Cyberpunk 2077

Jösses soikoo, toinen uusintakierros alko tänään. PG32UCDP saapu talouteen, kaikki asetukset tapissa 4k:lla modien kera rullaa yli 100 fps. DLSS ja FG tietty käytössä, mut eihän tätä OLEDin ylivoimaa tajua jossei sitä näe. Huhhuh.
 
Onko peli erityisen herkkä VRAM kellotuksille, kun Nvidia ajurit kaatuivat ensimmäisen kerran 20h pelaamisen jälkeen? 4090 on myös alivoltitettu, mutta CP2077 oli ensimmäinen, joka kaatoi GPU ajurit.

Peli kaatui 5h pelaamisen jälkeen.
 
Onko peli erityisen herkkä VRAM kellotuksille, kun Nvidia ajurit kaatuivat ensimmäisen kerran 20h pelaamisen jälkeen? 4090 on myös alivoltitettu, mutta CP2077 oli ensimmäinen, joka kaatoi GPU ajurit.

Peli kaatui 5h pelaamisen jälkeen.
Peli on kyllä erinomainen stabiilisuustesti ainakin GPU kelloille
 
Port Royalin stressitesti ja kaikki muut menee, kuin vettä vaan. Itsellä 0.975V ja 2715MHz ja VRAM +1000, mikä on muiden RTX 4090 nähden aika maltillinen. Mutta jos tuo sen 5h jaksaa kannatella kerralla kaatuilematta, niin olkoon. Vaihtoehtona sitten power limit profiilia kehiin Afterburnerista - käy tuulettimet sitten hieman lujempaa. Tai sitten kokeilee tiputtaa VRAM +900, ei varmaan suorituskyvyssä hirveästi näy.
 
Omalle RX 7900 XT:lle Cyberpunk oli myös ultimaattinen vakaustesti. Olin pelannut jo hetken aikaa kortilla ongelmitta muita pelejä, mutta Cyberpunkissa piti nostaa näyttiksen jännitettä kahdesti.
 
Tuli pelattua 4,5h, eikä mitään ongelmia. Kenties kyse ei sitten ole mistään hirveästä ongelmasta, ainakaan nyt toistaiseksi. Pelasin siis samoilla näytönohjaimen asetuksilla, kuin edelliselläkin kerralla eli en kokeillu eri AB profiileja, eikä näillä näkymin tarvitsekaan.
 
Te ketkä pelaatte virittettynä, oletan että teillä on vapaa fps eli non vsynkki? Aka GPU hakkaa rajottimeen koko ajan.

Ite olen tälläinen hybridi pelaaja joka pelaa 50' Sonyn 4k töllöstä ohjaimen kanssa ja 5-60fps lukolla ja missä on serri(7600+4070S)

TV:ssä toi vaihteleva fps näyttää vain niin perseestä ellei sinulla ole uusinta töllöä.
 
Itsellä LG OLED ja käytössä framegen, minkä johdosta Nvidia Reflex on päällä, niin se lukitsee fps:n alle TV:n virkistystaajuden eli tässä tapauksessa peli on lukittu itselläni 115 fps ja TV siis 120hz.
 
Port Royalin stressitesti ja kaikki muut menee, kuin vettä vaan. Itsellä 0.975V ja 2715MHz ja VRAM +1000, mikä on muiden RTX 4090 nähden aika maltillinen. Mutta jos tuo sen 5h jaksaa kannatella kerralla kaatuilematta, niin olkoon. Vaihtoehtona sitten power limit profiilia kehiin Afterburnerista - käy tuulettimet sitten hieman lujempaa. Tai sitten kokeilee tiputtaa VRAM +900, ei varmaan suorituskyvyssä hirveästi näy.
Ei nuo synteettiset testit kelpaa vakaustesteiksi. Niillä voi mitata eri asetusten vaikutusta suorituskykyyn.

Omasta kirjastosta vakaustesteiksi paljastui cyberpunk ja se avatar-peli. Nämä molemmat sai näyttiksen kippaamaan, ja ei auttanut muu kuin ruuvata jännitettä ylös ja kelloa alas (hieroa sitä jännite-curvea).

Ite laitan fps-rajoittimen, ei puhise gpu-jäähy niin paljoa. Ehkä semmoinen mesh-kotelo auttaisi, itellä vielä vanha define r4.
 
Viimeiseen viiitentoista vuoteen ei ole tullut pelattua juurikaan muuta kuin ajo - tai sota simulaattoreita.

Hieman nyt kiehtoisi joku muukin ja tällä pelillä olisi kai paljonkin pelattavaa ja tutkittavaa sisältöä.

Mutta miten pelaaminen kannattaisi aloittaa nyt, jos lähtee täysin scratchista ?
Kaikenlaisia modeja näyttää olevan ladattavaksi, mutta mikä/mitkä' olisivat hyvä setti aloittelijalle ?
Vai kannattaako ensin pelata läpi tuo peruspeli ja sitten vasta modeja ?

Myllyssä riittäne puhtia useimpiin modeihin: Nvidia 4090 / i512600.
 
Viimeiseen viiitentoista vuoteen ei ole tullut pelattua juurikaan muuta kuin ajo - tai sota simulaattoreita.

Hieman nyt kiehtoisi joku muukin ja tällä pelillä olisi kai paljonkin pelattavaa ja tutkittavaa sisältöä.

Mutta miten pelaaminen kannattaisi aloittaa nyt, jos lähtee täysin scratchista ?
Kaikenlaisia modeja näyttää olevan ladattavaksi, mutta mikä/mitkä' olisivat hyvä setti aloittelijalle ?
Vai kannattaako ensin pelata läpi tuo peruspeli ja sitten vasta modeja ?

Myllyssä riittäne puhtia useimpiin modeihin: Nvidia 4090 / i512600.
HD tekstuurit ja kovaa ajoa. Muista tallentaa oikees kohas et pääset vetää DLC:n "newgame+"
 
Click bait linkki toi, mutta redditistä luin ilman adseja, eli huomenna 10.12 twitterissä tms klo 17:00, liekkö puolan aikaa julkistavat uusia ominaisuuksia.
patsi ei siis tule heti jakoon vielä.

Damn ei oo kauaa kun päivitelin omat modit 2.13, vielä yksi iso pelikerta pitänee tehä ja edellinenkin jäi vähän kesken.
Toivottavasti ei tuu ihan tällä viikolla vielä kun kohta pitäs aloitella indiaani jonesia, liikaa pelattavaaa taas :)

 
Ei kyllä haittaisi, jos korjaisivat HDR'n mustan tasoa, kun muistaakseni Witcher 3'ssa kuitenkin mustan taso on sitä, mitä pitääkin. Nyt se on vain tumman harmaata CP2077'ssa. Muuten ei ole kyllä ollut valittamista pelin suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
FSR 3.1 olisi ihan kova sana päivityksessä. Nykyinen 3.0 toimii aika surkeasti ja jopa FMF2 parantaa sulavuutta selvästi paremmin.
 
Onko tietoa, että onko riskiä siitä, että RenoDX "rikkoo" mahdollisesti pelin päivityksen yhteydessä? Lukenut, että CP2077 modattuna aiheuttaa ongelmia päivityksien yhteydessä.
 
Onko tietoa, että onko riskiä siitä, että RenoDX "rikkoo" mahdollisesti pelin päivityksen yhteydessä? Lukenut, että CP2077 modattuna aiheuttaa ongelmia päivityksien yhteydessä.
RenoDX toimii Reshaden kautta, niin ei pitäisi rikkoontua ellei peliin tule isoja muutoksia SDR renderöintiin. RenoDX konvertoi SDR bufferit HDR muotoon Reshaden avulla ja antaa käyttöliittymän asioiden konffaamiseen. Tosin oletusasetukset toimi mulla ainakin jo tosi hyvin.
 
Päivitys. Voi vaihtaa omien autojen värejä ajaeassa ja nappailla pelimaailman tyyppejä omiin kuviin ja niille poseja laittaa. 😉
Joo siis kosmeettisia juttuja vissiin pitkälti tulossa ja photo modeen isoja muutoksia. Ei vielä mitään semmoista mikä itseäni säväyttäisi. Ehkä se Mizutani Shion Targa täytyy käydä ostamassa :D
 
Olipa massiivinen ja upea päivitys :D
Kai tämän ois voinu ilman hypestriimiäki julkaista, kun ei mitään oikeasti tähellistä pidä sisällään.
 
Olipa massiivinen ja upea päivitys :D
Kai tämän ois voinu ilman hypestriimiäki julkaista, kun ei mitään oikeasti tähellistä pidä sisällään.
Joo vähän erikoinen veto vetää livet twitchissä ja tubessa ja sit kontsa on että valokuvii, kehyksissä ja sit autoja ja niihin värejä. Patch noteissakaan ei esim. mainintaa että olis vaikkapa sitä FSR 3.1:stä.

Ei hyvää päivää, 82 gigaa päivitystä GOGista O_o
 
23.4 Gb steamissa, siitä että autojen väriä voi vaihtaa, eikä edes kaikkien autojen, lisäksi tais uusia autoja olla.
vähän kosmetiikkaa ja photo modeen jotain, ja modit rikki taas. Outoa että GOGissa on noin suuri?

Mulla on steamissa niin että toi päivitys tulisi maanantai, mietin, että pitäskö pistää esto tohon ja odotella modien päivitystä, no ei väliä, en tällä hetkellä aktiivisesti pelaa tätä. Ja taisi olla steam peleissä, että jos pelikuvaketta klikkaa käyntiin niin se aloittaa päivityksen sitten heti?
 
23.4 Gb steamissa, siitä että autojen väriä voi vaihtaa, eikä edes kaikkien autojen, lisäksi tais uusia autoja olla.
vähän kosmetiikkaa ja photo modeen jotain, ja modit rikki taas.

Jokunen korjauskin tuossa mukana, ja kyllähän noista kertyy muutoksia moneen paikkaan, eikä niitä voi kokonaan pätsätä vain muuttunein osin.

 
Toihan on lähes kaikilta osin ostotyötä Virtuosilta, niin ei sinänsä ihme, että keskittyy vain johonkin graafisiin juttuihin. Vähän meh olo kyllä jäi, kun siinä kaikki.
 
Onko kellään vinkkiä mikä asetus mahtaisi aiheuttaa tälläistä? Aina kun kameraa kääntää niin ei nää yhtään mitään. En kuvaisi kuvaa suttuisena kuten motion blurrista tulee, kaikki detaili vaan katoaa ja kuva on yhtä värienloistetta kääntyessä.

Kaikki tyypilliset syypäät on otettu pois kuten motion blur, film grain, lens flare mitä näitä nyt onkaan. Olen myös kokeillut RTX ON, RTX OFF, Frame gen etc. FPS huitelee 60-120 välillä riippuen mitä näistä asetuksista on päällä.

Hommasin uuden näytökin tässä välissä niin ei ole edes VA-paneelin black smearingistä kyse.
 
Onko kellään vinkkiä mikä asetus mahtaisi aiheuttaa tälläistä? Aina kun kameraa kääntää niin ei nää yhtään mitään. En kuvaisi kuvaa suttuisena kuten motion blurrista tulee, kaikki detaili vaan katoaa ja kuva on yhtä värienloistetta kääntyessä.

Kaikki tyypilliset syypäät on otettu pois kuten motion blur, film grain, lens flare mitä näitä nyt onkaan. Olen myös kokeillut RTX ON, RTX OFF, Frame gen etc. FPS huitelee 60-120 välillä riippuen mitä näistä asetuksista on päällä.

Hommasin uuden näytökin tässä välissä niin ei ole edes VA-paneelin black smearingistä kyse.
Kai sillä vähä haetaa jotai realismia, ite jos heiluttaa päätä tarpeeks nopeeta ni sumenee aika paljo. Ooks koittanu ottaa chromatic aberrationin pois päältä? Se muistaakseni blurraa kuvan reunoja.
 
Kai sillä vähä haetaa jotai realismia, ite jos heiluttaa päätä tarpeeks nopeeta ni sumenee aika paljo. Ooks koittanu ottaa chromatic aberrationin pois päältä? Se muistaakseni blurraa kuvan reunoja.
Niin ja lähdetään nyt iankaiken joka pelissä vianhaun perusteista eli ilmeisesti kaikki mahd. asetukset off jotka voi pois päältä laittaa mutta entä muut mahdolliset lowille ja testannut mitä tapahtuu?
 
Niin ja lähdetään nyt iankaiken joka pelissä vianhaun perusteista eli ilmeisesti kaikki mahd. asetukset off jotka voi pois päältä laittaa mutta entä muut mahdolliset lowille ja testannut mitä tapahtuu?
Aika paljon tossa ois sit plärättävää ylöspäin, luulis et kannattais vetää toisinpäin ja hakee itellee ne sopivat asetukset resot ja graffat mielyttävällä fps. Itellä pyörii 720p lowilla jotain 230-500 välillä ja prosuhan siinä kaulaksi tulee. Helpompi hakee ko lähtee tietyist maksimeista alaspäin johonki sinne +60fps ->
 
Aika paljon tossa ois sit plärättävää ylöspäin, luulis et kannattais vetää toisinpäin ja hakee itellee ne sopivat asetukset resot ja graffat mielyttävällä fps. Itellä pyörii 720p lowilla jotain 230-500 välillä ja prosuhan siinä kaulaksi tulee. Helpompi hakee ko lähtee tietyist maksimeista alaspäin johonki sinne +60fps ->
Luulin, että tässä on kyseessä "vikaselvitys", eikä optimaalisen fps:n haku.
 
Toi on minusta vähän erikoista että tulee tuollainen päivitys jos mitään uutta DLC:tä ei ole kuitenkaan kehitteillä. Vielä enemmän jos siinä oli ulkopuolinen kehittäjä mukana.

Ehkä peli on riittävän suosittu ja ne haluaa myydä sitä ja lisäosaa. Tai sitten CP2099(tms., siis kakkososa) käyttää samaa moottoria joten ne voi tehdä noin. Siis tietysti pitkälti samaa moottoria ne käyttäisi, mutta että eivät ole vielä tehneet siitä uutta haaraa.
 
Toi on minusta vähän erikoista että tulee tuollainen päivitys jos mitään uutta DLC:tä ei ole kuitenkaan kehitteillä. Vielä enemmän jos siinä oli ulkopuolinen kehittäjä mukana.

Ehkä peli on riittävän suosittu ja ne haluaa myydä sitä ja lisäosaa. Tai sitten CP2099(tms., siis kakkososa) käyttää samaa moottoria joten ne voi tehdä noin. Siis tietysti pitkälti samaa moottoria ne käyttäisi, mutta että eivät ole vielä tehneet siitä uutta haaraa.
Eiköhän se ole vaan, että saadaan peli pysymään otsikoissa ja sitä kautta uusia ostajia niistä, joilla sitä vielä ei ole. Uusia ominaisuuksiakin kun, että saa helpommin ja parempia kuvia someen, niin tukee sitä.
 
Toi on minusta vähän erikoista että tulee tuollainen päivitys jos mitään uutta DLC:tä ei ole kuitenkaan kehitteillä. Vielä enemmän jos siinä oli ulkopuolinen kehittäjä mukana.

Ehkä peli on riittävän suosittu ja ne haluaa myydä sitä ja lisäosaa. Tai sitten CP2099(tms., siis kakkososa) käyttää samaa moottoria joten ne voi tehdä noin. Siis tietysti pitkälti samaa moottoria ne käyttäisi, mutta että eivät ole vielä tehneet siitä uutta haaraa.
Tekijä kyllä minusta väitti, että Cyberpunkin moottori kuopataan ja tilalle tulee joku toinen. Olikohan unreal engine 5?
 
Harmi homma kun ue5 pelit yleisesti eivät ole loistaneet.
Se on kyllä totta, mutta UE5 on kehittnyt tässä viime vuoden sisällä ilmeisesti jonkin verran juuri noissa kipupisteissä, esim. CPU käyttö. On siis toivoa että siinä vaiheessa kun Witcher 4 tulee ulos, lastentaudit on kitketty UE5 ja ollaan jossain 5.9 versiossa. Nythän pelit on kai pääosin olleet 5.0 ... 5.2 versiolla, kun 5.5 on jo julkaistu käyttöön.
 
On siis toivoa että siinä vaiheessa kun Witcher 4 tulee ulos, lastentaudit on kitketty UE5 ja ollaan jossain 5.9 versiossa.

Peleissä käytetty UE5 versio lyödään käsittääkseni lukkoon jo varhaisessa vaiheessa kehitystä, eli luulen että Witcher 4 tulee käyttämään jotain jo tällä hetkellä julkaistua versiota (pelin kehitys on ymmärtääkseni jo käynnissä).
 
Peleissä käytetty UE5 versio lyödään käsittääkseni lukkoon jo varhaisessa vaiheessa kehitystä, eli luulen että Witcher 4 tulee käyttämään jotain jo tällä hetkellä julkaistua versiota (pelin kehitys on ymmärtääkseni jo käynnissä).
Paha sanoa, kun ei ole edes annettu julkaisupäivämäärää. Migraatio eri versioiden välillä on mahdollista, mutta sen helppous varmaan riippuu ihan siitä missä vaiheessa kehitys on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 376
Viestejä
4 536 259
Jäsenet
74 793
Uusin jäsen
Sasu Heikkilä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom