Cyberpunk 2077

se on hyvä jos itse on tykännyt se on tärkeintä.
eihän tässä paljoa oo mielekästä tekemistä kun juonen mukaan edetä. mega buildingit ovat onttoja missä ei juuri mitään elämää voi tehdä. mega building voisi olla kutistettu 2 kerroksen taloksi aivan suotta ovat "mega building" nimellä. voi luoja mikä häpeä.

aivottomat on täysin aivottomia. jos vertaa GTA niin aika kauakana ollaan open worldistä. tuli nyt testattua watch dog legionia siinäkin kaupunki tuntuu enemmän elävältä ja siinä on sitä future kaupunkia myös riittävästi.

jätin itte kesken ja odottelen vähintän 1.2patch josko aloittaisi aivan alusta sen verran keskeneräiseltä puurolta maistui.
 
se on hyvä jos itse on tykännyt se on tärkeintä.
eihän tässä paljoa oo mielekästä tekemistä kun juonen mukaan edetä. mega buildingit ovat onttoja missä ei juuri mitään elämää voi tehdä. mega building voisi olla kutistettu 2 kerroksen taloksi aivan suotta ovat "mega building" nimellä. voi luoja mikä häpeä.

aivottomat on täysin aivottomia. jos vertaa GTA niin aika kauakana ollaan open worldistä. tuli nyt testattua watch dog legionia siinäkin kaupunki tuntuu enemmän elävältä ja siinä on sitä future kaupunkia myös riittävästi.

jätin itte kesken ja odottelen vähintän 1.2patch josko aloittaisi aivan alusta sen verran keskeneräiseltä puurolta maistui.
Mun mielestä toi Night City on visuaalisesti todella hieno, ja sit jos näkee jossain jengiä enemmän ja soi kiva musiikki, niin kivaa.
Mutta joo, aika noin muuten, niin miten sen sanois. Jos et aja tehtäviin, niin hiljaista.

Watch Dogs varmaan pitäis itsekin testailla. En ole aiemmin viitsinyt Ubisoftin peleihin koskea.
 
AMD poitsut saa vihdoin raytracingin käyttöön. Nähtäväks jää tosin et millasta suorituskykyä se sit tarjoaa, ei taida vielä DLSS vastinetta kuitenkaan olla tarjolla vaan pelkät varjot ja heijastukset.
 

No nyt on ainakin listalla pituutta! Jokohan se joulu koittaisi meille base PS4-pelaajille, ainakaan eivät odotukset lässähtäneet listaa lukiessa. Riippuu tietysti paljon siitä, mitä "improved stability and performance" ja muut vastaavat oikeasti tarkoittavat. Nimimerkillä peli yhä hyllyllä ja mietin tässä, vetääkö nopeasti yksi kierros Witcher kolmosta väliin vain antaako tälle jo kohta mahdollisuus.
 
AMD poitsut saa vihdoin raytracingin käyttöön. Nähtäväks jää tosin et millasta suorituskykyä se sit tarjoaa, ei taida vielä DLSS vastinetta kuitenkaan olla tarjolla vaan pelkät varjot ja heijastukset.

No kyllä sen tietää että se suorituskyky ei kummallinen ole. Nvidialla kun on DLSS kanssa ongelmia heikoimmilla korteilla.
 
No nyt on ainakin listalla pituutta! Jokohan se joulu koittaisi meille base PS4-pelaajille, ainakaan eivät odotukset lässähtäneet listaa lukiessa. Riippuu tietysti paljon siitä, mitä "improved stability and performance" ja muut vastaavat oikeasti tarkoittavat. Nimimerkillä peli yhä hyllyllä ja mietin tässä, vetääkö nopeasti yksi kierros Witcher kolmosta väliin vain antaako tälle jo kohta mahdollisuus.

Ja listan lopussa vielä: "And many more." Paljon on tosiaan korjauksia ja suorituskykyäkin on viilailtu, mutta ei tainnut olla mitään uutta sisältöä? Olikohan uuden sisällön odottelu pelkkää forumeiden spekulointia vai oliko CDPR lupaillut jotain jo tähän 1.2 pätsiin? Joka tapauksessa aika messevä lista ja kyllähän tuota himottaa jo päästä jatkamaan :thumbsup:
 
No kyllä sen tietää että se suorituskyky ei kummallinen ole. Nvidialla kun on DLSS kanssa ongelmia heikoimmilla korteilla.
Joo onhan se jo otsalla nähtävissä tässäkin vaiheessa jo. nVidian korteillakaan edes 3080/3090 lapuilla ei oo asiaa laittaa RTX päälle ilman DLSS jos resona on mitään yli 1080p. Tai oikeastaan en omilla seteillä nähnyt mitään järkeä edes yrittää ilman RTX pelata ilman DLSS, sen verran ottaa FPS kanssa takkiin nimittäin ilman sitä.
 
Olet TÄYSIN väärillä jäljillä. Ruudun kaarevuudella ei ole pelin FOV-kokemuksen kanssa mitään tekemistä.

FOVissa ei ole kyse KOKEMUKSESTA vaan matematiikasta; siitä, miten virtuaalinen 3d-maailma projisoidaan ruudun pikseleille.

Oletuksena kaikki rendausenginet projisoivat asiat TASOON.

Kun ruutu ei olekaan taso, tästä seuraa perspektiiviivääristymiä.

Jotta nämä vääristymät voi korjata/välttää, pitää tietää millä tavalla se ruutu eroaa tasosta ja miten katsojan silmät sen paikkaan suhtautuvat.

Tämä kaikki tehdään matematiikan keinoin. Mutta jos ei ole kaikkea korjaukseen tehtävää dataa ei ole, ei sitä korjausta voi tehdä oikein.
 
Ei hemmetti, tuohan on aivan järettömän pitkä lista! Aloin ensin lukeen tuota, mutta sitten kun vähän hoksasi sitä skrollata, niin tajusi että tuotahan lukee vielä huomennakin.
 
No niin. Nyt pitäisi sitten tulla fixejä noihin leijuviin esineisiin ja lukuisiin muihin grafiikka/fysiikka bugeihin myös. T-poseja en ole itse nähnyt sitten version 1.04, mutta siihenkin tuossa pitäisi tulla nyt korjaus niille, jotka siitä on edelleen kärsinyt.

Fixi lista on kyllä todella todella pitkä. Ei ole porukka kerinnyt paljoa peukaloita toimistolla pyörittelemään.

Textuurien pitäisi nyt myös latautua varmemmin/nopeammin. Tuostahan moni täällä on valittanut ja toki välillä itsekkin huomannut, että silloin tällöin varsinkin autojen modelit/texturet latautuu vähän viiveellä.
 
1617026164121.png


:cigar: jos vielä oottelis ilmaset delsut niin reeeeinstal
 
type. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . number
new bugs. . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . . . .1287

:D
 
Ihmetyttää kyllä tämä kun ihmiset tykkää että se on jotenkin hyvä asia kun patchilista on pitkä. Sehän vain tarkoittaa että peli on ihan helevetin buginen, kuten kaikki on tietänyt jo kauan, ja siksi lista on tietysti myös pitkä.

Kuten sanoin muutama sivu sitten, patcheja ei pitäisi olla edes olemassa, koska kun Super Nintendolle tuli peli 90-luvulla, se oli valmis ja siihen ei koskaan tullut patcheja, koska se oli täydellinen, ja sitä ei tarvinnut korjata.

FOVissa ei ole kyse KOKEMUKSESTA vaan matematiikasta; siitä, miten virtuaalinen 3d-maailma projisoidaan ruudun pikseleille.

Oletuksena kaikki rendausenginet projisoivat asiat TASOON.

Kun ruutu ei olekaan taso, tästä seuraa perspektiiviivääristymiä.

Jotta nämä vääristymät voi korjata/välttää, pitää tietää millä tavalla se ruutu eroaa tasosta ja miten katsojan silmät sen paikkaan suhtautuvat.

Tämä kaikki tehdään matematiikan keinoin. Mutta jos ei ole kaikkea korjaukseen tehtävää dataa ei ole, ei sitä korjausta voi tehdä oikein.

Juu, nuo kaarevat näytöt on ihan hypetystä. Itse en oikein tykkää tavallisista 16:9 widescreen näytöistäkään, koska ne vaikuttaa myös vääristävän kuvaa. Pitäisi palata takaisin 4:3 suhteeseen, koska ihmisten silmät näkee 4:3 suhteessa:

 
Ihmetyttää kyllä tämä kun ihmiset tykkää että se on jotenkin hyvä asia kun patchilista on pitkä. Sehän vain tarkoittaa että peli on ihan helevetin buginen, kuten kaikki on tietänyt jo kauan, ja siksi lista on tietysti myös pitkä.

Kuten sanoin muutama sivu sitten, patcheja ei pitäisi olla edes olemassa, koska kun Super Nintendolle tuli peli 90-luvulla, se oli valmis ja siihen ei koskaan tullut patcheja, koska se oli täydellinen, ja sitä ei tarvinnut korjata.



Juu, nuo kaarevat näytöt on ihan hypetystä. Itse en oikein tykkää tavallisista 16:9 widescreen näytöistäkään, koska ne vaikuttaa myös vääristävän kuvaa. Pitäisi palata takaisin 4:3 suhteeseen, koska ihmisten silmät näkee 4:3 suhteessa:


No olisko se sitten parempi, että sen bugisen pelin patch lista olisi lyhyt...

Ei ne netittömien konsolienkaan pelit ihan bugittomia olleet. Toki ne oli pakko saada suht bugittomiksi, mutta oli pelien laajuus ja skaala ihan "inasen" pienempi myös.
 
Kuten sanoin muutama sivu sitten, patcheja ei pitäisi olla edes olemassa, koska kun Super Nintendolle tuli peli 90-luvulla, se oli valmis ja siihen ei koskaan tullut patcheja, koska se oli täydellinen, ja sitä ei tarvinnut korjata.
Tämähän ei pidä miltään osin paikkaansa. Peleissä oli bugeja ja niitä kyllä patchattiin. Eikä ne jääneet bugittomiksi virallisten patchien jälkeenkään vaan harrastelijat julkaisevat tänä päivänäkin bugikorjauksia vanhoihin nes/snes ajan peleihin. Esim. niinkin pieni peli kuin Super Mario All-Stars sai päivityksen 2000 luvulla.
 
Itse en oikein tykkää tavallisista 16:9 widescreen näytöistäkään, koska ne vaikuttaa myös vääristävän kuvaa.
No ei kyllä vääristä kuvaa sen enempää kuin mikään muukaan kuvasuhde. Se ”vääristyminen” on vaan laajan FOV:n rectilineaarinen piirto eikä sille voi mitään. Ihan samaa ”vääristymistä” (ei siis edelleenkään mitään tekemistä vääristymisen kanssa) on kans laajakulmaisissa rectilineaarisissä kameroiden linsseissä. Laita FOV pelissä pienemmälle ja näyttö kauemmaksi naamasta jos haluat katsella ruudun laitoja. Pätee myös niihin 4:3 ruutuihin, paitsi että niissä niitä sun ”vääristymiä” tulee myös ruudun ylä- ja alaosiin jos efektiivinen horisontaalinen FOV pidetään samana kuin 16:9 ruudulla.

Ainoa tapa saada noi ”vääristymät” pois on toteuttaa ruutuun katseenseuranta ja adaptiivisesti muuttaa viewpointtia sen perusteella että mitä kohtaa katsot ja missä sun pääsi on. Ehkä jo 10 vuoden päästä tulee näihin konsolipeleihin asti.

Edit: olis kyllä kiva jos laadukkaita ja isoja 4:3 ruutuja saataisiin markkinoille, juurikin mm. paremmin silmään sovitetun kuvasuhteen takia, mutta minkään ”vääristymisen” kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:
28,8GB Steamista. Nyt voisi aloittaa toisen läpipeluun, toivottavasti korjaukset eivät tuoneet liutaa uusia bugeja mukanaan.
 
Ekaa läpii peluuta olis nyt vihdoin tarkotus alotella patchin jälkeen. Onko heittää jotai pro tippejä mitkä asetukset on pahimmat fps pudottajat?
 
Eipä tää nyt alkuun ainakaan oikein vakuuta. Toiveissa oli että tuo tekstuureiden latautuminen olisi saatu fiksattua, mutta pikaisen testin perusteella näyttää melkeinpä menneen entistä kehnommaksi. Aikaisemmin häiritsi eniten ne opasteiden sutut, mutta nyt isompi osa myös näistä katumainoksista on tällaista mössöä jopa ihan lähietäisyydeltä. Pitääpä vielä testailla vähän eri asetuksilla, mutta ei kai näiden latautumisen pitäisi olla asetuksista kiinni, vai?

cp.jpg

e. Kaikki vastaantulevat / edellä menevät autot ajelee kaikki valot pimeinä ja valot saattaa syttyä hetken päästä, jos malttaa ajella vierellä. Jotain on ilmeisesti ainakin yritetty tehdä niille kauempana oleville autoille, kun nyt kaikki niistä ei häviä lähemmäksi tultaessa. Jäänyt tuokin vaan vähän puolitiehen, kun ensin näkyy ne kauempana olevan auton ajovalot, mutta sitten kun auto tuleekin piirtoetäisyydelle, kaikki valot onkin pimeinä. Osa niistä autoista tosin häviää edelleenkin ihan samalla tavalla. Vieressä olevat autot despawnaa, jos edes vilkaisee nopeasti toiseen suuntaan.

e2. En tiedä mitä taikoja tälle on tehty, mutta nyt ainakin motarilla ajelu näyttää aika lailla PS2-peliltä. Kaikki näyttää suoraan sanottuna paskalle. Autoja ilmestyy tyhjästä ja äsken oli keskellä tietä jumissa auto, jonka keula oli tien sisässä ja perä ylhäällä. Ei mulla ollut mitään tällaisia edes julkaisun aikaan, puhumattakaan sitten edellisen päivityksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tää nyt alkuun ainakaan oikein vakuuta. Toiveissa oli että tuo tekstuureiden latautuminen olisi saatu fiksattua, mutta pikaisen testin perusteella näyttää melkeinpä menneen entistä kehnommaksi. Aikaisemmin häiritsi eniten ne opasteiden sutut, mutta nyt isompi osa myös näistä katumainoksista on tällaista mössöä jopa ihan lähietäisyydeltä. Pitääpä vielä testailla vähän eri asetuksilla, mutta ei kai näiden latautumisen pitäisi olla asetuksista kiinni, vai?

cp.jpg

e. Kaikki vastaantulevat / edellä menevät autot ajelee kaikki valot pimeinä ja valot saattaa syttyä hetken päästä, jos malttaa ajella vierellä. Jotain on ilmeisesti ainakin yritetty tehdä niille kauempana oleville autoille, kun nyt kaikki niistä ei häviä lähemmäksi tultaessa. Jäänyt tuokin vaan vähän puolitiehen, kun ensin näkyy ne kauempana olevan auton ajovalot, mutta sitten kun auto tuleekin piirtoetäisyydelle, kaikki valot onkin pimeinä. Osa niistä autoista tosin häviää edelleenkin ihan samalla tavalla.
Onko tää pleikkarikuva?
 
PC:llä 2560x1440, RT Ultra, DLSS Quality.

e. Speksit RTX3080, i7-10700K, 32GB 3200MHz

Millaiselle levylle sulla on peli asennettuna? Voisiko tuo tekstuurihomma johtua liian hitaasta levystä, kun peli striimailee assetteja? Vai onko tämä joku cp2077 special ettei millään raudalla toimi?
 
Itellä tulee tota tekstuuriongelmaa, vaikka peli on pcie4 ssd:llä. Huonosti tehty pelissä tekstuurien lataus ja olisin odottanut että patch korjaa.
 
Ekaa läpii peluuta olis nyt vihdoin tarkotus alotella patchin jälkeen. Onko heittää jotai pro tippejä mitkä asetukset on pahimmat fps pudottajat?

Digital Foundry on käynyt kattavasti asetuksia läpi. Spoilerissa olevan youtube videon kuvauksesta saa optimoidut normaali ja säteenseuranta asetukset. Itse videossa sitten perusteet noille asetuksille. DF:n optimoiduista asetuksista lähtisin liikkeelle. Motion blur, film grain jne. kannattaa kytkeä pois päältä. Ne on lähinnä kuvanlaatua huonontavia turhuuksia, jotka on oletuksena päällä.


Standard Optimised Settings

Contact Shadows: On
Improved Facial Lighting Geometry: On
Local Shadow Mesh Quality: High
Local Shadow Quality High
Cascaded Shadows Range: High
Cascaded Shadows Resolution: Medium
Distant Shadows Resolution: High
Volumetric Fog Resolution: 1080p Ultra, 1440p High, 4K Medium
Volumetric Cloud Quality: Medium
Max Dynamic Decals: Ultra
Screen Space Reflections Quality: Low but High if you find the amount of grain distracting.
Subsurface Scattering Quality: High
Ambient Occlusion: Low (there is barely a difference)
Colour Precision: Medium
Mirror Quality: 1080p High. 1440p High, 4K Medium
Level of Detail: High

Recommended Ray Tracing Settings

Ray Traced Reflections: On
Ray Traced Shadows: Off
Ray Traced Lighting: Medium
If that is not enough for you, Turn off reflections - the RT lighting is more important, on balance.

Image Quality Recommendations: 1080p DLSS Quality, 1440p, DLSS Balanced, 4K, DLSS Performance
 
Mulla tekstuuriongelmat ollu luokkaa, että traumateam yhtäkkiä häviää ja onkin ilmassa. En omalla kohdalla havainnu mitään suurempaa.
 
Millaiselle levylle sulla on peli asennettuna? Voisiko tuo tekstuurihomma johtua liian hitaasta levystä, kun peli striimailee assetteja? Vai onko tämä joku cp2077 special ettei millään raudalla toimi?

NVMe SSD:llä, ei tunnu levyllä olevan mitään vaikutusta tuohon latautumiseen.

Taisivat saada pätsättyä tämän ainakin omalta osaltani pelikelvottomaksi. Aikaisemmin kaikki toimi ihan satunnaisilla bugeilla ja näytti todella hyvältä, mutta nyt pelkästään noiden pimeiden autojen takia tätä ei voi oikein pelata. Poliisin spawnaaminen ei minua varsinaisesti haitannut aikaisemmin, mutta sitäkin on näköjään "tuunattu". Pistin poliisipartion kylmäksi, otin niiden auton, ajelin vielä muutaman poliisin yli kunnes oli kolme tähteä. Ei niitä tosin tuntunut enää kiinnostavan sen jälkeen, kun sain "karistettua" ne keskellä kaupunkia alle 15 sekunnissa ajamalla suoraan eteenpäin (ei enää yhtään tähteä).

Mielenkiinnolla odottelen muidenkin kokemuksia, vai onko tämä pökäle nyt todellakin parasta mitä on saatu väännettyä 3kk:ssa o_O
 
Tarkista nyt vielä pelin tiedostojen eheys, jos siellä olis bittejä poikittain?

Edit: jätin pari kk sitten pelin kesken pätsiä odotellessa. Ei minulla ollut pahoja bugeja, mutta oli aika muutenkin kortilla, joten ei ollut paha rasti odottaa. Laitoin äsken päivityksen valumaan. Katotaan miten äijän käy.
 
1.20 pätsi ei näköjään korjannut tietyillä kokoonpanoilla esiintyvää äänten rutinaa, vaan edelleen pitää turvautua workaroundiin, eli Windowsin oletusääniasetukset pitää käydä vaihtamassa CD-tasoiseksi eli 16bit/44 kHz.
 
Ihmetyttää kyllä tämä kun ihmiset tykkää että se on jotenkin hyvä asia kun patchilista on pitkä. Sehän vain tarkoittaa että peli on ihan helevetin buginen, kuten kaikki on tietänyt jo kauan, ja siksi lista on tietysti myös pitkä.
Se tykkääminen siitä pitkästä listasta johtuu ihan siitä, että ihmiset tietävät, että sen patchin jälkeen siinä on helvetin paljon vähemmän bugeja.

Ja niille joiden mielestä tuo patchi ei ole riittävä, niin kyllä minusta se 33.6 gigan lataus GoGista on ihan riittävän iso kertomaan, että aika paljon on muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkista nyt vielä pelin tiedostojen eheys, jos siellä olis bittejä poikittain?

Edit: jätin pari kk sitten pelin kesken pätsiä odotellessa. Ei minulla ollut pahoja bugeja, mutta oli aika muutenkin kortilla, joten ei ollut paha rasti odottaa. Laitoin äsken päivityksen valumaan. Katotaan miten äijän käy.

Kyllä se vielä lataili jonkun 30MB:n (GOGissa) korjauskilkkeen, mutta ei sekään auttanut mitään.

Mulla oli ihan sama tilanne. Joskus tammikuun lopulla tämä jäi kesken 80-90h jälkeen ja siihen asti kaikki toimi ihan hyvin. Sitten kun tuli taukoa, niin ajattelin että sama odotella vielä päivityksiä ja jatkaa sitten loppuun. Pitänee odotella muidenkin kokemuksia ja katsoa sitten myöhemmin auttaisiko esim. uudelleenasennus mitään. Vanhaa päivitystäkään ei varmaan saa enää rullattua takaisin, että saisi jatkettua edes juonen loppuun.
 
Kyllä se vielä lataili jonkun 30MB:n (GOGissa) korjauskilkkeen, mutta ei sekään auttanut mitään.

Mulla oli ihan sama tilanne. Joskus tammikuun lopulla tämä jäi kesken 80-90h jälkeen ja siihen asti kaikki toimi ihan hyvin. Sitten kun tuli taukoa, niin ajattelin että sama odotella vielä päivityksiä ja jatkaa sitten loppuun. Pitänee odotella muidenkin kokemuksia ja katsoa sitten myöhemmin auttaisiko esim. uudelleenasennus mitään. Vanhaa päivitystäkään ei varmaan saa enää rullattua takaisin, että saisi jatkettua edes juonen loppuun.
En käynnistänyt vielä, mutta ajoin verifioinnin kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla gog latasi saman 29 mb lisää. Jaa a ei ehkä lupaa hyvää, mutta ei auta kun testata.
 
Peruutinpa varmuuden vuoksi päivityksen latauksen ja odottelen rauhassa minkälaisen vastaanoton tämä pätsi saa. Sen verran siedettävästi peli toiminut itsellä että harmittaisi jos nyt menisi jotain pahasti särki.
 
Kuten varmaan jo ennakkoon osasi arvella niin tosta säteenseurannasta ei ole mitään iloa ainakaan jos korttina on 6700 XT. Fps tippuu 60 -> 25 ihan pelkästään sillä että laittaa valaistuksen mediumille. Kaikki herkut päällä fps on 10 :rofl:.

Resoluutiona 1440p ja muut asetukset high.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tää nyt alkuun ainakaan oikein vakuuta. Toiveissa oli että tuo tekstuureiden latautuminen olisi saatu fiksattua, mutta pikaisen testin perusteella näyttää melkeinpä menneen entistä kehnommaksi. Aikaisemmin häiritsi eniten ne opasteiden sutut, mutta nyt isompi osa myös näistä katumainoksista on tällaista mössöä jopa ihan lähietäisyydeltä. Pitääpä vielä testailla vähän eri asetuksilla, mutta ei kai näiden latautumisen pitäisi olla asetuksista kiinni, vai?

cp.jpg

e. Kaikki vastaantulevat / edellä menevät autot ajelee kaikki valot pimeinä ja valot saattaa syttyä hetken päästä, jos malttaa ajella vierellä. Jotain on ilmeisesti ainakin yritetty tehdä niille kauempana oleville autoille, kun nyt kaikki niistä ei häviä lähemmäksi tultaessa. Jäänyt tuokin vaan vähän puolitiehen, kun ensin näkyy ne kauempana olevan auton ajovalot, mutta sitten kun auto tuleekin piirtoetäisyydelle, kaikki valot onkin pimeinä. Osa niistä autoista tosin häviää edelleenkin ihan samalla tavalla. Vieressä olevat autot despawnaa, jos edes vilkaisee nopeasti toiseen suuntaan.

e2. En tiedä mitä taikoja tälle on tehty, mutta nyt ainakin motarilla ajelu näyttää aika lailla PS2-peliltä. Kaikki näyttää suoraan sanottuna paskalle. Autoja ilmestyy tyhjästä ja äsken oli keskellä tietä jumissa auto, jonka keula oli tien sisässä ja perä ylhäällä. Ei mulla ollut mitään tällaisia edes julkaisun aikaan, puhumattakaan sitten edellisen päivityksen jälkeen.
Nyt kun testannu tota, en mitään kaltasias ongelmia ollu. Oon tässä kävelly, mutten ole havainnu mitään poikkemaa. Aina mitä tässä, mikä mua vituttaa, on se ettei tuplahyppy toimi vaikka on päällä.
 
Aseen käytös muuttunu aika lailla. En pysty enään ampuu nurkan takaa jengii hakeutuvilla.

E. Kyllä toimii samalla tavalla kun ennen.
Mulla kusi tää, eikä ottanu mitään statseja ja cyberwareja huomioon jostain syystä. Tein 1 tehtävän ja kaikki lähti toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki vastaantulevat / edellä menevät autot ajelee kaikki valot pimeinä ja valot saattaa syttyä hetken päästä, jos malttaa ajella vierellä. Jotain on ilmeisesti ainakin yritetty tehdä niille kauempana oleville autoille, kun nyt kaikki niistä ei häviä lähemmäksi tultaessa. Jäänyt tuokin vaan vähän puolitiehen, kun ensin näkyy ne kauempana olevan auton ajovalot, mutta sitten kun auto tuleekin piirtoetäisyydelle, kaikki valot onkin pimeinä. Osa niistä autoista tosin häviää edelleenkin ihan samalla tavalla. Vieressä olevat autot despawnaa, jos edes vilkaisee nopeasti toiseen suuntaan.
Itse tuskaillut tuon ongelman kanssa pidempään. Näyttiksen vaihdon jälkeen autojen valot palasivat taas hetkeksi, mutta näköjään nyt taas AI-autojen valot sammuu, kun tulee tietyn etäisyyden päähän niistä. Yöaikaan maantiellä kaupungin ulkopuolella saanut joskus tosiaan väistellä pimeitä autoja ja tilannetta ei auta oman auton pitkät valot, jotka näyttävät ehkä 5 metrin päähän.

Kaupungissa kieltämättä kaukana menevien autojen tilanne vähän parempi kuin aiemmin. Sen sijaan aavikolla yhä kaukana näkyy kova liikenneruuhka, oli kello sitten mitä tahansa. Ja aina kun tuota kohti ajaa lähemmäs, ruuhka siirtyy hieman kauemmas. Tuo on kaupungin ulkopuolella omasta mielestä kaikista pahin immersion rikkoja. Saa nähdä, milloin korjataan :asif:

Cyberpunk2077_2021_03_29_22_50_24_402.png


En ainakaan äkkiseltään huomannut ympäriinsä ajellessa ongelmia tekstuurien latauksessa. Aiemmin sitä ongelmaa kyllä oli. Poliiseja tuli testattua nyt ja kieltämättä paljon parempi ratkaisu tämä kuin kymmenien poliisien spawnaaminen metrien päähän. Tosin nyt pääsee jo liiankin helpolla, kun ajoin jalkakäytävillä kaikkien yli ihan rauhassa, eikä poliiseja näkynyt lähimaillakaan.

Oma läpipeluu takana ja seuraava peluu odottaa kyllä lisäosia ja loppujenkin bugien ja tekoälyn korjaamista. Jospa tämä olisi esimerkiksi tämän vuoden lopussa jo paremmassa kunnossa. Ei tässä ainakaan huonompaan suuntaan mennä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 365
Viestejä
4 493 078
Jäsenet
74 195
Uusin jäsen
J2323

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom