Diablo 4

Onko ketään vielä selvittänyt mihinkä aikaan noin suurin piirtein Suomen aikaa World Pomoja pitäisi tupsahdella linjoille? Nyt tasolla 45 eikä vieläkään ole koskaan samaan aikaan sattunut tulemaan, kun itse pelaillut. Ainoastaan niitä Legion draws near tai mitä lie eventtejä.
 
Onko ketään vielä selvittänyt mihinkä aikaan noin suurin piirtein Suomen aikaa World Pomoja pitäisi tupsahdella linjoille? Nyt tasolla 45 eikä vieläkään ole koskaan samaan aikaan sattunut tulemaan, kun itse pelaillut. Ainoastaan niitä Legion draws near tai mitä lie eventtejä.
Onko peli mennyt jo läpi? Niitä ei tule ennen endgamea. Joku 6-8h välein kai tulee?
 
Pikku vinkkinä muuten, jos pelaa PC:llä ja ei ole kavereita konsolilla, niin ottakaa se crossplay pois. Helpottaa lageihin aika hemmetisti.
Eikö tuossa ole se ongelma että sitten maailma on helpolla tosi tyhjä jos yrittäisi tehdä jotain random tyyppien kanssa vaikka helltiden aikaan, ja varsinkin PvP olisi kuollutta? Luimme varmaan saman ketjun redditistä tänään.
 
Tässä pelissä vituttaa suoraan sanottuna todella hidas levuttaminen ainakin näin yksin pelatessa. Necro tasolla 50, Rogue 74, ja nyt halusin kokeilla Druidia, joka nyt tasolla 40. Tympii käydä läpi samoja dungeoneita, joissa ei juuri monstereita ole lahdattavaksi, ja joita joutuu menemään ees- taas milloin minkäkin objektiivin takia. Sielläkin liikkuminen todella hidasta, koska hahmot tuppaavat olemaan aika laahustajia. Olisi edes NM dunkut heti saatavilla uudella hahmolla, kun yhdellä jo tarina on pelattuna läpi. Alkaa maistumaan jo nyt puulta. Alan miettimään paluuta Diablo 3:n pariin..
 
Viimeksi muokattu:
Onko muille tullut kesken pelaamisen sellainen eteen että koko ruutu menee kesken taistelun mustaksi paitsi hahmon ympärillä näkyy pieni ympyrän muotoinen valokeila eikä näe muutamaa metriä pidemmälle?
 
Onko muille tullut kesken pelaamisen sellainen eteen että koko ruutu menee kesken taistelun mustaksi paitsi hahmon ympärillä näkyy pieni ympyrän muotoinen valokeila eikä näe muutamaa metriä pidemmälle?

Joo o se on sellanen pomojen/eliteiden affixi, estää myös castimisen joillakin skilleil...
 
Saa mukavasti haastetta peliin kun tekee WT4 capstone dungeonin levelillä 60. :geek:

Tulihan sitä kuoltua tuossa dunkussa varmaan 15 kertaa, mutta sai jopa vähän pelata.
Bossissakin oli melkein tuurista kiinni meneekö läpi, kun riippu omalla sorcilla pitkälti siitä miten saa deep freeze ja ice armor cd:t osumaan oikeisiin kohtiin. Kaikkea kun ei saanut dodgettua.

En kyllä siitä tiedä onko tuossa WT4 pelaamisessa tuolla levelillä ihan kauheasti järkeä, mutta kokeillaan vielä hetki.
Mitä nyt hetken ehti dunkun jälkeen muuta sisältöä kokeilemaan, niin dps kyllä riittää kivasti mut aika herkästi sieltä tulee lähes one shottia välillä jos osuu ikävästi cc:t eikä saa unstoppablea päälle.
 
Saa mukavasti haastetta peliin kun tekee WT4 capstone dungeonin levelillä 60. :geek:

Tulihan sitä kuoltua tuossa dunkussa varmaan 15 kertaa, mutta sai jopa vähän pelata.
Bossissakin oli melkein tuurista kiinni meneekö läpi, kun riippu omalla sorcilla pitkälti siitä miten saa deep freeze ja ice armor cd:t osumaan oikeisiin kohtiin. Kaikkea kun ei saanut dodgettua.

En kyllä siitä tiedä onko tuossa WT4 pelaamisessa tuolla levelillä ihan kauheasti järkeä, mutta kokeillaan vielä hetki.
Mitä nyt hetken ehti dunkun jälkeen muuta sisältöä kokeilemaan, niin dps kyllä riittää kivasti mut aika herkästi sieltä tulee lähes one shottia välillä jos osuu ikävästi cc:t eikä saa unstoppablea päälle.

Ihan samat mietteet, ekan kerran tuntui jotain oikeaa haastetta pelissä näin SC pelaavana kun 54 roguella kävi koittaan tuota capstone dungeonia. Elias oli kuitenkin liian vahva ja oneshottasi niin luovutin.
 
Moti menee tähän jatkuvaan jäätymiseen. Textruurit tiputettu ultra -> high, joka auttoi vähän. Mutta silti tasaisin väliajoin tulee 1-5s jäätymisiä. Muilla asetuksilla ei tunnu olevan merkitystä, ihan sama missä kohti ovat. Jäätymistä tapahtuu ihan satunnaisissa paikoissa, joskus combatissa, joskus kävellessä kun ruudulla ei näy yhtään vihollista, joskus kesken dialogin ja pari kertaa jopa kesken ingame cutscenen. Syö peli-intoa ihan saatanasti kun kauheeta jäkittämistä. Missään betassa tai earlyssä ei ollut ongelmaa, peli pyöri sulavasti asetukset tapissa, mutta julkaisun jälkeen joku päivitys teki jotain ja nämä ongelmat alkoivat.

Foorumeilla näköjään muillakin vastaavaa ongelmaa, eikä kunnollista ratkaisua ole löytynyt.
 
Eikös tämä syönyt muistia valtavasti? Arvatenkin etenkin 16gb ei varmaan riittäisi.
En tiedä näytönohjaimen muistimäärästä sitten että mitä sen suhteen.
 
Diablo vaatii 8GB muistia. 16GB riittää mennen tullen.

Kuudella toista muistin käyttö ollut max. 13 gigaa, kun peli on ollut päällä. Yksi firefox tabi taustalla, sekin tietty vaikuttaa jo jonkun verran.

Tuskin tätä 8 gigalla ilman kunnon pätkimistä pystyy pelaamaan.
 
Tuskin tätä 8 gigalla ilman kunnon pätkimistä pystyy pelaamaan.
Kaveri kyllä pystyi, piti vaan tekstuurit heittää low tai medium.
Toki resona myös vain 1080p.

Muut osat oli 1070 + neliydin i5-4570.
Se että pre-20x0 Nvidialla saa pelissä FSR:n varmaan auttaa tilanteessa.

Ihan pätevältä peli kuitenkin edelleen näytti ja varsin pelattava kokemus.
 
Negro taitaa olla nelosaktissa menossa ja 50 - tullut häröiltyä sivutehtäviä jonkinverran.
 
Minkä tasoisia olitte, kun menitte tarinan lävitte?

Ite tasolla 45 ja menossa Act 3

Lvl 47 necromancer, nyt lvl 49 mutta aika pakkopullaltahan tämä maistuu ja levelöinti on todella hidasta vaikka vaihdoin WT2. Kaikki geari on pahasti alilevelöitynyttä kun ei tipu mitään järkeviä affixeja, vaikka power levelit ovat +100 nykyisiin verrattuna. Jotenkin puuttuu se "yksi dungeon vielä" -fiilis mitä D3:ssa parhaimmillaan oli.
 
Millä lvl porukka in siirtynyt wt4 niin että siellä myös pärjää? Cap dungeonin voi kantaa, mutta eipä siitä käytännössä ole hyötyä kun ei soolopeleissä pärjää hyvin.
 
Millä lvl porukka in siirtynyt wt4 niin että siellä myös pärjää? Cap dungeonin voi kantaa, mutta eipä siitä käytännössä ole hyötyä kun ei soolopeleissä pärjää hyvin.
No itse vedin juuri L60 sorcilla sen capstonen, mutta aika rajua oli. Kuolin varmaan 15 kertaa, kunnes pääsi vihdoin läpi.

Mitä nyt ehdin hetken tekemään WT4 sisältöä L60, niin kyllähän se aika tarkkaa puuhaa on. Pakko tosin sanoa että on se aika viihdyttävää, kun saa jopa vähän yrittää.

Enköhän sillä jatka siis, vaikka solona pelailen.
Toki alkuperäiseen kysymykseen vastaten, ehkä tätä ei lasketa pärjäämiseksi.
Damage riittää hyvin, mutta meinaa kyykätä aika helposti.

Luulisi että L65 on jo eri tarina.
 
Lvl 47 necromancer, nyt lvl 49 mutta aika pakkopullaltahan tämä maistuu ja levelöinti on todella hidasta vaikka vaihdoin WT2. Kaikki geari on pahasti alilevelöitynyttä kun ei tipu mitään järkeviä affixeja, vaikka power levelit ovat +100 nykyisiin verrattuna. Jotenkin puuttuu se "yksi dungeon vielä" -fiilis mitä D3:ssa parhaimmillaan oli.
Tuossa level 50 kohdalla kannattaa siirtyä WT3 eli suorittaa kampanja loppuun yms aktiviteetit. Mitä pidemmälle sitä venyttää sitä tuskaisempaa tulee. Vasta WT3:lla alkaa putoamaan sacred gearia ja kaikki kamat vaihtuu tunneissa uusiin. Jos levutat WT1&2 pitkälle yli lvl 50 alkaa monsterit skaalautumaan ohi, hommasta tulee tahmeaa ja xptä ei juuri tipu.
 
Tuossa level 50 kohdalla kannattaa siirtyä WT3 eli suorittaa kampanja loppuun yms aktiviteetit. Mitä pidemmälle sitä venyttää sitä tuskaisempaa tulee. Vasta WT3:lla alkaa putoamaan sacred gearia ja kaikki kamat vaihtuu tunneissa uusiin. Jos levutat WT1&2 pitkälle yli lvl 50 alkaa monsterit skaalautumaan ohi, hommasta tulee tahmeaa ja xptä ei juuri tipu.

Itselläni ainakin ongelmaksi on muodostunut että itse en enää ainakaan varmaankaan parempaa gearia mutta tuo dungeon joka aukaisee tuon t3 maailman niin se vika bossi vaan tappaa miltein instana. Paras suoritus ruguella on ollut että saanut 1/3 hippoja bossilta pois kun jo kuollut. Tuollainen geari
 
Millä lvl porukka in siirtynyt wt4 niin että siellä myös pärjää? Cap dungeonin voi kantaa, mutta eipä siitä käytännössä ole hyötyä kun ei soolopeleissä pärjää hyvin.

63 levuinen druidilla soolona, kun tein cap dugeonin. Hyvin on pärjännyt drudilla wt4:sessa. Kamaakin on tippunut, mikä helpottaa pelaamista.
 
Itselläni ainakin ongelmaksi on muodostunut että itse en enää ainakaan varmaankaan parempaa gearia mutta tuo dungeon joka aukaisee tuon t3 maailman niin se vika bossi vaan tappaa miltein instana. Paras suoritus ruguella on ollut että saanut 1/3 hippoja bossilta pois kun jo kuollut. Tuollainen geari


No voisit lyödä gemit kypärään, chestiin ja pöksyihin
 
Itselläni ainakin ongelmaksi on muodostunut että itse en enää ainakaan varmaankaan parempaa gearia mutta tuo dungeon joka aukaisee tuon t3 maailman niin se vika bossi vaan tappaa miltein instana. Paras suoritus ruguella on ollut että saanut 1/3 hippoja bossilta pois kun jo kuollut. Tuollainen geari


Buildiin muutosta sitten ainakin hetkellisesti jos ei muu auta. Löytyykö momentum key passive healia mistään itemistä, se on aika kova.
 
Itselläni ainakin ongelmaksi on muodostunut että itse en enää ainakaan varmaankaan parempaa gearia mutta tuo dungeon joka aukaisee tuon t3 maailman niin se vika bossi vaan tappaa miltein instana. Paras suoritus ruguella on ollut että saanut 1/3 hippoja bossilta pois kun jo kuollut. Tuollainen geari

Kuten yllä sanottiin niin buildi saattaa kaivata muokkausta ja ne itemien aspectit kannattaa lukea tarkkaan onko niistä itelle hyötyä. Roquella läpäisin tarinan lvl41 ja Nightmaren aukaisin lvl49 enkä ollut kertaakaan sepän luona käynyt (paitsi joku siihen liittyvä quest) eli tavarat oli päivittämättä (Unique jonka sai tarinan lopussa + pari legeä oli käytössä) ja olihan tuon Capstone dungeonin pomo aika paha - Nightmarea sitten pelailin jokusen tunnin, sain hyvää gearia mikä helpotti peliä merkittävästi ja nyt lvl58 tällä pystyy paikallaan seisomalla tappamaan Butcherista lähtien melkein kaiken, warppailemalla kaiken eli helpoksi muuttui hetkessä hyvien itemien ansiosta. Enkä ole erityisen hyvä näitä aRPG-pelejä pelaamaan, tarkoituksena oli tarina läpäistä mutta peli onnistui koukuttamaan niin jatketaan niin kauan kun on hauskaa.

Edit: vilkaisin youtubesta ja muistin väärin mikä bossi tuossa capstone dungeonissa olikaan ja se Kuraattorihan oli aika helppo kun roquella monia skillejä joilla väistää ne ennakoitavaissa olevat hyökkäykset mikä viitannee siihen, että sun buildista ne kenties puuttuu.
 
Minkä tasoisia olitte, kun menitte tarinan lävitte?
Level 46, WT1 ja pääsääntöisesti tuli kampanjaa mentyä, ehkä joku ~kymmenen-viistoista sivutehtävää siinä sivussa ja kampanjan jälkeen WT2 Capstone Dungeon ja suoraan WT3.

Millä lvl porukka in siirtynyt wt4 niin että siellä myös pärjää? Cap dungeonin voi kantaa, mutta eipä siitä käytännössä ole hyötyä kun ei soolopeleissä pärjää hyvin.
Level 63, kun sai ite vedettyä Capstone Dungeonin. Veikkaisin että turha sinne WT4 mennä, jos ei pääse ilman kantamista tuota Capstonea, ellei sitten kannettuna halua sielläkin mennä.
 
Itsellä menossa tällä hetkellä level 63 sorcerer. About level 50 olin kun meni kampanja läpi WT2 tasolla. Tällä nykyisellä buildilla korkein WT3 dungeon minkä päässyt läpi on ollut level 19, yleensä pari kertaa tulee kuoltua tuossa. Pariin päivään ei ole mitään uutta gearia tippunut että ois voinut mitään päivittää, pitää kokeilla level 21-22 dungeoneita seuraavaksi jos pääsisi läpi ja jos sieltä sais jotain kivempaa.

Kokeillut myös eri Skill Tree buildeja mutta omalla kohdalla todennut parhaaksi tämän "ice-buildin" missä panostettu gearin osalta siihen niin paljon kuin mahdollista.

Kunhan pääsee tuonne 70+ levelille niin sit voi alkaa Torment tasolla pelaamaan.

Diablo1.pngDiablo2.pngDiablo3.pngDiablo4.pngDiablo5.pngDiablo6.pngDiablo7.pngDiablo8.pngDiablo9.pngDiablo10.png
 
Eilen oli taas dev stream, kaikenlaista muutosta luvassa.
Ajankohdat eri asioille on erilaisia, osa oli ennen season 1 ja osa vasta season 2.
Itselle korostui nämä:

- NM dunkkuihin pääsee jossain kohtaa suoraan teleportilla
- Gemeistä tulee craft mastkuja ja sitten vaan craftaillaan gemei (season 2)
- Craft matskun limitit nousee korkeammalle kuin 9999 (jo ennen season 1)
- Toisin kuin sanottiin aiemmin, Lilith patsaiden renown pisteet myös (eikä vain bonarit) säilyy pysyvästi ja lasketaan renowniin pysyvästi
- Myös kartat jää auki pysyvästi sekä niistä renown pisteet, tosin waypointeista jää vain isot kaupungit

Noista parista vikasta, toisin sanoen jos on Lilith patsaat sekä kartat auki kokonaan niin saat joka seasonilla heti pari ekaa tasoa renownista joka alueella.
Joku Redditissä laskikin mitä vaatii loput tasot, tosin huomiona kuva olettaa että avasit kaikki wp:t sekä strongholdit. Tuossa kuva mitä vaatii enää jos kaikki kartat, patsaat, strongholdit ja wp:t on auki:

1686994154492.png

Tosi jees ja Rhykker ainakin sanoi että pätee jos tekee jo nyt, eikä vasta jos tekee season 1.
Tossa vielä Rhykkerin video missä käy läpi dev striimin asiat:




Edit: löyty yhteenveto, ja unohdin tuon ison että ne noteeraa resistien olevan vähän huono. Tähtäävät season 2 niille uudistusta.

 
Viimeksi muokattu:
Yllä oleva varmistaa aika hyvin, että tää on ihan polleen early access -mentaliteetilla julkastu peli.
Jotain gemien muuttamista craftimatskuks estimoidaan seasonille kaks? *pihinää nenästä*

Noh, ehkä seasonilla 10 + ekan lisärin jälkeen tässä alka olemaan jotain end gameltakin tuntuvaa.
 
Yllä oleva varmistaa aika hyvin, että tää on ihan polleen early access -mentaliteetilla julkastu peli.
Jotain gemien muuttamista craftimatskuks estimoidaan seasonille kaks? *pihinää nenästä*

Noh, ehkä seasonilla 10 + ekan lisärin jälkeen tässä alka olemaan jotain end gameltakin tuntuvaa.

Minusta tässä ei ole mitään early access elementtejä. Monta kattavaa betatestausta, suht onnistunut launch ja selkeästi ekan seasonin aikataulu.
 
Yllä oleva varmistaa aika hyvin, että tää on ihan polleen early access -mentaliteetilla julkastu peli.

Itse en ole tällaista havainnut. Omalla kohdallani lähes täysin bugiton ja erittäin viimeistelty peli, jota on ollut nautinto pelata. Ei mitään viitteitä Early Accessista.
 
En kyllä myöskään ole yhtään samoilla linjoilla.
Peli pyöri heti julkaisussa erinomaisesti ja bugeja oli omasta mielestä varsin vähän.
Harvinaista nykyään AAA peleiltä, vaikka niin typerää onkin että tälläinen julkaisu on jotenkin huikean ihmeellistä.
Sisältöäkin on rehellisesti sanottuna paljon, vaikea ymmärtää miten jotkut näkee sen ohueksi. Syvyys on sitten eri asia.

Se että muutetaan jotain pelimekaniikoita, meinaa vaan lähinnä sitä että suuri pelaajamassa näkee asian eri tavalla kuin suunnittelijat.
Ei tuossa ole mun mielestä mitään poikkeavaa.
 
Sisältöäkin on rehellisesti sanottuna paljon, vaikea ymmärtää miten jotkut näkee sen ohueksi. Syvyys on sitten eri asia.
No täähän se mielipiteissä erottava tekijä on.

Itelle peli näyttäytyy ja ennen kaikkea tuntuu ihan vaan muutamalta dungeon-pohjalta (eri läpäisyehtoineen) ja ehkä yhtenä-kahtena cellar-pohjana, joita on ihan häikäilemättä copypastettu pelin skaalaamiseksi "isoksi". Noita dungeoneita vois copypasteta minimieffortilla reilusta sadasta vaikka tuhanteen, eikä se musta kovinkaa hyvin "paksuntaisi" peliä, kun se olisi vaan aivan identtiseltä tuntuvan sisällön juoksemista all over again.
Tai no, siihenhän koko pelin end game nightmare-dunkkujen muodossa itse asiassa perustuukin - juostaan kirjaimellisesti ihan saatanan samoja luolia, joita on leveliltä yksi asti juostu.
Ite level 65 tms nyt ja puutuminen luoliin tapahtui jo jossain main quest linen lopulla ja siitä asti hampaat irvessä pitänyt näitä vääntää, eikä meinaa exeä huvittaa avata enää, kun levelaaminen on sen verta hidasta ja progression tunteen puuttuminen saa saman pahvin maistumaan entistä paskemmalta :D

Että ihan rehellisen vastavuoroisesti on vaikea ymmärtää ihmisiä jotka juoksee vaikka pelin kaikki escort-questit ja cellarit läpi ja aidosti ajattelee niistä, että wahuu onpa paljon sisältöä. Tai että oikeesti kymmenettä kertaa putkeen jossain dungeonissa joidenki kivipaasien ettiminen tuntuis aidosti hyvältä. Peli on aivan liikaa minimaalisia sekunneissa laskettavia fightejä, joita edistää helposti joku 3-10 minuutin downtime jonkun siirtymisen tai muun typerän venailun muodossa.
 
kampanjaa pelaan ja tuolla talon päällä on miekka jota ei saa
 

Liitteet

  • asd.jpg
    asd.jpg
    149,4 KB · Luettu: 160
  • asd12.jpg
    asd12.jpg
    176,5 KB · Luettu: 151
No täähän se mielipiteissä erottava tekijä on.

Itelle peli näyttäytyy ja ennen kaikkea tuntuu ihan vaan muutamalta dungeon-pohjalta (eri läpäisyehtoineen) ja ehkä yhtenä-kahtena cellar-pohjana, joita on ihan häikäilemättä copypastettu pelin skaalaamiseksi "isoksi". Noita dungeoneita vois copypasteta minimieffortilla reilusta sadasta vaikka tuhanteen, eikä se musta kovinkaa hyvin "paksuntaisi" peliä, kun se olisi vaan aivan identtiseltä tuntuvan sisällön juoksemista all over again.
Tai no, siihenhän koko pelin end game nightmare-dunkkujen muodossa itse asiassa perustuukin - juostaan kirjaimellisesti ihan saatanan samoja luolia, joita on leveliltä yksi asti juostu.
Ite level 65 tms nyt ja puutuminen luoliin tapahtui jo jossain main quest linen lopulla ja siitä asti hampaat irvessä pitänyt näitä vääntää, eikä meinaa exeä huvittaa avata enää, kun levelaaminen on sen verta hidasta ja progression tunteen puuttuminen saa saman pahvin maistumaan entistä paskemmalta :D

Että ihan rehellisen vastavuoroisesti on vaikea ymmärtää ihmisiä jotka juoksee vaikka pelin kaikki escort-questit ja cellarit läpi ja aidosti ajattelee niistä, että wahuu onpa paljon sisältöä. Tai että oikeesti kymmenettä kertaa putkeen jossain dungeonissa joidenki kivipaasien ettiminen tuntuis aidosti hyvältä. Peli on aivan liikaa minimaalisia sekunneissa laskettavia fightejä, joita edistää helposti joku 3-10 minuutin downtime jonkun siirtymisen tai muun typerän venailun muodossa.

Eipä tässä tule mietittyä minkälaisia dungeonit on. Riittää kunhan niitä on ja mahdollisimman korkeaa tieriä yrittää vetää. Buildin kasaaminen ja sitten parhaat statit. Siinä se on ja toimii parhaiten kuin koskaan ennen. Toki ei tämäkään tietenkään täydellinen ole.
 
No täähän se mielipiteissä erottava tekijä on.

Itelle peli näyttäytyy ja ennen kaikkea tuntuu ihan vaan muutamalta dungeon-pohjalta (eri läpäisyehtoineen) ja ehkä yhtenä-kahtena cellar-pohjana, joita on ihan häikäilemättä copypastettu pelin skaalaamiseksi "isoksi". Noita dungeoneita vois copypasteta minimieffortilla reilusta sadasta vaikka tuhanteen, eikä se musta kovinkaa hyvin "paksuntaisi" peliä, kun se olisi vaan aivan identtiseltä tuntuvan sisällön juoksemista all over again.
Tuo on kyllä täysin tossa. Tämä 100+ dugeonia on täysi kusetus. Tänään just vetelin uutta dungeonia, jossa en ole käynyt, niin johan näytti niin tutulta, mitä tullu vedettyä jo monta kertaa. Siihen kun vetää mukaan vaatimaton monsu galleria, niin samoja dunkkuja samoilla monsuilla jatkuvasti, vaikka pitäisi olla ns korkkaamaton dunkku. Todella heikko dungeon designi ja mielestäni jopa kusetus. Ei olla paljoa aikaa viittitty käyttää niidenkään suunnitteluun. Ihan yhtä hyvin voisi generoida noita loputtomasti lennossa. Noissa ei ole mitään taiteellista ja suunnitelmallista kädenjälkeä, muutamaa dunkkua lukuunottamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Peli pyöri heti julkaisussa erinomaisesti ja bugeja oli omasta mielestä varsin vähän.

Hassusti _ennen_ julkaisua, eli preorder ja open betoissa peli pyöri erinomaisesti oman talouden amd-mid-end-vehkeillä (5800x+6900xt, 7600x+7900xtx, molemmissa 32G muistia). Julkaisun jälkeen aivan valtava stutterfest, joka sitten korjattiin ekassa patchissa. :D
 
Noissa ei ole mitään taiteellista ja suunnitelmallista kädenjälkeä, muutamaa dunkkua lukuunottamatta

Joo, onhan tässä aika älyttömästi copy-pastea. Ja iso osa dungeoneista on just sellasia, joita ei jaksais ees juosta, kun löytyy monta eri reittiä ja vihuja tosi harvassa. Ja sitten, kun löydät harvat vihut, ne onkin ranged ja peruuttavat välittömästi kasasta, että saa juosta jokaisen perään yksitellen tappamaan.
 
Lvl61 trapper roguella world tier 4 auki ja kylläpäs on selviytymistä ainakin näin alussa ennenkuin gearia saa kasaan. Joutuu ihan kunnolla väistelemään. Hyvin on peli maistunut :interested:
 
TB Rogue lvl 70 ja alkaa olla jo vähän tylsistymistä ilmassa. End game kun tuntuu olevan vain Tree of Whispers, Helltide eventit, läpihuuto World Bossit (heti WT3:lle tultaessa bossi nurin ja WT4:n +90 lvl bossi nurin 60 - 70 lvl ryhmällä. Toki jotkut sooloaakin.) ja loputtomat samat NM Dungeonit, niin vähän tässä tuntuu että miksi noita tekisi. Siksi jotta voi toistaa samaa kontenttia loputtomiin ja saa pari Paragon pointtia ja ehkä jos oikein hyvin käy, välillä droppaa joku parempi itemi? Tuo itemien drop rate on jotenkin surkea, koska se ei tunnu olevan millään tavalla sidottu kontentin vaativuuteen ja noppa kauppiaaltakin saa 70 levelillä jotain 42 levelin legendarya??? Joo, tiedän että aRPG:t on tätä grindia ja miljuunien samojen mobien lanaamista loputtomiin, mutta ehkä oma mielikuva tällä kertaa oli että olisi jotain muutakin tuossa end gamessa.

Alku oli mukavaa ja joissain Act I bosseissa oli jopa mekaniikkoja ja alku gearilla joutui ihan pelaamaankin. Sittemmin peli muuttui yhä enemmän siihen suuntaan että seistään vain vihujen keskellä tai bossin vieressä ja hakataan nappeja sen enempää mekaniikoista (jos niitä edes oli) välittämättä. Kor Dragan Strongholdin bossi oli ihan haastava ali levelisenä, muut Strongholdit taisi olla läpsyttelyä. Kampanjan loppubossi oli ihan jees, koska sillä oli ihan mekaniikkojakin ja oli jotain haastetta. WT3 capstone dungeon ja bossi taisi olla läpihuuto, koska en edes muista niitä.

WT4 dungeon kolmistaan lvl 62 oli pelattavissa pl. näytön ulkouolelta tulleet one shot "puhallukset" tietyiltä mosilta. Bossi olikin sitten selkeä gear ja lvl checki. Vähän halvasti iso kasa koko areenan alueelle leviäviä one shotteja koko bossi. Säkällä meinasi mennä ekalla läpi, mutta sen jälkeen ei mitään mahkuja. Parin lvl 70 kantamana pääsin 63 levuisena tuon bossin läpi ja oli juuri niinkuin ajattelin, bossi vain suli paikallaan seisoneille 70 levuisille. WT4:lla (alueet on +73 lvl) ei sitten olekaan tullut mitään läheskään samanlaista kuin WT4 capstone dunkun bossi. Eli bossin jälkeinen WT4 kontentti ei ole mitenkän verrannollinen bossin one shot vaikeuteen ja WT4:lla voi huoletta huidella rankastikin alilevuisena, toki lämää tulee, mutta ei mitään cappi dunkun one shotteihin verrattavaa. Koska kantaminen WT4 bossin läpi vaivasi, nappasin pari asetta WT4:lta ja palasin WT3 keräämään renownit ja Paragornia. Juoksin yksin 65 levuisena WT4 capstone dunkun läpi ja silloin mobit olivat läpijuoksuja ja bossikin helppo, koska aiemmat one shotit olivat vain damagea. Bossilla oli mekaniikkoja, mikä on hyvä, mutta ehkä vähän tyhmästi pirusti päällekäin one shottaavia, mikä tekee hommasta alilevuiselle arpapeliä tai sitten pitää olla hyvä pelaaja.

Ehkä yleisesti kaipaisin monipuolisuutta ja mekaniikkoja noihin bossitappeluihin ja kontentiin yleisesti. Bosseille ei esim. mitään halpoja "kymmenen koko kentän kokoista one shottia" tai bossille 1000x lisää lifea ratkaisuja, vaan oikeasti mielenkiintoista pelattavaa. Ja palkinnoksi sitten joku fiksu droppi eikä mitään item power 500 palanen WT4:lla. Koska aRGP, niin monet tuntuu valittavan että lisää mosia pitää saada joka paikkaan. En oikein tiedä, itsellä ainakin sormet jo kouristelee kun joka paikassa on ihan riittävästi sitä lahdattavaa :) Pelimekaanisesti, audio visuaalisesti ja toimivuudeltaan ei ole ollut valitettavaa ja pelailu on ollut mukavaa. Mutta tosiaan alkaa olla minulle itselleni mielekkään tekemisen puutetta jo. Toki monelle se saman loputon toisto ja pisteen paremip geari kohti lvl 100 on se aRPG juttu, mutta itsellä ei varmaan riitä hermo siihen. Varmaan tässä renownit keräilen ja sitten odottelemaan seasoneita.
 
Jos viikon pelaamisen jälkeen ihmisillä tulee ähky, niin en tiedä minkä pelin luulitte ostavanne? Samalla kaikki ADHD pelaajat valittavat, kun vielä ei ole päässyt edes levelille 60 ja alkaa ahdistamaan. Eipä tässä voi kuin ihmetellä, että porukka jakso kehua peliä ensimmäisen viikon ja nyt se on kauheeta grindaamista, että saa gearia ja leveliä... :)

Diablo 3 muutaman tunnin pelanneena ei kyllä sekään lopulta tarjonnut mitään muuta, kun samoissa maisemissa pyörien ja graftaten parempia kamoja.
 
Kuten tuossa yllä jo kirjoitin, tiedän mitä nämä aRPG:t ovat ja loputon grindi ja saman toisto on niissä se juttu. Ei se yllätyksenä tullut. Luulin kuitenkin, että end gamessa olisi enemmän ja monipuolisempaa kontenttia ja yli päätään bosseihin (dungeonit ja muut) olisi panostettu enemmän ja ne olisivat olleet monipuolisempia. Ei tarvitse olla ADHD, että kahdessa viikossa on nähnyt kampanjan, ison kasan side questeja ja dunkkuja, world bossit, sekä Tree of Whispersin, Helltide eventit ja NM dungeonit, mitkä ovat sitä end gamea tällä hetkellä.

Mutta kuten jo sanoin, moni jaksaa tahkota samaa loputtomiin, itselle se alkaa tökkiä tietyn rajan jälkeen. Siksi uusi hahmokin vasta tulevalle seasonille. Peli on kuitenkin hyvä ja odottelen mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. Onhan tämä ollut pihalla vasta pari viikkoa, joten reilusti lisää kontenttia on varmasti tulossa.
 
Alku oli mukavaa ja joissain Act I bosseissa oli jopa mekaniikkoja ja alku gearilla joutui ihan pelaamaankin. Sittemmin peli muuttui yhä enemmän siihen suuntaan että seistään vain vihujen keskellä tai bossin vieressä ja hakataan nappeja sen enempää mekaniikoista (jos niitä edes oli) välittämättä. Kor Dragan Strongholdin bossi oli ihan haastava ali levelisenä, muut Strongholdit taisi olla läpsyttelyä. Kampanjan loppubossi oli ihan jees, koska sillä oli ihan mekaniikkojakin ja oli jotain haastetta. WT3 capstone dungeon ja bossi taisi olla läpihuuto, koska en edes muista niitä.
Joo, itellä eniten pännii kun vaikeustaso laskenut kun World Tier noussut, Nightmare paaaaaljon helpompi entä WT1 (WT4 ei kokemusta, hahmo lvl60). Dunkkujen/eventtien/jne bosseissa harmittaa kun moneen on selkeästi suunniteltu bossille phaset ja pitäs opetella ne ulkoa pärjätäkseen, mutta nyt riittää kun max 10s rämpyttää nappeja ja bossit on nurin.


Yleisesti ottaen huippu launchi tämä ollut teknisesti ja sisällöltään - Seasoneiden varaan peli suunniteltu ja Season 1 starttaa jo kuukauden päästä? Tokkopa sunnuntaipelaajalta tekeminen loppuu, HC-pelaajat ei puolestaan ole koskaan tyytyväisiä.
 
Itsekään en kyllä millään tavalla allekirjoita että tämä olisi ollut hyvä ja bugiton launchi. En pysty pelaamaan veljen kanssa lainkaan tiimissä koska jommallekummalle tulee kauheat rubberbandit ja +800ms latenssit. Mitään ongelmaa ei ollut betassa kun molemmilla koneilla pelailtiin betat tukka suorana, nyt peli on sitten kelvotonta kuraa.
Esimerkiksi jenkeissä on joillain operaattoreilla peli täysin pelikelvoton rubberbandaus sirkus, ja ilmeisesti peli onnistuu kaatamaan joitain reitittimiä.

 
Joo, itellä eniten pännii kun vaikeustaso laskenut kun World Tier noussut, Nightmare paaaaaljon helpompi entä WT1 (WT4 ei kokemusta, hahmo lvl60). Dunkkujen/eventtien/jne bosseissa harmittaa kun moneen on selkeästi suunniteltu bossille phaset ja pitäs opetella ne ulkoa pärjätäkseen, mutta nyt riittää kun max 10s rämpyttää nappeja ja bossit on nurin.

Itsellä taas alussa painat nappia ja bossi kuolee ja nyt levelillä 52 ja saa taistella että saa bossit kaatumaan.

Yleisesti ottaen huippu launchi tämä ollut teknisesti ja sisällöltään - Seasoneiden varaan peli suunniteltu ja Season 1 starttaa jo kuukauden päästä? Tokkopa sunnuntaipelaajalta tekeminen loppuu, HC-pelaajat ei puolestaan ole koskaan tyytyväisiä.

Olenko käsittänyt oikein että suunnitelmissa on resetti aina seasinin alussa?

Kuten tuossa yllä jo kirjoitin, tiedän mitä nämä aRPG:t ovat ja loputon grindi ja saman toisto on niissä se juttu. Ei se yllätyksenä tullut. Luulin kuitenkin, että end gamessa olisi enemmän ja monipuolisempaa kontenttia ja yli päätään bosseihin (dungeonit ja muut) olisi panostettu enemmän ja ne olisivat olleet monipuolisempia. Ei tarvitse olla ADHD, että kahdessa viikossa on nähnyt kampanjan, ison kasan side questeja ja dunkkuja, world bossit, sekä Tree of Whispersin, Helltide eventit ja NM dungeonit, mitkä ovat sitä end gamea tällä hetkellä.

Mutta kuten jo sanoin, moni jaksaa tahkota samaa loputtomiin, itselle se alkaa tökkiä tietyn rajan jälkeen. Siksi uusi hahmokin vasta tulevalle seasonille. Peli on kuitenkin hyvä ja odottelen mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. Onhan tämä ollut pihalla vasta pari viikkoa, joten reilusti lisää kontenttia on varmasti tulossa.

Taitaa kuitenkin olla että tämä peli on lähinnä suunniteltu casuaali pelaajille joita koko populaatiosta on varmaan 99%.
 
Viimeksi muokattu:
Olenko käsittänyt oikein että suunnitelmissa on resetti aina seasinin alussa?
Mitään resettiä ei ole tulossa. Pelissä on tällä hetkellä kaksi realmia, minne hahmon voi luoda:
- Hardcore realm
- Softcore realm

Seasonien alkaessa ilmaantuu kolmas (ja kai myös HC:lle oma eli neljäs) realm:
- Hardcore realm -> Seasonilla ei ole vaikutusta tämän realmin hahmoihin, pelailua voi jatkaa normaalisti, mutta hahmoilla ei voi kuitenkaan pelata seasonin kontenttia
- Hardcore Season realm -> Seasonin kontettia pelatakseen tähän realmiin tulee tehdä uusi hahmo. Sama toistuu joka Seasonilla
- Softcore realm -> Seasonilla ei ole vaikutusta tämän realmin hahmoihin, pelailua voi jatkaa normaalisti, mutta hahmoilla ei voi kuitenkaan pelata seasonin kontenttia
- Softcore Season realm -> Seasonin kontettia pelatakseen tähän realmiin tulee tehdä uusi hahmo. Sama toistuu joka Seasonilla

Osa aiemmin avatusta Renownista jää avatuksi myös Season puolelle. Olikohan Lilithin alttarit sekä kartta. Eli jos nuo on avannut, Seasonilla on pohjilla X määrä Renown expaa auki.

Kun Season on ohi:
Hardcore Season realm hahmot siirtyvät automaattisesti Hardcore realmiin
Softcore Season realm hahmot siirtyvät automaattisesti Softcore realmiin

Ilmeisesti myös menneen Seasonin kontentti, itemit, yms siirtyvät tässä vaiheessa kokonaan tai osittain osaksi normaali realmin kontenttia. Joku enempi tietävä korjatkoon meikeläisen väärät tulkinnat.

Taitaa kuitenkin olla että tämä peli on lähinnä suunniteltu casuaali pelaajille joita koko populaatiosta on varmaan 99%.
Itsekin olen tuota kasuaali lössiä ja siksi en jaksa hikoilla lähellekään level cappia tai hioa kamoja parhaisiin rolleihin. Tämä siksi, etten koe pelikokemustani mielekkäästi jos jauhan samoja dungeoneita päivästä toiseen vain muutaman prosentin tai mahdollisuuden tehdä sama dunkku hivenen vaikeampana, vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom