Cyberpunk 2077

Peli tosiaan menee suht nopeasti niin helpoksi että voi huoleta tinkiä armourista, melko alkuvaiheessa hylkäsin tech-kiväärit kun vihujen ampuminen seinien läpi oli liian helppoa. Hyvin on kombat maistunut kun roolitin pelaajaa revolveri-mulkeroksi.

Ei siihen edes tarvi tech-kiväärejä, tavallisella sniper riflelläkin menee seinien läpi. Pitääköhän näistäkin aseista luopua? Vähä ärsyttävää kun pitää itse keksiä jotain mielivaltaisia sääntöjä jolla yrittää tehdä tästä pelistä vaikeamman.
 
Noniin Cyberpunk 2077 tarina läpi. Hyvä peli kyllä, tykkäsin.

Tää loppu bossi oli paljon helpompi kuin mitä kuvittelin.

20210318234922_1.jpg


Loppu oli noin muuten aika tylsä. Sairaalassa testejä, kunnes tuli se vaihtoehto, että haluaa palata maahan. Sitten katsottiin maapalloa avaruudesta ja credits alkoi rollaan.

Luin että useampi tapa lopettaa tarina, niin taidan jossain vaiheessa ladata aiemman saven ja kokeilla erilaisia loppuja.
 
Pelin äären on tullut palattua vaikka sen läpi jo pelasin. Taisin tehdä paskimmat mahdolliset valinnat, pelasin lopun uudelleen, ja nyt jäikin paljon parempi fiilis. Voisi vielä yhden lopun katsoa, mutta nyt olen viihtynyt night cityssä. Combat kun vaan on niin hauskaa. Nyt kun ukko on öbaut puolijumala, on hauska vaan juosta ja tuplahypyllä leirin keskelle, optiikka häkki ja sitten juosten ammuskellen kaikki nurin kuin tex willer ikään - toimii!



Lopusta vielä, että mitä ois tapahtunut, jos
olisin jättänyt yorinobulle pyssyn? Otin sen pois ekassa lopussani, ja koko homman jälkeen jäi tosi paska fiilis. Vielä kun menin ihan lopussa myymään sieluni. Toisella yrittämällä en lähtenyt porcelain cuntin mukaan
?
 
Pientä teaseria 1.2 päivityksen tiimoilta: What’s new in Night City? [Patch 1.2 development insight]

Poliisi näyttää toimivan ainakin paremmin ja autojen kontrolleja on viilailtu. QoL-osastolla double-tap dodgen saa valikoista pois ja autot eivät jää niin herkästi jumiin. Eipä nämä nyt vielä varsinaisesti aiheuta mitään isompia väristyksiä, kun tässä nyt on venailtu 3kk isompaa päivitystä. Toivottavasti tulee jotain sisältöäkin samalla, koska ainakaan itseäni nuo asiat eivät edes häirinneet niin paljoa, että olisivat olleet toivelistalla edes top10:ssä.
 
Aika pieniä, mutta toivottuja muutoksia.
What was supposed to make Night Citizens feel safe on the streets resulted in a staggering drop of public trust towards NCPD officers.

My choom, Jake, was in a shoot-out with Tyger Claws the other day, when he missed a shot and hit a pedestrian on the other side of the street. In an instant, the NCPD swarmed up on him and put him down. It’s like they appeared out of thin air right behind his back! It’s too brutal of a response for a regular accidental murder if you ask me!
— Mike from Kabuki, 28.
:lol:
 
Pelin äären on tullut palattua vaikka sen läpi jo pelasin. Taisin tehdä paskimmat mahdolliset valinnat, pelasin lopun uudelleen, ja nyt jäikin paljon parempi fiilis. Voisi vielä yhden lopun katsoa, mutta nyt olen viihtynyt night cityssä. Combat kun vaan on niin hauskaa. Nyt kun ukko on öbaut puolijumala, on hauska vaan juosta ja tuplahypyllä leirin keskelle, optiikka häkki ja sitten juosten ammuskellen kaikki nurin kuin tex willer ikään - toimii!



Lopusta vielä, että mitä ois tapahtunut, jos
olisin jättänyt yorinobulle pyssyn? Otin sen pois ekassa lopussani, ja koko homman jälkeen jäi tosi paska fiilis. Vielä kun menin ihan lopussa myymään sieluni. Toisella yrittämällä en lähtenyt porcelain cuntin mukaan
?

No siis eihän tässä ole kuin yksi semihyvä loppu ja voisin kuvitella, että se voisi olla "virallista" kaanonia mitä tulee mahdolliseen DLC:iin. Itse osuin siihen ekalla.
 
Suunnitelmissa olis nyt.

Tehdä toi viimenenkin Panamin Side mission ja sit ending Panamin kanssa.
Pelaan Female hahmolla, niin mitään suhdesotkuja ei kai saa.

Yrittänyt huvikseni noita saavutuksia unlockkaa, esim. Little Tokyo, mut siin on joku bugi/glitchi, ettei spawnaa vihui siihen.

Nyt sit seuraavaks City Lights achievement ajattelin kokeilla. Mukavaa kun on toi Panamin sniperi ja oon sitä craftaamalla upgreidannu maksimit, niin se on todella hyvä ase kun vaan osuu päähän. Nyt crafting lvl 14. Millähän tän levuttais nopeiten maksimiin?
 
Aika pieniä, mutta toivottuja muutoksia.

:lol:
Night City on siis todella hieno. Parhaita visuaalisia pelejä, mitä oon kokenut.
Mutta toteutus ei todellakaan ollut sitä tasoa, mitä pyydettiin. Ehkä ne saa pelin korjattua, mutta kokonaisuudessa Cyberpunk 2077 varmaan oli floppi niille, jotka odotti tätä vuosia, Itse huomasin vasta viime vuonna kun peli julkaistiin ja ostin jo alennuksista -10 %.
 
Combat kun vaan on niin hauskaa.
Sanoisin että tässä on ääriesimerkki. Itse en esimerkiksi tehnyt yhtäkään tehtävää stealthina, koska vihaan sitä hiipimistä peleissä, kun tulivoimaa löytyy.
Ja tän Cyberpunk 2077 tekee hyvin. Ei ole pakko hiipiä, että saat tehtävät tehtyä, vaan voit mennä ja ampua kaikki vihut mitä löydät.
 
Sanoisin että tässä on ääriesimerkki. Itse en esimerkiksi tehnyt yhtäkään tehtävää stealthina, koska vihaan sitä hiipimistä peleissä, kun tulivoimaa löytyy.
Ja tän Cyberpunk 2077 tekee hyvin. Ei ole pakko hiipiä, että saat tehtävät tehtyä, vaan voit mennä ja ampua kaikki vihut mitä löydät.

Stealthistakin saa sellaisen, ettei tartte paljoa himmailla. Jos käyttää cyberdeckiä (ei sandevistania) niin se modi, jolla saa ajanhidastuksen kun joku on huomaamassa sinut on aika kova (Sandevistanin kanssa se ei toimi yhteen vaan bugittaa). Hiipien hirveetä vauhtia vaimennetulla revolverilla headshotteja kuusinkertaisella damagella, 100% critical chancella, stealthi bonuksilla jne. kaikki viholliset putoilee kun tulee satoja tuhansia pisteitä vahinkoa per laukaus ja rullan viimeisellä päälle puoli miljoonaa.
 
Comrades Hammer-pistooli tekee joka laukauksella puoli miljoonaa lämää vaikka ei sneakkais, sillä siinä on vaan yhden kudin lipas, ja seinien läpi tietty.

Lopuista;
Sinänsä hyvä että se onnellisin ja järkevin loppu on myös varmaan yleisin, jos pelaa heteromies-hahmolla niin suurin osa sen varmaan valkkaa heti ekaksi. Muut loput sitten ekstraa. Naishahmolla ilman romanssia sitä tosin ei automaattisesti varmaan ota.

Tosta tuli yks juttu mieleen että kuinka peli ei oikein edes yritä olla roolipeli. Jos sellaista yritystä olisi niin olisi joku reitti mennä loppuun vaikka Maelstrommien kanssa eikä pelkkiä "hyvis" vaihtoehtoja.
 
Comrades Hammer-pistooli tekee joka laukauksella puoli miljoonaa lämää vaikka ei sneakkais, sillä siinä on vaan yhden kudin lipas, ja seinien läpi tietty.

Lopuista;
Sinänsä hyvä että se onnellisin ja järkevin loppu on myös varmaan yleisin, jos pelaa heteromies-hahmolla niin suurin osa sen varmaan valkkaa heti ekaksi. Muut loput sitten ekstraa. Naishahmolla ilman romanssia sitä tosin ei automaattisesti varmaan ota.

Tosta tuli yks juttu mieleen että kuinka peli ei oikein edes yritä olla roolipeli. Jos sellaista yritystä olisi niin olisi joku reitti mennä loppuun vaikka Maelstrommien kanssa eikä pelkkiä "hyvis" vaihtoehtoja.

Noi loput on kieltämättä vähän rajoitettuja ja epätasapainossa keskenään.

Sikäli hölmöä, että vaikka olisi kenen kanssa suhteessa jne. niin vain hillbillyjen apuun pyytäminen johtaa siihen, että ihmissuhteet säilyvät vielä lopputeksteissäkin vaikka tuossa on kuitenkin kolme eri loppua, joiden jälkeen V palaa elelemään "loppuja päiviään". Olis siinä voinut olla aktiivinen Judy-loppu ja River-loppu
 
Sinänsä hyvä että se onnellisin ja järkevin loppu on myös varmaan yleisin, jos pelaa heteromies-hahmolla niin suurin osa sen varmaan valkkaa heti ekaksi. Muut loput sitten ekstraa. Naishahmolla ilman romanssia sitä tosin ei automaattisesti varmaan ota.
Minä valitsin itse asiassa ensin Johnnyn, ihan vaan siksi että Panam on niin rasittava. Siinä vaiheessa sitten kun suunniteltiin keikkaa Roguen kanssa ja kävi selväksi että Johnny ei ole oppinut vuosien varrella yhtään mitään, tulin toisiin ajatuksiin ja latasin tallennuksen. Johnny on Panamia mukavampi tyyppi, mutta minkäänlaista arvostelukykyä hänellä ei ole, ja nomadien valintaan oli rutkasti muitakin syitä kuin Panam.
 
Minä valitsin itse asiassa ensin Johnnyn, ihan vaan siksi että Panam on niin rasittava. Siinä vaiheessa sitten kun suunniteltiin keikkaa Roguen kanssa ja kävi selväksi että Johnny ei ole oppinut vuosien varrella yhtään mitään, tulin toisiin ajatuksiin ja latasin tallennuksen. Johnny on Panamia mukavampi tyyppi, mutta minkäänlaista arvostelukykyä hänellä ei ole, ja nomadien valintaan oli rutkasti muitakin syitä kuin Panam.
Omasta mielestä Johny on vitun mulkku äijä, niin en tykkää valita sitä.
 
Pientä teaseria 1.2 päivityksen tiimoilta: What’s new in Night City? [Patch 1.2 development insight]

Poliisi näyttää toimivan ainakin paremmin ja autojen kontrolleja on viilailtu. QoL-osastolla double-tap dodgen saa valikoista pois ja autot eivät jää niin herkästi jumiin. Eipä nämä nyt vielä varsinaisesti aiheuta mitään isompia väristyksiä, kun tässä nyt on venailtu 3kk isompaa päivitystä. Toivottavasti tulee jotain sisältöäkin samalla, koska ainakaan itseäni nuo asiat eivät edes häirinneet niin paljoa, että olisivat olleet toivelistalla edes top10:ssä.

Aika aneemiselta näyttää. Olin hidastellut pelin kanssa siinä toivossa, että päivitys tuo isompia parannuksia, mutta mikään ilmoitetuista ei kiinnosta pätkän vertaa. Täytyy varmaan kyntää pääjuoni loppuun ja hasta la vista. Ei tätä uudestaan kyllä jaksa aloittaa, vaikka tulisikin jokin isompi päivitys myöhemmin.

Melkein ainoa toivo paikata keskeneräinen julkaisu olisi pääpeliä laadukkaampi DLC kuten Witcher 3:ssa. Sen pelin tapauksessa lisärit olivat kuitenkin jo tässä vaiheessa jollain tasolla tiedossa. Cyberpunkin kohdalla ei ole esitelty mitään konkreettista, joten tuskin tarvitsee tänä vuonna odottaa.
 
Onhan nuo ihan hyviä muutoksia mutta se että 1.2 päivityksen piti olla isompi niin ei kovin isolta vaikuta.
 
Aika aneemiselta näyttää. Olin hidastellut pelin kanssa siinä toivossa, että päivitys tuo isompia parannuksia, mutta mikään ilmoitetuista ei kiinnosta pätkän vertaa. Täytyy varmaan kyntää pääjuoni loppuun ja hasta la vista. Ei tätä uudestaan kyllä jaksa aloittaa, vaikka tulisikin jokin isompi päivitys myöhemmin.

Melkein ainoa toivo paikata keskeneräinen julkaisu olisi pääpeliä laadukkaampi DLC kuten Witcher 3:ssa. Sen pelin tapauksessa lisärit olivat kuitenkin jo tässä vaiheessa jollain tasolla tiedossa. Cyberpunkin kohdalla ei ole esitelty mitään konkreettista, joten tuskin tarvitsee tänä vuonna odottaa.

Odottelen vielä varovaisen toiveikkaasti että tuossa 1.2 päivityksessä olisi myös oikeaa sisältöä, eikä pelkästään korjauksia asioihin, jotka olisi pitänyt olla kunnossa jo julkaisussa. Ehkä CDPR on oppinut edes jotain noista edellisistä hypetarinoista ja malttanut olla rummuttamatta sen enempää päivitystä tai tulevia DLC:tä. Jos tuossa tosiaan oli päivityksen anti kokonaisuudessaan, niin taitaa jäädä peli odottelemaan parempia aikoja. Melkoinen pettymys, jos tuossa tosiaan on kaikki mitä on saatu aikaiseksi kolmessa kuukaudessa.
 
CDPR:llä on ollut tuossa se tietomurto myös joten saattaa vaikuttaa mutta eikö olisi pitänyt ilmoittaa että 1.2 päivitys ei ole niin iso kuin alunperin on suunniteltu.
 
Ei helvetti, vasta nyt tajusin että nais-trion nimi "Us Cracks" viittaa rakoihin :rofl2:
 
Nyt sain itsekin tämän pelattua läpi. Todellinen peliaika varmaan joku 50h. Gogin ja hahmon aikalaskurit näyttävät vähän miten sattuu.

Alussa olin kovissa fiiliksissä, miten huikea peli on. Sitten alkoi bugit ja surkea tekoäly näkymään kaikkialla ja innostus laski jopa niin alas, että meinasin lopettaa pelin kesken. Onneksi Panamin, Judyn ja etenkin Johnnyn ja Kerrin sivutehtävät tulivat pelastamaan. Noihin uppoutui oikeasti pelaamaan jopa tuntikausia ja hahmot ja tehtävät olivat vain niin rautaisesti kirjoitettu. Erityisesti jäi mieleen sukellus vedenalaiseen kaupunkiin ja huvijahdilla auringonlaskuun seilaaminen kitaran soidessa ja Johnnyn makoillessa kannella. Gigejä ja muita yksinkertaisia pikkutehtäviä jäi paljon tekemättä, kun ne eivät olleet niin kiinnostavia.

Ihan huikea pelihän tuolla ongelmien alla on piilossa. Hyviä tehtäviä tehdessä fiilis pysyy korkeana, mutta avoin maailma ei kestä yhtään tarkempaa interaktiota ja tarkastelua. Tutkiminen ja paikkojen ihailu on kyllä kivaa upean maailman ansiosta, mutta ajaminen on välillä rasittavaa, kun AI-autot pysähtelevät ja törmäilevät ja liikennevaloilla ei ole mitään merkitystä. Bugeja on myös edelleen aivan liikaa. Nyt tuolle voisi antaa kouluarvosanaksi 9-. Jos bugit ja tekoäly korjataan ja maailmaan saadaan enemmän tekemistä ravintoloiden, partureiden ym. muodossa, niin arvosana voi nousta 9.5 tuntumaan, mikä on mille tahansa pelille kova suoritus.

Mutta toivottavasti joskus peli on siinä kunnossa kuin haaveilen ja eiköhän jotain lisäosiakin putkahda. Sitten kelpaa pelata uudestaan erilaisella hahmolla ja eri valinnoilla läpi.

Omasta lopusta:
Lopussa Hellman kertoi, että V tulee kuolemaan 6 kuukauden kuluttua sirun poistosta. Aluksi tyydyin kohtaloon ja suostuin mielen varastoimiseen Arasakalle. Vaikutti kuitenkin tylsältä ja karulta vaihtoehdolta, niin savessa takaisin, haistatin koko yritykselle paskat keskisormen muodossa ja lähdin takaisin maahan viettämään villiä ja vapaata elämää kuolemaan saakka. Tiedä sitten, miten hyvän lopun sain, mutta ainakin V oli hyvällä tuulella tuossa ja itsellekin jäi hyvä fiilis.
 
Kuuluuko noihin tuleviin muutoksiin että muuttavat pelin rpg:ksi millaisena sitä alunperin mainostivat?
 
Innolla odotan koska kehtaavat alkaa mainostamaan niitä maksullisia DLC-paketteja ja siitä seuraavaa paskamyrskyä :D
 
RPG on niin laaja käsite, ettei se tarkoita mitään. Disco Elysium ja Borderlands on molemmat RPG:itä.
Cyberpunk on genrellisesti kyllä lähempänä GTA:ta, jossa on skillipuu.

Kyllähän tässä olisi toivoinut muutakin vuorovaikutusta eri faktioiden ja jengien kanssa kuin juonen sanelemat kuviot. Toisensa poissulkevia valintoja hahmolle koko pelin kestoisesti ja myös sivutehtäviin liittyen.
 
Cyberpunk on genrellisesti kyllä lähempänä GTA:ta, jossa on skillipuu.
GTA sarjaa todella paljon pelanneena sanon ettei tämä kyllä ole lähelläkään sitä. Saints Rowia muistuttaa enemmän jos pitää verrata muihin peleihin. GTA on kuitenkin se open world king ja tulee todnäk olemaan.
 
Tulipa ostettua ja hyvä pelihän tämä on. Itsellä ainoat ongelmaa tulleet Pickup - tehtävässä. Siinä kun kuolin ja yritin ladata viimeistä autosavea tai checkpointia niin peli kaatui ja heitti työpöydälle. Tuon tehtävän jälkeen ei ole ollut ongelmia joten lieneekö ko. questi sitten vain bugannut.

Hieman huvitti ja tuli yllätyksenä kun hahmon tekovaiheessa pystyy muokkaamaan penistä/vaginaa. Näkyykö siis vehkeet ihan tositoimissa jossain vaiheessa peliä? :)
 
CDPR:n maailmat on aina olleet enemmän kulissia verrattuna Rockstarin hiekkalaatikko maailmoihin, joissa iso osa viehätystä tulee nimenomaan sen maailman ja fysiikka moottorin kanssa sekoilemisesta.. Jos menee noilla ennakko-odotuksilla Witcheriin tai cyberpunkiin sisään tulee pettymään pahasti.
 
CDPR:n maailmat on aina olleet enemmän kulissia verrattuna Rockstarin hiekkalaatikko maailmoihin, joissa iso osa viehätystä tulee nimenomaan sen maailman ja fysiikka moottorin kanssa sekoilemisesta.. Jos menee noilla ennakko-odotuksilla Witcheriin tai cyberpunkiin sisään tulee pettymään pahasti.

Pikemminkin tää oli itelleni liian Rockstar ja liian vähän vaikkapa FO:NV. Roolipelaus oli päälle liimattu juttu joka lähinnä vaikutti siihen, että minkä tasoisille alueille pystyi alussa menemään hoitamaan sivutehtäviä. Sekin sinänsä ok idea kusee sitten sillä, että koko peli muuttuu helposti triviaaliksi kun haastetta on noin tasolle 30 asti ja enemmän pelaamalla pääsee sinne tasolle 45-50 ennen endgamea.
 
Noin 80h kellossa ja aletaan olemaan urakan loppupuolella. Tietyt sivutehtävät/Gigit jätin suosiolla tekemättä, mutta suurinosa tehtynä. Hahmo erittäin OP hakkeri, joten itse combat on käytännössä ilman haastetta. Hirveän epätasainen tämä on laadultaan, osa tehtävistä on mielenkiintoisia, osa taas ihan niin umpihuttua kun vaan voi olla.
Hahmojen vuorovaikutus luo mielenkiintoisia juonenkäänteitä, tosin en tiedä onko näillä oikeasti väliä, kun on ensimmäinen läpipeluukerta menossa.
Panamilta sain kunnon kyydit ja ilmeisesti meni putkeen kun kyselee loppuelämän kumppaniksi :D

Näillä näkymin 8.5/10 peli, bugit ja geneeriset höttötehtävät tiputtaa sen 1.5. Graafisesti näyttävä kyllä pääsääntöisesti, se puoli on kunnossa. Itse pelattavuus yleisesti ihan OK.
 
Viimeksi muokattu:
CDPR:n maailmat on aina olleet enemmän kulissia verrattuna Rockstarin hiekkalaatikko maailmoihin, joissa iso osa viehätystä tulee nimenomaan sen maailman ja fysiikka moottorin kanssa sekoilemisesta..

Yhtä paperinohutta kulissia ne GTA:n maailmatkin ovat. NPC interaktiot ovat hitusen monipuolisempia, mutta yhtä lailla täysin merkityksettömiä kuin Cyberpunkissakin. GTA3-5 maailmat vain tuntuvat niin pahvisilta ja kuolleilta, että kulissimaisuus vain korostuu. Kingdom Come: Deliverancen ja jopa Oblivionin NPC:kin toimivat luonnollisemmin.
NPC interaktiot tai niiden puute ei kuitenkaan vaikuttanut pelikokemukseen. Eihän kukaan täysjärkinen muutenkaan suurkaupungissa tuntemattomien kanssa ole missään tekemisissä ellei ole pakko, eihän?
 
Yhtä paperinohutta kulissia ne GTA:n maailmatkin ovat. NPC interaktiot ovat hitusen monipuolisempia, mutta yhtä lailla täysin merkityksettömiä kuin Cyberpunkissakin. GTA3-5 maailmat vain tuntuvat niin pahvisilta ja kuolleilta, että kulissimaisuus vain korostuu. Kingdom Come: Deliverancen ja jopa Oblivionin NPC:kin toimivat luonnollisemmin.
NPC interaktiot tai niiden puute ei kuitenkaan vaikuttanut pelikokemukseen. Eihän kukaan täysjärkinen muutenkaan suurkaupungissa tuntemattomien kanssa ole missään tekemisissä ellei ole pakko, eihän?

GTA on tosiaan ihan kulissia maailmaltaan siinä missä CDPR:kin. Ero on, että Cyberpunkissa on roolipelielementtejä mukana. Maailma alkaa olemaan muuta kuin kulissia suunnilleen silloin kun voit jättää esineen johonkin ja luottaa, että se löytyy siitä vielä huomennakin. Valitettavasti se on lähinnä Bethesda joka siihen taipuu. CDPR sen enempää kuin Rockstar ei onnistu välittämään esim. merkityksellisen "kodin" tunnetta.
 
Nyt kun on julkaisusta se 3kk aikaa, niin onko peli jo saatu korjattua pelikelvolliseksi? Joko sen viitsisi hankkia?
 
Nyt kun on julkaisusta se 3kk aikaa, niin onko peli jo saatu korjattua pelikelvolliseksi? Joko sen viitsisi hankkia?
1.2 päivitys pitäis tulla tässä kuussa vielä, melkeen vasta sen jälkeen ehkä kattelisin asiaa. Toki Steamissa taitaa just nyt olla pienessä alennuksessa, ja siitähän saa rahat takas mikäli alle 14vrk ostosta ja 2h pelitunneilla palautusta lyö vireille. Eli voi vaikka ostaa säilöön ja tsekata sit 1.2 patchin tullessa (olettaen et kerkee tälle kuulle) kondiksen ja ottaa rahat takas jos ei vakuuta.
 
Nyt kun on julkaisusta se 3kk aikaa, niin onko peli jo saatu korjattua pelikelvolliseksi? Joko sen viitsisi hankkia?
Mitä tässä nyt 40h tuntia viime viikkoina pelaillut, niin ei kyllä ole bugeja tullut pahemmin vastaan. Kerran käveli pari tyyppiä seinän läpi seuratessaan minua ja kahdesti on kaatunut peli eli aika vähän ollut mitään esimerkiksi ac valhallaan nähden mikä kaatuili vähän väliä ja tehtävät jumi pariin otteeseen
 
Onhan tää nyt väärällään bugeja mutta varsinaisia gamestoppereita harvemmin. Onneksi ne ilmenee niin nopeasti, että ei tartte hirveän vanhaa tallennetta ladata. Yleensä jotain sellaista, että lahdattavat kohteet on jumissa maan sisällä tms.
 
Onko muilla ollut ongelmaa matalan gpu käytön kanssa? Itsellä 3090 + 5800x. Ilman dlss:ää fps about 80+ avg (ultra-asetukset ilman rt, 1440p) ja gpu käyttö 98%. Mutta jos laitan dlss päälle, niin gpu käyttö kyykkää jonnekin alle 80% tasoon eikä fps juurikaan nouse. Cpu:n käyttö n. 40% luokkaa. Onkohan ihan normia vai ei kai tuo cpu voi jäädä jo pullonkaulaksi? Uusimmat ajurit sisällä, Win10 ajan tasalla eikä lämmötkään normaalia korkeammat.
 
Onko muilla ollut ongelmaa matalan gpu käytön kanssa? Itsellä 3090 + 5800x. Ilman dlss:ää fps about 80+ avg (ultra-asetukset ilman rt, 1440p) ja gpu käyttö 98%. Mutta jos laitan dlss päälle, niin gpu käyttö kyykkää jonnekin alle 80% tasoon eikä fps juurikaan nouse. Cpu:n käyttö n. 40% luokkaa. Onkohan ihan normia vai ei kai tuo cpu voi jäädä jo pullonkaulaksi? Uusimmat ajurit sisällä, Win10 ajan tasalla eikä lämmötkään normaalia korkeammat.

Eikö tässä pitänyt olla just joku CPU-pullonkaula kehnosta koodista johtuen? Laittaisin sinuna ne RT:t päälle, DLSS qualitylle ja pelaisin tyytyväisenä. Itsellä sama mutta näyttö vielä 3440 leveä ja korttikin kympin vaatimattomampi.
 
Eikö tässä pitänyt olla just joku CPU-pullonkaula kehnosta koodista johtuen?

Oli. Sehän käytännössä korjattiin jo aikoja sitten. 40% cpu util. on aika hyvin tuollaiselta tehoprossulta. Omalla suorittimella (3800x) luvut luokkaa 25-35% ja näytönohjain >95% kuormituksella käytännössä jatkuvasti (RX 5700).
 
Peli tuli läpäistyä jo tovi sitten, mutta tyhmyyksissäni valitsin huonoimman mahdollisen lopun, eli lähdin Porcelain Cuntin messiin, ja ihan lopussa vielä ahdistavan epilogin päätteeksi myin sielunu Arasakalle - kirjaimellisesti. Tästä jäi niin paskanmaku suuhun että oli sitten pienen tauon jälkeen yritettävä muitakin loppuja. Ensin kävin Jonin ja Reginan kanssa raidaamassa tornin, mutta kun sitten joutuu Jonin kanssa kiistelemään kumpi saa jatkaa eloa - ja valitsin V:n - niin jäi sekin vähän kaiveleen.

Mutta pelissä on tosiaankin ihan selvä "hyvä loppu", eli Panaman kanssa basiliskillä seilaten auringonlaskuun. Tähän on hyvä lopettaa. Tästä jäi hyvä fiilis. Taidan katsoa vielä loput ratkaisut juutuupasta, pitänee sen jälkeen käydä vielä loppu-chillailut pelin parissa, eli vielä kiertämässä puuttuvat Gigit kartalta. Ei enää mitään hiippailua, täysillä keskelle ja kaikki vihut veriläjäksi. Miksi? Koska se combat on vaan niin hauskaa :cool:
 
Peli tuli läpäistyä jo tovi sitten, mutta tyhmyyksissäni valitsin huonoimman mahdollisen lopun, eli lähdin Porcelain Cuntin messiin, ja ihan lopussa vielä ahdistavan epilogin päätteeksi myin sielunu Arasakalle - kirjaimellisesti. Tästä jäi niin paskanmaku suuhun että oli sitten pienen tauon jälkeen yritettävä muitakin loppuja. Ensin kävin Jonin ja Reginan kanssa raidaamassa tornin, mutta kun sitten joutuu Jonin kanssa kiistelemään kumpi saa jatkaa eloa - ja valitsin V:n - niin jäi sekin vähän kaiveleen.

Mutta pelissä on tosiaankin ihan selvä "hyvä loppu", eli Panaman kanssa basiliskillä seilaten auringonlaskuun. Tähän on hyvä lopettaa. Tästä jäi hyvä fiilis. Taidan katsoa vielä loput ratkaisut juutuupasta, pitänee sen jälkeen käydä vielä loppu-chillailut pelin parissa, eli vielä kiertämässä puuttuvat Gigit kartalta. Ei enää mitään hiippailua, täysillä keskelle ja kaikki vihut veriläjäksi. Miksi? Koska se combat on vaan niin hauskaa :cool:
Itseä ärsytti sama homma, lopussa olevien valintojen epämääräisyys suhteutettuna haluttuun lopputulokseen. Arvoin soitanko Panamille ensimmäisellä kertaa kun pelasin loppua. Pähkäilin etten turhaan ota sitä mukaan, jos vaikka kuolee rytinöissä. No lopuksi soitan kiukkuiselle Panamille jostain helvetin avaruusaluksesta :D
 
Itseä ärsytti sama homma, lopussa olevien valintojen epämääräisyys suhteutettuna haluttuun lopputulokseen. Arvoin soitanko Panamille ensimmäisellä kertaa kun pelasin loppua. Pähkäilin etten turhaan ota sitä mukaan, jos vaikka kuolee rytinöissä. No lopuksi soitan kiukkuiselle Panamille jostain helvetin avaruusaluksesta :D
No ihan sama juttu! En pyytänyt Panskua messiin, kun Joni pelotteli, että saattaa vaikka kuolo korjata. Muutoin olisin varmaan valinnut Nomadit, vaikka ei niihin tunnesidettä Street Kidinä oikein syntynytkään. Myös rähinät siellä pihalla Militechin kanssa oli aika vauhdikkaat, ja kun jostain syystä Smässerikään ei ottanut niin nopeasti lämää, vaan joutui jo hieman vääntämäänkin, niin oli kyllä varsin maukas lopputarina.

Pelikellossa 158 tuntia, siitä voinee päätellä että kaikkine heikkouksineen taisi kuitenkin maistua aika hyvin. Delsuja Odotellessa <tm>
 

Cyberpunk 2077:n pelisuunnittelun johtaja Andrzej Zawadzki on ilmoittanut lähtevänsä CD Projekt Redin palkkalistoilta.

Ei ole selvää, minkä takia Zawadzki päätyi lähtemään CD Projekt Rediltä, ja millaiset vaikutukset sillä Cyberpunk 2077:n kehittämiseen

Siinäpä se melkeen koko juttu.
 
Tulee vahvasti mieleen tapaus Dean Hall (BIS), joka lähti Bohemia Interactivelta DayZ:n luotuaan. Nousi modin tekijästä firman näkyvimmäksi henkilöksi medioissa ja pelaajien keskuudessa.
Joka taas johti juuri tuohon samaan, että kaikki paska kaadetaan yhden miehen niskaan tappouhkauksien saattelemana. Eihän tuo varmaan hyvä juttu ole pelinkään kannalta. Mutta joko sitä kohta sais sen 1.2. päivityksen. Vai viivästyykö taas sekin?
 
Toisaalta Dean Hall myös jätti projektin kesken ja lähti Bohemialta vuosia ennen kuin DayZ (stand alone) päätyi edes betaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 679
Viestejä
4 647 248
Jäsenet
76 275
Uusin jäsen
heebo313

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom