Laatukonsoleilla tosiaan 60fps XDPc versio korkattu padilla, hyvin jakso hdr 1440p high 1080ti kortti pyörittää 55fps, tarvi konsolin 30fps tyytyä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Laatukonsoleilla tosiaan 60fps XDPc versio korkattu padilla, hyvin jakso hdr 1440p high 1080ti kortti pyörittää 55fps, tarvi konsolin 30fps tyytyä.
No vuodenpäästä ehkä next gen 60fpsLaatukonsoleilla tosiaan 60fps XD
Joo porukka valitellut noita huonoja fps-lukemia pelissä niin mitä itse tein..
-Kytkin internetin pois ohjauspaneelista jotta winukka ei lataa varmasti mistään mitään
-DDU:lla suoraan lennosta "Clean and Restart"
-Asensin valmiiksi ladatut uusimmat ajurit
-NVIDIA Ohjauspaneelista "Manage 3D Settings" -> "Program Settings" -> "Cyberpunk 2077" ja sieltä sitten "Power Management mode" "Prefer maximum performance"
Näillä konsteilla mulla hyppäs fps ~50-60 ---> 70-80 jopa paikoitellen. Se että asennatte ajurit edellisten päälle ei näiden pelien kanssa kyllä auta juuri mitään vaan kannattaa ottaa DDU:lla ensin vanhat ajurit pois ja sitten asentaa ne uusimmat siihen puhtaalle pohjalle.
Rautana toimii Ryzen 5 3600, RTX 2080 TI, 16GB RAM ja peli asennettu M.2 ssd:lle.
Miettiny tässä että pitäskö tää ostaa ja kattoa miten hyvin pyötii 7970:lläSurullista miten vähän yli vuoden vanha kone olisi tämän kanssa käytännössä romurautaa. Ottaisi päähän jos kiinnostaisi pelata.![]()
Ei. Tuo "puhdas asennus" tarkoittaa vain että se vetäisee kaikki Nvidia control panelin asetukset defaultille. DDU poistaa kaikki merkinnät windowsin rekisteristä ja ylimääräiset kansiot/tiedostot joita pelkkä uninstall jättää jälkeensä yms. Eli DDU vastaa sitä tilannetta kun asennetaan ajuri ensimmäistä kertaa koneeseen.Vähän menee ot:ksi, mutta Nvidiallahan saa tuolta nykyään valittua tuon "puhdas asennus", niin eikös tuo nyt aja saman kuin tuo DDU?
Ei. Tuo "puhdas asennus" tarkoittaa vain että se vetäisee kaikki Nvidia control panelin asetukset defaultille. DDU poistaa kaikki merkinnät windowsin rekisteristä ja ylimääräiset kansiot/tiedostot joita pelkkä uninstall jättää jälkeensä yms. Eli DDU vastaa sitä tilannetta kun asennetaan ajuri ensimmäistä kertaa koneeseen.
Millä näyttiksellä pyörittelet, itelläkki sama prossu ylikellotettuna ja 1060 mutta ei kyllä pyöri hyvin.Mulla pyörii hyvin ultralla (+-60fps) liki 9v vanhalla 3770k:lla mikä oli yllätys kyllä.
Kyllä on keskinkertainen tekele. Grafiikkoja lukuunottamatta kaikki on jo nähty ja myös tehty paremmin.
Ajattelin että DDU:n käyttö olisi muinaishistoriaa ja ajurit osaisi nykyään asentua ilman suorituskyvyn laskuja tai bugeja? Olen vuosia vedellyt ihan likasia asennuksia nvidialla vanhojen päälle, ja kaikki toiminut ongelmitta. Täytyypä kokeilla tuota illalla.Joo porukka valitellut noita huonoja fps-lukemia pelissä niin mitä itse tein..
-Kytkin internetin pois ohjauspaneelista jotta winukka ei lataa varmasti mistään mitään
-NVIDIA Ohjauspaneelista "Manage 3D Settings" -> "Program Settings" -> "Cyberpunk 2077" ja sieltä sitten "Power Management mode" "Prefer maximum performance"
Näillä konsteilla mulla hyppäs fps ~50-60 ---> 70-80 jopa paikoitellen. Se että asennatte ajurit edellisten päälle ei näiden pelien kanssa kyllä auta juuri mitään vaan kannattaa ottaa DDU:lla ensin vanhat ajurit pois ja sitten asentaa ne uusimmat siihen puhtaalle pohjalle.
Rautana toimii Ryzen 5 3600, RTX 2080 TI, 16GB RAM ja peli asennettu M.2 ssd:lle.
Ei riitä 6core 8700K:ssa vääntö. RTX 3080 ei pyöri ees täysillä mut CPU usage 100%. Allcore 4,7Ghz. Prossun lämmöt ~70C.
Kuinkahan tuo lienee mahdollista? Täällä identtinen kone samoilla kelloilla CPU:n käyttöaste 40-60% välillä @ 4K. Jos lasken reson 1080p, niin nousee johonkin 50-70% välille. Kuulostaa enemmän bugilta kuin CPU pullonkaulalta.16 thread varmaankin se optimein jos 8700k on 100% käyttöaste.
5900x on parempi joka suhteessa.Jos prossua meinaa päivittää niin pitäiskö kattoo 5900X vai 10core inteliä?
Ei. Tämä on täysin 1.st person view paitsi autolla ajaessa voi muuttaa kuvakulman autosta ulos.Voiko tässä pelissä pelata 3rd-person modessa ukkelilla? niinku samallatavalla ku gta:ssa?
Kyllä on keskinkertainen tekele. Grafiikkoja lukuunottamatta kaikki on jo nähty ja myös tehty paremmin.
Löytyykö sellainenkin? Pitääpä kokeilla. Laitoin vain Nvidian kautta nämä:
![]()
Mistä tämmöisen asetuksen löytää? en löydä mistään![]()
Kuinkahan tuo lienee mahdollista? Täällä identtinen kone samoilla kelloilla CPU:n käyttöaste 40-60% välillä @ 4K. Jos lasken reson 1080p, niin nousee johonkin 50-70% välille. Kuulostaa enemmän bugilta kuin CPU pullonkaulalta.
Mulla on muut maksimilla muistaakseni, mutta cascade shadows range ja resolution low:lla, ja rtx psycholla. Jotkut puhui että noi cascade shadowsit vaatii vääntöä, joten kokeilin laittaa ne minimiin ja katsoa huomaanko kuvanlaadussa jotain sellaista, mitä rtx shadowsit eivät peitä alleen. Ei ainakaan ole vielä osunut silmään mitään suttuisia/pikselimäisiä varjoja tms.
Ootko kokeillut miten psycho vaikuttaa prossukäyttöön? Mulla siis pyörii 80% cpu usage kun en tee "mitään", ja sitten kun teen jotain, esim muistaakseni taisteluissa tai kaupungilla ajellessa niin sit on 100%.
Kysyinkin sulta edellisessä viestissä millä softalla katsot tuota cpu usage?
Itsellä tuntuu et auton ajelessa tulee totaallinen droppi, tosin enpä edes päivittänyt muistaakseni viimeisempiä ajureita (ollut kiire muka pelata).
Tänään pitää asentaa uusimmat.
Ei. Tuo "puhdas asennus" tarkoittaa vain että se vetäisee kaikki Nvidia control panelin asetukset defaultille. DDU poistaa kaikki merkinnät windowsin rekisteristä ja ylimääräiset kansiot/tiedostot joita pelkkä uninstall jättää jälkeensä yms. Eli DDU vastaa sitä tilannetta kun asennetaan ajuri ensimmäistä kertaa koneeseen.
Tässä kannattaa kuitenkin muistaa että tuo sharpening filter ei ole "ilmainen", eli syö suorituskykyä koneesta riippuen jonkun 2-5fps. Jos pelaa TV:n kautta, niin TV:n asetuksista saa terävöitystä ilman suorituskykyhävikkiä.Nyt ainakin itse sain kohtuu terävän kuvan.
- Nvidian shaperning filter päälle Geforce Now:lla
Cascade shadowia kokeilin pikaisesti, että sen vaikutus oli 0-1fps, eli ainakaan testatussa kohdassa se ei minun koneella tehnyt mitään. RTX Psycho asetusta en ole kokeillut, pitää illalla testailla enemmän hyppääkö CPU käyttö joissain tilanteissa todella 100% asti.Mulla on muut maksimilla muistaakseni, mutta cascade shadows range ja resolution low:lla, ja rtx psycholla. Jotkut puhui että noi cascade shadowsit vaatii vääntöä, joten kokeilin laittaa ne minimiin ja katsoa huomaanko kuvanlaadussa jotain sellaista, mitä rtx shadowsit eivät peitä alleen. Ei ainakaan ole vielä osunut silmään mitään suttuisia/pikselimäisiä varjoja tms.
Ootko kokeillut miten psycho vaikuttaa prossukäyttöön? Mulla siis pyörii 80% cpu usage kun en tee "mitään", ja sitten kun teen jotain, esim muistaakseni taisteluissa tai kaupungilla ajellessa niin sit on 100%.
On muuten ilahduttavan lyhyet latausajat tässä päävalikosta peliin tai checkpointtiin kun henki lähtee (860 evo)![]()
Hups, se meni multa ohi sitten cyberpunk-kiimassa.Ihan task managerilla. Kakkosruudulla on auki GPU-Z, Argus monitor ja task manager. Task manager näyttää "yhdistettyä" cpu usagea eli ei thread-kohtaista vaan koko cpu:n käyttöä.
Kannattanee kokeilla. Mulla autolla ajelu ei mielestäni tunnu sen kummallisemmalta kuin muukaan pelailu, suorituskykymielessä.
Paitsi ei voinut. Peli bugitti jotain ja Q napin hakkaaminen ei auttanutEi. Tämä on täysin 1.st person view paitsi autolla ajaessa voi muuttaa kuvakulman autosta ulos.
Jossain oli sellaista huhua, että overlay voisi vaikuttaa myös siihen, miten peli pyörii. En tiedä vaikuttaako oikeasti sitten.Ollappa kakkosnäyttö. Pitää testata jollain toisella softalla, josko toimisi tuo overlay.
Miten toimii 1070:lla? Ootko joutunut karsimaan paljon grafiikka-asetuksia?
Paitsi ei voinut. Peli bugitti jotain ja Q napin hakkaaminen ei auttanut
Pitää tänään illalla kokeilla päivittää vielä näyttiksen ajurit. GTX1070Ti mentiin 1440p low 30-60fps välillä. Kun oli paljon porukkaa (esim siinä oman kämpän edessä ulkona), saatettiin tippua 25fps
Vähän kärsii pelinautinto tuosta jo![]()
Joo ei oikein alunperäisen julkaisupäivän mid-high rauta 2070- tai 5700xt 1440p kyllä pelitä tavalla joka oli mielessä kun tuolloin (juuri ennen julkaisun siirtämisilmoituksia) kasaili CP77 konettaSurullista miten vähän yli vuoden vanha kone olisi tämän kanssa käytännössä romurautaa. Ottaisi päähän jos kiinnostaisi pelata.![]()
Jos DDU käyttää niin sielä saa valita optioneista että windows ei lataa itse ajureita niin ei tarvi ottaa nettiä irtiJoo porukka valitellut noita huonoja fps-lukemia pelissä niin mitä itse tein..
Paitsi ei voinut. Peli bugitti jotain ja Q napin hakkaaminen ei auttanut
Pitää tänään illalla kokeilla päivittää vielä näyttiksen ajurit. GTX1070Ti mentiin 1440p low 30-60fps välillä. Kun oli paljon porukkaa (esim siinä oman kämpän edessä ulkona), saatettiin tippua 25fps
Vähän kärsii pelinautinto tuosta jo![]()
Mitä ihmettä? Mulla on 2070s 1440p ja pyörii 70-80fps, raskaimmissa kohdissa esim kaupungin toreilla laskee 50-60 tuntumaan.Joo ei oikein alunperäisen julkaisupäivän mid-high rauta 2070- tai 5700xt 1440p kyllä pelitä tavalla joka oli mielessä kun tuolloin (juuri ennen julkaisun siirtämisilmoituksia) kasaili CP77 konetta![]()
RTX off tekee kyllä melkoisen eron tämän pelin kohdalla (sekä suorituskyvyssä että visuaalisessa ilmeessä), joten ei liene ihme että on 60fps+.Mitä ihmettä? Mulla on 2070s 1440p ja pyörii 70-80fps, raskaimmissa kohdissa esim kaupungin toreilla laskee 50-60 tuntumaan.
Rakennusten sisällä noin 90fps.
Kaikki asetukset high/ultra, rtx off ja dlss quality.
Unohtamatta miten paljon työtä ja päivityksiä peli vielä kaipaa. Eiköhän se suorituskyky parane ajan kanssa jahka saavat asiat kuntoon.RTX off tekee kyllä melkoisen eron tämän pelin kohdalla (sekä suorituskyvyssä että visuaalisessa ilmeessä), joten ei liene ihme että on 60fps+.
Kokeilin äskettäin niin näytti vievä 0-2 FPS. En ole täysin varma. RTX3080 + 5950X.Tässä kannattaa kuitenkin muistaa että tuo sharpening filter ei ole "ilmainen", eli syö suorituskykyä koneesta riippuen jonkun 2-5fps. Jos pelaa TV:n kautta, niin TV:n asetuksista saa terävöitystä ilman suorituskykyhävikkiä.
Sama. Redditissä tuolle vinkille oli eilen +13k peukutusta niin hiukan kyllä ihmetyttää.Cascade shadowia kokeilin pikaisesti, että sen vaikutus oli 0-1fps, eli ainakaan testatussa kohdassa se ei minun koneella tehnyt mitään.
Taitaa sitten joutua puremaan hieman hammasta punaisen leirin puolella ja todeta, että CP77 lukeutunee (toivon mukaan toistaiseksi) niihin peleihin millä 2070s/vihreäleiri on hieman 10-15% nopeampi...Mitä ihmettä? Mulla on 2070s 1440p ja pyörii 70-80fps, raskaimmissa kohdissa esim kaupungin toreilla laskee 50-60 tuntumaan.
Rakennusten sisällä noin 90fps.
Kaikki asetukset high/ultra, rtx off ja dlss quality.
No juu en kiistä etteikö ne rtx heijastukset olisi upean näköisiä kun testasin sitä, mutta sillä laski fps sinne 30-40 tasolle. Ja kyllähän tuo nyt näyttää aivan saatanan hyvältä maximilla ilman rtx:ääkin.RTX off tekee kyllä melkoisen eron tämän pelin kohdalla (sekä suorituskyvyssä että visuaalisessa ilmeessä), joten ei liene ihme että on 60fps+.
Tuo johtunee täysin siitä että vihreillä korteilla on saatavissa dlss. Tuo teknologia on mielestäni yksi suurimpia mullistuksia pc pelaamisessa viimeiseen 10 vuoteen. Visuaalinen ilme ei laske käytännössä ollenkaan dlss quality ja natiivi välillä, mutta fps kasvaa lähes kaksinkertaiseksi.Taitaa sitten joutua puremaan hieman hammasta punaisen leirin puolella ja todeta, että CP77 lukeutunee (toivon mukaan toistaiseksi) niihin peleihin millä 2070s/vihreäleiri on hieman 10-15% nopeampi...