Cyberpunk 2077

Ehkä pitäs jatkaa ACT 2 pelaamista pikkuhiljaa kun on kohta 40h pelikellossa.

[Ei kannata lukea Deus Ex fanilasit]


Juu sarjan fanina huomaa, että DX ollu inspiraatio. Pelailut on menny pelimekaanikan tutkailuun ja muuten vaa ihmettelyyn.
Välissä se päätarinaaki sitte muistanu. Ja sitä ennen pitäny lukasta database läpi ihan vaa muistin virkistämiseks.

Niillä joilla on roskaa inventoryssä niin kai nyt otetti alussa sen perkin millä se craftataan sitte automaattisesti muuksi komponenteiksi poimittaessa?

Alle pari linkkiä ja seivästäkää mut seinään. Ugh olen kirjoittanut



[/Ei kannata lukea Deus Ex fanilasit]

:comp2:
 
Niillä joilla on roskaa inventoryssä niin kai nyt otetti alussa sen perkin millä se craftataan sitte automaattisesti muuksi komponenteiksi poimittaessa?

Ei kannata välttämättä. Komponentteja saa aseiden purkamisesta ja manuaalisesti tuota roskaa purkaessa jos tarve. Jos taas otat tuon perkin niin et voi pitää mitään roskatavaraa vaan kaikki tosiaan puretaan. Niiden "junk" itemien seassa on myös esim koruja jotka ovat 750 Eddien arvoisia ja rahaahan tässä pelissä ei tunnu liikaa olevan kun ostettavaa on paljon. Roskat kannattaa siis myydä ja purkaa vain silloin jos oikeasti niitä komponentteja tarvitsee lisää. Noita myyntiautomaattejahan on lähes joka nurkalla ja roskan myynti onnistuu yhdellä napin painalluksella.

Kukin tokin tavallaan.
 
Hm pystynkö tässä samassa tallennukses pelaa noi kaikki loput? Äsken rullas lopputekstit ja oon takasi kaduilla ja sama ''Nocturne OP55N1'' mainquesti tossa.
Edit: Hyvä myös täs vaiheessa vast huomata noi iconic aseet :D Muutama tullu näköjää laitettuu atomeiks. Noh eivoi mittää.

Ehkä se ens pelikerta tulee olee vähä erinäkönen ku ei oo aivan kujalla ^^
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs jos ihmiset vaikka arvioi sen mukaan mitä sama firma toimitti Witcher 3 kanssa ja peilaavat siihen? Ei tarvitse mennä edes mihinkään "ne lupas tota" tason juttuihin, kun voi huomata, että pelistudio ei ole päässyt sille tasolle mitä odotettiin. Kyllä ainakin allekirjoittaneella on määrätty perustaso oletuksena jos tekijänä on vaikka Bethesda, Rockstar jne. Indiet sitten saa synninpäästö ihan toisella tavalla. Ehkä ei oikein verrata, mutta no kyllä ne odotukset määrätyjen firmojen tuotoksille riippuu myös historiasta.

Ilmeisesti kuitenkin Witcher 3:sta vaivasi aikalailla samat ongelmat julkaisussa ja korjaantuivat vasta päivityksien myötä.
 
Ei kannata välttämättä. Komponentteja saa aseiden purkamisesta ja manuaalisesti tuota roskaa purkaessa jos tarve. Jos taas otat tuon perkin niin et voi pitää mitään roskatavaraa vaan kaikki tosiaan puretaan. Niiden "junk" itemien seassa on myös esim koruja jotka ovat 750 Eddien arvoisia ja rahaahan tässä pelissä ei tunnu liikaa olevan kun ostettavaa on paljon.
Ei mulla ainakaan ole rahasta puutetta. Kun käy yhden sivukeikan heittämässä niin heti on kymppitonni taskussa. Oma buildi keskittyy pitkälti hakkerointiin, joten kaikista access pointeista (ne monilla seinillä roikkuvat wifi-laatikot) saa kiskottua ~1500 eddiä ulos. Tähän päälle aseitten myynnit ja tehtäväpalkkiot.
 
Ei mulla ainakaan ole rahasta puutetta. Kun käy yhden sivukeikan heittämässä niin heti on kymppitonni taskussa. Oma buildi keskittyy pitkälti hakkerointiin, joten kaikista access pointeista (ne monilla seinillä roikkuvat wifi-laatikot) saa kiskottua ~1500 eddiä ulos. Tähän päälle aseitten myynnit ja tehtäväpalkkiot.
Nyt kun hommasin nuo tuplahyppy legsit, niin niitä acces pointeja on katollakin, joihin ei muuten pääse, ihan jonkun lampun kytkimessä, vähän outoa, mutta rahaa tulee niistäkin. seuraavalla pelikerralla kyllä hommaan tuon quick access point hackin heti ja tuplahypyt.
Joo ite pidän roskan ja myyn, noita perus componentteja alkaa olla jos satoja, ei niihin junkkia tarvi enää, noita rare ja epic on nihkeämpi saada, varmaan perkeillä saa mutta ei riitä pisteet.
Sitä scannia (Tab) kun käyttää aika ajoin pelatessa sillä huomaa jotain loottia ja paikkoja, joita ei muuten meinaa huomata, kannattaa käytellä, ainakin tehtäviä tehdessä, more loot :)
 
Itsellä ei ole kyllä mikään kiire pelata päätarinaa läpi, tuntuu se oikea suola olevan näissä sivutehtävissä. Osa on tietty ihan perushöttöä, mutta yllättävän monessa on tullut vastaan todella mielenkiintoisia pikkutarinoita. Taitaa kaikki romanssitkin olla sivutarinoita?

Juuri tein ihan random sivutehtävän "Dirty Biz", ajelin vain paikan ohi ja päätin pysähtyä tienaamaan muutaman eurodollariinon lisää:
Tässä siis piti löytää XBD jonkun tele-evangelistan pikkupojan murhasta. Paikkaa vahtineet Maelstrom jenkiläiset pistettyäni kylmäksi, löysin BD-editointihuoneen, jossa isä-poika duo fiksasi näitä nauhoituksia myyntikuntoon. Heidät pystyi herättämään kesken editoinnin, jolloin isä anoi armoa ja koitteli neuvotella. Hän kertoi, että jos he eivät editoisi näitä niin sitten joku muu, että pelkästään editoivat eivätkä itse käytä jne. Siinä sitten kun ase kourassa tivasin tietoa, että missä etsimäni pikkupojan murha-BD on, alkoi isä pyytämään lisätietoja. Kuulemma oli juuri tullut iso patchi 'pikkupoikia', eikä tiennyt mitä XBD:tä tarkalleen etsin. Aloin jo hieman näkemään punaista tässä vaiheessa.

Itse pelaan suurimmaksi osaksi non-lethalina, mutta kaikki nämä murhapornon tekijät pistän aina kylmäksi. Tässä tapauksessa nämä editoijat vaikuttivat kyllä aika viattomilta ja etenkin isäukko oli selkeästi peloissaan. Poika vaikutti hieman jälkeenjääneeltä, ja kutsui isäänsä 'papa'. Lopulta tämä poika sitten löysi oikean XBD:n, jonka saatuani lasautin poikaa päähän revolverilla. Kenties ajattelin sen olevan oikeutettua - nyt isäukko pääsee tietämään miltä uhrien vanhemmista tuntuu. Jotenkin yllätyin kun laukauksen jälkeen isäukko alkoi huutamaan ja itkemään poikansa perään, sekä lyyhistyi lattialle. Todella vakuuttavaa ääninäyttelyä, ei itselläni riittänyt enää rahkeet pistää isääkin kylmäksi, vaan jätin hänet sinne huoneeseen nyyhkyttämään. Ei kyllä jäänyt järin hyvä mieli tuosta sivuquestista, mutta ainakin oli säväyttävä kokemus.
 
Niillä joilla on roskaa inventoryssä niin kai nyt otetti alussa sen perkin millä se craftataan sitte automaattisesti muuksi komponenteiksi poimittaessa?

Ite en ole viitsinyt tuota "Automatic junk disassembly" perkkiä ottaa, kun välillä löytää melko arvokastakin junkkia (~1000€$). Mieluummin myy tuollaiset pois.
 
Ite en ole viitsinyt tuota "Automatic junk disassembly" perkkiä ottaa, kun välillä löytää melko arvokastakin junkkia (~1000€$). Mieluummin myy tuollaiset pois.

Tässäkin on yksi hyvä QoL-lisäys, jonka varmasti joku modaaja lisää ennen CDPR:ää. Jos tavaran arvo on yli X, jätetään se inventoryyn.
 
Hm pystynkö tässä samassa tallennukses pelaa noi kaikki loput? Äsken rullas lopputekstit ja oon takasi kaduilla ja sama ''Nocturne OP55N1'' mainquesti tossa.
Edit: Hyvä myös täs vaiheessa vast huomata noi iconic aseet :D Muutama tullu näköjää laitettuu atomeiks. Noh eivoi mittää.

Ehkä se ens pelikerta tulee olee vähä erinäkönen ku ei oo aivan kujalla ^^
Pystyy pelaamaan. Itse pelannut kaikki 6 loppua samalla tallennuksella
 
Itsellä varmaan bugitti sitten tuo veljesten nyrkkeily, kun oli ihan naurettavan helppo hardilla. Oman hahmon body oli jotain 6 tai 7. Huitaisin kerran tai kaksi. Hyvä, kun edes osusin niihin ja ne hävisi samantien, isompi vaiva oli löytää sinne tappelupaikkaan perille. Witcher 3 tappeluiden jälkeen odotin paljon enemmän haastetta mitä nyt oli.
 
Itsellä varmaan bugitti sitten tuo veljesten nyrkkeily, kun oli ihan naurettavan helppo hardilla. Oman hahmon body oli jotain 6 tai 7. Huitaisin kerran tai kaksi. Hyvä, kun edes osusin niihin ja ne hävisi samantien, isompi vaiva oli löytää sinne tappelupaikkaan perille. Witcher 3 tappeluiden jälkeen odotin paljon enemmän haastetta mitä nyt oli.

Käy kokeilemassa sitä Rancho Coronadon nyrkkeilymatsia noilla statseilla.. tai Glenin matsia.
 
Löytyi melkoinen mela, kun tein eteenpäin johnnyn antamaa sideguestia, todella hyvät rewardit tehtävässä, vaikka on aika piiitkä.
 

Liitteet

  • Cyberpunk 2077 (C) 2020 by CD Projekt RED 16.12.2020 1.06.10.png
    Cyberpunk 2077 (C) 2020 by CD Projekt RED 16.12.2020 1.06.10.png
    6,4 MB · Luettu: 331
Ei tätä bugista ja keskeneräistä kakkaläjää pysty kyllä selittämään millään liian korkeilla odotuksilla. Kun julkaistu peli on bugisempi kuin tyypillinen itäblokissa tehty early access survival räiskintä silloin on kyllä jotain pahasti pielessä. Sitten päälle vielä featureita jotka on jollain 2000-luvun alun tekniikoilla tehty niin kasassahan on melko hillitön viritelmä. Unohtamattakaan markkinointuja ominaisuuksia jotka loppupeleissä olivatkin vain pariin tehtävään sidottu eikä iso juttu kuten annettiin ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:
Asiaton käytös
Noh jos matematiikka ja tilastotieteet on junttimaisia juttuja niin ok. Sukupuolella ja koodaamistaidolla/ammatilla on erittäin vahva korrelaatio keskenään.
Laitas lisätietoja tai lopeta paskanpuhumnen heti, lähteet taitaa olla bro science, pelle. Kaikkea sitä täältäkin saa lukea.
 


Tässä on se mikä itseänikin toistaiseksi harmittanut: Kaikkea sellaista puuttuu mitä tämän tyyppiseltä peliltä haluaisi. Liian steriili ja staattinen maailma, tuntuu kuin että vahvaa tarinaa luodessa on unohdettu tuoda kaikki muu samalla tasolle pelissä, ja tätä olisi pitänyt kehittää puoli vuotta lisää, etenkin AI:n osalta. Selvää on että jos pystyy keksittymään tarinaan ei monikaan mainituista puuttellisuuksista vaivaa niin paljon. Itse ainakin kärsin siitä, että ympäristön immersio ei anna paljoakaan vastakaikua ja sen mitä antaa, se on todella kapeaa.

Kai tämä nillitys jotakuta ärsyttää, mutta en mahda mitään sille että Witcher 3 niin tuoreena muistissa (keväällä pelasin läpi ja oli mahtavuutta kaikella tasolla), tämä tuntuu ihan eri pelitalon tuotteelta. Enkä nyt tarkoita pugeja vaan puuttuvaa fiilistä ja immersiota. Minä olen myös cyperpunk ja scifi-fani, kyllähän kai sen pohjalta tämä pitäisi maistua...mutta tiukkaa tekee. Tänän pitäisi olla myös roolipeli, eikä hahmo voi edes kai käydä parturissa (en ainakaan huomannut sellaista mahdollisuutta). Tai ottaa lisää tatuointeja(?). Tai muokata autoaan. Koko ajan sellainen tunne että pelaisin Ubisoftin tekelettä en CDPR:n.

Blääh. Kyllä tämän läpi pelaa mutta DLC:t tulee kyllä jäämään pelaamatta, siltä jo nyt tuntuu.
 
Mielenkiintoista kyllä nähdä, miten CDPR aikoo vähintään tuplata FPS:n vanhemmilla konsoleilla. IGN:n testissä Xbox One kävi 13 FPS:ssä 640p-resoluutiolla ja lisäksi taitaa muisti loppua kesken, kun tekstuurit ja objektit ei lataudu. Optimointia voi aina tehdä, mutta riittääkö mikään optimointi saamaan tämän pelin pyörimään noin vanhalla raudalla.

Kunhan seuraava isompi patch tulee, niin täytyy kuitenkin lähteä PC:llä kokeilemaan tätä. Ehkä pahimmat bugit jo korjattu silloin. Jos staattiseen maailmaan ja huonoon tekoälyyn tulee joskus tulevaisuudessa korjauksia, niin voi pelata uudestaan läpi mahdollisesti uudemmalla näyttiksellä. Tarina, hahmot ja maailman ulkoasu houkuttelee kuitenkin kovasti.

Pakko kuitenkin sanoa, että arvostus CDPR:ää kohtaan laski aika paljon tämän tekeleen kohdalla :hammer:
 
Laitas lisätietoja tai lopeta paskanpuhumnen heti, lähteet taitaa olla bro science, pelle. Kaikkea sitä täältäkin saa lukea.
Onko todellakin jollekin yllätys vielä vuonna 2020 että sekä IT että peli-ala ja eteenkin ohjelmistokehittäjän ammatit/konferenssit/yhteisöt/jne. ovat vahvasti miesvaltaisia?

Jos on niin siirrä nämä horinat vaikka politiikka-puolelle vaikka feministi ketjuun. En ala toista kertaa ottamaan aiheetonta varoitusta sen takia että jotkut tulevat toistamiseen tahallisesti paskomaan ja sivuraiteittamaan tätä ketjua.

Mielenkiintoista kyllä nähdä, miten CDPR aikoo vähintään tuplata FPS:n vanhemmilla konsoleilla. IGN:n testissä Xbox One kävi 13 FPS:ssä 640p-resoluutiolla ja lisäksi taitaa muisti loppua kesken, kun tekstuurit ja objektit ei lataudu. Optimointia voi aina tehdä, mutta riittääkö mikään optimointi saamaan tämän pelin pyörimään noin vanhalla raudalla.
Jep. Tästä juuri puhuin muutama sivu sitten. Muisti, VRAM ja ylipäätään tavaran lataaminen HDD:ltä ja/tai optiselta levyltä lienee aiheuttaa aikamoisia rajoitteita. Kyllähän nuo voidaan "kiertää" sillä että peli raiskataan visuaalisesti, mutta kuka oikeasti haluaa katsella tällaista jälkeä?
1608076919603.png


Pakko kuitenkin sanoa, että arvostus CDPR:ää kohtaan laski aika paljon tämän tekeleen kohdalla :hammer:
Jää kyllä DLC:t ennakkotilaamatta ja samoin kaikki muut CD Projektin tuotteet jatkossa. Ei välttämättä ostamatta, mutta ainakin ennakkotilaamatta. :cigar2:
 
Onko todellakin jollekin yllätys vielä vuonna 2020 että sekä IT että peli-ala ja eteenkin ohjelmistokehittäjän ammatit/konferenssit/yhteisöt/jne. ovat vahvasti miesvaltaisia?

Jos on niin siirrä nämä horinat vaikka politiikka-puolelle vaikka feministi ketjuun. En ala toista kertaa ottamaan aiheetonta varoitusta sen takia että jotkut tulevat toistamiseen tahallisesti paskomaan ja sivuraiteittamaan tätä ketjua.
Sinä kirjoitit että naiset ei osaa koodata, että he on huonompia koodaamaan kuin miehet, koska ovat naisia. Sinä viet keskustelua ihan väärille urille.
 
Itse en ole pahemmista bugeista kärsinyt. Lähinnä pienempiä kaunuisvirheitä. Kyllähän tämä on todella hyvä peli. Tarina ja hahmot aivan erinomaisia ja maailma koneiden ja ihmisten ristisiitoksineen hienon näköistä.
 
Viimeksi muokattu:
Sinä kirjoitit että naiset ei osaa koodata, että he on huonompia koodaamaan kuin miehet, koska ovat naisia. Sinä viet keskustelua ihan väärille urille.
En koskaan väittänyt mitään tällaista. Suosittelen lukemaan viestit ennen kuin niitä kommentoi.
 
Nyt tuli point of no return peliin, saa jäädä huomiseen :) sideguesteja on hirveesti tekemättä. Rahaa tarvis kaikkeen siinä muutama miljoona lisää. kaikkia haluttuja perkkejä ei meinaa saada auki.
Kyllä tää peli on bugeista ja vioista huolimatta hyvinkin viihdyttävä, vaatii hyvän PC:n.

Jos pelistä ei pidä aina voi warettaa ja kokeilla siten tykkääkö. eihän tässä ole edes kopiosuojausta.
Paljon lisättäävää on esim, turhan roskan, vaatteiden ja aseiden merkkaamine trashiksi yms, jonka voi kerralla myydä automaateilla. ja pitkä lista muuta. crafting on myös sekavaa, mutta alkoi tässä aukeneen tänään pelatessa
normalilla taistelu on aivan liian helppoa nyt, poislukien nuo very high threat sidemissionit, jotka jää kyllä tekemättä, seuraava pelikerta sitten joskus hardilla varmaan. Mutta mukavempi nauttia tarinasta kuin hakata tuntikausia päätä seinään liian vaikeiisiin vastuksiin :)
 
Itsellä ei ole kyllä mikään kiire pelata päätarinaa läpi, tuntuu se oikea suola olevan näissä sivutehtävissä. Osa on tietty ihan perushöttöä, mutta yllättävän monessa on tullut vastaan todella mielenkiintoisia pikkutarinoita. Taitaa kaikki romanssitkin olla sivutarinoita?

Juuri tein ihan random sivutehtävän "Dirty Biz", ajelin vain paikan ohi ja päätin pysähtyä tienaamaan muutaman eurodollariinon lisää:
Tässä siis piti löytää XBD jonkun tele-evangelistan pikkupojan murhasta. Paikkaa vahtineet Maelstrom jenkiläiset pistettyäni kylmäksi, löysin BD-editointihuoneen, jossa isä-poika duo fiksasi näitä nauhoituksia myyntikuntoon. Heidät pystyi herättämään kesken editoinnin, jolloin isä anoi armoa ja koitteli neuvotella. Hän kertoi, että jos he eivät editoisi näitä niin sitten joku muu, että pelkästään editoivat eivätkä itse käytä jne. Siinä sitten kun ase kourassa tivasin tietoa, että missä etsimäni pikkupojan murha-BD on, alkoi isä pyytämään lisätietoja. Kuulemma oli juuri tullut iso patchi 'pikkupoikia', eikä tiennyt mitä XBD:tä tarkalleen etsin. Aloin jo hieman näkemään punaista tässä vaiheessa.

Itse pelaan suurimmaksi osaksi non-lethalina, mutta kaikki nämä murhapornon tekijät pistän aina kylmäksi. Tässä tapauksessa nämä editoijat vaikuttivat kyllä aika viattomilta ja etenkin isäukko oli selkeästi peloissaan. Poika vaikutti hieman jälkeenjääneeltä, ja kutsui isäänsä 'papa'. Lopulta tämä poika sitten löysi oikean XBD:n, jonka saatuani lasautin poikaa päähän revolverilla. Kenties ajattelin sen olevan oikeutettua - nyt isäukko pääsee tietämään miltä uhrien vanhemmista tuntuu. Jotenkin yllätyin kun laukauksen jälkeen isäukko alkoi huutamaan ja itkemään poikansa perään, sekä lyyhistyi lattialle. Todella vakuuttavaa ääninäyttelyä, ei itselläni riittänyt enää rahkeet pistää isääkin kylmäksi, vaan jätin hänet sinne huoneeseen nyyhkyttämään. Ei kyllä jäänyt järin hyvä mieli tuosta sivuquestista, mutta ainakin oli säväyttävä kokemus.
Aika paljon tulee haahuiltua sivutehtävissä ja random mähinöissä, ihan hauskaa on ollu.
Spoilerin tehtävästä:
Itte jututin molempia sielä huoneessa ja samalla keräilin lootit talteen. Homma kun oli hoidettu ja aika poistua, niin käännyin ovella ympäri, nakkasin naatin heidän keskelle ja pistin oven kiini..
 
Viimeksi muokattu:
Laitetaan nyt aiheeseen liittyvä lyhyt video vaikkei tämän tyyliset kaikille tietenkään uppoa. Perseestä vaan, kun niin monet nykypelit ovat kaukana hiotusta julkaisun jälkeen. Toivottavasti jengi tajuaisi olla ennakkotilaamatta. Multa löytyy kyllä luottoa että Cyberpunk tulee olemaan huomattavasti parempi jo helmikuussa, se on tietysti eri asia kuinka moni jättää antamatta uutta mahdollisuutta.


Täähän se olis. Jengi ennakkotilaa täysin sokkona hypen ja lupausten perusteella, jolloin pelistudio saa rahansa jo valmiiksi ilman minkäänlaista houkutinta julkaista peliä mahdollisimman hyvässä tilassa. Jokainen tietenkin käyttäköön rahansa miten haluaa, mutta tällä ilmiöllä on negatiivisia vaikutuksia koko alaan niin saisi mielestäni kadota koko ilmiö.
Tännekin linkattiin uutinen siitä kuinka CDPR pääsi voitolle jo yhden päivän aikana. Yhdessä päivässä voitolle kun kyseessä on näin uskomattoman buginen tuotos. Ei mahdu omaan päähäni miksi tämä on hyvä asia. Tässähän CDPR johtoporras tajuaa, että voivat jatkossakin julkaista pelinsä tässä kunnossa ilman huolen häivää tulojen menetyksestä.

Ja näitä esimerkkejä on vuodesta toiseen, mutta silti jotkut ennakkotilaavat koska "heijuu tällä studiolla on taattua laatua, kyllä niiden sanaan voi luottaa."
 
Täähän se olis. Jengi ennakkotilaa täysin sokkona hypen ja lupausten perusteella, jolloin pelistudio saa rahansa jo valmiiksi ilman minkäänlaista houkutinta julkaista peliä mahdollisimman hyvässä tilassa. Jokainen tietenkin käyttäköön rahansa miten haluaa, mutta tällä ilmiöllä on negatiivisia vaikutuksia koko alaan niin saisi mielestäni kadota koko ilmiö.
Tännekin linkattiin uutinen siitä kuinka CDPR pääsi voitolle jo yhden päivän aikana. Yhdessä päivässä voitolle kun kyseessä on näin uskomattoman buginen tuotos. Ei mahdu omaan päähäni miksi tämä on hyvä asia. Tässähän CDPR johtoporras tajuaa, että voivat jatkossakin julkaista pelinsä tässä kunnossa ilman huolen häivää tulojen menetyksestä.

Ja näitä esimerkkejä on vuodesta toiseen, mutta silti jotkut ennakkotilaavat koska "heijuu tällä studiolla on taattua laatua, kyllä niiden sanaan voi luottaa."
Itse tilasin ennakkoon, mutta rangaistukseksi laitoin refundin ja sitä pitäisi nytten harrastaa moni muukin.
 
Saako vaatteista modeja pois?
Yhdessä alkupelissä saadussa takissa on 30% critic hit change modi, ja haluaisin sen toiseen takkiin.
 
Saako vaatteista modeja pois?
Yhdessä alkupelissä saadussa takissa on 30% critic hit change modi, ja haluaisin sen toiseen takkiin.
Internet kertoi näin
"it looks like this is a intentional choice and you have to get the "waste not, want not" perk in order to recover the mod, but you can't unlock the perk until you hit level 16! Damn "
 
Tosta hex modista on tän testin mukaan pelkkää haittaa:


Offtopic /
Itselläkin kasvoi prossukäyttö n.55->75:een, mutta FPS ei silmämääräisesti ainakaan noussut. Palasin alkuperäiseen -prosessorina tuo 2700x@4,2ghz.

Ehkä tämä kikka toimii vain 6 ydin prossuilla?

edit.Tästä onkin näköjään ihan "uutinenkin"
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin kasvoi prossukäyttö n.55->75:een, mutta FPS ei silmämääräisesti ainakaan noussut. Palasin alkuperäiseen -prosessorina tuo 2700x@4,2ghz.

Ehkä tämä kikka toimii vain 6 ydin prossuilla?

Mulla 3900x ja tuli tätä testattua. 24 säikeellä prossunkäyttö kyllä nousi, mutta samalla kellot ja fps putosi 10-15 fps.
Ilman modia, kun noin 12 säiettä käytössä, pysyy kellot korkeammalla ja samaten fps parempi.

Tiedä sitten toimiiko paremmin jollain all-core kellotuksella jolloin ei kellotaajuuksiin vaikuttaisi :hmm:
 
cmCaANE.gif


Kyllähän se oikeastikkin harmittaa moottoripyöräillessä aina kun käy noin.
 
Vähän puskista tulee välillä outoja "missioneita" jossa pitää tappaa joitakin jengiläisiä ja kerätä evidenssiä. Jumalauta kun yhtäkkiä portaiden alta hyökkää nainen puukon kanssa selkään ja huutaa että tulin sekaantumaan väärille hoodeille. Vieressä ihmiset katselevat taivaalle ja hoitavat omia asioitaan. Miksi minä yhtäkkiä olen näiden rosvojen hoodeilla eikä ne muut ja miksi minun pitää kerätä jotain todistusaineistoa? Noh tapan tyypit katanalla ja kerään jostain ruumiista papereita. Tulee että tehtävä suoritettu ja menee ohi mitä edes sain siitä.

Välillä vähän "mitä helvettiä" fiilis. :D
 
Summasummarum: vaikein vaikeustaso toivottavasti oikeasti edes vähän haastava, hardi naurettavan helppo jopa alilevusena. Peli ihan hyvä, tarina ontto.

En tiiä mitä sniperia meinaat mutta overwatchilla ite vetelen ja haastetta ei ole enää. Very hardilla pelaan mutta, vihu kuin vihu tippuu yhdellä osumalla päähän. Quickhack ja crafting ite specannu, hackit myös naurettavan op. Ultimate quickhackit leviää kahdesti niin ei siinä.. System resetin ahkeraa käyttöä ja saa aina kolme jannua tiputettua siitä. Jopa ns pomot eli vaikka cyberpsychot kuolee tuohon.

Et joo, kyl tää liian helppo on. Alussa oli vaikeampaa mut heti ku pääs act 2 niin helpottui huomattavasti.

Vaikeustasoa voi muuten nostaa/laskea sieltä valikosta. Ei tarvii alusta alottaa tai mitään.
 
Vähän puskista tulee välillä outoja "missioneita" jossa pitää tappaa joitakin jengiläisiä ja kerätä evidenssiä. Jumalauta kun yhtäkkiä portaiden alta hyökkää nainen puukon kanssa selkään ja huutaa että tulin sekaantumaan väärille hoodeille. Vieressä ihmiset katselevat taivaalle ja hoitavat omia asioitaan. Miksi minä yhtäkkiä olen näiden rosvojen hoodeilla eikä ne muut ja miksi minun pitää kerätä jotain todistusaineistoa? Noh tapan tyypit katanalla ja kerään jostain ruumiista papereita. Tulee että tehtävä suoritettu ja menee ohi mitä edes sain siitä.

Välillä vähän "mitä helvettiä" fiilis. :D

Minusta tämä merkittävä ongelma verrattuna Witcher 3 tehtävä rakenteisiin on, että "kaikki" tehtävät nostetaan kartalle johon street cred riittää. Tämän jälkeen jos menet tehtävän lähelle sinulle soittaa fixer, että tee tehtävä x. Tämä tapahtuu aina olipa sinulla toinen tehtävä menossa tai ei. Sen jälkeen tehtävän anto tehdään tekstiviestillä. Ongelma tässä on, että helposti suuri osa asiasta menee ohi kokonaan pelaajalta varsinkin tilanteissa, jossa monta asiaa tapahtuu yhtäaikaa. Toinen hyvin häiritsevä asia on yksinkertainen tehtävänanto. Jos se haluttaisiin tehdä mielenkiintoisesti niin pitäisi seurata Witcher 3 kaavaa. Ensin tulisi viesti, joka kertoisi tehtävän ja jos se kiinnostaa sinun pitäisi tavata Fixer sovitussa paikassa. Tämän jälkeen keskustelu itse tehtävän tavoitteesta ja vasta sitten tehtävä aukeaisi. Kun tehtävä olisi suoritettu tavattaisiin taas fixer, joko hän tulisi paikanpäälle tai sitten hologrammi ehkäpä käytäisiin jossain paikassa tapaamassa häntä. Näin syntyisi tarinana kaari ja ymmärrys tähän tehtävään eivätkä tehtävät "alkaisi" itsestään. Tämä oli Witcher 3ssa erinomaisesti tehty. Tehtävä otettiin ilmoitustaululta, sitten keskustellaan tehtävän annosta, sitten suoritetaan se ja kaikki mitä siihen liittyy, tämän jälkeen tavataan tehtävän antaja sekä ratkaisu. Miksi tätä erittäin hyvää tarina kaavaa ei käytetty tässä? Sen pystyisi hyvinkin toteuttamaan tulevaisuuden vaihtoehtomaailmaan, joten epäilen kiirettä / laiskuutta. Valitettavasti tästä tulee mieleen Bedhesdan tehtävä rakenteet, jotka ovat todella huonoja.

Korjattu rakenne CP2077:
FIXER(ilmoitustaulu) => Customer (tehtävänanto) => Tehtävä ja sen aktiviteetit => Customer (palkkio/lopputulos) => FIXER (Bonus asiat, jos sellaisia liittyisi tehtävään)

Tämä myös estäisi tehtävä spammailun kesken kaupungilla liikkumisen sekä loisi tarinankaaren tehtäviin.
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä mitä sniperia meinaat mutta overwatchilla ite vetelen ja haastetta ei ole enää. Very hardilla pelaan mutta, vihu kuin vihu tippuu yhdellä osumalla päähän. Quickhack ja crafting ite specannu, hackit myös naurettavan op. Ultimate quickhackit leviää kahdesti niin ei siinä.. System resetin ahkeraa käyttöä ja saa aina kolme jannua tiputettua siitä. Jopa ns pomot eli vaikka cyberpsychot kuolee tuohon.

Et joo, kyl tää liian helppo on. Alussa oli vaikeampaa mut heti ku pääs act 2 niin helpottui huomattavasti.

Vaikeustasoa voi muuten nostaa/laskea sieltä valikosta. Ei tarvii alusta alottaa tai mitään.
Mikä estää pelaamasta heikommalla aseella? Nämä vapaanmaailman rpg:t nykyään järkiään kaikki vaatii vähän omaakin pelisilmää, esim. Kingdom Come meni liian helpoksi jos liian hyvät kamat ja skilli tasot opetteli.
 
En tiiä mitä sniperia meinaat mutta overwatchilla ite vetelen ja haastetta ei ole enää. Very hardilla pelaan mutta, vihu kuin vihu tippuu yhdellä osumalla päähän. Quickhack ja crafting ite specannu, hackit myös naurettavan op. Ultimate quickhackit leviää kahdesti niin ei siinä.. System resetin ahkeraa käyttöä ja saa aina kolme jannua tiputettua siitä. Jopa ns pomot eli vaikka cyberpsychot kuolee tuohon.

Et joo, kyl tää liian helppo on. Alussa oli vaikeampaa mut heti ku pääs act 2 niin helpottui huomattavasti.

Vaikeustasoa voi muuten nostaa/laskea sieltä valikosta. Ei tarvii alusta alottaa tai mitään.

Oletko käynyt tekemässä niitä "very hard" sivutehtäviä? Tai vaikka niitä vaikeampia nyrkkeilymatseja? Eivät tunnu liian helpolta edes normalilla..
 
Saako vaatteista modeja pois?
Yhdessä alkupelissä saadussa takissa on 30% critic hit change modi, ja haluaisin sen toiseen takkiin.
Ei saa, ihmettelin itsekkin tuota.

Kokeilin myös hardilla pelata. Ei ollut kovin vaikeaa kun oli kunnon kamat, 1-2 lyöntiä enemmän ja ehkä 2 HP pottua. Alussa varmaan ois ollu turhan rankaisevaa muistan vieläkin muutaman tehtävän jossa lippaita meni useampi per vihu. Tosin nyt full melee build. Blunt weapon, ei blade
 
DeusExät pelattu moneen kertaan läpi. (offtopic: Kai DeusEx HR-MD tarina saa vielä joskus sen päätöosan? ) Joten tämä iskee täysillä. Eilen vasta pelin pariin pitkän harkinnan jälkeen, koska oma atk on heikohko nykystandardein. Tavallaan tämä kaikki negatiivinen paska tämän pelin ympärillä ajoi siihen, että prk ostan ihan kiusallani tämän pelin. Johan siinä meni eka tunti asetuksia ja hahmoa säätäessä. Alla about 8 vuotta vanha kellotettu i7 2600K ja Asus GeForce GTX 1060 OC. Joten suosiolla meni kaikki asetukset mediumiin ja kaikki lisähärpäkkeet offille, 1920*1080 resoilla. Silti hahmojen kasvot on kyllä hienoimmat ikinä missään. Avointa maailmaa ei ole vielä ehtinyt juuri tutkimaan, mutta steamin ilmoittama FPS on pyörinyt siinä 30-50 välillä. Ja kun on pelannut paljon Bohemia Interactiven pelejä verkossa, niin tuohan on ihan peruskauraa. :)

Koko tästä showsta tämän pelin ympärillä tulee vähän Crysis mieleen. Itsellä oli silloin aika sama tilanne, että just ja just sai pelin ehkä käyntiin omalla laitteistolla, eikä pelaamisesta tullut mitään, mutta niin se vaan laitteet ja peliteollisuus siitä kehittyi. Jonkunhan täytyy olla se pelinkehittäjä, joka asettaa sen riman niin ylös, että ihmisten on pakko alkaa päivittämään niitä laitteitaan tehokkaammaksi. Se että peliä on myyty vanhoille konsoseille on toki virhe, mutta ei se itse pelistä vielä huonoa tee. No Man's Sky toinen "pieleen" mennyt julkaisu, mutta joka lopulta vielä vuosia myöhemminkin jatkaa päivittymistään ja on nykyään ihan kelpo peli. Refund on hieno homma, mutta jos tykkää peleistä muutenkin kuin grafiikkojen puolestaja , niin maltti lienee valttia. Pelintekijä kuiten päivittää (ja syytä onkin) tätäkin peliä varmasti vielä vuosia. Nämä sankarit jotka uhkailevat pelintekijää/heidän läheisiään väkivallalla, eivät saa kyllä minkäänlaista ymmärrystä. Varmaan helvetin hienoa, jos sinun ns. normitöissä teet jonkun virheen, niin asiakas tulee sanomaan että tapa ittes. :)

Itse pelistä mielipiteitä sitten lisää myöhemmin, kunhan pääsee kunnolla tutkimaan niitä kuuluisia bugeja. :thumbsup:
 
Crafting puussa oli perkki joka jättää modit inventaarioon kun esineen purkaa osiksi.

Mä löysin tollasen 30% critti takin toisenkin, niin oon sit käyttänyt sitä. En kyllä tiedä mitä sillä damagella tekee, kun vihut kuolee yhdestä anyways. Onpahan ainakin isoja lukuja!
 
Minusta tämä merkittävä ongelma verrattuna Witcher 3 tehtävä rakenteisiin on, että "kaikki" tehtävät nostetaan kartalle johon street cred riittää. Tämän jälkeen jos menet tehtävän lähelle sinulle soittaa fixer, että tee tehtävä x. Tämä tapahtuu aina olipa sinulla toinen tehtävä menossa tai ei. Sen jälkeen tehtävän anto tehdään tekstiviestillä.
No tämä. Jos joutuu ajamaan kaupungin toiselta puolelta toiselle niin tehtäviä kerääntyy lokiin kuin kärpäsiä tuulilasiin. Yhdestäkään tehtävänannosta ei luonnollisesti muista mitään jälkeenpäin, joten pitää käydä kertaamassa jokainen ennenkuin alkaa itse tehtävän kimppuun joskus myöhemmin. Se jatkuva puhelimen pirinä kyllä jaksaa ärsyttää.

Pakko tosin sanoa, että tekemistä tässä riittää. Ne poliisitehtävät on Ubisoft-täytettä, mutta aina kun aloittaa keltaisen tehtävän - joita riittää satamäärin - voi olettaa saavansa mielekästä sisältöä, ehkä kiinnostavaa tarinaakin. Monet noista on jotain ihan muuta aluksi näyttää.
 
Ajoin eilen tuossa muutaman alueen läpi aavikolle niin peli tosiaan puski 8 puhelua fixereiltä ja 12 tekstiviestiä. Se oli aika häiritsevää ja lopulta nyt ei ole mitään muistikuvia mitä ne höpötti. Alkoi jo muistuttamaan GTA IV puhelinta. Muutenkin sama tyyppi, kun soittaa heti edellisen puhelun perään ja antaa uuden tehtävän niin on se vähän hölmöä.

Ajattelin, että tehtäviä saisi vain hakemalla niitä fixereiltä. Onhan tuossakin ideaa, että annetaan tehtäviä sitä mukaa minne pelaaja menee, mutta tässä tapauksessa se ei toiminut yhtään.
 
Hei olinkin lukevinaan että jollain muullakin täällä oli bugannut tehtäviä. Onko teille käynyt niin että kun olisitte saamassa fixerin kautta yhdeltä Ripperiltä ilmaiseksi cyber-palikkaa niin sinne liikkeeseen ei vaan pääse sisään. Ovi on ja pysyy kiinni eikä kellonaikakaan vaikuta että sen oven saisi auki. Mainosvalot kyllä siinä liikkeen oven yläpuolella on mutta oveen ei vaan tule sitä avaa-painiketta. Alkoi jännttää että voikohan koko hiton peli jäädä tällaiseen bugiin jossain kohtaa?

Toisena: onko muille käynyt niin kuten itelle eilen kävi että kun tulee aika ostaa auto niin parissa niissä pikku kinderissä ei saa enää takaluukkua auki?! Tai mitään mihin laittaisi kamat kyytiin. Otin siis kokeeksi samalla savella kaksi niitä pikkukippoja niin kummassakaan ei enää tule sitä valintaa että avaa kontti/stash? Hittoako noilla autoilla tekee jos tuo ei enää edes toimi??
 
Eikö tuo puhelin homma mene niin että soittavat aina jos satut liikkumaan jonkun tehtävän läheltä?
 
Tuntuu että mitä pidemmälle act2 menee, sitä bugisemmaksi tulee. Kaikkea kummallista, jumeja ja päällekkäisyyksiä puheluissa.

Nooh, Palmerin tyttö antoi lempeä sentään. :lol:
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
280 039
Viestejä
4 817 347
Jäsenet
78 011
Uusin jäsen
Ville-k

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom