Cyberpunk 2077

Onko noi smart weaponit todellinen vaihtoehto ollenkaan vai onko ne sille täys dataajalle hätätilakäyttöön?
Itse vedin pelin ultimate häxörinä ja aseistus pääasiassa sniper, Divided we stand -smartti ja pistooli/miekka. Ainakin itselle tuo Divided oli aivan yltiö murhaaja, jos kävi käry ja paska osui faniin. Hauska sillä oli myös putsata noita NCPD hustleja yms. sivujuonteita kun tähtäs vaan sinnepäin ja antoi aseen laulaa.

Lopusta vähän pohdintaa:
Itselle tuli nyt se Panamin porukan kanssa tehty raidi sinne Arasakaan loppuvalinnaksi ja sitten päätin jäädä omaan rappeutuvaan kehoon. Onkohan tuohon liene "parempia" loppuja olemassa.
Omat mietteet kaikki loput pelanneena
Ainakin omaan silmään tuo Panam-lopetus on se good+ending. Tiettt itsellä sopi hahmon tematiikkaan kun nomadina pelasin, niin "takaisin" omien joukkoon
 
Tällä hetkellä häiritseviä bugeja:
- Eniten harmittaa kun välillä kranaatin heitto ei onnistu. Siis nappi pohjaan ei toimi mutta tuplaklikkaamalla heittää pienen matkan päähän ilman että lentorata näkyy.
- Ja nyt on kaikki Reginan puhelut bugannut niin että aina ensimmäinen lause jää pois. Ja jos puhelussa on vain yksi lause niin ei kuulu mitään.
- Auton kun tilaa, niin välillä se kaivautuu jostain niin että ovet ja spoilerit on jo revennyt irti.. :D
- Random kuolemat kun esim jonkun jätekasan päällä astuu johonkin ja tippuu puoli metriä.
- Jotkin esineet, jotka vihuilta putoaa, jäävät puoliksi esim johonkin rappuun tai kaiteeseen eikä voi poimia.
- Pari kertaa on jäänyt puhelu taustalle jumiin. Ei voi hypätä eikä tallentaa peliä..

Nämä nyt ekana tuli mieleen. On tästä sekasotkusta silti sen verran nauttinut että kolmannella hahmolla menossa läpi.
 
Tulipa vihdoin vedettyä pääjuoni läpi. 80h kellossa. Nyt vois vielä vähän pelailla noita jotain gigejä ym ja levuttaa hahmon 50:n (nyt tasolla 47), ja pistää pelin sitten hyllylle. Seuraava läpi veto sitten kun patchatty enemmän ja DLC:ta ulkona.

Lopusta vähän pohdintaa:
Itselle tuli nyt se Panamin porukan kanssa tehty raidi sinne Arasakaan loppuvalinnaksi ja sitten päätin jäädä omaan rappeutuvaan kehoon. Onkohan tuohon liene "parempia" loppuja olemassa.

On tuo se paras noista. Varsinkin jos mies V:lla on vielä suhteessa Panamin kanssa tai nais V:lla Judyn kanssa, koska myös se lähtee mukaan tuossa lopetuksessa.
Suosittelen kyllä tsekkaamaan myös Johnnyn lopetuksen kun annat kroppasi sen käyttöön, koska se on myös erittäin hyvä ja ainakin omasta mielestä kaikista tunteellisin lopetus.
 
Itse vedin pelin ultimate häxörinä ja aseistus pääasiassa sniper, Divided we stand -smartti ja pistooli/miekka. Ainakin itselle tuo Divided oli aivan yltiö murhaaja, jos kävi käry ja paska osui faniin. Hauska sillä oli myös putsata noita NCPD hustleja yms. sivujuonteita kun tähtäs vaan sinnepäin ja antoi aseen laulaa.


Omat mietteet kaikki loput pelanneena
Ainakin omaan silmään tuo Panam-lopetus on se good+ending. Tiettt itsellä sopi hahmon tematiikkaan kun nomadina pelasin, niin "takaisin" omien joukkoon

joo niin vähän epäilinkin, että tuo voisi olla se ns. "Good ending".
 
Se salainen lopetus on oikeasti se kaikista paras loppu jos siis pääset sen läpi. Eli yksin koko Arasakaa vastaan. Kukaan ei kuole Smasherin toimesta.
Se on hauska alpha-male lopetus ja tekee legendan hahmosta, mutta kyllä se Panamin kanssa (ainakin jos deittailee sitä) on selvästi se Happy Ending silti. Onneksi otin sen ekana luonnollisesti että jäi hyvä mieli lopusta koska vaan se "eka" loppu minkä kokee on musta "oikea" hahmolle. Muut sit kokeilemalla vanhasta tallennuksesta toki tein. Tosin niin kai tekijät ovat laskelmoineetkin että 75%++ pelaajista on miehiä joista 75%++ pelaa heteromiehellä joista 75%++ sit luonnollisesti haluaa Panamin kanssa mennä loppuun, ja tälleen tehneet tästä helpoimmin tyydyttävimmän lopun niille jotka haluavat "normi" kaavalla mennä.
 
Se on hauska alpha-male lopetus ja tekee legendan hahmosta, mutta kyllä se Panamin kanssa (ainakin jos deittailee sitä) on selvästi se Happy Ending silti. Onneksi otin sen ekana luonnollisesti että jäi hyvä mieli lopusta koska vaan se "eka" loppu minkä kokee on musta "oikea" hahmolle. Muut sit kokeilemalla vanhasta tallennuksesta toki tein. Tosin niin kai tekijät ovat laskelmoineetkin että 75%++ pelaajista on miehiä joista 75%++ pelaa heteromiehellä joista 75%++ sit luonnollisesti haluaa Panamin kanssa mennä loppuun, ja tälleen tehneet tästä helpoimmin tyydyttävimmän lopun niille jotka haluavat "normi" kaavalla mennä.
Kyllä se Panam on mukana tuossa salaisessakin lopussa jos olet Panamin kanssa romanssi questin käynyt loppuun. Ero tuossa on se että toisessa lähdetään Nomadien matkaan ja salaisessa jäädään vetämään Afterlifea NC:hen. Tuo salainen loppu on käytännössä sama kuin se että antaisit Johnnyn hoitaa mutta sillä erolla että Rogue ei kuole.
 
Kyllä se Panam on mukana tuossa salaisessakin lopussa jos olet Panamin kanssa romanssi questin käynyt loppuun. Ero tuossa on se että toisessa lähdetään Nomadien matkaan ja salaisessa jäädään vetämään Afterlifea NC:hen. Tuo salainen loppu on käytännössä sama kuin se että antaisit Johnnyn hoitaa mutta sillä erolla että Rogue ei kuole.
Juu tiedän, pelasin sen kyllä. Mutta Roguen kuolema on pikkuseikka, se oli vanha mummo kuitenkin. V+Panam pysyvät Panam-lopussa lovebirdeinä ja touhu loppuu näiden kanssa yhdessä täysin uuteen elämään, siinä missä salainen/Johnny loppu on käytännössä sitä että Panamista tulee ex ja V jatkaa unelmaansa Night Cityssä kuten ennenkin, kuolee varmaan tyytyväisenä, mutta oma kunnianhimo on tärkeintä sille eikä mitään opittu menetyksistä matkan varrella.

Se ite tehtävä oli kyllä hauska pelata salaisella lopulla, ainoa mistä sai lopussa vähän jännitystä pelaamiseen vaikeimmalla vaikeusasteella, meni ekalla vai tokalla kertaa silti läpi mutta vähän alkoi lopussa hikoiluttaan.
 
Vittu näitä bugeja. Tech Rifle ei ammu tähtäimen kautta katsellen :facepalm:

Mitään gamestopperia ei ole tullut ainakaan vielä vastaan mutta ihan joka puolella kaikkea pientä paskaa. Kaikki vähän glitchailee, tekstuureita puuttuu tai näkyy läpi tai tarkat versiot ei lataudu. Kerätyt esineet jäävät maisemaan vaikka päätyvät myös inventaarion, musiikki jää looppiin jne.

Ei välttämättä huono idea kokeilla näyttäisikö 1.06 versiolla paremmalta. ;) Joskin bugeja silläkin kyllä on, mutta ainakin oman subjektiivisen kokemuksen mukaan tuo tekstuurien lataus toimi sillä paremmin.
 
Peli on nopealla M.2:lla joten joku tekstuuribugi tuo vain on. Oikeastaan ainoa pahemmin häiritsevä bugi on tuo että aseet ei aina laukea tähtäimen läpi katsoen. Todella turhauttavaa pudotella ne maahan ja poimia uudestaan että bugi poistuisi jossain pahassa tilanteessa.

Alkaa muuten vähitellen tuntua siltä, että noilla statsien pohjalta avautuvilla dialogivaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta peliin. Jollain saattoi jossain vaiheessa muutaman rahan säästää kun pystyi uhkailemaan jotain tyyppiä mutta muuten lähinnä kyse taitaa olla siitä, että millaista juttua kuulet. Mitään varsinaisia valintoja noissa ei ole eikä hommat tunnu menevän eri tavoin.

Sivutehtävistä olisi sellainen kysmys, että se luotiliiveissä oleva poliisi (?) nainen joka antaa niitä psykojen metsästyksiä sun muita valittaa jatkuvasti kun tapan kohteet ja että kannattaisko kokeilla esim puhua. Ei oikein selvinnyt, että miten ne tilanteet puhumalla hoidetaan kun kohde avaa heti tulen. Vai pitäiskö ne vetää stealthilla ja non lethal take downilla? Ja onko siitä lopulta mitään hyötyä?
 
Peli on nopealla M.2:lla joten joku tekstuuribugi tuo vain on. Oikeastaan ainoa pahemmin häiritsevä bugi on tuo että aseet ei aina laukea tähtäimen läpi katsoen. Todella turhauttavaa pudotella ne maahan ja poimia uudestaan että bugi poistuisi jossain pahassa tilanteessa.

Alkaa muuten vähitellen tuntua siltä, että noilla statsien pohjalta avautuvilla dialogivaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta peliin. Jollain saattoi jossain vaiheessa muutaman rahan säästää kun pystyi uhkailemaan jotain tyyppiä mutta muuten lähinnä kyse taitaa olla siitä, että millaista juttua kuulet. Mitään varsinaisia valintoja noissa ei ole eikä hommat tunnu menevän eri tavoin.

Sivutehtävistä olisi sellainen kysmys, että se luotiliiveissä oleva poliisi (?) nainen joka antaa niitä psykojen metsästyksiä sun muita valittaa jatkuvasti kun tapan kohteet ja että kannattaisko kokeilla esim puhua. Ei oikein selvinnyt, että miten ne tilanteet puhumalla hoidetaan kun kohde avaa heti tulen. Vai pitäiskö ne vetää stealthilla ja non lethal take downilla? Ja onko siitä lopulta mitään hyötyä?

Siinä on semmonen juttu, että ne psychit ei ns. kuole, kun ammut niiltä healthit nolliin. Ne jää vaan kituuttamaan. Sitten jos vielä lasautat, ne kuolee ja akka valittaa.
 
Päteekö toi kaikkiin niihin tehtäviin joita se antaa? Osa ei ole näitä psykoja vaan esim. yksi oli joku nainen asunnossaan. Mielestäni en ampunut siellä lopetuslaukausta. Eli voiko joissain puhua?
 
Alkaa muuten vähitellen tuntua siltä, että noilla statsien pohjalta avautuvilla dialogivaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta peliin. Jollain saattoi jossain vaiheessa muutaman rahan säästää kun pystyi uhkailemaan jotain tyyppiä mutta muuten lähinnä kyse taitaa olla siitä, että millaista juttua kuulet. Mitään varsinaisia valintoja noissa ei ole eikä hommat tunnu menevän eri tavoin.
On tässä kai kaks tehtävää joissa niillä on vaikutusta. Se alun tehtävä jota esiteltiin pelin trailerissa ja sit joku yks satunnainen tehtävä cloudsissa (jossa vaikutus on todella pieni). Lisäksi jos stealthaat jotain hitman tehtäviä ja peli ei bugaa niin kohteen kanssa voi keskustella ja saada kilpailevan tarjouksen. Mulla tais noiden jälkimmäisten kanssa joka kerta kesken keskustelun kohde avata tulen ilman että se triggeröityi dialogivalinnan perusteella.
 
82h pelattu ja vielä muutama side quest jälellä ja pääjuonen point of no return. Edelleen tässä pelissä on tunnelmaa, vaikkei yhtä eeppinen tekele olekaan kuin vaikka Witcher3, joka veti riman todella ylös. Välillä ihan mukava vaan ajella Johnnyn Porschella ja kuunnella Samurain veisuja. Eka peli vuosiin jossa tulee napsittua kuvia.

Cyberpsykoosi + suicide quickhackit olleet ahkerassa käytössä sekä viimeistely sneakkaus tai vaimennettu sniper rifle, criticalit alkaa olla aika mukavalla tasolla niin pääosuma on aina laaki ja vainaa.
 
Päteekö toi kaikkiin niihin tehtäviin joita se antaa? Osa ei ole näitä psykoja vaan esim. yksi oli joku nainen asunnossaan. Mielestäni en ampunut siellä lopetuslaukausta. Eli voiko joissain puhua?
Kannattaa käyttää non lethal aseita tai laittaa ase modi joka muuttaa damagen non lethaliksi.
 
Onko olemassa jokin yleinen syy mikä tämän paskan kaataa? Kaatuu 10-60min välein, ei vakausongelmaa muissa peleissä. Laskin näytönohjaimen kellojakin, ei vaikutusta :confused:
 
Onko olemassa jokin yleinen syy mikä tämän paskan kaataa? Kaatuu 10-60min välein, ei vakausongelmaa muissa peleissä. Laskin näytönohjaimen kellojakin, ei vaikutusta :confused:
Muistikellothan ne on tuolla porukalla olllu ongelmana. Ota xmp pois päältä ni ehkä toimii. Mikäli näyttiksen kellot oli jo vakiot.
 
Onko olemassa jokin yleinen syy mikä tämän paskan kaataa? Kaatuu 10-60min välein, ei vakausongelmaa muissa peleissä. Laskin näytönohjaimen kellojakin, ei vaikutusta :confused:
Tämä peli Ray Tracing päällä oli kauhea saada vakaaksi RTX 3060:lla. Sekä näyttiksen muistien että coren kelloja piti pudotella useaan kertaan, kunnes sain pysymään pystyssä. Aina tuli "Cyberpunk 2077 has flatlined".
 
GTX 1080ti ei mitään ongelmia, ei myöskään Ray Tracingiä niin en tietty voi sanoa että onko siitä kiinni, muistista vai mistä. Mutta itellä ei kertaakaan kaatunut yli 130h+ aikana.
 
Tämä peli Ray Tracing päällä oli kauhea saada vakaaksi RTX 3060:lla. Sekä näyttiksen muistien että coren kelloja piti pudotella useaan kertaan, kunnes sain pysymään pystyssä. Aina tuli "Cyberpunk 2077 has flatlined".
Kyllä se näyttiksen kelloista tuntui olevan kiinni. Kaikki muut pelit tuolla 2070 Super kulkee vakaasti 2100mhz todellisilla kelloilla, mutta tämän kanssa piti tiputtaa tuonna 2050mhz asti.
 
Mites toi kamapolitiikka nyt oikein menee tässä?

Aseet on parhaimmillaan Epic ja vaatteet yms. Legendary? Aseet voi olla myös Iconic tai vain Iconic? Mitä nämä tarkoittaa kun mikään ei selkeästi kai tarkoita uniikkia varustetta?

Craftaus on myös epäselvää. En kyllä ole pointseja sinne juuri panostanut mutta hirveän kalliita komponentteja tarvitaan upgradeen, joka nostaa ehkä jotain 220 -> 230 sen DPS:n eli ei tunnu sen arvoiselta. Sitten nuo schematicit, joista voi tehdä, pitäisikö niistä saada oman tason mukaista varustetta eli jos joku alussa saatu ase on ajastaan jäljessä pahasti niin osiksi vaan ja craftaa uuden? Vai riippuuko laatu jostain craftaus skilleistä?
 
Mites toi kamapolitiikka nyt oikein menee tässä?

Aseet on parhaimmillaan Epic ja vaatteet yms. Legendary? Aseet voi olla myös Iconic tai vain Iconic? Mitä nämä tarkoittaa kun mikään ei selkeästi kai tarkoita uniikkia varustetta?

Craftaus on myös epäselvää. En kyllä ole pointseja sinne juuri panostanut mutta hirveän kalliita komponentteja tarvitaan upgradeen, joka nostaa ehkä jotain 220 -> 230 sen DPS:n eli ei tunnu sen arvoiselta. Sitten nuo schematicit, joista voi tehdä, pitäisikö niistä saada oman tason mukaista varustetta eli jos joku alussa saatu ase on ajastaan jäljessä pahasti niin osiksi vaan ja craftaa uuden? Vai riippuuko laatu jostain craftaus skilleistä?
Kaikki voi olla legendarya, quickhackeista kranaatteihin. Iconic meinaa uniikkia. Craftauksessa vaikuttaa se schematic minkä arvoinen sieltä tulee. Tietyt tavarat pystyt kyllä craftaamaan legendaryiksi asti, mutta vaatii perkin+sen alemman tason tavaran. Aseiden yms. upgradeeminen on minusta täysin matskujen hukkaan heittämistä.
 
Uniikit on erikseen ja ne ovat aina nimettyjä versiota vakiopyssyköistä.

Craftingissa upgrade ei yleensä kannata kuin yhden tai kaksi kertaa jos materiaaleja on kertynyt. Aseet voi skillien kehityttyä päivittää craftaamalla kertaluokkaa paremmaksi jos olet saanut/löytänyt/ostanut crafting specit, esimerkiksi uniikit aseet voi päivittää tällä tavoin. Craftingin kautta tehty päivitys kuluttaa päivitettävän tykin materiaalina (+muut materiaalit) ja saat tilalle saman uniikin aseen paremmilla statseilla.


Alkaa muuten vähitellen tuntua siltä, että noilla statsien pohjalta avautuvilla dialogivaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta peliin. Jollain saattoi jossain vaiheessa muutaman rahan säästää kun pystyi uhkailemaan jotain tyyppiä mutta muuten lähinnä kyse taitaa olla siitä, että millaista juttua kuulet. Mitään varsinaisia valintoja noissa ei ole eikä hommat tunnu menevän eri tavoin.

Valintojen vaikutuksia ei yleensä huomaa heti, eikä niitä väännetä pelaajalle rautalangasta heti keskustelun päätteeksi.
 
Tuli tää nyt eilen hommattua, ajattelin että isoimmat bugit ehkä korjattu ja piti tuota 3070 "laastarikorttia" vähän testailla. Mutta ultrawidellä pelaavana huomasin että välillä nuo valikot ja cutscenet sekoilee hieman, esim. alussa kun sheriffi on auton vieressä, kuolin ja kun peli jatkui koko kuvasuhde oli jotakin 4:3 (?) kuvaa. Tutorialin hakkerointiosiossa yksi inforuuduista puoliksi leikkautunut ruudun ulkopuolelle eikä näkynyt kokonaan. Muuta en nyt äkkiä huomannut, mutta aika pikainen testi oli. Lisäksi jotain tavaroita en pystynyt poimiin ollenkaan, heti siellä alun radiomastossa jotain korttipakkoja tms. ja tiputin jonkun tavaran maahan enkä saanut sitä enää poimittua takaisin.

Onkohan tähän lupailtu jotain patchia tulevan lähiaikoina vai jättääkö varuiksi vaan telakalle?

Toisekseen kiinnostaisi jos jollakin on hyvät asetukset vastaavalle kokoonpano eli Ultrawide (144Hz) sekä RTX 3070. Vedin vaan pikaisesti ylimmän tason RTX Ultra -> RTX Medium, ensimmäisellä FPS heilui jossain 50-60, jälkimmäisellä pomppasi 70-75 kieppeille. Kyllä tuollakin pelailee mutta varmaan noista lukuisista valinnoista joitakin vois pienentää suorilta (tyyliin eroa ei juuri huomaa)? Ehkä tässäkin langassa noita asetuksia on jossain, mutta ei ainakaan tullut heti vastaan taaksepäin selatessa.
 
Tuli tää nyt eilen hommattua, ajattelin että isoimmat bugit ehkä korjattu ja piti tuota 3070 "laastarikorttia" vähän testailla. Mutta ultrawidellä pelaavana huomasin että välillä nuo valikot ja cutscenet sekoilee hieman, esim. alussa kun sheriffi on auton vieressä, kuolin ja kun peli jatkui koko kuvasuhde oli jotakin 4:3 (?) kuvaa. Tutorialin hakkerointiosiossa yksi inforuuduista puoliksi leikkautunut ruudun ulkopuolelle eikä näkynyt kokonaan. Muuta en nyt äkkiä huomannut, mutta aika pikainen testi oli. Lisäksi jotain tavaroita en pystynyt poimiin ollenkaan, heti siellä alun radiomastossa jotain korttipakkoja tms. ja tiputin jonkun tavaran maahan enkä saanut sitä enää poimittua takaisin.

Onkohan tähän lupailtu jotain patchia tulevan lähiaikoina vai jättääkö varuiksi vaan telakalle?

Toisekseen kiinnostaisi jos jollakin on hyvät asetukset vastaavalle kokoonpano eli Ultrawide (144Hz) sekä RTX 3070. Vedin vaan pikaisesti ylimmän tason RTX Ultra -> RTX Medium, ensimmäisellä FPS heilui jossain 50-60, jälkimmäisellä pomppasi 70-75 kieppeille. Kyllä tuollakin pelailee mutta varmaan noista lukuisista valinnoista joitakin vois pienentää suorilta (tyyliin eroa ei juuri huomaa)? Ehkä tässäkin langassa noita asetuksia on jossain, mutta ei ainakaan tullut heti vastaan taaksepäin selatessa.
Kannattaa odotella sitä seuraavaa isoa päivitystä joka tulee ilmeisesti puolessa välissä tätä kuukautta
 
Tuli tää nyt eilen hommattua, ajattelin että isoimmat bugit ehkä korjattu ja piti tuota 3070 "laastarikorttia" vähän testailla. Mutta ultrawidellä pelaavana huomasin että välillä nuo valikot ja cutscenet sekoilee hieman, esim. alussa kun sheriffi on auton vieressä, kuolin ja kun peli jatkui koko kuvasuhde oli jotakin 4:3 (?) kuvaa. Tutorialin hakkerointiosiossa yksi inforuuduista puoliksi leikkautunut ruudun ulkopuolelle eikä näkynyt kokonaan. Muuta en nyt äkkiä huomannut, mutta aika pikainen testi oli. Lisäksi jotain tavaroita en pystynyt poimiin ollenkaan, heti siellä alun radiomastossa jotain korttipakkoja tms. ja tiputin jonkun tavaran maahan enkä saanut sitä enää poimittua takaisin.

Onkohan tähän lupailtu jotain patchia tulevan lähiaikoina vai jättääkö varuiksi vaan telakalle?

Toisekseen kiinnostaisi jos jollakin on hyvät asetukset vastaavalle kokoonpano eli Ultrawide (144Hz) sekä RTX 3070. Vedin vaan pikaisesti ylimmän tason RTX Ultra -> RTX Medium, ensimmäisellä FPS heilui jossain 50-60, jälkimmäisellä pomppasi 70-75 kieppeille. Kyllä tuollakin pelailee mutta varmaan noista lukuisista valinnoista joitakin vois pienentää suorilta (tyyliin eroa ei juuri huomaa)? Ehkä tässäkin langassa noita asetuksia on jossain, mutta ei ainakaan tullut heti vastaan taaksepäin selatessa.

Joo tuo kuvasuhde on itselläkin välillä bugannut. Mustaakseni korjaantuu, kun lataa saven uudelleen tms. Tavarat yleensä pystyy poimimaan 99% tapauksista, kun vaan sihtailee vähän aikaa. Toki jotain tavaroita on ollut, mitä ei vaan ole pystynyt poimimaan, ja muistaakseni juurikin tuossa alun mastossa oli tämmöisiä.

Tolle 3070:lle tämä itselläkin käytössä oleva UW reso on aika raskas RT päällä, joten varmasti tuo RT medium/high on hyvä asetus. DLSS sitten Balanced. Muuten voi varmaan vetää normi asetukset ihan Ulralle kyllä.
 
Pitäisköhän käyttis vaihtaa tuohon Sandevistaniin kun refleksit riittää juuri Warp Danceriin? Stackista ei ole käytössä kuin Ping ja se on todella hyödyllinen mutta jos muu maailma hidastauu 10% nopeuteen, veikkaan että voittaja on selvä?
 
On muuten siinä mielessä poikkeuksellinen peli, että saisi olla hitaampikin paikoitellen. RDR2:n heppajahkailu ei iske niin millään mutta tässä huomaan, etten skippaa edes ajomatkoja kun olen kyydissä. 34" kaareva ultra wide silmien edessä käännetty sopivasti tuulilasin suuntaisesti ja matka on yhtä nautintoa kuunnellessa uutisia ja katsellessa värivalojen heijastuksia sateen kastelemasta kadusta.

Taistelusta taas miinusta sen verran, että tuo perkkisysteemi tahtoo vääntää pelin hyvin yksipuoliseksi ja tech weaponit tekee taistelusta pääosin mielenkiinnotonta punaisten siluettien ampumista. Nyt on refleksit 20 ja cool joku 15 ja pelityyli on hiipien headshotteja. Kolmessa slotissa on vaimennettu rk, tech sniper ja tech precision rifle. Sniper on ihan roskaa. Tech charge saa sen tärisemään niin, että se on täysi sohlo yhtään kauempaa ja lähempää se häviää precision riflelle damagessa, nopeudessa, ketteryydessä ja etenkin siinä että sitä saa ladata yhtenään. Power sniperiin saisi vaimentimen ja ne stealth bonukset mutta sillä ei taas voisi ampua seinien läpi, mikä tekisi siitä selvän häviäjän. Käytännössä kaikki kuitenkin hoituu vaimennetulla rk:lla hiippaillen läheltä. Vaihdoin se 8s 10% Sandevistanin vähän pitempään mutta vähemmän hidastavaan. 10% ajan nopeudella joutui odottelemaan liikaa että seuraava luoti lähtee aseesta. Falconin 18s hidastusaikana ehtii käydä läpi kokonaisen rikospaikan ja sijoittamaan headshotit ennen paljastumista.
 
On muuten siinä mielessä poikkeuksellinen peli, että saisi olla hitaampikin paikoitellen. RDR2:n heppajahkailu ei iske niin millään mutta tässä huomaan, etten skippaa edes ajomatkoja kun olen kyydissä. 34" kaareva ultra wide silmien edessä käännetty sopivasti tuulilasin suuntaisesti ja matka on yhtä nautintoa kuunnellessa uutisia ja katsellessa värivalojen heijastuksia sateen kastelemasta kadusta.

Omasta mielestäni peli on parhaillaan kun ei aja edes autolla, vaan kävelee paikasta toiseen sivukujia pitkin kattelleen maisemia ja menee välillä paikkoihin missä ei mitään markeria edes ole, mutta niistäkin löytyy kaikkea vänkää ja tunnelmallista (jonka kanssa valitettavasti ei voi tehdä mitään). Kun pitää mennä pari kaupunginosaa niin sit tietty auto/prätkä alle. Fast travelia ei tullut käytettyä kun muutamia kertoja kun oli jotain haistapaska-juttua tyyliin aja A to B pitkä matka ja heti perään A:ssa taas jotain toisella puolella karttaa, tai joskus kun tiettyä cyber-osaa etsin enkä muistanut että mikä kauppias sitä myy.
 
Itsellä tulee välillä todella pahoja fps droppeja, joissa fps tippuu jopa sinne 15-20 lukemiin. Nämä tulevat monesti cutsceneissä ja sitten ihan satunnaisesti pelin aikana. Onko yleinen ongelma ja onko jotain helppoa ratkaisua?

Korttina RTX2070 Super 2050mhz pelikelloilla, Ryzen 5600X ja 16gt 3200mhz 16-18-18. Reso 3440x1440
 
Läpi meni. Johan oli peli.

Aikaa kului 82h. Tein kaikki sivutehtävät paitsi nyrkkitappelut, joihin hahmoni oli täysin sopimaton (pelasin hiippailevaa hakkeria). Tein jopa ne kaikki siniset poliisitehtävät, jotka ovat selvästi mukana vain täytteenä. Jokainen rikospaikka oli sentään erilainen ja ne sai loppupuolella räiskittyä hyvin nopeasti läpi. Paljon mielekkäämpää tekemistä kuin vaikka ne Witcher 3:n Skelligen merirosvokätköt, jotka olivat puhdasta ajanhaaskausta.

Peli on vähän liian helppo. Hahmostaan saa aika nopeasti kehitettyä ylivoimaisen tappokoneen. Instakill-aseita ei ole vaikea löytää ja tietyt hakkerointitekniikat tekevät hiippailusta täysin triviaalia. Loppupuoliskolla käytin älypyssyjä, joilla sai isonkin vihollisjoukon lanattua hetkessä räiskimällä vähän sinne päin. Päätehtävässä olin täysin ylitasoinen ja loppubossista tein selvää noin viidessä sekunnissa. Ei edes koko lipasta tarvinnut käyttää.

Maailma on todella upea ja Night Cityä oli hauska tutkia. Pidin grafiikat lähes täysillä, tosin säteenseuranta oli välillä pakko ottaa pois vilkkaimmassa keskustassa. 30+ FPS riittää, tänne tultiin fiilistelemään.

Bugeja on aivan käsittämättömästi, samaa luokkaa kuin Fallout 76:ssa julkaisuhetkellään. Peliä ei voi pelata puolta minuuttia ilman että törmää ainakin yhteen näkyvään glitchiin. Suurin osa näistä on onneksi visuaalisia, mutta usein tarina ja tehtävälogiikkakin hajoilevat. Esimerkiksi sen silmälappupäisen fikserin repliikit olivat juoponnapissa suurimman osan pelistä, joten hän kehui keikan A loppua kun aloitin keikan B, ja esitteli keikan B kun sain sen jo valmiiksi. Bugeja riitti kirjaimellisesti pelin viimeiseen frameen asti: aivan viimeisessä ruudussa ennen lopputekstejä oli ajoneuvo, jonka peli onnistui muuttamaan näkymättömäksi. Onneksi mitään varsinaisesti peliä rikkovaa ei tullut vastaan ja se kaatuikin vain kerran, mutta varsinkin välinäytösten sekoilu oli immersiolle myrkkyä.

Sama onnellinen loppu kuin aikaisemmillakin tänne kirjoittaneilla. Valitsin Nomadien lopun lähinnä eliminoinnin kautta. Korpojen mukaan ei lähdetä ja vaikka pidinkin Johnnysta, en halunnut luovuttaa ruumistani moisen kävelevän katastrofin haltuun näin tärkeässä jutussa. Nomadit on ihan mukavaa sakkia, vaikka päätähti Panamista en pitänyt kovin paljon.

Hahmoni oli alunperinkin nomadi, joten näin sai tarinalle mukavan bookendin. Night Cityyn mentiin unelman perässä ja sieltä lähdettiin pakoon unelman seurauksia. Löytyipä sentään rakkaus, vaikka tohtori Alt lupasikin vain puolisen vuotta elinaikaa. Minun V:ni oli muutenkin se 82-vuotias pultsari, joten eipä hirveästi harmita vaikka ukolla on toinen jalka haudassa. Hyvä tarina.

Paras auto on Type-66 Javelina. Se on nopea, hyvin kiihtyvä ja hyvännäköinen, mutta ennen kaikkea ohjattavuus on todella napakka ja auton murina on mannaa korville. Tämän ihanuuden voi löytää etelästä Biotechnican kasvihuoneiden keskeltä ja se maksaa vain jotain 50 tonnia.
 
Javelina 66 paras, hieno ja hyvä ajaa. Jotku (vähän) nopeammat autot tuntuu radio-ohjattavilta muovileluilta ja menee mutkista vaan ohi.

"vaikka päätähti Panamista en pitänyt kovin paljon. "
Mitä tarkoitat tällä? Oletko ihan sekaisin?!?! Parhaita videopeli-romanssihahmoja koskaan. Todella mukava naishahmo joka ei ole prinsessa eikä pelkkä seksiobjekti vaikka sillä onkin upea farkkuperse.
 
Mitä tarkoitat tällä? Oletko ihan sekaisin?!?! Parhaita videopeli-romanssihahmoja koskaan. Todella mukava naishahmo joka ei ole prinsessa eikä pelkkä seksiobjekti vaikka sillä onkin upea farkkuperse.
Liian äkkipikainen ja tunteellinen minun makuuni. Tämä on vain henkilökohtainen preferenssini. Hahmona hän on hyvin kirjoitettu.

Olisin halunnut romanssin Clairen kanssa, siis sen joka on Afterlifessa baarimikkona ja jonka kanssa vedetään ne rallitehtävät. Harmi että miesheterolle on vain yksi vaihtoehto.
 
Videopeliromanssit on kategorisesti paskaa tällaisissa open worldeissä, joissa ne ei suoraan istu juoneen vaan ovat enemmänkin optio, joka vaatii sitä oikein klikkailua. Tärkeintä kuitenkin, että tässäkään ei ilmeisesti mitään oleellista menetä vaikka pelaisi ko. sivujuonet kylmänä ja asiaan keskittyvänä.
 
Aikaa kului 82h. Tein kaikki sivutehtävät paitsi nyrkkitappelut, joihin hahmoni oli täysin sopimaton (pelasin hiippailevaa hakkeria).

Omakin hahmo oli netrunner, mutta sain mä silti nuo matsit aika sujuvasti vedettyä kun tein ne vasta tasolla 50 ja otin cyberdeckin tilalle berserkin ja otin myös gorilla armsit käyttöön.

Olisin halunnut romanssin Clairen kanssa, siis sen joka on Afterlifessa baarimikkona ja jonka kanssa vedetään ne rallitehtävät. Harmi että miesheterolle on vain yksi vaihtoehto.

Valitettavasti Claire ei ole romanssi vaihtoehtona millekään hahmolle.
 
Eksyin eilen juna"radalle" jä bongasin junankin. Jotenkaan en aiemmin ollut edes nähny noita junia...

train.jpg
 
Eksyin eilen juna"radalle" jä bongasin junankin. Jotenkaan en aiemmin ollut edes nähny noita junia...

train.jpg
Hah, itsekin käynyt tuolla seikkailemassa :cool2: Joihinkin rakennuksiin pääsee kiipeilemään aika hyvin. Huipulla vain monesti odottaa puuttuvia tekstuureita, selittämättömiä äkkikuolemia ja pohjattomia kuiluja.

Yhdessä loppupään tehtävässä (siellä Maelstromien yökerhossa, josta Bes Isisin data piti muiluttaa ulos) piti päästä karkuun pilvenpiirtäjän kattohuoneistosta, ja tehtävänuoli ohjasi hiippailemaan hissille huomaamatta. Olinkin ovela ja onnistuin ninjaamaan itseni kadulle rakennuksen ulkoseinää pitkin. Tehtävä ei mennyt läpi, vaan piti mennä takaisin sisään taloon, nousta hissillä takaisin huipulle ja huristella sieltä uudestaan alas...
 
Tuleeko tuo taso 50 muuten vastaan normaalilla pelailulla? Olen vasta oikeastaan hoidellut Badlandsin isommat tehtäväkokonaisuudet (Basilisk) ja leveli on joku 32 tai 33 kun olen käytännössä monta tuntia juossut noita crime scenejä ja katuväkivaltaa läpi. Mikään kartalta löytyvä ei ole enää kuin moderate haastetasoltaan paitsi keskusta-alueen satunnaistehtävät edelleen very high. Niistä toki tippui jotain 40-50 tason rojuja kun kokeilin.

Lähinnä mietin, että mihin suuntaan hahmoa kehittäisi ja onkohan nuo 17-18 statsipojoa vielä tippumassa ilman hirveää grindausta...
 
Tuleeko tuo taso 50 muuten vastaan normaalilla pelailulla? Olen vasta oikeastaan hoidellut Badlandsin isommat tehtäväkokonaisuudet (Basilisk) ja leveli on joku 32 tai 33 kun olen käytännössä monta tuntia juossut noita crime scenejä ja katuväkivaltaa läpi. Mikään kartalta löytyvä ei ole enää kuin moderate haastetasoltaan paitsi keskusta-alueen satunnaistehtävät edelleen very high. Niistä toki tippui jotain 40-50 tason rojuja kun kokeilin.

Lähinnä mietin, että mihin suuntaan hahmoa kehittäisi ja onkohan nuo 17-18 statsipojoa vielä tippumassa ilman hirveää grindausta...
Minulla kilahti taso 50 viimeisen tehtävän aikana. En grindannut, mutta tein kaikki tehtävät.
 
Minulla kilahti taso 50 viimeisen tehtävän aikana. En grindannut, mutta tein kaikki tehtävät.

No sitä oikeastaan tarkoitin grindauksella, että vääntää kaikki nuo keskenään suunnilleen identtiset katuväkivaltaeventit sun muut läpi. Mutta hyvä tietää suunnilleen mitä tasoa odottaa.

Mutta toisaalta hetkeen ei pitäis olla mitään väliä kun voi vetää pää pystyssä lonkalta ammuskellen jotain military basea matalaksi pääjuonessa :D
 
Itellä oli pääjuonen jälkeen taso 46 muistaakseni ja aika paljon itsekkin tein noita gigejä ym. ennen ku vedin stooriin läpi. Ei pelkillä pää-ja side mission questeilla pääse todennäköisesti edes 40 levelille.
 
Itellä oli pääjuonen jälkeen taso 46 muistaakseni ja aika paljon itsekkin tein noita gigejä ym. ennen ku vedin stooriin läpi. Ei pelkillä pää-ja side mission questeilla pääse todennäköisesti edes 40 levelille.

Olen mielestäni tehnyt paljon sivuhommia ja nyt tuli pääjuonessa ilmoitus, että point of no return (yllättävän aikaisin). En sitten vissiin ihan hirveästi kuitenkaan kun taso on joku 35-36 vasta.

edit: siis kylläpä onkin lyhyt. Jos nyt siis vähän päälle tason 30 hahmolla voi vedellä noi loppupään tehtävät ihmeemmin piittaamatta mistään tai vaivautumatta edes käyttämään kunnolla skillejään.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom