Cyberpunk 2077

Okei, omalla kohdallani ensimmäinen oikea valituksen aihe on vihollisten ajoittain (tragi)koomisen huono tekoäly joka rikkoi immersion todella pahasti muuten aika jännässä hotellitehtävässä (tietäjät jne.)

Esimerkkinä: Vartijat spottaavat baaritiskin takana kykkivän pelaajan 15 metrin päästä, mutta lattialla oleva ruumis paljastuu vasta kun vartija kävelee sen päältä. Viholliset reagoivat osumiin lähillä huutelemalla hetken aikaa vihaisesti, joten vaikkapa Short Circuit quickhakilla voi rauhassa zäppäillä selin olevan vartijan kuoliaaksi kunhan menee välillä piiloon. Tekoälyn saa välillä aivan ymmälleen yksinkertaisesti kiertämällä tolpan ympäri. Ilmeisesti vaikeaksi tarkoitettu tappelukin ratkesi sillä, että menin baaritiskin taakse seisomaan ja katselin kun haulikkomosurit ammuskelevat rauhassa tiskiä sillä välin kun kävin itse hakemassa kahvia.

Pelikokemuksen vuosi yritin aktiivisesti välttää tekoälyn jallittamista tuon tehtävän aikana, mutta tällaisen handicapin antaminen pelissä on aika surullista.
Tuli kanssa ite huomattua et alko hiippailu menemään turhan helpoks kun muutamat pojot laittoi tohon quickhackiin ja sen damageen. Sit parempi cyberdeck jossa riittävästi ramia niin Short Circuit + Overheat combolla saa aikalailla turvasta pistää pojat kylmäks. Contagion perään jos ei noi kaks riitä. Kaikki kolme non-lethaleita eli menee mun pelityylin raamien sisälle.

Kaverit kyllä huomaa sen et toveri siinä vieressä on ottamassa lukua, mut sen sijaan et ne lähtis kauemmas ettimään, ne jää pyörimään siihen hetkeks ja voit rauhassa odotella et ramit taas latautuu ja sama rumba. Ja jos pelottaa se et joku näkee, niin nappia painamalla voi pistää vihuilta silmät reboottiin ja voit kymmenen sekunin ajan pyöriä miten huvittaa. Jos haastetta haluaa, niin jotain rajotteita pitäis itelle alkaa pikkuhiljaa keksimään.

Tuli kans röhötettyä hetki sille et tuli nykästyä joku äijä sohvan takaa ja siitä sit non-lethal takedown. Kaverille ei tosin lattia kelvannut nukkumapaikaks, vaan se nous siitä kylmänviileesti pystyyn, käveli sohvalle takas ja sit takas unille.
 
En ole huomannut tälläistä itse, HDR on tässä paljon parempi kuin RDR2 alkuperäinen HDR oli. Cyberpunkissa aurinko oikeasti häikäisee HDR:nä ja värit pomppaavat esiin yöaikaan. Näyttönä PG43UQ, jossa HDR1000 sertifiointi.

Harmauteen auttanee se tone mappingin säätäminen.

Kannattaa katsoa tuo viestin #4450 video joka myös linkattu aiemminkin jos asia kiinnostaa.

Tldw: Vincent videolla toteaa että peli näyttää käyttävän SDR arvoja HDR-tilassa lineaarisesti sen mukaan kuinka suureksi säätää "maximum brightness" ja "tone-mapping midpoint" eikä oikeasti nosta dynamiikkaa korkeammalle. Eli jos maksimikirkkautta nostaa, myös mustan taso nousee:
Esim. maximum brightness = 500 nits ja tone-mapping midpoint = 2.0 niin pelin kirkkaimmat kohdat ovat n. 500 nits, mutta pohja musta on tyyliin 1-2 nits. Tuolloin mustat kohdat pelissä ovat harmaat

Toisaalta jos tone mapping midpointia säätää alemmas niin maksimikirkkaus laskee samalla kuin pohjamustan arvo laskee. Esim. Maximum brightness = 500 nits ja tone-mapping midpoint = 0.05 (pienin mahdollinen asetus) niin pelin kirkkaimmat kohdat ovat n. 50 nits, mutta mustan taso on lähentelee 0 nits.

Lisäksi tuo vaikuttaa väreihin latistavasti. Esim. jos pelissä pitäisi olla punainen väri, niin normaalisti sillä olisi RGB 0 arvoja, mutta koska musta onkin harmaata, niin punaisesta tuleekin hieman pinkki. Myös koko kuvaan tulee sellainen harmaa/lattea huntu ylle.

Tldr: Pelissä on feikki-hdr jossa dynamiikka ei kasva ja värit pilalla.
 
Tuo Directx 12 on moninkerroin raskaampaa kirjastoa mitä verrattuna DX11.x rajapinta antaa. esim. Ryzen 5 3600 + GTX 1060 6GB OC 1080p high/ultra asetuksella ~25fps D3D12 käytössä ja vastaavasti jos olisi directx 11 valittavissa niin fps pyörisi siellä 50-60 tienoolla high/ultra asetuksilla tollasella mopokortillakin.
 
Heh nämä side missionit rautaa.

Oli hauskaa auttaa venäläistä joka oli suututtanut palkkamurhaajan jolla oli koira jne. Selvästi viittaus John Wickkiin :D
 
Mitkä asetukset tässä oli nyt niitä joita ensimmäisenä kannattaa lähteä laskemaan jotta FPS olisi jokseenkin pelattavissa lukemissa RTX päällä? Resona 1080p ja alla 7700k + RTX 2070, liekkö toiveajattelua saada stabiili 60 fps RTX ON?

8700k/2070 kaikki ultralla, rtx off ja dlss quality mode päällä fps 50-80 tilanteesta riippuen, 3440x1440 resolla. Luulisi 1080p pääsevän samoihin lukemiin high+rtx seteillä.

Yllättävän hyvin tämä pyörii odotuksiin nähden, meinasin jo varalta hakea ps5 version jos ei olisi koneen tehot riittäneet, muttei kyllä tarvi. Gsyncin kanssa ei ongelmia.
 
Kaikki maxilla 40-50 fps. Gsyncin kanssa silti ok pelattava.

Ryzen 3800X@4025Mhz allcore ja RTX 2080. 10 ydintä näyttää käyttävän eli prossulle vielä kevyt peli.
 
On tää kyllä niin epätasainen kokonaisuut että uhhuh. PC:llä tässä kunnossa annan 6/10.
Pelikellossa 10h ja tekis mieli mennä jatkamaan Assassins creed Valhallaa.
Witcher 3 meni kyllä omassa rankingissä top 3. Tää ei pääse kyllä lähellekkään toistaiseksi.
Yritetään jatkaa, jos tämä tästä paranisi.

Taistelu on kyllä aika heikkoa ja NPC:t tolloja. Kaks kertaa on bugittanut tehtävä ja pitänyt ladata uusiks, toisessa joku hahmo jäi jonnekkin seinän väliin..
Välillä peli on tosi hienon näköinen ja välillä aika hirveän näköisiä tekstuureja/välkettä yms. Kauhean epätasaista ja viimeistelemätöntä. Osa hahmoista näyttää hyvin tehdyiltä ja osa ihmeellisen muovinukkemaisia heikkoja tekeleitä.
En tykkää pelin fonteista yhtään enkä siitä kuinka tavaroita otetaan pöydiltä. Vaikeuksia saada sitä mitä haluan.
UI/valikot eivät tunnu kovin nykyaikaselta ja tuntuu kuin olisi 5 vuotta vanhoja. Heikko viritys.
Kauheasti bugeja ja keskeneräisyyttä.
Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ehkä tämä on jo paljon parempi tekele 6-12kk kuluttua ja lukuisten patchien jälkeen.
 
Tässä muutama vinkki HDR:n säätöön. HDR kun on hieman huonosti toteutettu tällä hetkellä. Suurin ongelma on se, että mustan pohjataso nousee, jolloin musta ei ole mustaa, vaan harmaata. Tätä on helpointa kompensoida näytön kirkkautta säätämällä. Hyvä kohta pelin alussa tähän on Sandra Dorsett tehtävän VR tutoriaalissa heti intron jälkeen. Siinä vaan katselee heti tutoriaalin alussa sivulle tummaa/mustaa kohtaa ja pudottaa kirkkautta tarvittavan määrän. Eli niin paljon, että se ei leikkaa yksityiskohtia pois tummasta päästä.

Tässä omat asetukset LG OLED CX:llä pelatessa.
Telkkarista:
Brightness: 50 -> 42 (eli 8 pykälää pienempi kuin normaali)
Pelistä:
HDR mode: HDR10 scRGB (teoriassa pitäisi olla hitusen tarkempi ja raskaampi kuin PQ, mutta eroa tuskin huomaa)
Maximum Brightness: 800 (oman näytön maksimin mukaan)
Paper White: 100 (oman mieltymyksen mukaan, kuinka kirkkaat UI elementit haluaa)
Tone-Mapping Midpoint: 2.00 (oman mieltymyksen mukaan, TV:n kirkkauden säädön jälkeen kuva tummenee liian paljon, jos tätä pudottaa muutamaa pykälää enemmän)

Näillä mennään ja HDR kuva näyttää paremmalta kuin SDR. Kompromissi toki, mutta parempaakaan ei tämän hetkisellä toteutuksella saa.
 
Viimeksi muokattu:
Testasi nopsaan mitä cpun, cachen ja muistin yhteissäätö tekee. Peli 1.04.
6900k vakiona (3,5ghz), mem 2400 cl14 valitussa paikassa low preset, Crowd density High (samaa tallennusta käyttäen), vega 64 ~1650mhz mem 1050. fps luokkaa n.60-67.
6900k@4,1ghz cache 34x, mem 3200 cl14 fps sai parhaimmillaan noin 10% lisän fps n.63-74.
Nyt ei heti kerkiä katsomaan onko joku (mem,cache,cpu) erityisen hyväksi pelille. Cpun käyttö näyttää sellaiselta (pyörii 65-70%), että ei olisi kovin väärin suositella 8c/16t cpu:ta vaikka toki varmasti parhaan pään 6c/12t pärjääkin.
 

Liitteet

  • 20201212_131509.jpg
    20201212_131509.jpg
    6,1 MB · Luettu: 80
  • 20201212_130907.jpg
    20201212_130907.jpg
    6,1 MB · Luettu: 79
Viimeksi muokattu:
Tässä muutama vinkki HDR:n säätöön. HDR kun on hieman huonosti toteutettu tällä hetkellä. Suurin ongelma on se, että mustan pohjataso nousee, jolloin musta ei ole mustaa, vaan harmaata. Tätä on helpointa kompensoida näytön kirkkautta säätämällä. Hyvä kohta pelin alussa tähän on Sandra Dorsett tehtävän VR tutoriaalissa heti intron jälkeen. Siinä vaan katselee heti tutoriaalin alussa sivulle tummaa/mustaa kohtaa ja pudottaa kirkkautta tarvittavan määrän. Eli niin paljon, että se ei leikkaa yksityiskohtia pois tummasta päästä.

Tässä omat asetukset LG OLED CX:llä pelatessa.
Telkkarista:
Brightness: 50 -> 42 (eli 8 pykälää pienempi kuin normaali)
Pelistä:
HDR mode: HDR10 scRGB (teoriassa pitäisi olla hitusen tarkempi ja raskaampi kuin PQ, mutta eroa tuskin huomaa)
Maximum Brightness: 800 (oman näytön maksimin mukaan)
Paper White: 120 (oman mieltymyksen mukaan, kuinka kirkkaat UI elementit haluaa)
Tone-Mapping Midpoint: 1.80 (oman mieltymyksen mukaan, TV:n kirkkauden säädön jälkeen kuva tummenee nopeasti, jos tätä pudottaa enemmän)

Näillä mennään ja HDR kuva näyttää paremmalta kuin SDR. Kompromissi toki, mutta parempaakaan ei tämän hetkisellä toteutuksella saa.
Ei tuota HDR millään poppakonsteilla saa kuntoon. Huomaa hyvin jos on joku OSD käytössä ettei senkään värit mene HDR tilaan vaan pysyy samana, oli mikä tahansa moodi käytössä, eli perus SDR kuvaa peli puskee ulos, laittoi valikosta mitä vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: a1m
Onko ihan normaalia, että 1080Ti käyttöaste pyörii ~10% paikkeilla? Prossukaan ei ole 100% eli ei sen puolesta näytä olevan täytenä pullonkaulana. Prossun käyttöaste kyllä vetää aikamoista aaltoa, onko tuo normaalia? Asetukset ~medium, varjot aikalailla low, resona 1440p. FPS on "ihan ok" linjassa siihen mitä muilla näkyy olevan, eli siinä 45-65 paikkeilla. Mietin vaan, että olisiko tässä varaa nostaa sitten grafiikoita ylemmäs, jos kerran näyttis ei tee oikein paljoa mitään töitä tällä hetkellä. Täytyypä testailla.

1607772100949.png
1607772087635.png
 
Välillä peli on tosi hienon näköinen ja välillä aika hirveän näköisiä tekstuureja/välkettä yms. Kauhean epätasaista ja viimeistelemätöntä. Osa hahmoista näyttää hyvin tehdyiltä ja osa ihmeellisen muovinukkemaisia heikkoja tekeleitä.

Tämä pisti itselläkin silmään ja epätasainen on termi joka minullekin tulee mieleen. Muutaman kerran varsinkin päivänvalossa ulkotiloissa juoksennellessa tullut mieleen joku GTA 4, mutta yöaikaan pitää välillä jäädä oikein ihastelemaan grafiikoita. Välillä pelaa hymy korvissa ja tunnelma pelissä on suorastaan maaginen, sitten 10 minuuttia myöhemmin katsot kun tekoälysoltut ovat jumissa toistensa sisällä ja ampuvat ilmaan. Ihan kuin noin 70% pelistä olisi tehty todella hartaudella ja loput 30% kyhätty hätäisesti kasaan että saadaan joku tuote ulos ennen kuin pidetään kakkukahvit pelin kymmenvuotispäivänä.

Positiivisen puolella kuitenkin mennään, mutta kuten aiemmin ounastelin niin pelin puutteet paljastuvat yhä enemmän sitä myötä kun kelloon tuntee pelitunteja. Mielestäni perusteet ovat kuitenkin kunnossa ja jos CDPR:llä on vaan aikaa ja halua, niin kaikki on kyllä korjattavissa ja pelistä voi tulla erinomainen.
 
Onko ihan normaalia, että 1080Ti käyttöaste pyörii ~10% paikkeilla? Prossukaan ei ole 100% eli ei sen puolesta näytä olevan täytenä pullonkaulana. Prossun käyttöaste kyllä vetää aikamoista aaltoa, onko tuo normaalia? Asetukset ~medium, varjot aikalailla low, resona 1440p. FPS on "ihan ok" linjassa siihen mitä muilla näkyy olevan, eli siinä 45-65 paikkeilla. Mietin vaan, että olisiko tässä varaa nostaa sitten grafiikoita ylemmäs, jos kerran näyttis ei tee oikein paljoa mitään töitä tällä hetkellä. Täytyypä testailla.

1607772100949.png
1607772087635.png
Tehtävienhallinta ei mittaa tuota GPU-käyttöastetta oikein.

MSI Afterburner tai GPU-Z näyttää tuon lukeman oikein.
 
Kaikki pelimaailmat ovat vähän pintaa rapsuttaen pinnallisia ja staattisia. Ei peliyhtiöillä ole mahdollisuuksia kehittää keinoälyä joka muuttaisi tätä asiaa. Se on sitten ihan se ja sama istuuko kahvilan pöydässä sama jannu vuosikaudet vai kävelee ympäriinsä "tekemässä asioita"

Mutta kun ei ole. Tässä ei yksinkertaisesti ole mitään sisältöä maailmassa, NPCt ovat joko skripattuja ja tekevät tismalleen samaa asiaa tismalleen samassa paikassa, tai sitten aivottomia zombeja joita lähestyessä saat yhden one-liner vastauksen. Pelin kaupunki on täynnä esimerkiksi arcade-pelejä, eikä niistä mikään oikeasti toimi. Kyse on asioista, jotka on tehty oikein ja toimivasti lukuisissa avoimen maailman peleissä vuosikausia ennen tätä peliä. En ymmärrä minkälaisten fanilasien läpi tätä pitää tuijottaa, että kehtaa edes väittää jotain muuta.

Tässä nyt vähän videota autoilijoiden tekoälystä (PC versio jos sillä nyt on väliä) verrattuna esimerkiksi Watch_Dogs: Legionin kuskien tekoälyyn. Lienee sanomattakin selvää, että jopa GTA 4:ssa, joka on tässä vaiheessa 12 vuotta vanha peli, autokuskeilla oli huomattavasti parempi tekoäly.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
6700K:n ja 1080 Ti:n kanssa peli tarjosi alkuun high/ultra asetuksia ja vähän asetuksia säätämällä hieman alaspäin pyörii tämä siinä 60-80 fps:n hujakoilla 1080p:nä. Sisätiloissa näyttää ja on todella sulavan näköistä. Ulkonakin pyörii ihan jees, mutta sitten tietyissä paikoissa kuten markettialueilla tai paikoissa jossa on useampia kerroksia saattaa framet dippailla sinne 40-50 paikkeille, sama kaupungilla ajaessa. Crowd densityä olen pitänyt mediumilla. 1.04 pätsi tuntui ainakin vähän auttaneen ja autolla ajaminen oli vähemmän tuskaisempaa.

Silti edelleen paikoin tuntuu ettei ole väliä onko ne grafiikat lowilla vaiko ultralla, jotenkin tahmaisesti tuntuu välillä pyörivän...
 
Mutta kun ei ole. Tässä ei yksinkertaisesti ole mitään sisältöä maailmassa, NPCt ovat joko skripattuja ja tekevät tismalleen samaa asiaa tismalleen samassa paikassa, tai sitten aivottomia zombeja joita lähestyessä saat yhden one-liner vastauksen. Pelin kaupunki on täynnä esimerkiksi arcade-pelejä, eikä niistä mikään oikeasti toimi. Kyse on asioista, jotka on tehty oikein ja toimivasti lukuisissa avoimen maailman peleissä vuosikausia ennen tätä peliä. En ymmärrä minkälaisten fanilasien läpi tätä pitää tuijottaa, että kehtaa edes väittää jotain muuta.

Tässä nyt vähän videota autoilijoiden tekoälystä (PC versio jos sillä nyt on väliä) verrattuna esimerkiksi Watch_Dogs: Legionin kuskien tekoälyyn. Lienee sanomattakin selvää, että jopa GTA 4:ssa, joka on tässä vaiheessa 12 vuotta vanha peli, autokuskeilla oli huomattavasti parempi tekoäly.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Taitaa olla näillä GTA ja Watch Dogs tekijöillä muutenkin huomattavasti enemmän kokemusta tällaisesta ympäristöstä niin ei ihme jos siellä ne toimii järkevämmin
 
Tehtävienhallinta ei mittaa tuota GPU-käyttöastetta oikein.

MSI Afterburner tai GPU-Z näyttää tuon lukeman oikein.

Geforcen omistajille suosittelen myös Nvidian omaa Performance Overlaytä (pikakomento Alt + R).
 
Taitaa olla näillä GTA ja Watch Dogs tekijöillä muutenkin huomattavasti enemmän kokemusta tällaisesta ympäristöstä niin ei ihme jos siellä ne toimii järkevämmin

Totta kai on, ei tässä kukaan ole muuta väittänytkään. Naurattaa vain nämä fanipojat, jotka kirkkain silmin väittävät täällä että sellaista tekoälyä ei vain ole mahdollista toteuttaa nykyteknologialla. Jotka väittävät että kaupunki on tässä pelissä hyvinkin elävä ja eläväisemmän oloinen kuin missään muussa open-world pelissä. Jos selaat ihan edes muutamia sivuja taaksepäin tätä keskustelua, näet paljon viestejä luokkaa "no miten se GTA V:ssa yhtään sen parempi oli", "ei tuollainen tekoäly ole mahdollista", "tuollaisiahan ne on kaikissa avoimen maailman peleissä" jne jne. No mutta kun ei ole. Lukuisissa muissa avoimen maailman peleissä ei ole näin.

Se on ihan sama kuinka paljon kokemusta Rockstarilla tai Ubisoftilla on näiden tekemisestä. Pointti on vain se, että tässä pelissä se on sysipaskasti toteutettu.

EDIT: Ja tähän väliin on hyvä muistuttaa mitä CDPR itse pelistä lupaisi ennen julkaisua;

"We've greatly enhanced our crowd and community systems to create the most believable city in any open-world game to date"
"The city streets are bustling with crowds of people from all facets of life, all living their lives, with a full day/night cycle."
(Source: YouTube)

On siis mielestäni täysin oikeutettua olla pettynyt toteutukseen ja verrata sitä muihin peleihin, kun he itse ovat luvanneet kehittävänsä parhaan ja eläväisimmän kaupungin mitä on koskaan missään pelissä nähty tähän mennessä. Kaukana siitä, eli tyhjiä lupauksia joita ei todellakaan lunastettu.
 
Nyt kun olen pelannut act 1 läpi niin jotain omia kommentteja pelistä ja tarinasta. Sisällöllisesti tarina on ihan hyvää, mutta yksi asia mistä en ole pitänyt on se, että tarinaa leikataan todella paljon ja siirtymät leikkausten välillä ovat minusta aika huonoja. Ainakin minulle tulee mieleen tästä, että nopeasti on pitänyt lyhentää tarinaa ja ei ole aikaa ollut tehdä siirtymiä. Samoin tarinasta paistaa läpi kiire eli vaikka dialogi ja tapahtumat ovat hyviä niin verrattuna Witcher 3 tarinan tapahtumiin sellainen viimeistelemättömyys paistaa läpi. Sitä on hankala yksilöidä tarkasti, mutta leikkaukset, animaatiot ja yksityiskohdat. Välillä todella hyvää ja välillä ei niin viimeisteltyjä.

Samoin jotenkin tulee sellainen fiilis, että tätä prologin tarinaa on muutettu ennen julkaisua sillä osa tarinasta soljuu paremmin läpi kuin osa? Kuitenkin sellainen yleisvakutelma tulee, että kiire on ollut. Se näkyy kaikkialla ja monista täälläkin nostetuista asioista. Arvioisin, että ei tätä ole tehty 7 tai 8 vuotta vaan varsin vähän aikaa. Tai jotain on muutettu merkittävästi pari vuotta sitten? vuosi sitten?

Yleisesti kuitenkin pidän kokonaisuudesta. Pyörimisen kanssa ei ole ollut ongelmia ja bugeja ollut vähän.
 
Sain ladattua pelin, mutta tämmönen ikkuna vaan pomppaa, kun koittaa peliä GOGista käynnistää :poop:
cybercrash.jpg


Ehkä sitten ens vuonna...
 
Onko CDPR sanonut että tätä on tehty tekemällä 8 vuotta? Miten tuntuu, että tätä oikeasti on alettu kuitenkin tehdä vasta Witcher 3:sen jälkeen.
 
Onko CDPR sanonut että tätä on tehty tekemällä 8 vuotta? Miten tuntuu, että tätä oikeasti on alettu kuitenkin tehdä vasta Witcher 3:sen jälkeen.
Wikipedissa sanottiin näin: "Jo vuonna 2012 paljastettu projekti oli pitkään kesken, sillä pelistudio työsti The Witcher -pelisarjan kolmatta osaa vuoteen 2016 saakka. Vuonna 2017 CD Projekt REDin johtaja Adam Kiciński ilmoitti pelimoottorin olevan valmis"
 
Onko CDPR sanonut että tätä on tehty tekemällä 8 vuotta? Miten tuntuu, että tätä oikeasti on alettu kuitenkin tehdä vasta Witcher 3:sen jälkeen.
Ei oo sanonu tietääkseni. Ei tätä varmaan aktiivisesti ruvettu tekemään kun vasta pikkasen sen viimesen Witcher 3 lisärin jälkeen. Tai varmaan jotain pientä pre-productionia vielä Witcherin aikaan, mutta täydellä höngällä sit vasta sen jälkeen. Blood & Wine tuli 31.5.2016.

e: Mut onneks selkeesti oppivat olemaan paljastamatta projekteja liian aikasin. Jos olisivat samalla strategialla lähteneet liikkeelle niin seuraava peli jo tiedettäis.
 
32h nyt alla ja täytyy osin allekirjoittaa sitä mitä täällä ollaan keskusteltu pelimaailman staattisuudesta, vihollisten heikohkosta tekoälystä ja esim. juuri autoilijoiden käyttäytymisestä. Pelimaailma itsessään näyttää parhaimmalta ja yksityiskohtaisimmalta, mitä itse olen hetkeen pelannut ja voin vain odottaa sitä, miltä Night City näyttäisi säteenseurannalla yöaikaan, mutta kyllä se on erittäin vaikuttava graafinen taidonnäyte ilman RT:täkin ja luo erinomaiset puitteet tämän teeman ympärille.

Tätä graafisen maagista tunnelmaa ja "ison kaupungin tunnelmaa" (on se myös oikeasti iso, mutta myös tätä tunnelmaa varmasti korostaa se, että peli on 1st person näkökulmasta) osittain latistaa juuri useaan otteeseen mainitut lakoniset NPC:t, jotka eivät tunnu tekevän muuta kuin kävelevän paikasta A paikkaan B ilman mitään sen kummempia tapahtumia heidän elämässään, eikä heillä ole mitään muuta tarkoitusta pelissä kuin saada kadut näyttämään edes jotenkin eläviltä. Minkäänlaista interaktiota heidän kanssaan ei juuri tarvitse tai voi käydä. Itselle se ei ole niin iso painoarvo, mutta täytyy se myöntää.

Itselle isoimmat ja ärsyttävimmät bugit/ominaisuudet ovat olleet se, kun puhelin soi, kun olet esim. suorittamassa jotain pientä aktiviteettiä, ja tämän aikana esim. et voi hiipiä ja napata vihollista otteeseen, kun olet puhelimessa. Myös tämä väistöliike kun painat peräkkäin kaks kertaa esim. W:tä on aika-ajoin saanut oman hahmon jumiin jonnekin roskien väliin tai aiheuttanut harmia, kun se on tulkittu hyökkäykseksi jengialueella seikkaillessa.

Taisteluiden paino on mennyt alun hiiviskelystä ja yksitellen vihollisten napsimisesta lähinnä siihen, että käytän smart pistolia ja pikahakkerointia. Normaalilla vaikeustasolla, oman hahmon ollessa nyt lvl20, taistelut eivät juuri aiheuta mitään ongelmia vaan kun on pistoolille painottanut nyt osan pisteistä, niin tuo tuntuu tekevän enemmän kuin riittävästi vahinkoa. Vihollisten AI:sta täällä onkin jo purnattu ja ihan aiheesta, eivät nuo hirveästi tuota vaikeutta.

Craftaukseen/upgrade ominaisuuksiin en ole kokenut tarvetta panostaa muuten kuin tekemällä lisää panoksia, mutta tuo on alue josta varmasti saisi enemmän hyötyä, jos jaksaisi asiaan hieman perehtyä. Aseita ja varusteita tuntuu saavan vihollisilta siinä määrin, että voi tasaisen väliajoin vain vaihtaa roinat päällä astetta parempiin, en ole myöskään raaskinut tästä syystä ostaa mitään todella kallista asetta kauppiailta. Rahaa ei kyllä ole mitenkään todella järkyttäviä määriä kertynyt, vaikka olenkin cyberwarea pävitellyt 40-50k edestä. Siihen nähden esim. näitä autotarjouksia joita satelee fixereiltä on aika paljon, en tiedä mistä niihin kaikkiin rahat repisi, jos tahtoisi kaikki haalia.

Sivutehtävät, pois lukien nämä geneeriset "keikka"-tehtävät ovat kyllä omasta mielestäni olleet vaihtelevia ja mielenkiintoisia, ei mitään valittamista niistä. Eivät ne ihan pääjuonen tehtävien tasolle yllä, mutta yllättävän hyviä sieltä löytyy seasta kun niitä alkaa tekemään. Pääjuoni ja siihen sidoksissa olevat hahmot ovat kyllä tämän pelin graafisen ilmeen ohella yksi tämän pelin ehdottomista isoista plussista.

Tällä hetkellä, ilman mitään suurempia ennakko-odotuksia ja siitä johtuen, että omaa pelikokemusta ei ole haitannut isommat bugit tai kaatumiset, antaisin tälle sellaisen 8/10.

EDIT: Hakkerointi (tämä minipeli), on vähän pettymys itselle. Siihen olisin kaivannut jotain vähän mutkikkaamman oloista toteutusta, kuin tämä "valitse sopivat numerot", mikä ei hirveästi vaadi päättelykykyä - varsinkin kun voit alussa ennen ensimmäistä valintaa jo katsoa mikä on järkevin reitti valita numerot, eikä tähän kulu aikaa ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kovaa muzakkia tässä pelissä. Hyvää meninkiä kun pääsee tähän kohtaan peliä

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ite huomasin kyl mielenkiintosen tapahtuman ku eilen sen 8 tuntia pelasin. Loppua kohti alko FPS tippumaan lähemmäs 30 vaikka muuten ollut melko stabiili 60. Sitten huomasin, että VRAMin käyttö oli 95 % (8GB), kun se oli yrittänyt pysyä siinä 80 %:ssa aikaisemmin. Käynnistin sitten pelin uudelleen samaan kohtaan ja FPS nousi samassa kohdassa 32:sta 55:een VRAm 74%. Tästä päättelisin, että VRAMiin kertyy pikkuhiljaa eri maisemissa pelatessa turhaa paskaa, joka sitten aiheuttaa huonon GPU ja CPU:n käyttöasteen. Kirjaimellisesti yhteenkään bugiin en törmännyt.
 
Screenshot_1.png


Näyttää Cyberpunk RT:n kanssa syövän aikalailla videomuistia.. 3070:n 8GB:n muisti on pienenä pullonkaulana jo 1440p resolla.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
En tiedä pitäskö itkeä vai nauraa, ajellin motskarilla ympäriinäsä ja sitten ajoin jonkun tolpan/esineen vierestä joka sitten kimposi kävelijään ja joka kuoli siihen, kytät perään :btooth:


On siis mielestäni täysin oikeutettua olla pettynyt toteutukseen ja verrata sitä muihin peleihin, kun he itse ovat luvanneet kehittävänsä parhaan ja eläväisimmän kaupungin mitä on koskaan missään pelissä nähty tähän mennessä. Kaukana siitä, eli tyhjiä lupauksia joita ei todellakaan lunastettu.
Tähän melkein voisi ottaa vertailu pariksi ekan Watch Dogsin mutta ei kehtaa ihan CDPR:ää verrata Ubisoftiin tässä ketjussa tai minut hirtetään täällä :speechless:
 
Mjoo mutta ei se silti sitä muuta että poliisien kanssa nahistelu on myös GTA:ssa täysin turhaa koska spawnaavat jatkuvasti ja niittaavat kyllä jos et saa wantedia alas piiloutumalla tai lähtemällä karkuun.

No tässähän se on samaa, mutta pahempana. Tässä ne poliisit spawnaa sun selkään. GTA:ssa sentään on toteutettu jotenkin järkevästi, että tulevat sentään autolla paikalle sen sijaan, että materialisoituvat ilmasta aina selkään.

Okei, omalla kohdallani ensimmäinen oikea valituksen aihe on vihollisten ajoittain (tragi)koomisen huono tekoäly joka rikkoi immersion todella pahasti muuten aika jännässä hotellitehtävässä (tietäjät jne.)

Stealth tuntuu ainakin niin kauheelta. Vihu sattui näkemään mut = koko lopputehtävän stealth oli mahdotonta, koska kaikki vihut tiesi siitä eteenpäin sun olinpaikan. Jos haluu stealthina pelata, suosittelisin kyllä tällä hetkellä ensin tekemään OK buildin ja myöhemmin sitten siirtyä stealthiin, että on ainakin damage sun muut kunnossa, jos sattuu tekemään pienen virheen. Ja täähän ei estä stealthina pelaamista, koska voit silti one-shotata vihut grabilla.
 
Eilen pelailin tyytyväisenä. Tänään on Steam vain lataillut uusinta pätsiä....
 
Jaa-a. Tehtävät toistavat itseään, tekoäly on paskaa, gear ja asesysteemi ihan anaalista kun koko ajan tippuu marginaalisesti parempaa kampetta vihuilta. Otin tuon crafting puun ja sinne perkkejä vaan ettei tarvi koko ajan runkata aseiden kanssa vaan voin upgradea omia aseita sitä mukaa kun tasoja tulee. Aseista puheenollen .. kaikki aseet ovat käytännössä samoja. Mikähän järki tossakin on, että jokaista asetyyppiä kohden näyttäisi olevan vain yksi ase .. sniput on aina nekomataa jne. Tuo difficulty on myös ihan perseestä.. tykkään pelailla usein very hard tms mutta tässä vihuilla on niin paljon hp ettei ole mitään järkeä kun saa ampua monta lipasta ennenku kaatuu... Mut sit kuitenkin sneak -> grab combolla saa kaikki tapettua ykkösellä .. mikä järki taas. Sneak on muutenkin kyseenalaista koska et voi käyttää quickhackeja vihuun. Käytäpä vaikka Contagion vihujoukkoon, niin yhtäkkiä tietävät tasan tarkkaan missä olet ...

Kyllä Witcher paljon parempi peli oli. Tuskin jaksan itseääntoistavia side questeja tässä edes tehdä kun ne ovat tyyliin .. Mene tonne, tapa kaikki/pelasta hlö X, poistu sieltä.
 
Onkohan tässä lähellä ollut Cirin portti Night Cityyn :hmm:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Edit: Ei toimi tuo media upotus, tässä suora linkki:
Linkki
 
Käyttäjäarvosteluilla voi tässäkin tapauksessa pyyhkiä perseensä. Niinku jokasen pelin kohdalla. On siellä fiksuakin ulosantia seassa, mutta suurin osa just tota "0/10, ei toimi mun pentiumilla"

Muutenkin just tähän peliin on kohdistunu ihan käsittämättömät odotukset, eikä osa porukasta varmasti ollut edes tietosia millasta peliä on ostamassa.
Oon kuullu ja lukenu ties millasia käsityksiä siitä et millanen tää peli on, osa on oikeasti odottanut jotain GTA-tyylistä settiä cyberpunk teemalla ja osalla on sit vaan ollu sellasen messiaspelin odotukset et sieltä on ollu luvassa pelkästään pettymystä kun odotukset sitä luokkaa.

Tuskin menee ihan liian kauheasti pieleen jos sanoo et tälle ladattiin samanlaisia odotuksia kun Rockstarin uusille peleille. Trailereilla ja muulla markkinointimateriaalilla kosiskeltiin sitä suurempaa yleisöä näyttämällä pelkkää räiskintää ja kovismenoa, mutta ite peli ei välttämättä ihan pelkästään sitä ole. Perusjantteri joka pelaa vuosittaiset codit ja änärit ja siinä kyljessä vähän GTAta käy ostamassa tän pelin ku se näyttää olevan trailereiden perusteella vähän samanlainen, niin se lähtee aika nopeesti kiertoon ku todellisuus selviää.
Tähän peliin on varmasti kohdistunut suuret odotukset osin sen takia, mitä kehittäjät ovat siitä itse lupailleet. Toki jotkut asuvat omissa pilvilinnoissaan luoden epärealistisen hypen itselleen, mutta tässäkin ketjussa on nyt useasti linkkailtu kehittäjien omia sanojaan minkälaisia ominaisuuksia peliin tulee. Viimeisimmät näistä (valheellisista-) uutisista olivat tämän vuoden kesäkuulta.
Ja kun nämä ominaisuudet on sitten vaivihkaa jätetty pois, on mielestäni ihan luonnollista olla hieman pettynyt jonka seurauksena Metacritic näyttää 6/10 arvosanaa. Lisäksi jotkut täälläkin ovat joutuneet refundaamaan pelin sen kaatuilun takia, ja itse ainakin tuossa tilanteessa toisin tilanteen ilmi muille ja laittaisin arvosanaksi max. 5/10.

Harva täällä on pettynyt koska peli ei ole GTA, vaan nimenomaan on petytty CD Projekt Redin lupailemien RPG-elementtien yms. puuttumisesta. Toki käyttäjäarvosteluissa on tuota mainitsemaasi paskaa mukana, mutta on tämä peli monelta osaa myös alisuoriutunut joten en näe miksi sitä tulisi turhaa ylistää ja puolustella. Onko alisuoriutumisen syynä sitten kehittäjät vai ylempi johtoporras liian kiireellisin aikatauluineen, mene ja tiedä.

Siis vittu ihan oikeasti, en itsekään halua verrata peliä GTA:han, mutta jos siviilit eivät edes poistu autostaan kun heitä ammutaan, niin onko pelissä tekoälyä ollenkaan:lol:
 
Tässä on hirveästi samaa kuin No Man's Skyssä. Lupaillaan vaikka mitä ominaisuuksia ja lopulta julkaistaan puolivalmis peli.

No Man's Skystä sentään tuli hyvä kahden vuoden päivitysten jälkeen, toivotaan että tässä käy samoin.
 
Kannattaakohan tätä nyt ostaa vielä, vai odottelenko, että patchit korjaavat bugien lisäksi nuo pelin ongelmat? Eli staattisen maailman, jossa ei voi tehdä mitään, kankeat NPC-hahmot ja tyhmän tekoälyn? Vai onkohan noihin edes turha odottaa korjauksia? Joululomaksi piti hankkia joku kiva avoimen maailman peli, mutta pitäisiköhän mennä kuitenkin Watch Dogs Legionilla tai AC Valhallalla :btooth:

Videoita ja arvosteluita katsellut paljon ja tulee vähän Mafia 3 mieleen. Äkkiseltään hieno, näyttävä ja tunnelmallinen maailma, jossa kaikki on kuitenkin vain kulissia ja mitään tekemistä tehtävien ulkopuolella ei ole. RDR2 teki omasta mielestäni maailman ja NPC-hahmojen kohdalla oikeasti hienon työn. Esimerkiksi joskus, kun tuli mentyä isoon kaupunkiin jotain tehtävää tekemään, niin eksyi täysin sivuraiteille. Tuli käytyä parissa paikassa ostoksilla, sitten parturissa, sieltä lääkäriä tapaamaan ja vielä majataloon ensin syömään ja juomaan ja pelaamaan pokeria ja sitten kylvyn kautta nukkumaan. Yhtäkkiä huomasikin, että oli pelannut 40 minuuttia ilman yhdenkään tehtävän tekemistä. Tykkäsin myös seurata alueiden muutoksia ja miten rakenteilla olevat talot aina hiljalleen valmistuivat.

Katselin videoita liikenteen ja tekoälyn tyhmyydestä ja en kyllä osannut odottaa tämmöistä CD Projekt Redillä. Jos lyö NPC-hahmoa kadulla, niin kaikki 50 metrin säteellä menee maahan kyykkyyn tai vaihtoehtoisesti hahmot vain katoavat. Samoin yhdessä videossa pelaaja pysäköi auton tien reunaan, että siitä olisi kyllä mahtunut hyvin ohi. Silti kaikki autot vain pysähtyivät ja kukaan ei reagoinut mitenkään tai soittanut torvea. Jos katsoi muualle, niin autot katosivat. Poliisin tyhmyyttä täällä onkin jo kritisoitu. Samoin NPC-hahmojen liikkeet on kankeita ja suuntaa vaihdetaan nanosekunnissa ja muihin törmäillään jatkuvasti.

Vaikka vielä en ole yhtään pelannut, niin vaikuttaa siltä että pettymys tuli. Witcher 3 oli kuitenkin itselle ihan jumalpeli, jonka pelasin kolmeen kertaan läpi ja luin kaikki kirjat. Kovan hypen ja lupailun myötä oli odotukset tässäkin korkealla. Onneksi ilmeisesti sentään tarina ja tehtävät ovat kunnossa, kun niitä ei mikään patch korjaa, kuten oli Mafia 3:n kohdalla.
 
Tehtävienhallinta ei mittaa tuota GPU-käyttöastetta oikein.

MSI Afterburner tai GPU-Z näyttää tuon lukeman oikein.
Jees, kiitos, tähän päätelmään itsekin päädyin kun tuota vähän enemmän katselin. Sen verran alhaisella näkyi käyttöaste kokoajan :D Täytyypä katsolla GPU-Z:lla vielä uusiksi!
 
Lootissa on tosiaan sama ongelma kuin W3:ssa ja Borderlandsissa eli rng-romua tulee jatkuvasti. W3:ssa ratkaisin tämän metsästämällä ja päivittämällä settejä. Tässä pelissä täytynee panostaa crafraamiseen. Olen tylysti vaan hajottanut lootit. Snipuja tulee varmasti enemmänkin. Luulen että nuo on sidottu pelaajan leveliin.
 
Tässä on hirveästi samaa kuin No Man's Skyssä. Lupaillaan vaikka mitä ominaisuuksia ja lopulta julkaistaan puolivalmis peli.

No Man's Skystä sentään tuli hyvä kahden vuoden päivitysten jälkeen, toivotaan että tässä käy samoin.
Omalla kohtaa tämä on just sitä mitä odotin eli ihan hyvä juoni pelissä
 
Kyllä se vain täytyi laittaa JouBqan viralliseksi GOTY 2020! :cigar:
Peli on vasta alkupuolella, mutta kyllä jo tietää että menee edelle Wasteland kolmosesta.
 
Joululomaksi piti hankkia joku kiva avoimen maailman peli, mutta pitäisiköhän mennä kuitenkin Watch Dogs Legionilla tai AC Valhallalla :btooth:
Kaikkia pelanneena ranking:
1. Assassins creed valhalla, varma valinta ja AAA laatutekele. Maailmasssa paljon tutkittavaa ja kaikki toimii 9/10
2. Watch Dogs Legion, ei huono 8/10
3. Cyberpunk 2077, buginen/keskeneräinen 6/10
 
Huvittavaa lukea tätä aivan lapasesta lähtenyttä nerd ragea ja obsessiivista nillitystä jokaikisestä pikkuasiasta.

Toiset purkaa järkytystään kun dildokaupasta ei voikaan ostaa straponia jonka tunkea perseeseen ja toiset valittavat siitä kun cyberpunkin sisäisissä arcade masiinoissa ei voikaan pelata 8-bittisen Nintendon pelejä. Keittiön mikroaaltouuniakaan ei voi kuulemma käyttää. Tuntuu siltä että Sims ja GTA fanit sekä vaginanhipelöintisimulaattoria kaipaavat waifutyynyn lykkijät ovat yhdessä asettaneet kollektiiviset odotukset pelille ja nyt sitten päästetään pettymyksen kaasuja ulos.

Meanwhile itse huristelen RTX ON Night Cityn neonvaloissa aivan 6/5 storylinea läpi. Vaikka moni asia voisi olla paremmin, bugeja on aivan liikaa julkaisutuotteelle ja hyödyntämätöntä potentiaalia on runsaasti niin pelkästään jo tuo mainstory line, sivuquestit ja grafiikat itsessään tekevät tästä aivan ehdottoman pakko-ostoksen ja GOTY:n.

Elämä on helpompaa kun pelaa pelit peleinä ja nauttii niistä eikä seuraa kädet väpättäen 24/7 jokaista devaajan lausuntoa, markkinointitwiittiä jne. :cigar2:
 
Kannattaakohan tätä nyt ostaa vielä, vai odottelenko, että patchit korjaavat bugien lisäksi nuo pelin ongelmat? Eli staattisen maailman, jossa ei voi tehdä mitään, kankeat NPC-hahmot ja tyhmän tekoälyn? Vai onkohan noihin edes turha odottaa korjauksia? Joululomaksi piti hankkia joku kiva avoimen maailman peli, mutta pitäisiköhän mennä kuitenkin Watch Dogs Legionilla tai AC Valhallalla :btooth:
Paha tuollaiseen on ottaa kantaa. Periaatteessa päälle voi aina liimata sen, että jostain kojusta saa nuudeleita, AI-kuskeja voi parantaa, tekoälyllekkin voi tehdä jälkikäteen jotain. Mutta kun me emme tiedä kuinka syvällä noi kaikki asiat on koodissa, niin on melko mahdotonta sanoa voiko niitä kaikkia, tai edes mitään korjata. Käytännössä patcheillähän voidaan vaikka tehdä sinulle kokonaan uusi peli, mutta missä menee realistisuuden raja asiassa, niin todennäköisesti lähempänä purkalla renkaan paikkaamista kuin sitä, että olisi oikeasti mahdollista mitenkään järkevästi korjata noita asioita. Eli varmaan ne autot saadaan ohittaamaan se pelaajan auto ja voidaan tehdä parturi, mutta RDR2 tason immersion luominen jälkikäteen oikeasti eläväisenä kaupunkina ja ihmisinä toimineen, en usko.
 
Paha tuollaiseen on ottaa kantaa. Periaatteessa päälle voi aina liimata sen, että jostain kojusta saa nuudeleita, AI-kuskeja voi parantaa, tekoälyllekkin voi tehdä jälkikäteen jotain. Mutta kun me emme tiedä kuinka syvällä noi kaikki asiat on koodissa, niin on melko mahdotonta sanoa voiko niitä kaikkia, tai edes mitään korjata. Käytännössä patcheillähän voidaan vaikka tehdä sinulle kokonaan uusi peli, mutta missä menee realistisuuden raja asiassa, niin todennäköisesti lähempänä purkalla renkaan paikkaamista kuin sitä, että olisi oikeasti mahdollista mitenkään järkevästi korjata noita asioita. Eli varmaan ne autot saadaan ohittaamaan se pelaajan auto ja voidaan tehdä parturi, mutta RDR2 tason immersion luominen jälkikäteen oikeasti eläväisenä kaupunkina ja ihmisinä toimineen, en usko.
Veikkaisin varovaisesti että ihan korjattavissa nuo kaikki on, mutta kun katsoo valituksen määrää niin on selvää että jokaista toivomusta ei tulla toteuttamaan. Loppupeleissä business-tyypit päättävät että mitkä on sellaisia asioita ja ongelmia joihin ollaan valmiita käyttämään resursseja.
 
Kokeilin piruuttani hitaimmalla raudalla mitä nyt tosta sattui löytymään
Eli
i7 4770
8gb ramii
Gtx1660

No kyllähän se toimi paljon paremmin kuin osasin kuvitella 60-85fps huitelee, dropit 50fps nurkilla hetkellisesti.
Avg siinä 67-68fps paikkeilla.
Asetykset Low ja muutama Med ja textuurit max.

Kaikkia pelanneena ranking:
1. Assassins creed valhalla, varma valinta ja AAA laatutekele. Maailmasssa paljon tutkittavaa ja kaikki toimii 9/10
2. Watch Dogs Legion, ei huono 8/10
3. Cyberpunk 2077, buginen/keskeneräinen 6/10
Valhalla...:sick:
Taistelu Ok.. juoni surkee ja peli systeemi toistaa nopeasti itseään.
Ja mitä hemskattia jotain skinei tossaki pelissä joilla ei saa mitään hyötyä :facepalm:
Eka 10-15H on kyl Ok ennenkuin alkaa toistamaan.

Dagger/keihäät tekee pelistä tylsän koska ovat liian OP. (todella Nopeat+crit ja damage per. osuma jopa isompi kuin 2käden aseilla)
Samoilla aseilla pääsee pelin alusta loppuun, ei tarvetta edes vaihtaa eikä pelissä paljoa aseita edes ole.
Damage systeemi täysin sidoksissa "Power" leveliin eli pisteet joita laitat skill puuhun nostaa sitä. itse pisteet Skill puussa ei tee juurikaan mitään.

Pelissä olevat "mysteeriset hahmot joita pitää lahdata eivät ole enään piilotettuna(mustana)kuten edellisessä pelissä, vaan selvästi kasvot ja kaikki näkyvissä, eli tietää heti kuka on kuka.
Pilaa juonta yhdessä välissä todella hienosti.

Voisin jatkaa vaan empä jaksa.. muuten hyvän pelin on vain Ubisoftin osaamattomuus pilannut, tai sanoisinko että jättänyt potenttiaalin hyödyntämättä.

Oma lista menisi näistä näin
Cyberpunk
Valhalla
...
...
WatchDogs

Ja pelin rikkovia bugeja ei ole ainakaan vielä tullut PC.llä cyberpunkissa vastaan.
Konsolilla toi edes toiminu ku muutaman minuutin kunnes kaatui.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaisin varovaisesti että ihan korjattavissa nuo kaikki on, mutta kun katsoo valituksen määrää niin on selvää että jokaista toivomusta ei tulla toteuttamaan. Loppupeleissä business-tyypit päättävät että mitkä on sellaisia asioita ja ongelmia joihin ollaan valmiita käyttämään resursseja.
Sinä nyt olet 6/5 tyytyväinen peliin niin antaisit vain olla. Minä en usko sekuntiakaan, että alkavat nauhoittamaan satoja tunteja erilaisia keskusteluita, kommentteja, rakentamaan täysin uusia hahmomallinnuksia vihaisille kaduntallaajille ja koodaamaan erilaisia kohtaamisia sinne. En hetkeäkään usko. Korjaavat bugeja, korjaavat tehoja, purkkapaikkaavat isoimpia ongelmia, mutta että muuttaisivat koko pelin pohjat, ei kukaan laita sitä määrää työtä, aikaa ja rahaa tuohon. Kuten sanoin, laittavat autot vaihtamaan kaistaa yms. helppoa, mutta siihen jää. Täysin eri asia jos tämä olisi joku kuukausimaksullinen juttu tai olisi ehti myyty jotain seasonpasseja missä niin ja näin monta DLC:tä sisällä. Nyt myydään peli ja siihen lakkaa rahan tulo, joten intressit alkaa tekemään isoja muutoksia, ei ole.
 
Huomasin itselläni hassun ilmiön resurssienhallinta näyttää tosiaan CPU käyttöasteeksi jokaisella ytimellä 99-100%. (tämä siis toisella näytöltä katsottuna.

Latasin tuon Afterburnin ja sen overlay näyttää käyttöasteeksi CPU:lle 62-88%.
 
Sinä nyt olet 6/5 tyytyväinen peliin niin antaisit vain olla.
En ole enkä antaisi.

Minä en usko sekuntiakaan, että alkavat nauhoittamaan satoja tunteja erilaisia keskusteluita, kommentteja, rakentamaan täysin uusia hahmomallinnuksia vihaisille kaduntallaajille ja koodaamaan erilaisia kohtaamisia sinne. En hetkeäkään usko. Korjaavat bugeja, korjaavat tehoja, purkkapaikkaavat isoimpia ongelmia, mutta että muuttaisivat koko pelin pohjat, ei kukaan laita sitä määrää työtä, aikaa ja rahaa tuohon. Kuten sanoin, laittavat autot vaihtamaan kaistaa yms. helppoa, mutta siihen jää.
En tällaista väittänytkään? Kuitenkin jotain lisäominaisuuksia voivat hyvinkin tuoda peliin. Myös sellaisia minkä puutteesta yhteisö on valittanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 752
Viestejä
4 921 015
Jäsenet
79 247
Uusin jäsen
gavi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom