Cyberpunk 2077

Tuli tälläinen vastaan jos joku haluaa neuvoja pelin kanssa:

Kiitokset. Oivaa luettavaa pelin latautumista odotellessa.

Tuosta sai jo vähän ajatusta, että mihin suuntaan omaa hahmoa lähtee viemään..
 
Noniin, nyt on peli hankittu ja latailtu, sitten pitäisi vielä odottaa iltaan että pääsee pelaamaan :tup: Toivottavasti R7 3700X ja RTX3080 jaksaa tehdä töitä. Kannattaakohan makkarat laittaa kiuaspussiin jos ne laittaa kypsymään tonne kotelon sisään?
Fps limit päälle johonkin sopivaan lukemaan, niin ei sentään tulta lyö koneen persuksista :)
 
Pelailin viime yönä klo02 asti :sdarra:

En tykkää pelin pyssymekaniikoista yhtään, tää Borderlands tyyppinen taistelusysteemi pilaa immersion todella tehokkaasti, kun vihut ja oma äijä on ns. bullet spongeja. Aika paljon on muuten pelissä otettu mallia Deus Ex: HR ja MD peleistä, olisi taistelusysteemiinkiin ottaa mieluummin sieltä, kuin jostain Borderlandsista mallia. Vihujen AI on todella typerä, mutta eipähän tuossa ole juuri tapahtunut mitään kehitystä muidenkaan pelien osalta sitten X360/PS3 aikojen. Edelleen tuntuu olevan standardi tuo, että kentät on täynnä vyötärön korkuisia esteitä, joiden taakse vihut juoksee kyykkimään, jos eivät sitten juokse suoraa linjaa pelaajan kimppuun. Jokohan 2030 vuoteen mennessä nähtäisiin fps-pelissä sellainen AI, joka osaisi pistää pelaajan ahtaalle ihan vain manöveroimalla oikeasti taktisesti. Toki kynnys siihen on aika suuri, kun pelaajat on viimeiset 15 vuotta totutettu tuohon "whack-a-mole" pelimekaniikkaan, jossa AI juoksee huoneen keskellä olevan vyötärönkorkuisen esteen taakse kyykkyyn ja sitten sitä ammutaan päähän, kun se kurkkii sieltä.
 
Prkl, oikeassa olitte. Näytön "FPS Counter" näyttää jostain syystä frameraten tuplana.. Steamin fps-laskurin mukaan fps on juurikin tuossa 40-50 välillä kaikki tapissa DLSS Balanced-modessa.

Normaalia toimintaa g-sync / freesync näytöillä kun ruudunpäivitys laskee alle monitorin rajojen. Freesyncillä näytön alarajan alittuessa näytölle lähetetään ruudut tuplana. https://www.amd.com/en/technologies/free-sync-faq#faq-What-is-Low-Framerate-Compensation?
G-syncin vastaava toiminee samalla tavalla.

Mites padilla (Xbox360 padi löytyy PC käyttöön) , onko toimiva ohjaus?

Pelailen Xbox360 pädillä ja hiirellä, eli pädi vasurilla ja hiiri oikealla. Pädin kontrolleja ei voi muuttaa pelistä, mutta ei oikein ole tarvettakaan. Napit joihin ei vasemman käden sormin ylety, ja joita tarvitaan jatkuvasti, on heitetty hiirelle. 11-nappinen pelihiiri on tehokkaassa käytössä.

Ohjaus on toiminut ihan hyvin ja suurimmat haasteet ovat lähinnä liittyneet omaan kädettömyyteen pädien kanssa. Ruudulla näkyvät nappien opasteet vaihtuvat lennosta näyttämään pädin tai näppiksen/hiiren kontrolleja riippuen siitä kumpi on viimeksi lähettänyt inputia. Opaste-kuvakkeiden vaihtuminen/välkkyminen pelatessa ei häiritse läheskään niin paljoa kuin esim. Doom Eternalissa.
 
Ja en tiiä oliko täällä vielä mainintaa noista äänistä kun itellä ainaski kuulokevahvistinta USB:lla käytettäessä äänet rätisee välistä, niin näyttötaajuuden nosto 88,2khz korjas tuon. Sama oli RDR2:ssa.
 
Ei mulla ainakaan vihut oo paljoa kestäneet hardilla. Vetää vähän boostereita, haxoroi, räiskii jollain aseella joka tekee paljon damagea per luoti, esim. revolveri. Hakkaa miekalla iholle tulevat. Sekunti pari niin tyypit ovat kanttuvei. Mun mielestä kyllä tällaiseen peliin sopii ihan hyvin se, että vihut eivät kuole ekaan luotiin, vaan niiden tappamiseen pitää nähdä vähän vaivaa. Esim. Mass effecteissä niitä vihuja sai hakata ja hinkata ties kuinka pitkään, siinä vihu kestivät varmaan 10x enemmän aikaa hengissä :D Tai sellainen kuva ME:stä jäi, kun eka piti hinkata suojat, sit armorit, ja sit vasta pääsi hipapalkkia työstään. Tässä pääsee suoraan hit pointtien kimppuun ja vihut saa nopeasti niputettua.

Katselin shroudin striimiä ja kyllä siinä monet vihut kuolivat ihan ekaan laukaukseen jo. Että jos alussa ei oo geari ja skillit kunnossa, niin kyllä ne peliä pelatessa paranee one hit one kill -tasolle. Ja shroud pelaa tosiaan very hardilla eli vaikeimmalla. Jos vihut tuntuvat bullet spongeilta, se tarkoittaa että sun hahmo on paska ja sillä on vielä paskemmat kamat ja modit päällä. Kyllä se siitä. Ei kai heti ykköstasolla kuulukaan pärjätä koko maailmaa vastaan noin vain.
 
Ei mulla ainakaan vihut oo paljoa kestäneet hardilla. Vetää vähän boostereita, haxoroi, räiskii jollain aseella joka tekee paljon damagea per luoti, esim. revolveri. Hakkaa miekalla iholle tulevat. Sekunti pari niin tyypit ovat kanttuvei. Mun mielestä kyllä tällaiseen peliin sopii ihan hyvin se, että vihut eivät kuole ekaan luotiin, vaan niiden tappamiseen pitää nähdä vähän vaivaa. Esim. Mass effecteissä niitä vihuja sai hakata ja hinkata ties kuinka pitkään, siinä vihu kestivät varmaan 10x enemmän aikaa hengissä :D Tai sellainen kuva ME:stä jäi, kun eka piti hinkata suojat, sit armorit, ja sit vasta pääsi hipapalkkia työstään. Tässä pääsee suoraan hit pointtien kimppuun ja vihut saa nopeasti niputettua.

Katselin shroudin striimiä ja kyllä siinä monet vihut kuolivat ihan ekaan laukaukseen jo. Että jos alussa ei oo geari ja skillit kunnossa, niin kyllä ne peliä pelatessa paranee one hit one kill -tasolle. Ja shroud pelaa tosiaan very hardilla eli vaikeimmalla. Jos vihut tuntuvat bullet spongeilta, se tarkoittaa että sun hahmo on paska ja sillä on vielä paskemmat kamat ja modit päällä. Kyllä se siitä. Ei kai heti ykköstasolla kuulukaan pärjätä koko maailmaa vastaan noin vain.
Juurikin näin. Itse pelaan Hardilla ja välillä tulee kestävämpiä vihollisia vastaan, mutta teen sitten helpompia questeja välissä ja päivittelen aseita jne niin taas pärjää. Tässä tosiaan kannattaa käyttää kranuja & hakkerointii & stealthii hyväksi aina jos pystyy
 
Sain kuvaa paremmaksi laittamalla tuota sharpeningia, kiitos vinkeistä!
Vielä yksi ongelma on, audion kanssa: kaikki puheet kaikuvat jotenkin oudosti, ikään kuin tulee kaiku takaapäin, tai jostain. Tai siis ylipäätään puheet kaikuvat. Käytössä kuulokkeet, otin niistä pois monikanataefektit, mutta ei vaikuttanut asiaan. Mistä johtuu ja mitä vois tehdä?
 
Jaha nyt ei enää käynnisty ainaka Steamin kautta. Avautuu se launcheri harmaana ja koittaa käynnistää pelii ennenku luonnollisesti pystyn launcherista painaa edes pelaa, menee fullscreen ja kaatuu.
Käynnistin Steamin uusiks nyt ei tullu koko launcherii vaa yritti suoraa fullscreen ja samahomma.

No kerkesin joku 12h about pelaamaan ja prologue läpi. Ei oo muuten ollu mitää ongelmia ei oo ollu epävakaa ja bugeiga oikeestaa näkyny pahempia ainakaan.
3900x ja 2080ti 1440p resolla. Asetukset high, filtterit off, RT off ja dlss quality modella. Cascade shadowit myös medium.

Onkyllä tajuttoma hienon näkönen ilman RT:kin. Tulevaisuutta optimointei ja uutta rautaa odotellessa :P
Kyl tässä melkein sen 100fps tarvii muuten vaikuttaa kyl tahmaselta meno, gsyncincin kanssa.
 
Onks muilla samoja ongelmia, että asetusten vaihtelulla ei ole mitään merkitystä? ihan sama onks ultra vai low niin pyörii 50-65fps. Koneena 5950x ja 2080ti.
 
Juurikin näin. Itse pelaan Hardilla ja välillä tulee kestävämpiä vihollisia vastaan, mutta teen sitten helpompia questeja välissä ja päivittelen aseita jne niin taas pärjää. Tässä tosiaan kannattaa käyttää kranuja & hakkerointii & stealthii hyväksi aina jos pystyy
Itse huomasin, että melee aseet on kyllä aika op toistaiseksi. Mulla käytännössä kaikki paukut hakkeroinnissa, mutta silti katana kouraan ja hardilla äijät nipussa todella nopeasti.
 
Pari tuntia peliä yöllä ehdin pelata ja hyvin toi näyttäis toimivan sigun koneella.. asetukset pääosin high ja ultra, dlss balanced asetuksella, rt off n 60-80 fps mitä seuraillut.. kaupungissa jos paljon tapahtumaa niin hieman laskee tuosta 60 hetkellisesti. Rt päälle niin sitten mennäänkin 30-40 hujakoille mutta nätti tuo on ilman ärteetäkin.

Reso 1440p
 
Pelailin viime yönä klo02 asti :sdarra:

En tykkää pelin pyssymekaniikoista yhtään, tää Borderlands tyyppinen taistelusysteemi pilaa immersion todella tehokkaasti, kun vihut ja oma äijä on ns. bullet spongeja. Aika paljon on muuten pelissä otettu mallia Deus Ex: HR ja MD peleistä, olisi taistelusysteemiinkiin ottaa mieluummin sieltä, kuin jostain Borderlandsista mallia. Vihujen AI on todella typerä, mutta eipähän tuossa ole juuri tapahtunut mitään kehitystä muidenkaan pelien osalta sitten X360/PS3 aikojen. Edelleen tuntuu olevan standardi tuo, että kentät on täynnä vyötärön korkuisia esteitä, joiden taakse vihut juoksee kyykkimään, jos eivät sitten juokse suoraa linjaa pelaajan kimppuun. Jokohan 2030 vuoteen mennessä nähtäisiin fps-pelissä sellainen AI, joka osaisi pistää pelaajan ahtaalle ihan vain manöveroimalla oikeasti taktisesti. Toki kynnys siihen on aika suuri, kun pelaajat on viimeiset 15 vuotta totutettu tuohon "whack-a-mole" pelimekaniikkaan, jossa AI juoksee huoneen keskellä olevan vyötärönkorkuisen esteen taakse kyykkyyn ja sitten sitä ammutaan päähän, kun se kurkkii sieltä.

Miten sä sitten rakentasit monipuolisen taistelu skill systeemin tällaiseen peliin, jos jokainen ase tappaisi yhdellä laukauksella? Entäpä näiden aseiden craftauksen sekä muut ominaisuudet?
 
Ei mulla ainakaan vihut oo paljoa kestäneet hardilla.....

Olen pelannut normaalilla ja laitellut pojoja handguns ja stealth niin melekosta lämyä tekee isolla revolverilla headshotit kun kaikki nuo skillit stackkaa. Tuo handgun skill tree kyllä ollut omaan mieleen. Taida tänään kokeilla nostaa Hardiin
 
Miten sä sitten rakentasit monipuolisen taistelu skill systeemin tällaiseen peliin, jos jokainen ase tappaisi yhdellä laukauksella? Entäpä näiden aseiden craftauksen sekä muut ominaisuudet?

Escape from Tarkov? Liiankin HC mutta parempi suunta :)
 
Miten sä sitten rakentasit monipuolisen taistelu skill systeemin tällaiseen peliin, jos jokainen ase tappaisi yhdellä laukauksella? Entäpä näiden aseiden craftauksen sekä muut ominaisuudet?
Vaikeahan tuo on totetuttaa, mutta yrittäisin jotain muuta kuin tätä nykyistä "8 headshottia metrin päästä naamaan" -taktiikkaa. :D

Muistaakseni Deus Ex:ssä hahmo oli alussa ihan susisurkea osumaan mihinkään muulla kuin jollain vaimennetulla pistoolilla?

No onhan tässä muutenkin tuo taistelusysteemi täysi kompromissi kun puukko tekee n 3x isompaa DPS:ää kuin rynkky. Jos kysytään kummasta mieluummin ottaisin osumaa (naamaan tai muualle) niin IRL puukko kyllä voittasi.
 
Onks muilla samoja ongelmia, että asetusten vaihtelulla ei ole mitään merkitystä? ihan sama onks ultra vai low niin pyörii 50-65fps. Koneena 5950x ja 2080ti.

Samaa ongelmaa monilla ollut. Alla video tyypiltä jolla 5900x ja 3080. Vaikka säätää kuinka alas asetuksia niin fps on noin 62. GPU 50 % ja cpu 32 % käyttöaste tuolloin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Onneks noi skilli ja stattipojot ilmeisesti voi resettaa jollai itemillä.
Laittanu nyt hp/staminaa ja assault riflee.

Taktiikka melkei ollu tähä mennes et mähinä päälle samantien :D
Jotkut vihut tosiaan ottaa ilosesti 10kutiä päähän ja toiset tipahtaa sit vähä järkevämmäs ajassa.

Mut no katellaan ku saa parempaa tykkii käteen ja buildii haluumaansa suuntaan eiköhä se siitä.
Ps. ei vieläkään suostu peli käynnistyyn. No katella tos illemmalla kun kotona takas..
 
Miten sä sitten rakentasit monipuolisen taistelu skill systeemin tällaiseen peliin, jos jokainen ase tappaisi yhdellä laukauksella? Entäpä näiden aseiden craftauksen sekä muut ominaisuudet?
Kyllähän noita toimivia ratkaisuja on useita kuten esim. Deus Exit ovat osoittaneet. Ei toki mitään yhden laukauksen tappoa, muttei tarvitse myöskään vetää 10 laukausta haulikolla päähän metrin päästä. Bossit sitten asia erikseen.

Toisaalta tuohon kyllä tottuu ja vittumaisuus vähenee kun saa parempia aseita, optimoi skillit, upgradet jne ja välttelee liian kova levelisiä asemiehiä.
 
Vinkkejä pojille mitä itse en tajunnut heti alussa ja olisin toivonut tajuavani:

  • Tässä pelissä voi upgradettaa melkeen mitä vaan kamaa jos sulla on mageen naköset vaatteet voit pitää ne ja parannalla niitä craftaamalla. Eikä sun ole pakko laittaa hahmolle kusirumia vaatteita päälle sen takia, että niissä on paremmat statit. Itse tein sen virheen että hajotin kivan näköset vaatteet materiaaleiksi pelin alussa kun en tajunnut, että niitä voi upgradettaa. Jonka takia nyt joudun juoksee kusiripuli vaatteiden kanssa mistä en pidä yhtään. :mad:
  • Lukittuja ovia voi avata sekä body statin avulla tai technical statilla. Toisessa ovi revitään karmeineen irti ja toisessa tiirikoidaan molempia lukitunoven avaamis tapoja ei välttämättä kannata ottaa samalle hahmolle vaan valita millasta pelityyliä haluu.
 
  • Lukittuja ovia voi avata sekä body statin avulla tai technical statilla. Toisessa ovi revitään karmeineen irti ja toisessa tiirikoidaan molempia lukitunoven avaamis tapoja ei välttämättä kannata ottaa samalle hahmolle vaan valita millasta pelityyliä haluu.

Paitsi että pelissä on myös ovia joihin käy vain jompi kumpi. Itsellänikin tällä hetkellä kaksi questia jota en saa suoritettua loppuun, kun on ovi joka vaatisi vähintään 6 technical abilityn auetakseen. Body vaihtoehtoa ei tarjota ollenkaan ja se onkin itselläni kympissä.
 
Nyt on pari kertaa peli kaatunut kun olen autoon koittanu nousta ja lähteä liikkeelle. Siinä kun häsää pakin/jarrun kanssa tai jotain, niin eiku pelistä ulos sukkana.

Vitsi, aluksi tuntu kovin kliseiseltä ja ehkä vähän lapselliselta tämä pelimaailma, hahmot ynnä muut (cyberpunk on NIIN ysäriä) mutta sitten alkoikin tapahtua ja juoni imi mukaansa... nyt ei raaskis kauheesti pelata eteenpäin vaan odotella sitä PS5-versiota, toisaalta taas ehkä jos vähän resuais sivutehtäviä. :drool:
 
Miten sä sitten rakentasit monipuolisen taistelu skill systeemin tällaiseen peliin, jos jokainen ase tappaisi yhdellä laukauksella? Entäpä näiden aseiden craftauksen sekä muut ominaisuudet?
Ei se ole minun tehtäväni, olen ulkoistanut pelien kehittämisen muille ja ostan mieluiset pelit. Tää Cyberpunkin taistelusysteemi on vaan nyt niin moneen kertaan nähty juttu ja tuhoaa immersiota ainakin omalla kohdalla sen verran tehokkaasti, että vähän tuoreempaa otetta olisi kaivannut.
 
Laitoin kämpän arkkuun ylimääräset vaatteet, päälle laitoin paremmat missä osassa oli armori parempi, huomasin kuitenkin yhdessä välivideossa, tuolissa maatessani että päällä on vaan pelkät kalsarit. :D Bugittaa vai teinkö vaan jotain väärin.
 
Onks muilla samoja ongelmia, että asetusten vaihtelulla ei ole mitään merkitystä? ihan sama onks ultra vai low niin pyörii 50-65fps. Koneena 5950x ja 2080ti.
Isoin merkitys on rt-efekteillä, resoluutiolla ja dlss:llä. Muilla aika vähäinen.
 
Vaikeahan tuo on totetuttaa, mutta yrittäisin jotain muuta kuin tätä nykyistä "8 headshottia metrin päästä naamaan" -taktiikkaa. :D

Muistaakseni Deus Ex:ssä hahmo oli alussa ihan susisurkea osumaan mihinkään muulla kuin jollain vaimennetulla pistoolilla?

No onhan tässä muutenkin tuo taistelusysteemi täysi kompromissi kun puukko tekee n 3x isompaa DPS:ää kuin rynkky. Jos kysytään kummasta mieluummin ottaisin osumaa (naamaan tai muualle) niin IRL puukko kyllä voittasi.

Minusta tämä systeemi on aika toimiva ja ei niitä vihuja ihan kauheasti päähän tarvitse ampua, että tippuu. Sitten kun sijoitat pariin skilliin niin pääset sille tasolle, että ne alkaa tippumaan yhdestä laakista. Täälläkin kerrottu noita skill kokoon panoja. Itse tätä nyt osasin odottaa ihan sen takia, että tässä allahan on ihan sama moottori kuin Witcher 3ssa (näin oletinkin) ja kaikki nämä ominaisuudet on johdettu sieltä CP2077 maailmaan.
 
Laitoin kämpän arkkuun ylimääräset vaatteet, päälle laitoin paremmat missä osassa oli armori parempi, huomasin kuitenkin yhdessä välivideossa, tuolissa maatessani että päällä on vaan pelkät kalsarit. :D Bugittaa vai teinkö vaan jotain väärin.
Bugittaa, ei aina lataa housuja näkyviin, esim. siinä ripperdocilla käydessä.
 
Osa "asetukset ei vaikuta" ongelmat on varmaan tätä:

Screenshot_20201211-144053_Samsung Internet.jpg
 
Laitoin kämpän arkkuun ylimääräset vaatteet, päälle laitoin paremmat missä osassa oli armori parempi, huomasin kuitenkin yhdessä välivideossa, tuolissa maatessani että päällä on vaan pelkät kalsarit. :D Bugittaa vai teinkö vaan jotain väärin.
No, minun hahmoni oli yöunien jälkeen menettänyt pitkät punaiset hiuksensa - ainakin kylppärin peilin mukaan.
 
Mikä järki tässä tehdä hahmoa millä ei ole nännejä mutta kiva kun on semmoinenkin mahdollisuus :thumbsup: Nuorempana räjäytti tajunnan mario64 ja nyt tää...
 
Tossa testissä ärsyttää kyllä homeiset muistit suurimmalla osalla intelin prossuja. Vähän huonosti kertoo siitä, miten ne toimis jos muistit ja muistiasetukset ovat kohdillaan.
 
Osa "asetukset ei vaikuta" ongelmat on varmaan tätä:

Screenshot_20201211-144053_Samsung Internet.jpg

Tollasella perus prossulla on melkein ihan sama onko koneessa 3080 vaiko Rtx2080 kun Fps jässähtää prossun takia samaan kohtaan.

Tutut meinannu päivitellä näytönohjaimiaan kun todellisuudessa pitäisi päivittää prosessoria

Tosin toi testi Intelillä kustu hitailla muisteilla kun niillä on ihan tuntuva vaikutus suorituskykyyn.
Moni varmaan silti osaa lukea ns.rivienvälistäkin tuota kaavioo.
Mutta ihmettelen silti,miksi hitaat muistit..
 
Osa "asetukset ei vaikuta" ongelmat on varmaan tätä:

Screenshot_20201211-144053_Samsung Internet.jpg
Käsi ylös kuka pelaa 1280x720 resoluutiolla? Ja kaikissa koneissa erilaiset DDR4 muistinopeudet, jotta ei vahingossakaan ole vertailukelpoisia tuloksia keskenään :facepalm:

Edit. Tiedän kyllä että prossutestit tehdään matalalla resolla, mutta jos halutaan testata grafiikka-asetusten vaikutusta todellisessa pelitilanteessa low vs high, niin pitäisi varmaan laittaa se todellinen pelireso päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Karmea virhe löytyi pelistä! Jos laittaa hahmon alastomaksi ja menee photo modeen niin hahmolle ilmestyy jotku housut jalkaan. Kaveri siis kertoi kun testasi :mad:
 
Käsi ylös kuka pelaa 1280x720 resoluutiolla? Ja kaikissa koneissa erilaiset DDR4 muistinopeudet, jotta ei vahingossakaan ole vertailukelpoisia tuloksia keskenään :facepalm:
Kyse ei ole "kuka pelaa 720p"

Vaan toi on se teoreettinen maximi mihin prossut pystyy kun ei olla GPU pullonkaula tilanteessa.
Ei se prossun suorituskyky 1080p tai 1440p mihinkään parane.

Muistit nyt on ihan hatusta, mutta 9900k vs 10700K voi päätellä että muisteilla saa merkittävää hyötyä.
 
Ongelmia siis riittää, mutta pelintekijä kiittää. Yli 8 miljoonaa kappaletta myytiin jo ennakkoon. Melko hyvä tulos lautaroolipeliin pohjautuvalle teokselle. :) Joko TV-sarjan oikeudet on myyty?
 
Käsi ylös kuka pelaa 1280x720 resoluutiolla? Ja kaikissa koneissa erilaiset DDR4 muistinopeudet, jotta ei vahingossakaan ole vertailukelpoisia tuloksia keskenään :facepalm:
Tukka-Steve mainitsi videossa (linkkasin sen tänne aiemmin), että DLSS Ultra Performance on ilmeisesti 4K targetilla 720p (performance 1080p, balanced jotain 1080p ja 1440p väliltä ja quality 1440p), joten tuosta prosessorin ja muistien vaikutuksesta olisi oikeasti kiva saada tarkempia tuloksia DLSS:n kanssa.
 
Tossa testissä ärsyttää kyllä homeiset muistit suurimmalla osalla intelin prossuja. Vähän huonosti kertoo siitä, miten ne toimis jos muistit ja muistiasetukset ovat kohdillaan.
Käyttävät valmistajan virallisesti tukemaa maksiminopeutta noita paria ylikellotettua poikkeusta lukuunottamatta. Intelhän taisi tuossa taannoin sanoa tai ainakin antaa ymmärtää, että muistikitin XMP-profiilin päälle kytkeminen eväisi prosessorin takuun...
 
Ongelmia siis riittää, mutta pelintekijä kiittää. Yli 8 miljoonaa kappaletta myytiin jo ennakkoon. Melko hyvä tulos lautaroolipeliin pohjautuvalle teokselle. :) Joko TV-sarjan oikeudet on myyty?

Eli ihan sama vaikka laittaa ulos kuinka bugisena ja keskeneräisenä.
 
Käsi ylös kuka pelaa 1280x720 resoluutiolla? Ja kaikissa koneissa erilaiset DDR4 muistinopeudet, jotta ei vahingossakaan ole vertailukelpoisia tuloksia keskenään :facepalm:

Ehkäpä tuolla haettiin sitä, että pienimmälläkään resolla fps ei nouse juuri yli 100 fps, koska kyseessä on todella prossuraskas peli. Johtuu varmasti optimoinnin puutteestakin.
 
Onks muilla samoja ongelmia, että asetusten vaihtelulla ei ole mitään merkitystä? ihan sama onks ultra vai low niin pyörii 50-65fps. Koneena 5950x ja 2080ti.

Kaveri kommentoi että cascade shadow resolution tiputtaminen high -> medium melkein tuplasi fps:n vuoden vanhalla keskiluokan näyttiksellä. Muutamat muut melko paljon vaikutaneet asetukset: volumetric cloud quality, volumetric fog resolution ja local shadow quality.
 
Kaveri kommentoi että cascade shadow resolution tiputtaminen high -> medium melkein tuplasi fps:n vuoden vanhalla keskiluokan näyttiksellä. Muutamat muut melko paljon vaikutaneet asetukset: volumetric cloud quality, volumetric fog resolution ja local shadow quality.

3080:lla tuolla "cascade shadow resolution" asetuksella ei ole käytännössä juurikaan vaikutusta.
 
Karmea virhe löytyi pelistä! Jos laittaa hahmon alastomaksi ja menee photo modeen niin hahmolle ilmestyy jotku housut jalkaan. Kaveri siis kertoi kun testasi :mad:
Jos tuota ei blokattaisi niin varmaan jokainen arvaa että ei menisi hetkeäkään kun internetin luovat mielet tunkisivat kyrpiä night cityn lasten suuhun ja parin päivän sisällä twitterin kirkukanat olisivat vaatimassa pelin kieltämistä.
 
Tulee vähän ikävä GTA V:n reaktiivisempaa ympäristöä. Aika staattista on tuo meno so far, tietyt npc:t jöpöttää päivästä toiseen samalla paikalla eikä niiden kanssa ole mitään interaktiota.
Samoten nuo "crime in progress"-markkerit on kyllä suoraan toistensa kopioita ja kyllästyttävät todella nopeasti.
 
Refundiin lähti Steamissä. Ostetaan halvemmalla sitten joskus kun on pävitelty bugeja. Muutenkin kallis verrattuna konsoliversioihin.
 
Refundiin lähti Steamissä. Ostetaan halvemmalla sitten joskus kun on pävitelty bugeja. Muutenkin kallis verrattuna konsoliversioihin.

Jos hinta ahdistaa niin tuota saa vkl ajan prismoista -15% kanta-asiakkaille mikä tekee 42€. Toki ei löydy välttämättä joka prismasta, mutta sieltä näkee suunnilleen mistä prismoista saa.
 
Hmm.. tulikohan eka "game breaker"-bugi vastaan vai enkö nyt vaa hokaa jotain..

Cassius Ryderiltä pitäs hakea ilmainen rewardi, mutta en löydä muuta kuin maksullisia modeja tuolta:


1607693506250.png
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
286 713
Viestejä
4 919 505
Jäsenet
79 241
Uusin jäsen
Aziz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom