Cyberpunk 2077

Mutta onko ne täydelliset tiedot jo mitä tuo päivitys sisältää kun yhdeltä sivulta sai tämmöistä tietoa

Latest - Update 1.2 Patch Notes Coming Soon CD Projekt Red has released more information on when you can expect to hear more on Update 1.2

 
Eikös tuossa sanottu, että autojen liikennekäytökseen tulee muutoksia? Ehkä se on alustusta poliisien paremmalle tekoälylle, niistä kun ei ole paljon hyötyä, jos ne juuttuvat autolla liikenneruuhkaan parin korttelin päässä.
En kyllä löydä mistään että npc autoihin olisi tulossa mitään muutoksia. Voihan toki olla että yllättävät vielä ja ovat esitelleet ekaksi niitä pienempiä muutoksia?
 
No se on selvä et alkuperäset suunnitelmat oli huomattavasti isommat mitä lopputuloksen suhteen päädyttiin noitten life pathien suhteen. Eiköhän jokasen montaasi pitänyt olla edes jokseenkin pelattavissa, mutta typistettiin sit tollaseen helvetin kankeeseen cutsceneen jonka jälkeen pitäs olla pelaajana sellanen fiilis et tuntis sen vieressä hölöttävän kaverin paremminkin. Ei vaan toisaalta toimi alkuunkaan ja oiskin melkeen sama et peli alkais siitä ekasta tehtävästä mikä on jokaselle alulle sama.

Jep. Tuon alun montaasin olisi kyllä mielellään pelannut läpi sen sijaan, että sen näki vain videona ja tuon myötä tosiaan suhde niihin hahmoihin joiden kanssa hommia teki olisi voinut olla paljon syvemmän tuntuinen kuin mitä se nyt oli.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Pakkohan nuo tulevat dlc:t on oltava ilmaisia, eivät varmasti uskalla lähteä rahastamaan kaiken tapahtuneen jälkeen. Hyvä juttu että yrittävät korjata todella pahasti puuttellista peliään.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Pelkkien yt-linkkien postaaminen ei ole mitään oikeaa keskustelua, varsinkin kun tuo jannu lukee videolla vain ääneen postauksia Redditistä. Tässä nyt lyhkäisesti sisällöstä, ettei muut joudu tuhlaamaan varttia tähän ripuliin:

  • Näissä vuodoissa ei ollut oikeastaan mitään oikeaa lisätietoa DLC:stä. Joku oli bongannut Epic storesta tulevien lisien määrän pudonneen 18:sta 10:een, mutta eihän tuo meinaa mitään, jos niiden sisällöistä ei ole tarkempaa tietoa.
  • Spekulointia maksullisista DLC:stä, näitä ilmeisesti tulossa yht. kolme (nämä siis kaiketi isompia expansion packeja, vrt. W3). Ei aikatauluja.
  • CDPR julkaisee jotain aikataulua ilmeisesti 30.3. (en löytänyt tälle edes mitään virallista vahvistusta)

Free DLCs:
  • Ripperdocs Expansion
  • Body Shops Expansion
  • Fashion Forward Expansion
  • Gangs of Night City
  • Body of Chrome
  • Rides of the Dark Future
  • The Relic
  • Neck Deep
  • Night City Expansion
 
Olihan Witcher 3:eenkin paljon ilmaista lisäkamaa, asusteita, questeja ym. kilkettä. Kahdesta isosta lisäosasta sai pulittaa rahaa.. DLC on ilmaista, expansionit maksavat.
 
Eilen pääsin pelin PC-version loppuun asti 45 pelitunnin jälkeen ja mietin vain, että mitä on ne paljon puhutut bugit, jonka takia tämä peli on pelikelvoton...:confused: Itselleni tuli vastaan tasan tarkkaan 1 sen verran iso bugi, että sen takia joutui pelaamaan uudestaan edellisestä savetuksesta, kun kerran 1 vihulainen onnistui jotenkin pääsemään sisään ovettomaan rakennukseen ja sitä ei saanut sieltä mitenkään enää listittyä. Muut bugit olivat niin pieniä graafisia bugeja, etteivät omaa pelikokemusta häirinneet millään tavalla. Mielestäni tämä peli oli yksi parhaimmista peleistä mitä olen pelannut: alussa vähän sekava, mutta kun pääsi hommaan sisään, niin oikein viihdyttävä ja tarina oli mielenkiintoinen. Viihdyin tämän parissa huomattavasti paremmin kuin esim. Witcher 3:n kanssa, joka oli kyllä aika pakkopullaa, että jaksoin pelata loppuun asti.
 
se on hyvä jos itse on tykännyt se on tärkeintä.
eihän tässä paljoa oo mielekästä tekemistä kun juonen mukaan edetä. mega buildingit ovat onttoja missä ei juuri mitään elämää voi tehdä. mega building voisi olla kutistettu 2 kerroksen taloksi aivan suotta ovat "mega building" nimellä. voi luoja mikä häpeä.

aivottomat on täysin aivottomia. jos vertaa GTA niin aika kauakana ollaan open worldistä. tuli nyt testattua watch dog legionia siinäkin kaupunki tuntuu enemmän elävältä ja siinä on sitä future kaupunkia myös riittävästi.

jätin itte kesken ja odottelen vähintän 1.2patch josko aloittaisi aivan alusta sen verran keskeneräiseltä puurolta maistui.
 
se on hyvä jos itse on tykännyt se on tärkeintä.
eihän tässä paljoa oo mielekästä tekemistä kun juonen mukaan edetä. mega buildingit ovat onttoja missä ei juuri mitään elämää voi tehdä. mega building voisi olla kutistettu 2 kerroksen taloksi aivan suotta ovat "mega building" nimellä. voi luoja mikä häpeä.

aivottomat on täysin aivottomia. jos vertaa GTA niin aika kauakana ollaan open worldistä. tuli nyt testattua watch dog legionia siinäkin kaupunki tuntuu enemmän elävältä ja siinä on sitä future kaupunkia myös riittävästi.

jätin itte kesken ja odottelen vähintän 1.2patch josko aloittaisi aivan alusta sen verran keskeneräiseltä puurolta maistui.
Mun mielestä toi Night City on visuaalisesti todella hieno, ja sit jos näkee jossain jengiä enemmän ja soi kiva musiikki, niin kivaa.
Mutta joo, aika noin muuten, niin miten sen sanois. Jos et aja tehtäviin, niin hiljaista.

Watch Dogs varmaan pitäis itsekin testailla. En ole aiemmin viitsinyt Ubisoftin peleihin koskea.
 
AMD poitsut saa vihdoin raytracingin käyttöön. Nähtäväks jää tosin et millasta suorituskykyä se sit tarjoaa, ei taida vielä DLSS vastinetta kuitenkaan olla tarjolla vaan pelkät varjot ja heijastukset.
 

No nyt on ainakin listalla pituutta! Jokohan se joulu koittaisi meille base PS4-pelaajille, ainakaan eivät odotukset lässähtäneet listaa lukiessa. Riippuu tietysti paljon siitä, mitä "improved stability and performance" ja muut vastaavat oikeasti tarkoittavat. Nimimerkillä peli yhä hyllyllä ja mietin tässä, vetääkö nopeasti yksi kierros Witcher kolmosta väliin vain antaako tälle jo kohta mahdollisuus.
 
AMD poitsut saa vihdoin raytracingin käyttöön. Nähtäväks jää tosin et millasta suorituskykyä se sit tarjoaa, ei taida vielä DLSS vastinetta kuitenkaan olla tarjolla vaan pelkät varjot ja heijastukset.

No kyllä sen tietää että se suorituskyky ei kummallinen ole. Nvidialla kun on DLSS kanssa ongelmia heikoimmilla korteilla.
 
No nyt on ainakin listalla pituutta! Jokohan se joulu koittaisi meille base PS4-pelaajille, ainakaan eivät odotukset lässähtäneet listaa lukiessa. Riippuu tietysti paljon siitä, mitä "improved stability and performance" ja muut vastaavat oikeasti tarkoittavat. Nimimerkillä peli yhä hyllyllä ja mietin tässä, vetääkö nopeasti yksi kierros Witcher kolmosta väliin vain antaako tälle jo kohta mahdollisuus.

Ja listan lopussa vielä: "And many more." Paljon on tosiaan korjauksia ja suorituskykyäkin on viilailtu, mutta ei tainnut olla mitään uutta sisältöä? Olikohan uuden sisällön odottelu pelkkää forumeiden spekulointia vai oliko CDPR lupaillut jotain jo tähän 1.2 pätsiin? Joka tapauksessa aika messevä lista ja kyllähän tuota himottaa jo päästä jatkamaan :thumbsup:
 
No kyllä sen tietää että se suorituskyky ei kummallinen ole. Nvidialla kun on DLSS kanssa ongelmia heikoimmilla korteilla.
Joo onhan se jo otsalla nähtävissä tässäkin vaiheessa jo. nVidian korteillakaan edes 3080/3090 lapuilla ei oo asiaa laittaa RTX päälle ilman DLSS jos resona on mitään yli 1080p. Tai oikeastaan en omilla seteillä nähnyt mitään järkeä edes yrittää ilman RTX pelata ilman DLSS, sen verran ottaa FPS kanssa takkiin nimittäin ilman sitä.
 
Olet TÄYSIN väärillä jäljillä. Ruudun kaarevuudella ei ole pelin FOV-kokemuksen kanssa mitään tekemistä.

FOVissa ei ole kyse KOKEMUKSESTA vaan matematiikasta; siitä, miten virtuaalinen 3d-maailma projisoidaan ruudun pikseleille.

Oletuksena kaikki rendausenginet projisoivat asiat TASOON.

Kun ruutu ei olekaan taso, tästä seuraa perspektiiviivääristymiä.

Jotta nämä vääristymät voi korjata/välttää, pitää tietää millä tavalla se ruutu eroaa tasosta ja miten katsojan silmät sen paikkaan suhtautuvat.

Tämä kaikki tehdään matematiikan keinoin. Mutta jos ei ole kaikkea korjaukseen tehtävää dataa ei ole, ei sitä korjausta voi tehdä oikein.
 
Ei hemmetti, tuohan on aivan järettömän pitkä lista! Aloin ensin lukeen tuota, mutta sitten kun vähän hoksasi sitä skrollata, niin tajusi että tuotahan lukee vielä huomennakin.
 
No niin. Nyt pitäisi sitten tulla fixejä noihin leijuviin esineisiin ja lukuisiin muihin grafiikka/fysiikka bugeihin myös. T-poseja en ole itse nähnyt sitten version 1.04, mutta siihenkin tuossa pitäisi tulla nyt korjaus niille, jotka siitä on edelleen kärsinyt.

Fixi lista on kyllä todella todella pitkä. Ei ole porukka kerinnyt paljoa peukaloita toimistolla pyörittelemään.

Textuurien pitäisi nyt myös latautua varmemmin/nopeammin. Tuostahan moni täällä on valittanut ja toki välillä itsekkin huomannut, että silloin tällöin varsinkin autojen modelit/texturet latautuu vähän viiveellä.
 
1617026164121.png


:cigar: jos vielä oottelis ilmaset delsut niin reeeeinstal
 
type. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . number
new bugs. . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . . . .1287

:D
 
Ihmetyttää kyllä tämä kun ihmiset tykkää että se on jotenkin hyvä asia kun patchilista on pitkä. Sehän vain tarkoittaa että peli on ihan helevetin buginen, kuten kaikki on tietänyt jo kauan, ja siksi lista on tietysti myös pitkä.

Kuten sanoin muutama sivu sitten, patcheja ei pitäisi olla edes olemassa, koska kun Super Nintendolle tuli peli 90-luvulla, se oli valmis ja siihen ei koskaan tullut patcheja, koska se oli täydellinen, ja sitä ei tarvinnut korjata.

FOVissa ei ole kyse KOKEMUKSESTA vaan matematiikasta; siitä, miten virtuaalinen 3d-maailma projisoidaan ruudun pikseleille.

Oletuksena kaikki rendausenginet projisoivat asiat TASOON.

Kun ruutu ei olekaan taso, tästä seuraa perspektiiviivääristymiä.

Jotta nämä vääristymät voi korjata/välttää, pitää tietää millä tavalla se ruutu eroaa tasosta ja miten katsojan silmät sen paikkaan suhtautuvat.

Tämä kaikki tehdään matematiikan keinoin. Mutta jos ei ole kaikkea korjaukseen tehtävää dataa ei ole, ei sitä korjausta voi tehdä oikein.

Juu, nuo kaarevat näytöt on ihan hypetystä. Itse en oikein tykkää tavallisista 16:9 widescreen näytöistäkään, koska ne vaikuttaa myös vääristävän kuvaa. Pitäisi palata takaisin 4:3 suhteeseen, koska ihmisten silmät näkee 4:3 suhteessa:

 
Ihmetyttää kyllä tämä kun ihmiset tykkää että se on jotenkin hyvä asia kun patchilista on pitkä. Sehän vain tarkoittaa että peli on ihan helevetin buginen, kuten kaikki on tietänyt jo kauan, ja siksi lista on tietysti myös pitkä.

Kuten sanoin muutama sivu sitten, patcheja ei pitäisi olla edes olemassa, koska kun Super Nintendolle tuli peli 90-luvulla, se oli valmis ja siihen ei koskaan tullut patcheja, koska se oli täydellinen, ja sitä ei tarvinnut korjata.



Juu, nuo kaarevat näytöt on ihan hypetystä. Itse en oikein tykkää tavallisista 16:9 widescreen näytöistäkään, koska ne vaikuttaa myös vääristävän kuvaa. Pitäisi palata takaisin 4:3 suhteeseen, koska ihmisten silmät näkee 4:3 suhteessa:


No olisko se sitten parempi, että sen bugisen pelin patch lista olisi lyhyt...

Ei ne netittömien konsolienkaan pelit ihan bugittomia olleet. Toki ne oli pakko saada suht bugittomiksi, mutta oli pelien laajuus ja skaala ihan "inasen" pienempi myös.
 
Kuten sanoin muutama sivu sitten, patcheja ei pitäisi olla edes olemassa, koska kun Super Nintendolle tuli peli 90-luvulla, se oli valmis ja siihen ei koskaan tullut patcheja, koska se oli täydellinen, ja sitä ei tarvinnut korjata.
Tämähän ei pidä miltään osin paikkaansa. Peleissä oli bugeja ja niitä kyllä patchattiin. Eikä ne jääneet bugittomiksi virallisten patchien jälkeenkään vaan harrastelijat julkaisevat tänä päivänäkin bugikorjauksia vanhoihin nes/snes ajan peleihin. Esim. niinkin pieni peli kuin Super Mario All-Stars sai päivityksen 2000 luvulla.
 
Itse en oikein tykkää tavallisista 16:9 widescreen näytöistäkään, koska ne vaikuttaa myös vääristävän kuvaa.
No ei kyllä vääristä kuvaa sen enempää kuin mikään muukaan kuvasuhde. Se ”vääristyminen” on vaan laajan FOV:n rectilineaarinen piirto eikä sille voi mitään. Ihan samaa ”vääristymistä” (ei siis edelleenkään mitään tekemistä vääristymisen kanssa) on kans laajakulmaisissa rectilineaarisissä kameroiden linsseissä. Laita FOV pelissä pienemmälle ja näyttö kauemmaksi naamasta jos haluat katsella ruudun laitoja. Pätee myös niihin 4:3 ruutuihin, paitsi että niissä niitä sun ”vääristymiä” tulee myös ruudun ylä- ja alaosiin jos efektiivinen horisontaalinen FOV pidetään samana kuin 16:9 ruudulla.

Ainoa tapa saada noi ”vääristymät” pois on toteuttaa ruutuun katseenseuranta ja adaptiivisesti muuttaa viewpointtia sen perusteella että mitä kohtaa katsot ja missä sun pääsi on. Ehkä jo 10 vuoden päästä tulee näihin konsolipeleihin asti.

Edit: olis kyllä kiva jos laadukkaita ja isoja 4:3 ruutuja saataisiin markkinoille, juurikin mm. paremmin silmään sovitetun kuvasuhteen takia, mutta minkään ”vääristymisen” kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:
28,8GB Steamista. Nyt voisi aloittaa toisen läpipeluun, toivottavasti korjaukset eivät tuoneet liutaa uusia bugeja mukanaan.
 
Ekaa läpii peluuta olis nyt vihdoin tarkotus alotella patchin jälkeen. Onko heittää jotai pro tippejä mitkä asetukset on pahimmat fps pudottajat?
 
Eipä tää nyt alkuun ainakaan oikein vakuuta. Toiveissa oli että tuo tekstuureiden latautuminen olisi saatu fiksattua, mutta pikaisen testin perusteella näyttää melkeinpä menneen entistä kehnommaksi. Aikaisemmin häiritsi eniten ne opasteiden sutut, mutta nyt isompi osa myös näistä katumainoksista on tällaista mössöä jopa ihan lähietäisyydeltä. Pitääpä vielä testailla vähän eri asetuksilla, mutta ei kai näiden latautumisen pitäisi olla asetuksista kiinni, vai?

cp.jpg

e. Kaikki vastaantulevat / edellä menevät autot ajelee kaikki valot pimeinä ja valot saattaa syttyä hetken päästä, jos malttaa ajella vierellä. Jotain on ilmeisesti ainakin yritetty tehdä niille kauempana oleville autoille, kun nyt kaikki niistä ei häviä lähemmäksi tultaessa. Jäänyt tuokin vaan vähän puolitiehen, kun ensin näkyy ne kauempana olevan auton ajovalot, mutta sitten kun auto tuleekin piirtoetäisyydelle, kaikki valot onkin pimeinä. Osa niistä autoista tosin häviää edelleenkin ihan samalla tavalla. Vieressä olevat autot despawnaa, jos edes vilkaisee nopeasti toiseen suuntaan.

e2. En tiedä mitä taikoja tälle on tehty, mutta nyt ainakin motarilla ajelu näyttää aika lailla PS2-peliltä. Kaikki näyttää suoraan sanottuna paskalle. Autoja ilmestyy tyhjästä ja äsken oli keskellä tietä jumissa auto, jonka keula oli tien sisässä ja perä ylhäällä. Ei mulla ollut mitään tällaisia edes julkaisun aikaan, puhumattakaan sitten edellisen päivityksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tää nyt alkuun ainakaan oikein vakuuta. Toiveissa oli että tuo tekstuureiden latautuminen olisi saatu fiksattua, mutta pikaisen testin perusteella näyttää melkeinpä menneen entistä kehnommaksi. Aikaisemmin häiritsi eniten ne opasteiden sutut, mutta nyt isompi osa myös näistä katumainoksista on tällaista mössöä jopa ihan lähietäisyydeltä. Pitääpä vielä testailla vähän eri asetuksilla, mutta ei kai näiden latautumisen pitäisi olla asetuksista kiinni, vai?

cp.jpg

e. Kaikki vastaantulevat / edellä menevät autot ajelee kaikki valot pimeinä ja valot saattaa syttyä hetken päästä, jos malttaa ajella vierellä. Jotain on ilmeisesti ainakin yritetty tehdä niille kauempana oleville autoille, kun nyt kaikki niistä ei häviä lähemmäksi tultaessa. Jäänyt tuokin vaan vähän puolitiehen, kun ensin näkyy ne kauempana olevan auton ajovalot, mutta sitten kun auto tuleekin piirtoetäisyydelle, kaikki valot onkin pimeinä. Osa niistä autoista tosin häviää edelleenkin ihan samalla tavalla.
Onko tää pleikkarikuva?
 
PC:llä 2560x1440, RT Ultra, DLSS Quality.

e. Speksit RTX3080, i7-10700K, 32GB 3200MHz

Millaiselle levylle sulla on peli asennettuna? Voisiko tuo tekstuurihomma johtua liian hitaasta levystä, kun peli striimailee assetteja? Vai onko tämä joku cp2077 special ettei millään raudalla toimi?
 
Itellä tulee tota tekstuuriongelmaa, vaikka peli on pcie4 ssd:llä. Huonosti tehty pelissä tekstuurien lataus ja olisin odottanut että patch korjaa.
 
Ekaa läpii peluuta olis nyt vihdoin tarkotus alotella patchin jälkeen. Onko heittää jotai pro tippejä mitkä asetukset on pahimmat fps pudottajat?

Digital Foundry on käynyt kattavasti asetuksia läpi. Spoilerissa olevan youtube videon kuvauksesta saa optimoidut normaali ja säteenseuranta asetukset. Itse videossa sitten perusteet noille asetuksille. DF:n optimoiduista asetuksista lähtisin liikkeelle. Motion blur, film grain jne. kannattaa kytkeä pois päältä. Ne on lähinnä kuvanlaatua huonontavia turhuuksia, jotka on oletuksena päällä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Standard Optimised Settings

Contact Shadows: On
Improved Facial Lighting Geometry: On
Local Shadow Mesh Quality: High
Local Shadow Quality High
Cascaded Shadows Range: High
Cascaded Shadows Resolution: Medium
Distant Shadows Resolution: High
Volumetric Fog Resolution: 1080p Ultra, 1440p High, 4K Medium
Volumetric Cloud Quality: Medium
Max Dynamic Decals: Ultra
Screen Space Reflections Quality: Low but High if you find the amount of grain distracting.
Subsurface Scattering Quality: High
Ambient Occlusion: Low (there is barely a difference)
Colour Precision: Medium
Mirror Quality: 1080p High. 1440p High, 4K Medium
Level of Detail: High

Recommended Ray Tracing Settings

Ray Traced Reflections: On
Ray Traced Shadows: Off
Ray Traced Lighting: Medium
If that is not enough for you, Turn off reflections - the RT lighting is more important, on balance.

Image Quality Recommendations: 1080p DLSS Quality, 1440p, DLSS Balanced, 4K, DLSS Performance
 
Mulla tekstuuriongelmat ollu luokkaa, että traumateam yhtäkkiä häviää ja onkin ilmassa. En omalla kohdalla havainnu mitään suurempaa.
 
Millaiselle levylle sulla on peli asennettuna? Voisiko tuo tekstuurihomma johtua liian hitaasta levystä, kun peli striimailee assetteja? Vai onko tämä joku cp2077 special ettei millään raudalla toimi?

NVMe SSD:llä, ei tunnu levyllä olevan mitään vaikutusta tuohon latautumiseen.

Taisivat saada pätsättyä tämän ainakin omalta osaltani pelikelvottomaksi. Aikaisemmin kaikki toimi ihan satunnaisilla bugeilla ja näytti todella hyvältä, mutta nyt pelkästään noiden pimeiden autojen takia tätä ei voi oikein pelata. Poliisin spawnaaminen ei minua varsinaisesti haitannut aikaisemmin, mutta sitäkin on näköjään "tuunattu". Pistin poliisipartion kylmäksi, otin niiden auton, ajelin vielä muutaman poliisin yli kunnes oli kolme tähteä. Ei niitä tosin tuntunut enää kiinnostavan sen jälkeen, kun sain "karistettua" ne keskellä kaupunkia alle 15 sekunnissa ajamalla suoraan eteenpäin (ei enää yhtään tähteä).

Mielenkiinnolla odottelen muidenkin kokemuksia, vai onko tämä pökäle nyt todellakin parasta mitä on saatu väännettyä 3kk:ssa o_O
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 713
Viestejä
4 919 446
Jäsenet
79 241
Uusin jäsen
Aziz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom