Diablo 4

Jaa a eikö sorkun pitänyt saada kaksi unique itemiä ball lightningiin, mutta tos listas näkyy enää yks. Tai sit se unohtu. Silti sorkulla taas mennään jälleen kerran. Voi olla et muistan vaan väärin et ptr ois ollu kaks uniqueta kun katselin jonkun rhykkerin tms. videota.
Näyttäisi patch noteissa tuolla alempana olevan molemmat listattuna New Items and Tempering Recipes-kohdan alla:
Strike of Stormhorn - Unique Focus
Okun's Catalyst - Unique Focus
 
Diablo 4n rahoitusta taidetaan kohta leikata rajusti ja tiimiä siirretään seuraavaan peliin(tai potkitaan helvettiin studiolta), sillä tätä uusinta Seasonia on pelannut Steamissä vain 17k pelaajaa, kun edellinen season Peakkasi 44k pelaajaa.
Diablo 4 on kuoleman kierteesssä, enkä näe että mikään voisi sitä siitä enää nostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Diablo 4n rahoitusta taidetaan kohta leikata rajusti ja tiimiä siirretään seuraavaan peliin(tai potkitaan helvettiin studiolta), sillä tämä uusinta Seasoia on pelannut Steamissä vain 17k pelaajaa, kun edellinen season Peakkasi 44k pelaajaa.
Diablo 4 on kuoleman kierteesssä, enkä näe että mikään voisi sitä siitä enää nostaa.
Peli kaipaa oikeata kontenttia, eihän siitä muutu puutu.
 
Uudet pelaajat pääsevät kokeilemaan ilmaiseksi 4 päivää (ehkäpä sitten kokeilen).

1737716920119.png


Tieto löydetty sivulta
 
Diablo 4n rahoitusta taidetaan kohta leikata rajusti ja tiimiä siirretään seuraavaan peliin(tai potkitaan helvettiin studiolta), sillä tätä uusinta Seasonia on pelannut Steamissä vain 17k pelaajaa, kun edellinen season Peakkasi 44k pelaajaa.
Diablo 4 on kuoleman kierteesssä, enkä näe että mikään voisi sitä siitä enää nostaa.
Tarkoittat että season mikä alko samaa aikaa kun DLC tuli houkutteli enemmän pelaajia kun tämä missä ei tullu DLCtä samaa aikaa? Melko shokki.
Ja lisäksi kun just katoin steamchartin jonka mukaan 27k pelaamassa. Muutenkin kannattaa ehkä tutustua dataan pidemmällä ajalla.
Sitten sekin että tosta uupuu B.net sekä konsoliluvut.
 
Viimeksi muokattu:
Steamissa 27k ja kuinka paljon konsoleilla? Veikkaan että aika paljon. Joten kuolema on kyllä vahvasti liioiteltua. Itsellä ollut taukoa pari kk kun muut pelit vieneet kaiken ajan, mutta ehkä taas voisi herätellä uuden seasonin myötä 👍
 
Tuossa ilmaiskokeilussa on mukana kai tuo lisäosa, koska Battle netissä sitä mainostetaan "Free trial: Check out the Spiritborn class now!."
 
Tuossa ilmaiskokeilussa on mukana kai tuo lisäosa, koska Battle netissä sitä mainostetaan "Free trial: Check out the Spiritborn class now!."
Kyllä vaan, myös spiritborn testattavissa 28.1. saakka.
 
Jaaha, tuo ilmainen viikonloppu olikin aika erikoisesti toteutettu. Paitsi että se lisäosan stoori ja muut jutut eivät kuuluneet tuohon, tuo nyt olisi ollut OK rajaus, mutta kun tuo trial päättyy kun hahmo saavuttaa level 25:n. Tuohon törmää hitaammatkin pelaajat parissa tunnissa. Ehkä alkuperäistä kampanjaa voisi hetken aikaa pelata, jos ei peliä ole ollenkaan koskaan pelannut.

Oudon rajoittava rajaus mielestäni kun kyse kuitenkin always-online peli ja 4 vuorokautta alunperin muutekin olisi voinut pelata.
 
Parit vasta vähän pelanneen kysymystä. Diablo 3 on tuttu eli mitenkäs tässä menee tuo jalokivien päivitys?
Alemman luokan kiviä on pilvin pimein mutta voiko niitä tässä nelosessa hyödyntää miten? Suoraan ei mene niinkuin kolmosessa.
Ja toinen kysymys on obducitet, mistä niitä löytää kun oma paragon on joku 120 ja the pit 26 ei ainakaan ole tiputellut niitä.
 
Parit vasta vähän pelanneen kysymystä. Diablo 3 on tuttu eli mitenkäs tässä menee tuo jalokivien päivitys?
Alemman luokan kiviä on pilvin pimein mutta voiko niitä tässä nelosessa hyödyntää miten? Suoraan ei mene niinkuin kolmosessa.
Ja toinen kysymys on obducitet, mistä niitä löytää kun oma paragon on joku 120 ja the pit 26 ei ainakaan ole tiputellut niitä.
Parempia gemejä voi craftata gem fragmenteilla ja vanhoja gemejä voi salvagoida fragmenteiksi. Sekä fragmentteja että obduciteja saa farmattua todella hyvin infernal hordeista valitsemalla lopussa materiaaliarkun.
 
Nykyään vissiin ainoastaan?
Eikö tule enää inferal hordeista? (en ole lukenut niin tarkkaan patch noteja)

Tämä on muuten mun mielestä kiva seasoni, toki vähän biased mielipide, kun tykkään lähinnä pelata barbaarilla ja se on nyt kiva. Toki mikä tahansa classi on tällä hetkellä kiva, mikäli saa aikaan earthquakeja.
 
Lead class designer on tekemässä lähtöä Diablo nelosesta. Olikohan se sitten siinä? :grumpy:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Lead class designer on tekemässä lähtöä Diablo nelosesta. Olikohan se sitten siinä? :grumpy:

Justiinsa tuossa joku päivä tuli ihan mietittyä, että Diablo 4 tulee olemaan epäironisesti varmaankin viimeinen Blizzardin peli mihin tuli rahaa laitettua. En ole edes "Lisäriä" hankkinut.

Tehokkaasti ovat kyllä onnistuneet tappamaan kaikki pelinsä, kun miettii ettei ole edes mennyt 10 vuotta siitä kun tuli pelattua vielä World of Warcraftia (on/off), Diablo 3sta, StarCraft 2sta, Heroes of the Stormia ja satunnaista kortin lätkimistä Hearthstonessa :og:
 
Tiedoksi, että seasonin titlet saa auki tässä seasonissa pelkästään, että tekee destroyerin tehtävät:

destroyer.png
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Eli matematiikka on paskana noiden witchpowereiden tms osalta, koskee niitä joitain tiettyjä, mitä on aiemmissakin seasoneissa ollut ja on ollut samalla tavalla rikki.

Oliko nyt niitä tapauksia, missä tuleva damage lasketaan edellisten perusteella rekursiivisesti tai jotain, en muista kun tosi nopeasti vilkaisin tuota videota.
 
Justiinsa tuossa joku päivä tuli ihan mietittyä, että Diablo 4 tulee olemaan epäironisesti varmaankin viimeinen Blizzardin peli mihin tuli rahaa laitettua. En ole edes "Lisäriä" hankkinut.
Itse ostin nyt lisärin tähän seasoniin, kun otin julkasussa refundin.. hintakin on sisältöön nähden nyt sopivampi.

Eipä toi uusi classi nyt kovin mielenkiintoiselta vaikuta.

Levelöinti on entistäkin tyhmempää.. itemisaatio on helvetin tylsää alemmilla tasoilla. Rareillahan ei tee juuri mitään enää jonkun levun jälkeen

Skaalaus aika rankkaa .. alotat dungeonin ja saat pari levua sen aikana niin olet kusessa kun pääset pomolle, jollet löytänyt uutta gearia.. mitä alemmilla tasoilla et löydä.

Toki pelaan Expertillä.. ehkä Hard olisi vastaava kuin entinen Veteran, jossa skaalaus eteni ihan ok.

Ennen lvl 20 - 30 oli vaikeuksia, mutta geari ja statit tuntuu toimivan paljon paremmin kun levut etenee korkeammalle. Eli tuo item power säätö jotenkin hajotti <20 lvl.

No se voi olla kun stoori on läpästy nin tylsää season kontenttia ei taas paljon jaksakkaan :)
 
No eipä ollu kummoinen eventti, yhdessä illassa läpi..
Tunnissa, kiitos bugin jonka huomasin heti. Kun löydät cursed Lunar shrinen, heti bonarin loppumisen jälkeen mene takaisin shrinen tykö, sitten town portal kaupunkiin ja takaisin niin shrine on ilmestynyt uusiksi. Toimii ainakin 5 kertaa per shrine ja Lunar pointsit nousee nopeasti.
 
Diablo IV Patch Notes

2.1.2 Build #2221 (All Platforms)—February 18, 2025

https://news.blizzard.com/en-us/article/24171214/diablo-iv-patch-notes



SVR21D7N3N831739210541359.png


Earn Gifts of the Tree in Mother’s Blessing

https://news.blizzard.com/en-us/article/24175285/earn-gifts-of-the-tree-in-mothers-blessing

From February 18–February 25, while Mother’s Blessing is active, whenever you return your Grim Favors, you’ll also receive an additional Gift of the Tree cache.

In addition to your bonus Caches—while Mother’s Blessing is active—all players will earn 35% experience and 50% Gold at a (multiplicative) increased rate.
 
Viimeksi muokattu:
Väitteeni siitä että Diablo 4:n pyörii jo skeleton tiimillä sai vahvistuksen. Luvatusta vuosittaisesta laajennuksesta on luovuttu. Seuraava laajennus tulee joskus vuonna 2026.

 
Väitteeni siitä että Diablo 4:n pyörii jo skeleton tiimillä sai vahvistuksen. Luvatusta vuosittaisesta laajennuksesta on luovuttu. Seuraava laajennus tulee joskus vuonna 2026.


Tuollahan oli asialle mahdollinen selityskin alempana

Fergusson did not go into much detail about why the second expansion had been pushed, but did offer some clues earlier in the talk. Previously, Blizzard had announced an intention to release annual expansions, with Vessel of Hatred in 2024 and presumably a follow-up expansion in 2025. However, as Fergusson described during the talk, Vessel of Hatred ended up releasing a bit later than they had intended: 18 months after the initial launch of the game rather than 12.

Fergusson noted that this was because while the team generally works a season or two ahead of the current release, reacting to player feedback and necessary adjustments to live content resulted in resources being pulled temporarily from Vessel of Hatred, causing it to be delayed slightly internally from their original intentions and simultaneously pushing all other planned content back too.
 
Klaaniin iotech mahtuu. Pyyntöä klaaniin voi laittaa suoraan pelin kautta. :tup:
 
Onko jotain keinoa tehdä hahmo kestämään mustia lammikoita?

Poison ja shadow resistance on maksimi. Luulin että ne on shadow damagea, onko kukaa keksiny miten niihin lammikoihin ei kuole?
 
Tein omaa buildia:


Jos joku osaa auttaa miten tätä voisi parantaa, niin käy kommentoimassa ideoita?

/muokkasin kuvia vähän selkeämmäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Onko jotain keinoa tehdä hahmo kestämään mustia lammikoita?

Poison ja shadow resistance on maksimi. Luulin että ne on shadow damagea, onko kukaa keksiny miten niihin lammikoihin ei kuole?
Lisää damage resistancea ja healthia vaan. Tassets of the Dawning Sky on myös hyvä DoT-vahinkoa vastaan.

Ja en ole kyllä ihan varma, mitä tarkoitat mustilla lammikoilla. Jos ne ovat niitä punaisia, joita pomomatseissa tulee, niin luultavasti ne antavat debuffin, joka lisää otettua vahinkoa eksponentiaalisesti. Siinä tapauksessa niitä pitää vain välttää. On tosin yksi noitavoima, joka poistaa kyseisen debuffin.
 
Alottelin muuan ilta sitten XSX:llä kun Game pass ultimatesta sai poimastua. Eihän tää meinannut edes käynnistyä, joku 4. loggausyritys servuille vasta toimi sen jälkeen kun vielä kerran käynnisti pelin uusiksi. Jotain login failure virheilmotuskoodeja valkoisella ruudulla ihme tekstejä vaan mut silti loggas ja sen jälkeen on mennyt kivuttomasti. Ohan tää melkosen hyvä, mutta sekava ja miten tää eroo Diablo 3:sta ylipäätään? Ihan deja vu tulee kaikessa, mutta ihan menevää ja koukuttavaa "no jos nyt vielä vähän..." -mättöä toki. Mut sais ne kyllä jotain tälle tehä, en ois ikimaailmassa antanut itselleni anteeksi, jos tästä oisin jotain 100 € maksanut jostain ennakkoultimaattumversiosta :D
 
Alottelin muuan ilta sitten XSX:llä kun Game pass ultimatesta sai poimastua. Eihän tää meinannut edes käynnistyä, joku 4. loggausyritys servuille vasta toimi sen jälkeen kun vielä kerran käynnisti pelin uusiksi. Jotain login failure virheilmotuskoodeja valkoisella ruudulla ihme tekstejä vaan mut silti loggas ja sen jälkeen on mennyt kivuttomasti. Ohan tää melkosen hyvä, mutta sekava ja miten tää eroo Diablo 3:sta ylipäätään? Ihan deja vu tulee kaikessa, mutta ihan menevää ja koukuttavaa "no jos nyt vielä vähän..." -mättöä toki. Mut sais ne kyllä jotain tälle tehä, en ois ikimaailmassa antanut itselleni anteeksi, jos tästä oisin jotain 100 € maksanut jostain ennakkoultimaattumversiosta :D
Ite ostanu kalleimman ennakon ja samalla myös kaverille ja sit maksulliset skinit. Pelitunteja on arviolta jo kertynyt n.300 tuntia, että hyvin saanut rahalle käyttöä.
Uusinta seasoniaki tullu pelattua jo melkein joka viikonloppu, että yli 40 tuntia jo takana.

Tosi paljon parempi on nyt se kuin alussa. Kun nyt Pit-pelimoodi on järkevämpi, että sen jälkeen voi upgraida Glyphiä. Ennen tuo Pit oli tosi tyhmä, nyt se on niinku Greater rifts diablo 3:ssa ja nightmare dungeonit on niinku Diablo3:n riftejä.

Bountyt on sit Tree of whispers nimellä. Hiukan sekoittaa nuo kun pitäny nimetä eriksi, mutta äkkiä ne oppii muistamaan, että miten pelataan, kun muistelee Diablo 3:sta.

Sit tuossa on kaikkea muutaki tekemistä, mutta niitä ei tarvi pelata. Ne on semmosta että voi huvikseen joskus pelata jotaki. Vähäniinku Diablo 3:ssa joskus tehtii rainbow-goblin runeja tai jotain semmosta vähän eriä tai jotain uberia.
 
Ite ostanu kalleimman ennakon ja samalla myös kaverille ja sit maksulliset skinit. Pelitunteja on arviolta jo kertynyt n.300 tuntia, että hyvin saanut rahalle käyttöä.
Uusinta seasoniaki tullu pelattua jo melkein joka viikonloppu, että yli 40 tuntia jo takana.

Tosi paljon parempi on nyt se kuin alussa. Kun nyt Pit-pelimoodi on järkevämpi, että sen jälkeen voi upgraida Glyphiä. Ennen tuo Pit oli tosi tyhmä, nyt se on niinku Greater rifts diablo 3:ssa ja nightmare dungeonit on niinku Diablo3:n riftejä.

Bountyt on sit Tree of whispers nimellä. Hiukan sekoittaa nuo kun pitäny nimetä eriksi, mutta äkkiä ne oppii muistamaan, että miten pelataan, kun muistelee Diablo 3:sta.

Sit tuossa on kaikkea muutaki tekemistä, mutta niitä ei tarvi pelata. Ne on semmosta että voi huvikseen joskus pelata jotaki. Vähäniinku Diablo 3:ssa joskus tehtii rainbow-goblin runeja tai jotain semmosta vähän eriä tai jotain uberia.
300h? Mitä hittoa. Mulla on yli 300h jo PoE2 EA:ssa? Diablossa en uskalla edes katsoa paljon on tunteja. Tosin D4 varmaan tule enää koskettuakkaan PoE2 jälkeen.

E:308,2h näyttää PoE2 ja joulukuussa tullut uunista ulos.
 
300h? Mitä hittoa. Mulla on yli 300h jo PoE2 EA:ssa? Diablossa en uskalla edes katsoa paljon on tunteja. Tosin D4 varmaan tule enää koskettuakkaan PoE2 jälkeen.

E:308,2h näyttää PoE2 ja joulukuussa tullut uunista ulos.

PoE2 kiinnostelis myös, jos pitäis tiivistää parilla lauseella miten se on parempi / eroaa D4 niin miten kuvailisit? Kantsiiko siis hukata elämäänsä D4:een lainkaan?
 
PoE2 kiinnostelis myös, jos pitäis tiivistää parilla lauseella miten se on parempi / eroaa D4 niin miten kuvailisit? Kantsiiko siis hukata elämäänsä D4:een lainkaan?
Ainakaan itselle se ei ole sitä yhden napin painallusta tyyliin Diablo, että saat yyberukon, jolla koko kartta lahoaa yhdellä napautuksella. Toki tuossakin varmaan niitä saa, mutta itse etsityillä tavaroilla tuossa on haastetta. Hahmoille voi keksiä buildeja ihan miten lystää, kun skillit/puu ei ole sidottu luokkaan. Ainoa mikä on sidottu hahmoluokkaan on ascendancy -puu (tämäkin varmaan muuttuu matkan varrella?)
Veikkaisin, että tämä tuntuu myös huomattavasti haastavammalta, kun D4, että ei kannata alussa pelästyä, jos kuolee usein. Itselle tosta PoE2 tulee enemmän D2 vibat. En ole tosiaan itse koskenut D4 sen jälkeen, kun PoE2 EA julkaistiin, että kai se jotain kertoo. Ykkösosaa en ole edes pelannut, joten en mielestäni ole mikään fanipoika. Parempi peli vain kaikenkaikkiaan.

E: Suosittelen katsomaan jonkun beginners guiden kaikista noista mekaniikoista ja mitä tavaroille kannattaa tehdä jne. Itsellä ainakin alussa meni paljon kamaa myyntiin turhaan vaikka niistä olisi saanut tärkeitä päivitysmateriaaleja jne :)

E2: niin ja tuolla EA hinnalla saa pelinaisäistä valuuttaa. Stash tabeja, gem, waystone. Nuo ainakin kannattaa hommata.
 
Viimeksi muokattu:
ZR0WOJNUIKG21740529670998.png


Gilded Goblins Galore

https://news.blizzard.com/en-us/article/24177979/gilded-goblins-galore

From March 4, 10 a.m. PST—March 11, 10 a.m. PDT, a variety of Goblins are wreaking havoc across Sanctuary through every town and hovel.
The Goblins have multiplied like, well, Goblins.
As you progress through the Reputation track, you’ll increase your chances of cleaving them from their Treasure Bags.
Hunt them across every World Tier, in the Overworld and deepest dungeons, and across both Eternal and Seasonal Realms.
 
ZR0WOJNUIKG21740529670998.png


Gilded Goblins Galore

https://news.blizzard.com/en-us/article/24177979/gilded-goblins-galore

From March 4, 10 a.m. PST—March 11, 10 a.m. PDT, a variety of Goblins are wreaking havoc across Sanctuary through every town and hovel.
The Goblins have multiplied like, well, Goblins.
As you progress through the Reputation track, you’ll increase your chances of cleaving them from their Treasure Bags.
Hunt them across every World Tier, in the Overworld and deepest dungeons, and across both Eternal and Seasonal Realms.
Ompa huono homma kun on limited homma se tämä.

Tuo goblini joka hajaantuu kahdeksi, niin vaikuttaa aika jännältä.
 
Seuraava expansion viivästyi, nyt myös Seasonit alkavat viivästyä. Kuten aikiasemmin olen uumoillut, Diablo 4 menettänyt rahoitusta ja pyörii skeletontiimillä.

1740740598728.png
 
Glass half full tyypit sanois, että ehkä vihdoin keskitytään hieman laatuunkin.

Lähinnä siltä osin, ettei tuu pihalle päivityksiä jotka hajottaa asioita samalla kun korjaavat tai päivityksiä jotka ei edes korjaa sitä mitä pitäisi.
Toisaalta taas sitten ison season päivityksen kohdalla kuten toi mikä nyt viivästyi, voisi viivästys posin kautta ajateltuna tarkoittaa että sinne lykitään joku ylimääräinen QoL tai pari.

Eipä siinä, voit olla ihan oikeassa. Mistä sitä tietää.

Missäs muuten lisärin viivästymisestä juttua on ollut?
Mielestäni ylipäätään just äsken tuli eka tieto seuraavan lisärin aikataulusta, se joku random maininta jossain random konferenssissa.
Toisekseen juurihan eka lisäri tuli, eikä Diablossa nyt mitenkään joka vuosi semmosia paukutella. Historian valossa toista ei ole ennen tainnut edes olla, vai muistanko väärin. D3 Rise of the Necromanceria en oikein laskisi.
 
Glass half full tyypit sanois, että ehkä vihdoin keskitytään hieman laatuunkin.

Lähinnä siltä osin, ettei tuu pihalle päivityksiä jotka hajottaa asioita samalla kun korjaavat tai päivityksiä jotka ei edes korjaa sitä mitä pitäisi.
Toisaalta taas sitten ison season päivityksen kohdalla kuten toi mikä nyt viivästyi, voisi viivästys posin kautta ajateltuna tarkoittaa että sinne lykitään joku ylimääräinen QoL tai pari.

Eipä siinä, voit olla ihan oikeassa. Mistä sitä tietää.

Missäs muuten lisärin viivästymisestä juttua on ollut?
Mielestäni ylipäätään just äsken tuli eka tieto seuraavan lisärin aikataulusta, se joku random maininta jossain random konferenssissa.
Toisekseen juurihan eka lisäri tuli, eikä Diablossa nyt mitenkään joka vuosi semmosia paukutella. Historian valossa toista ei ole ennen tainnut edes olla, vai muistanko väärin. D3 Rise of the Necromanceria en oikein laskisi.
"Fergusson did not go into much detail about why the second expansion had been pushed, but did offer some clues earlier in the talk. Previously, Blizzard had announced an intention to release annual expansions, with Vessel of Hatred in 2024 and presumably a follow-up expansion in 2025. However, as Fergusson described during the talk, Vessel of Hatred ended up releasing a bit later than they had intended: 18 months after the initial launch of the game rather than 12."

Piti ilmeisesti tulla kerran vuoteen expansionia, mutta kun VoH myöhäistyi jo, niin ei ehdi tekemään tuota seuraavakaan aikataulussa.
 
  • Tykkää
Reactions: TML

Statistiikka

Viestiketjuista
284 808
Viestejä
4 890 619
Jäsenet
78 880
Uusin jäsen
Takkine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom