Cyberpunk 2077

Jopas teetti töitä viimein logitech hiiri ja middle button pelaa, linkkaan tästä ohjeen vielä https://www.reddit.com/r/LogitechG/comments/ka1xm7/mx_master_3s_middle_click_doesnt_work_in_a_few/
Eli divert="0" lisäsin tuonne logitech xml filuun ja kone piti rebootata (jotta se lukee muokatun xml) j nyt toimii middle button.

Kokeilin myös toisella näytöllä jonka pitäisi tukea HDR, mutta se ei antanut settingseissä muuttaa sitä, eikö HDR tullut aktiiviseksi, ilmeisesti toimii vain televisioissa? vai pitääkö tuo monitori kytkeä HDMI kaapelilla?
 
Combat kyllä aika jäätävää settiä ohjaimella (PC). Pakko laittaa easylle ettei kuole vähän väliä. Sitten kun yritti vasurina muuttaa näppiksen bindailuja niin yllätys nuolinäppäimiä ei voi bindata vaan pitäisi lähtä config filuja kaivelemaan. Ei jeesus.
 
Joo, witcher 3 ostin saman tien, ja kokeilin ja kun oli monilta osin aika vaikeaa niin jäi puoleksi vuodeksi. Sen jälkeen olen pelannut sen 2 kertaa läpi ja molemmat kerrat nauttinut vahvasti. 2077 on takuulla hyvä peli viimeistään 2021 lopulla ja koska muuta pelattavaa löytyy vähintään siihen asti, en edes viitsi nyt kokeilla :)
 
5h pelattuna.
Luo ihan uuden tason open world peleille.
Watch dogs legionia ei jaksa enää edes yritää opetella tämän jälkeen :cigarbeye:
 
Ei uskalla tätä lankaa lukea kun sen verran herkkä olen spoilereille. Mutta olisi kysymys: resona 4K, GPUna 3080, ja peli pyörii juuri ja juuri pelattavasti kun vetää DLSS:ää kehiin, mutta tuloksena on pehmeä kuva. Siis semmoinen joka muistuttaa varsin matalaa resoa ja sitte FXAA tyylinen blurri päälle, eli ihan surkea kuva. Itse tykkäisin terävästä kuvasta, ja niinpä kysynkin neuvoa graffatwiikkien muodossa: mitä asetuksia kannattaa pudottaa notta peli pyörisi 3080@4K ilman hirveän agressiivistä DLSS:ää joka blurraa kuvan pehmeäksi mössöksi?
 
Ei uskalla tätä lankaa lukea kun sen verran herkkä olen spoilereille. Mutta olisi kysymys: resona 4K, GPUna 3080, ja peli pyörii juuri ja juuri pelattavasti kun vetää DLSS:ää kehiin, mutta tuloksena on pehmeä kuva. Siis semmoinen joka muistuttaa varsin matalaa resoa ja sitte FXAA tyylinen blurri päälle, eli ihan surkea kuva. Itse tykkäisin terävästä kuvasta, ja niinpä kysynkin neuvoa graffatwiikkien muodossa: mitä asetuksia kannattaa pudottaa notta peli pyörisi 3080@4K ilman hirveän agressiivistä DLSS:ää joka blurraa kuvan pehmeäksi mössöksi?

Ei DLSS pitäisi blurrata juuri ollenkaan, ellei sillä vedetä jotain äärettömiä konversioita.

Ota nyt aluksi motion blur, film grain, depth of field ja chromatic aberration pois.
 
PS5:llä ainakin unlocked framerate, omaan silmään ei ole dippaillut alle 60.
Välillä yöllä jos kaahailee autolla kaupungissa tulee pieniä dippejä. Muuten en oo huomannu. Toki mitään isompia mähinöitä esim ei oo vielä tullu eteen.
 
Kiitos, kokeillaas!
Meikällä kans on hakusessa kunnon grafiikka-asetukset kun kaikki on liian pehmeän näköistä. Motion blur, film grain, depth of field ja chromatic aberration otin pois heti mutta tuntuu että kuva on vieläkin liian pehmeä.

Luin että Nvidian controlpanelissa (tai Geforce Experience overlayssä jos se on asennettuna) on Sharpening joka redditin kuvien perusteella poistaa pehmeyden.

Ei ole tullut tätä asetusta ennen säädeltyä, mutta huomenna kokeilen FullHD resolle 0.5:sta alaspäin säätämistä ja film grainin varmaan pitää olla 0.
 
Onko muut huomanneet että tässä grafiikoiden laatu on erittäin vaihteleva? Hahmot ovat 5/5, mitä nyt välillä tulee huonosti teksturoidut aurinkolasit tai vastaavat vastaan. Tekstuurien ja 3D mallien laatu heittelee muuten ihan laidasta laitaan. Jotenkin tosi sekava tuo graafinen ilme kun grafiikan taso ei ole hirveän yhtenäinen kaikkien objektien kanssa. Tuohon päälle kun vielä lykkää satunaiset bugit niin on kyllä jotenkin outo kokemus.
Lizzien baarin aulassa fps putosi 30:een ja alle. Sit menin braindance-kohtauksen jälkeen takaisin, ja peli pyöri taas 60fps. Ehkä tossa on jotain dippejä kun peli latailee uusia alueita tai peli on ollut liian pitkään päällä?

Jotkut jutut näyttävät tosiaan aika köpöisiltä:

1091500_20201210215038_1.png


Toisaalta sit näissä "valmiissa" juonikohtauksissa kaikki näyttää pirun hyvältä.

1091500_20201210222738_1.png


Varmaan jotenkin valojen ja heijastavien pintojen määrästä kiinni, miten hyvältä näyttää.
Tuosta juuri vinguin muutama sivu sitten että välillä peli näyttää 2004 suttutextuuri peliltä ja sitten yhtäkkiä onkin RTX on vuodelta 2025. Tuollainen yhteinäisyyden puute on todella häiritsevää.

Nomadina ainakin se 6kk kuluminen alussa oli mun mielestä ihan pelikuvaa eikä välivideota. Vai kuvittelinko vain. Mietin pääni puhki, että voiko tuollaista toteuttaa enginellä..
Voi toteuttaa, mutta oli kyllä sen verran sulava ja nopea että itse epäilen videota.
Ei uskalla tätä lankaa lukea kun sen verran herkkä olen spoilereille. Mutta olisi kysymys: resona 4K, GPUna 3080, ja peli pyörii juuri ja juuri pelattavasti kun vetää DLSS:ää kehiin, mutta tuloksena on pehmeä kuva. Siis semmoinen joka muistuttaa varsin matalaa resoa ja sitte FXAA tyylinen blurri päälle, eli ihan surkea kuva. Itse tykkäisin terävästä kuvasta, ja niinpä kysynkin neuvoa graffatwiikkien muodossa: mitä asetuksia kannattaa pudottaa notta peli pyörisi 3080@4K ilman hirveän agressiivistä DLSS:ää joka blurraa kuvan pehmeäksi mössöksi?
Tuo kuvan pehmeys ja sumuisius itseänikin vituttaa. En ole koleillut vielä, mutta redditistä löytyi tällainen:
3D9A9D54-BCBB-440E-A064-18A07129C435.jpeg
 
Kovilla se on base PS4 pelin kanssa:


Pahimillaan seilataan 20-15fps pinnassa ja 910p resolla, sumee kuva.
Summarun:
"You know it’s bad when DF says “my god”"

Proolla on sitten 1188p ja sekin käy lähellä 20fps tuntumassa.

Että riittää puolan pojilla töitä PC:llä ja sekä näyttävästi konsoleilla jouluna.
 
Nyt on 5 tuntia pelailtu ja on komea peli!

RTX 3090 ja i9-9900k hoitaa hienosti 3440x1440 g-sync kaikki asetukset aivan tapissa (psycho) ja dlss quality niin ei voi paljoa valittaa. Oma veikkaus on että aika lähellä 60fps ollaan, varmaan joskus alle mutta fps laskuria ei mulla ole päällä. Hyvä että vihdoin jotain, missä uusi tekniikka pääsee kunnolla käyttöön.
 
Luin että Nvidian controlpanelissa (tai Geforce Experience overlayssä jos se on asennettuna) on Sharpening joka redditin kuvien perusteella poistaa pehmeyden.

Ei ole tullut tätä asetusta ennen säädeltyä, mutta huomenna kokeilen FullHD resolle 0.5:sta alaspäin säätämistä ja film grainin varmaan pitää olla 0.
Tuo kuvan pehmeys ja sumuisius itseänikin vituttaa. En ole koleillut vielä, mutta redditistä löytyi tällainen:
Kiitoksia näistäkin, pitääpäs kokeilla tuota sharpeningia huomenna.
En olisi tuota kyllä omin päin mennyt kokeileemaan, kun yleensä se "sharpening" mitä vaikka telkkarit tarjoaa ei todellakaan tee kuvalle hyvää.

edit:
ainiini unohtui mainita että peli vaikuttaa aivan helkkarin hyvältä!
 
Tuosta juuri vinguin muutama sivu sitten että välillä peli näyttää 2004 suttutextuuri peliltä ja sitten yhtäkkiä onkin RTX on vuodelta 2025. Tuollainen yhteinäisyyden puute on todella häiritsevää.

Ongelma ei ole pelkästään tekninen. Tässä sotii myös moni erilainen visuaalinen tyyli keskenään. 2077:sta tuntuu puuttuvan yhtenäinen visio artin suhteen. Yksittäiset elementit ovat erittäin hyvin tehtyjä mutta yhdessä muodostavat sekametelisopan. Liekö pelin kehityksen aikana on ollut useampi Art Director tai se yksi ei ole kyennyt hallisemaan näin isoa projektia. Toisaalta valinta on voinut olla myös tietoinen sillä eri tyylit kuuluvat Cyberpunkkiin mutta tuossakin tapauksessa sen olisi pystynyt toteuttamaan johdonmukaisemmin eheämmän visuaalisen ilmeen luomiseksi.
 
On muuten parhaiten tehdyt kasvojen ja liikkeen mallinnukset koskaan. Varsinkin nuo kasvot, en ole ikinä nähny missään pelissä näin realistisia kasvoja. :hungry:
 
Joku ihmetteli aiemmin kuinka vihulaisiin saa pumpata lipaskaupalla lyijyä ja itsellekin se oli alkutuntien ainoita valituksen aiheita. Se korjaantuu melko nopsaan kun laittaa vähän taitopisteitä oikeisiin paikkoihin ja saa parempaa mutkaa käteen.

Onpahan vaan uskomattoman näköinen tekele - välillä menee dialogit tai autoillessa motarin rampit ohi, kun jää ihmettelemään monttu auki maisemia.
 
Täällä on oikeasti porukka sitä mieltä että 30-50fps on täysin hyväksyttävä. PC: pelaaminen ei ole 60fps touhua, koska konsolien 30fps riittää meille.
Jos juttu on oikeasti ollut aina näin ja cinematic 30fps ei haittaa niin miksi sitä ei ole sanottu suoraan aikaisemmin.

Klassista maalitolppien siirtelyä. Samoja käyttäjiä näkynyt FPS-uskovaisten ketjuissa paasaamassa hyvän asian puolesta, mutta nyt 40-60fps on ok ;)

Mitä revikoita katsoin, niin high ja ultra erot ei ole isoja, eli asetuksia voi huoletta karsia jos sillä vaan saa FPS:iä. Tasainen 60fps voisi mennäkkin, mutta kun sillä tulee väistämättä niitä droppeja alle 40, ja ne nykii. Tämä peli on poikkeuksellisen raskas eikä ole aivan loppuun asti hiottu, joten voi olla että isommillakin FPS:llä tulee isoja droppeja.

DLSS muuten tekee tästä pelistä just ja just pelattavan (ellei halua jotain lowmedium + RT OFF), miten ihmeessä tätä pystyy pelata AMD:n korteilla RT ON? Toki peli näytti upealta videoiden perusteella RT OFF myös, eli hyvää työtä pelintekijät tehneet heijastusten ja valojen kanssa rasteroinnilla, mutta kyllä RT OFF jää tiettyjä visuaalisia elementtejä uupumaan.
 
Kovilla se on base PS4 pelin kanssa:


Pahimillaan seilataan 20-15fps pinnassa ja 910p resolla, sumee kuva.
Summarun:
"You know it’s bad when DF says “my god”"

Proolla on sitten 1188p ja sekin käy lähellä 20fps tuntumassa.

Että riittää puolan pojilla töitä PC:llä ja sekä näyttävästi konsoleilla jouluna.


Tuntuu meilkein ilkeältä nauraa, mutta eipä tuossa muutakaan voi. :rofl2:
 
nyt on pelattu muutama tunti, vähän töllistelyä ja paikkojen ihmettelyä ollu, pari tehtävää tehty. Kontrollit on vähän huonot, tuossa ei toiminut hiiren napit kunnolla alussa, nyt sain korjattua.
valikot ja ui on hankala, tosin kamalampiakin on.

HDR toimii nyt, piti windows asetuksista säätää, tosin se ei paljoa eroa non-hdr:stä

ei tässä nyt hirmu vapaa open world peli ole, vaan teet juonta, joka tuolle v:lle on kirjoitettu, semi-vapaa maailma. odotin vähän enemmän että vois rakentaa sitä peliä omalta kantilta, mutta nyt pelaat v:n kantilta. hyvä peli kyllä, toivottavasti parannellaan ja bugeja korjataan, modisupportia kaipaa kans jossain vaiheessa, ei ihan niin hyvä peli kuin odotin, mutta iskee enemmän kuin esimerkiksi witcher 3.

Grafiikka asetuksia pitää vielä säätää.
 
Meikällä kans on hakusessa kunnon grafiikka-asetukset kun kaikki on liian pehmeän näköistä. Motion blur, film grain, depth of field ja chromatic aberration otin pois heti mutta tuntuu että kuva on vieläkin liian pehmeä.
Johtunee siitä että peli pakottaa käyttämään TAA anti-aliasingia. Mitään anti-aliasing asetustahan tuolla valikoissa ei ole... Sinällään huvittavaa kun asetuksia kuitenkin melkoinen lista muuten. TAA yleensä vielä aiheuttaa ghostausta, joten olisi ihan kiva saada se hevonkuikkaan.

Että riittää puolan pojilla töitä PC:llä ja sekä näyttävästi konsoleilla jouluna.
Jossei olisi joulu ovella niin olisi varmaan siirretty launchia jälleen. Näin jälkeenpäin olisi varmaan ollut ihan hyvä idea joulusta huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
1607646616354.png

Nyt ainakin itse sain kohtuu terävän kuvan.

- Nvidian shaperning filter päälle Geforce Now:lla
- Chromatic Aberration off
- Depth of field off
- Film grain off
 
Ok unohdetaan alkuperäinen PS4 :D :D Ostin tän nyt koneelle kun porukka sentäs mediumilla saanut 1060 toimimaan tosin prossakin vaan 1700x mutta ainakin siinä on ytimiä. katotaan mitä tästä saa säädettyä.
 
Kenellä muulla tulee Jackiesta välittömät GTA Vice Cityn Lance Vance vibat? :nb:
 
Surullista miten vähän yli vuoden vanha kone olisi tämän kanssa käytännössä romurautaa. Ottaisi päähän jos kiinnostaisi pelata. :sad:
 
Nyt löytyi hyvät grafiikka asetukset. Kaveri jolla on kellotettu 9900, rtx 3090 ja pelaa 4k tweakkasi grafiikat kuntoon. Pyörii sulavasti ja silti voi pelaa rtx on. Itsellä kellotetulla 9900 ja rtx 2080 ti combolla 1440p toimii myös sulavasti ja näyttää ihan hyvältä.
About samoilla fps pyörii kun sama prossu, mutta eri näyttikset ja eri resoluutio. 3090 on about tässä pelissä saman tehoinen 4k mitä 2080 ti 1440p. Tietty hänellä myös tweakatut muistit ja itsellä vakiot mutta niin.

Tässä grafiikka asetukset (Texture quality high):

cp771.jpg

cp772.jpg

cp773.jpg
 
Ffffuuuuuuu.... loppupään pääjuonen tehtävä ei lataudu prkl. Mitään ongelmia pelin kanssa ei oo ennen tätä ollu muutamia grafiikkabugeja lukuunottamatta. Peliä ei vaa pysty jatkamaan jos tuota yhtä tehtävää yrittää tehdä :sangry:
 
Nyt kun on ensimmäisen kerran tullut pelattua dlss päällä peliä niin täytyy myöntää että ei tämän pelin kohdalla ainakaan voida puhua natiivi resoluution vastaavasta kuvanlaadusta. Still kuvissa varmasti on verrattavissa mutta liikkeessä huomaa eron. Peliä parannellaan pitkään, mutta ymmärrän toki jos dlss tuottama kuva ei silmää miellytä.
 
Itse olen onneksi puusilmä, joka kuvaa valokuviakin 70-luvun Nikkor-objektiiveilla. DLSS ja vähän sharpeningiä ja clarityä nvidia overlaystä (perus juttu TAA:tga käyttävien pelien kanssa) niin nam :btooth:

Tuolla on pakkaamattomia 2560x1440 auto dlss kuvia, mun mielestä noi näyttää ihan hyvältä. Miltä pelin pitäisi sit näyttää, miten terävältä? Onko jollain antaa esimerkkikuvia?


Mulla outer worlds jäi kesken sen jälkeen kuin pääsin aloitusplaneetalta pois. Se huokui maailman ahtaudellaan ja yksinkertaisuudellaan 10 vuoden takaisia tuulahduksia naamalle, ja muutenkin peli oli tylsä -> ei jatkoon. Cyberpunkin kanssa en malta odottaa, että viikon työt olis ohi ja pääsis jatkamaan Night Cityssä.

En muista koska viimeksi olisin ollut oikeasti näin innostunut mistään pc-pelistä...
 
Kovasti kaikki tuntuu kehuvan pelin grafiikoita ja se taitaakin olla ainoa kriteeri monille joka määrittää kuinka hyvä peli on. Nyt kun on muutama tunti tullut pelattua niin täytyy sanoa, että on aika keskinkertainen peli. Jos verrataan Cyberpunkkia ja esimerkiksi Outer Worldsia ja käytetään vanhaa puuvertausta, niin Cyberpunk 2077 on paju ja Outer Worlds on tammi. Eiköhän keskinkertaisuutensa ansiosta Cyberpunkista tule yksi maailman suosituimmista ja parhaiten myyneistä peleistä, koska pääasia että näyttää hyvältä.
Johtuiskohan siitä että grafiikat (toisinsanoen valaistus, animaatiot, geometria, teksturointi ja mitä muuta tässä keksiikään) näkee aikapitkälti heti ja ne pystyy tuomitsemaan heti, kun taas tarinankerronta, gameplay, hahmot, pelimaailma ja niiden pisteytys on useiden tuntien pelaamisen takana.

Aika katkera viesti ylipäätään. Ei se Cyberpunkin menestys ole sun peleistä veks.
 
Kyllä on keskinkertainen tekele. Grafiikkoja lukuunottamatta kaikki on jo nähty ja myös tehty paremmin.
 
Ultra performance DLSS kanssa, joka siis oikeasti antaa aivan vitusti lisäbuustia, huomaa kyllä selvän kuvanlaadun heikkenemisen, mutta mikä tahansa muu DLSS setting niin ei kyllä eroa huomaa keskenään eikä edes natiivin kanssa. Varmasti siis teknisestä näkökulmasta eroa on, mutta onko ne sitten ihmisten havaittavissa ja kuinka paljon on placeboa on mukana on toinen juttu. Voi olla myös että eri resoluutioilla on erilainen vaikutus.
 
Kovasti kaikki tuntuu kehuvan pelin grafiikoita ja se taitaakin olla ainoa kriteeri monille joka määrittää kuinka hyvä peli on. Nyt kun on muutama tunti tullut pelattua niin täytyy sanoa, että on aika keskinkertainen peli. Jos verrataan Cyberpunkkia ja esimerkiksi Outer Worldsia ja käytetään vanhaa puuvertausta, niin Cyberpunk 2077 on paju ja Outer Worlds on tammi. Eiköhän keskinkertaisuutensa ansiosta Cyberpunkista tule yksi maailman suosituimmista ja parhaiten myyneistä peleistä, koska pääasia että näyttää hyvältä.

Avaatko vähän?

Ihan sillä et kyberpunk on viel ostamatta ja just arvon et odotanko aleja ?
 
Eilen pääsin pelailemaan muutaman tunnin uudelleenasennuksen jälkeen, ja nyt peli tuntuisi toimivan. 5600x, 6800xt @1440p pyörii 90fps tuntumassa ultralla.
 
Outer world jäi puoleen väliin koska oli hyvin keskinkertainen. Tässä taas huomaa, että hahmot & tarina kiinnostaa enemmän. Grafiikalla ei väliä, mutta on sen verta komeaa että saa hyvän immersion aikaan.

Näköjään konsoleilla hyvin heikko suorituskyky. Tosin jotenkin nautin, että Puolan pojat on oikeasti keskittyneet PC versioon ja sen huomaa
 
Eniten kiinnostais, et joku tekis core count vertailun vaikka 10-12 corella ja disablois osan coreista. Ja testais myös vähän muistien nopeuden vaikutusta fps:ään jollain 1440p tai 4k resoilla.

Kiinnostaa siksi, että saisi vähän arviota miten paha ongelma tää 8700K 6core oikeasti on. Jos jää pari fps:ää saamatta niin samapa se, mut 10-20fps jo rupeaa kiinnostamaan.
 
Jotain 9h takana ja aika hyvin uppoaa. Peli pyörii 40-50fps tuntumassa kokoajan 7700 + 2080Ti:llä ja asennettu normi ssd levylle.
Tuossa GE puolelta asetukset. Motion blurrin otin pois päältä.
punkkiasetukset.JPG

Ensin tuntu ettei peli pyöri riittävän hyvin, sitten kun otti afterburnerin overlayn pois näkyvistä, niin tuntuu että pyörii riittävän hyvin ja näyttääkin ihan hyvältä. :D
 
Mitähän tämän skaalan pelejä porukka on nähnyt jotka ovat "Hienompia graafisesti". Esimerkiksi Digital Foundryn pojat ovat hyvin vaikuttuneita tästä pelistä graafisesti ja ovat luultavasti käyneet kaikki lähi genin pelit lävitse tarkastellen. Vai taasko johonkin väsyneeseen RDR2:seen verrataan?
 
Vai taasko johonkin väsyneeseen RDR2:seen verrataan?
[ot]
No toivottavasti ei, koska vaikka kuinka paljon tahallaan koittaisin Cyberpunkkia haukkua (en, en halua, enkä näe tarvetta, keskityn ennemmin tässä ketjussa täysin pelin toimintaan teknisesti ilman omaa agendaa), niin RDR2 veti kyllä sellasen rimanalituksen huonosti tehdyistä videopeleistä PC-alustalle että Cyberpunk ei pääse edes lähelle. Sen "hienoin graafisesti" tuli varmasti ihmisille jonkinlaisena immersion ja tunteiden yhdistelmänä, koska teknillisestä näkökulmasta eihän se graafisesti tarjonnut mitään uutta mitä ei olisi nähty jo vuosia, oli vain todella raskas ja huonosti optimoitu. Tai sitten kyseisen mielipiteen lauonneet ihmiset eivät ole pelanneet yhtäkään muuta videopeliä viimisen viiden vuoden aikana.
[/ot]
 
Mielestäni hienoa tässä on ainoastaan savu ja neonvalot, joita onkin sitten joka paikka täynnä
Mielestäni RDR2 oli graafisesti paljon säväyttävämpi kun ekaa kertaa peliä pelasi. Ja Witcher 3 myös.
Ehkä johtuu paskasta(viime vuoden) raudasta, että tämä ei mitään wow efektiä aiheuttanut.
Ihan kiva peli kyllä muuten.
 
Mitähän tämän skaalan pelejä porukka on nähnyt jotka ovat "Hienompia graafisesti". Esimerkiksi Digital Foundryn pojat ovat hyvin vaikuttuneita tästä pelistä graafisesti ja ovat luultavasti käyneet kaikki lähi genin pelit lävitse tarkastellen. Vai taasko johonkin väsyneeseen RDR2:seen verrataan?

En tiedä, mitä nuo kommentoijat ovat poltelleet. Cyberpunkin kaupunkikuvan visuaalinen ambienssi on ainakin näin ultra + rt -asetuksilla jotain sellaista, mitä en ole yhtään missään pelissä nähnyt. Periaatteessa johonkin putkijuoksuun on voitu kikkailla näppärää grafiikkaa, mutta missään ei ole näin väkevää avointa maailmaa.
 
Tuossa äsken tuli hieman kiperämpi tulitaistelu ja pääasiassa ammun revolverilla. Pitää antaa pisteet Cyberpunkille mukavasti toteutetusta esteiden läpi ampumisesta, se on tullut esille nyt niin monta kertaa pelatessa. Vaikka olisi isompikin laatikko (joka ei nyt silmin nähden ole täyttä metallia tms), niin hienosti ammukset menee esteen lävitse viholliseen asti.

Ei ole uusi juttu, monessa muussakin tämä toimii (valitettavan usein kyllä unohdetaankin..) mutta tässä pelissä sen verran esimerkillisesti et pitää erikseen mainita.
 
Itsekin huomasin ensimmäistä kertaa kunnon fps-dippailuja tuon Lizzie's Barin aulassa. Kun panoroi kuvaa sivulta toiselle sitä respan naista katsoen niin hyvin "elokuvamainen" elämys tuli. Muuten peli on pyörinyt suht mallikkaasti 3700X+3070 -kombolla 1440p+RT+DLSS-Q ja asetukset suunnilleen High.

Outer Worlds mielestäni oli ihan eeppinen pettymys, jossa enginen ikä näkyi selvästi, mutta ei tämäkään nyt mitään 5/5 tasoa ole ainakaan vielä saavuttanut. Eniten kyrsii nuo tappelut, jossa ammuskelu tuntuu popkornin jyvien heittelyltä ja melee on kankeaa (näin Souls-veteraanina). Toivottavasti sitä ukkoa tosiaan pääsee buustaamaan, koska tällaisenaan taistelut tuntuvat vaan tarpeettomasti pitkitetyiltä.
 
Eniten kiinnostais, et joku tekis core count vertailun vaikka 10-12 corella ja disablois osan coreista. Ja testais myös vähän muistien nopeuden vaikutusta fps:ään jollain 1440p tai 4k resoilla.

Kiinnostaa siksi, että saisi vähän arviota miten paha ongelma tää 8700K 6core oikeasti on. Jos jää pari fps:ää saamatta niin samapa se, mut 10-20fps jo rupeaa kiinnostamaan.

Täällä myös 8700K, voinen tänään koittaa ajella testejä.

OCAT sulla käytössä vai millä katoit GPU&CPU usagea?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
268 953
Viestejä
4 653 418
Jäsenet
76 317
Uusin jäsen
Svartzonker

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom