Onko olemassa jokin yleinen syy mikä tämän paskan kaataa? Kaatuu 10-60min välein, ei vakausongelmaa muissa peleissä. Laskin näytönohjaimen kellojakin, ei vaikutusta
Onko olemassa jokin yleinen syy mikä tämän paskan kaataa? Kaatuu 10-60min välein, ei vakausongelmaa muissa peleissä. Laskin näytönohjaimen kellojakin, ei vaikutusta
Tämä peli Ray Tracing päällä oli kauhea saada vakaaksi RTX 3060:lla. Sekä näyttiksen muistien että coren kelloja piti pudotella useaan kertaan, kunnes sain pysymään pystyssä. Aina tuli "Cyberpunk 2077 has flatlined".
GTX 1080ti ei mitään ongelmia, ei myöskään Ray Tracingiä niin en tietty voi sanoa että onko siitä kiinni, muistista vai mistä. Mutta itellä ei kertaakaan kaatunut yli 130h+ aikana.
GTX 1080ti ei mitään ongelmia, ei myöskään Ray Tracingiä niin en tietty voi sanoa että onko siitä kiinni, muistista vai mistä. Mutta itellä ei kertaakaan kaatunut yli 130h+ aikana.
Tämä peli Ray Tracing päällä oli kauhea saada vakaaksi RTX 3060:lla. Sekä näyttiksen muistien että coren kelloja piti pudotella useaan kertaan, kunnes sain pysymään pystyssä. Aina tuli "Cyberpunk 2077 has flatlined".
Kyllä se näyttiksen kelloista tuntui olevan kiinni. Kaikki muut pelit tuolla 2070 Super kulkee vakaasti 2100mhz todellisilla kelloilla, mutta tämän kanssa piti tiputtaa tuonna 2050mhz asti.
Aseet on parhaimmillaan Epic ja vaatteet yms. Legendary? Aseet voi olla myös Iconic tai vain Iconic? Mitä nämä tarkoittaa kun mikään ei selkeästi kai tarkoita uniikkia varustetta?
Craftaus on myös epäselvää. En kyllä ole pointseja sinne juuri panostanut mutta hirveän kalliita komponentteja tarvitaan upgradeen, joka nostaa ehkä jotain 220 -> 230 sen DPS:n eli ei tunnu sen arvoiselta. Sitten nuo schematicit, joista voi tehdä, pitäisikö niistä saada oman tason mukaista varustetta eli jos joku alussa saatu ase on ajastaan jäljessä pahasti niin osiksi vaan ja craftaa uuden? Vai riippuuko laatu jostain craftaus skilleistä?
Aseet on parhaimmillaan Epic ja vaatteet yms. Legendary? Aseet voi olla myös Iconic tai vain Iconic? Mitä nämä tarkoittaa kun mikään ei selkeästi kai tarkoita uniikkia varustetta?
Craftaus on myös epäselvää. En kyllä ole pointseja sinne juuri panostanut mutta hirveän kalliita komponentteja tarvitaan upgradeen, joka nostaa ehkä jotain 220 -> 230 sen DPS:n eli ei tunnu sen arvoiselta. Sitten nuo schematicit, joista voi tehdä, pitäisikö niistä saada oman tason mukaista varustetta eli jos joku alussa saatu ase on ajastaan jäljessä pahasti niin osiksi vaan ja craftaa uuden? Vai riippuuko laatu jostain craftaus skilleistä?
Kaikki voi olla legendarya, quickhackeista kranaatteihin. Iconic meinaa uniikkia. Craftauksessa vaikuttaa se schematic minkä arvoinen sieltä tulee. Tietyt tavarat pystyt kyllä craftaamaan legendaryiksi asti, mutta vaatii perkin+sen alemman tason tavaran. Aseiden yms. upgradeeminen on minusta täysin matskujen hukkaan heittämistä.
Uniikit on erikseen ja ne ovat aina nimettyjä versiota vakiopyssyköistä.
Craftingissa upgrade ei yleensä kannata kuin yhden tai kaksi kertaa jos materiaaleja on kertynyt. Aseet voi skillien kehityttyä päivittää craftaamalla kertaluokkaa paremmaksi jos olet saanut/löytänyt/ostanut crafting specit, esimerkiksi uniikit aseet voi päivittää tällä tavoin. Craftingin kautta tehty päivitys kuluttaa päivitettävän tykin materiaalina (+muut materiaalit) ja saat tilalle saman uniikin aseen paremmilla statseilla.
Alkaa muuten vähitellen tuntua siltä, että noilla statsien pohjalta avautuvilla dialogivaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta peliin. Jollain saattoi jossain vaiheessa muutaman rahan säästää kun pystyi uhkailemaan jotain tyyppiä mutta muuten lähinnä kyse taitaa olla siitä, että millaista juttua kuulet. Mitään varsinaisia valintoja noissa ei ole eikä hommat tunnu menevän eri tavoin.
Tuli tää nyt eilen hommattua, ajattelin että isoimmat bugit ehkä korjattu ja piti tuota 3070 "laastarikorttia" vähän testailla. Mutta ultrawidellä pelaavana huomasin että välillä nuo valikot ja cutscenet sekoilee hieman, esim. alussa kun sheriffi on auton vieressä, kuolin ja kun peli jatkui koko kuvasuhde oli jotakin 4:3 (?) kuvaa. Tutorialin hakkerointiosiossa yksi inforuuduista puoliksi leikkautunut ruudun ulkopuolelle eikä näkynyt kokonaan. Muuta en nyt äkkiä huomannut, mutta aika pikainen testi oli. Lisäksi jotain tavaroita en pystynyt poimiin ollenkaan, heti siellä alun radiomastossa jotain korttipakkoja tms. ja tiputin jonkun tavaran maahan enkä saanut sitä enää poimittua takaisin.
Onkohan tähän lupailtu jotain patchia tulevan lähiaikoina vai jättääkö varuiksi vaan telakalle?
Toisekseen kiinnostaisi jos jollakin on hyvät asetukset vastaavalle kokoonpano eli Ultrawide (144Hz) sekä RTX 3070. Vedin vaan pikaisesti ylimmän tason RTX Ultra -> RTX Medium, ensimmäisellä FPS heilui jossain 50-60, jälkimmäisellä pomppasi 70-75 kieppeille. Kyllä tuollakin pelailee mutta varmaan noista lukuisista valinnoista joitakin vois pienentää suorilta (tyyliin eroa ei juuri huomaa)? Ehkä tässäkin langassa noita asetuksia on jossain, mutta ei ainakaan tullut heti vastaan taaksepäin selatessa.
Tuli tää nyt eilen hommattua, ajattelin että isoimmat bugit ehkä korjattu ja piti tuota 3070 "laastarikorttia" vähän testailla. Mutta ultrawidellä pelaavana huomasin että välillä nuo valikot ja cutscenet sekoilee hieman, esim. alussa kun sheriffi on auton vieressä, kuolin ja kun peli jatkui koko kuvasuhde oli jotakin 4:3 (?) kuvaa. Tutorialin hakkerointiosiossa yksi inforuuduista puoliksi leikkautunut ruudun ulkopuolelle eikä näkynyt kokonaan. Muuta en nyt äkkiä huomannut, mutta aika pikainen testi oli. Lisäksi jotain tavaroita en pystynyt poimiin ollenkaan, heti siellä alun radiomastossa jotain korttipakkoja tms. ja tiputin jonkun tavaran maahan enkä saanut sitä enää poimittua takaisin.
Onkohan tähän lupailtu jotain patchia tulevan lähiaikoina vai jättääkö varuiksi vaan telakalle?
Toisekseen kiinnostaisi jos jollakin on hyvät asetukset vastaavalle kokoonpano eli Ultrawide (144Hz) sekä RTX 3070. Vedin vaan pikaisesti ylimmän tason RTX Ultra -> RTX Medium, ensimmäisellä FPS heilui jossain 50-60, jälkimmäisellä pomppasi 70-75 kieppeille. Kyllä tuollakin pelailee mutta varmaan noista lukuisista valinnoista joitakin vois pienentää suorilta (tyyliin eroa ei juuri huomaa)? Ehkä tässäkin langassa noita asetuksia on jossain, mutta ei ainakaan tullut heti vastaan taaksepäin selatessa.
Tuli tää nyt eilen hommattua, ajattelin että isoimmat bugit ehkä korjattu ja piti tuota 3070 "laastarikorttia" vähän testailla. Mutta ultrawidellä pelaavana huomasin että välillä nuo valikot ja cutscenet sekoilee hieman, esim. alussa kun sheriffi on auton vieressä, kuolin ja kun peli jatkui koko kuvasuhde oli jotakin 4:3 (?) kuvaa. Tutorialin hakkerointiosiossa yksi inforuuduista puoliksi leikkautunut ruudun ulkopuolelle eikä näkynyt kokonaan. Muuta en nyt äkkiä huomannut, mutta aika pikainen testi oli. Lisäksi jotain tavaroita en pystynyt poimiin ollenkaan, heti siellä alun radiomastossa jotain korttipakkoja tms. ja tiputin jonkun tavaran maahan enkä saanut sitä enää poimittua takaisin.
Onkohan tähän lupailtu jotain patchia tulevan lähiaikoina vai jättääkö varuiksi vaan telakalle?
Toisekseen kiinnostaisi jos jollakin on hyvät asetukset vastaavalle kokoonpano eli Ultrawide (144Hz) sekä RTX 3070. Vedin vaan pikaisesti ylimmän tason RTX Ultra -> RTX Medium, ensimmäisellä FPS heilui jossain 50-60, jälkimmäisellä pomppasi 70-75 kieppeille. Kyllä tuollakin pelailee mutta varmaan noista lukuisista valinnoista joitakin vois pienentää suorilta (tyyliin eroa ei juuri huomaa)? Ehkä tässäkin langassa noita asetuksia on jossain, mutta ei ainakaan tullut heti vastaan taaksepäin selatessa.
Joo tuo kuvasuhde on itselläkin välillä bugannut. Mustaakseni korjaantuu, kun lataa saven uudelleen tms. Tavarat yleensä pystyy poimimaan 99% tapauksista, kun vaan sihtailee vähän aikaa. Toki jotain tavaroita on ollut, mitä ei vaan ole pystynyt poimimaan, ja muistaakseni juurikin tuossa alun mastossa oli tämmöisiä.
Tolle 3070:lle tämä itselläkin käytössä oleva UW reso on aika raskas RT päällä, joten varmasti tuo RT medium/high on hyvä asetus. DLSS sitten Balanced. Muuten voi varmaan vetää normi asetukset ihan Ulralle kyllä.
Taisi olla lupailtu tällä kertaa maaliskuun jälkimmäisellä puoliskolla, eli todennäköisemmin sitten kuun loppupuolella. Aika pian siis joka tapauksessa.
Pitäisköhän käyttis vaihtaa tuohon Sandevistaniin kun refleksit riittää juuri Warp Danceriin? Stackista ei ole käytössä kuin Ping ja se on todella hyödyllinen mutta jos muu maailma hidastauu 10% nopeuteen, veikkaan että voittaja on selvä?
On muuten siinä mielessä poikkeuksellinen peli, että saisi olla hitaampikin paikoitellen. RDR2:n heppajahkailu ei iske niin millään mutta tässä huomaan, etten skippaa edes ajomatkoja kun olen kyydissä. 34" kaareva ultra wide silmien edessä käännetty sopivasti tuulilasin suuntaisesti ja matka on yhtä nautintoa kuunnellessa uutisia ja katsellessa värivalojen heijastuksia sateen kastelemasta kadusta.
Taistelusta taas miinusta sen verran, että tuo perkkisysteemi tahtoo vääntää pelin hyvin yksipuoliseksi ja tech weaponit tekee taistelusta pääosin mielenkiinnotonta punaisten siluettien ampumista. Nyt on refleksit 20 ja cool joku 15 ja pelityyli on hiipien headshotteja. Kolmessa slotissa on vaimennettu rk, tech sniper ja tech precision rifle. Sniper on ihan roskaa. Tech charge saa sen tärisemään niin, että se on täysi sohlo yhtään kauempaa ja lähempää se häviää precision riflelle damagessa, nopeudessa, ketteryydessä ja etenkin siinä että sitä saa ladata yhtenään. Power sniperiin saisi vaimentimen ja ne stealth bonukset mutta sillä ei taas voisi ampua seinien läpi, mikä tekisi siitä selvän häviäjän. Käytännössä kaikki kuitenkin hoituu vaimennetulla rk:lla hiippaillen läheltä. Vaihdoin se 8s 10% Sandevistanin vähän pitempään mutta vähemmän hidastavaan. 10% ajan nopeudella joutui odottelemaan liikaa että seuraava luoti lähtee aseesta. Falconin 18s hidastusaikana ehtii käydä läpi kokonaisen rikospaikan ja sijoittamaan headshotit ennen paljastumista.
On muuten siinä mielessä poikkeuksellinen peli, että saisi olla hitaampikin paikoitellen. RDR2:n heppajahkailu ei iske niin millään mutta tässä huomaan, etten skippaa edes ajomatkoja kun olen kyydissä. 34" kaareva ultra wide silmien edessä käännetty sopivasti tuulilasin suuntaisesti ja matka on yhtä nautintoa kuunnellessa uutisia ja katsellessa värivalojen heijastuksia sateen kastelemasta kadusta.
Omasta mielestäni peli on parhaillaan kun ei aja edes autolla, vaan kävelee paikasta toiseen sivukujia pitkin kattelleen maisemia ja menee välillä paikkoihin missä ei mitään markeria edes ole, mutta niistäkin löytyy kaikkea vänkää ja tunnelmallista (jonka kanssa valitettavasti ei voi tehdä mitään). Kun pitää mennä pari kaupunginosaa niin sit tietty auto/prätkä alle. Fast travelia ei tullut käytettyä kun muutamia kertoja kun oli jotain haistapaska-juttua tyyliin aja A to B pitkä matka ja heti perään A:ssa taas jotain toisella puolella karttaa, tai joskus kun tiettyä cyber-osaa etsin enkä muistanut että mikä kauppias sitä myy.
Itsellä tulee välillä todella pahoja fps droppeja, joissa fps tippuu jopa sinne 15-20 lukemiin. Nämä tulevat monesti cutsceneissä ja sitten ihan satunnaisesti pelin aikana. Onko yleinen ongelma ja onko jotain helppoa ratkaisua?
Korttina RTX2070 Super 2050mhz pelikelloilla, Ryzen 5600X ja 16gt 3200mhz 16-18-18. Reso 3440x1440
Aikaa kului 82h. Tein kaikki sivutehtävät paitsi nyrkkitappelut, joihin hahmoni oli täysin sopimaton (pelasin hiippailevaa hakkeria). Tein jopa ne kaikki siniset poliisitehtävät, jotka ovat selvästi mukana vain täytteenä. Jokainen rikospaikka oli sentään erilainen ja ne sai loppupuolella räiskittyä hyvin nopeasti läpi. Paljon mielekkäämpää tekemistä kuin vaikka ne Witcher 3:n Skelligen merirosvokätköt, jotka olivat puhdasta ajanhaaskausta.
Peli on vähän liian helppo. Hahmostaan saa aika nopeasti kehitettyä ylivoimaisen tappokoneen. Instakill-aseita ei ole vaikea löytää ja tietyt hakkerointitekniikat tekevät hiippailusta täysin triviaalia. Loppupuoliskolla käytin älypyssyjä, joilla sai isonkin vihollisjoukon lanattua hetkessä räiskimällä vähän sinne päin. Päätehtävässä olin täysin ylitasoinen ja loppubossista tein selvää noin viidessä sekunnissa. Ei edes koko lipasta tarvinnut käyttää.
Maailma on todella upea ja Night Cityä oli hauska tutkia. Pidin grafiikat lähes täysillä, tosin säteenseuranta oli välillä pakko ottaa pois vilkkaimmassa keskustassa. 30+ FPS riittää, tänne tultiin fiilistelemään.
Bugeja on aivan käsittämättömästi, samaa luokkaa kuin Fallout 76:ssa julkaisuhetkellään. Peliä ei voi pelata puolta minuuttia ilman että törmää ainakin yhteen näkyvään glitchiin. Suurin osa näistä on onneksi visuaalisia, mutta usein tarina ja tehtävälogiikkakin hajoilevat. Esimerkiksi sen silmälappupäisen fikserin repliikit olivat juoponnapissa suurimman osan pelistä, joten hän kehui keikan A loppua kun aloitin keikan B, ja esitteli keikan B kun sain sen jo valmiiksi. Bugeja riitti kirjaimellisesti pelin viimeiseen frameen asti: aivan viimeisessä ruudussa ennen lopputekstejä oli ajoneuvo, jonka peli onnistui muuttamaan näkymättömäksi. Onneksi mitään varsinaisesti peliä rikkovaa ei tullut vastaan ja se kaatuikin vain kerran, mutta varsinkin välinäytösten sekoilu oli immersiolle myrkkyä.
Sama onnellinen loppu kuin aikaisemmillakin tänne kirjoittaneilla. Valitsin Nomadien lopun lähinnä eliminoinnin kautta. Korpojen mukaan ei lähdetä ja vaikka pidinkin Johnnysta, en halunnut luovuttaa ruumistani moisen kävelevän katastrofin haltuun näin tärkeässä jutussa. Nomadit on ihan mukavaa sakkia, vaikka päätähti Panamista en pitänyt kovin paljon.
Hahmoni oli alunperinkin nomadi, joten näin sai tarinalle mukavan bookendin. Night Cityyn mentiin unelman perässä ja sieltä lähdettiin pakoon unelman seurauksia. Löytyipä sentään rakkaus, vaikka tohtori Alt lupasikin vain puolisen vuotta elinaikaa. Minun V:ni oli muutenkin se 82-vuotias pultsari, joten eipä hirveästi harmita vaikka ukolla on toinen jalka haudassa. Hyvä tarina.
Paras auto on Type-66 Javelina. Se on nopea, hyvin kiihtyvä ja hyvännäköinen, mutta ennen kaikkea ohjattavuus on todella napakka ja auton murina on mannaa korville. Tämän ihanuuden voi löytää etelästä Biotechnican kasvihuoneiden keskeltä ja se maksaa vain jotain 50 tonnia.
Javelina 66 paras, hieno ja hyvä ajaa. Jotku (vähän) nopeammat autot tuntuu radio-ohjattavilta muovileluilta ja menee mutkista vaan ohi.
"vaikka päätähti Panamista en pitänyt kovin paljon. "
Mitä tarkoitat tällä? Oletko ihan sekaisin?!?! Parhaita videopeli-romanssihahmoja koskaan. Todella mukava naishahmo joka ei ole prinsessa eikä pelkkä seksiobjekti vaikka sillä onkin upea farkkuperse.
Mitä tarkoitat tällä? Oletko ihan sekaisin?!?! Parhaita videopeli-romanssihahmoja koskaan. Todella mukava naishahmo joka ei ole prinsessa eikä pelkkä seksiobjekti vaikka sillä onkin upea farkkuperse.
Liian äkkipikainen ja tunteellinen minun makuuni. Tämä on vain henkilökohtainen preferenssini. Hahmona hän on hyvin kirjoitettu.
Olisin halunnut romanssin Clairen kanssa, siis sen joka on Afterlifessa baarimikkona ja jonka kanssa vedetään ne rallitehtävät. Harmi että miesheterolle on vain yksi vaihtoehto.
Videopeliromanssit on kategorisesti paskaa tällaisissa open worldeissä, joissa ne ei suoraan istu juoneen vaan ovat enemmänkin optio, joka vaatii sitä oikein klikkailua. Tärkeintä kuitenkin, että tässäkään ei ilmeisesti mitään oleellista menetä vaikka pelaisi ko. sivujuonet kylmänä ja asiaan keskittyvänä.
Omakin hahmo oli netrunner, mutta sain mä silti nuo matsit aika sujuvasti vedettyä kun tein ne vasta tasolla 50 ja otin cyberdeckin tilalle berserkin ja otin myös gorilla armsit käyttöön.
Olisin halunnut romanssin Clairen kanssa, siis sen joka on Afterlifessa baarimikkona ja jonka kanssa vedetään ne rallitehtävät. Harmi että miesheterolle on vain yksi vaihtoehto.
Hah, itsekin käynyt tuolla seikkailemassa Joihinkin rakennuksiin pääsee kiipeilemään aika hyvin. Huipulla vain monesti odottaa puuttuvia tekstuureita, selittämättömiä äkkikuolemia ja pohjattomia kuiluja.
Yhdessä loppupään tehtävässä (siellä Maelstromien yökerhossa, josta Bes Isisin data piti muiluttaa ulos) piti päästä karkuun pilvenpiirtäjän kattohuoneistosta, ja tehtävänuoli ohjasi hiippailemaan hissille huomaamatta. Olinkin ovela ja onnistuin ninjaamaan itseni kadulle rakennuksen ulkoseinää pitkin. Tehtävä ei mennyt läpi, vaan piti mennä takaisin sisään taloon, nousta hissillä takaisin huipulle ja huristella sieltä uudestaan alas...
Tuleeko tuo taso 50 muuten vastaan normaalilla pelailulla? Olen vasta oikeastaan hoidellut Badlandsin isommat tehtäväkokonaisuudet (Basilisk) ja leveli on joku 32 tai 33 kun olen käytännössä monta tuntia juossut noita crime scenejä ja katuväkivaltaa läpi. Mikään kartalta löytyvä ei ole enää kuin moderate haastetasoltaan paitsi keskusta-alueen satunnaistehtävät edelleen very high. Niistä toki tippui jotain 40-50 tason rojuja kun kokeilin.
Lähinnä mietin, että mihin suuntaan hahmoa kehittäisi ja onkohan nuo 17-18 statsipojoa vielä tippumassa ilman hirveää grindausta...
Tuleeko tuo taso 50 muuten vastaan normaalilla pelailulla? Olen vasta oikeastaan hoidellut Badlandsin isommat tehtäväkokonaisuudet (Basilisk) ja leveli on joku 32 tai 33 kun olen käytännössä monta tuntia juossut noita crime scenejä ja katuväkivaltaa läpi. Mikään kartalta löytyvä ei ole enää kuin moderate haastetasoltaan paitsi keskusta-alueen satunnaistehtävät edelleen very high. Niistä toki tippui jotain 40-50 tason rojuja kun kokeilin.
Lähinnä mietin, että mihin suuntaan hahmoa kehittäisi ja onkohan nuo 17-18 statsipojoa vielä tippumassa ilman hirveää grindausta...
No sitä oikeastaan tarkoitin grindauksella, että vääntää kaikki nuo keskenään suunnilleen identtiset katuväkivaltaeventit sun muut läpi. Mutta hyvä tietää suunnilleen mitä tasoa odottaa.
Mutta toisaalta hetkeen ei pitäis olla mitään väliä kun voi vetää pää pystyssä lonkalta ammuskellen jotain military basea matalaksi pääjuonessa
Itellä oli pääjuonen jälkeen taso 46 muistaakseni ja aika paljon itsekkin tein noita gigejä ym. ennen ku vedin stooriin läpi. Ei pelkillä pää-ja side mission questeilla pääse todennäköisesti edes 40 levelille.
Itellä oli pääjuonen jälkeen taso 46 muistaakseni ja aika paljon itsekkin tein noita gigejä ym. ennen ku vedin stooriin läpi. Ei pelkillä pää-ja side mission questeilla pääse todennäköisesti edes 40 levelille.
Olen mielestäni tehnyt paljon sivuhommia ja nyt tuli pääjuonessa ilmoitus, että point of no return (yllättävän aikaisin). En sitten vissiin ihan hirveästi kuitenkaan kun taso on joku 35-36 vasta.
edit: siis kylläpä onkin lyhyt. Jos nyt siis vähän päälle tason 30 hahmolla voi vedellä noi loppupään tehtävät ihmeemmin piittaamatta mistään tai vaivautumatta edes käyttämään kunnolla skillejään.
Olen mielestäni tehnyt paljon sivuhommia ja nyt tuli pääjuonessa ilmoitus, että point of no return (yllättävän aikaisin). En sitten vissiin ihan hirveästi kuitenkaan kun taso on joku 35-36 vasta.
edit: siis kylläpä onkin lyhyt. Jos nyt siis vähän päälle tason 30 hahmolla voi vedellä noi loppupään tehtävät ihmeemmin piittaamatta mistään tai vaivautumatta edes käyttämään kunnolla skillejään.
Tästä voi päätellä, että voi olla kyllä level 30:kin varmaan tiukassa, jos ei tee ollenkaan noita gigejä ja muita pikkutehtäviä...
Joo tosi nopeesti toi point of no return tulee, varsinkin jos pelaa main quest painotteisesti. Itse vedin jossain vaiheessa 30h putkeen pelkkiä sivu gigejä ja muita markkereita mapista, kun olin jo lukenyt kanssa tuosta lyhyestä main quest linestä.
Tästä voi päätellä, että voi olla kyllä level 30:kin varmaan tiukassa, jos ei tee ollenkaan noita gigejä ja muita pikkutehtäviä...
Joo tosi nopeesti toi point of no return tulee, varsinkin jos pelaa main quest painotteisesti. Itse vedin jossain vaiheessa 30h putkeen pelkkiä sivu gigejä ja muita markkereita mapista, kun olin jo lukenyt kanssa tuosta lyhyestä main quest linestä.
Tuntuisi siltä, että 30 oli joku sellainen cappi, että sen jälkeen ei oikeastaan ole enää tullut vastaan kamoja, joissa leveli estäisi käytön. Ainoastaan sivutehtävät tuolla keskusta-alueella saattavat edelleen olla kovemman tasoisia mutta mikään satunnainen kadulla valmiiksi oleva ei tuntuisi olevan yli 30.
Kannattaa ehkä pelata silti siihen no return pointtiin saakka koska pääjuoni avaa niitä mielekkäämpiä sivutehtäviä, jotka on hauskempi pelata kun peli ei vielä ole täyttä suorittamista.
Olen jo, mutta tarkoitinkin ettei kiire edetä tuota pidemmälle. Tuolle tasolle ei kai olisi mahdollista päästäkään ellei kaikki sivutehtävät yms ole auki.
Peliä vasta aloitteleville vinkki: Älä lähde kun Delamain-nimiselle tyypille pitäisi tehdä pieni palvelus. Siitä saa auton alleen mutta pärjää mieluummin pöllimällä tai joukkoliikenteellä kunnes saat jonkun muun.
Hitto sitä puhelimen pirinää siitä eteenpäin ja "Beep beep motherfucker!". Ei juuri kiinnostaisi fedexata paria tusinaa autoa, että tuo riivaaminen loppuisi
Peliä vasta aloitteleville vinkki: Älä lähde kun Delamain-nimiselle tyypille pitäisi tehdä pieni palvelus. Siitä saa auton alleen mutta pärjää mieluummin pöllimällä tai joukkoliikenteellä kunnes saat jonkun muun.
Hitto sitä puhelimen pirinää siitä eteenpäin ja "Beep beep motherfucker!". Ei juuri kiinnostaisi fedexata paria tusinaa autoa, että tuo riivaaminen loppuisi
Mielestäni Delamainin tehtävät oli hyviä .. Niillä autoilla on hyvää dialogia. Lisäksi kun fedex-osuuden on hoitanut, jatkotehtävä on mielenkiintoisempi.
Peliä vasta aloitteleville vinkki: Älä lähde kun Delamain-nimiselle tyypille pitäisi tehdä pieni palvelus. Siitä saa auton alleen mutta pärjää mieluummin pöllimällä tai joukkoliikenteellä kunnes saat jonkun muun.
Hitto sitä puhelimen pirinää siitä eteenpäin ja "Beep beep motherfucker!". Ei juuri kiinnostaisi fedexata paria tusinaa autoa, että tuo riivaaminen loppuisi
Itsellä lagasi tuo koko Delamainin tehtävä totaalisesti ja en voinut suorittaa niitä. Uusilla alueilla aina soi puhelin, mutta siihen ei voinut vastata. Lisäksi Delamainin autot ajelivat kuin hullut niillä alueilla, eikä niitä voinut pysäyttää mitenkään. Piti vain varoa, ettei jäänyt alle.
Sitten tuli patch, jonka piti korjata tuo. Tällä kertaa pystyin vastaamaan puhelimeen ja löysin yhden Delamainin auton. Tuo auto sanoi jotain, mutta sitten lause jäi kesken, enkä keksinyt mitään tapaa jatkaa tehtävää. Kokeilin räjäyttää auton ja luojan kiitos kaikkien Delamainin tehtävien kohdalle tuli "Failed" ja ne eivät enää kiusanneet
Ylipäätään tuo jatkuva puhelimen soiminen on tässä pelissä todella rasittavaa. Answer-nappi on aivan turha, kun V kuitenkin vastaa puhelimeen väkisin. Joskus taas ollut kaksi eri puhelua päällekkäin samaan aikaan. Ja kaikista eniten ärsyttää Cyberpsychojen, poliiisitehtävien ym. pikkutehtävien puhelut, kun niitä en kuitenkaan jaksa tehdä. Ennemmin keskityn hyviin sivutehtäviin.
Tulipa vihdoin vedettyä pääjuoni läpi. 80h kellossa. Nyt vois vielä vähän pelailla noita jotain gigejä ym ja levuttaa hahmon 50:n (nyt tasolla 47), ja pistää pelin sitten hyllylle. Seuraava läpi veto sitten kun patchatty enemmän ja DLC:ta ulkona.
Lopusta vähän pohdintaa:
Itselle tuli nyt se Panamin porukan kanssa tehty raidi sinne Arasakaan loppuvalinnaksi ja sitten päätin jäädä omaan rappeutuvaan kehoon. Onkohan tuohon liene "parempia" loppuja olemassa.
Minä pelasin kaikki neljä loppua ja kyllä tämä oli se jonka valitsen omakseni. Jokainen oli kyllä hyvin kirjoitettu. The Devil oli niin ahdistava, että pahaa teki.
Pääsin lvl46 lopulta, joitain sivutehtäviä jäi suorittamatta ja Santo Dominiguesta vielä fillerikeikkaakin.
Mielenkiintoista side questia oli riittävästi, joten en ymmärrä miksi kartta piti ahtaa täyteen noita Assault in Progresseja sun muuta.. Pelaaminen menee hektiseksi suorittamiseksi sen sijaan, että kuljailis pitkin upeasti suunniteltua maailmaa löytäen sieltä välillä jotain mielenkiintoista. Mulle maistuu enemmän RDR2 tyylin rauhallinen meno.
Olisi ehkä tullut kiinnitettyä enemmän huomiota rikospaikkojen tarinoihinkin, jos niitä ei olisi joka saatanan kulman takana.
Muutamasta negatiivisesta asiasta huolimatta menee omaan top10:n tämä huikea tekele. Näin hyvin kirjoitettu tarina ja hahmot tekee vaikutuksen ja jää pyörimään mieleen. Varsinkin Panam <3
Toivottavasti delsut on kunnon expansionia eikä lisää Gigejä sinne sun tänne.
Itsellä lagasi tuo koko Delamainin tehtävä totaalisesti ja en voinut suorittaa niitä. Uusilla alueilla aina soi puhelin, mutta siihen ei voinut vastata. Lisäksi Delamainin autot ajelivat kuin hullut niillä alueilla, eikä niitä voinut pysäyttää mitenkään. Piti vain varoa, ettei jäänyt alle.
Päälleajaja on se "beep beep motherfucker". En ole vielä jaksanut koittaa sitä kesyttää, joten en edes tiedä miten se tapahtuu. Olen yrittänyt noita rauhallisempia palautella kun tulee vastaan ettei jatkuvasti puhelin soisi.
Päälleajaja on se "beep beep motherfucker". En ole vielä jaksanut koittaa sitä kesyttää, joten en edes tiedä miten se tapahtuu. Olen yrittänyt noita rauhallisempia palautella kun tulee vastaan ettei jatkuvasti puhelin soisi.
Saa ainaki jotain tavaroita mukaan. Expistä en oo varma ku oli jo tapissa kun meni, mutta ei sieltä ehkä kannata kovin montaa leveliä odottaa saavansakaan välttämättä.