Pc versio korkattu padilla, hyvin jakso hdr 1440p high 1080ti kortti pyörittää 55fps, tarvi konsolin 30fps tyytyä.
1080TI täällä kans ja 2560x1440 , pitäs näemmä hankkia.
Mites padilla (Xbox360 padi löytyy PC käyttöön) , onko toimiva ohjaus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pc versio korkattu padilla, hyvin jakso hdr 1440p high 1080ti kortti pyörittää 55fps, tarvi konsolin 30fps tyytyä.
100% läpipeluun kestoksi oli arvioitu jossain 175 tuntia eli kyllähän siinä pelattavaa riittää. Ja sitten alkaakin tulla lisäosia.Luinko jostain vai omianiko muistelen, että jossain reviewissä olisi puhuttu 30-40h pelistä? Tässähän on vaikka kuin paljon tekemistä ja tutkimista, karvan vajaa 8h pelattu ja 2% näyttää GOG launcherissa.
Mahdetaanko pelata samaa peliä, kun varsin hyvältähän nuo hahmomodelit näyttää, kuva alla joka ei ole edes kaikki grafiikat tapissa.Tjoo, tekstuurit ja char modelit aika vanhaa k(a)uraa, taidettu laittaa suurin osa suorituskyvystä valaistukseen...

Mikähän siinä on, ettei kaikki pelit tajua, että käytössä on HDR-ruutu laittamatta desktopilta HDR:ää ensin päälle ennen pelin käynnistämistä. Ärsyttävää.
Xboxin elite ohjain itsella tuolla xboxin donglella. Hienosti toimi ohjaus, huomaa että konsolipeli kyseessä.1080TI täällä kans ja 2560x1440 , pitäs näemmä hankkia.
Mites padilla (Xbox360 padi löytyy PC käyttöön) , onko toimiva ohjaus?
HDR PQ:lla myös mennään. Rtings-testin perusteella oma tv:n peak brightness 988, joten iskin 999 max brightness, paper white 140, ja se mikälie midpoint 1.80. Midpoint on se tuntemattomin asetus kyllä. Tilasin muuten juuri Corsair K63 wireless näppiksen ja sille sen oman lapboardin...Varsinaisia HDR-asetuksia on tosin hankala säätää kun ei oikein tiedä mihin ne vivut asettaisi, joten olen antanut olla oletuksilla.
Testasitko motion blurria asetuksista alaspäin? Se oli mun mielestä hirveä asetus ja oletuksena päällä. Samoin film grain ja chromatic aberrations asetukset vaikuttaa tyhmiltä ja ne on päällä oletuksena. Mun silmiin dlss quality moodi 1440p resossa oli erittäin hyvä poislukien se alun peili ja sheriffin paita.

Ei ole paljoa puhetta HDR:stä. Itse olen TODELLA tyytyväinen siihen miltä näyttää (Sony XF9005, ei edes OLED). Pääsee neonvalot yöllä oikeuksiinsa. PC-näytöltä jotenkin tosi latteaa HDR-kokemuksen jälkeen (siinä ei mitään HDR:ää).

Chromatic abhorration
Itse pelaan tietokoneella, näyttönä Samsung Q9FN 4K HDR -telkka ja peli näyttää enemmän HDR:ltä, kun HDR on pois päältä - valot todella kirkkaita ja tumma on tummaa. On kyllä kaunis peli, jumaleissön.
Ainoa miinus toistaiseksi on se, että ainakin hardilla ukot ottaa hirveästi osumia päähän, ennen kuin kuolevat. Toivottavasti siihen tulee jokin realismi-modi. Bugeja toistaiseksi yksi: vihollinen muuttui näkymättömäksi ja pelkkä haulikko räiski ilmassa![]()
Tuli huomattua sama et ampuminen on tässä aivan täysin perseestä, meno kun Borderlandsissa et luoteja pitää pumpata se 20 ennenkun mitään tapahtuu.No muutama tunti pelattu eikä kyllä vakuuta. Grafiikka ja bugit ei hetkauta ja pyörii ihan ok, mutta tämä on liikaa 1st person shooter. Ei mitään rajaa kuinka paljon vihaan healthbareja ja sitä että pitää ampua vihollista n. 200-2000 kertaa. Taistelut kaaosta ja hyvin lähellä on että liikun hyppimällä piilolta toiselle.
Sitä mitä jo demoissa kyllä näki, sitä tämä on. 1st person shooter ja RPG elementit vähäisiä. Tähän asti koettua: autolla ajoa joka selkeästi GTA:a huonompaa. Ampumista joka oli jo muinaisessa DOOM:ssa parempaa. Tarinaa ja roolipelaamista joka saa itkemään vanhan Biowaren/Black Islen perään. Mikään nähty ei ole ollut sellaista mitä joku muu ei olisi jo tehnyt paremmin.

Mites hemmetissä tämä onnistuu? Itse kun kokeilin niin samalla kortilla 1440p resoluutio fps noin 40Pc versio korkattu padilla, hyvin jakso hdr 1440p high 1080ti kortti pyörittää 55fps, tarvi konsolin 30fps tyytyä.
Onko noilla alun statseilla miten tärkeä merkitys? Voiko niitä laittaa uusiksi missään välissä enää? Mietin pitäisikö vielä rollata uusiksi, vasta pari tuntia kellossa...
Äläs nyt. Just kun 6kk sitten julistettiin et konsolit on kovempia kuin 2080ti. Netissä sanottiin, siksi totta!Pc versio korkattu padilla, hyvin jakso hdr 1440p high 1080ti kortti pyörittää 55fps, tarvi konsolin 30fps tyytyä.
Joo sanoisin samaa kun lepakomäyrä eli edukkaasti jostain 9900k ja 5ghz (+) kelloille. Cachen ylikellotusta ei tule unohtaa. Esim itsellä ainakin vielä 5 ghz ja cache 4.7 ghz (jos en nyt nosta). Tämä, että 6 core 12 thread ei riitä todistaa, että ainakin 8 corea käyttää tämä peli. 16 thread varmaankin se optimein jos 8700k on 100% käyttöaste. Itsellä menee välillä johkin 80% käyttöaste eli käytännössä hyödyntää kaikkia 16 threadia todennäköisesti.Ei riitä 6core 8700K:ssa vääntö. RTX 3080 ei pyöri ees täysillä mut CPU usage 100%. Allcore 4,7Ghz. Prossun lämmöt ~70C.
Eli näyttis jaksais, virrankulutus joku 280W. Mut prossusta loppuu mehut.
Jos prossua meinaa päivittää niin pitäiskö kattoo 5900X vai 10core inteliä?
Itellä sama combo paitsi reso 2560x1440. Suurimmat ongelmat kaupungissa, siellä droppailee johonkin 70 fps:ään. (gpu utilization joku 60% huonoimmillaan) Vissiin vaikuttaa kun mulla aika nopeet ramit (3600mhz 14-15-15-30) Mutta joo on kyllä todella säälittävää, en nyt olettanut mitään täydellistä näyttiksen hyödyntämistä jollain 360p resolla 600fps, mutta kyllä nyt 150fps pitäisi fps pelistä saada irti.Ei näköjään Ryzen 3700x + Rtx 3080 combolla irtoa joissakin tilanteissa millään yli 45 fps, vaikka laittaisi kaikki asetukset low:lle, rtx:t offille ja maksimaaliset DLSS:t. Resoluutiona toki 3440x1440, mutta silti todella surkuhupaisaa.
Suurin osa ajasta on menty 45-55 fps vaikka tuijottaisi vessassa nurkkaan... Eipä silti, pakkohan tätä on pelata kun on niin hyvä!
Voiko olla, että monella peli ei vain hyödynnä laisinkaan CPU:n tehoja. Saan itse 100% gpu usagen vain kaikki ultralla. Silloin pyörii lähes yhtä hyvin kuin kaikki low:lla![]()
Minäkin aloitin Nomadina ja täytyy sanoa että petyin pahasti ensimmäiseen 15 minuuttiin. Ei ollenkaan sellaista tarinankerrontaan jota odottaisi CDProject Rediltä! Yhtäkkiä vain hypättiin sekavan välivideon saattelema aivan toisiin maisemiin... Odotin jonkinlaista spektaakkelia siitä kun maalainen pääsee ensimmäistä kertaa megakaupungin neon valoihin, tai jotain. Witcher 3 tuntui olevan juuri tuollainen joka onnistui tekemään pikku asioistakin mielenkiintoisia.6 tuntia nyt pelattu, enkä ole törmännyt yhteenkään bugiin. Lähdin pelaamaan katana-nomadilla ja hauskaa on ollut.
Alkuun vaan jotenkin vähän sekava tämä peli kun tulee puheluita tyypeiltä keistä ei ole mitään hajua keitä he ovat ja jakelevat tehtäviä jne. Pitää seurata kaikki keskustelut tarkasti että pysyy hahmoista kärryillä..
Ei tarvi onneksi 30fps, kun peli pyörii 60fps PS5:llaPc versio korkattu padilla, hyvin jakso hdr 1440p high 1080ti kortti pyörittää 55fps, tarvi konsolin 30fps tyytyä.
Ei uskalla tätä lankaa lukea kun sen verran herkkä olen spoilereille. Mutta olisi kysymys: resona 4K, GPUna 3080, ja peli pyörii juuri ja juuri pelattavasti kun vetää DLSS:ää kehiin, mutta tuloksena on pehmeä kuva. Siis semmoinen joka muistuttaa varsin matalaa resoa ja sitte FXAA tyylinen blurri päälle, eli ihan surkea kuva. Itse tykkäisin terävästä kuvasta, ja niinpä kysynkin neuvoa graffatwiikkien muodossa: mitä asetuksia kannattaa pudottaa notta peli pyörisi 3080@4K ilman hirveän agressiivistä DLSS:ää joka blurraa kuvan pehmeäksi mössöksi?
Kiitos, kokeillaas!Ei DLSS pitäisi blurrata juuri ollenkaan, ellei sillä vedetä jotain äärettömiä konversioita.
Ota nyt aluksi motion blur, film grain, depth of field ja chromatic aberration pois.
Välillä yöllä jos kaahailee autolla kaupungissa tulee pieniä dippejä. Muuten en oo huomannu. Toki mitään isompia mähinöitä esim ei oo vielä tullu eteen.PS5:llä ainakin unlocked framerate, omaan silmään ei ole dippaillut alle 60.
Meikällä kans on hakusessa kunnon grafiikka-asetukset kun kaikki on liian pehmeän näköistä. Motion blur, film grain, depth of field ja chromatic aberration otin pois heti mutta tuntuu että kuva on vieläkin liian pehmeä.Kiitos, kokeillaas!
Onko muut huomanneet että tässä grafiikoiden laatu on erittäin vaihteleva? Hahmot ovat 5/5, mitä nyt välillä tulee huonosti teksturoidut aurinkolasit tai vastaavat vastaan. Tekstuurien ja 3D mallien laatu heittelee muuten ihan laidasta laitaan. Jotenkin tosi sekava tuo graafinen ilme kun grafiikan taso ei ole hirveän yhtenäinen kaikkien objektien kanssa. Tuohon päälle kun vielä lykkää satunaiset bugit niin on kyllä jotenkin outo kokemus.
Tuosta juuri vinguin muutama sivu sitten että välillä peli näyttää 2004 suttutextuuri peliltä ja sitten yhtäkkiä onkin RTX on vuodelta 2025. Tuollainen yhteinäisyyden puute on todella häiritsevää.Lizzien baarin aulassa fps putosi 30:een ja alle. Sit menin braindance-kohtauksen jälkeen takaisin, ja peli pyöri taas 60fps. Ehkä tossa on jotain dippejä kun peli latailee uusia alueita tai peli on ollut liian pitkään päällä?
Jotkut jutut näyttävät tosiaan aika köpöisiltä:
![]()
Toisaalta sit näissä "valmiissa" juonikohtauksissa kaikki näyttää pirun hyvältä.
![]()
Varmaan jotenkin valojen ja heijastavien pintojen määrästä kiinni, miten hyvältä näyttää.
Voi toteuttaa, mutta oli kyllä sen verran sulava ja nopea että itse epäilen videota.Nomadina ainakin se 6kk kuluminen alussa oli mun mielestä ihan pelikuvaa eikä välivideota. Vai kuvittelinko vain. Mietin pääni puhki, että voiko tuollaista toteuttaa enginellä..
Tuo kuvan pehmeys ja sumuisius itseänikin vituttaa. En ole koleillut vielä, mutta redditistä löytyi tällainen:Ei uskalla tätä lankaa lukea kun sen verran herkkä olen spoilereille. Mutta olisi kysymys: resona 4K, GPUna 3080, ja peli pyörii juuri ja juuri pelattavasti kun vetää DLSS:ää kehiin, mutta tuloksena on pehmeä kuva. Siis semmoinen joka muistuttaa varsin matalaa resoa ja sitte FXAA tyylinen blurri päälle, eli ihan surkea kuva. Itse tykkäisin terävästä kuvasta, ja niinpä kysynkin neuvoa graffatwiikkien muodossa: mitä asetuksia kannattaa pudottaa notta peli pyörisi 3080@4K ilman hirveän agressiivistä DLSS:ää joka blurraa kuvan pehmeäksi mössöksi?
Luin että Nvidian controlpanelissa (tai Geforce Experience overlayssä jos se on asennettuna) on Sharpening joka redditin kuvien perusteella poistaa pehmeyden.
![]()
One setting on PC TANKS performance. Here's how to actually get playable framerates
If you're struggling on PC, this is how I went from <20fps to solid 60FPS at 4K ultrawide (3840x1620) with DLSS amd RT enabled on a RTX...old.reddit.com
Ei ole tullut tätä asetusta ennen säädeltyä, mutta huomenna kokeilen FullHD resolle 0.5:sta alaspäin säätämistä ja film grainin varmaan pitää olla 0.
Kiitoksia näistäkin, pitääpäs kokeilla tuota sharpeningia huomenna.Tuo kuvan pehmeys ja sumuisius itseänikin vituttaa. En ole koleillut vielä, mutta redditistä löytyi tällainen:
Tuosta juuri vinguin muutama sivu sitten että välillä peli näyttää 2004 suttutextuuri peliltä ja sitten yhtäkkiä onkin RTX on vuodelta 2025. Tuollainen yhteinäisyyden puute on todella häiritsevää.
Täällä on oikeasti porukka sitä mieltä että 30-50fps on täysin hyväksyttävä. PC: pelaaminen ei ole 60fps touhua, koska konsolien 30fps riittää meille.
Jos juttu on oikeasti ollut aina näin ja cinematic 30fps ei haittaa niin miksi sitä ei ole sanottu suoraan aikaisemmin.
Kovilla se on base PS4 pelin kanssa:
Pahimillaan seilataan 20-15fps pinnassa ja 910p resolla, sumee kuva.
Summarun:
"You know it’s bad when DF says “my god”"
Proolla on sitten 1188p ja sekin käy lähellä 20fps tuntumassa.
Että riittää puolan pojilla töitä PC:llä ja sekä näyttävästi konsoleilla jouluna.

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.