Cyberpunk 2077

Youtubessa oli näköjään tullut video suoraan CD Project Redin toimistolta, keskustelevat tulevasta julkaisusta ja Puolan tulevaisuudesta:


RIP In Pieces Jakob. :cry:
 
Peli alkaa olla lopputehtävää vaille hakattuna ja ihan mahtava kokemushan tämä on ollut tehokkaalla PC:llä kaikkinensa. Odotin uutta Witcheriä ja sellaisen sain, vieläpä päräyttävämpänä scifiversiona. Ihan uskomatonta että täältä on saanut lukea miten kunnollisia juonellisia sivutehtäviä ei ole jne, kun itse olen pelannut niitä kymmeniä tunteja (protip, niitä aukeaa pikkuhiljaa kun pelaa juonta pidemmälle ja käyskentelee kaupungilla). Mieleenpainuvin sivuquestisarja tarjosi itselleni parhaat deus ex salaliitot vuosiin. Pelimekaniikat avautuvat nekin vasta toden teolla kun pelissä pääsee isommille leveleille ja saa rautaa. Suurin osa kritiikistä näyttää tulleen pelaajilta ensimmäisen muutaman tunnin perusteella (poislukien konsolibugit).

Ihan uskomaton kartta ja maailma, tämä suorastaan vaatii DLC:tä, ja paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä vielä aikaisemmin mainittu pelin tehtävien flowchart, eli kaavio siitä mitkä tehtävät seuraavat mitäkin tehtävää ja mitä mahdollisia eri tarinahaaroja ja loppuja pelissä on.
8fi56o05xx561.png
 
Vaihtuuko tässä sää jotenkin satunnaisesti vai onko sen vaihtuminen sidottu joihinkin tiettyihin tehtäviin tai alueisiin? En aiemmin ihan hirveästi kiinnittänyt huomiota, mutta nyt 50h jälkeen taisi tulla ensimmäistä kertaa sumu. Kerran on tullut se kellertävä happosade ja satunnaisen harvoin on muuten tiputellut vettä.
 
Peli alkaa olla lopputehtävää vaille hakattuna ja ihan mahtava kokemushan tämä on ollut tehokkaalla PC:llä kaikkinensa. Odotin uutta Witcheriä ja sellaisen sain, vieläpä päräyttävämpänä scifiversiona. Ihan uskomatonta että täältä on saanut lukea miten kunnollisia juonellisia sivutehtäviä ei ole jne, kun itse olen pelannut niitä kymmeniä tunteja (protip, niitä aukeaa pikkuhiljaa kun pelaa juonta pidemmälle ja käyskentelee kaupungilla). Mieleenpainuvin sivuquestisarja tarjosi itselleni parhaat deus ex salaliitot vuosiin. Pelimekaniikat avautuvat nekin vasta toden teolla kun pelissä pääsee isommille leveleille ja saa rautaa. Suurin osa kritiikistä näyttää tulleen pelaajilta ensimmäisen muutaman tunnin perusteella (poislukien konsolibugit).

Ihan uskomaton kartta ja maailma, tämä suorastaan vaatii DLC:tä, ja paljon.
Tämä varmaan nousee kategoriaan "väärin ymmäretty mestariteos" vuosien päästä kun saavat bugit ja itselleni erityisesti harmaita hiuksia aiheuttavan AI korjattua.

Mä epäilen kyllä tuota AI ongelmaa low end ja last geni konsoleiden ongelmaksi että pelimoottori jos ei saa tarpeeksi cpu tehoa niin viholliset toimivat kuten toimivat mutta taas jos muut pelintekijät ovat saanet samalla raudalla toimimaan AI paljon paremmin jo 15v ja paljon kehnomalla raudalla niiiin, eipä näistä tiedä.

Eihän siinä, on tämä peli monta leveliä korkeamalla perus open world pelejä mitä tulee noihin isompiin sivutehtäviin ja päätarinaan mutta noin 70h jälkeen alkoi kyllästtymään maailman passivisuus ja toki olisi voinut omaa vaikeusastetta nostaa samalla niin jäi oma pelaaminen kesken toistaiseksi.

Kunhan saavat korjattua tästä AI ongelmat ja muut bugit niin pelille voisin antaa helposti 8/10 arvosanan ja sitten lisäosien kanssa jos tuovat uutta ja ihmeelistä(oma serri aikansa tasolla) niin alettaan varmaan lähestymään 9/10 mutta ei vielä.

Mä myönnän sen että itseäni haittaa jotenkin toi "roolipelimäisyys" pumpum peleissä että sulla on vitumoinen tykki ja jos sen peli on vain luokitellut paskaksi niin ei tee damaa yhtää mitään ja sitten joku vesipistooli tyyli tekee parhaimillaan moninverroin enemmän.

Tämä homma ei taas haitanut niin witcher 3 tai skyrmissä koska fantasia ropeja ja taika hommelit siellä.

Itselleni tämä on ollut todella vaikea arvosteltavaksi, osa haluaa vihata tätä ja osa haluaa rakastaa koska siellä on niin perkelleen hyvin tehty asiat mitä et näistä nykyisistä EA/Biowaren/Ubisoftin paskeista saa mutta niissä on toisaalta jotkut osa-alueet ovat paljon edellä tätä.
(Tämä siis oman maun mukaisesti sanottuna)
 
Ei oo se craftin homma bugi. Se arpoo niitä ominaisuuksia siihen. Kannattaa muutaman kerran kokeilla mikä niistä on isoin lukema ja sillä sitten tehsä.

No enpä tiedä, craftauksessa ja aseissa ylipäätänsä on ihan sairaasti bugeja.

mm. Tällainen skenaario tuli äskeisessä sessiossa esiin: Headsman tekee 1642 DPS ja siinä on 4x vihreätä Crunch modia (+6 damage). Vaihdan niistä kustakin violettiin modiin (+8 damage). Lopputulos = Headsman tekee 1242 DPS. Eli menetin 400 DPS päivittämällä parempiin modeihin? Just joo. Modit muutenkaan ei toimi kunnolla, crit dmg/chance vaatteissa ei tunnu toimivan. Sitten jos käytät Armadillo modeja niin niiden kanssa saa runkata ees taas että armor oikeasti nousee. Jos vaikka laitat 3 violettia armor modia armoriin ja siinä on 200 armor. Vaihdat ne vihreisiin, takas violetteihin, takas vihreisiin jne ja yhtäkkiä siinä onkin 500 armor. Miten tuo toimii? Kukaan ei tiedä.

Myöskin aseiden statsit vaihtelee mielivaltaisesti ilman mitään syytä. Craftasin aseen jossa oli 7x Headshot multiplier. Parin battlen jälkeen se olikin vain 3. Myöhemmin se oli 5. Sitten taas 3. jne .. Miksi? crit dmg/chance ja muut statsit myös vaihtelevat satunnaisesti ilman mitään kummempaa syytä eikä vaikuta se oletko combatissa vai et.

Asiaan ehkä liittyen/liittymättä, mun pelissä on muutenkin jotain hämärää meneillään. Very Hard pelaan, taso 45. Battle kuin battle on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kädessä joku kämänen perus SMG joka tappaa kaikki 1-2 kudilla. Turha enää kikkailla kauempaa snipun + headshottien kanssa kun voit vaan rynniä vihollisjoukon keskelle ja tappaa kaikki ennenkuin ehtivät edes reagoida. Sain jopa tapettua 4 tähden poliisiryhmän tällä samaisella aseella ja poliisit sitten luovuttivat vissiin koska tapoin kaikki (?)
 
Asiaan ehkä liittyen/liittymättä, mun pelissä on muutenkin jotain hämärää meneillään. Very Hard pelaan, taso 45. Battle kuin battle on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kädessä joku kämänen perus SMG joka tappaa kaikki 1-2 kudilla. Turha enää kikkailla kauempaa snipun + headshottien kanssa kun voit vaan rynniä vihollisjoukon keskelle ja tappaa kaikki ennenkuin ehtivät edes reagoida. Sain jopa tapettua 4 tähden poliisiryhmän tällä samaisella aseella ja poliisit sitten luovuttivat vissiin koska tapoin kaikki (?)
Tässä tullaan aina roolipelien ongelmaan jos hahmosi on liian korkealla ja eikä peli uppaa vihuja sitä mukaan niin peli muuttuu liian helpoksi, ubisoftihan tekee sitä että vihut tulee mukana jolloin sinulle tulee tietyn tason jälkeen vaikutelma ettei ole mitää väliä upata hahmoa enään.

Tässä taas olisin halunut jotenkin niin luotavan että saat huonoja aseita alussa ja jossain välissä parempia ja poliiseilla kunnon panssarit ja muut, tai vähintään niillä jos alat tappaa enemmän kyttiä ja wantend leveli nousee kuten GTA:ssa.

Mutta kun kaikki tehdään roolipelien ehdoilla niin tässä on lopputulos.

Sun pitää grindaa hahmoa että saat luotua vastuksia ja vastukset ovat tietyn tason jälkeen ylihelppoja tai että vastukset nousee tietyn levelin jälkeen pelaajan tahdissa.

Voin olla väärässä mutta olisin jättänyt oikeasti noi "korkean" tason vastustajat loppu vastustajiin tai sitten jos poliisi wanted leveli nousee tarpeeksi.

Witcherissäkin oli noita että perus tason banditti pystyi olemaan pahempi vastustaja kuin päätarinan pomo.
(Tässä ehkä modi sotki asioita mutta kuitenkin)
 
Jep. Se levelien nosto ukossa vaikuttaa niin että sen käsissä sama ase tekee enempi vahinkoa kun alussa. Kylllä alkuvaiheessakin helpon tason vastukset tippuu headshotilla. Vaikeammille et pärjää ollenkaan. Itse huomasin, kun meinasin sen quatron hakea kasi levelin ukolla.
 
Tässä vielä aikaisemmin mainittu pelin tehtävien flowchart, eli kaavio siitä mitkä tehtävät seuraavat mitäkin tehtävää ja mitä mahdollisia eri tarinahaaroja ja loppuja pelissä on.
8fi56o05xx561.png

Ja ainakin osan tehtävistä voi purkaa vielä samallatavalla, eri variaatioihin. Jos, joku väittää, ettei tässä pelissä ole mahdollista tehdä valintoja, niin aika laput silmillä on saanut mennä.
 
Ja ainakin osan tehtävistä voi purkaa vielä samallatavalla, eri variaatioihin. Jos, joku väittää, ettei tässä pelissä ole mahdollista tehdä valintoja, niin aika laput silmillä on saanut mennä.
4chaneissa on jokin rpg pelien semantiikka rinki missä etsitään syitä miksi peli ei ole rpg. Se on aika mielipuolista touhua ja johtaa outoihin kritiikkeihin missä todellisuuspohja on heikoilla.
Se on vähän samankaltaista kritiikkiä kuin cdpr pelien vertaus bethesda/rockstar tuotoksiin missä halutaan tietynkaltainen peli mitä cdpr ei ole ikinä aikonutkaan tehdä, ja sitten ollaan pettyneitä miksi cp ei olekkaan gta kuusi.
 
Itelläkin piti tiputella crowd density mediumille (6700k) että FPS nousee. Millasella CPU:lla porukka ajelee tuota high asetuksella?

Pitääköhän se alkaa päivittämään konetta :think: Johan tätä on ajeltu sen 4 vuotta.
 
Itelläkin piti tiputella crowd density mediumille (6700k) että FPS nousee. Millasella CPU:lla porukka ajelee tuota high asetuksella?

Pitääköhän se alkaa päivittämään konetta :think: Johan tätä on ajeltu sen 4 vuotta.
Stock 8700k tuntuu riittävän just ja just high:lle. En muista nähneeni ihan 100% usagea prossulla mutta lähellä käy. Armottomasti kyllä kurittaa serriä tämä.
 
Itelläkin piti tiputella crowd density mediumille (6700k) että FPS nousee. Millasella CPU:lla porukka ajelee tuota high asetuksella?

Pitääköhän se alkaa päivittämään konetta :think: Johan tätä on ajeltu sen 4 vuotta.
8600k ja high asetus käytössä, niin vartissa ei käyttöaste nousut yli 75%. Näytönohjain taas huutaa 100% käyttöastetta koko aika :lol:
 
Itelläkin piti tiputella crowd density mediumille (6700k) että FPS nousee. Millasella CPU:lla porukka ajelee tuota high asetuksella?

Pitääköhän se alkaa päivittämään konetta :think: Johan tätä on ajeltu sen 4 vuotta.

3900x täällä ja käyttöaste ei kertaakaan ole käynyt yli 60%. Yleensä pyörii jossain 30-50% välimaastossa.

Resona 3440x1440 ja näyttis on RTX3080. Grafiikka-asetukset Digital Foundryn suositusten mukaan ja fps käy joskus alle 50, mutta pääpiirteittäin pyörii 50-80 välissä riippuen missä on ja mitä tekee.
 
Mulla 3900x ja 3070. Crowd density high kyykkää fps:t jig jig streetillä yms ruuhkapaikoissa. Varmaankin ilman rtx:sää pyörisi hyvinkin mutta se on niin karkki ja toimii muualla hyvin että mieluummin harvensin npc-kasaa.
 
Intelin i7 9700K 5Ghz kelloilla riittää myös tuolle high-asetukselle crowd densityssä. Päiväsaikaan Victorin pajan vieressä olevalla torilla näin korkeimmillaan 95% käyttöasteen, kun juoksin täysillä siitä läpi. FPS pysyi silti yli 60:n ja pullonkaula oli näyttiksellä. Oli ihan hyvä idea päivittää 6-ytimisestä i5:stä tähän pari kuukautta sitten. Liikennettä saisi kyllä suurkaupungiksi olla vieläkin enemmän, kun kadut paikoin tyhjiä.

Bugit ja tekoäly on alkanut ärsyttämään enemmän ja enemmän pelin edetessä. Delamain soittelee toistuvasti kadonneisiin takseihin liittyen, mutta en jostain syystä voi vastata. Välillä sitten joku toinen soittaa samaan aikaan ja V vastaa automaattisesti sille. Poliisit saanut välillä perään ilman mitään syytä, kun olen vain ajellut ympäriinsä. Sitten kun autolla lähtee kaahaamaan karkuun, niin poliiseja vaan spawnaa lisää ja lisää näköetäisyydelle ja tuntuu, ettei se lopu koskaan. Lisäksi huvitti, kun syrjäkujalla oli iso porukka aseistettuja jengiläisiä ja kun törmäsin pitkän matkan päässä seinään autolla, niin menivät nämä kovat jätkät aivan paniikissa kyykkyyn ja jäivät siihen rukoilemaan, etteivät kuole. Visuaalisia bugeja on ihan jatkuvasti ja välillä cut sceneissä leijailee ihan vieraita npc-hahmoja. Välillä en pysty kääntymään tai tähtäämään enää ollenkaan Xbox-ohjaimella ja peli pitää käynnistää uudelleen.

Oma kouluarvosana pelille on tällä hetkellä laskenut 8 ja puoleen. Tehtävät ja tarina ovat edelleen rautaa, mutta niin moni asia tässä pelissä on tehty ala-arvoisesti. Ajelin moottoripyörällä portaita ja jousitus ei reagoinut mitenkään portaisiin, vaan se ne olivat tasaisia ramppeja pyörälle. Jo 12 vuotta sitten GTA 4:n kohdalla muistan, kun ajelin moottoripyörällä ympäriinsä ja ihailin realistisia fysiikoita ja jousituksen toimintaa. Vaikka nuo ovat hyvin pieniä puutteita, niin yhä useamman ilmaantuessa nakertavat ne immersiota avoimesta maailmasta aina vain enemmän ja enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
PS5:llä eilen kippas 3 kertaa parin tunnin aikana niin nyt tuo saa kyllä jäädä tauolle. Katsellaan sit uusiksi kun tuo toimii ja saavat sen oikean PS5 patchin ulos. Mitähän perhanaa sitä tän väliajan pelaisi sitten.. Ehkä Ghost of Tsushimaa. :hmm:
 
Realismi ja gtav. Juupa juu. En väitä että tässä ois parempi. On noita bugeja itselläkin ollut. Kartalta tippui hahmoni ja takaa ajoissa joutui sormia napsuttelemaan, kun aseet oli vasta tuloillaan. Huvittavin ominaisuus on jos laittaa ruumiin autoon ja räjäyttää auton. Sanotaanko vaikka että ongelma ei katoa sillä käsistä.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä tullaan aina roolipelien ongelmaan jos hahmosi on liian korkealla ja eikä peli uppaa vihuja sitä mukaan niin peli muuttuu liian helpoksi, ubisoftihan tekee sitä että vihut tulee mukana jolloin sinulle tulee tietyn tason jälkeen vaikutelma ettei ole mitää väliä upata hahmoa enään.

Tässä taas olisin halunut jotenkin niin luotavan että saat huonoja aseita alussa ja jossain välissä parempia ja poliiseilla kunnon panssarit ja muut, tai vähintään niillä jos alat tappaa enemmän kyttiä ja wantend leveli nousee kuten GTA:ssa.

Mutta kun kaikki tehdään roolipelien ehdoilla niin tässä on lopputulos.

Sun pitää grindaa hahmoa että saat luotua vastuksia ja vastukset ovat tietyn tason jälkeen ylihelppoja tai että vastukset nousee tietyn levelin jälkeen pelaajan tahdissa.

Voin olla väärässä mutta olisin jättänyt oikeasti noi "korkean" tason vastustajat loppu vastustajiin tai sitten jos poliisi wanted leveli nousee tarpeeksi.

Witcherissäkin oli noita että perus tason banditti pystyi olemaan pahempi vastustaja kuin päätarinan pomo.
(Tässä ehkä modi sotki asioita mutta kuitenkin)
Tässä pelissä tosiaan kannattaa käyttää vähän huonompaa tavaraa. Peli menee jo pahasti "rikki" vaikeusasteen suhteen jossain 20 levelin jälkeen. Toisella peli kerralla 30 lvl smart aseella kaikki tipahtaa suunnilleen yhdestä laukauksesta ja voi ampua seinien läpi. Menee tukikohdan viereen ja pam-pam kaikki vihut maassa. Viholliset ei voi ampua sinua kun olet jonkun betoniseinän takana. Tosin hakkerointi on vielä pahempi. Menee saman tukikohdan viereen ja klikkauksella kaikki kuolee.:cool: Tosin tämä on vähän roolipelin henki.

Esim.
 
Tässä pelissä tosiaan kannattaa käyttää vähän huonompaa tavaraa. Peli menee jo pahasti "rikki" vaikeusasteen suhteen jossain 20 levelin jälkeen. Toisella peli kerralla 30 lvl smart aseella kaikki tipahtaa suunnilleen yhdestä laukauksesta ja voi ampua seinien läpi. Menee tukikohdan viereen ja pam-pam kaikki vihut maassa. Viholliset ei voi ampua sinua kun olet jonkun betoniseinän takana. Tosin hakkerointi on vielä pahempi. Menee saman tukikohdan viereen ja klikkauksella kaikki kuolee.:cool: Tosin tämä on vähän roolipelin henki.

Itse aloitin mediumilla ja ekat 2-3h räiskiminen oli sellaista Borderlands-meininkiä, että rynkyllä sai laskea lippaallisen metristä naamaan. Laitoin alussa kaikki perkit pistoolihommiin, räiskintä kävi helpoksi ja vaihdoin very hardille ehkä tuossa 3h jälkeen. Watsonissa se vaikeustason nosto vaikutti lähinnä siihen kuinka paljon itse kesti lämyä, mutta suurin osa vihollisista tippui edelleen kertalaakista, eikä tarvinnut aina olla edes päähän tai critti. Nyt taitaa olla 29lvl menossa, edelleen very hardilla ja tuossa välissä laitoin paljon pisteitä muihinkin kuin pistooleihin, niin nyt taisteluista sitten onkin tullut taas yllättävän vaikeita.

Tässä on varmaan osittain kyse pelin keskeneräisestä tasapainottamisesta ja toisaalta varmaan en ole kehittänyt omaa ukkelia juuri tähän pelityyliin sopivaksi buildin tai gearin osalta. Tarkoitus oli mennä pääosin pistooleilla, mutta esim. juonitehtävien isommissa taisteluissa menee hankalaksi. Kai tässä joutuu sitten kuitenkin vähän miettimään mihin noita perkkejä läiskii ja pitää myös yrittää hankkia vähän parempaa gearia.
 
Itse aloitin mediumilla ja ekat 2-3h räiskiminen oli sellaista Borderlands-meininkiä, että rynkyllä sai laskea lippaallisen metristä naamaan. Laitoin alussa kaikki perkit pistoolihommiin, räiskintä kävi helpoksi ja vaihdoin very hardille ehkä tuossa 3h jälkeen. Watsonissa se vaikeustason nosto vaikutti lähinnä siihen kuinka paljon itse kesti lämyä, mutta suurin osa vihollisista tippui edelleen kertalaakista, eikä tarvinnut aina olla edes päähän tai critti. Nyt taitaa olla 29lvl menossa, edelleen very hardilla ja tuossa välissä laitoin paljon pisteitä muihinkin kuin pistooleihin, niin nyt taisteluista sitten onkin tullut taas yllättävän vaikeita.

Tässä on varmaan osittain kyse pelin keskeneräisestä tasapainottamisesta ja toisaalta varmaan en ole kehittänyt omaa ukkelia juuri tähän pelityyliin sopivaksi buildin tai gearin osalta. Tarkoitus oli mennä pääosin pistooleilla, mutta esim. juonitehtävien isommissa taisteluissa menee hankalaksi. Kai tässä joutuu sitten kuitenkin vähän miettimään mihin noita perkkejä läiskii ja pitää myös yrittää hankkia vähän parempaa gearia.
Itse pelaan very hardilla ja lähinnä teen noita high tai very high missioneita. Ongelma on lähinnä kaksi osainen tuon balanssin suhteen. Ensimmäinen on kehno tekoäly, joka ei esimerkiksi osaa oikein suhtautua noihin hyökkäyksiin mitkä tulee kun ei ole suoraan näköyhteyttä. Toinen on mikäli vähän laittaa synergiaa noihin perkkeihin, suojiin ja aseisiin niin johon alkaa ukko lyömään villiä dps. Ei mikään ihme, että menee rikki kun viholliset on tehty tietyllä tasolla esim. 400 dps lyöntiin ja tässä vaiheessa pelaaja lyö yhdellä iskulla 12k dps. Itse tykkään toisaalta kun mikäli viholliset osuu kerran kuolee ja itse tiputtaa myös yhdellä vihollisen, niin taisteluista tulee nopea tempoisia.
 
Roolipeli-semantiikoista.
Käsitykseni on että pelin tarkoitus on luoda fiilis "oot vaan yksi tyyppi nihilistisessä suurkaupungissa diilaamassa oman paskas kaa, lopultakaan et voi tehdä mitään mitään millä on maailmaan juuri suurempaa merkitystä, mut valintasi vaikuttavat sun lähipiiriin ja ihmisiin joita tunnet", tarkoituksella haettu irtiottoa "chosen-one"-voimafantasioihin joissa ratkotaan SUURIA kohtaloita, mut täs vaan selviydytään ja valintasi vaikuttavat läheisten elämään. (tosin yhden jengin voi listiä kokonaan).

Tää valinta tarinoiden/mittakaavan suunnittelussa tuntuu hiertävän monia. Odotetaan et vois vaikuttaa maailmaan isommin ja jos ei voi niin ei kelpaa ropesta :/
 
En kyllä ymmärrä tuota selitystä että vihut tippuu laakista sinne päin kun smart smg:llä saa paahtaa 2 lipasta per paidaton jengiläinen, tosin en tuhlannutkaan pisteitä muuhun kuin nyrkkeihin ja tech skilleihin, Haxorman buildilla on oikeastaan kivempi höynäytellä ukkoja, parasta oli kun piti hoidella täydestä baarista yksi jengipomo päiviltä, menin baarin katolle ja latasin ukkoon contagion "loitsua" kunnes se kupsahti, parasta tässä oli se että sain hoidettua tehtävän alta ilman että peli noteerasi jengiläisten möykkää kun kukaan niistä ei älynnyt soittaa hälytystä

en muista leveliä jolla olin mutta kaikki baarin valentinot olivat punaisella pääkallolla merkittyjä ja yksi laaki niitten pistoolista vei puolet hipareista
 
Tää valinta tarinoiden/mittakaavan suunnittelussa tuntuu hiertävän monia. Odotetaan et vois vaikuttaa maailmaan isommin ja jos ei voi niin ei kelpaa ropesta

Koska se ehkä kuulostaa hassunhauskalta idealta, kun peliä ei pelaa. Sit ku peliä pelaat, niin huomaatkin, ettei pelillä ole pienintäkään uudelleenpeluuarvoa, kun mikään ei vaikuta mihinkään. Pelaat eka läpi nomadilla. Seuraavaksi aloitatkin streetkidillä ja meet läpi lähestulkoon täysin saman tarinan ihan sama mitä valitset ja ainoastaan lopussa saat valita eri lopetuksen.

Yleisesti joissain peleissä sentään kompensoidaan tätä puutetta muilla asioilla, mutta tän pelin ainoa hyvä puoli on se tarina, joten tää satuttaa koko peliä paljon enemmän.
 
Ei tämä Cyberpunk 2077 mikään vaikea peli ole varsinkin loppua kohti peli helpponee kun saa kaikki super perkit käyttöön. Eipä Skyrim myöskään ollut mikään vaikea peli. Myös Skyrimissa sai craftattyä sellaset varusteet, että pystyi yhdellä iskulla tappamaan melkein kaiken, jopa vaikeimmalla vaikeustasolla.

Jos oikeasti haluaa pelata CB 2077 kaikkein vaikeimmalla tavalla niin non lethal missä selvittää kaikki tehtävät tappamatta ikinä ketään hiippailu on ehkä vaikein tapa pelata tätä. Ei tämäkään silti tee pelistä mitään Dark Souls kolmosta.
 
Miten muuten sinne avaruussatamaan oikein pääsee? motarilla on portti ja läheiseltä sillalta näkyy että siellä on sukkuloita pystyssä
 
Näemmä tuosta ei saa palkintoa(achievements/Trophy) Deus Ex tyyliin että suorita peli tappamatta ketään.
Siinä olisi jo alkanut olemaan haastetta enemmän.
 
Jahas peli kaatui pitkästä aikaa main story missionin "boss"-taistelussa. Ei aavitustaan syystä, kun meni ihan normaalisti sen jälkeen. Jotain äänen särkemis ongelmiakin oli pelin käynistyksen yhteydessä, ei jostain syystä nyt tykännyt 24bitistä ja korkeasta päivitys taajuudesta. Sen lisäksi tupla textuureja joillakin autoilla ja npc hahmoilla (välkkyy textuurit toistensa läpi). Niin ja yksi palmu vähän sekoili oli taipunut maan läpi kaarelle ja lehdet törrötti toisella puolella tiestä läpi, tosin oikeni normaaliksi kun vähän aikaa vierestä katselin.

Moottoripyörällä olen nyt pari kertaa onnistunut autojen ali ajamaan, kun sopivassa kulmassa ollut kääntymässä. Niin ja tietysti yli saadulla maasto autolla. Ali ei tosin matalalla autolla ainakaan vielä onnistunut.

Minor spolerina sen verta ei nuo auto-aim -aseet kovin hyvin toimi eräitä vastustajia vastaan.. tuo aikaisemmin mainitsemani boss-taistelu (vaikein vaikeus taso). Hienossa kaaressa luodit lenteli minne sattuu. Olen toki yrittänyt pitää hengissä kaikki vastustajat, mutta jo aikaisemmin tänne kirjoitetussa questi taistelussa, ja sen jälkeen joissakin pakotetuissa taisteluissa kuolleita tullut. Vaikka miten yrittäisi jalkoihin ampua tai nyrkkejä/ non lethal pamppuja käyttää. Street cred onkin ollut tapissa jo jonkin aikaa ja olisiko noin puolet kaikista tehtävistä jäljellä lvl35.
 
Viimeksi muokattu:
Älkää ihmiset vaivautuko yrittämään samaa, EI ONNISTU. :rofl2:
 
En kyllä ymmärrä tuota selitystä että vihut tippuu laakista sinne päin kun smart smg:llä saa paahtaa 2 lipasta per paidaton jengiläinen, tosin en tuhlannutkaan pisteitä muuhun kuin nyrkkeihin ja tech skilleihin, Haxorman buildilla on oikeastaan kivempi höynäytellä ukkoja, parasta oli kun piti hoidella täydestä baarista yksi jengipomo päiviltä, menin baarin katolle ja latasin ukkoon contagion "loitsua" kunnes se kupsahti, parasta tässä oli se että sain hoidettua tehtävän alta ilman että peli noteerasi jengiläisten möykkää kun kukaan niistä ei älynnyt soittaa hälytystä

en muista leveliä jolla olin mutta kaikki baarin valentinot olivat punaisella pääkallolla merkittyjä ja yksi laaki niitten pistoolista vei puolet hipareista
Se damage moninkertaistuu nopeasti. Esimerkiksi craftaa legendary revolverin, jossa viisi slottia. Monesti vakiona tulee joku lisäksi 5 kertainen dmg pääosumasta. Sitten aseen slotit täyteen ja samoin jokaisen vaatteen slotteihin damage ja critical lisäosia. Näiden lisäksi kerää kaikki aseeseen liittyvät damage perkit. Esim oma 30 lvl revolveri sankari paahtaa jatkuvasti 10k-25k dps yhdellä luodilla.

Edit.
Ensimmäisellä peli kerralla cyberpsykot olivat olevinaan kovia. Nyt on jokainen kuollut yhdestä osumasta. Vähän jännitän saanko Adam Smasherin yhdellä kudilla hengiltä :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Minuakin jännitti se smasher niin että meni koko tehtävä pieleen kun rupesin nurkan takana vaihtaa vaatteita.
 
Tulipahan testattua: 3900x ja RTX 3070. Ray tracing päällä crowd density high tosiaan tahmaa ruuhkapaikoissa. RT pois päältä toimii täysin sulavasti. Itselleni helppo valinta tiputtaa crowd density, mutta olisi jännä kokeilla esim. 5900x tai RTX 3080 miten tilanne muuttuu.
 
Offtopic:
Pelistä pitävien kannattaa katsoa Takashi Miike elokuva First Love,Rakuten 2,99€.
Elokuvan kaduista tuli mieleen pelin kadut ja leffan tarinassa ainesta ainakin yhteen peliin :thumbsup:
sry,jatkakaa...
 
Miten tässä erottaa kartalta hyvät, tarinalliset sivutehtävät ja tylsät pikkukeikat, kuten Cyperpsychot? Act 2 menossa.

Tuntuu, että aina kun menen jonnekin kysymysmerkin tai sivutehtävän kohdalle, niin siellä ei ole mitään kiinnostavaa. Lisäksi oma Journal on täynnä noita Delamainin sivutehtäviä, mutta tuo quest bugittaa, enkä voi tehdä niitä. Puhelin vain soi jatkuvasti, kun Delamain soittelee, enkä voi vastata. Redditissä muillakin samaa ongelmaa, eli ilmeisesti patchia odoteltava.

Jos nyt saisi innostusta peliin noilla sivutehtävillä, kun niistä lukenut paljon kehuja. Mitä pidemmälle pelaa, sitä enemmän epäkohdat ja ongelmat alkavat vaivaamaan. Alun hypeissä noita katsoi vielä sormien läpi, mutta nyt 45 minuutin pelaamisen aikana laskin 16 bugia, joista pahin vaati pelin käynnistyksen uudelleen. Harkitsin jo pelin keskeyttämistä ja muutaman kuukauden odottelua ja patcheja, mutta toisaalta ihan hyvää vauhtia edennyt jo tarinassa ja tekisi mieli puskea loppuun.
 
Saako noita lege craftimatskuja jostain kunnolla? Olis pari ihan hyvää blue printtiä, vai mitä ne nyt tässä onkaan, mutta turha unelmoida craftaamisesta, kun purppuraa matskua on joku 10/125... 30h kuitenkin jo pelailtu.
 
Ne keltaiset kysymysmerkit on niitä tarinallisia pikkutehtäviä, osa pitempi osa lyhyt, ei niitä taida muuten erottaa.

Tein eka kerralla sen delamainin questin aika alussa ja siihen ois tarvinnu niitä statseja enempi, jotta ois saanu parhaat dialogit, nyt pelailen toista pelikertaa ja kyllä tää jaksaa viihdyttää, tehny yks kerrallaan noita pikkugigejä, kaikki vaan ja väliin main guestia eteenpäin. huomasin tuossa kun aluetta vaihtaa niin jopas vastus kovenee, eli osa kaupungista on selkeästi tarkoitettu isompileveliseen.

Löytyi aika hyvät asetukset. 3950X ja 3070RTX, high ja RTX medium, dlss balanced, muutamia pikkuasetuksia laskin, mm varjot ja kaikki film grainit, depth of fieldit pois ja fps pyörii koko ajan pelattavissa.
Mutta aina kun on crowd densityä tai liikettä paljon ruudulla, selvästi laskee fps ja siis 2560*1440p tarkkuus..
Kun tavaraa vähemmän ruudulla, toimii ihan high/rtx ultra, dlss quality. peli täytyy sammuttaa välillä, fps paranee, ilmeisesti sitä muistivuotoa vielä.

Todella paljon löytyy bugeja, osa ärsyttäviä, silti peli ei ole tainnut kaatua kertaakaan vielä, huomasin myös että inventoryyn oli tullu paljon uusia crafting recipejä, vasta huomasin, että on pari iconic asettakin, vaikka en ole näitä koskaan poiminut.
Crafting on vaan valtavan kallista, sekä todella huonosti toteutettu ja rahaa ei tule tarpeeksi, joten glitchejä hyödyntämällä kerännyt eurodollareita, silti rahat loppu ja esim autoihin ei ole varaa. Samaten mietityttää, että stat ja perkkipuut olisivat kyllä täysremontin tarpeessa, tosi tyhmää kun periaatteessa intelligence/technical voisi olla samassa, samoin body/reflex voisi kyllä olla samassa ja joku perk gun dmg %1 ja tähän 3 eri perkkiä tuntuu niin turhalta.

Keräilly enimmäkseen utility perkkejä, combat on haastavempaa, mutta onphan hauskempaa kuin vetää lvl 20 full melee buildina kuolemattomana kuten eka pelikerralla.
Melee on ihan ylivertainen verrattuna mihinkään muuhun combat buildiin.
joskus joku tehtävä jumittaa ja joutunu ottaan previous saven.

Saako noita lege craftimatskuja jostain kunnolla? Olis pari ihan hyvää blue printtiä, vai mitä ne nyt tässä onkaan, mutta turha unelmoida craftaamisesta, kun purppuraa matskua on joku 10/125... 30h kuitenkin jo pelailtu.
Kaikilta kauppiailta, tai ainakin asekauppiaat, mutta maksaa todella paljon, varmaan säästyy grindaamiselta, kun käyttää glitchejä pelissä rahan saamiseen ja ostaa, tai ihan traineria
 
Viimeksi muokattu:
Parhaat isot sivutehtävät eivät löydy kartalta. Pelaa peliä eteenpäin niin puhelin soi. Nämä tunnistaa journalista siitä että niillä on uniikki nimi. Kartalta toki löytyy kaikkea pientä hauskaa niinkuin puhuvaa asetta ja limsa-automaattia jne.
 
Saako noita lege craftimatskuja jostain kunnolla? Olis pari ihan hyvää blue printtiä, vai mitä ne nyt tässä onkaan, mutta turha unelmoida craftaamisesta, kun purppuraa matskua on joku 10/125... 30h kuitenkin jo pelailtu.

Korkeamman tason craftausmateriaaleja voi craftata alemman tason materiaaleista suhteessa 6/1. Vaatii tosin perkin.
 
Kovasti täälläkin on haukuttu peliä, aiheestakin tietyissä asiossa. Itse olen pelannut n.80 tuntia. Minua ei poliisit häritse, kun en ole kertaakaan niitä härinnyt. En myöskään seuraa mitä tavan tallaaja Night Cityssä tekee tai on tekemättä. Saavat tehdä omiaan. Bugeja on tullut, mutta ei liian häritseviä. Peli on ollut hyvä ja uskon että tulevilla pätcheillä saadaan vieläkin parempi pelikokemus

PS. Vuonna 1982 kävin katsomassa Blade Runnerin elokuvissa, oli järisyttävä kokemus.
 
Nykyising RPG:n määritelmä taitaa olla, että hahmo saa levelejä. Itse olisin ehkä sijoittanut Cyberpunkin action-adventure lokeroon. Ennen vanhaan yleensä RPG peleissä ainakin luotiin illuusio, että valintoja olisi enemmän ja oli mahdollisuus pelata eri tyyppisillä hahmoilla. Mutta ei minua ainakaan itkettänyt, vaikka peli ei mielestäni istunut RPG lokeroon.

Tässähän on valintoja vaikka ja kuinka, plus tyypistä rakennetaan erityyppinen pelin edetessä, eikä alku valinnoilla ole niin merkitystä.

Tälläinen vähän uudempi tyyli sopii CP77 oikein loistavasti, koska realiaikainen toimiminen, eikä se tee siitä vähemmän rgp:tä, imo.
 
Nuo valinnat on kyllä osa semmoisi ettei niitä välttämättä huomaa jos ei niistä tiedä.
 
Nuo valinnat on kyllä osa semmoisi ettei niitä välttämättä huomaa jos ei niistä tiedä.

Omissa kirjoissa tuo menee plussaksi.

Kirjoissa ja lautapeleissä, selkeä valintasysteemi on toimiva, mutta videopeleissä on mahdollisuuksia monisyisempään. Ainakin itse olen juurikin odottanut peleihin enemmän tälläistä logiikkasysteemiä, missä ei voi aina tietää tarkkaan, mitkä asiat vaikuttaa kunnolla kokemukseen ja mitkä ei juuri mitään.

Ainakin itselleni on tähän mennessä muodostunut vahva illuusio valintojen merkityksestä ja luulen, että tässä riittää matskua 3 läpäisyyn, eri tyyleillä ja valinnoilla. Toki pohja tarina pysyy aina samana, mutta matkan voi kokea aika eritavalla.

Nyt eka rundi menee Street kidinä, fiilis pohjalta ja tutustuessa. No mad ja corpo linjat vedän ihan eri tyylisillä hahmoilla/buildeilla ja teen niiden valinnat sen mukaan. Vähän kun heittäytyy, niin hyvin voi vetää rpg:nä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo crafting on kyllä aivan rikki. Päivitysosien ja muun pikkuroinan craftauksesta saa sopivilla perkeillä aina myös ylemmän tason osia ja välillä ilmaisia craftauksia. Saa siis reilusti enemmän osia takaisin kuin mitä craftaamiseen menee, kun ne kaikki purkaa. Eli siis tavaraa ja siten rahaa saa luotua tyhjästä loputtomasti. Käy vaikka myymässä craftattuja aseita niin äkkiä on rahaa. Jos olisi edes pakko ostaa limutölkkejä ja muuta metallia lisää että saa craftattua tavaraa niin olisi huomattavasti parempi kuin tämä tyhjästä luonti. Kiva kun ei ole edes vielä kerennyt saada legendary tason craftaamista auki, mutta ei kehtaisi käyttää tälläistä rikkinäistä systeemiä hyväksi. Aseet taas jäävät huonolle tasolle jos ei itse craftaamalla päivitä niitä ukon leveliin nähden uusiksi. Ja parempia aseita on vaikea löytää kaiken rihkaman seasta. Iconic aseita kannattaisi melkein jättää hakematta tietyistä pakoista ennen kuin on isommalla levelillä. On myös aika tyhmää kun klikkailee craftattavaa asetta ja se randomoi paremmat damaget niille. Ei siis tarvitse edes craftata asetta ennen kuin siinä on max damage paineltuna
 
Se craftaaminen taitaa olla ihan yhtätyhjän kanssa. Dps minun mielestä nousee aseissa oman levelin myötä. Eli ainoastaan ammuksia kannattaa craftata jos niistä on pulaa. Aseita ei.
 
Se craftaaminen taitaa olla ihan yhtätyhjän kanssa. Dps minun mielestä nousee aseissa oman levelin myötä. Eli ainoastaan ammuksia kannattaa craftata jos niistä on pulaa. Aseita ei.

Riippuu vähän, tuo craftaus on kai suunniteltu sen pohjalle että voit käyttää samoja craftattuja itemejä mitä haluat pitää jos vaan löytyy crafting specit niihin. Vaikka niiden komponenttien saaminen on vähän outoa noista kamoista niin mieluummin noin kuin että metsästäisit niitä joka kaupasta ja löisit järjettömiä summia niihin. Toisaalta joutuu niitä kamoja nyttenkin rikkomaan koko ajan että tiedä sitten kumpi on parempi. Mielestäni tuossa craftauksessa ei suurta vikaa ole, jos ei pidä siitä niin ei käytä.

Yksinpelissä on turha miettiä pelin exploittaamista, se on ihan itsestä kiinni, eri asia sitten mitä tekevät sen multiplayerin kanssa jos se joskus tulee.
 
Olisiko kuitenkin järkevämpi jos ihan tyhjästä ei voisi tehdä loputtomasti osia comsumable ja upgrade komponentteja craftaamalla ja purkamalla. Tuo on varmaan mietitty siten että jos purkaa vaan kerättyjä tavaroita niin se toimii ihan ok. Jokatapauksessa ei ole pelitestattu tarpeeksi näitä craftausperkkejä. Kokistölkkien keruu on kyllä myös tylsää touhua craftaus ja rakentelu -myyntirahojen keruumielessä, mutta ainakaan se ei tunnu bugilta jos kerää rahaa tällä tavalla. Tuli maksettua esimerkiksi Viktorille velat ja ostettua siltä vähän parempaa päivitysosaa tällä tavalla ilman että meni edes kovin kauaa aikaa kerätä jotain satatuhatta rahaa. Craftatuista aseista saadun rahan määrään vaikuttaa ukon levelit. Mutta jaksaako koko tölkkirumbaa kun tölkkien keruun voi jättää myös nykymekaaniikoilla kokonaan välistä. Tölkkiosilla ei saa myöskään yhtään parempaa materiaalia, eikä oikeastaan edes kunnolla niistä asemyynneistä saadulla rahalla. Parempaa komponenttia ja legendary tavaraa on todella kitsaasti myynnissä jos ei sitten odota jonkun tietyn kaupan edessä x tuntia nappia painamalla että kauppa aina resetoituu. Vähän miettinyt että olisi voinut tällä ekalla pelikerralla jättää craftauksen vaikka välistä ennen kuin peliin tulee korjauksia. Voisi ehkä ostaa sen reset perk hommelin vielä.

Olen kyllä siinä luulossa netin syövereitä tutkittua että craftaamalla saa paremman damagen kuin mitä jos pitää vanhoja aseita vaan käytössä. Voi olla kyllä ihan vaan RNG ero myös koska craftatessa aseet arvotaan uudestaan. Jo nyt alemman tason aseet tekevät monesti enemmän damagea kuin vanhat legendaryt mitä on tarttunut mukaan. Ainut vaan että niissä on sitten vähemmän päivitys-slotteja.
 
GOG forumeilta luin kommentin, että jostain ihmeen syystä jotkin cloth modit näkyvät vain aseiden stateissa, eikä hahmon stateissa. Taitaa olla ihan sekaisin tällä hetkellä nuo hahmon skill pisteet/modit. Jotkut niistä ei ilmeisesti toimi ollenkaan, pitänee itse testailla jahka koneelle kerkiän. Nooh 4 slot legendary vaatteita silti yritän metsästää keräys astioista. Omilla testeillä tähän mennessä päätellyt (lvl36), että jos laatikon minimi loot on epic siitä voi saada legendaryn 4 slotilla. Common itemi laatikosta epic version 2 slotilla. Tosin jos on vain tyhjiä slotteja niin silloin vaikutti menevän hiukan erilailla.

Vaateiden sloteissa jos on samoja modeja niin näyttää oudosti niiden yhteen lasketun arvon joka modille, tosin kokonaisuudessa vain sen yhteen lasketun summan itse vaattessa.
 
Viimeksi muokattu:
GOG forumeilta luin kommentin, että jostain ihmeen syystä jotkin cloth modit näkyvät vain aseiden stateissa, eikä hahmon stateissa. Taitaa olla ihan sekaisin tällä hetkellä nuo hahmon skill pisteet/modit. Jotkut niistä ei ilmeisesti toimi ollenkaan, pitänee itse testailla jahka koneelle kerkiän. Nooh 4 slot legendary vaatteita silti yritän metsästää keräys astioista. Omilla testeillä tähän mennessä päätellyt (lvl36), että jos laatikon minimi loot on epic siitä voi saada legendaryn 4 slotilla. Common itemi laatikosta epic version 2 slotilla. Tosin jos on vain tyhjiä slotteja niin silloin vaikutti menevän hiukan erilailla.

No armor itsessään ei ainakaan taida toimia, kun sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä, joten en ihmettele muidenkaan asioiden toimimattomuutta tai outoa käytöstä. Ja aseiden statit ainakin tuntuu vaihtelevan miten sattuu, ainakin headshot multiplier ja crit chance/damage. Itellä joka revolverissa headshot multiplier pomppii 2, 3 ja 4,8 välillä. En tiedä mikä niistä on oikein.
 
Ei yllätä jos tuossa olisi jotain muutakin rikki. Tuo craftaus systeemi saisi tietysti olla jotenkin järkevämpi ja palkitsevampi jos esimerkiksi löytää jonkun uuden crafting specin mutta kannattaa muistaa että ei nuo exploitit mikään uusi juttu ole. Skyrimissäkin oli joku joku exploit jolla sais järjettömiä dps:iä aseisiin craftaamalla jos vain jaksoi sitä exploittia hieroa tarpeeksi.

Skyrimmace.jpg
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 471
Viestejä
4 497 585
Jäsenet
74 212
Uusin jäsen
floppana

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom