sen verran aikuisia ollaan niin voidaan yhtyä ainakin siinä mielepiteessä että niitä suustahengittäjiä (lue: diablo 2 pvp pelaajat) ei pitäisi kuunnella yhtään minkään asian suhteen :rofl2:
 
Jotenkin ristiriitaiset fiilikset, kun kuvissa tämä näyttää todella hyvältä, mutta kun katselin Youtubesta betan pelikuvaa, niin peli näytti vaan jotenkin... väärältä. Pääasiassa ongelma minulle taitaa olla animaatiot. Eihän se 25fps animointi enää nykypäivänä hyvältä näytä, mutta uudet 3d-modelit ja animointi näyttää siltä että tuossa on vaan joku lineaarinen interpolaatio jotta saadaan ne puuttuvat framet väliin ettei näytä tökkivältä. Mutta se saa homman näyttävän ilmavalta, kankealta ja tunnottomalta. :tdown:
 
Tehtäisiinpä peliin classic- ja evolved-moodit, mutta kun näiden vanhojen pelaajien, jotka käsittävät omien päidensä sisällä pelin olevan jonkinlainen palkinto heille uskollisuudestaan, mielestä se pirstoisi pelaajakunnan. Aivan kuin sillä sitten olisi heille mitään väliä, mutta tykkäävät vain käyttää ja näyttää valtaansa. Veikkaan uusien pelaajien kyllästyvän tähän peliin hyvin nopeasti ja ne vanhat olmit saavat pitää pelin hyvänään.
 
Jotenkin ristiriitaiset fiilikset, kun kuvissa tämä näyttää todella hyvältä, mutta kun katselin Youtubesta betan pelikuvaa, niin peli näytti vaan jotenkin... väärältä. Pääasiassa ongelma minulle taitaa olla animaatiot. Eihän se 25fps animointi enää nykypäivänä hyvältä näytä, mutta uudet 3d-modelit ja animointi näyttää siltä että tuossa on vaan joku lineaarinen interpolaatio jotta saadaan ne puuttuvat framet väliin ettei näytä tökkivältä. Mutta se saa homman näyttävän ilmavalta, kankealta ja tunnottomalta. :tdown:

Peli itsessään pyörii siellä alla 25fps nopeudella edelleen. Uudet grafiikat ovat lähinnä "overlay" sen vanhan pelin päällä. Koko peli pitäisi tehdä alusta asti uusiksi, jotta tuohon saisi jotain muutosta.
 
Tohon kiinnittyi itselläkin oledissa nopeasti huomio että jotenkin oudon pätkivä tuo on.

Mitkähän tässä muuten on erot PS4 ja PS5 version välillä?
Itsellä ku on PS5 mut pidän enemmän PS4 ohjaimesta, niin PS4 versiolla olisi sitä saanut pelattua...
 
Peli itsessään pyörii siellä alla 25fps nopeudella edelleen. Uudet grafiikat ovat lähinnä "overlay" sen vanhan pelin päällä. Koko peli pitäisi tehdä alusta asti uusiksi, jotta tuohon saisi jotain muutosta.

En ihan ymmärrä, miksi alla pyörivä 25fps olisi este tehdä animointi näyttävämmin.

Käytännössähän kiinnostava asia on vaan se, että keyframet ja tietyt pisteet kohtaavat jotta engine ja animaatio ovat yhtä mieltä siitä mitä tapahtuu - se mitä näiden framejen välillä tapahtuu voi olla jotain muutakin kuin vain suora viiva aasta beehen, joka nyt tunnutaan tehneen ja saa homman näyttämään melko luonnottomalta tai tyhjältä. Alkuperäisessä 25fps puuttuvat framet on saaneet liikkeen tuntumaan voimakkaammalta ja iskevämmältä.

"Pätkivä" ei ole tässä se ongelma mitä haen.
 
En ihan ymmärrä, miksi alla pyörivä 25fps olisi este tehdä animointi näyttävämmin.

Käytännössähän kiinnostava asia on vaan se, että keyframet ja tietyt pisteet kohtaavat jotta engine ja animaatio ovat yhtä mieltä siitä mitä tapahtuu - se mitä näiden framejen välillä tapahtuu voi olla jotain muutakin kuin vain suora viiva aasta beehen, joka nyt tunnutaan tehneen ja saa homman näyttämään melko luonnottomalta tai tyhjältä. Alkuperäisessä 25fps puuttuvat framet on saaneet liikkeen tuntumaan voimakkaammalta ja iskevämmältä.

"Pätkivä" ei ole tässä se ongelma mitä haen.
Suosittelen pelaamaan itse. Ei kannata tuomita videoita katselemalla liikaa. Tuntuu nimittäin pelatessa todella hyvältä, eikä lainkaan luonnottomalta. Itse odotin kankeaa tuntumaa ja outoa fiilistä, mutta erittäin positiivisesti sain yllättyä. Pelituntuma on käytännössä identtinen originaalin pelin kanssa, ja sanon tämän yli 10 vuoden kokemuksella, kun Diablo 2 vei koko nuoruuteni mennessään. Animaatiot ja liikkeen sulavuus ovat hämmästyttävän hyvin toteutettu.

Tässä on nimenomaan tehty animointi alkuperäisen pelin ja 25fps:n ehdoilla. Jos sitä olisi väkisin lähdetty sulavoittamaan, niin pelituntuma olisi surkea.
 
Suosittelen pelaamaan itse. Ei kannata tuomita videoita katselemalla liikaa. Tuntuu nimittäin pelatessa todella hyvältä, eikä lainkaan luonnottomalta. Itse odotin kankeaa tuntumaa ja outoa fiilistä, mutta erittäin positiivisesti sain yllättyä. Pelituntuma on käytännössä identtinen originaalin pelin kanssa, ja sanon tämän yli 10 vuoden kokemuksella, kun Diablo 2 vei koko nuoruuteni mennessään. Animaatiot ja liikkeen sulavuus ovat hämmästyttävän hyvin toteutettu.

Tässä on nimenomaan tehty animointi alkuperäisen pelin ja 25fps:n ehdoilla. Jos sitä olisi väkisin lähdetty sulavoittamaan, niin pelituntuma olisi surkea.
kuinka ww-skilli?
 
Tässä on nimenomaan tehty animointi alkuperäisen pelin ja 25fps:n ehdoilla. Jos sitä olisi väkisin lähdetty sulavoittamaan, niin pelituntuma olisi surkea.

No ei tämä edelleenkään ole sitä mitä haen takaa.

Minusta tässä vertailussa ero käy ainakin omiin silmiin paremmin: Diablo 2 vs Diablo 2 Resurrected Graphics Comparison Short (ign.com)

Erityisesti vihollisissa tuo jotenkin hyppää silmille. 0:40 kohdissa oleva zombie, gargantuan beast ja pikkuilkiöt. Alkuperäinen 25fps saa zombit tuntumaan kävelemään vaivalloisesti töksähdellen kohti, mikä saa ne tuntumaan enemmän sellaisilta että irtoavat liitoksistaan, jäsenet ottavat vastaan ja nikamat napsuvat niiden kävellessä. Uusi 60fps tuntuu liian sulavalta ja kaikki liike on samalla nopeudella.

Samoin jos vertaa kun Fallenit lyövät, näyttävät ne alkuperäisessä 25fps todella miekka vilahtavan nopeasti ja jämäkästi (eng. "snappy"), uudessa koko lyönti on alusta loppuun sama nopeus ja tuntuma on heti lussumpi.

Minusta tuosta Resurrectedin animaatiosta tulee liian paljon mieleen "Anticipation and payoff" ja "Cut out those frames" esimerkkien vasen puoli, siinä missä tavoitetila olisi se oikea, ilman että animaation viemä aika muuttuu (tuossa cut out those frames kohdassa taitaa oikea puoli olla oikeasti nopeammin maassa).

Impact-export.gif


Resurrectedin animaatio näyttää jotenkin VÄÄRÄLTÄ, koska minun aivoni täydentävät alkuperäisen töksähtelevät animaatiot paljon voimakkaamman tuntuisiksi... vaikka ei se alkuperäisessäkään pelissä mitään täydellistä ole, esimerkiksi kaikkien hahmojen kävelyanimaatiot on kuin olisivat jo löräyttäneet housuihin.

Ei se silti ehkä kaiken taistelun tohinassa niin paljon erotu, jonka vuoksi itse pelatessa voi tuntua paremmalta kuin videota vähän turkan tarkalla silmällä tiiraillessa.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä nämä giffit hahmottaa mitä haen takaa, nappasin tosta IGNn vertailusta:

fallen_original2.gif
fallen_resurrected.gif


Onhan tossa alkuperäisessä animaatiossa nyt vaan vitusti enemmän munaa ja sähäkkyyttä, siinä missä noi uudet kauhoo laiskasti ilmaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 786
Viestejä
4 499 043
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom