Diablo 4

Blizzard on kyllä jo useaan otteeseen toistanut, että P2W-systeemejä ei ole tulossa. Olisi aika iso PR-katastrofi toimia puheiden vastaisesti.
 
Täytyy kyllä sanoa etten ole mikään diablo guru mutta käsittääkseni varustepisteissä isompi pitäisi olla parempi. 675 vs 707. Tai sitten vaan jäätymis aika maksaa pirusti...

Diablo 4 - Iceheart Brais.png
 
Blizzard on kyllä jo useaan otteeseen toistanut, että P2W-systeemejä ei ole tulossa. Olisi aika iso PR-katastrofi toimia puheiden vastaisesti.
Exp Buustit, lisäarkut ja inventaariot, eivät ole P2W vaan QOL (Quality of Life). Eli noita voi ja myös tulee aivan varmasti mikromaksuilla peliin ilman että Blizzard syö sanojaan.
Eihän ESOssakaan ESO+aa pidetä Pay2Win.
 
Täytyy kyllä sanoa etten ole mikään diablo guru mutta käsittääkseni varustepisteissä isompi pitäisi olla parempi. 675 vs 707. Tai sitten vaan jäätymis aika maksaa pirusti...

Diablo 4 - Iceheart Brais.png
Tosiaan rollit tuovat eroja, mutta myös tuo että toista itemiä on upgradettu ja toista ei. Itemien vertailu tässä pelissä on ihan vitun puuduttavan tuskaista ja varsinki "roskalootti"rarejen läpikäynti, josta kuitenkin pelin parhaita itemeitä pystytään rakentamaan, on aivan helvetin perseestä.
 
Täytyy kyllä sanoa etten ole mikään diablo guru mutta käsittääkseni varustepisteissä isompi pitäisi olla parempi. 675 vs 707. Tai sitten vaan jäätymis aika maksaa pirusti...

Diablo 4 - Iceheart Brais.png

Noi on samaa tieriä, joten ei ton "paremman" kuuluiskaan olla parempi ja on vaan rollannut huonosti. Kannattaa sieltä asetuksista laittaa rastia ruutuun siihen, joka näyttää myös noi rollien minimit ja maksimit.

Ja mun käsittääkseni voit kyllä ton toisen upgradettaa seuraavalle tierille ja pitäis arpoa numerot uusiks. Seuraava tier on siis kai 725+. En tästä mene takuuseen, kun en ole moista koittanut, mutta näin internetissä sattui lukemaan.
 
Noi on samaa tieriä, joten ei ton "paremman" kuuluiskaan olla parempi ja on vaan rollannut huonosti. Kannattaa sieltä asetuksista laittaa rastia ruutuun siihen, joka näyttää myös noi rollien minimit ja maksimit.

Ja mun käsittääkseni voit kyllä ton toisen upgradettaa seuraavalle tierille ja pitäis arpoa numerot uusiks. Seuraava tier on siis kai 725+. En tästä mene takuuseen, kun en ole moista koittanut, mutta näin internetissä sattui lukemaan.
Diablo 4 - Iceheart Brais v1.png

No nythän se meni jännäksi, Ainoa joka on sama on tähti bonus. Näyttäisi että on isommassa pienemmät rolli arvot, tuntuu että on muokattu jossain päivityksessä. Eihän nyt rolli arvot voi pienentyä kun itemin arvo nousee, eihän? eihän?
 
Exp Buustit, lisäarkut ja inventaariot, eivät ole P2W vaan QOL (Quality of Life). Eli noita voi ja myös tulee aivan varmasti mikromaksuilla peliin ilman että Blizzard syö sanojaan.
Eihän ESOssakaan ESO+aa pidetä Pay2Win.

Olkoon kuinka QoL tahansa, nuo ovat silti P2W. Kaikki maksulliset ominaisuudet, jotka antavat jonkinlaista etua muihin pelaajiin verrattuna, ovat aina P2W.

En itsekäään sokeasti luota Blizzardin sanaan, mutta Blizzardilla ei myöskään ole varaa rikkoa lupauksiaan.
 
Tällainen kiva 2-handeri tuli baballe nightmare dungeon rewardina. Lähti Steel Grasp -skilli käyttöön, ja on oikein kätevä varsinkin partyssä pelaillessa, kun saa vedettyä mobeja samaan nippuun. Myös berserkeriä saa kivasti pitennettyä, kun jokainen vedetty mobi lisää berserkeriä Steel Graspin passive skillillä. :thumbsup:

1686517332848.png
 
Diablo 4 - Iceheart Brais v1.png

No nythän se meni jännäksi, Ainoa joka on sama on tähti bonus. Näyttäisi että on isommassa pienemmät rolli arvot, tuntuu että on muokattu jossain päivityksessä. Eihän nyt rolli arvot voi pienentyä kun itemin arvo nousee, eihän? eihän?
Taitaa armor rolli olla piilotettu, ei sen kummempaa.
 
Eilen löytyi buildi josta pidän tähän asti eniten, Lunging Strike + Hammer of the Ancients "Hammer of the Ancients quakes outwards, dealing 80% of its damage to enemies" unique affixin kanssa+ Death blow, kaikki iskee vähän samaan tyyliin ja vuorotellen mätkiessä noita kolmea vihut sulaa nopeiten mitä millään muulla tähän asti testaamalla buildilla. Iron Skin ja Challenging Shout vuorotellen takaa että barbaari kestää iskut. Upheaval on jotenkin liian hidas vs Hammer of the Ancients ja kun kerran tippui hyvä lege jossa tuo unique affixi niin toistaiseksi mennään tuolla buildilla. Tosin level vasta 42, joten geari vaihtuu edelleen tiheään. :lol:
 
Meni ostoon ja maistuu kyllä Diablolta hyvällä tavalla! Alun helppous yllätti ehkä. Nyt on barbaari jossain level 12 tienoilla ja mikään taistelu ei aiheuta mitään ongelmia vaan on täysin läpijuoksua. No, lukuunottamatta kun törmäsin johonkin level 20-monsuun joka sentään sai pistettyä vastaan. Mutta pysyykö WT1:llä vaikeus tällaisena, vai onko odotettavissa vaikeutumista? Vai pitääkö tässä laittaa WT2 suosiolla päälle saman tien että olisi jotain haastetta?
 
Meni ostoon ja maistuu kyllä Diablolta hyvällä tavalla! Alun helppous yllätti ehkä. Nyt on barbaari jossain level 12 tienoilla ja mikään taistelu ei aiheuta mitään ongelmia vaan on täysin läpijuoksua. No, lukuunottamatta kun törmäsin johonkin level 20-monsuun joka sentään sai pistettyä vastaan. Mutta pysyykö WT1:llä vaikeus tällaisena, vai onko odotettavissa vaikeutumista?

Vaikeutuu hieman 30-40 paikkeilla kun pääset pisteeseen jossa monsterit skaleevat yli sun gearin joka level ja joudut saamaan pari geari osaa että pääset samalle tasolle takaisin. Ei kummiskaan vaikeudu sen kummemmin ja campaign on aika läpijuoksua. Toki voit oman buildin tehdä sen verran huonosti että esim buildia vaihtamalla nopeutuu peli 3-4x. Roguet hyvä esimerkki.
 
Meni ostoon ja maistuu kyllä Diablolta hyvällä tavalla! Alun helppous yllätti ehkä. Nyt on barbaari jossain level 12 tienoilla ja mikään taistelu ei aiheuta mitään ongelmia vaan on täysin läpijuoksua. No, lukuunottamatta kun törmäsin johonkin level 20-monsuun joka sentään sai pistettyä vastaan. Mutta pysyykö WT1:llä vaikeus tällaisena, vai onko odotettavissa vaikeutumista? Vai pitääkö tässä laittaa WT2 suosiolla päälle saman tien että olisi jotain haastetta?
Wt2 tuli nostettua kun olin 30 levelinen, on todella helppoa pelaaminen. Muista upgradettaa kaikki itemit sekä sormukset 2 kertaa aina kun hommaat uuden, ne ei kuluta paljon materiaalia mutta auttaa paljon. Resistancea pitää olla sitten myöhemmin aika paljon gemeillä tehtynä.
 
Vaikeutuu hieman 30-40 paikkeilla kun pääset pisteeseen jossa monsterit skaleevat yli sun gearin joka level ja joudut saamaan pari geari osaa että pääset samalle tasolle takaisin. Ei kummiskaan vaikeudu sen kummemmin ja campaign on aika läpijuoksua. Toki voit oman buildin tehdä sen verran huonosti että esim buildia vaihtamalla nopeutuu peli 3-4x. Roguet hyvä esimerkki.

Ok, pitää ehkä testata WT2:ta. Ja tiputtaa sitten jos menee oikeasti vaikeaksi. En kaipaa mitään sellaista, että samaa bossia pitää kokeilla 20 kertaa, että menee läpi. Mutta edes pieni kuolemanpelko olisi kyllä hyvä olla mukana. Nyt ei ole ollut, mutta olen vasta todella alussa.
 
Ok, pitää ehkä testata WT2:ta. Ja tiputtaa sitten jos menee oikeasti vaikeaksi. En kaipaa mitään sellaista, että samaa bossia pitää kokeilla 20 kertaa, että menee läpi. Mutta edes pieni kuolemanpelko olisi kyllä hyvä olla mukana. Nyt ei ole ollut, mutta olen vasta todella alussa.
Pelasin itse WT1 pelin läpi druidilla ja ensimmäinen vaikea kohta tuli vasta Cathedral of Lightissa kun piti WT2:lla vetää se läpi että sai WT3 auki.
Siinä kohti piti säätää buildia ja tavaroita paremmin toisiaan tukeviksi.

Tosin WT3 ei sitten mitään kovin hankalia kohtia olekaan tullut, vaikka random-kuolemia joskus sattuu huolimattomuudesta. Seuraavaksi pitäisi koittaa jotakin dunkkua nightmarella miten pärjää.
 
Ok, pitää ehkä testata WT2:ta. Ja tiputtaa sitten jos menee oikeasti vaikeaksi. En kaipaa mitään sellaista, että samaa bossia pitää kokeilla 20 kertaa, että menee läpi. Mutta edes pieni kuolemanpelko olisi kyllä hyvä olla mukana. Nyt ei ole ollut, mutta olen vasta todella alussa.
Kampanjahan on tarkoitus toimia tutoriaalina peliin.
 
Ei mahtunut Iotechin porukkaan niin piti tehdä velipojan kanssa oma klaani. Tuholaistorjunta nimeltään jos joku kaipaa seuraa niin laittakaa hakemusta sitään, kaikki pääsee porukkaan. Itse sain eilen kampanjan päätökseen roguella ja avattua wt3 ja kylläpäs avautui kivasti koko peli!
 
Alkuperäinen kysymykseni olikin, että vaikeutuuko tämä jossain välissä. Eli päättelenkö oikein, että kampanjan jälkeen vaikeutuu?

Voit ihan itse päättää vaikeutuuko. Tulee nightmare dungeoneja jotka vaikeutuvat per taso ja sitten world levelin voit nostaa 3-4 joka vaikeuttaa peliä kaikin tavoin.

Vaikeus on kummiskin tässäkin pelissä vain gear check eli jos on huono gear/buildi niin kuolet ja jos ei niin mätkit eteenpäin. Mitään isoja bosse mekaniikkoja ei ole paitsi vikalla bossella pelissä.
 
Finnish Lurjukset-klaani on myös laitettu pystyyn Diablo 4:n puolelle. Jos nuo isommat klaanit alkavat olla täynnä, niin tuonne kyllä mahtuu.
 
Hmm, suoritin pari luolaa eilen, ja niiden viereen kartalla tuli vihreä merkki indikoimaan että luola on tehty. Nyt kun avasin pelin, niin mitään vihreitä merkkejä ei näy. Onko tämä bugi vai mitähän missaan?

Taitaa olla bugi:

 
Hmm, suoritin pari luolaa eilen, ja niiden viereen kartalla tuli vihreä merkki indikoimaan että luola on tehty. Nyt kun avasin pelin, niin mitään vihreitä merkkejä ei näy. Onko tämä bugi vai mitähän missaan?

Taitaa olla bugi:

Luki lisää niin ilmeisesti ominaisuus ja tarkoittaa ilmeisesti vain nykyisen session completion ja/tai että ei ole resetoinut.
Alla laajin selitys mitä löysin, mutta samaa väittivät muualla vihreästä merkistä.

 
Hmm, suoritin pari luolaa eilen, ja niiden viereen kartalla tuli vihreä merkki indikoimaan että luola on tehty. Nyt kun avasin pelin, niin mitään vihreitä merkkejä ei näy. Onko tämä bugi vai mitähän missaan?

Taitaa olla bugi:

Luolat resetoituu aina kun poistut pelistä. Hyvä niin, sillä tuo mahdollistaa paljon expaa tarjoavien luolien grindaamisen levelien keräystä varten.
 
Tuli tänään toisen kerran pelissä Butcher vastaan. Ekan kerran tuli kun olin lvl 7 ja tappoi mut laakista. Nyt kun olin LVL 57 niin tuli vastaan Nightmare Dungeonissa. Yllätyksekseni se oli ainakin Necromacerilla todella helppo. Juoksentelin vain ympyrää, ja minionit hakkasivat sen hengiltä. Pettymys olikin suuri, kun siltä ei pudonnut mitään hyvää.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tänään toisen kerran pelissä Butcher vastaan. Ekan kerran tuli kun olin lvl 7 ja tappoi mut laakista. Nyt kun olin LVL 57 niin tuli vastaan Nightmare Dungeonissa. Yllätyksekseni se oli ainakin Necromacerilla todella helppo. Juoksentelin vain ympyrää, ja minionit hakkasivat sen hengiltä. Pettymys olikin suuri, kun siltä ei pudonnut mitään hyvää.
Sama koskee luolien loppu bosseja. En ole kertaakaan tainnut saada edes legejä niiltä.
 
Täytyy kyllä sanoa etten ole mikään diablo guru mutta käsittääkseni varustepisteissä isompi pitäisi olla parempi. 675 vs 707. Tai sitten vaan jäätymis aika maksaa pirusti...

Diablo 4 - Iceheart Brais.png

Oot uppinut tuon matalemman base levelin, niin se on korkeampi kuin tuo korkeampi base level vakiona.

Uppaa tuo uus, niin se on heittämällä ohi.
 
Oot uppinut tuon matalemman base levelin, niin se on korkeampi kuin tuo korkeampi base level vakiona.

Uppaa tuo uus, niin se on heittämällä ohi.
Siis noi uppaukset ei siis toimikkaan niinkuin olen ymmärtänyt?
Jos kävisi niin että tämä kyseinen kappale tippuisi, 675 levelinä, siinä ei olisikaan samat arvo välit kuin tuossa upatussa versiossa?
 
Siis noi uppaukset ei siis toimikkaan niinkuin olen ymmärtänyt?
Jos kävisi niin että tämä kyseinen kappale tippuisi, 675 levelinä, siinä ei olisikaan samat arvo välit kuin tuossa upatussa versiossa?

Se uppaaminen vaan nostaa noita statteja vitusti. Uppaahan tuo 707 ilvl vaikka kolme-neljä kertaa, niin se on ihan saatanasti parempi kuin tuo sun vanha.
 
Tuo item power on se juttu mikä merkkaa. Kunhan se menee 725:n yli (kuten nyt meni neljännellä uppauksella), niin statsit nousee korkeimpaan luokkaan.
 
Tuo item power on se juttu mikä merkkaa. Kunhan se menee 725:n yli (kuten nyt meni neljännellä uppauksella), niin statsit nousee korkeimpaan luokkaan.
Tämä ja tietysti alkuperäiset base rollit. Itse ainakin tykkään pitää advanced item tooltipit käytössä niin näkee suoraa ne ranget.
 
Wt2 tuli nostettua kun olin 30 levelinen, on todella helppoa pelaaminen. Muista upgradettaa kaikki itemit sekä sormukset 2 kertaa aina kun hommaat uuden, ne ei kuluta paljon materiaalia mutta auttaa paljon. Resistancea pitää olla sitten myöhemmin aika paljon gemeillä tehtynä.
" They aren't just bad. They need to be 10-20* bigger to be as useful as something like reduced damage against close up enemies. They are totally broken and useless. "

Tuon perusteella resistancet olisi ihan järjettömän huonoja Diablo 4:ssa

edit: Lisätään kysymys tähän vielä, olen vielä WT3 level60 sorceressilla ja korkein nightmare dungeon taisi olla jotain lvl14 mikä meni läpi. Miten tuo logiikka menee Nightmare dungeon WT3 vs WT4 välillä, eli jos vaikka Tier8 Nighmare sigil niin onko dungeon/loot/viholliset samat molemmissa WT3 ja WT4 vai tapahtuuko tuossa jotain eroa? WT3:ssa toki se raja taisi olla Tier20 mutta just noiden aiempien kanssa jos niitä pelaisi WT4:n puolella (kun sinne joskus pääsee :) )
 
Viimeksi muokattu:
Onko sorcererilla oikeasti muuta hyvää buildia kuin ice shards loppu peliin?
 
" They aren't just bad. They need to be 10-20* bigger to be as useful as something like reduced damage against close up enemies. They are totally broken and useless. "

Tuon perusteella resistancet olisi ihan järjettömän huonoja Diablo 4:ssa

edit: Lisätään kysymys tähän vielä, olen vielä WT3 level60 sorceressilla ja korkein nightmare dungeon taisi olla jotain lvl14 mikä meni läpi. Miten tuo logiikka menee Nightmare dungeon WT3 vs WT4 välillä, eli jos vaikka Tier8 Nighmare sigil niin onko dungeon/loot/viholliset samat molemmissa WT3 ja WT4 vai tapahtuuko tuossa jotain eroa? WT3:ssa toki se raja taisi olla Tier20 mutta just noiden aiempien kanssa jos niitä pelaisi WT4:n puolella (kun sinne joskus pääsee :) )

Ei vaikuta world tier NM dungeoneihin. WT3 päällä ei vaan voi craftata kovin korkeita tierejä. Tier 20 taisi olla maksimi eli Johonkin lvl 78-79 pystyi tekemään WT3 sigileillä.
 
Ei vaikuta world tier NM dungeoneihin. WT3 päällä ei vaan voi craftata kovin korkeita tierejä. Tier 20 taisi olla maksimi eli Johonkin lvl 78-79 pystyi tekemään WT3 sigileillä.
Mutta WT4:ssä saa Ancestral tavaroita ja siinähän se on lvl70 alussa. Mietin jo että tuohan menisi loogisesti että WT3 Tier20 olisi sit just lvl70 ja sen takia niitä ei saisi WT3:ssa mutta ilmeisesti ei noin?
 
Mutta WT4:ssä saa Ancestral tavaroita ja siinähän se on lvl70 alussa. Mietin jo että tuohan menisi loogisesti että WT3 Tier20 olisi sit just lvl70 ja sen takia niitä ei saisi WT3:ssa mutta ilmeisesti ei noin?

Joo ymmärtääkseni tulee wt4 päällä ancestraleja > tier 20 myös
 
Eilen kun murjoin pelin tarinaa hieman eteenpäin, huomasin kun klaanissa joku jo valitteli että levelien kerääminen alkaa maistua puulta. Itsestä tuntuu että hidas pelitahti koska peliaikaa ei juurikaan ole (level 44 vasta, juuri eilen lahtasin Andarielin) pitää pelin kiinnostavana, joka ilta odottaa että lapset saa nukkumaan ja pelin päälle. Tuo Aspect of Ancestral Force – Hammer of the Ancients quakes outwards, dealing xx% of its damage to enemies on kyllä mukava modifieri, tekee Hammer of the Ancientista paljon paremman.
 
Arc lashilla itekin pelaillut, lvl 83 nyt. Ihan hyvin tekee damagea eikä tarvi Butcheriakaan karkuun juosta. Tippus nyt vaan se unique chest teleportille niin pääsis sitä testailee, mutta ei ole näkynyt.
 
arc lash "melee" buildi ja kripparianin firewall buildi on myös ihan hyviä

Ite pelannu Firewallilla. Juoksee dungut läpi ja jättää mobit palamaan perästä, välillä vähän novailee ja grilli kuumaksi... ihan hauska. Kripp versio kunnon tankki. Facetankkas +20lvl Butcherin NM dungussa Sorsalla.
 
Tänään 2 kertaa Butcher Veteran tasolla, molemmilla kerroilla tuli nokkaan level 50 barbaarilla.:oops: Myös eka world boss tuli pelattua, helppo mutta kestihän se tovin hakata.
 
Nonniin, tänään onkin sitten ollut jotain pientä häikkää yhteyksissä. Huomaa siitä, ettei skillit ensin aktivoidu millään, kunnes vähän myöhemmin aktivoituvat. Ja samalla characteri ilmestyy siihen paikkaan, jossa yritti skilliä aktivoida ekaa kartaa. Tapahtuu myös evadella, jolloin otat yleensä tupladamaget.
Evade toimii muutenkin aivan paskasti ja randomilla, joten tämä on mukava lisä.

Muutenkin menee hermot siihen, miten kauan peli päättää nappien pysyvän pohjassa sen jälkeen, kun on siitä jo irrottanut. Nämä super-sticky napit oli jo kolmosessa ja ne on näköjään myös tässä.
Samaten peli luulee jatkuvasti että hyökkään shifti pohjassa jonkun random mosan kimppuun, vaikka shiftiä ei ole harkinnutkaan painavansa tai hiirtä lähellekään vihua liikuttanut.

Ei ole oikein hirveästi vielä ehtinyt panostaa pelaamiseen, vaikka halua löytyy. Hiukan päälle 30 leveliä saatu, yksi lege pudonnut ja kaikki kamat aivan surkeita. Silti nautin melkein joka hetkestä.
Tämä enemmän ykkösen ja kakkosen taiteellinen tyyli on kyllä nappiveto kolmosen sarjakuvamaisuuteen ja kliseisiin verrattuna.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 765
Viestejä
4 495 582
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom