Diablo II: Resurrected

Weapon swappiin telechargeilla staffia normin a3 vendorilta ja kovaa ajoa early farmissa
 
Eilen kokeilin pelata vanhaa peliä druidilla ja kyllähän se oli aika jäätävää huomata kuinka paljon haittasi, ettei voinut käyttää kuin kahta taitoa kerrallaan. Ei se 20 vuotta sitten haitannut, mutta nyt kyllä haittasi.

Ei sitä ole rajoitettu kahteen. Keybindit saa laitettua F1 - F12 näppäimiin. Avaa sen skillivalikon, vie hiiren skillin päälle ja painaa haluttua F näppäintä.
 
HR dropit tulevat olemaan tuskaisia varsinkin jos yhtään haluaa pelata self found-tyylillä. Saa nähdä kuinka kovasti tätä peliä aletaan bottaamaan, koska sehän noita hintoja paljon määrittää tradessa. Toisaalta se mahdollistaa HR:t normaaleille kuolevaisille, ja toisaalta se toki inflatoi kaiken muun mennessään. Perus Blizzard sorsallahan se pitäis lähteä liikenteeseen niistämään Mephiä moattiin ja jyystämään ancient tunnelsia uudelleen ja uudelleen. True vanilla experience.

Ei sitä ole rajoitettu kahteen. Keybindit saa laitettua F1 - F12 näppäimiin. Avaa sen skillivalikon, vie hiiren skillin päälle ja painaa haluttua F näppäintä.

Saa ne muihinkin nappeihin, kunhan vaan asetuksista käy ne naputtelemassa ensin skill 1 jne. bindeihin.
 
Early Access Beta (D2R Pre-Purchasenneille): 13.8 - 16.8
Open beta (kaikille avoin): 20.8 - 22.8
Julkaisu: 23.9

Betassa on actit 1-2, multiplayer only, lisättynä sisältönä edelliseen betaan verrattuna Paladin, Druid ja remasteroidut välivideot acteille 1 ja 2.
Uutena huolestuttavana tietona on myös tullut TCP/IP-moninpelin tuen puuttuminen remasterista. Käytännössä ei voi LAN:itella yksinpelin hahmoilla tai pelata modeja kavereiden kanssa. Tämä on itselleni iso miinus, tykkäsin pelata modeja kavereiden kanssa tuntitolkulla nimenomaan tcp/ip-kautta (modeja kun ei voi käyttää Battle.net:issä).

 
Early Access Beta (D2R Pre-Purchasenneille): 13.8 - 16.8
Open beta (kaikille avoin): 20.8 - 22.8
Julkaisu: 23.9

Betassa on actit 1-2, multiplayer only, lisättynä sisältönä edelliseen betaan verrattuna Paladin, Druid ja remasteroidut välivideot acteille 1 ja 2.
Uutena huolestuttavana tietona on myös tullut TCP/IP-moninpelin tuen puuttuminen remasterista. Käytännössä ei voi LAN:itella yksinpelin hahmoilla tai pelata modeja kavereiden kanssa. Tämä on itselleni iso miinus, tykkäsin pelata modeja kavereiden kanssa tuntitolkulla nimenomaan tcp/ip-kautta (modeja kun ei voi käyttää Battle.net:issä).


Äh, luulin jotenkin ite että olisi ollut liki julkkariin asti kestävä beta :(
 
Nyt kun alkaa taas olemaan jotain eloa Diablo pelien kanssa, niin olis discord serveriä pystyssä. Vanhaa Diablo kolmosen Diablo Suomi communityä koittanut saada kasaan niin laitetaan linnkiä myös tänne

 
Viimeksi muokattu:
Early Access Beta (D2R Pre-Purchasenneille): 13.8 - 16.8
Open beta (kaikille avoin): 20.8 - 22.8
Julkaisu: 23.9

Betassa on actit 1-2, multiplayer only, lisättynä sisältönä edelliseen betaan verrattuna Paladin, Druid ja remasteroidut välivideot acteille 1 ja 2.
Uutena huolestuttavana tietona on myös tullut TCP/IP-moninpelin tuen puuttuminen remasterista. Käytännössä ei voi LAN:itella yksinpelin hahmoilla tai pelata modeja kavereiden kanssa. Tämä on itselleni iso miinus, tykkäsin pelata modeja kavereiden kanssa tuntitolkulla nimenomaan tcp/ip-kautta (modeja kun ei voi käyttää Battle.net:issä).



Hyvä juttu. Tämähän tietää sitä, että pelin julkaisu ei ainakaan viivästy. Viikonloppuna testaamaan! :comp:
 
Onko tää sittenkin konsolilla hauskempi pelailla (juu tiedän että controller tuettu pc:llä)

 
Onko tää sittenkin konsolilla hauskempi pelailla (juu tiedän että controller tuettu pc:llä)

Mitä itse testaillut niin noist kaikista hahmoista ohjaimella oli kivointa summonerit, eli druidi ja necromancer summon buildeilla. Ihan mageeta että tohon käyttöliittymään on kuitenkin panostettu todella paljon, hiirtä ja ohjainta voi lennosta vaihella ja käyttöliittymä (inventaario, skillitree yms) sitten muuttuu lennosta sen mukaan.
 
Nähtävästi Blizzard tiputtaa TCP/IP ominaisuuden pois D2R:stä vaikka lupasivat sen olevan mukana aikasemmissa haastatteluissa. Minkäköhän lupauksen seuraavaksi rikkovat... alkaa tulemaan WC3 remake mieleen.
 
Jotenkin elin toivossa että olis tullut cross-play ominaisuus. Ilmeisesti en tarpeeks tarkasti oo seurannut tän edistymistä ku tuli vähän yllärinä että ei sitä olekaan. Suurin osa kavereista on konsolipuolella, muutamia PC:llä. Pitäis nyt sitte miettiä että minkä alustan valitsee :confused2:
 
Beta nyt ladattavissa Battle.netistä! Kokoa 25gb.

1628757415141.png
 
Nähtävästi Blizzard tiputtaa TCP/IP ominaisuuden pois D2R:stä vaikka lupasivat sen olevan mukana aikasemmissa haastatteluissa. Minkäköhän lupauksen seuraavaksi rikkovat... alkaa tulemaan WC3 remake mieleen.

Hyvä, jää itemdupettajat ja cheatterit nuolemaan näppejään. Aika vahvasti saa trollata jos kyseinen muutos on mielestäsi askel WC3-kehityksen suuntaan.
 
Hyvä, jää itemdupettajat ja cheatterit nuolemaan näppejään. Aika vahvasti saa trollata jos kyseinen muutos on mielestäsi askel WC3-kehityksen suuntaan.

En tiedä millä tavalla tuo koskee dupeja ja cheattereita, koska tuolla TCP/IP:llä ei ole mitään tekemistä battle.netin kanssa. Mutta pidetään peukkuja että tulee hyvä peli ulos.

Lähinnä tuo ominaisuuksien lupaaminen, ja jälkeenpäin niiden takasinvetäminen antaa huonon kuvan firmasta ja tulee mieleen miksi jengi on pettynyt blizzardin toimintatapoihin viime vuosina.
 
Viimeksi muokattu:
Muistaakseni joskus 1.08/1.09 aikoina oli parin kuukauden ajan ikkuna, jolloin pystyi Open Battle.net -hahmoja yhdistämään virallisille servereille ja tätä myöden myös editoreilla tehtyjä esineitä ja muuta.

Ainakin Bug Belt tulee hyvin mieleen.

Nostalgian voimin huomenna kello 20.00 pelaamaan pre-purchase Betaa, valmiiksi ladattuna.
 
Tai siis stressitestaamaan servereitä jotka kaatuvat alas alta aikayksikön. Pessimisti ei pety :)
 
TCP/IP tuen pudottaminen tappaa LAN-pelaamisen mahdollisuuden, mutta ennen kaikkea tekee modien pelaamisen moninpelinä mahdottomaksi. Modit on yks asia joka on pitänyt pelin hengissä tähän päivään asti.
Aikaisemmista haastatteluista sai mielikuvan, että kehittäjät eivät laittaisi kapuloita modaajien rattaisiin, mutta tcp/ip poistaminen on just sitä. Ainoaksi optioksi jää battle.net emulaattorit kuten PvPGN, mutta aivan takuulla tuokaan ei tule toimimaan D2R kanssa ilman tuskallista ja hidasta takaisinmallinnusta. Jos mitään tcp/ip korvaajaa tai muuta vastinetta ei tule tilalle niin yhteisö vain jakaantuu vanhan ja uuden pelin välille ja uudempi tulee pitkällä aikajänteellä kyllä kuihtumaan ellei Blizzard tuo peliin jotain lisäsisältöä ajan myötä.
 
Enpä ole koskaan koskenutkaan yhteenkään modiin. Ihan hyvin silti LoD vielä maistuu. Ihan turhaa joku modituki.
 
Oisko kellää antaa laskinta että miten tehdä paras mahdollinen hybrid paladin: Smiter/Foh.

Vaikka level 87. Niin miten ne skillit pitää laittaa että antaa maximaalisen tehon. Ne synergiet fohin ja holy shocking suhteessa toisiin sekä holy shield?

Kun nuo pitää osata laittaa jo heti alussa oikein.. Siis duel-hahmo kyseessä. Weapon switchissä siis olisi cta-foh scepteri vaikka tai light-jeweled scepteri.
 
Kun nuo pitää osata laittaa jo heti alussa oikein..

Tähän liittyen;

1.13 toi LoDiin Den of Evil -tehtävän palkinnoksi täyden hahmon respecin (Stats/Skills) jokaiselle vaikeustasolle, sekä loputtoman respecin helposti saatavilla Token of Absolution -esineellä.

Luulisi, että tämä löytyy myös Resurrectedista
 
Hetken sai pelata, nyt väittää että hahmo on jo pelissä, eikä voi liittyä uusiin. Muillakin sama ongelma.
 
Siihenkö kyykkäsi tämän päivän betat. :D

Tunnin kokemuksella cooppina erinomainen peli, ja myös teknisesti toimii! Kunhan vaan saisi taas servun päälle. :)
 
Ameriikan servut toimii! Regioniksi battlenetissä Americas ja toimii.
 
D2:R streameja katsomalla Twitchissä 2.5 tuntia on mahdollista saada beta-avain mikäli sellaista kaipaa.
 
Viimeksi muokattu:
Eka acti läpi, kaverin kans pelattiin. Erittäin positiiviset mietteet betasta tähän mennessä (jos ei EU servujen ongelmia lasketa). Ainut mikä pelaamista häiritsi oli inventoryssä ilmenevä fps droppailu pelin loppu puolella :confused: En tiedä johtuiko omasta koneesta sitten. Kaverilta kyselin, niin hän ei moista huomannut. Vielä pelailla toisella hahmoluokalla ja jäädä odottelemaan mielenkiinnoilla julkaisua, eiköhän tästä hyvä saada :smile:
 
Beta vetäisty läpi cooppina, ja sehän toimi kuin junan vessa! Kokoversiota odotellessa! :)
 
Eka acti läpi, kaverin kans pelattiin. Erittäin positiiviset mietteet betasta tähän mennessä (jos ei EU servujen ongelmia lasketa). Ainut mikä pelaamista häiritsi oli inventoryssä ilmenevä fps droppailu pelin loppu puolella :confused: En tiedä johtuiko omasta koneesta sitten. Kaverilta kyselin, niin hän ei moista huomannut. Vielä pelailla toisella hahmoluokalla ja jäädä odottelemaan mielenkiinnoilla julkaisua, eiköhän tästä hyvä saada :smile:
Sama ongelma inventoryn fps:n kanssa iski päälle act 2:sta eteenpäin. Laitoin bugiraporttia, toivottavasti saavat korjatuksi julkaisuun.
 
Hyvältä vaikuttaa kyllä. Toivoisin että saisi asetuksista valittua tuon pädiliikkumisen ja skillbarin myös käyttöön hiirellä ja näppiksellä, on sen smoothimpi tuo liikkuvuus kun pädillä pelailee. Tässä vielä pieni video aiheeseen liittyen.


edit. Olikin jo ylempänä mainintaa samasta videosta, puusilmänä en nopeasti katsottuna huomannut :facepalm:
 
Joskus teininä pelailin alkuperäistä ja eilen päätin kokeilla tätä.. En tiedä, ei kyllä jotenkin napannut. Vielä level 10 tietämillä tuntuu suunnilleen samalta kuin Path of Exilen aloitus rannalla tallailu.
Toki, itse olen niin pänkki että en halua käyttää build guideja tai vastaavia niin voi toki olla että tein jotain väärin buildin suhteen mutta juu.. Ei siis itse pelissä tuntunut olevan sen suurempia ongelmia jos servujen ylikuormitusta ei laske.
 
Tätähän kelvannut aamusta hakata.

Yksi mikä nakertaa on, että jos käyttää /nopickup -komentoa, se kääntää myös auto gold pick-upin pois. Onko tähän joku uusi komento?
Tuli ainakin laitettua palautetta ötökkä-napista.

Testasin itsekkin pädiä; Hyvin vaikutti toimivan, vaikka ei n. 10 minuutin pelailulla voi sanoa onko se parempi tätä varten. Kyllä omasta mielestä pädi on aina mukavampi käsitellä.
 
Kuittasin beta-pääsyn twitchin kautta ja pelasin betan actit 1-2 läpi. Network koodi on käytännössä koskematon alkuperäsestä. Jos on hitusenkin pingiä niin rubberbandaat vähän väliä takaisinpäin, erityisesti sillon ku jossain joku vihu sattuu olemaan sopivasti lähellä ja lyö/blokkaa liikkeet. Pikku bugeja siellä täällä ja muutaman kerran crashasi. Kirjottelin toki bugireportit buginapista.
 
Tulipa sitten betan ensimmäinen rollbackki, parikyt minsaa ja useampi hyvä droppi katosi eetteriin. Toivottavasti ei tarvitse julkaisussa kokea noita.
 
Tulipa sitten betan ensimmäinen rollbackki, parikyt minsaa ja useampi hyvä droppi katosi eetteriin. Toivottavasti ei tarvitse julkaisussa kokea noita.
Nämähän on ihan normaalia. Siellä vaa joku dupetti niin se aiheuttaa tätä.
 
Betan rollbackeja ei kannata surkutella, mitään betasta ei siirry julkaisuversioon.
 
Todella hyvin ovat kyllä tehneet tuon remaken kunnioittaen alkuperäistä. Muutamasti UI kaatunut pelatessa, mutta uskaltaisin jo sanoa että hyvälle vaikuttaa tässä vaiheessa. Harmillisesti Necromancer ei päässyt mukaan betaan ja HC-mode puuttuu kokonaan...
 
Onkohan täällä hyvää kiltaa olemassa tai aloittamassa kun tää julkaistaan? Sais joku carryy HC:lla ainakin Hellin läpi, koska tää on hieman vaikeempi ku D3 ainaki HC:lla :) Softcoressaki kuollut jo kahdesti...
 
Pelasiko kukaan sorsalla betaa? Alkoi mietityttämään miten teleporttaus toimii 16:9 (ja yli) -kuvasuhteen tuella. Vielä ylivoimaisempi hahmo kuin alkuperäisessä pelissä?
 
Pelasiko kukaan sorsalla betaa? Alkoi mietityttämään miten teleporttaus toimii 16:9 (ja yli) -kuvasuhteen tuella. Vielä ylivoimaisempi hahmo kuin alkuperäisessä pelissä?
jos tuosta hyötyy niin tämä mun 21:9 oleva näyttö menee kyllä vaihtoon. Täytyy se viellä laajempi näyttö hommata.

Mietin myös tätä jos namelockin pystyy tekemään yli 4:3 kuvasuhteen ruudun ulkopuolelle. Niin olisi kiva spämmätä blizzardeja vaan kaukaa kaikkien pelaajien päälle ja äkkiä juosta aina takasin kylään jos joku meinaa tulla kimppuun

*En malta kyllä odottaa sitä kun tässähän näkee peliservuja, niin sittenkun oma sorceress on highlevel ja näen jonku pelin, niin käydä jokanen tappamassa tai alkaa ensin auttamaan mutta tehdä vaikka tp jonnekki keskelle vihollislaumaa ja kirjoittaa: safe.*
täytyy vaa toivoa ettei tähän peliin tule mitään "Vote kick" komentoa..
 
Viimeksi muokattu:
Tuo ultra-wide support on muutenki vähän niin ja näin ainakin jos ladderia miettii. Joutunee itsekkin varmaan vaihtamaan takaisin leveeseen näyttöön jos teletki toimii pidemmälle. Joku Sampan 49" olis varmaan aika optimaalinen, tosin pari kk sitten juuri loikkasin OLEDin puolelle..
 
Ultrawide-tukeahan tässä ei edes ole. Muuten näyttää kyllä oikein hienolta graffat tapissa ja resolution scale 200%. Etiäpäin on menty reilussa 20 vuodessa! :comp:

D2R.png
 
Ultrawide-tukeahan tässä ei edes ole. Muuten näyttää kyllä oikein hienolta graffat tapissa ja resolution scale 200%. Etiäpäin on menty reilussa 20 vuodessa! :comp:

D2R.png
VMP. Ostamatta jää, jos ei tule fixiä UW puolelle.
Redditissä joku oli listannut, että FPS laskee kyllä, kun pistä uw reson, eli peli oikeesti laskee grafiikat uw resolla, mutta siihen on lyöty päälle vaan mustat palkit.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 782
Viestejä
4 498 977
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom