Cyberpunk 2077

1617026164121.png
type. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . number
new bugs. . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . .. . . . . . . . . . .1287

:D
 
Ihmetyttää kyllä tämä kun ihmiset tykkää että se on jotenkin hyvä asia kun patchilista on pitkä. Sehän vain tarkoittaa että peli on ihan helevetin buginen, kuten kaikki on tietänyt jo kauan, ja siksi lista on tietysti myös pitkä.

Kuten sanoin muutama sivu sitten, patcheja ei pitäisi olla edes olemassa, koska kun Super Nintendolle tuli peli 90-luvulla, se oli valmis ja siihen ei koskaan tullut patcheja, koska se oli täydellinen, ja sitä ei tarvinnut korjata.

FOVissa ei ole kyse KOKEMUKSESTA vaan matematiikasta; siitä, miten virtuaalinen 3d-maailma projisoidaan ruudun pikseleille.

Oletuksena kaikki rendausenginet projisoivat asiat TASOON.

Kun ruutu ei olekaan taso, tästä seuraa perspektiiviivääristymiä.

Jotta nämä vääristymät voi korjata/välttää, pitää tietää millä tavalla se ruutu eroaa tasosta ja miten katsojan silmät sen paikkaan suhtautuvat.

Tämä kaikki tehdään matematiikan keinoin. Mutta jos ei ole kaikkea korjaukseen tehtävää dataa ei ole, ei sitä korjausta voi tehdä oikein.

Juu, nuo kaarevat näytöt on ihan hypetystä. Itse en oikein tykkää tavallisista 16:9 widescreen näytöistäkään, koska ne vaikuttaa myös vääristävän kuvaa. Pitäisi palata takaisin 4:3 suhteeseen, koska ihmisten silmät näkee 4:3 suhteessa:

 
Ihmetyttää kyllä tämä kun ihmiset tykkää että se on jotenkin hyvä asia kun patchilista on pitkä. Sehän vain tarkoittaa että peli on ihan helevetin buginen, kuten kaikki on tietänyt jo kauan, ja siksi lista on tietysti myös pitkä.

Kuten sanoin muutama sivu sitten, patcheja ei pitäisi olla edes olemassa, koska kun Super Nintendolle tuli peli 90-luvulla, se oli valmis ja siihen ei koskaan tullut patcheja, koska se oli täydellinen, ja sitä ei tarvinnut korjata.



Juu, nuo kaarevat näytöt on ihan hypetystä. Itse en oikein tykkää tavallisista 16:9 widescreen näytöistäkään, koska ne vaikuttaa myös vääristävän kuvaa. Pitäisi palata takaisin 4:3 suhteeseen, koska ihmisten silmät näkee 4:3 suhteessa:


No olisko se sitten parempi, että sen bugisen pelin patch lista olisi lyhyt...

Ei ne netittömien konsolienkaan pelit ihan bugittomia olleet. Toki ne oli pakko saada suht bugittomiksi, mutta oli pelien laajuus ja skaala ihan "inasen" pienempi myös.
 
Kuten sanoin muutama sivu sitten, patcheja ei pitäisi olla edes olemassa, koska kun Super Nintendolle tuli peli 90-luvulla, se oli valmis ja siihen ei koskaan tullut patcheja, koska se oli täydellinen, ja sitä ei tarvinnut korjata.
Tämähän ei pidä miltään osin paikkaansa. Peleissä oli bugeja ja niitä kyllä patchattiin. Eikä ne jääneet bugittomiksi virallisten patchien jälkeenkään vaan harrastelijat julkaisevat tänä päivänäkin bugikorjauksia vanhoihin nes/snes ajan peleihin. Esim. niinkin pieni peli kuin Super Mario All-Stars sai päivityksen 2000 luvulla.
 
Itse en oikein tykkää tavallisista 16:9 widescreen näytöistäkään, koska ne vaikuttaa myös vääristävän kuvaa.
No ei kyllä vääristä kuvaa sen enempää kuin mikään muukaan kuvasuhde. Se ”vääristyminen” on vaan laajan FOV:n rectilineaarinen piirto eikä sille voi mitään. Ihan samaa ”vääristymistä” (ei siis edelleenkään mitään tekemistä vääristymisen kanssa) on kans laajakulmaisissa rectilineaarisissä kameroiden linsseissä. Laita FOV pelissä pienemmälle ja näyttö kauemmaksi naamasta jos haluat katsella ruudun laitoja. Pätee myös niihin 4:3 ruutuihin, paitsi että niissä niitä sun ”vääristymiä” tulee myös ruudun ylä- ja alaosiin jos efektiivinen horisontaalinen FOV pidetään samana kuin 16:9 ruudulla.

Ainoa tapa saada noi ”vääristymät” pois on toteuttaa ruutuun katseenseuranta ja adaptiivisesti muuttaa viewpointtia sen perusteella että mitä kohtaa katsot ja missä sun pääsi on. Ehkä jo 10 vuoden päästä tulee näihin konsolipeleihin asti.

Edit: olis kyllä kiva jos laadukkaita ja isoja 4:3 ruutuja saataisiin markkinoille, juurikin mm. paremmin silmään sovitetun kuvasuhteen takia, mutta minkään ”vääristymisen” kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:
28,8GB Steamista. Nyt voisi aloittaa toisen läpipeluun, toivottavasti korjaukset eivät tuoneet liutaa uusia bugeja mukanaan.
 
Ekaa läpii peluuta olis nyt vihdoin tarkotus alotella patchin jälkeen. Onko heittää jotai pro tippejä mitkä asetukset on pahimmat fps pudottajat?
 
Eipä tää nyt alkuun ainakaan oikein vakuuta. Toiveissa oli että tuo tekstuureiden latautuminen olisi saatu fiksattua, mutta pikaisen testin perusteella näyttää melkeinpä menneen entistä kehnommaksi. Aikaisemmin häiritsi eniten ne opasteiden sutut, mutta nyt isompi osa myös näistä katumainoksista on tällaista mössöä jopa ihan lähietäisyydeltä. Pitääpä vielä testailla vähän eri asetuksilla, mutta ei kai näiden latautumisen pitäisi olla asetuksista kiinni, vai?

cp.jpg

e. Kaikki vastaantulevat / edellä menevät autot ajelee kaikki valot pimeinä ja valot saattaa syttyä hetken päästä, jos malttaa ajella vierellä. Jotain on ilmeisesti ainakin yritetty tehdä niille kauempana oleville autoille, kun nyt kaikki niistä ei häviä lähemmäksi tultaessa. Jäänyt tuokin vaan vähän puolitiehen, kun ensin näkyy ne kauempana olevan auton ajovalot, mutta sitten kun auto tuleekin piirtoetäisyydelle, kaikki valot onkin pimeinä. Osa niistä autoista tosin häviää edelleenkin ihan samalla tavalla. Vieressä olevat autot despawnaa, jos edes vilkaisee nopeasti toiseen suuntaan.

e2. En tiedä mitä taikoja tälle on tehty, mutta nyt ainakin motarilla ajelu näyttää aika lailla PS2-peliltä. Kaikki näyttää suoraan sanottuna paskalle. Autoja ilmestyy tyhjästä ja äsken oli keskellä tietä jumissa auto, jonka keula oli tien sisässä ja perä ylhäällä. Ei mulla ollut mitään tällaisia edes julkaisun aikaan, puhumattakaan sitten edellisen päivityksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tää nyt alkuun ainakaan oikein vakuuta. Toiveissa oli että tuo tekstuureiden latautuminen olisi saatu fiksattua, mutta pikaisen testin perusteella näyttää melkeinpä menneen entistä kehnommaksi. Aikaisemmin häiritsi eniten ne opasteiden sutut, mutta nyt isompi osa myös näistä katumainoksista on tällaista mössöä jopa ihan lähietäisyydeltä. Pitääpä vielä testailla vähän eri asetuksilla, mutta ei kai näiden latautumisen pitäisi olla asetuksista kiinni, vai?

cp.jpg

e. Kaikki vastaantulevat / edellä menevät autot ajelee kaikki valot pimeinä ja valot saattaa syttyä hetken päästä, jos malttaa ajella vierellä. Jotain on ilmeisesti ainakin yritetty tehdä niille kauempana oleville autoille, kun nyt kaikki niistä ei häviä lähemmäksi tultaessa. Jäänyt tuokin vaan vähän puolitiehen, kun ensin näkyy ne kauempana olevan auton ajovalot, mutta sitten kun auto tuleekin piirtoetäisyydelle, kaikki valot onkin pimeinä. Osa niistä autoista tosin häviää edelleenkin ihan samalla tavalla.
Onko tää pleikkarikuva?
 
PC:llä 2560x1440, RT Ultra, DLSS Quality.

e. Speksit RTX3080, i7-10700K, 32GB 3200MHz

Millaiselle levylle sulla on peli asennettuna? Voisiko tuo tekstuurihomma johtua liian hitaasta levystä, kun peli striimailee assetteja? Vai onko tämä joku cp2077 special ettei millään raudalla toimi?
 
Itellä tulee tota tekstuuriongelmaa, vaikka peli on pcie4 ssd:llä. Huonosti tehty pelissä tekstuurien lataus ja olisin odottanut että patch korjaa.
 
Ekaa läpii peluuta olis nyt vihdoin tarkotus alotella patchin jälkeen. Onko heittää jotai pro tippejä mitkä asetukset on pahimmat fps pudottajat?

Digital Foundry on käynyt kattavasti asetuksia läpi. Spoilerissa olevan youtube videon kuvauksesta saa optimoidut normaali ja säteenseuranta asetukset. Itse videossa sitten perusteet noille asetuksille. DF:n optimoiduista asetuksista lähtisin liikkeelle. Motion blur, film grain jne. kannattaa kytkeä pois päältä. Ne on lähinnä kuvanlaatua huonontavia turhuuksia, jotka on oletuksena päällä.


Standard Optimised Settings

Contact Shadows: On
Improved Facial Lighting Geometry: On
Local Shadow Mesh Quality: High
Local Shadow Quality High
Cascaded Shadows Range: High
Cascaded Shadows Resolution: Medium
Distant Shadows Resolution: High
Volumetric Fog Resolution: 1080p Ultra, 1440p High, 4K Medium
Volumetric Cloud Quality: Medium
Max Dynamic Decals: Ultra
Screen Space Reflections Quality: Low but High if you find the amount of grain distracting.
Subsurface Scattering Quality: High
Ambient Occlusion: Low (there is barely a difference)
Colour Precision: Medium
Mirror Quality: 1080p High. 1440p High, 4K Medium
Level of Detail: High

Recommended Ray Tracing Settings

Ray Traced Reflections: On
Ray Traced Shadows: Off
Ray Traced Lighting: Medium
If that is not enough for you, Turn off reflections - the RT lighting is more important, on balance.

Image Quality Recommendations: 1080p DLSS Quality, 1440p, DLSS Balanced, 4K, DLSS Performance
 
Mulla tekstuuriongelmat ollu luokkaa, että traumateam yhtäkkiä häviää ja onkin ilmassa. En omalla kohdalla havainnu mitään suurempaa.
 
Millaiselle levylle sulla on peli asennettuna? Voisiko tuo tekstuurihomma johtua liian hitaasta levystä, kun peli striimailee assetteja? Vai onko tämä joku cp2077 special ettei millään raudalla toimi?

NVMe SSD:llä, ei tunnu levyllä olevan mitään vaikutusta tuohon latautumiseen.

Taisivat saada pätsättyä tämän ainakin omalta osaltani pelikelvottomaksi. Aikaisemmin kaikki toimi ihan satunnaisilla bugeilla ja näytti todella hyvältä, mutta nyt pelkästään noiden pimeiden autojen takia tätä ei voi oikein pelata. Poliisin spawnaaminen ei minua varsinaisesti haitannut aikaisemmin, mutta sitäkin on näköjään "tuunattu". Pistin poliisipartion kylmäksi, otin niiden auton, ajelin vielä muutaman poliisin yli kunnes oli kolme tähteä. Ei niitä tosin tuntunut enää kiinnostavan sen jälkeen, kun sain "karistettua" ne keskellä kaupunkia alle 15 sekunnissa ajamalla suoraan eteenpäin (ei enää yhtään tähteä).

Mielenkiinnolla odottelen muidenkin kokemuksia, vai onko tämä pökäle nyt todellakin parasta mitä on saatu väännettyä 3kk:ssa o_O
 
Tarkista nyt vielä pelin tiedostojen eheys, jos siellä olis bittejä poikittain?

Edit: jätin pari kk sitten pelin kesken pätsiä odotellessa. Ei minulla ollut pahoja bugeja, mutta oli aika muutenkin kortilla, joten ei ollut paha rasti odottaa. Laitoin äsken päivityksen valumaan. Katotaan miten äijän käy.
 
1.20 pätsi ei näköjään korjannut tietyillä kokoonpanoilla esiintyvää äänten rutinaa, vaan edelleen pitää turvautua workaroundiin, eli Windowsin oletusääniasetukset pitää käydä vaihtamassa CD-tasoiseksi eli 16bit/44 kHz.
 
Ihmetyttää kyllä tämä kun ihmiset tykkää että se on jotenkin hyvä asia kun patchilista on pitkä. Sehän vain tarkoittaa että peli on ihan helevetin buginen, kuten kaikki on tietänyt jo kauan, ja siksi lista on tietysti myös pitkä.
Se tykkääminen siitä pitkästä listasta johtuu ihan siitä, että ihmiset tietävät, että sen patchin jälkeen siinä on helvetin paljon vähemmän bugeja.

Ja niille joiden mielestä tuo patchi ei ole riittävä, niin kyllä minusta se 33.6 gigan lataus GoGista on ihan riittävän iso kertomaan, että aika paljon on muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkista nyt vielä pelin tiedostojen eheys, jos siellä olis bittejä poikittain?

Edit: jätin pari kk sitten pelin kesken pätsiä odotellessa. Ei minulla ollut pahoja bugeja, mutta oli aika muutenkin kortilla, joten ei ollut paha rasti odottaa. Laitoin äsken päivityksen valumaan. Katotaan miten äijän käy.

Kyllä se vielä lataili jonkun 30MB:n (GOGissa) korjauskilkkeen, mutta ei sekään auttanut mitään.

Mulla oli ihan sama tilanne. Joskus tammikuun lopulla tämä jäi kesken 80-90h jälkeen ja siihen asti kaikki toimi ihan hyvin. Sitten kun tuli taukoa, niin ajattelin että sama odotella vielä päivityksiä ja jatkaa sitten loppuun. Pitänee odotella muidenkin kokemuksia ja katsoa sitten myöhemmin auttaisiko esim. uudelleenasennus mitään. Vanhaa päivitystäkään ei varmaan saa enää rullattua takaisin, että saisi jatkettua edes juonen loppuun.
 
Kyllä se vielä lataili jonkun 30MB:n (GOGissa) korjauskilkkeen, mutta ei sekään auttanut mitään.

Mulla oli ihan sama tilanne. Joskus tammikuun lopulla tämä jäi kesken 80-90h jälkeen ja siihen asti kaikki toimi ihan hyvin. Sitten kun tuli taukoa, niin ajattelin että sama odotella vielä päivityksiä ja jatkaa sitten loppuun. Pitänee odotella muidenkin kokemuksia ja katsoa sitten myöhemmin auttaisiko esim. uudelleenasennus mitään. Vanhaa päivitystäkään ei varmaan saa enää rullattua takaisin, että saisi jatkettua edes juonen loppuun.
En käynnistänyt vielä, mutta ajoin verifioinnin kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla gog latasi saman 29 mb lisää. Jaa a ei ehkä lupaa hyvää, mutta ei auta kun testata.
 
Peruutinpa varmuuden vuoksi päivityksen latauksen ja odottelen rauhassa minkälaisen vastaanoton tämä pätsi saa. Sen verran siedettävästi peli toiminut itsellä että harmittaisi jos nyt menisi jotain pahasti särki.
 
Kuten varmaan jo ennakkoon osasi arvella niin tosta säteenseurannasta ei ole mitään iloa ainakaan jos korttina on 6700 XT. Fps tippuu 60 -> 25 ihan pelkästään sillä että laittaa valaistuksen mediumille. Kaikki herkut päällä fps on 10 :rofl:.

Resoluutiona 1440p ja muut asetukset high.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tää nyt alkuun ainakaan oikein vakuuta. Toiveissa oli että tuo tekstuureiden latautuminen olisi saatu fiksattua, mutta pikaisen testin perusteella näyttää melkeinpä menneen entistä kehnommaksi. Aikaisemmin häiritsi eniten ne opasteiden sutut, mutta nyt isompi osa myös näistä katumainoksista on tällaista mössöä jopa ihan lähietäisyydeltä. Pitääpä vielä testailla vähän eri asetuksilla, mutta ei kai näiden latautumisen pitäisi olla asetuksista kiinni, vai?

cp.jpg

e. Kaikki vastaantulevat / edellä menevät autot ajelee kaikki valot pimeinä ja valot saattaa syttyä hetken päästä, jos malttaa ajella vierellä. Jotain on ilmeisesti ainakin yritetty tehdä niille kauempana oleville autoille, kun nyt kaikki niistä ei häviä lähemmäksi tultaessa. Jäänyt tuokin vaan vähän puolitiehen, kun ensin näkyy ne kauempana olevan auton ajovalot, mutta sitten kun auto tuleekin piirtoetäisyydelle, kaikki valot onkin pimeinä. Osa niistä autoista tosin häviää edelleenkin ihan samalla tavalla. Vieressä olevat autot despawnaa, jos edes vilkaisee nopeasti toiseen suuntaan.

e2. En tiedä mitä taikoja tälle on tehty, mutta nyt ainakin motarilla ajelu näyttää aika lailla PS2-peliltä. Kaikki näyttää suoraan sanottuna paskalle. Autoja ilmestyy tyhjästä ja äsken oli keskellä tietä jumissa auto, jonka keula oli tien sisässä ja perä ylhäällä. Ei mulla ollut mitään tällaisia edes julkaisun aikaan, puhumattakaan sitten edellisen päivityksen jälkeen.
Nyt kun testannu tota, en mitään kaltasias ongelmia ollu. Oon tässä kävelly, mutten ole havainnu mitään poikkemaa. Aina mitä tässä, mikä mua vituttaa, on se ettei tuplahyppy toimi vaikka on päällä.
 
Aseen käytös muuttunu aika lailla. En pysty enään ampuu nurkan takaa jengii hakeutuvilla.

E. Kyllä toimii samalla tavalla kun ennen.
Mulla kusi tää, eikä ottanu mitään statseja ja cyberwareja huomioon jostain syystä. Tein 1 tehtävän ja kaikki lähti toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki vastaantulevat / edellä menevät autot ajelee kaikki valot pimeinä ja valot saattaa syttyä hetken päästä, jos malttaa ajella vierellä. Jotain on ilmeisesti ainakin yritetty tehdä niille kauempana oleville autoille, kun nyt kaikki niistä ei häviä lähemmäksi tultaessa. Jäänyt tuokin vaan vähän puolitiehen, kun ensin näkyy ne kauempana olevan auton ajovalot, mutta sitten kun auto tuleekin piirtoetäisyydelle, kaikki valot onkin pimeinä. Osa niistä autoista tosin häviää edelleenkin ihan samalla tavalla. Vieressä olevat autot despawnaa, jos edes vilkaisee nopeasti toiseen suuntaan.
Itse tuskaillut tuon ongelman kanssa pidempään. Näyttiksen vaihdon jälkeen autojen valot palasivat taas hetkeksi, mutta näköjään nyt taas AI-autojen valot sammuu, kun tulee tietyn etäisyyden päähän niistä. Yöaikaan maantiellä kaupungin ulkopuolella saanut joskus tosiaan väistellä pimeitä autoja ja tilannetta ei auta oman auton pitkät valot, jotka näyttävät ehkä 5 metrin päähän.

Kaupungissa kieltämättä kaukana menevien autojen tilanne vähän parempi kuin aiemmin. Sen sijaan aavikolla yhä kaukana näkyy kova liikenneruuhka, oli kello sitten mitä tahansa. Ja aina kun tuota kohti ajaa lähemmäs, ruuhka siirtyy hieman kauemmas. Tuo on kaupungin ulkopuolella omasta mielestä kaikista pahin immersion rikkoja. Saa nähdä, milloin korjataan :asif:

Cyberpunk2077_2021_03_29_22_50_24_402.png


En ainakaan äkkiseltään huomannut ympäriinsä ajellessa ongelmia tekstuurien latauksessa. Aiemmin sitä ongelmaa kyllä oli. Poliiseja tuli testattua nyt ja kieltämättä paljon parempi ratkaisu tämä kuin kymmenien poliisien spawnaaminen metrien päähän. Tosin nyt pääsee jo liiankin helpolla, kun ajoin jalkakäytävillä kaikkien yli ihan rauhassa, eikä poliiseja näkynyt lähimaillakaan.

Oma läpipeluu takana ja seuraava peluu odottaa kyllä lisäosia ja loppujenkin bugien ja tekoälyn korjaamista. Jospa tämä olisi esimerkiksi tämän vuoden lopussa jo paremmassa kunnossa. Ei tässä ainakaan huonompaan suuntaan mennä.
 
Lyhyen pelailun jälkeen kaikki vaikuttaa toimivan ihan hyvin. En osaa sanoa tuliko lisää fps. Ultra wide reso, dlss balanced ja jonkun performance guiden perusteella laitetut asetukset tuottavat n. 60 fps. 8700k ja 2080 ti.
 
Piti noiden poliisien spawnaamista vähän testata ja joo tavalliset poliisit eivät enää spawnaneet ihan viereen mutta kun tuli Maxtac niin kyllä ne sinne tunneliin vaan jostain tuli.
 
Jaaha vihdoinkin patch. Harmi etten huomannut aiemmin, no huomenna voi aloittaa siis tän pelin alusta.
 
Lueskelin cdpr foorumia ja siellä jengi on kokeillut fresh installia pätsin tuomiin ongelmiin. Se vaikuttaisi auttavan, eli jos 1.2 huononsi tilannetta, niin uninstall ja langat laulamaan. Kannattaa kokeilla myös konsoleilla koska osalla peli toimii pätsin jälkeen ihan hyvin ja toisilla ei.
 
Itse tuskaillut tuon ongelman kanssa pidempään. Näyttiksen vaihdon jälkeen autojen valot palasivat taas hetkeksi, mutta näköjään nyt taas AI-autojen valot sammuu, kun tulee tietyn etäisyyden päähän niistä. Yöaikaan maantiellä kaupungin ulkopuolella saanut joskus tosiaan väistellä pimeitä autoja ja tilannetta ei auta oman auton pitkät valot, jotka näyttävät ehkä 5 metrin päähän.

Kaupungissa kieltämättä kaukana menevien autojen tilanne vähän parempi kuin aiemmin. Sen sijaan aavikolla yhä kaukana näkyy kova liikenneruuhka, oli kello sitten mitä tahansa. Ja aina kun tuota kohti ajaa lähemmäs, ruuhka siirtyy hieman kauemmas. Tuo on kaupungin ulkopuolella omasta mielestä kaikista pahin immersion rikkoja. Saa nähdä, milloin korjataan :asif:

En ainakaan äkkiseltään huomannut ympäriinsä ajellessa ongelmia tekstuurien latauksessa. Aiemmin sitä ongelmaa kyllä oli. Poliiseja tuli testattua nyt ja kieltämättä paljon parempi ratkaisu tämä kuin kymmenien poliisien spawnaaminen metrien päähän. Tosin nyt pääsee jo liiankin helpolla, kun ajoin jalkakäytävillä kaikkien yli ihan rauhassa, eikä poliiseja näkynyt lähimaillakaan.

Ihan mielenkiinnosta: minkä kortin vaihdoit ja mikä kortti tuli tilalle? Testailin eilen vielä vähän lisää ja tuo tuntui vähän helpottavan kun menin fast travelilla toiseen paikkaan (tätä en käytä normaalisti muuten ollenkaan). Ehkä se sitten jotenkin pakotti pelin lataamaan assetteja uudelleen tai päivitys ei muuten vaan toimi oikein vanhasta tallennuksesta. Pitää vielä kokeilla ihan kokonaan uuden pelin aloittamista ennen reinstallia. Nyt ehkä noin 50% autoista näkyi valot oikein ja vastaan tuli myös muutama, joiden edessä näkyi mitätön valokeila, mutta itse lamput oli pimeinä.

Kaupungissa tosiaan huomaa, että jotain on tehty noille piirtoetäisyyden reunalla oleville autoille. Ne toimii jo melko siedettävästi, eikä tuota siirtymää välttämättä huomaisi ollenkaan, ellei sitä oikein keskity syynäämään (ja ne valot toimisi oikein). Nuo aavikkoruuhkat on kyllä kieltämättä yllättävän häiritseviä, melkein ennemmin poistaisi nuo horisontissa näkyvät ajovalot kokonaan.

Poliisit on ainakin pikatestin perusteella ihan yhtä joutavia ja päälleliimatun oloisia kuin ennenkin, joskin vaan eri tavalla. Ennen niitä joutui välttämään, koska muuten tilanne eskaloitui ihan hetkessä. Nyt niistä taas ei tarvitse välittää juuri ollenkaan, kun niistä pääsee autolla eroon niin helposti. No, ainakaan nyt ei tarvitse palata heti edelliseen tallennukseen, jos menee vahingossa sukset ristiin NCPD:n kanssa. Vertailut GTA:han on muuten mun mielestä vähän hölmöjä, mutta kyllä sitä poliisisysteemiä takaa-ajoineen kaipaisi tähänkin.
 
Poliisit on ainakin pikatestin perusteella ihan yhtä joutavia ja päälleliimatun oloisia kuin ennenkin, joskin vaan eri tavalla. Ennen niitä joutui välttämään, koska muuten tilanne eskaloitui ihan hetkessä. Nyt niistä taas ei tarvitse välittää juuri ollenkaan, kun niistä pääsee autolla eroon niin helposti. No, ainakaan nyt ei tarvitse palata heti edelliseen tallennukseen, jos menee vahingossa sukset ristiin NCPD:n kanssa.
No siis ennenhän (ja voi olla että nytkin) poliisin suututtamisen vakavuus riippui täysin siitä, mitä oli tekemässä, koska niitä voi paeta (vain?) siirtymällä seuraavaan paikkaan. Jos ajaa autolla jonkun yli niin aivan sama, koska poliiseista pääsee ajamalla pari korttelinväliä. Jos taas tappaa tehtävän aikana vahingossa siviilin - eli joutuu jäämään samalle alueelle - ainoa vaihtoehto on seivin lataaminen, koska lisää poliiseja vain tulee ja tulee. Vaikka saisit pari hengiltä niin niistä ei pääse mitenkään muuten eroon kuin pakenemalla kauas tehtäväalueelta. Ajanhukkaa.

Noin siis oman kokemukseni mukaan. En missään vaiheessa kokeillut tapella tosissani poliisien kanssa.
 
No siis ennenhän (ja voi olla että nytkin) poliisin suututtamisen vakavuus riippui täysin siitä, mitä oli tekemässä, koska niitä voi paeta (vain?) siirtymällä seuraavaan paikkaan. Jos ajaa autolla jonkun yli niin aivan sama, koska poliiseista pääsee ajamalla pari korttelinväliä. Jos taas tappaa tehtävän aikana vahingossa siviilin - eli joutuu jäämään samalle alueelle - ainoa vaihtoehto on seivin lataaminen, koska lisää poliiseja vain tulee ja tulee. Vaikka saisit pari hengiltä niin niistä ei pääse mitenkään muuten eroon kuin pakenemalla kauas tehtäväalueelta. Ajanhukkaa.

Noin siis oman kokemukseni mukaan. En missään vaiheessa kokeillut tapella tosissani poliisien kanssa.

Kyllä minä juoksin maxtacia ihan vahingossa karkuun. En tiedä meninkö johonkin alueelle joka tuon triggeröi mutta yhtäkkiä wanted level hävisi, eli kyllä poliisien karistaminen on tässä todella helppoa verrattuna GTA V täydellä wanted levelillä. Tosin ei tuo poliisien käyttäytyminen ole itselle niin suuri asia koska niiden kanssa tappelemisesta ei hyötyä juuri ole eikä se ole kovin viihdyttävääkään.
 
Ihan mielenkiinnosta: minkä kortin vaihdoit ja mikä kortti tuli tilalle?
RX 5700 meni mainaajille ja RTX 3060 tuli tilalle. Tuntuu olevan vähän henkimaailman juttuja, miten hyvin nuo AI-autojen valot toimivat. Yhdessä vaiheessa ongelmana oli myös se, että kaupungissa kauas taivaalle kohoavat mainokset katosivat ja näkyivät vasta, kun meni tarpeeksi kauas.
 
Kokeilin pari minuuttia series x niin vaikutti, että grafiikka parantunut hieman ja FPS puolittui, kun liikkui siellä kioskikadulla yöllä.
 
Kokeilin tätä juuri uudella patchilla ja... VOI EI, ne on poistanut sen superhyppy bugin jolla voi hyppiä supernopeaa:




Itse tuli käytettyä tätä aika usein, koska se on jopa nopeampi kuin autolla ajaminen, kun sen oppii tekemään. Lisäksi se saa sut tuntemaan enemmän superihmiseltä, aivan kuten kyborgin pitäisi olla, joten MIKSI tämä bugi piti poistaa?

Autot luisuu vähemmän ja ne jumittuu vähemmän, mikä on ihan hyvä. Peli vaikuttaa myös pyörivän niin paljon paremmin, että voin ehkä vaihtaa high settingsistä ultraan. Toki päivitin juuri grafiikkadriverit kans, joten voi johtua osittain siitä kans.
 
Skill treehin on näköjään nyt siihen tyhjään paikkaan tullut Relic mutta sitä puuta ei pääse selaamaan.
 
No niin. Asentelin itsekkin pätsi ja ajoin pikku testit. Postiivisaena asiana kaiken näköset pienet fysiikkabugit tuntuu hävinnen aika lailla ja Katuvalot ei enää "syty" 100m pääsyä vaan tuntuvat olevan päällä horisontiin asti.

Mutta sitten tulikin semmone kiva Flickeri kaikkiin mainostauluihin... Joskus ennenkin välillä noi mainoskyltit liikkeessä pikkasen flickeröi, mutta nyt se on oikeastaa jatkuvaa ja pahempaa. Paikat, joissa on paljon noita kylttejä, on ihan kaamean näkösiä, kun joka puolella hirveä välkyntä. RT ei vaikuta tähän, vaan vilkkuu myös ilman sitä. Uusimmat ajurit päivitetty ja pelitiedostot verifioitu. Tuo ei ole siis semmoista trakoitettua "rikkinäinen mainoskyltti" häröilyä vaan se koko kyltti vilkkuu häiritsevästi ja se tapahtuu vain, jos kameraa liikuttaa. ELi jos tuojottaa taulua paikallaan, niin tuota vilkkumista ei tapahdu

Vois koittaa reinstallia, mutta en tiiä jaksaako, kun tuli jo painettua aiemmin toi läpi.
 
aloitin v1.2 kunniaksi alusta. xbox x . kerran bugas niin että pakko oli ottaa tilanne uudestaan loadista kun vihollinen oli jossain seinien sisällä. ja kerran kaatui kokonaan alta. n3h taisin keretä pelaa eilen ja 2 bugia . jäätävä peli kerrassaan. paljoa posii ei tästä hedelmästä voi sanoa.
laskeskelin miten järkkyputkinäkö kaverilla on niin noin metrin kohdalta näkyy edessä oleva ovi koko levydeltä. eli onhan tää nyt aivan hirveän kömpelö tekele kun saa pyöriä ympäriinsä huoneita koluten läpi.
 
Uskalsin vihdoin aloittaa PS4 Slimmillä tämän. Reilu tunti takana ja tässä pyytämättä joitakin spoilerittomia ensivaikutelmia:

  • Aloitin nomadina. Keskellä ensimmäistä katua ei enää istu tyyppi ilmassa kuten julkaisupäivänä. Myös NPC:iden suut liikkuvat kun he puhuvat. Eteenpäin on menty!
  • Dialogisysteemi teki heti vaikutuksen: Mahtavaa, kun voi rauhassa tutkia paikkoja ja katsella ympärilleen samalla kun puhuu. Voi rytmittää keskustelua elokuvamaisesti ilman, että hahmot tuijottavat vain toisiaan, ja tulee aidosti sellainen fiilis, että on epäkohteliasta antaa toisen odottaa liikaa kun itse penkoo kaappeja. Dialogivaihtoehdot muuttuvat sen myötä, oletko oiken ihmisen/esineen lähellä jne. Ei ollut ennen tällaista!
  • Edelliseen liittyen vuorovaikutus tuntuu mukavan saumattomalta, dialogeihin ja toimintaan ei niin selvästi siirrytä, vaan niihin ajaudutaan. On tunne, että on itse puikoissa koko ajan, vaikka kirjaimellisesti ei olisi puikoissa vaan apukuskina. Tällaiseen voisi tottua!
  • Minimapista pitäisi saada se keltainen polku kohteeseen pois. Samoin kohde-NPC:n yllä ei tarvitsisi olla auringon kokoista palleroa. Uskon ja toivon, että näihin voisi tulla joku muutos päivitysten myötä. W3:ssa pystyi säätämään tuon polun ainakin pois. Toistaiseksi otin minimapin kokonaan pois käytöstä juuri tämän takia: mieluummin etenen hitaasti ja hutiloiden kuin tuijotan sitä optimaalista reittiä kartalta.
  • Esineiden kuvaustekstit jne. ovat aivan naurettavan pieniä, ja tuntuu että ne pitää varmaan opetella ulkoa, ettei tarvitse niitä kahta kertaa lukea per esine... Samoin näytöllä vilkkuvat ohjenapit ovat liian pieniä, lukeeko siinä nyt L1, R2 vai mitä.
  • Ensivaikutelma ns. keinovalikoimasta on hyvä (toki perustuu vain tutoriaaliin tässä vaiheessa). Nyrkkihippa, miekkailu, hiippailu, häkkäily ja ampuminen kaikki tuntuivat tarpeeksi mielekkäiltä ja "siisteiltä" lähestymistavoilta. Pelasin juuri äsken Deus Ex -sarjan läpi (Cyberpunkin kohentumista odotellessa) ja jotenkin hyvällä tapaa tässä tuntuisi yhdistyvän Deus Exien mielekkäät jutut: häkkäämisessä enemmän ja mielikuvituksellisempia vaihtoehtoja, pyssytkin järkevä lähestymistapa, ja tietenkin eeppiset miekat (Deus Ex 1 ja hyvät muistot).
  • Suorituskyvystä tai graafisista/pelillisistä bugeista ei tietenkään vielä kunnon havaintoja, mutta toivon toivon kovasti, että jäljellä ei olisi sellaisia gamebreaking-bugeja, joita ei edellistä seviä lataamalla voisi kiertää.
Järkevä tyyppi olisi tietysti vielä odottanut jonkin verran, ilmaiset DLC:t tai vielä patchin tai pari, mutta ei mahda mitään, nyt oli jo pakko! Toivottavasti seuraavassa viestissä ei tarvitse kirjoittaa kyrsiintyneemmin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 515
Viestejä
4 646 037
Jäsenet
76 237
Uusin jäsen
Masavaan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom