Cyberpunk 2077

Realismi ja gtav. Juupa juu. En väitä että tässä ois parempi. On noita bugeja itselläkin ollut. Kartalta tippui hahmoni ja takaa ajoissa joutui sormia napsuttelemaan, kun aseet oli vasta tuloillaan. Huvittavin ominaisuus on jos laittaa ruumiin autoon ja räjäyttää auton. Sanotaanko vaikka että ongelma ei katoa sillä käsistä.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä tullaan aina roolipelien ongelmaan jos hahmosi on liian korkealla ja eikä peli uppaa vihuja sitä mukaan niin peli muuttuu liian helpoksi, ubisoftihan tekee sitä että vihut tulee mukana jolloin sinulle tulee tietyn tason jälkeen vaikutelma ettei ole mitää väliä upata hahmoa enään.

Tässä taas olisin halunut jotenkin niin luotavan että saat huonoja aseita alussa ja jossain välissä parempia ja poliiseilla kunnon panssarit ja muut, tai vähintään niillä jos alat tappaa enemmän kyttiä ja wantend leveli nousee kuten GTA:ssa.

Mutta kun kaikki tehdään roolipelien ehdoilla niin tässä on lopputulos.

Sun pitää grindaa hahmoa että saat luotua vastuksia ja vastukset ovat tietyn tason jälkeen ylihelppoja tai että vastukset nousee tietyn levelin jälkeen pelaajan tahdissa.

Voin olla väärässä mutta olisin jättänyt oikeasti noi "korkean" tason vastustajat loppu vastustajiin tai sitten jos poliisi wanted leveli nousee tarpeeksi.

Witcherissäkin oli noita että perus tason banditti pystyi olemaan pahempi vastustaja kuin päätarinan pomo.
(Tässä ehkä modi sotki asioita mutta kuitenkin)
Tässä pelissä tosiaan kannattaa käyttää vähän huonompaa tavaraa. Peli menee jo pahasti "rikki" vaikeusasteen suhteen jossain 20 levelin jälkeen. Toisella peli kerralla 30 lvl smart aseella kaikki tipahtaa suunnilleen yhdestä laukauksesta ja voi ampua seinien läpi. Menee tukikohdan viereen ja pam-pam kaikki vihut maassa. Viholliset ei voi ampua sinua kun olet jonkun betoniseinän takana. Tosin hakkerointi on vielä pahempi. Menee saman tukikohdan viereen ja klikkauksella kaikki kuolee.:cool: Tosin tämä on vähän roolipelin henki.

Esim.
 
Tässä pelissä tosiaan kannattaa käyttää vähän huonompaa tavaraa. Peli menee jo pahasti "rikki" vaikeusasteen suhteen jossain 20 levelin jälkeen. Toisella peli kerralla 30 lvl smart aseella kaikki tipahtaa suunnilleen yhdestä laukauksesta ja voi ampua seinien läpi. Menee tukikohdan viereen ja pam-pam kaikki vihut maassa. Viholliset ei voi ampua sinua kun olet jonkun betoniseinän takana. Tosin hakkerointi on vielä pahempi. Menee saman tukikohdan viereen ja klikkauksella kaikki kuolee.:cool: Tosin tämä on vähän roolipelin henki.

Itse aloitin mediumilla ja ekat 2-3h räiskiminen oli sellaista Borderlands-meininkiä, että rynkyllä sai laskea lippaallisen metristä naamaan. Laitoin alussa kaikki perkit pistoolihommiin, räiskintä kävi helpoksi ja vaihdoin very hardille ehkä tuossa 3h jälkeen. Watsonissa se vaikeustason nosto vaikutti lähinnä siihen kuinka paljon itse kesti lämyä, mutta suurin osa vihollisista tippui edelleen kertalaakista, eikä tarvinnut aina olla edes päähän tai critti. Nyt taitaa olla 29lvl menossa, edelleen very hardilla ja tuossa välissä laitoin paljon pisteitä muihinkin kuin pistooleihin, niin nyt taisteluista sitten onkin tullut taas yllättävän vaikeita.

Tässä on varmaan osittain kyse pelin keskeneräisestä tasapainottamisesta ja toisaalta varmaan en ole kehittänyt omaa ukkelia juuri tähän pelityyliin sopivaksi buildin tai gearin osalta. Tarkoitus oli mennä pääosin pistooleilla, mutta esim. juonitehtävien isommissa taisteluissa menee hankalaksi. Kai tässä joutuu sitten kuitenkin vähän miettimään mihin noita perkkejä läiskii ja pitää myös yrittää hankkia vähän parempaa gearia.
 
Itse aloitin mediumilla ja ekat 2-3h räiskiminen oli sellaista Borderlands-meininkiä, että rynkyllä sai laskea lippaallisen metristä naamaan. Laitoin alussa kaikki perkit pistoolihommiin, räiskintä kävi helpoksi ja vaihdoin very hardille ehkä tuossa 3h jälkeen. Watsonissa se vaikeustason nosto vaikutti lähinnä siihen kuinka paljon itse kesti lämyä, mutta suurin osa vihollisista tippui edelleen kertalaakista, eikä tarvinnut aina olla edes päähän tai critti. Nyt taitaa olla 29lvl menossa, edelleen very hardilla ja tuossa välissä laitoin paljon pisteitä muihinkin kuin pistooleihin, niin nyt taisteluista sitten onkin tullut taas yllättävän vaikeita.

Tässä on varmaan osittain kyse pelin keskeneräisestä tasapainottamisesta ja toisaalta varmaan en ole kehittänyt omaa ukkelia juuri tähän pelityyliin sopivaksi buildin tai gearin osalta. Tarkoitus oli mennä pääosin pistooleilla, mutta esim. juonitehtävien isommissa taisteluissa menee hankalaksi. Kai tässä joutuu sitten kuitenkin vähän miettimään mihin noita perkkejä läiskii ja pitää myös yrittää hankkia vähän parempaa gearia.
Itse pelaan very hardilla ja lähinnä teen noita high tai very high missioneita. Ongelma on lähinnä kaksi osainen tuon balanssin suhteen. Ensimmäinen on kehno tekoäly, joka ei esimerkiksi osaa oikein suhtautua noihin hyökkäyksiin mitkä tulee kun ei ole suoraan näköyhteyttä. Toinen on mikäli vähän laittaa synergiaa noihin perkkeihin, suojiin ja aseisiin niin johon alkaa ukko lyömään villiä dps. Ei mikään ihme, että menee rikki kun viholliset on tehty tietyllä tasolla esim. 400 dps lyöntiin ja tässä vaiheessa pelaaja lyö yhdellä iskulla 12k dps. Itse tykkään toisaalta kun mikäli viholliset osuu kerran kuolee ja itse tiputtaa myös yhdellä vihollisen, niin taisteluista tulee nopea tempoisia.
 
Roolipeli-semantiikoista.
Käsitykseni on että pelin tarkoitus on luoda fiilis "oot vaan yksi tyyppi nihilistisessä suurkaupungissa diilaamassa oman paskas kaa, lopultakaan et voi tehdä mitään mitään millä on maailmaan juuri suurempaa merkitystä, mut valintasi vaikuttavat sun lähipiiriin ja ihmisiin joita tunnet", tarkoituksella haettu irtiottoa "chosen-one"-voimafantasioihin joissa ratkotaan SUURIA kohtaloita, mut täs vaan selviydytään ja valintasi vaikuttavat läheisten elämään. (tosin yhden jengin voi listiä kokonaan).

Tää valinta tarinoiden/mittakaavan suunnittelussa tuntuu hiertävän monia. Odotetaan et vois vaikuttaa maailmaan isommin ja jos ei voi niin ei kelpaa ropesta :/
 
En kyllä ymmärrä tuota selitystä että vihut tippuu laakista sinne päin kun smart smg:llä saa paahtaa 2 lipasta per paidaton jengiläinen, tosin en tuhlannutkaan pisteitä muuhun kuin nyrkkeihin ja tech skilleihin, Haxorman buildilla on oikeastaan kivempi höynäytellä ukkoja, parasta oli kun piti hoidella täydestä baarista yksi jengipomo päiviltä, menin baarin katolle ja latasin ukkoon contagion "loitsua" kunnes se kupsahti, parasta tässä oli se että sain hoidettua tehtävän alta ilman että peli noteerasi jengiläisten möykkää kun kukaan niistä ei älynnyt soittaa hälytystä

en muista leveliä jolla olin mutta kaikki baarin valentinot olivat punaisella pääkallolla merkittyjä ja yksi laaki niitten pistoolista vei puolet hipareista
 
Tää valinta tarinoiden/mittakaavan suunnittelussa tuntuu hiertävän monia. Odotetaan et vois vaikuttaa maailmaan isommin ja jos ei voi niin ei kelpaa ropesta

Koska se ehkä kuulostaa hassunhauskalta idealta, kun peliä ei pelaa. Sit ku peliä pelaat, niin huomaatkin, ettei pelillä ole pienintäkään uudelleenpeluuarvoa, kun mikään ei vaikuta mihinkään. Pelaat eka läpi nomadilla. Seuraavaksi aloitatkin streetkidillä ja meet läpi lähestulkoon täysin saman tarinan ihan sama mitä valitset ja ainoastaan lopussa saat valita eri lopetuksen.

Yleisesti joissain peleissä sentään kompensoidaan tätä puutetta muilla asioilla, mutta tän pelin ainoa hyvä puoli on se tarina, joten tää satuttaa koko peliä paljon enemmän.
 
Ei tämä Cyberpunk 2077 mikään vaikea peli ole varsinkin loppua kohti peli helpponee kun saa kaikki super perkit käyttöön. Eipä Skyrim myöskään ollut mikään vaikea peli. Myös Skyrimissa sai craftattyä sellaset varusteet, että pystyi yhdellä iskulla tappamaan melkein kaiken, jopa vaikeimmalla vaikeustasolla.

Jos oikeasti haluaa pelata CB 2077 kaikkein vaikeimmalla tavalla niin non lethal missä selvittää kaikki tehtävät tappamatta ikinä ketään hiippailu on ehkä vaikein tapa pelata tätä. Ei tämäkään silti tee pelistä mitään Dark Souls kolmosta.
 
Miten muuten sinne avaruussatamaan oikein pääsee? motarilla on portti ja läheiseltä sillalta näkyy että siellä on sukkuloita pystyssä
 
Näemmä tuosta ei saa palkintoa(achievements/Trophy) Deus Ex tyyliin että suorita peli tappamatta ketään.
Siinä olisi jo alkanut olemaan haastetta enemmän.
 
Jahas peli kaatui pitkästä aikaa main story missionin "boss"-taistelussa. Ei aavitustaan syystä, kun meni ihan normaalisti sen jälkeen. Jotain äänen särkemis ongelmiakin oli pelin käynistyksen yhteydessä, ei jostain syystä nyt tykännyt 24bitistä ja korkeasta päivitys taajuudesta. Sen lisäksi tupla textuureja joillakin autoilla ja npc hahmoilla (välkkyy textuurit toistensa läpi). Niin ja yksi palmu vähän sekoili oli taipunut maan läpi kaarelle ja lehdet törrötti toisella puolella tiestä läpi, tosin oikeni normaaliksi kun vähän aikaa vierestä katselin.

Moottoripyörällä olen nyt pari kertaa onnistunut autojen ali ajamaan, kun sopivassa kulmassa ollut kääntymässä. Niin ja tietysti yli saadulla maasto autolla. Ali ei tosin matalalla autolla ainakaan vielä onnistunut.

Minor spolerina sen verta ei nuo auto-aim -aseet kovin hyvin toimi eräitä vastustajia vastaan.. tuo aikaisemmin mainitsemani boss-taistelu (vaikein vaikeus taso). Hienossa kaaressa luodit lenteli minne sattuu. Olen toki yrittänyt pitää hengissä kaikki vastustajat, mutta jo aikaisemmin tänne kirjoitetussa questi taistelussa, ja sen jälkeen joissakin pakotetuissa taisteluissa kuolleita tullut. Vaikka miten yrittäisi jalkoihin ampua tai nyrkkejä/ non lethal pamppuja käyttää. Street cred onkin ollut tapissa jo jonkin aikaa ja olisiko noin puolet kaikista tehtävistä jäljellä lvl35.
 
Viimeksi muokattu:
Älkää ihmiset vaivautuko yrittämään samaa, EI ONNISTU. :rofl2:
 
En kyllä ymmärrä tuota selitystä että vihut tippuu laakista sinne päin kun smart smg:llä saa paahtaa 2 lipasta per paidaton jengiläinen, tosin en tuhlannutkaan pisteitä muuhun kuin nyrkkeihin ja tech skilleihin, Haxorman buildilla on oikeastaan kivempi höynäytellä ukkoja, parasta oli kun piti hoidella täydestä baarista yksi jengipomo päiviltä, menin baarin katolle ja latasin ukkoon contagion "loitsua" kunnes se kupsahti, parasta tässä oli se että sain hoidettua tehtävän alta ilman että peli noteerasi jengiläisten möykkää kun kukaan niistä ei älynnyt soittaa hälytystä

en muista leveliä jolla olin mutta kaikki baarin valentinot olivat punaisella pääkallolla merkittyjä ja yksi laaki niitten pistoolista vei puolet hipareista
Se damage moninkertaistuu nopeasti. Esimerkiksi craftaa legendary revolverin, jossa viisi slottia. Monesti vakiona tulee joku lisäksi 5 kertainen dmg pääosumasta. Sitten aseen slotit täyteen ja samoin jokaisen vaatteen slotteihin damage ja critical lisäosia. Näiden lisäksi kerää kaikki aseeseen liittyvät damage perkit. Esim oma 30 lvl revolveri sankari paahtaa jatkuvasti 10k-25k dps yhdellä luodilla.

Edit.
Ensimmäisellä peli kerralla cyberpsykot olivat olevinaan kovia. Nyt on jokainen kuollut yhdestä osumasta. Vähän jännitän saanko Adam Smasherin yhdellä kudilla hengiltä :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Minuakin jännitti se smasher niin että meni koko tehtävä pieleen kun rupesin nurkan takana vaihtaa vaatteita.
 
Tulipahan testattua: 3900x ja RTX 3070. Ray tracing päällä crowd density high tosiaan tahmaa ruuhkapaikoissa. RT pois päältä toimii täysin sulavasti. Itselleni helppo valinta tiputtaa crowd density, mutta olisi jännä kokeilla esim. 5900x tai RTX 3080 miten tilanne muuttuu.
 
Offtopic:
Pelistä pitävien kannattaa katsoa Takashi Miike elokuva First Love,Rakuten 2,99€.
Elokuvan kaduista tuli mieleen pelin kadut ja leffan tarinassa ainesta ainakin yhteen peliin :thumbsup:
sry,jatkakaa...
 
Miten tässä erottaa kartalta hyvät, tarinalliset sivutehtävät ja tylsät pikkukeikat, kuten Cyperpsychot? Act 2 menossa.

Tuntuu, että aina kun menen jonnekin kysymysmerkin tai sivutehtävän kohdalle, niin siellä ei ole mitään kiinnostavaa. Lisäksi oma Journal on täynnä noita Delamainin sivutehtäviä, mutta tuo quest bugittaa, enkä voi tehdä niitä. Puhelin vain soi jatkuvasti, kun Delamain soittelee, enkä voi vastata. Redditissä muillakin samaa ongelmaa, eli ilmeisesti patchia odoteltava.

Jos nyt saisi innostusta peliin noilla sivutehtävillä, kun niistä lukenut paljon kehuja. Mitä pidemmälle pelaa, sitä enemmän epäkohdat ja ongelmat alkavat vaivaamaan. Alun hypeissä noita katsoi vielä sormien läpi, mutta nyt 45 minuutin pelaamisen aikana laskin 16 bugia, joista pahin vaati pelin käynnistyksen uudelleen. Harkitsin jo pelin keskeyttämistä ja muutaman kuukauden odottelua ja patcheja, mutta toisaalta ihan hyvää vauhtia edennyt jo tarinassa ja tekisi mieli puskea loppuun.
 
Saako noita lege craftimatskuja jostain kunnolla? Olis pari ihan hyvää blue printtiä, vai mitä ne nyt tässä onkaan, mutta turha unelmoida craftaamisesta, kun purppuraa matskua on joku 10/125... 30h kuitenkin jo pelailtu.
 
Ne keltaiset kysymysmerkit on niitä tarinallisia pikkutehtäviä, osa pitempi osa lyhyt, ei niitä taida muuten erottaa.

Tein eka kerralla sen delamainin questin aika alussa ja siihen ois tarvinnu niitä statseja enempi, jotta ois saanu parhaat dialogit, nyt pelailen toista pelikertaa ja kyllä tää jaksaa viihdyttää, tehny yks kerrallaan noita pikkugigejä, kaikki vaan ja väliin main guestia eteenpäin. huomasin tuossa kun aluetta vaihtaa niin jopas vastus kovenee, eli osa kaupungista on selkeästi tarkoitettu isompileveliseen.

Löytyi aika hyvät asetukset. 3950X ja 3070RTX, high ja RTX medium, dlss balanced, muutamia pikkuasetuksia laskin, mm varjot ja kaikki film grainit, depth of fieldit pois ja fps pyörii koko ajan pelattavissa.
Mutta aina kun on crowd densityä tai liikettä paljon ruudulla, selvästi laskee fps ja siis 2560*1440p tarkkuus..
Kun tavaraa vähemmän ruudulla, toimii ihan high/rtx ultra, dlss quality. peli täytyy sammuttaa välillä, fps paranee, ilmeisesti sitä muistivuotoa vielä.

Todella paljon löytyy bugeja, osa ärsyttäviä, silti peli ei ole tainnut kaatua kertaakaan vielä, huomasin myös että inventoryyn oli tullu paljon uusia crafting recipejä, vasta huomasin, että on pari iconic asettakin, vaikka en ole näitä koskaan poiminut.
Crafting on vaan valtavan kallista, sekä todella huonosti toteutettu ja rahaa ei tule tarpeeksi, joten glitchejä hyödyntämällä kerännyt eurodollareita, silti rahat loppu ja esim autoihin ei ole varaa. Samaten mietityttää, että stat ja perkkipuut olisivat kyllä täysremontin tarpeessa, tosi tyhmää kun periaatteessa intelligence/technical voisi olla samassa, samoin body/reflex voisi kyllä olla samassa ja joku perk gun dmg %1 ja tähän 3 eri perkkiä tuntuu niin turhalta.

Keräilly enimmäkseen utility perkkejä, combat on haastavempaa, mutta onphan hauskempaa kuin vetää lvl 20 full melee buildina kuolemattomana kuten eka pelikerralla.
Melee on ihan ylivertainen verrattuna mihinkään muuhun combat buildiin.
joskus joku tehtävä jumittaa ja joutunu ottaan previous saven.

Saako noita lege craftimatskuja jostain kunnolla? Olis pari ihan hyvää blue printtiä, vai mitä ne nyt tässä onkaan, mutta turha unelmoida craftaamisesta, kun purppuraa matskua on joku 10/125... 30h kuitenkin jo pelailtu.
Kaikilta kauppiailta, tai ainakin asekauppiaat, mutta maksaa todella paljon, varmaan säästyy grindaamiselta, kun käyttää glitchejä pelissä rahan saamiseen ja ostaa, tai ihan traineria
 
Viimeksi muokattu:
Parhaat isot sivutehtävät eivät löydy kartalta. Pelaa peliä eteenpäin niin puhelin soi. Nämä tunnistaa journalista siitä että niillä on uniikki nimi. Kartalta toki löytyy kaikkea pientä hauskaa niinkuin puhuvaa asetta ja limsa-automaattia jne.
 
Saako noita lege craftimatskuja jostain kunnolla? Olis pari ihan hyvää blue printtiä, vai mitä ne nyt tässä onkaan, mutta turha unelmoida craftaamisesta, kun purppuraa matskua on joku 10/125... 30h kuitenkin jo pelailtu.

Korkeamman tason craftausmateriaaleja voi craftata alemman tason materiaaleista suhteessa 6/1. Vaatii tosin perkin.
 
Kovasti täälläkin on haukuttu peliä, aiheestakin tietyissä asiossa. Itse olen pelannut n.80 tuntia. Minua ei poliisit häritse, kun en ole kertaakaan niitä härinnyt. En myöskään seuraa mitä tavan tallaaja Night Cityssä tekee tai on tekemättä. Saavat tehdä omiaan. Bugeja on tullut, mutta ei liian häritseviä. Peli on ollut hyvä ja uskon että tulevilla pätcheillä saadaan vieläkin parempi pelikokemus

PS. Vuonna 1982 kävin katsomassa Blade Runnerin elokuvissa, oli järisyttävä kokemus.
 
Nykyising RPG:n määritelmä taitaa olla, että hahmo saa levelejä. Itse olisin ehkä sijoittanut Cyberpunkin action-adventure lokeroon. Ennen vanhaan yleensä RPG peleissä ainakin luotiin illuusio, että valintoja olisi enemmän ja oli mahdollisuus pelata eri tyyppisillä hahmoilla. Mutta ei minua ainakaan itkettänyt, vaikka peli ei mielestäni istunut RPG lokeroon.

Tässähän on valintoja vaikka ja kuinka, plus tyypistä rakennetaan erityyppinen pelin edetessä, eikä alku valinnoilla ole niin merkitystä.

Tälläinen vähän uudempi tyyli sopii CP77 oikein loistavasti, koska realiaikainen toimiminen, eikä se tee siitä vähemmän rgp:tä, imo.
 
Nuo valinnat on kyllä osa semmoisi ettei niitä välttämättä huomaa jos ei niistä tiedä.
 
Nuo valinnat on kyllä osa semmoisi ettei niitä välttämättä huomaa jos ei niistä tiedä.

Omissa kirjoissa tuo menee plussaksi.

Kirjoissa ja lautapeleissä, selkeä valintasysteemi on toimiva, mutta videopeleissä on mahdollisuuksia monisyisempään. Ainakin itse olen juurikin odottanut peleihin enemmän tälläistä logiikkasysteemiä, missä ei voi aina tietää tarkkaan, mitkä asiat vaikuttaa kunnolla kokemukseen ja mitkä ei juuri mitään.

Ainakin itselleni on tähän mennessä muodostunut vahva illuusio valintojen merkityksestä ja luulen, että tässä riittää matskua 3 läpäisyyn, eri tyyleillä ja valinnoilla. Toki pohja tarina pysyy aina samana, mutta matkan voi kokea aika eritavalla.

Nyt eka rundi menee Street kidinä, fiilis pohjalta ja tutustuessa. No mad ja corpo linjat vedän ihan eri tyylisillä hahmoilla/buildeilla ja teen niiden valinnat sen mukaan. Vähän kun heittäytyy, niin hyvin voi vetää rpg:nä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo crafting on kyllä aivan rikki. Päivitysosien ja muun pikkuroinan craftauksesta saa sopivilla perkeillä aina myös ylemmän tason osia ja välillä ilmaisia craftauksia. Saa siis reilusti enemmän osia takaisin kuin mitä craftaamiseen menee, kun ne kaikki purkaa. Eli siis tavaraa ja siten rahaa saa luotua tyhjästä loputtomasti. Käy vaikka myymässä craftattuja aseita niin äkkiä on rahaa. Jos olisi edes pakko ostaa limutölkkejä ja muuta metallia lisää että saa craftattua tavaraa niin olisi huomattavasti parempi kuin tämä tyhjästä luonti. Kiva kun ei ole edes vielä kerennyt saada legendary tason craftaamista auki, mutta ei kehtaisi käyttää tälläistä rikkinäistä systeemiä hyväksi. Aseet taas jäävät huonolle tasolle jos ei itse craftaamalla päivitä niitä ukon leveliin nähden uusiksi. Ja parempia aseita on vaikea löytää kaiken rihkaman seasta. Iconic aseita kannattaisi melkein jättää hakematta tietyistä pakoista ennen kuin on isommalla levelillä. On myös aika tyhmää kun klikkailee craftattavaa asetta ja se randomoi paremmat damaget niille. Ei siis tarvitse edes craftata asetta ennen kuin siinä on max damage paineltuna
 
Se craftaaminen taitaa olla ihan yhtätyhjän kanssa. Dps minun mielestä nousee aseissa oman levelin myötä. Eli ainoastaan ammuksia kannattaa craftata jos niistä on pulaa. Aseita ei.
 
Se craftaaminen taitaa olla ihan yhtätyhjän kanssa. Dps minun mielestä nousee aseissa oman levelin myötä. Eli ainoastaan ammuksia kannattaa craftata jos niistä on pulaa. Aseita ei.

Riippuu vähän, tuo craftaus on kai suunniteltu sen pohjalle että voit käyttää samoja craftattuja itemejä mitä haluat pitää jos vaan löytyy crafting specit niihin. Vaikka niiden komponenttien saaminen on vähän outoa noista kamoista niin mieluummin noin kuin että metsästäisit niitä joka kaupasta ja löisit järjettömiä summia niihin. Toisaalta joutuu niitä kamoja nyttenkin rikkomaan koko ajan että tiedä sitten kumpi on parempi. Mielestäni tuossa craftauksessa ei suurta vikaa ole, jos ei pidä siitä niin ei käytä.

Yksinpelissä on turha miettiä pelin exploittaamista, se on ihan itsestä kiinni, eri asia sitten mitä tekevät sen multiplayerin kanssa jos se joskus tulee.
 
Olisiko kuitenkin järkevämpi jos ihan tyhjästä ei voisi tehdä loputtomasti osia comsumable ja upgrade komponentteja craftaamalla ja purkamalla. Tuo on varmaan mietitty siten että jos purkaa vaan kerättyjä tavaroita niin se toimii ihan ok. Jokatapauksessa ei ole pelitestattu tarpeeksi näitä craftausperkkejä. Kokistölkkien keruu on kyllä myös tylsää touhua craftaus ja rakentelu -myyntirahojen keruumielessä, mutta ainakaan se ei tunnu bugilta jos kerää rahaa tällä tavalla. Tuli maksettua esimerkiksi Viktorille velat ja ostettua siltä vähän parempaa päivitysosaa tällä tavalla ilman että meni edes kovin kauaa aikaa kerätä jotain satatuhatta rahaa. Craftatuista aseista saadun rahan määrään vaikuttaa ukon levelit. Mutta jaksaako koko tölkkirumbaa kun tölkkien keruun voi jättää myös nykymekaaniikoilla kokonaan välistä. Tölkkiosilla ei saa myöskään yhtään parempaa materiaalia, eikä oikeastaan edes kunnolla niistä asemyynneistä saadulla rahalla. Parempaa komponenttia ja legendary tavaraa on todella kitsaasti myynnissä jos ei sitten odota jonkun tietyn kaupan edessä x tuntia nappia painamalla että kauppa aina resetoituu. Vähän miettinyt että olisi voinut tällä ekalla pelikerralla jättää craftauksen vaikka välistä ennen kuin peliin tulee korjauksia. Voisi ehkä ostaa sen reset perk hommelin vielä.

Olen kyllä siinä luulossa netin syövereitä tutkittua että craftaamalla saa paremman damagen kuin mitä jos pitää vanhoja aseita vaan käytössä. Voi olla kyllä ihan vaan RNG ero myös koska craftatessa aseet arvotaan uudestaan. Jo nyt alemman tason aseet tekevät monesti enemmän damagea kuin vanhat legendaryt mitä on tarttunut mukaan. Ainut vaan että niissä on sitten vähemmän päivitys-slotteja.
 
GOG forumeilta luin kommentin, että jostain ihmeen syystä jotkin cloth modit näkyvät vain aseiden stateissa, eikä hahmon stateissa. Taitaa olla ihan sekaisin tällä hetkellä nuo hahmon skill pisteet/modit. Jotkut niistä ei ilmeisesti toimi ollenkaan, pitänee itse testailla jahka koneelle kerkiän. Nooh 4 slot legendary vaatteita silti yritän metsästää keräys astioista. Omilla testeillä tähän mennessä päätellyt (lvl36), että jos laatikon minimi loot on epic siitä voi saada legendaryn 4 slotilla. Common itemi laatikosta epic version 2 slotilla. Tosin jos on vain tyhjiä slotteja niin silloin vaikutti menevän hiukan erilailla.

Vaateiden sloteissa jos on samoja modeja niin näyttää oudosti niiden yhteen lasketun arvon joka modille, tosin kokonaisuudessa vain sen yhteen lasketun summan itse vaattessa.
 
Viimeksi muokattu:
GOG forumeilta luin kommentin, että jostain ihmeen syystä jotkin cloth modit näkyvät vain aseiden stateissa, eikä hahmon stateissa. Taitaa olla ihan sekaisin tällä hetkellä nuo hahmon skill pisteet/modit. Jotkut niistä ei ilmeisesti toimi ollenkaan, pitänee itse testailla jahka koneelle kerkiän. Nooh 4 slot legendary vaatteita silti yritän metsästää keräys astioista. Omilla testeillä tähän mennessä päätellyt (lvl36), että jos laatikon minimi loot on epic siitä voi saada legendaryn 4 slotilla. Common itemi laatikosta epic version 2 slotilla. Tosin jos on vain tyhjiä slotteja niin silloin vaikutti menevän hiukan erilailla.

No armor itsessään ei ainakaan taida toimia, kun sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä, joten en ihmettele muidenkaan asioiden toimimattomuutta tai outoa käytöstä. Ja aseiden statit ainakin tuntuu vaihtelevan miten sattuu, ainakin headshot multiplier ja crit chance/damage. Itellä joka revolverissa headshot multiplier pomppii 2, 3 ja 4,8 välillä. En tiedä mikä niistä on oikein.
 
Ei yllätä jos tuossa olisi jotain muutakin rikki. Tuo craftaus systeemi saisi tietysti olla jotenkin järkevämpi ja palkitsevampi jos esimerkiksi löytää jonkun uuden crafting specin mutta kannattaa muistaa että ei nuo exploitit mikään uusi juttu ole. Skyrimissäkin oli joku joku exploit jolla sais järjettömiä dps:iä aseisiin craftaamalla jos vain jaksoi sitä exploittia hieroa tarpeeksi.

Skyrimmace.jpg
 
No armor itsessään ei ainakaan taida toimia, kun sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä, joten en ihmettele muidenkaan asioiden toimimattomuutta tai outoa käytöstä. Ja aseiden statit ainakin tuntuu vaihtelevan miten sattuu, ainakin headshot multiplier ja crit chance/damage. Itellä joka revolverissa headshot multiplier pomppii 2, 3 ja 4,8 välillä. En tiedä mikä niistä on oikein.
Kyllä armori vaikuttaa, mutta ei niin paljon kuin voisi olettaa. Se menee jollain hämärällä kaavalla ei olevinaan lineaarisesti. Kun tuplaa armorin niin ottaa vähemmän damagea, mutta ei läheskään puolta vähemmän. Hyvä luku on jossain 6000 paikkeilla.
 
Onko PS5 pelaajilla ongelmia ohjaimen kanssa? Itsellä vaeltaa tähtäin vähän väliä ylös ja alas. Ihan sama mitä tekee, tähtäilee aseella, keräilee tavaraa maasta tai ajelee autolla niin saa kokoajan olla korjaamassa tatilla, että pysyy paikallaan. Pirun ärsyttävää.
 
No armor itsessään ei ainakaan taida toimia, kun sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä, joten en ihmettele muidenkaan asioiden toimimattomuutta tai outoa käytöstä. Ja aseiden statit ainakin tuntuu vaihtelevan miten sattuu, ainakin headshot multiplier ja crit chance/damage. Itellä joka revolverissa headshot multiplier pomppii 2, 3 ja 4,8 välillä. En tiedä mikä niistä on oikein.

Nuo stats heittelyt kuulemma johtuu siitä, että perkkien vaikutukset ei näy aseessa silloin kun se ei ole kädessä. Eli jos ase on taskussa niin multiplier pitäisi olla alhaisempi kuin silloin kun se on kädessä. Myös cold blood perkit saattaa vaikuttaa heittelyyn.
 
Ottamatta sen kummemmin kantaa siihen toimiiko nuo aseiden ja gearin statsit vai ei, niin ainakin omaan makuun kaiken lootin saatavuus ja keräily on jotenkin tylsempää kuin monessa muussa pelissä. Kertaakaan ei ole tullut sellaista WAU-hetkeä, kun jotain romua on löytänyt, eikä toisaalta myöskään syntynyt tarvetta sellaiselle järjestelmällisemmälle buildin kehittämiselle. Aina muutaman tehtävän välein käyn vain myymässä ylimääräisen tauhkan pois ja samalla vähän vilkaisen onko tarttunut jotain vaihtamisen arvoista kamaa mukaan. Kaikki tuo pyörii vaan tavallaan jossain siellä taustalla ja statseista en ole kummemmin välittänyt edes very hardilla - aseet on ihan riittävän tehokkaita ja armoria on sen verran että kestää sen 2-3 osumaa, niin ei noiden numeroiden tuijottaminen oikein ole jaksanut kiinnostaa. Aseet sinänsä tuntuu mukavan erilaisilta keskenään.
 
Ottamatta sen kummemmin kantaa siihen toimiiko nuo aseiden ja gearin statsit vai ei, niin ainakin omaan makuun kaiken lootin saatavuus ja keräily on jotenkin tylsempää kuin monessa muussa pelissä. Kertaakaan ei ole tullut sellaista WAU-hetkeä, kun jotain romua on löytänyt, eikä toisaalta myöskään syntynyt tarvetta sellaiselle järjestelmällisemmälle buildin kehittämiselle. Aina muutaman tehtävän välein käyn vain myymässä ylimääräisen tauhkan pois ja samalla vähän vilkaisen onko tarttunut jotain vaihtamisen arvoista kamaa mukaan. Kaikki tuo pyörii vaan tavallaan jossain siellä taustalla ja statseista en ole kummemmin välittänyt edes very hardilla - aseet on ihan riittävän tehokkaita ja armoria on sen verran että kestää sen 2-3 osumaa, niin ei noiden numeroiden tuijottaminen oikein ole jaksanut kiinnostaa. Aseet sinänsä tuntuu mukavan erilaisilta keskenään.
Pelissä on se ongelma, että levelin tai parin päästä se geneerinen harmaa kama on jo parmepi kuin se modeilla varustettu purppura.

Eikös tässä muuten saa paremmat rahat kamoista kun purkaa ne ja myy ne crafting kamat eikä niitä aseita?
 
Pelissä on se ongelma, että levelin tai parin päästä se geneerinen harmaa kama on jo parmepi kuin se modeilla varustettu purppura.

Eikös tässä muuten saa paremmat rahat kamoista kun purkaa ne ja myy ne crafting kamat eikä niitä aseita?

Craftaamiseen olen laittanut vasta muutaman pisteen ja sitä ajattelin kehittää nyt seuraavaksi enemmän. En tiedä tuosta rahahommasta, kun sitä tulee muutenkin tehtävistä ihan mukavasti. Toisaalta sille rahallekaan ei ole enää mitään kummempaa käyttöä, kun ostin jo ne muutamat kiinnostavat cyberwaret ja ylimääräisillä ostelen sitten satunnaisesti autoja. Siihen nähden että 90% tehtävien sisällöstä pyörii rahan ympärillä ja hahmolla ei tarinallisesti ole rahan lisäksi muuta motiivia jeesata fixxereitä tai poliisia, tässä on kyllä lopulta harmillisen vähän käyttöä sille rahalle. Oonko nyt missannut jotain olennaista?
 
Mulla meni pelistä tavallaan maku taisteluiden osalta jossain lvl25-30 paikkeilla, pelaan melee-blunt buildilla eli pesismailalla. Idea on siis että body maksimiin, coolista se cold-blood aikalailla lähelle maksimia, ja sitten craftingi lähelle maksimia. Ensin veivasin bodystä athleettia ja sit street brawleria, sit cold-blood, sit tekkiä että sai craftata itelleen hyvät kamat. Oisinko tuossa lvl25 jälkeen saanu auki sen että pysty craftaa yli 150pts++ armorin modeja kuteisiin sekä sit ton pesismailan, ja cold-bloodista sain resistiä ja brawlerista loppumattoman staminan ja hp-regenin.

Sen jälkeen on ollut todella, todella vaikea kuolla vaikka on vaikein vaikeustaso. Ei tuolla oikein mikään saa mua hengiltä. Juoksin siis questille, lyön jotain vihua ja prokkaan cold-blood, berserk ja street brawlerista regenit. Saan siis liikenopeutta, lisää damagea ja regeniä. Sit vaan juoksen ja one-shottaan melkein kaiken. Isoimmat critit mitä tolla mailalla huidon on luokkaa 40k, yleensä 10k-20k. Ja kuitenkin 5 hittii sekunnissa, niin aika sairas.
 
Mulla meni pelistä tavallaan maku taisteluiden osalta jossain lvl25-30 paikkeilla, pelaan melee-blunt buildilla eli pesismailalla. Idea on siis että body maksimiin, coolista se cold-blood aikalailla lähelle maksimia, ja sitten craftingi lähelle maksimia. Ensin veivasin bodystä athleettia ja sit street brawleria, sit cold-blood, sit tekkiä että sai craftata itelleen hyvät kamat. Oisinko tuossa lvl25 jälkeen saanu auki sen että pysty craftaa yli 150pts++ armorin modeja kuteisiin sekä sit ton pesismailan, ja cold-bloodista sain resistiä ja brawlerista loppumattoman staminan ja hp-regenin.

Sen jälkeen on ollut todella, todella vaikea kuolla vaikka on vaikein vaikeustaso. Ei tuolla oikein mikään saa mua hengiltä. Juoksin siis questille, lyön jotain vihua ja prokkaan cold-blood, berserk ja street brawlerista regenit. Saan siis liikenopeutta, lisää damagea ja regeniä. Sit vaan juoksen ja one-shottaan melkein kaiken. Isoimmat critit mitä tolla mailalla huidon on luokkaa 40k, yleensä 10k-20k. Ja kuitenkin 5 hittii sekunnissa, niin aika sairas.
Mä lähdin ihan toiseen suuntaan kun vaikeimmalla tasolla pelaa niin turhaa rykimistä, kun pisla tekee joka toisella pääosumalla sen 15 000-30 000 damagea. Laitoin easyn ja keskityn sivutehtävien juoniin. Ei toi mähinä niin kiinnosta, kun vaikeustaso ei siihen vaikuta. Nyt voi ilman scopea sitten juosta noi tappohommat vaan läpi. Pääjuoni on siis jo pelattu vaikeammalla tasolla läpi.
 
Kun otti tune-up perkin niin sillä saa päivitettyä craftin materiaaleja yhden ylöspäin. Nyt komponentteja voi näköjään rakentaa kahdeksalla osalla aina ylöspäin yhden tason. Upgrade osia sillä ei saa tehtyä, mutta saa craftattua aseita. Rasittavan hidasta tuo itse craftauksen teko pidemmän päälle kun siinä on se latauspalkki. Saa nähdä jaksaako romppeita loppujen lopuksi paljoa päivittää jos pärjää muutenkin.

On näistä aseiden päivityksistä ainakin välillä hyötyä jos pelaa high tai very high vaikeusasteella ja vaikeampia vihollisia vastaan korkean tason tehtävissä. Tosin näin myös kuolee itse helposti. Myös juonitehtävissä tulee välillä aika tiukkoja tilanteita kun pienellä alueella pitää taistella pahempia pikkupomoja vastaan. Tavarat päivitettynä voi kyllä tosiaan mennä taistelu helpoksi loppua kohti. Peli on kuitenkin tehty läpäistäväksi myös ilman suurempia hahmon kehityksiä. Periaatteessa pelin alussa kun osien päivityksestä olisi eniten hyötyä niin ei riitä taso päivittämään mitään.

Pääjuoni on jäänyt kyllä taka-alalle kun pelaa juonellisia sivutehtäviä, joita tulee päätarinan loppua kohden aika hyvin. Pitäisi melkein taas pelata päätarinaa välillä kun siinä lukee jo low vaikeusaste journalissa näköjään.

edit: Tosiaan nyt tietää miksi tässä varmaan on mahdollistettu loputon tavaran luonti. Upgradet vaatii todella paljon osia, myös aseiden tekeminen. Niiden craftaaminen on todella aikaa vievää. Jos välissä pitäisi ravata ympäri kaupunkia ostamassa perusosia niin jäisi ehkä tekemättä. Mutta omasta mielestä tässä on juuri tehty virhe pelinkehityksessä. Olisi mieluummin vaikka pakko ostaa välillä perusosia, mutta sitten tehty tavaran päivittämisestä nopeampaa. Perkeillä saa tarvittavia osamääriä pudotettua, mutta siltikin tämä on hidasta puuhaa. No jospa tuo nyt vähän helpotti kun sai päivitettyä tavaroita. Pitää jatkossa päivitellä tietyn välein leveleiden välissä. Legendary komponetteja on itseasiassa helppo tehdä. Tekee legendary kranaatteja ja purkaa niitä. Osien määrä kasvaa koko ajan, jolloin voi tehdä enemmän kranaatteja ja siten taas osien määrä kasvaa exponentiaalisesti. Nuo violetit epic osat taas tuntuu olevan hankalampi valmistaa ja aina lopussa. Myös vihreitä osia pitää jatkuvasti tankata lisää että voi tehdä kaikkea muuta. Kun tekee aselisäosia ja purkaa niin saa lisää vihreitä ja sinisiä osia. Myös kolmannen tason parannus-astmapiipuista saa ihan hyvin osia.
 
Viimeksi muokattu:
Kun otti tune-up perkin niin sillä saa päivitettyä craftin materiaaleja yhden ylöspäin. Nyt komponentteja voi näköjään rakentaa kahdeksalla osalla aina ylöspäin yhden tason. Upgrade osia sillä ei saa tehtyä, mutta saa craftattua aseita. Rasittavan hidasta tuo itse craftauksen teko pidemmän päälle kun siinä on se latauspalkki. Saa nähdä jaksaako romppeita loppujen lopuksi paljoa päivittää jos pärjää muutenkin.
Kannattaa ottaa siitä craftauksesta viive pois. Saa ihan asetuksen muuttamisella. Vähän helpompaa käsitellä suuria määriä tavaraa.
file location : \Cyberpunk 2077\r6\config
File name : inputcontexts.xml
open with favorite text editor
press Ctrl+f and search for : hold action="craft_item"
Change default timeout value (0.8 ) to 0.01 (instant crafting) or 0.1 (really fast)
Inputting 0 will not work, I've tried it so you don't have to.

Craftaamisella on kyllä helpoin pitää kama omalla tasolla. Aina kun nousee pari leveliä niin pyöräyttää uuden aseen. Välissä voi tietysti upgreadata. Tänään craftasin kiikarikiväärin 35 lvl ja näytti antavan jo 250k damagea. Saa nähdä kuinka korkealla saa tuon damagen menemään.
 
Onko PS5 pelaajilla ongelmia ohjaimen kanssa? Itsellä vaeltaa tähtäin vähän väliä ylös ja alas. Ihan sama mitä tekee, tähtäilee aseella, keräilee tavaraa maasta tai ajelee autolla niin saa kokoajan olla korjaamassa tatilla, että pysyy paikallaan. Pirun ärsyttävää.

Mulla tähtäin seilasi välillä omiaan, kun olin laittanut pelin ohjainasetuksista dead zonen liian lähelle nollaa ja nostanut hiukan herkkyytyä. Ongelmaan auttoi, dead zonen vähäinen nosto.
 
Viimeksi muokattu:
Hitto vie, että kuumottelisi pelata. Hankin pelin jo julkaisun aikaan ja ehdin 10 tuntia tahkota oikein hyvillä fiiliksillä, mutta päätin kuitenkin odotella seuraavaa "isompaa" päivitystä. Erityisesti NPC AI häiritsi ajoittain immersiota ja nyt sormet ristissä odottelenkin sen korjautumista. Voi kun jostain löytyisi kristallipallo että näkisi jo mitä kaikkea ekaan isoon patchiin tulee ja milloin se julkaistaankaan - luultavasti joulun ja vuodenvaihteen pyhistä johtuen ehkä myöhemmin tammikuussa?
 
Hitto vie, että kuumottelisi pelata. Hankin pelin jo julkaisun aikaan ja ehdin 10 tuntia tahkota oikein hyvillä fiiliksillä, mutta päätin kuitenkin odotella seuraavaa "isompaa" päivitystä. Erityisesti NPC AI häiritsi ajoittain immersiota ja nyt sormet ristissä odottelenkin sen korjautumista. Voi kun jostain löytyisi kristallipallo että näkisi jo mitä kaikkea ekaan isoon patchiin tulee ja milloin se julkaistaankaan - luultavasti joulun ja vuodenvaihteen pyhistä johtuen ehkä myöhemmin tammikuussa?
Ensimmäinen DLC "early 2021"; Cyberpunk 2077 — from the creators of The Witcher 3: Wild Hunt Ei taida olla mitään tarkempaa aikataulua millekään päivityksille, mutta voisin kuvitella bugikorjausten menevän DLC:n edelle.
 
Ensimmäinen DLC "early 2021"; Cyberpunk 2077 — from the creators of The Witcher 3: Wild Hunt Ei taida olla mitään tarkempaa aikataulua millekään päivityksille, mutta voisin kuvitella bugikorjausten menevän DLC:n edelle.

W3:ssa nuo ilmaiset DLC:t tosin oli niin mitättömän pieniä, että harva studio edes puhuisi DLC:stä. Toki ilmainen lisäsisältö kelpaa, mutta ei kannata odotella mitään kovin mullistavaa näiltä ilmaisilta. Toisaalta tästä on ehkä jouduttu saksimaan jotain viimeistelemätöntä sisältöäkin isommalla kädellä vielä kalkkiviivoilla, niin eihän sitä koskaan tiedä. Kunhan eivät vaan nyt ala heittelemään jotain tarkempia päivämääriä liian aikaiseen ja sitten taas turauta kiireessä ulos lisää keskeneräistä kamaa :rolleyes:
 
W3 kanssa ne piti mainita ilmaisiksi koska joku EA/bioware myi samanlaatuista kamaa 10 euroa kipale. Kai sen voi brandata microtransactioniksikin kun niitä lisasisältöjä mainostetaan pelin sisällä.
 
W3:ssa nuo ilmaiset DLC:t tosin oli niin mitättömän pieniä, että harva studio edes puhuisi DLC:stä. Toki ilmainen lisäsisältö kelpaa, mutta ei kannata odotella mitään kovin mullistavaa näiltä ilmaisilta. Toisaalta tästä on ehkä jouduttu saksimaan jotain viimeistelemätöntä sisältöäkin isommalla kädellä vielä kalkkiviivoilla, niin eihän sitä koskaan tiedä. Kunhan eivät vaan nyt ala heittelemään jotain tarkempia päivämääriä liian aikaiseen ja sitten taas turauta kiireessä ulos lisää keskeneräistä kamaa :rolleyes:
Eikös ensimmäinen iso "korjauspätsi" luvattu tammikuulle, ja toinen helmikuulle? Eli ovat varmaan prioriteetissa ennen DLC:tä ja oma veikkaus on että ilmaiset DLC:t ovat Witcher tyyliin jotain pientä kamaa ja visuaalisia re-skinnauksia pelin suosikkihahmoille (Panam & Judy, veikkaan)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 089
Viestejä
4 657 704
Jäsenet
76 340
Uusin jäsen
Revel

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom