Vertailin vielä lisää ja kellotetulla RTX 3070:lla säteenseuranta päällä yhdessä paikassa seisomalla oli seuraavat tulokset:
Natiivi 1440p: 36 FPS
DLSS Quality: 75 FPS
FSR Quality: 73 FPS
DLSS Balanced menee jo turhan pehmeäksi ja FSR Balanced saa liikkuvat kohteet vähän epätarkoiksi ja paljastaa todellisen resoluution. Qualityllä ei ole oikeastaan väliä, kummalla pelaa. Kova duuni on varmasti ollut AMD:lla tehdä vastine DLSS:lle, mutta hyvään suuntaan mennään.
Eikö RT lighting ole juuri tärkein säteenseurannan asetus? Se muuttaa koko pelin valaistuksen täysin ja saa objekteille paljon paremman varjostuksen. RT:n jälkeen rasteroinnilla toteutettu valaistus tuntuu tasapaksulta ja mitäänsanomattomalta. Seuraavaksi tärkeimpänä pitäisin heijastuksia, mutta RTX 3070 ei jaksa 1440p-resoluutiolla enää +60FPS, ellei pudota DLSS:ää Balanced-tasolle. Myös monissa muissa grafiikka-asetuksissa on kohtia, joiden tiputtaminen high:lle tai jopa mediumille tuo lisää FPS:ää, mutta vaikutus ulkonäköön on olematon. Digital Foundryllä taisi olla hyvä ohjevideo, jonka mukaan itse säädin asetukset.
Sitten, kun Phantom Liberty julkaistaan ja toivottavasti myös tekoäly ja liikenne on korjattu hyvään kuntoon, niin täytyy ottaa uusi läpipeluu. Saa nähdä, onko silloin vielä saatavilla kohtuuhintaista RTX 4000 -sarjalaista, vai mennäänkö 3070:lla