Cyberpunk 2077

Kaivataan apua performanssiongelmaan.

Päivitin 1080ti -> 3080, jonka jälkeen peli on alkoi käyttäytyä kummallisesti asetuksien muuttamiseen.

En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa. Ihan sama mikä resoluutio, niin fps on sama. RT ja DLSS asetuksilla on jonkin verran vaikutusta, mutta vain tuohon noin 50 fps asti. Sitä enempää en saa. FPS rajoitin ei ole päällä ja muut pelit toimii.

Mistä tälläinen voisi johtua? 1080ti:llä toimi normaalisti ja sain esim 1080p yli 100fps. Prossuna i7 7700K.
4-ydin-prossu alkaa näyttää valitettavasti ikäänsä. Ray tracing on erittäin raskas myös cpu:lle, joka käsittääksi laskee bounding volumeja geometrialle (olen maallikko).
 
En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa

CPU ei pysty parempaan. 7700k ei vaan kykene pyörittämään peliä monessa kohtaa edes yli 60fps. Laita crowd density lowlle, se auttaa hitusen.

Vanhalla näyttiksellä olit vielä varmaan pelin alkuosioissa, joissa cpu-pullonkaula ei vielä tule esiin. Tai muuten vaan testasit "väärässä" paikassa.
 
Kannattaa oikeasti katsoa se oma cpu meno niin että laittaa low ja 720p reson, katsoo kaupungilla miten korkeaksi saa fps, ota tämä fps lukema muistiin.

Sitten alat nostaa gpu kuormaa ja suunilleen nostat sen gpu kuorman nostamisen siinä kohdassa kun se saavuttaa sen cpu kuorman.

Mulla esim 4/4 cpulla menee sisätiloissa yli 50 tai jopa 60fps ja GPU alkaa hanaa vastaan ja sitten säätelen asetukset sen mukaan ja menen kaupunkiin, sitten cpu rokottaa menoa sinne 30 tuntumaan ja eikä asetukset vaikuta mitään vaan mä säädän grafiikka asetuksia sitten niin että 30fps lukolla gpu on suunilleen yhtälailla tuon cpu suorituksen kanssa. niin saa gpu osastolta revittyä kaiken irti.
(Joka ei ole paljoa)

Tietyssä kohdin gpu jaksaa jopa med 1080p resolla vetää yli 30fps taulussa ja jossain metsässä niin ei jaksa 900 low asetuksilla.

Olihan se witcher 3 nämä tietyt paikat että nykyisellä kokoonpanolla veti jossain 90+ ja sitten myrsky ja metsä suoalueet niin tippui 40 tuntumaan mutta onneksi noi 40 kohdat oli peliajasta vain 0.1%
 
Okei, aika erilainen näkemys mutta mikäs siinä jos sun hahmolla toimii. Cold blood antaa bonaria vähän kaikkeen ja ko. skilli nousee kuin itsestään kaiken muun tekemisen rinnalla riippumatta siitä miten vastustajia päihittää. Esimerkiksi käsiaseita käyttämällä vain handgun/revolveri skilli nousee, mutta jos Cold blood perk on hankittu niin molemmat skillipuut nousevat. Pelkkä Cold Blood perk itsessään kasvattaa vain liikkumisnopeutta 2% per stack, mutta ko. skillipuun muilla perkeillä saa aika merkittävää buustia CB:n aktivoiduttua.
No ei sitä cold bloodin bonaria tartte mihinkään. Se on hyvä vain perusvihuja vastaan ja ne kuolee yhdestä joka tapauksessa. Ja skillipuu nousee vaikka et sinne laita perkkipointtia. Cold blood nousee, kun tapat vihuja nopeesti. Se millä ne tapat, ei ole mitään väliä.
Onko noin? Mulla on nyt joku 60h mittarissa, Coolissa maltilliset 4 pistettä ja cold bloodissa ei ensimmäistäkään perkkiä valittuna. Tuo skill progression -palkki on juuri ja juuri 2lvl kohdalla vaikka oon laittanut porukkaa levyksi ihan Tarantino-tyyliin. Nousisikohan se sitten vaan nopeemmin esim. jonkin kertoimen mukaan, jos on enemmän pisteitä Coolissa ja jotain perkkejäkin valittuna? Handguns skill progression on nyt 14 ja reukulla menty pääasiassa tähän asti.

Laitoin pari pistettä cold bloodin ekaan perkkiin ja kyllä se tosiaan vaikuttaisi toimivan niin kuin @Teemu79 ensin laitoit. Aikaisemmin tuo skill progress -palkki ei tuntunut nousevan ollenkaan, mutta nyt heti tuli lvl parin taistelun jälkeen. Luulisin että se 1. lvl siihen on tullut niistä shardeista, jotka antaa pienen boostin.

Samalla huomasin, että se attribute level rajoittaa myös tuon skill progress -levelin samalle tasolle: esim. Intelligence on omalla hahmolla 4 pistettä ja sekä Breach protocol että quickhacking on skill progressissa Max level 4. Cold bloodillakaan ei saa siis pumpattua kovin montaa ilmaista perkkiä, ellei sitten satsaa Cooliin attribute pisteitä. Käy kyllä ihan järkeen ja oikeastaan aika hyvä systeemi - näin tässä joutuu ihan oikeasti miettimään mihin suuntaan hahmoaan haluaa kehittää, eikä yhdellä pelikerralla saa kaikkea.

e. Typoja
 
Viimeksi muokattu:
Se cold blood taso ei nouse lainkaan, ellei ota sitä ekaa cold blood perkkiä, se on pakollinen
Karvan vajaa 30 tuntia peliaikaa ja ihan muutaman kerran miettinyt että mikä perkele siinä on ettei ole pisteen pistettä sinne ilmestynyt.
 
Kaivataan apua performanssiongelmaan.

Päivitin 1080ti -> 3080, jonka jälkeen peli on alkoi käyttäytyä kummallisesti asetuksien muuttamiseen.

En saa yli 50 fps oikein mitenkään ja GPU usage on ihan kamalaa. Ihan sama mikä resoluutio, niin fps on sama. RT ja DLSS asetuksilla on jonkin verran vaikutusta, mutta vain tuohon noin 50 fps asti. Sitä enempää en saa. FPS rajoitin ei ole päällä ja muut pelit toimii.

Mistä tälläinen voisi johtua? 1080ti:llä toimi normaalisti ja sain esim 1080p yli 100fps. Prossuna i7 7700K.

Mä olen kanssa huomannut että peli reagoi asetusten ja CPU usagen suhteen eri tavalla kuin muut pelit. Mulla 9600K ja korkein CPU usage mulla on jos väännän kaikki asetukset maksimiin, siis rt-ultra preset ja siitä vielä ne kaksi asetusta psycholle mitkä ei muutoin mene maksimille. HD resoluutiolla kokeillessa, FPS on jotain 36.(joku randomi kohta kokeilin vaan että milla resolla voi pelata asetukset kirjaimellisesti maksimilla)

Jos kokeilen normaaleilla DF suosituksilla(eli noin rt-medium) 1440p dlss=quality niin CPU usage on samaa luokkaa, vaikka FPS on reippaasti enemmän. Normaalisti pelaan native 1440p jolloin FPS on samaa luokkaa kuin kaikki maksimilla HD:lla, mutta CPU usage on reippaasti alhaisempi. Ehkä jossain on tarkempaa testiä siitä mitkä asetukset ovat erityisen CPU raskaita. Kai tuo 4/8 on kunnolla kellotettu? Ei se silti taida mitenkään riittää 3080:lle.

Jolloin jos sinä nyt väänsit 3080:lla reippaasti korkeammat asetukset niin CPU kuormituskin nousi. Jossain peleissä jotkut efektit ovat hieman CPU riippuvaisia, jolloin esim. suurempi resoluutio nostaa hieman CPU kuormitusta, muttei merkittävästi.

Mutta tämä peli tekee reippaasti suurempaa eroa.
 
Mulla käynyt tuo kiikarikiväärin kanssa mutta ei muiden aseiden kanssa mutta eikös tuo hakkerointi ominaisuus pitäisi koskea vain sähköisiä aseita, ei fyysisia?

e.g: Miten sä voit hakkeroida ruudilla toimivan aseen? tai sitten olen missanut jotain.

Edit:

Eihän ne voi toimia, jos toimintasavut pääsee pihalle. :hmm: :p

Epäilisin että on vaan laitettu, niin että ase kuin ase, niin se menee jumiin sillä hackilla tai tuo(kin) on rikki. Ja voisihan niissä olla elektroninen sytytys vaikka ruutia käyttäisi, kun niissä muitakin ominaisuuksia on esim. kimmotus. :geek: Tuohonkin taisi olla jotain perkkejä/modifikaatioita yms.
 
Just kokeilin tuota nyrkkitappelua uudestaa, kaksosia vastaan. Olen nyt level 21, en yhtään käyttänyt unarmed, ja body 10. Ekalla yrityksellä ne molemmat tippui tosiaan yhdestä lyönnistä. Ei välttämättä ollut edes charged lyönti. Ja mä olin tietysti WTF.

Latasin uudestaan voittaakseni ne korkeammalla panoksella, ja seuraavilla kerroilla ne tappeleekin normaalisti, niitä joutuu mätkimään urakalla ja samalla väistämään itse jatkuvasti. Jatkuvasti hävisin, kerran sain toisen alas. Mutta nyt se sentään on mahdollista voittaa, verrattuna ekaan yritykseen joskus level 6-10 tasolla.

Eli siinä on joku bugi tosiaan, ehkä niiden healtit tai levellit eivät ole oikein jos juoksee jostain kauempaa. Olin menossa hoitamaan muita tehtäviä mutta olin siinä lähellä ja ajattelin kokeille. Sitten kun vieressä tallentaa pelin, ja lataa sen tallennuksen ne healtit onkin oikein.
 
Just kokeilin tuota nyrkkitappelua uudestaa, kaksosia vastaan. Olen nyt level 21, en yhtään käyttänyt unarmed, ja body 10. Ekalla yrityksellä ne molemmat tippui tosiaan yhdestä lyönnistä. Ei välttämättä ollut edes charged lyönti. Ja mä olin tietysti WTF.

Latasin uudestaan voittaakseni ne korkeammalla panoksella, ja seuraavilla kerroilla ne tappeleekin normaalisti, niitä joutuu mätkimään urakalla ja samalla väistämään itse jatkuvasti. Jatkuvasti hävisin, kerran sain toisen alas. Mutta nyt se sentään on mahdollista voittaa, verrattuna ekaan yritykseen joskus level 6-10 tasolla.

Eli siinä on joku bugi tosiaan, ehkä niiden healtit tai levellit eivät ole oikein jos juoksee jostain kauempaa. Olin menossa hoitamaan muita tehtäviä mutta olin siinä lähellä ja ajattelin kokeille. Sitten kun vieressä tallentaa pelin, ja lataa sen tallennuksen ne healtit onkin oikein.
Eikös tuon pitäsi olla vain hyvä juttu?
Siis laitat panoksia kovemalle niin pojatkin alkaa vakavaksi?
Mutta miten tuo toteuttaan on se kömpelö osuus ja kuten on muutkin pelin "kovennus" asiat.
Kovemalle peli emenee niin yhtääkkiä pitää ampua kippaita ja eikä vihu tipu.

Ite sain alusasa turpaan veljeksilltä ja sitten noin 2-30h päästä kävin uudestaan juttisilla niin menikin pienemällä vaivalla.

Ja tässä on pelin ongelma, se pitäs haastaa alussa mahdottomasti mutta taas toisaalta sitten olla grindaa omia hahmoja niin ettei peli muutu liian helpoksi mutta sitten tulee pelaajalle vaikutelma ettei grindistä ole mitää hyötyä kuten ei ollut Ass creed odysseyn jälkeen kun teittyjen tasojen jälkeen mentiin.

Far cry pelisarja varmaan tarjonut ilman grindiä parasta haastetta pelin alusta loppuun ilman että keinotekoisesti hahmojojen tasoja nostettaan ja siinä aseet pysyy sentää samantasoiisina.
 
Body stat "regeneration" perk ei muuten toimi ollenkaan.
Samoin intelligence perk biosynergy joka nostaa RAM combatin aikana ei toimi. tuonnekkin tuhlannu kaikki 3 jopa, kyllä tekee mieli pistää trainer pystyyn vähän rahaa ja re-allocoida nuo perkit jotka pelissä TOIMII.

Huomasin nuo kun ihmettelin kun combat meni niin vaikeaksi ja RAM loppuu koko ajan, samoin kymmenittäin muitakin perkkejä ei toimi.
RAM joka tulee vihun kuolemasta, esim toimii. tai cyberdeck joka nostaa ram recoveryä toimii myös.
Tässä nyt kun innostunu pelaamaa, niin huomaa vaan enemmän ja enemmän bugeja pelissä ja tuntuu että maksanu täydet 60e pelistä joka on early acces beta.
Samoin tech aseissa tuntuu olevan jotain, mikä on vialla, charge toimii yleensä, mutta joskus vaan jumii
 
Eikös tuon pitäsi olla vain hyvä juttu?
Siis laitat panoksia kovemalle niin pojatkin alkaa vakavaksi?

Ei, siinä oli joku bugi. Tuota mä toki epäilin ja kokeilin sitä tietysti. Ne tappeli aina normaalisti. Ainostaan se eka yritys kun olin juossut kauempaa, jostain syystä bugitti niin että kummatkin tippuivat yhdestä kevyestä osumasta. Veikkasin että sen bugin takia niiden health oli ollut 1 kummallakin. Peleissä on joskus tälläisiä jänniä dynaamisia bugeja.

Aiemmin ketjussa joku toinenkin oli tiputtanut jonkun niistä nyrkkeilyhaasteista yhdellä ja ihmetellyt asiaa. Eri asia jos olisi melee hahmo niin sellaisella varmaan unarmed damage olisi ihan eri luokkaa kuin mun etätappaja necromancerilla.


Tapoin just ekan traumateamiläisen. Noi on todella kovia vastuksia ja sitten vaikka ne hyökkäsi mun kimppuun(koska mä katsoin niitä päin jostain 50 metrin päästä), niin tuo luokiteltiin mun rikokseksi ja poliisit tuli kimppuun kanssa. Se TT tyypillä oli level 50 ase. Mä olen siis edelleen level 21. Noi smart aseet kuten oma pistooli on todella broken kun tuollaisella pystyy tappamaan yli kaksi kertaa sun levelin olevia vihollisia. Lopulta kyllä niihin poliiseihin sun muihin kuolin mutta tuntuu hyvältä idealta vähän kokeilla saada expaa ja varustetta.
 
Revolverin päivitin niin korkealle kuin oli mahdollista, silti on kuin hernepyssyllä ampuisi. Rynkylläkin saa vetää lippaallisen ukkoon, niin ehkä kolmasosa lähtee vihun healthista. Olinkohan lvl 10 ja revolverin dmg n. 150, samoin rynkyn.

Itselläkin samaa ongelmaa kyllä ollut joten sahannut sitten hardin ja mediumin väliä tässä useampaan kertaan. Ehkä sitten olisi pitänyt enemmän tehdä sivutehtäviä ja yrittää upgreidata aseita ja vaatteita enemmän paremmiksi, kun nyt tosiaan ihan perusvastustajatkin imee ihan hemmetisti luotia ennen kuin kuolee ja kun tuossa vielä on tuo ettei kesken taistelun voi edes tallentaa, niin jos vähänkin enemmän väkeä on niin noita taisteluita saa hinkata ihan kiitettävästi (sillä jossain kohtaa pitkää taistelua yleensä kuitenkin aina kuolo korjaa).

Mediumilla sitten taas peli tahtoo tuntua jo liiankin helpolta kun vastustajien osumat lähinnä kutittelee, joten melkoinen tuntuu olevan tuo siirtymä mediumin ja hardin välillä. :(
 
Itse tuli pari päivää sitten hommattua Comrade's Hammer revolver missä dps on n. 2.5k tällä hetkellä. Lippaassa vaan yksi luoti ja kun laittaa perkeistä päälle sen kyvyn missä viimeinen kuti tekee tupladamagen niin jokainen kuti tekee reilusti yli 40k per kuti :) Vihu kuin vihu kaatuu ekalla.

Tarina on aikaa sitten tullut pelattua läpi, nyt on pari päivää keskittynyt pääasiassa parempien varusteiden hankintaan. Peli maistuu vaan paremmalta ja paremmalta, kun on vain tutkinut maailmaa ja siinä sivussa sivutehtäviä tehdessä.
 
No miks annat sen iskeä suhun? Itse tein noi hieman huijaamalla. Lataan power atk valmiiksi ja isken kun juoksee päin. Sit peräännyn ja lataan taas valmiiksi. Ei ne maha mulle mitään koska aina saan ilmasta dmg tuolla kun kerta juoksevat päin.

Normaalisti tappelemalla siitä ei tullu kyllä mitään.

Niin tai 'mikset lyö lujempaa'... kun blokit ja vastaiskut ei toimi ja vähän vaikuttais ettei dodge/evadekaan toimi niin kuin pitäis. Eli tee siinä sitten. Power attackilla tosiaan koko ajan koittanutkin, koska jos koita nopeeta lyöntiä, niin vihu vaan tulee sen läpi ja muksauttaa yhdellä iskulla sut ketoon.

Siinä ekassa tappelussa niitä kaksosia vastaan ei ollut mitään ongelmaa ja olin vielä ihan alkulevuillakin eikä mitään kromiakaan päällä. Mutta sillon toimikin väistöt ja blokit.
 
CPU ei pysty parempaan. 7700k ei vaan kykene pyörittämään peliä monessa kohtaa edes yli 60fps. Laita crowd density lowlle, se auttaa hitusen.

Vanhalla näyttiksellä olit vielä varmaan pelin alkuosioissa, joissa cpu-pullonkaula ei vielä tule esiin. Tai muuten vaan testasit "väärässä" paikassa.

Oiskohan tuossa kuiteskin jotain. 7700k@4.7ghz +16gb@3833mhz ramit menee keskustan torilla crowd density high astetuksella yli 60fps, tietty dippailuja löytyy.
6800 XT korttina ja suurimman osan ajasta käyttöaste yli 95%, asetuksina on digital foundryn/gamers nexuksen suosittelema Ultra/High/Medium sekoitus.

Voi olla että ray tracing sitten tappaa prosessorin tai cpu kellotukset/muistit boostaavat.


punkd.png
 
Veikkauksia pyöriskö tää peli allekirjoituksen läppärillä? Varmaan ilman RT:tä ja high/medium sekä ehkä dlss käyttöön?
 
Oiskohan tuossa kuiteskin jotain. 7700k@4.7ghz +16gb@3833mhz ramit menee keskustan torilla crowd density high astetuksella yli 60fps, tietty dippailuja löytyy.
6800 XT korttina ja suurimman osan ajasta käyttöaste yli 95%, asetuksina on digital foundryn/gamers nexuksen suosittelema Ultra/High/Medium sekoitus.

Voi olla että ray tracing sitten tappaa prosessorin tai cpu kellotukset/muistit boostaavat.


punkd.png


RT toisiaan rasittaa aika paljon myös CPU: ta, että siitähän se johtuu.
 
RT toisiaan rasittaa aika paljon myös CPU: ta, että siitähän se johtuu.
Voitko muuten kokeilla 720p/low RT on ja off miten paljon tuo sitten rokottaa cpu kuormaa niin ei tarvitse jossitella?
oletan siis 720p low rt off asetuksilla mennään niin korkealle mitä cpu antaa myöden ja tuohon 720p low mutta RT on päälle näkisi sen cpu vaiktuksen.
Ja niin että sammutat pelin välissä.
 
Juu RT on CPU raskas. Tässä pelissä RT efektejä on vielä erittäin paljon. Ei siinä sen kummempaa jossiteltavaa ole jos on asiaan tutustunut. Jotain optimoitavaa tässä olisi kun oma 3900x edes 3600mhz muisteilla ei jaksa high density väkijoukkoja RT efekteillä.
 
Juu RT on CPU raskas. Tässä pelissä RT efektejä on vielä erittäin paljon. Ei siinä sen kummempaa jossiteltavaa ole jos on asiaan tutustunut. Jotain optimoitavaa tässä olisi kun oma 3900x edes 3600mhz muisteilla ei jaksa high density väkijoukkoja RT efekteillä.

Tässähän on vielä suht hyvin kuitenkin RT:n CPU:n käyttö optimoitu, kun vertaa esim. GhosRunneriin. Siinä kun pistää RT:n ja DLSS:n päälle, niin GPU käyttö romahtaa jonnekkin 70-80% asteelle. Tui on vielä ihan täysi putkijuoksu, missä todella vähän vihollisiakaan kerralla ruudulla.
 
@Sampsa eikö tämäkin olisi hyvä testata jos oikeasti RT vaikutaa myös cpu rasitukkseen?
Onko mahdollista testata huonomalla cpu:lla?

Mä olen elänyt vain siinä luulossa että RT pieksee vain GPU:ta
 
@Sampsa eikö tämäkin olisi hyvä testata jos oikeasti RT vaikutaa myös cpu rasitukkseen?
Onko mahdollista testata huonomalla cpu:lla?

Mä olen elänyt vain siinä luulossa että RT pieksee vain GPU:ta
Ennemmin olettaisin että kun RT:n kanssa on DLSS käytössä niin todellinen renderöintiresoluutio on huomattavasti alhaisempi ja prosessorilla suurempi vaikutus suorituskykyyn kuin ilman RT ja DLSS
 
@Sampsa Millasia asetuksia lähtisit kokeilee läppärillä jossa on i5-10300H, 8gt*2 3200MHz DDR4 ja RTX2060? Resoluution ollessa 2560*1440.
 
@Sampsa Millasia asetuksia lähtisit kokeilee läppärillä jossa on i5-10300H, 8gt*2 3200MHz DDR4 ja RTX2060? Resoluution ollessa 2560*1440.
Mulla on tosiaan Ultralla asetukset 3700X, 2060RTX ja 16Gt 3200MHz ram. Reso on toki Full HD vaan. Film grainit ja ne kaikki "turhuudet" pois. Cascade shadow quality taitaa olla medium ja cloud reso pienemmällä. Varmaan toi mediumi voisi olla ihan hyvä isommalla resolla. Ilman RT toki.
 
Voi olla että ray tracing sitten tappaa prosessorin tai cpu kellotukset/muistit boostaavat.

Varmaan ne muistit sitten auttaa aika tajuttomasti. Itellä kanssa 4,7ghz, mutta paskat muistit, jotka on vaan jotain 2900mhz ja monessa "ruuhkaisessa" paikassa ei kyllä pelattavaa fps:ää saa edes low densityllä.
 
Täytyy sanoa, että ray tracingit on kyllä kauniisti toteutettu tässä pelissä varsinkin niillä alueilla mihin mennään päätehtävä putkessa. Päätehtävä alueiden ray tracingit tuntuvat ehkä hiotummilta kuin muualla pelissä en tiedä onko tämä vain omaa kuvitelmaani vai onko muutkin huomanneet samaa?
 
Viimeksi muokattu:
Huomautus - pidetään se konsoli vs PC vertailu omassa ketjussaan
Kyllä tilanne on surkea tämän pelin suhteen Consolipelaajien suhteen heh. Tiedän toki että on niitä konosolipelaajia jotka tyytyy siihen että peli kaatuisi vähemmän olisi siis vakaa ja pelaisi sitten niillä asetuksilla joka ei ole lähelläkään high end PC kokemusta.

Tarkistin kun en ole seurannut niin PS4 tuli ulos vuonna 2013. PS5 tuli ulos vuonna 2020. Hah toisin sanoen pitääkö odottaa vuoteen 2026-2027 että konsolit todellakin voi nauttia ok FPS ja RT ja muuten kovat asetukset tästä pelistä:lol:?!

Noh siis en minäkään ole niin iloinen tästä. Minun puolesta Cyberpunk 2077 laitevaatimukset voisivat mielellä olla vähemmän.

En osta tätä peliä vuonna 2021 myöskään. Ei ole himoa tähän. On toki mahdollista että joskus ostan kun saa halvalla mutta ei minulla ole mitään intoa tähän tai PC konetta joka sopisi tähän peliin jos halua Ray Tracing ULTRA (unohdetaan se PSYCHO RAYTRACING se on vaatimusten suhteen vielä SCIFI vuonna 2021 jos myös muut asetukset noin maksimi) + todella korkeat muut asetukset.
 
Viimeksi muokattu:
Kyselin aiemmin siitä, miten löytää parhaimmat sivutehtävät ja ilmeisesti ne tulevat vain pelaamalla tarinaa eteenpäin puheluiden ja viestien avulla.

Kun olen pyörinyt eri alueilla ja sieltä isot kihot ovat soitelleet, että olisi töitä tarjolla, niin aukeavatko nuokin vasta myöhemmin? Ja tuleeko erikseen viestiä tai puhelua? Kävin noiden kihojen viestit läpi ja jopa soitin niille, mutta pystyin vain jaarittelemaan turhanpäiväisiä, eikä mitään keikkaa ollut tarjolla. Nyt tein juuri päätehtävän Automatic Love, eli sen verran vasta Act 2 edennyt.

Jouduin muuten ensimmäistä kertaa ikinä pysähtymään autolla punaisiin liikennevaloihin. Tuo oli vielä äskeisen pelikerran ihan alussa ja elättelin jopa toivoa, että olisi tullut liikennettä korjaava patch huomaamatta. Ihan hyvin virtasi liikenne risteyksessä, mutta tuon jälkeen taas kaikki liikennevalot vaihtuvat automaattisesti vihreiksi :hammer:
 
Kyselin aiemmin siitä, miten löytää parhaimmat sivutehtävät ja ilmeisesti ne tulevat vain pelaamalla tarinaa eteenpäin puheluiden ja viestien avulla.

Kun olen pyörinyt eri alueilla ja sieltä isot kihot ovat soitelleet, että olisi töitä tarjolla, niin aukeavatko nuokin vasta myöhemmin? Ja tuleeko erikseen viestiä tai puhelua? Kävin noiden kihojen viestit läpi ja jopa soitin niille, mutta pystyin vain jaarittelemaan turhanpäiväisiä, eikä mitään keikkaa ollut tarjolla. Nyt tein juuri päätehtävän Automatic Love, eli sen verran vasta Act 2 edennyt.

Jouduin muuten ensimmäistä kertaa ikinä pysähtymään autolla punaisiin liikennevaloihin. Tuo oli vielä äskeisen pelikerran ihan alussa ja elättelin jopa toivoa, että olisi tullut liikennettä korjaava patch huomaamatta. Ihan hyvin virtasi liikenne risteyksessä, mutta tuon jälkeen taas kaikki liikennevalot vaihtuvat automaattisesti vihreiksi :hammer:

Osa taitaa tulla tarjolle vasta kun on tarpeeksi street crediä ja/tai tarinassa tarpeeksi pitkällä. En tiedä onko mahdollista missata jokin sivutehtävä, jos eteneekin tarinassa ns. liian nopeasti. Luulin, että fixxerit soittelee niistä uusista tehtävistä uusilla alueilla silloin kun menet sellaisen kysymysmerkki-ikonin lähelle, mutta tuleeko niitä siis myös ns. tyhjästä, kun vain pyörit eri alueilla?
 
Tästä on varmaan olemassa jo jotain keskustelua, mutta lievästi ärsyttävää on se että kun joku soittaa, niin se perkuleen minimappi katoaa ruudusta. Ja kun noita puheluita tulee Act 2:ssa järkyttävän tiheään, niin hieman on maalaisena vaikeaa suunnistaa kaupungissa.
 
Kyselin aiemmin siitä, miten löytää parhaimmat sivutehtävät ja ilmeisesti ne tulevat vain pelaamalla tarinaa eteenpäin puheluiden ja viestien avulla.

Kun olen pyörinyt eri alueilla ja sieltä isot kihot ovat soitelleet, että olisi töitä tarjolla, niin aukeavatko nuokin vasta myöhemmin? Ja tuleeko erikseen viestiä tai puhelua? Kävin noiden kihojen viestit läpi ja jopa soitin niille, mutta pystyin vain jaarittelemaan turhanpäiväisiä, eikä mitään keikkaa ollut tarjolla. Nyt tein juuri päätehtävän Automatic Love, eli sen verran vasta Act 2 edennyt.

Jouduin muuten ensimmäistä kertaa ikinä pysähtymään autolla punaisiin liikennevaloihin. Tuo oli vielä äskeisen pelikerran ihan alussa ja elättelin jopa toivoa, että olisi tullut liikennettä korjaava patch huomaamatta. Ihan hyvin virtasi liikenne risteyksessä, mutta tuon jälkeen taas kaikki liikennevalot vaihtuvat automaattisesti vihreiksi :hammer:

Menemällä niiden sivutehtävä kysymysmerkkien lähelle jolloin tehtävää tarjoava soittaa ja kertoo mitä tehdä. Ei niiden hauskuutta saa oikein selville muuta kuin tekemällä. Itse olen skipannut ainoastaan ne nyrkkitappelu sivutehtävät kun pelaan body 3 kynäniska hakkeria ilman yhtään ainoaa lähitaistelua auttavaa perkkiä.
 
Osa taitaa tulla tarjolle vasta kun on tarpeeksi street crediä ja/tai tarinassa tarpeeksi pitkällä. En tiedä onko mahdollista missata jokin sivutehtävä, jos eteneekin tarinassa ns. liian nopeasti. Luulin, että fixxerit soittelee niistä uusista tehtävistä uusilla alueilla silloin kun menet sellaisen kysymysmerkki-ikonin lähelle, mutta tuleeko niitä siis myös ns. tyhjästä, kun vain pyörit eri alueilla?
Oman huomion mukaan tuossa on kolmenlaista tarjoamista. Pitää käydä fixerin alueella niin alkaa tarjoamaan tehtäviä. Sitten tarjoaa lisää tehtäviä kun street credit nousee. Tietyt sivutehtävät tulevat taas tarjolle kun pääjuoni on edennyt tiettyyn pisteeseen. Mutta suurin osa tulee tuon street credit tason mukaan eli se pitää saada 50lv että kaikki sen kautta tulevat sivutehtävät tulee esiin.
 
En pysy mukana. Odotatko Cyberpunk 2077 patchia tai että Suomen varastoon tulee joku näytönohjain joka on loppuunmyyty???

niitä tammikuun/helmikuun isoja pätsejä ni eiköhän sit ole pelikunnossa peli. meni täysin mielenkiinto launchissa pelata ongelmien takia enkä jaksanu alkaa refundaa vaikka ois ollu helppo ni joten odottelen helmikuuhun jospa sit se kokemus ois semmonen kun ois pitäny olla launchissa :P
 
niitä tammikuun/helmikuun isoja pätsejä ni eiköhän sit ole pelikunnossa peli. meni täysin mielenkiinto launchissa pelata ongelmien takia enkä jaksanu alkaa refundaa vaikka ois ollu helppo ni joten odottelen helmikuuhun jospa sit se kokemus ois semmonen kun ois pitäny olla launchissa :p
Vahva veikkaus, että et pelistä pidä patchienkaan jälkeen. Jos peli ei iskenyt launchissa, niin ei tossa PC:llä mikään niin rikki ollut, että sitä ei voisi pelata. (60h peliaikaa takana.)
 
Paljon mielenkiintoisia havaintoja kyl Cyberpunkin kanssa. Yhden niistä ollessa, että bugien määrä lisääntyi 2-3x prossupäivityksen jälkeen. 1800X -> 3700x. Oli pakko memtestiä rullata, ettei vain oikeesti laskentavirheitä ole, mutta ei näytä olevan. Tästä voisi päätellä, että 1.04 -> 1.06 päivityksissä peli on mennyt vain heikompaan suuntaan. Suurta patch ykköstä odotellessa. Ruudunpäivitysnopeus on nyt high asetuksilla 77fps average keskellä kaupunkia mikä on enemmän kuin tarpeeksi, mutta käytännössä jokaisen nurkan takana odottaa erilainen bugi.
 
96 tuntia siihen meni, kaikki sivutehtävät ynnämuut vastaavat tehtävät pitäisi nyt olla tehtynä, paitsi yksi niitä NCPD dispatchia joka bugaa ja ei saa tehtyä pois, koska ilmeisesti olin tehnyt sen joskus liian aikaisin ja tämän takia ei mene läpi. 4 eri loppua olen tehnyt ja loput katsoin Tuubista, omalta osaltani lopetin pelin siihen omasta mielestäni parhaaseen loppuun eli Aldecaldos + Panam + Judy :love: Oma V:ni oli naispuolinen..

Erilaisia graafisia bugeja on tullut vastaan useita, nämä vaihtelevasti ovat vaikuttaneet fiilikseen pelin tiimellyksessä. T-pose NPC:tä on nähty useita sekä erilaisia fysiikkamoottorin bugailuita kun tavarat lentelee miten sattuu tai V päättää ottaa kiihdytykset ja lentää pitkän matkaa/tippuu metrin ja kuolee yms. Pahimpia bugeja on ollut muutaman kerran tehtävien/tapahtumien bugitukset joiden takia on pakko ollut ottaa tallennuksen kautta uusiksi ja yleensä tämä on ongelman korjannut esim. viimeinen vihollinen on maan alla ja ei pysty tappamaan sitä.

Autoilu on suoraan sanottuna aika perseestä omasta mielestäni, useempia nättejä autoja pelissä on, mutta ohjattavuus sekä vauhdin tuntu on ihan surkea. Käytinkin useemmiten fast travelia (varsinkin tässä loppua kohti mennessä), kun ei vaan jaksanut kikkailla auton kanssa.

Aseet ja ampuminen on erittäin mahtavaa ja oikein odotti, että pääsee taas ampumaan sekä hiippailusta pidin älyttömästi se vaan on jotenkin mahtavaa hiippailla ja yksi kerrallaan väännellä niskat vihuilta poikki. Quickhackit oli kiinnostavia ja useimmiten tuli sammuteltua vehkeitä ja vakoiltua kameran kautta vihollisia. Perus hakkerointi oli okei.

Mitähän tuosta päätarinasta sanoisi, alku oli jees ja loppua kohti tuntui työltä. Sivutehtävät oli taas sitten parasta antia pelissä ja niitä oli onneksi erittäin paljon, vaikka toistivatkin itseään useasti, niin silti pidin näiden suorittamisesta.

Annetaan pelille arvosanaksi 2020/2077.

Nyt voikin pelin poistella ja myöhemmin kun tullut lisää sisältöä ja pätsejä, niin tehdä melee hakkeri buildin.

Peliä pelasin R5 2600, 16 Gb 3200MHz RAM, GTX 1660 Super ja Samsungin Evo 970 NVME-levyllä pelin asennus. Resoluutiona 1440p. Asetukset medium + tekstuurit high + DOF sun muut kuvanpaskannukset pois päältä.
 
Ite huomannu, että kun menee paikkoihin, esim avonaiset torit, markkinat yms, fps droppaa todella rajusti, ja stutteroi, laskin crow density high to med/low, ei paljoa vaikutusta, vähän kyllä.
Paikat joissa vähemmän tavaraa niin toimii kyllä hyvin high/ultra, lienee vähän CPU rajoitteinen. GPU on 3070RTX

En tiedä oisko järkeä vaihtaa prossu 3950x ->5900x, vähän vois auttaa fps ja vanhan myynnillä jäis sellanen vajaa satanen päivitykseen, ei varmaan yhden pelin takia kannata vaihtaa :) kuitenkin tuo 16-corea on pelikäyttöön overkill.

Samoin huomasin kun päivitin uuden biosin emolevyyn ja unohdin aluksi hitaat 2133Mhz asetukset, peli stutteroi tosi pahasti, ja min fps laski, korjasin tämän ja nopeutui aika paljon, eli muistinopeus vaikuttaa paljon peliin.

Street cred nousee turhan nopeaa, en ole vielä lvl30 niin streect cred ollu jo hetken 50. perkkejä kans testaillu ja respekannu, tuntuu olevan osa toimii, osa ei, ja osa toimii, ja taas yhtäkkiä ei toimikkaan??
eli joku vika esim kun combat alkaa niin ne ei rekisteröi sitä jotenkin ja taas väliin toimii ok.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 822
Viestejä
4 814 392
Jäsenet
77 980
Uusin jäsen
Sultsu_13

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom