Datatronic / Aina hyvä hinta ja vielä parempi palvelu. Tavoitteena paras.

Pystyykö noista Datatronic -1, tukkurilla 2 päättelemään jotain, koska tilattu tuote liikkeessä? Meneekö tuo ensimmäinen nollaan kun tuote on varastossa? PuhNumero toki otettiin maksaessa mutta millä aikataululla siitä saapuneesta sitten ilmoitetaan...
 
Onko tietoa milloin Montech HS02 koteloa on tulossa Suomeen? Netti on väärällään arvosteluja, mutta mistään kaupasta ei tuota tunnu vielä löytyvän. On kyllä yhtä tuskaa uuden PC:n hankkijalla, kun komponentteja on tulossa paitsi että ei ja sitten vielä valinnan vaikeudet, ja uusi ATK olisi kuitenkin jossain vaiheessa saatava käyttöönkin :tdown:
Hei, tukkuri on nämä listannut mutta toimitusaika on avoin
 
Pystyykö noista Datatronic -1, tukkurilla 2 päättelemään jotain, koska tilattu tuote liikkeessä? Meneekö tuo ensimmäinen nollaan kun tuote on varastossa? PuhNumero toki otettiin maksaessa mutta millä aikataululla siitä saapuneesta sitten ilmoitetaan...
Hei, jos saldo on esimerkiksi se -1 ja sitten se muuttuu 0 tai vaikka 5, niin silloin tuote on tullut varastoomme
 
Olen tilannut Datatronicista useamman kerran. Nyt tuli ensimmäinen huono kokemus. Aiemmilla kerroilla tilasin tavaraa jota löytyi varastosta, nyt tilasin tavaraa mitä oli väitetysti tukkurilla varastossa.

- Tein tilauksen 16.4.
- Arvio toimitusajasta oli aluksi 3-10 päivää.
- Sittemmin toimitusaika tarkentui 24.4.:ksi
- Seurasin toimitusaika-arviota ja kun se ei muuttunut, luulin että tuote on postissa matkalla minulle
- Kun toimitusaika-arvio ylittyi reippaasti eikä mitään päivitystä kuulunut, kyselin tuotteen perään. Sain kuulla ettei se ollutkaan vielä edes lähtenyt tukkurilta liikkeelle. Sain uuden arvion sähköpostitse. Tämäkin arvio ylitettiin ilman että kukaan otti minuun yhteyttä.
- Odotin uuden aika-arvion yli ja sitten kyselin uudelleen tuotteen perään. Sain kuulla ettei tuote vieläkään ollut lähtenyt tukkurilta.
- Peruutin tilauksen nyt 6.5., eli 20 päivää tilauksen tekemisen jälkeen (vaikka toimitusajaksi luvattiin 3-10 päivää)

En kyllä tykkää tällaisesta dropshipping-kulttuurista missä myydään tavaraa jota kenelläkään ei oikeasti ole, valehdellaan varastosaldoja, eikä päivitetä asiakkaalle tilannetta oma-aloitteisesti.
 
Tervehdys. Tilasin konepaketin osana jokunen viikko sitten 9950X3D:n. Silloin sitä oli saatavilla normaalisti ja tilauksellakin näkyi "varattuna tilaukselle". Seuraavalla viikolla se muuttui "ei saatavilla", jolloin puhelimessa vakuutettiin, että löytyy hyllystä, ei ongelmaa. Sen jälkeen tuli meili, että eipä olekaan, mutta tulee pian. Nyt status on taas "ei saatavilla". Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? Mun suuntaan ei ole kukaan ollut proaktiivisesti yhteydessä missään vaiheessa.

Tilaus: OIGKRMNLB
 
Tervehdys. Tilasin konepaketin osana jokunen viikko sitten 9950X3D:n. Silloin sitä oli saatavilla normaalisti ja tilauksellakin näkyi "varattuna tilaukselle". Seuraavalla viikolla se muuttui "ei saatavilla", jolloin puhelimessa vakuutettiin, että löytyy hyllystä, ei ongelmaa. Sen jälkeen tuli meili, että eipä olekaan, mutta tulee pian. Nyt status on taas "ei saatavilla". Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? Mun suuntaan ei ole kukaan ollut proaktiivisesti yhteydessä missään vaiheessa.

Tilaus: OIGKRMNLB
Hei,
Kaikki tilaamanne komponentit ovat varattuna teille.
Tilauksenne on kasausjonossa ja lähetämme tilauksenne mahdollisimman pian.
 
Olen tilannut Datatronicista useamman kerran. Nyt tuli ensimmäinen huono kokemus. Aiemmilla kerroilla tilasin tavaraa jota löytyi varastosta, nyt tilasin tavaraa mitä oli väitetysti tukkurilla varastossa.

- Tein tilauksen 16.4.
- Arvio toimitusajasta oli aluksi 3-10 päivää.
- Sittemmin toimitusaika tarkentui 24.4.:ksi
- Seurasin toimitusaika-arviota ja kun se ei muuttunut, luulin että tuote on postissa matkalla minulle
- Kun toimitusaika-arvio ylittyi reippaasti eikä mitään päivitystä kuulunut, kyselin tuotteen perään. Sain kuulla ettei se ollutkaan vielä edes lähtenyt tukkurilta liikkeelle. Sain uuden arvion sähköpostitse. Tämäkin arvio ylitettiin ilman että kukaan otti minuun yhteyttä.
- Odotin uuden aika-arvion yli ja sitten kyselin uudelleen tuotteen perään. Sain kuulla ettei tuote vieläkään ollut lähtenyt tukkurilta.
- Peruutin tilauksen nyt 6.5., eli 20 päivää tilauksen tekemisen jälkeen (vaikka toimitusajaksi luvattiin 3-10 päivää)

En kyllä tykkää tällaisesta dropshipping-kulttuurista missä myydään tavaraa jota kenelläkään ei oikeasti ole, valehdellaan varastosaldoja, eikä päivitetä asiakkaalle tilannetta oma-aloitteisesti.
@Datatronic

Oisko aika parantaa sitä kommunikaatiota? Näitä tuntuu tulevan aina silloin tällöin ja nämä pitää hoitaa paremmin.

Käytte läpi viivästyneet tilaukset ja varmistatte että se oikeasti lähtee sieltä tukkurilta ja kommunikoitte selvästi asiakkaalle tilanteesta. Ei ole reilua, että asiakas kyselee missä mennään eikä saatu arvio pidä paikkaansa alkuunkaan
 
Mikä mahtaa olla tämän tilauksen tila, 7-10pv oli arvio nyt mennyt noin 2.5 viikkoa tilauksesta. VNRPRJWHU
 
Tervehdys. Tilasin konepaketin osana jokunen viikko sitten 9950X3D:n. Silloin sitä oli saatavilla normaalisti ja tilauksellakin näkyi "varattuna tilaukselle". Seuraavalla viikolla se muuttui "ei saatavilla", jolloin puhelimessa vakuutettiin, että löytyy hyllystä, ei ongelmaa. Sen jälkeen tuli meili, että eipä olekaan, mutta tulee pian. Nyt status on taas "ei saatavilla". Miten tähän nyt pitäisi suhtautua? Mun suuntaan ei ole kukaan ollut proaktiivisesti yhteydessä missään vaiheessa.

Tilaus: OIGKRMNLB
Hei

Näitä prosessoreita saapuu huomenna 20 kpl. Pahoittelemme viivästystä :(
Edit: Tosin sinun tilauksellesi prosessori oli jo ollut ja kone on lähetetty eilen. Mutta yllä oleva muille tiedoksi, että prossuja saapuu hyvä kasa taas.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tilaus on viivästynyt jo todella pahasti ja hinta on laskenut, niin voiko hintaa laskea siihen mikä se on nyt? Tai pitäisikö perua tilaus ja ostaa heti uudestaan sama?
Kyllä voidaan muuttaa hintaa, laita vaan aspaamme viestiä. Aspa on nyt hyvässä kunnossa ja vastaukset pitäisi tulla nopeasti.
 
Useista täällä kritisoiduista ongelmakohdista pääsee eroon palkkaamalla lisää henkilökuntaa.
Meillä aloitti uusi kolleega jonkin aikaa sitten ja nyt kun kaikki on sisään ajettuna niin näyttäisi, että aspa ja konekasaus sekä tilaustoimitukset ovat hyvässä vaiheessa.

Suurin ongelma on tämä, että me tilaamme jotain ja tukkuri ei syystä tai toisesta toimita sitä ja näiden seuraaminen on tosi manuaalista ja hankalaa. Eli ongelma ei meille aina kovin nopesti ilmene. Tähänkin kyllä aiotaan parantaa järjestelmätukea.
 
@Datatronic

Oisko aika parantaa sitä kommunikaatiota? Näitä tuntuu tulevan aina silloin tällöin ja nämä pitää hoitaa paremmin.

Käytte läpi viivästyneet tilaukset ja varmistatte että se oikeasti lähtee sieltä tukkurilta ja kommunikoitte selvästi asiakkaalle tilanteesta. Ei ole reilua, että asiakas kyselee missä mennään eikä saatu arvio pidä paikkaansa alkuunkaan
Juuri nämä tilanteen jossa tuotetta ei tulekaan niin ovat meille ne hankalimmat ja tähän ei kovin hyvää järjestelmätukea ole. Tätä pitäisi kehittää. Aspa on kuitenkin nyt tikissä kun henkilökuntaa on enemmän.
 
Olen tilannut Datatronicista useamman kerran. Nyt tuli ensimmäinen huono kokemus. Aiemmilla kerroilla tilasin tavaraa jota löytyi varastosta, nyt tilasin tavaraa mitä oli väitetysti tukkurilla varastossa.

- Tein tilauksen 16.4.
- Arvio toimitusajasta oli aluksi 3-10 päivää.
- Sittemmin toimitusaika tarkentui 24.4.:ksi
- Seurasin toimitusaika-arviota ja kun se ei muuttunut, luulin että tuote on postissa matkalla minulle
- Kun toimitusaika-arvio ylittyi reippaasti eikä mitään päivitystä kuulunut, kyselin tuotteen perään. Sain kuulla ettei se ollutkaan vielä edes lähtenyt tukkurilta liikkeelle. Sain uuden arvion sähköpostitse. Tämäkin arvio ylitettiin ilman että kukaan otti minuun yhteyttä.
- Odotin uuden aika-arvion yli ja sitten kyselin uudelleen tuotteen perään. Sain kuulla ettei tuote vieläkään ollut lähtenyt tukkurilta.
- Peruutin tilauksen nyt 6.5., eli 20 päivää tilauksen tekemisen jälkeen (vaikka toimitusajaksi luvattiin 3-10 päivää)

En kyllä tykkää tällaisesta dropshipping-kulttuurista missä myydään tavaraa jota kenelläkään ei oikeasti ole, valehdellaan varastosaldoja, eikä päivitetä asiakkaalle tilannetta oma-aloitteisesti.
Tämä on kyllä mennyt selvästi tosi pieleen.
Selvittelin tätä ja kyse on varmaankin WD red levy, koska siinä peruutus ja tilausaika täsmäisi. Tuote tosiaan saapui vasta eilen. Tämä tukkuri on meille pieni toimittaja ja tilaus tehdään melko harvoin tälle tukkurille, jotta rahti on järkevä ja tukkurikin vielä sijaitsee melko kaukana tuolla itä-euroopassa. Tuossa olisi pitänyt olla arvio 5-10 päivää tosin mutta olen nyt pyytänyt vaihtamaan tämän toimittajan kohdalla tilaustavaran 8-15 päivään. Silloinkaan se ei olisi nyt tässä tapauksessa riittänyt, mutta nyt on ollut huomattavasti normaalia huonompi onni tilauten ajotusten ajoitusten kanssa.

Varastosaldo on siis tukkurilla ollut ihan oikein eli tuote on ollut saatavilla. Toki tuote ei ole ollut meillä.
 
Huoh mikäs tämän tilanne 221,90 € | Asrock B850 Steel Legend WiFi AMD B850 Pistoke AM5 ATX

CPU saapuu tänään niin olisi kiva saada tuo emo tilattua pikimiten kun se on ainoa osa mikä uupuu.
Tässä on ollut myös poikkeavan huono säkä. Meillä on pienehkö määrä tilauksia sen takia jumissa ja joita selvitellään, koska yksi melko iso Saksalainen tukkuri on hakeutunut saneeraukseen ja he eivät ole saaneet lähettää mitään. Tätä emolevyä on tilattu muualta ja korvaava lähetys pitäisi saapua ensiviikon ihan alkupuolella.
 
Tässä on ollut myös poikkeavan huono säkä. Meillä on pienehkö määrä tilauksia sen takia jumissa ja joita selvitellään, koska yksi melko iso Saksalainen tukkuri on hakeutunut saneeraukseen ja he eivät ole saaneet lähettää mitään. Tätä emolevyä on tilattu muualta ja korvaava lähetys pitäisi saapua ensiviikon ihan alkupuolella.

Kiitos ei tarvi enää, tilasin muualta vaikka ~10€ tuli lisää hintaa. Ei vain jaksanut enää odotella ja kuunnella selityksiä tyyliin "Ensi viikolla tulee".

En voi kyllä suositella teiltä kenekään tilaamaan mitään jollei jotain tuotetta ole varastossa +3kpl.
 
Varastosaldo on siis tukkurilla ollut ihan oikein eli tuote on ollut saatavilla. Toki tuote ei ole ollut meillä.
Oma epäilykseni on, että tukkurilla ei ole ollut tuotetta vaan he ovat tilanneet sen jostain muualta, ja siksi toimitus olisi kestänyt. Mitään en näistä toimitusketjuista tiedä, mutta tällaista toimintatapaa epäilen siksi koska näitä ihan vastaavia ongelmia on sattunut enemmänkin muiden liikkeiden kanssa juurikin ostaessa tavaraa mitä ilmoitetaan olevan tukkurin varastossa. Esimerkiksi Verkkokauppa.comista yritin ostaa samaa WD Red levyä teidän jälkeen. Verkkokauppa.com ilmoitti "Lähetettävissä: heti" ja varastosaldo näkyi yli 20. Tilauksen jälkeen tilaus sieltäkin jäi vain jumiin tilaan "odottaa tuotteita" ja peruin lopulta senkin tilauksen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
276 762
Viestejä
4 766 607
Jäsenet
77 519
Uusin jäsen
ternyl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom