• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina poikkeuksellisesti noin klo 14:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Cyberpunk 2077

Innolla odotan koska kehtaavat alkaa mainostamaan niitä maksullisia DLC-paketteja ja siitä seuraavaa paskamyrskyä :D
 
RPG on niin laaja käsite, ettei se tarkoita mitään. Disco Elysium ja Borderlands on molemmat RPG:itä.
Cyberpunk on genrellisesti kyllä lähempänä GTA:ta, jossa on skillipuu.

Kyllähän tässä olisi toivoinut muutakin vuorovaikutusta eri faktioiden ja jengien kanssa kuin juonen sanelemat kuviot. Toisensa poissulkevia valintoja hahmolle koko pelin kestoisesti ja myös sivutehtäviin liittyen.
 
Cyberpunk on genrellisesti kyllä lähempänä GTA:ta, jossa on skillipuu.
GTA sarjaa todella paljon pelanneena sanon ettei tämä kyllä ole lähelläkään sitä. Saints Rowia muistuttaa enemmän jos pitää verrata muihin peleihin. GTA on kuitenkin se open world king ja tulee todnäk olemaan.
 
Tulipa ostettua ja hyvä pelihän tämä on. Itsellä ainoat ongelmaa tulleet Pickup - tehtävässä. Siinä kun kuolin ja yritin ladata viimeistä autosavea tai checkpointia niin peli kaatui ja heitti työpöydälle. Tuon tehtävän jälkeen ei ole ollut ongelmia joten lieneekö ko. questi sitten vain bugannut.

Hieman huvitti ja tuli yllätyksenä kun hahmon tekovaiheessa pystyy muokkaamaan penistä/vaginaa. Näkyykö siis vehkeet ihan tositoimissa jossain vaiheessa peliä? :)
 
CDPR:n maailmat on aina olleet enemmän kulissia verrattuna Rockstarin hiekkalaatikko maailmoihin, joissa iso osa viehätystä tulee nimenomaan sen maailman ja fysiikka moottorin kanssa sekoilemisesta.. Jos menee noilla ennakko-odotuksilla Witcheriin tai cyberpunkiin sisään tulee pettymään pahasti.
 
CDPR:n maailmat on aina olleet enemmän kulissia verrattuna Rockstarin hiekkalaatikko maailmoihin, joissa iso osa viehätystä tulee nimenomaan sen maailman ja fysiikka moottorin kanssa sekoilemisesta.. Jos menee noilla ennakko-odotuksilla Witcheriin tai cyberpunkiin sisään tulee pettymään pahasti.

Pikemminkin tää oli itelleni liian Rockstar ja liian vähän vaikkapa FO:NV. Roolipelaus oli päälle liimattu juttu joka lähinnä vaikutti siihen, että minkä tasoisille alueille pystyi alussa menemään hoitamaan sivutehtäviä. Sekin sinänsä ok idea kusee sitten sillä, että koko peli muuttuu helposti triviaaliksi kun haastetta on noin tasolle 30 asti ja enemmän pelaamalla pääsee sinne tasolle 45-50 ennen endgamea.
 
Noin 80h kellossa ja aletaan olemaan urakan loppupuolella. Tietyt sivutehtävät/Gigit jätin suosiolla tekemättä, mutta suurinosa tehtynä. Hahmo erittäin OP hakkeri, joten itse combat on käytännössä ilman haastetta. Hirveän epätasainen tämä on laadultaan, osa tehtävistä on mielenkiintoisia, osa taas ihan niin umpihuttua kun vaan voi olla.
Hahmojen vuorovaikutus luo mielenkiintoisia juonenkäänteitä, tosin en tiedä onko näillä oikeasti väliä, kun on ensimmäinen läpipeluukerta menossa.
Panamilta sain kunnon kyydit ja ilmeisesti meni putkeen kun kyselee loppuelämän kumppaniksi :D

Näillä näkymin 8.5/10 peli, bugit ja geneeriset höttötehtävät tiputtaa sen 1.5. Graafisesti näyttävä kyllä pääsääntöisesti, se puoli on kunnossa. Itse pelattavuus yleisesti ihan OK.
 
Viimeksi muokattu:
CDPR:n maailmat on aina olleet enemmän kulissia verrattuna Rockstarin hiekkalaatikko maailmoihin, joissa iso osa viehätystä tulee nimenomaan sen maailman ja fysiikka moottorin kanssa sekoilemisesta..

Yhtä paperinohutta kulissia ne GTA:n maailmatkin ovat. NPC interaktiot ovat hitusen monipuolisempia, mutta yhtä lailla täysin merkityksettömiä kuin Cyberpunkissakin. GTA3-5 maailmat vain tuntuvat niin pahvisilta ja kuolleilta, että kulissimaisuus vain korostuu. Kingdom Come: Deliverancen ja jopa Oblivionin NPC:kin toimivat luonnollisemmin.
NPC interaktiot tai niiden puute ei kuitenkaan vaikuttanut pelikokemukseen. Eihän kukaan täysjärkinen muutenkaan suurkaupungissa tuntemattomien kanssa ole missään tekemisissä ellei ole pakko, eihän?
 
Yhtä paperinohutta kulissia ne GTA:n maailmatkin ovat. NPC interaktiot ovat hitusen monipuolisempia, mutta yhtä lailla täysin merkityksettömiä kuin Cyberpunkissakin. GTA3-5 maailmat vain tuntuvat niin pahvisilta ja kuolleilta, että kulissimaisuus vain korostuu. Kingdom Come: Deliverancen ja jopa Oblivionin NPC:kin toimivat luonnollisemmin.
NPC interaktiot tai niiden puute ei kuitenkaan vaikuttanut pelikokemukseen. Eihän kukaan täysjärkinen muutenkaan suurkaupungissa tuntemattomien kanssa ole missään tekemisissä ellei ole pakko, eihän?

GTA on tosiaan ihan kulissia maailmaltaan siinä missä CDPR:kin. Ero on, että Cyberpunkissa on roolipelielementtejä mukana. Maailma alkaa olemaan muuta kuin kulissia suunnilleen silloin kun voit jättää esineen johonkin ja luottaa, että se löytyy siitä vielä huomennakin. Valitettavasti se on lähinnä Bethesda joka siihen taipuu. CDPR sen enempää kuin Rockstar ei onnistu välittämään esim. merkityksellisen "kodin" tunnetta.
 
Nyt kun on julkaisusta se 3kk aikaa, niin onko peli jo saatu korjattua pelikelvolliseksi? Joko sen viitsisi hankkia?
 
Nyt kun on julkaisusta se 3kk aikaa, niin onko peli jo saatu korjattua pelikelvolliseksi? Joko sen viitsisi hankkia?
1.2 päivitys pitäis tulla tässä kuussa vielä, melkeen vasta sen jälkeen ehkä kattelisin asiaa. Toki Steamissa taitaa just nyt olla pienessä alennuksessa, ja siitähän saa rahat takas mikäli alle 14vrk ostosta ja 2h pelitunneilla palautusta lyö vireille. Eli voi vaikka ostaa säilöön ja tsekata sit 1.2 patchin tullessa (olettaen et kerkee tälle kuulle) kondiksen ja ottaa rahat takas jos ei vakuuta.
 
Nyt kun on julkaisusta se 3kk aikaa, niin onko peli jo saatu korjattua pelikelvolliseksi? Joko sen viitsisi hankkia?
Mitä tässä nyt 40h tuntia viime viikkoina pelaillut, niin ei kyllä ole bugeja tullut pahemmin vastaan. Kerran käveli pari tyyppiä seinän läpi seuratessaan minua ja kahdesti on kaatunut peli eli aika vähän ollut mitään esimerkiksi ac valhallaan nähden mikä kaatuili vähän väliä ja tehtävät jumi pariin otteeseen
 
Onhan tää nyt väärällään bugeja mutta varsinaisia gamestoppereita harvemmin. Onneksi ne ilmenee niin nopeasti, että ei tartte hirveän vanhaa tallennetta ladata. Yleensä jotain sellaista, että lahdattavat kohteet on jumissa maan sisällä tms.
 
Onko muilla ollut ongelmaa matalan gpu käytön kanssa? Itsellä 3090 + 5800x. Ilman dlss:ää fps about 80+ avg (ultra-asetukset ilman rt, 1440p) ja gpu käyttö 98%. Mutta jos laitan dlss päälle, niin gpu käyttö kyykkää jonnekin alle 80% tasoon eikä fps juurikaan nouse. Cpu:n käyttö n. 40% luokkaa. Onkohan ihan normia vai ei kai tuo cpu voi jäädä jo pullonkaulaksi? Uusimmat ajurit sisällä, Win10 ajan tasalla eikä lämmötkään normaalia korkeammat.
 
Onko muilla ollut ongelmaa matalan gpu käytön kanssa? Itsellä 3090 + 5800x. Ilman dlss:ää fps about 80+ avg (ultra-asetukset ilman rt, 1440p) ja gpu käyttö 98%. Mutta jos laitan dlss päälle, niin gpu käyttö kyykkää jonnekin alle 80% tasoon eikä fps juurikaan nouse. Cpu:n käyttö n. 40% luokkaa. Onkohan ihan normia vai ei kai tuo cpu voi jäädä jo pullonkaulaksi? Uusimmat ajurit sisällä, Win10 ajan tasalla eikä lämmötkään normaalia korkeammat.

Eikö tässä pitänyt olla just joku CPU-pullonkaula kehnosta koodista johtuen? Laittaisin sinuna ne RT:t päälle, DLSS qualitylle ja pelaisin tyytyväisenä. Itsellä sama mutta näyttö vielä 3440 leveä ja korttikin kympin vaatimattomampi.
 
Eikö tässä pitänyt olla just joku CPU-pullonkaula kehnosta koodista johtuen?

Oli. Sehän käytännössä korjattiin jo aikoja sitten. 40% cpu util. on aika hyvin tuollaiselta tehoprossulta. Omalla suorittimella (3800x) luvut luokkaa 25-35% ja näytönohjain >95% kuormituksella käytännössä jatkuvasti (RX 5700).
 
Peli tuli läpäistyä jo tovi sitten, mutta tyhmyyksissäni valitsin huonoimman mahdollisen lopun, eli lähdin Porcelain Cuntin messiin, ja ihan lopussa vielä ahdistavan epilogin päätteeksi myin sielunu Arasakalle - kirjaimellisesti. Tästä jäi niin paskanmaku suuhun että oli sitten pienen tauon jälkeen yritettävä muitakin loppuja. Ensin kävin Jonin ja Reginan kanssa raidaamassa tornin, mutta kun sitten joutuu Jonin kanssa kiistelemään kumpi saa jatkaa eloa - ja valitsin V:n - niin jäi sekin vähän kaiveleen.

Mutta pelissä on tosiaankin ihan selvä "hyvä loppu", eli Panaman kanssa basiliskillä seilaten auringonlaskuun. Tähän on hyvä lopettaa. Tästä jäi hyvä fiilis. Taidan katsoa vielä loput ratkaisut juutuupasta, pitänee sen jälkeen käydä vielä loppu-chillailut pelin parissa, eli vielä kiertämässä puuttuvat Gigit kartalta. Ei enää mitään hiippailua, täysillä keskelle ja kaikki vihut veriläjäksi. Miksi? Koska se combat on vaan niin hauskaa :cool:
 
Peli tuli läpäistyä jo tovi sitten, mutta tyhmyyksissäni valitsin huonoimman mahdollisen lopun, eli lähdin Porcelain Cuntin messiin, ja ihan lopussa vielä ahdistavan epilogin päätteeksi myin sielunu Arasakalle - kirjaimellisesti. Tästä jäi niin paskanmaku suuhun että oli sitten pienen tauon jälkeen yritettävä muitakin loppuja. Ensin kävin Jonin ja Reginan kanssa raidaamassa tornin, mutta kun sitten joutuu Jonin kanssa kiistelemään kumpi saa jatkaa eloa - ja valitsin V:n - niin jäi sekin vähän kaiveleen.

Mutta pelissä on tosiaankin ihan selvä "hyvä loppu", eli Panaman kanssa basiliskillä seilaten auringonlaskuun. Tähän on hyvä lopettaa. Tästä jäi hyvä fiilis. Taidan katsoa vielä loput ratkaisut juutuupasta, pitänee sen jälkeen käydä vielä loppu-chillailut pelin parissa, eli vielä kiertämässä puuttuvat Gigit kartalta. Ei enää mitään hiippailua, täysillä keskelle ja kaikki vihut veriläjäksi. Miksi? Koska se combat on vaan niin hauskaa :cool:
Itseä ärsytti sama homma, lopussa olevien valintojen epämääräisyys suhteutettuna haluttuun lopputulokseen. Arvoin soitanko Panamille ensimmäisellä kertaa kun pelasin loppua. Pähkäilin etten turhaan ota sitä mukaan, jos vaikka kuolee rytinöissä. No lopuksi soitan kiukkuiselle Panamille jostain helvetin avaruusaluksesta :D
 
Itseä ärsytti sama homma, lopussa olevien valintojen epämääräisyys suhteutettuna haluttuun lopputulokseen. Arvoin soitanko Panamille ensimmäisellä kertaa kun pelasin loppua. Pähkäilin etten turhaan ota sitä mukaan, jos vaikka kuolee rytinöissä. No lopuksi soitan kiukkuiselle Panamille jostain helvetin avaruusaluksesta :D
No ihan sama juttu! En pyytänyt Panskua messiin, kun Joni pelotteli, että saattaa vaikka kuolo korjata. Muutoin olisin varmaan valinnut Nomadit, vaikka ei niihin tunnesidettä Street Kidinä oikein syntynytkään. Myös rähinät siellä pihalla Militechin kanssa oli aika vauhdikkaat, ja kun jostain syystä Smässerikään ei ottanut niin nopeasti lämää, vaan joutui jo hieman vääntämäänkin, niin oli kyllä varsin maukas lopputarina.

Pelikellossa 158 tuntia, siitä voinee päätellä että kaikkine heikkouksineen taisi kuitenkin maistua aika hyvin. Delsuja Odotellessa <tm>
 

Cyberpunk 2077:n pelisuunnittelun johtaja Andrzej Zawadzki on ilmoittanut lähtevänsä CD Projekt Redin palkkalistoilta.

Ei ole selvää, minkä takia Zawadzki päätyi lähtemään CD Projekt Rediltä, ja millaiset vaikutukset sillä Cyberpunk 2077:n kehittämiseen

Siinäpä se melkeen koko juttu.
 
Tulee vahvasti mieleen tapaus Dean Hall (BIS), joka lähti Bohemia Interactivelta DayZ:n luotuaan. Nousi modin tekijästä firman näkyvimmäksi henkilöksi medioissa ja pelaajien keskuudessa.
Joka taas johti juuri tuohon samaan, että kaikki paska kaadetaan yhden miehen niskaan tappouhkauksien saattelemana. Eihän tuo varmaan hyvä juttu ole pelinkään kannalta. Mutta joko sitä kohta sais sen 1.2. päivityksen. Vai viivästyykö taas sekin?
 
Toisaalta Dean Hall myös jätti projektin kesken ja lähti Bohemialta vuosia ennen kuin DayZ (stand alone) päätyi edes betaan.
 
Luulin päätarinaa olevan jäljellä 30-40% niin Point of No Return lävähtää vastaan :O Tulipas nopeasti. Intro Montagesta voipi arvella että Jackie/V osiota on saksittu ties kuinka paljon.
 
Just Mafia 2 remasterin pelanneena häiritsee ihan perkeleesti toi V:n ääninäyttelijä. On lähes yhtäläinen Mafian Viton kanssa, tosin ei sama näyttelijä.
 
Juu, aivan varmasti ovat tehneet vuosikaupalla työtä montaasia varten josta hyödynnettiin vain pätkiä. /s
 
Kyllä tuo alun montage näyttää siltä, että tarkoitus todella oli päästä pelaamaan kyseisiä pätkiä ja alustamaan hahmoja, jotka vaan heitettiin pelaajan eteen ikään kuin tämä tuntisi ne jo. Eri asia on että mitä todellisuudessa oli ehditty pelin kehitysvaiheessa sitä varten tekemään ennenkuin leikkuri iski, jos mitään ikinä koskaan oli aloitettukkaan...
 
No se on selvä et alkuperäset suunnitelmat oli huomattavasti isommat mitä lopputuloksen suhteen päädyttiin noitten life pathien suhteen. Eiköhän jokasen montaasi pitänyt olla edes jokseenkin pelattavissa, mutta typistettiin sit tollaseen helvetin kankeeseen cutsceneen jonka jälkeen pitäs olla pelaajana sellanen fiilis et tuntis sen vieressä hölöttävän kaverin paremminkin. Ei vaan toisaalta toimi alkuunkaan ja oiskin melkeen sama et peli alkais siitä ekasta tehtävästä mikä on jokaselle alulle sama.
 
CDPR:n maailmat on aina olleet enemmän kulissia verrattuna Rockstarin hiekkalaatikko maailmoihin, joissa iso osa viehätystä tulee nimenomaan sen maailman ja fysiikka moottorin kanssa sekoilemisesta.. Jos menee noilla ennakko-odotuksilla Witcheriin tai cyberpunkiin sisään tulee pettymään pahasti.
Vaikea sanoa. Mitä muita maailmoja CDPR on kuin Witcher? Sen tyyliset pelit ei kiinnostanut ittee. Tätä Cyberpunk odotin vähän, koska peli omaan makuun. Ja tykkäsin kyllä, mutta aika moni ei sit kuitenkaan tykänny ja ymmärrän tavallaan sillee että jos on odottanut vuosia peliä ja se ei sit toimi kunnolla, on vikoja, yms. Niin ei hyvä.

Jatkan tätä kuitenkin taas jossain vaiheessa itse, vaikka pelasinkin jo tarinan läpi.
 
Ei ole tullut hetkeen kokeiltua (paljon koko konsoliakaan) - jokos tätä on pätsäilty yhtään vai ollaanko vielä samassa jamassa kuin alkuvuodesta?

Pyörihän se silloinkin OK Series-X:llä, mutta lähinnä noita yleisiä valituksenaiheita meinasin...
 
Ei ole tullut hetkeen kokeiltua (paljon koko konsoliakaan) - jokos tätä on pätsäilty yhtään vai ollaanko vielä samassa jamassa kuin alkuvuodesta?

Pyörihän se silloinkin OK Series-X:llä, mutta lähinnä noita yleisiä valituksenaiheita meinasin...
Onhan tohon jo ainakin pari pätsiä tullut, jos meinasit että viime vuonna pelailit?

On siinä silti vielä ns. "Outooksia", kun PC:llä pelasin.
 
Onhan tohon jo ainakin pari pätsiä tullut, jos meinasit että viime vuonna pelailit?

On siinä silti vielä ns. "Outooksia", kun PC:llä pelasin.
Taitaa edellinen save olla ehkä tammikuulta? Silloin kävi mielessä odotella optimoitua versiota, mutta ilmeisesti tuo venyy pitkälle syksyyn / loppuvuoteen.
 
Taitaa edellinen save olla ehkä tammikuulta? Silloin kävi mielessä odotella optimoitua versiota, mutta ilmeisesti tuo venyy pitkälle syksyyn / loppuvuoteen.
Ei tähän oo tullut kuin yksi pikkupatchi tuon jälkeen. Tässä kuussa lupailivat toista pikkupatchia, joka kait lähinnä siirtää poliisien spawnpointit kauemmaksi ja parantaa hieman autojen ajettavuutta. Uusien konsolien optimoinnit tulee sit joskus hamassa tulevaisuudessa uudesta sisällöstä puhumattakaan.
 
Ei tähän oo tullut kuin yksi pikkupatchi tuon jälkeen. Tässä kuussa lupailivat toista pikkupatchia, joka kait lähinnä siirtää poliisien spawnpointit kauemmaksi. Uusien konsolien optimoinnit tulee sit joskus hamassa tulevaisuudessa uudesta sisällöstä puhumattakaan.
Sen 1.2 patchin piti olla se iso...
 
Sen 1.2 patchin piti olla se iso...
Alustavat patch notesit julkaisivat jo (löytyy ketjusta) ja ei se sisällä sen perusteella mitään isoa. Ei ainakaan mitään uutta sisältöä ja isoin pelitekninen uudistus on noi poliisien spawnauksen muutokset.
 
Alustavat patch notesit julkaisivat jo (löytyy ketjusta) ja ei se sisällä sen perusteella mitään isoa. Ei ainakaan mitään uutta sisältöä ja isoin pelitekninen uudistus on noi poliisien spawnauksen muutokset.
Eihän sitä sisältöä minusta siihen koskaan suuremmin luvattukaan, mutta fiksejä piti olla roppakaupalla. Jo ne fiksit olisivat sen arvoisia. Vaikka joku ilmassa juokseva tyyppi ei olekaan mikään katastrofaalinen bugi, niin se rikkoo immersion aika pahasti. Ja ne teleporttaavat poliisit... Ei helvetti
 
Eihän sitä sisältöä minusta siihen koskaan suuremmin luvattukaan, mutta fiksejä piti olla roppakaupalla. Jo ne fiksit olisivat sen arvoisia. Vaikka joku ilmassa juokseva tyyppi ei olekaan mikään katastrofaalinen bugi, niin se rikkoo immersion aika pahasti. Ja ne teleporttaavat poliisit... Ei helvetti
En kuitenkaan kovin isona pitäisi muutosta jossa ne saapasta tyhmemmät poliisit spawnaa lähimmän nurkan taakse sen sijaan että ne tulee sun selän taakse. Immersio paskana kummassakin tapauksessa. Joku gta tyylinen poliisi olisi isoksi luokiteltavissa jo.

Jos noita pikkubugeja saavat korjailtua (t-poset jne.) ja suorituskykyä vähän parannettua niin onhan se toki hyvä homma. Jos kuitenkin odotti että ”isossa” päivityksessä tulis jotain niitä asioita peliin mitä on aiemmin esitelty ja sittemmin jätetty toteuttamatta loppuun (esim. ne järkevät poliisit), niin aika pahasti tässä on pakko taas kerran pettyä.


Misinformaatio ja Cyberpunk 2077, nimeä ikonisempi duo.
CDPR tän hoitaa ihan omasta takaa aika sata lasissa.
 
En kuitenkaan kovin isona pitäisi muutosta jossa ne saapasta tyhmemmät poliisit spawnaa lähimmän nurkan taakse sen sijaan että ne tulee sun selän taakse. Immersio paskana kummassakin tapauksessa. Joku gta tyylinen poliisi olisi isoksi luokiteltavissa jo.

Jos noita pikkubugeja saavat korjailtua (t-poset jne.) ja suorituskykyä vähän parannettua niin onhan se toki hyvä homma. Jos kuitenkin odotti että ”isossa” päivityksessä tulis jotain niitä asioita peliin mitä on aiemmin esitelty ja sittemmin jätetty toteuttamatta loppuun (esim. ne järkevät poliisit), niin aika pahasti tässä on pakko taas kerran pettyä.



CDPR tän hoitaa ihan omasta takaa aika sata lasissa.
Eikös tuossa sanottu, että autojen liikennekäytökseen tulee muutoksia? Ehkä se on alustusta poliisien paremmalle tekoälylle, niistä kun ei ole paljon hyötyä, jos ne juuttuvat autolla liikenneruuhkaan parin korttelin päässä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
286 695
Viestejä
4 918 854
Jäsenet
79 242
Uusin jäsen
Aziz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom