Cyberpunk 2077

En prkl hokassu testata mutta veikkaanpa että on kyllä parempi ku 1.0 :D

High Asetukset päällä

fsr_2.1_testi.jpg
 
En prkl hokassu testata mutta veikkaanpa että on kyllä parempi ku 1.0 :D

High Asetukset päällä

fsr_2.1_testi.jpg
Laitatko kommentteja miltä näyttää, ja voiko käyttää RT:tä myöskin (ja millä asetuksilla)? Itsellä 6800XT niin kiinnostaisi tietää
 
No nyt on kyllä huomattavasti parempi kun FSR 1.0! Ei vieläkään 6800:lla riitä oikein RT:seen. Mutta saapahan sulavaan ja nättiin kompromissiin ainakin.
 
Tässä High / RT settings bench tulos. FSR 2.1 Performance, tietokoneen osat ihan vakio asetuksilla ettei kellotuksia oo käytössä.

fsr_2.1_Perf_RT.jpgAsetukset 1_3.jpgAsetukset 2_3.jpgAsetukset 3_3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mitä hyvin pikaisesti kokeilin FSR 2.1:stä Aldecaldojen leirissä niin en havainnut merkittävää FPS:n nousua 5700 XT:llä. Pitäisi kai sen toimia? FPS:t pyöri 40 - 50 nurkilla oli FSR päällä tai ei ja tasosta riippumatta. Ainoan selkeän eron huomasin että inventaariossa V:n vaatteet vilkkuivat.

Kyllä tähän peliin aikaa saa mukavasti uppoamaan :) Aloitin pelaamisen jokin aika sitten ja hienosti toimii. Dialogi ja käsikirjoitukset toimivat todella hyvin.

Yllättävän hyvin pyörii 5700XT:llä, FPS:t taitaa seilata 30 - 60 välillä 1440p resolla.

Hard vaikeustaso on minusta melko vaikea, henki menee hetkessä kun väärään paikkaan työntää nenänsä. Mikä sopii ihan hyvin. Muutamaa tehtävää saanut tahkota parikymmentä kertaa kun vähän liian aikaisin mennyt niitä tekemään.
 
Juu ei nuo FSR asetukset vaikuta mitään. Sama FPS tulee oli se päällä tai ei. Tai FSR:n kanssa vähän huonommat :D
Cyberpunk ilman FSR.png

Cyberpunk FSR performance.png
 
Juu ei nuo FSR asetukset vaikuta mitään. Sama FPS tulee oli se päällä tai ei. Tai FSR:n kanssa vähän huonommat :D
Cyberpunk ilman FSR.png

Cyberpunk FSR performance.png
Prosessori pullonkaulana? Jos ei, niin jotain muuta on pielessä.

Itsellä FSR Quality yli tuplasi FPS:n 1440p-resoluutiolla ja säteenseuranta päällä. Natiivina ei meinannut saada edes 30FPS rikki. Toki saman teki myös DLSS Quality. FSR:n jälki alkaa olla niin hyvää, ettei ole oikein väliä, kumpi päällä pelaa.
 
Prosessori pullonkaulana? Jos ei, niin jotain muuta on pielessä.

Itsellä FSR Quality yli tuplasi FPS:n 1440p-resoluutiolla ja säteenseuranta päällä. Natiivina ei meinannut saada edes 30FPS rikki. Toki saman teki myös DLSS Quality. FSR:n jälki alkaa olla niin hyvää, ettei ole oikein väliä, kumpi päällä pelaa.
Tuskin 5600X pullonkaula on.. Erikoista tämä kyllä on. Ei kai tämän pitäisi vaatia mitään säätöjä AMD Softwaren puolelta?
 
Pleikkarilla en huomannut mitään eroa edelliseen, kuvanlaadussa tai frameratessa.

Mitä videoita katsoin niin ei niissäkään ps5 / xbox ollut mitään eroa, hiukan hämmentävä patch frs suhteen konsoleilla.
 
No nyt rokkaa, jotenkin olin onnistunut saamaan DSR:n päälle yhtäaikaa FSR:n kanssa. Kokeilin myös varmistaa pelitiedostot, 38 megaa latasi peli eli jotain saattoi olla rikki.
Cyberpunk FSR Quality DRS off.png
 
Juu ei nuo FSR asetukset vaikuta mitään. Sama FPS tulee oli se päällä tai ei. Tai FSR:n kanssa vähän huonommat :D
Cyberpunk ilman FSR.png

Cyberpunk FSR performance.png


Eikös tuolla FSR:llä ole tarkoitus vaihtaa ensin esim. 1440 resoluutiosta 1080 ja sen jälkeen FSR päälle ja sen pitäisi nostaa FPS ja näyttää muka yhtä hyvälle kuin 1440?
 
Eikös tuolla FSR:llä ole tarkoitus vaihtaa ensin esim. 1440 resoluutiosta 1080 ja sen jälkeen FSR päälle ja sen pitäisi nostaa FPS ja näyttää muka yhtä hyvälle kuin 1440?
Ei vaan pidät monitorisi ihan natiiviresoluutiolla ja sitten laitat sen FSR:n päälle niin se tekee työt (renderöi peliä alemmalla resoluutiolla ja rekonstruoi näyttösi resoluutiolle).

Jos lasket näyttöresoluutiota esim. 1440p (natiivi) -> 1080p niin sitten FSR rendaa 720p resolla ja skaalaa sen 1080p resolle. En suosittele.
 
Ei vaan pidät monitorisi ihan natiiviresoluutiolla ja sitten laitat sen FSR:n päälle niin se tekee työt (renderöi peliä alemmalla resoluutiolla ja rekonstruoi näyttösi resoluutiolle).

Olikohan joskus ennen sitten noin että piti pelistä vaihtaa ensin pienemmälle resoluutiolle? Jostain tuon käsityksen saanut.. Sittenhän mä oon ajanu tuota ihan väärin... Ihmekkään kun palasin 1440 resoon ilman FSR:rää...
 
Olikohan joskus ennen sitten noin että piti pelistä vaihtaa ensin pienemmälle resoluutiolle? Jostain tuon käsityksen saanut.. Sittenhän mä oon ajanu tuota ihan väärin... Ihmekkään kun palasin 1440 resoon ilman FSR:rää...
AMD RSR toimii noin, mutta sitä ei kannata käyttää jos pelistä löytyy FSR tuki :)
 
3060ti antaa aavistuksen huonommat FPS FSR2.1 balanced kuin DLSS2 balanced benchmarkissa.

1440p 59 vs 61 ja tuossa on RT päällä melko reilusti taisi olla RT lighting pois ja sitten erittäin paljon säädetyt asetukset mutta kaikki olennainen ultralla/high
 
Vertailin vielä lisää ja kellotetulla RTX 3070:lla säteenseuranta päällä yhdessä paikassa seisomalla oli seuraavat tulokset:

Natiivi 1440p: 36 FPS
DLSS Quality: 75 FPS
FSR Quality: 73 FPS

DLSS Balanced menee jo turhan pehmeäksi ja FSR Balanced saa liikkuvat kohteet vähän epätarkoiksi ja paljastaa todellisen resoluution. Qualityllä ei ole oikeastaan väliä, kummalla pelaa. Kova duuni on varmasti ollut AMD:lla tehdä vastine DLSS:lle, mutta hyvään suuntaan mennään.

1440p 59 vs 61 ja tuossa on RT päällä melko reilusti taisi olla RT lighting pois ja sitten erittäin paljon säädetyt asetukset mutta kaikki olennainen ultralla/high
Eikö RT lighting ole juuri tärkein säteenseurannan asetus? Se muuttaa koko pelin valaistuksen täysin ja saa objekteille paljon paremman varjostuksen. RT:n jälkeen rasteroinnilla toteutettu valaistus tuntuu tasapaksulta ja mitäänsanomattomalta. Seuraavaksi tärkeimpänä pitäisin heijastuksia, mutta RTX 3070 ei jaksa 1440p-resoluutiolla enää +60FPS, ellei pudota DLSS:ää Balanced-tasolle. Myös monissa muissa grafiikka-asetuksissa on kohtia, joiden tiputtaminen high:lle tai jopa mediumille tuo lisää FPS:ää, mutta vaikutus ulkonäköön on olematon. Digital Foundryllä taisi olla hyvä ohjevideo, jonka mukaan itse säädin asetukset.

Sitten, kun Phantom Liberty julkaistaan ja toivottavasti myös tekoäly ja liikenne on korjattu hyvään kuntoon, niin täytyy ottaa uusi läpipeluu. Saa nähdä, onko silloin vielä saatavilla kohtuuhintaista RTX 4000 -sarjalaista, vai mennäänkö 3070:lla :think:
 
Mulla vaikuttaa löytyvän juuri se sweet spot nyt sulavuuden ja grafiikan väliltä. Näyttää hyvältä ja FPS pyörii tilanteesta riippuen 65-100 eli ei häiritseviä droppeja.. Ehkä joskus tulevaisuudessa vielä pääsee herkuttelemaan ray tracingistä...
 
Kai se alkaisi olla aika jo ottaa tämä peli vihdoin työn alle ja aloittaa koko setti alusta.
Julkkarin aikoihin tuli omalle kohdalle vastaan jokin isompi bugi, minkä myötä valui monen tunnin pelaamisen tulos hukkaan. Sen myötä peli meni jäihin odottelemaan aina sitä "seuraavaa isoa patchia". Eiköhän timantti ala olla jo hioutunut ainakin tämän ketjun perusteella. :)

Kannattaako peli vetää vanillana vai onko jotain ehdottoman suositeltavia modeja millä pelikokemus vielä paranee?
 
Itse olen vetänyt ilman modeja, hyvä ilmankin :D tällä hetkellä lvl 42 / 50 str cred. Tarinaa pelannu vaan sen verran että aukes kartta.
 
Kai se alkaisi olla aika jo ottaa tämä peli vihdoin työn alle ja aloittaa koko setti alusta.
Julkkarin aikoihin tuli omalle kohdalle vastaan jokin isompi bugi, minkä myötä valui monen tunnin pelaamisen tulos hukkaan. Sen myötä peli meni jäihin odottelemaan aina sitä "seuraavaa isoa patchia". Eiköhän timantti ala olla jo hioutunut ainakin tämän ketjun perusteella. :)

Kannattaako peli vetää vanillana vai onko jotain ehdottoman suositeltavia modeja millä pelikokemus vielä paranee?

Showstopper bugeja ei enää taida olla, lienee se viimeinenkin cyberpsycho jumitus korjattu missä pahis ei ilmestykään.

Mut pieniä bugeja on kyllä edelleen paljon, tunnin sessio ja sinä aikana:

- Useampi auto vajosi tien sisään
- Yksi auto muuttui porakoneeksi ja lähti pyörimään
- Useampi ruumis / esine jumittui seinän sisään ja muitakin clippausongelmia riitti
- Vesi näyttää uidessa edelleen todella kököltä kun tekstuurit vilahtelee pinnan tienoilla
- Force openissa käden tekstuurit clippaa aika isosti toistensa läpi
 
Showstopper bugeja ei enää taida olla, lienee se viimeinenkin cyberpsycho jumitus korjattu missä pahis ei ilmestykään.

Mut pieniä bugeja on kyllä edelleen paljon, tunnin sessio ja sinä aikana:

- Useampi auto vajosi tien sisään
- Yksi auto muuttui porakoneeksi ja lähti pyörimään
- Useampi ruumis / esine jumittui seinän sisään ja muitakin clippausongelmia riitti
- Vesi näyttää uidessa edelleen todella kököltä kun tekstuurit vilahtelee pinnan tienoilla
- Force openissa käden tekstuurit clippaa aika isosti toistensa läpi
Sekoilevia autoja ei omalle kohdalle ole sattunut, mutta nyt muistui mieleen että oikeasti säikähdin kun ihan alkupuolella peliä oltiin Jackien kanssa jossain kämpässä ja yhdessä kohti tuli siirtymä muualle niin Jackie rynni kaapin läpi :D Tavarat sinkoilivat sinne tänne ja ajattelin että tätäköhän Cyberpunk nyt tarjoaa loppupelin ajan. Onneksi tuon jälkeen bugeja ei ole juuri tullut vastaan.
Vedestä olen samaa mieltä. Onneksi sitä ei juuri kaupungissa ole.
Peliaikaa nyt takana yli 50 tuntia kun siitä tuli GOG saavutus.
 
Päivitys. 11 gigaa. Tämä peli on kyllä mahtava. Yöllinen Night City, pieni sade. Onko hienompaa pelimaailmaa tehty. Ei.
Aika monta tehtävää tuossa nähtävästi korjattiin, mutta ehdottomasti tärkein fixi on silti:
" Night City NPCs will now carry umbrellas in various colors and shapes. "
 
Vertailin vielä lisää ja kellotetulla RTX 3070:lla säteenseuranta päällä yhdessä paikassa seisomalla oli seuraavat tulokset:

Natiivi 1440p: 36 FPS
DLSS Quality: 75 FPS
FSR Quality: 73 FPS

DLSS Balanced menee jo turhan pehmeäksi ja FSR Balanced saa liikkuvat kohteet vähän epätarkoiksi ja paljastaa todellisen resoluution. Qualityllä ei ole oikeastaan väliä, kummalla pelaa. Kova duuni on varmasti ollut AMD:lla tehdä vastine DLSS:lle, mutta hyvään suuntaan mennään.


Eikö RT lighting ole juuri tärkein säteenseurannan asetus? Se muuttaa koko pelin valaistuksen täysin ja saa objekteille paljon paremman varjostuksen. RT:n jälkeen rasteroinnilla toteutettu valaistus tuntuu tasapaksulta ja mitäänsanomattomalta. Seuraavaksi tärkeimpänä pitäisin heijastuksia, mutta RTX 3070 ei jaksa 1440p-resoluutiolla enää +60FPS, ellei pudota DLSS:ää Balanced-tasolle. Myös monissa muissa grafiikka-asetuksissa on kohtia, joiden tiputtaminen high:lle tai jopa mediumille tuo lisää FPS:ää, mutta vaikutus ulkonäköön on olematon. Digital Foundryllä taisi olla hyvä ohjevideo, jonka mukaan itse säädin asetukset.

Sitten, kun Phantom Liberty julkaistaan ja toivottavasti myös tekoäly ja liikenne on korjattu hyvään kuntoon, niin täytyy ottaa uusi läpipeluu. Saa nähdä, onko silloin vielä saatavilla kohtuuhintaista RTX 4000 -sarjalaista, vai mennäänkö 3070:lla :think:

RT lighting ero on oikeasti ihan olematon jos et seuraile jotain roskapönttöjen alla olevia varjoja. Oikeastaan suurin ero taisi olla jossain kohdassa jossa oli juoma-automaatteja rivissä osoittaen aika lähelle jotain seinää joiden valo näkyi seinässä paremmin ja tämäkin efekti tuli kunnolla näkyviin vain yöllä. Kolmas ero jonka edes kunnolla huomasin oli että jossain parkkipaikan puomin alla ei ollut varjoa lainkaan päivällä ilman RT lighting. Jotain olemattomia eroja on sitten jossain neonkylttien valaistuksessa miten ne heijastaa seinään jossa ovat kiinni selvemmin. Totesin että kaikilla muilla RT efekteillä oli paljon suurempi merkitys esimerkiksi RT local shadows jolloin auton ajovalot tuottavat realistisia varjoja (RT local shadows on ja local shadow detail low tuntui toimivan ihan ok, jos shadow detailin kääntää off varjot katoavatr kokonaan ajovaloista).

Onhan itselläkin jotain asetuksia suoraan low:lla mm. Color precision joka ei tunnu kuin vievän yksittäisiä fps. Screen Space Reflection on myös muistaakseni low:lla koska RT reflections on päällä (kokonaan pois kääntäminen ei tuntunut vaikuttavan mitenkään mihinkään jos RT oli päällä).
 
Sitten, kun Phantom Liberty julkaistaan ja toivottavasti myös tekoäly ja liikenne on korjattu hyvään kuntoon, niin täytyy ottaa uusi läpipeluu.
Kuvittelisi että nytten pitäisi päästä pelin uuteen kukoistukseen kun ei ole edellinen sukupolvi enää rampauttamassa menoa ja CP77 nousee tuhkasta kuin Feeniksen lintu.
(ehkä poistuuneet ominaisuudet palaavat tuolloin.. Hope so)
 
RT lighting ero on oikeasti ihan olematon jos et seuraile jotain roskapönttöjen alla olevia varjoja. Oikeastaan suurin ero taisi olla jossain kohdassa jossa oli juoma-automaatteja rivissä osoittaen aika lähelle jotain seinää joiden valo näkyi seinässä paremmin ja tämäkin efekti tuli kunnolla näkyviin vain yöllä. Kolmas ero jonka edes kunnolla huomasin oli että jossain parkkipaikan puomin alla ei ollut varjoa lainkaan päivällä ilman RT lighting. Jotain olemattomia eroja on sitten jossain neonkylttien valaistuksessa miten ne heijastaa seinään jossa ovat kiinni selvemmin. Totesin että kaikilla muilla RT efekteillä oli paljon suurempi merkitys esimerkiksi RT local shadows jolloin auton ajovalot tuottavat realistisia varjoja (RT local shadows on ja local shadow detail low tuntui toimivan ihan ok, jos shadow detailin kääntää off varjot katoavatr kokonaan ajovaloista).

Onhan itselläkin jotain asetuksia suoraan low:lla mm. Color precision joka ei tunnu kuin vievän yksittäisiä fps. Screen Space Reflection on myös muistaakseni low:lla koska RT reflections on päällä (kokonaan pois kääntäminen ei tuntunut vaikuttavan mitenkään mihinkään jos RT oli päällä).
Jaa-a. Omat havainnot on ihan erilaisia, mutta varmaan pitkälti makuasioita. RT-valaistus tuo älyttömästi lisää realistista varjostusta ja välillä valoisat ja varjoisat alueet vaihtavat paikkaa. Esimerkiksi yksi tori talojen välissä koostui kahdesta alueesta, joista toinen oli varjoisa ja toinen valoisa. Kun löi säteenseurannan päälle, valoisa ja varjoisa paikka vaihtoivat kirjaimellisesti paikkaa. Auringonvalo käyttäytyy korkeiden talojen välissä välillä omituisesti ilman säteenseurannan apua. Ilman säteenseurantaa myöskään objektien, kuten autojen, ruokakojujen ja jopa siltojen alla ja takana ei ole kunnon syvää varjostusta tai varjot voivat puuttua kokonaan. Tuo ei omasta mielestäni ole mikään pieni ongelma. RT lighting sisältää myös RT ambient occlusionin, joka auttaa paljon. Lisäksi voi vielä mainita yöllä neon-kyltit, jotka eivät säteile värikkäitä valojaan ympäristöön, ellei säteenseuranta ole päällä.

Helpointa olisi, jos pystyisi vain lyömään kaikki RT-asetukset päälle. Se kuitenkin vaatii varmaan vähintään RTX 3080:n, jotta saa +60FPS DLSS Qualityllä ja 1440p-resoluutiolla.
 
RT lighting ero on oikeasti ihan olematon jos et seuraile jotain roskapönttöjen alla olevia varjoja. Oikeastaan suurin ero taisi olla jossain kohdassa jossa oli juoma-automaatteja rivissä osoittaen aika lähelle jotain seinää joiden valo näkyi seinässä paremmin ja tämäkin efekti tuli kunnolla näkyviin vain yöllä. Kolmas ero jonka edes kunnolla huomasin oli että jossain parkkipaikan puomin alla ei ollut varjoa lainkaan päivällä ilman RT lighting. Jotain olemattomia eroja on sitten jossain neonkylttien valaistuksessa miten ne heijastaa seinään jossa ovat kiinni selvemmin. Totesin että kaikilla muilla RT efekteillä oli paljon suurempi merkitys esimerkiksi RT local shadows jolloin auton ajovalot tuottavat realistisia varjoja (RT local shadows on ja local shadow detail low tuntui toimivan ihan ok, jos shadow detailin kääntää off varjot katoavatr kokonaan ajovaloista).

Onhan itselläkin jotain asetuksia suoraan low:lla mm. Color precision joka ei tunnu kuin vievän yksittäisiä fps. Screen Space Reflection on myös muistaakseni low:lla koska RT reflections on päällä (kokonaan pois kääntäminen ei tuntunut vaikuttavan mitenkään mihinkään jos RT oli päällä).

Jaa-a. Omat havainnot on ihan erilaisia, mutta varmaan pitkälti makuasioita. RT-valaistus tuo älyttömästi lisää realistista varjostusta ja välillä valoisat ja varjoisat alueet vaihtavat paikkaa. Esimerkiksi yksi tori talojen välissä koostui kahdesta alueesta, joista toinen oli varjoisa ja toinen valoisa. Kun löi säteenseurannan päälle, valoisa ja varjoisa paikka vaihtoivat kirjaimellisesti paikkaa. Auringonvalo käyttäytyy korkeiden talojen välissä välillä omituisesti ilman säteenseurannan apua. Ilman säteenseurantaa myöskään objektien, kuten autojen, ruokakojujen ja jopa siltojen alla ja takana ei ole kunnon syvää varjostusta tai varjot voivat puuttua kokonaan. Tuo ei omasta mielestäni ole mikään pieni ongelma. RT lighting sisältää myös RT ambient occlusionin, joka auttaa paljon. Lisäksi voi vielä mainita yöllä neon-kyltit, jotka eivät säteile värikkäitä valojaan ympäristöön, ellei säteenseuranta ole päällä.

Helpointa olisi, jos pystyisi vain lyömään kaikki RT-asetukset päälle. Se kuitenkin vaatii varmaan vähintään RTX 3080:n, jotta saa +60FPS DLSS Qualityllä ja 1440p-resoluutiolla.

Juu kyllä se tuo RT:llä toteutettu valaistus (Global illumination) on se isoin juttu. Muut asiat keskittyy pieniin yksityiskohtiin, kuten varjoihin tai heijastuksiin.
RT valaistus laskee nimenomaan kokonaisvaltaisesti ja realistisesti sen, mikä varjostuu/valaistuu, ja kuinka paljon. Lisäksi sen kautta tulee bounce lightit, eli seinistä/muista esineistä kimpavat valonsäteet, jotka taas valaisee/värjää muuta ympäristöä niillä kimmoinneilla säteillä.

Ilma RT:ä tuota valaistusta korjaillaa käsin asetettvilla probeilla, mutta ei niillä ikinä päästä tommosessa laajassa open world pelissä läheslään yhtä hyvään lopputulokseen, ja monesti esim. siltojen alla on liian valoisaa ja pienissä/hämärissä paikoissa objektit on epäluonnollisen kirkkaita yms.
 
Pelin sisäinen benchmark sanoo että 73fps average 4k DLSS quality moodilla kaikilla RT herkuilla (psycho). Taitaa mennä generaatio tai pari ennen kuin tätä peliä pelataan natiivilla 4k 120fps locked.

E: onkohan tämä muuttunut raskaammaksi? Muistelin että 3080:lla pyöri aika hyvin launchissa kun jätti nuo psycho RT hommelit pois. Tosin DLSS perf taisi silloin mennä. 4090 tarjoaisi 100fps+ jos antaisi DLSS olla performancella.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka teoriassa olette oikeassa että RT Global Illumination on se juttu niin itse koen että CP2077 käytännön ero on kuitenkin niin vähäinen feikattuun vs kuinka paljon se vie tehoja että jätän noi muut päälle heitän GI:n pois tässä tapauksessa.

Tuossa vertailua RT Lighting off-medium-psycho. Sanoisin että ei kannata koska off ja mediuminkin FPS hit on jotain 10fps
Joo tämä on aika worst case siinä mielessä että eroa on todella vähän paikkoja kyllä löytyy jossa ero on suurempi. Päivä kuvissa eroa on enemmän vaikka luulisi että mainostaulujen ym. valot vaikuttaisi lähistöllä. Kaiketi kyse on vaan siitä että niitä ei mallinneta vaan ainoastaan auringon valo.
photomode_11112022_150544.png

photomode_11112022_150559.png

photomode_11112022_150619.png

Sama paikka iltapäivällä
photomode_11112022_151957.png

photomode_11112022_152012.png

photomode_11112022_152031.png

Lisätään nyt vielä perään esimerkki jossa RT lighting lisää kokonaan uuden efektin tosin fps ero on 32 vs 48

photomode_11112022_155015.png

photomode_11112022_155034.png

{/SPOILER]
 
Viimeksi muokattu:
Pelin sisäinen benchmark sanoo että 73fps average 4k DLSS quality moodilla kaikilla RT herkuilla (psycho). Taitaa mennä generaatio tai pari ennen kuin tätä peliä pelataan natiivilla 4k 120fps locked.

E: onkohan tämä muuttunut raskaammaksi? Muistelin että 3080:lla pyöri aika hyvin launchissa kun jätti nuo psycho RT hommelit pois. Tosin DLSS perf taisi silloin mennä. 4090 tarjoaisi 100fps+ jos antaisi DLSS olla performancella.

Joo CPU tässä kanittaa myös RT päällä, joten silläkin saralla saa tulla aika paljon lisää single core tehoa, ennen kun saa 120FPS locked.

On kyllä raskaampi kun julkaisussa. Jossain pätsissä tuli parannusta varjoihin ja nykyään myös keinotekoisten valonlähteiden varjot on RT:n piirissä.
 
Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?
 
Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?
Onko DLSS päällä? Minkä tason ray tracing -asetukset? 3700X ei ole pullonkaula ennen kuin mennään oikeasti korkeisiin fps-lukemiin.
 
Itse päivitin 5600X->5800X3D ja peli tuntuu nyt huomattavasti sulavammalta. Pelaan 3840x1600 resoluutiolla ja näyttiksenä on RTX3080.
 
AIkalailla nämä Digital Foundryn suosittelemat asetukset.
Itselläni oli kovemmat asetukset kuin nuo, kun pelasin pelin julkaisun yhteydessä. 4K-resolla ja RTX 3090:lla yli 55 fps suurimman osan ajasta. Lieköhän peli muuttunut raskaammaksi :hmm:

Löytyi muuten hauska video pelistä :rofl:

 
Jos prossuna 5000 sarjan Ryzen tai 9900k Intel tai uudempi niin 4k resolla prossu ei tule olemaan pullonkaula 3000 sarjan Nvidialla RT päällä. Esim. oma 3900x ja 3060ti 1440p RT on täysin GPU rajoitteinen joten prossun päivityksellä ei juuri hyötyä saa.
 
Jos prossuna 5000 sarjan Ryzen tai 9900k Intel tai uudempi niin 4k resolla prossu ei tule olemaan pullonkaula 3000 sarjan Nvidialla RT päällä. Esim. oma 3900x ja 3060ti 1440p RT on täysin GPU rajoitteinen joten prossun päivityksellä ei juuri hyötyä saa.

on tuossa edelleen alueita, missä FPS droppaa alle 60:n tällä 5800X3D:lläkin, jos on RT päällä. Ja ei ole GPU pullonkaulana niissä tilanteissa. Esimekriksi se V:n asunnon viereinen tori on todella CPU raskas paikka ja se ei varmaan pyöri millään prossulla (Ehkä intelin 13900K:lla) yli 60:n, jos on RT käyössä.
 
on tuossa edelleen alueita, missä FPS droppaa alle 60:n tällä 5800X3D:lläkin, jos on RT päällä. Ja ei ole GPU pullonkaulana niissä tilanteissa. Esimekriksi se V:n asunnon viereinen tori on todella CPU raskas paikka ja se ei varmaan pyöri millään prossulla (Ehkä intelin 13900K:lla) yli 60:n, jos on RT käyössä.

Varmasti poikkeuksia aina löytyy. Pääsääntöisesti kuitenkin 4k RT ON, prossu ei ole pullonkaula.
 
Tulipahan vaihdettua koneeseen 3080Ti eikä vieläkään pääse kunnolla leikkimään 1440p RT:llä. Mitä asetuksia suositeltais että sai pysymään sielä 60 fps:n kieppeillä ja nättinä? Vai alkaako 3700X olla pullonkaula?

3700x jaksaa kyllä suurimmalti osin pitämään FPS:n 60:n yläpuolella RT:n kanssa, kun pistaa Traffic densityn mediumille. Vilkkaat keskusta-alueet aiheuttaa kyllä droppeja välillä alle 60:n. Tämä siis oma kokemus 3700x/3090 kombolla, mikä oli aiemmin käytössä.

3080Ti tosiaan vaatii 1440p resolla varmasti DLSS:n käyttöä, että 60 FPS pyörähtää esim ULTRA RT:llä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 830
Viestejä
4 629 306
Jäsenet
76 115
Uusin jäsen
falk3n

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom