Sitä on olemassa muutama ryhmä pelaajia jotka reagoi cdpr peleihin eri tavalla. Pelaajat jotka tykkää Bethesda open worldeista valittaa että w3 ei ole kuin Skyrim. Dark souls fanit ei tykkää Witcherin taistelusysteemistä, gtaV fanit ei tykkää että cp ei reagoi pelaajaan tarpeeksi tai maailmassa ei ole tarpeeksi systemaattista tehtävää, action pelien fani ei yleisesti tykkää narratiivisista peleistä jne.
Minä rakastan Skyrimiä ja tykkään paljon Witcheristä. Skyrimin olen ostanut ainakin 4 kertaa, Witcheristä taas löytyy kaikki kirjat ja pelit ja Collector's Edition kolmosesta.
Pelasin vuosikausia Skyrimiä siten, että vain samoilin ja tutkin paikkoja, mutta en pelannut pääjuonta läpi. 2016 rykäisin sitten koko pelin lisäreineen läpi ja tykkäsin, ei ihmeellinen juoni, mutta ihan jees. En saanut tarpeekseni, joten olen asentanut Skyrimin pari kertaa sen jälkeen uudestaan vain fiilistelläkseni paikkoja, aina jokin DLC-kokoinen modi mukana, tunnetuin esimerkki Falskaar. Onneksi Sureai teki Enderalin, niin siinä sai 100 tuntia lisää samankaltaista herkkua.
Witcher 3:n pelasin läpi viime talvena. Tykkäsin juonesta ja tehtävistä tosi paljon. Viimeiset 30 tuntia pelistä oli kuitenkin vain rypistys päästä peli läpi. Peli on tosi hyvä, mutta se ei kutsu tutkimaan lainkaan. En oikein osaa sanoa miksi ei. Jotenkin siinä ei ole sellaista mekaniikkaa, jossa löydät mielenkiintoisen paikan ja käyt katsomassa mitä maassa olevan luukun alla on. Ehkä Skyrimissä kartta on tyhjä ja vihjeet mielenkiintoisissa paikoissa ovat ympäristössä, kuten pieni alkava polku puskan takana tai ruumis josta lähtee verijäljet... ja se mekanismi vetoaa itseeni tosi paljon. Witcher 3:ssa taas kartta on täynnä kysymysmerkkejä, joita juoksin aina kun ei jaksanut suorittaa päätehtäviä. Ne kysymysmerkit veivät löytämisen ilon. Näen kartasta suoraan mihin kannattaa mennä ja mihin ei, joten en keskity ympäristöön ollenkaan, vaan juoksen (ratsastan kiitolaukkaa) suoraan karttamerkkiin ja rupean huitomaan viholista nurin - sillä sehän siellä aina odottaa.
Aiheeseen: Cyberpunkin ostin alesta tänä vuonna, ja odottelen vielä kunnon alea lisärille. Ensi vuonna varmaankin rupean pelaamaan tätä peliä, halusin odottaa että peli saadaan korjattua niin hyvään kuntoon kuin mahdollista. En odota mitään, sen verran paljon olen huonoa lukenut Cyberpunkista, joten varmaankin yllätyn iloisesti ainakin joistain asioista pelissä.