Cyberpunk 2077

Mites porukka jotka tota hex edittiä kokeili, niin teittekö vanhojen ohjeiden mukaan vai näiden uusien?
Mitään hajua mitä eroa noilla on, mutta äsken kun rupesin tuota kattelemaan, niin alkuperäiset oli deletoitu ja tommosta tyrkyttivät "oikeampana".
 
Mites porukka jotka tota hex edittiä kokeili, niin teittekö vanhojen ohjeiden mukaan vai näiden uusien?
Mitään hajua mitä eroa noilla on, mutta äsken kun rupesin tuota kattelemaan, niin alkuperäiset oli deletoitu ja tommosta tyrkyttivät "oikeampana".
Näiden perusteella juuri tein ja pikaisen kokeilun perusteella Ryzen 3600 @ 4.1 + 6800XT combolla kaupungissa fps-dropit katosi about kokonaan. CPU usage nousi jostain 45-55% -> 70-80%
 
Nyt kun tätä on tullut muutama kymmenen tuntia pelailtua, niin en oikein jaksa valtavasti innostua. En tiedä painaako ikä vai mikä on vikana.
Pakolliset plussat ja miinukset:
+Melko vähän bugeja tullut vastaan ja nekin lähinnä grafiikka- ja fysiikkapuoleen liittyen. Yhdessä tapauksessa ovi ei auennut.
+Teknisesti onnistunut, vaikka itseäni ei kiinnosta autojen keräily ja Gigsien yms. grindaaminen.
+ Kuten Witcherissä, muutamassa sivutehtävissä on enemmän tunnelatausta kuin päätarinassa.
+ Kartta on hyvin toteutettu
- Tulee vahvasti mieleen Deus Ex, eikä mitenkään positiivisessa mielessä.
- Paljon kaikenlaista rakentelua ja näpertelyä, josta en jaksa innostua.
- Auton kontrollit
- Päätarina ei oikein tempaa mukaansa, enkä ole huomannut merkittäviä vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Yhteenveto: Ihan ok peli, mutta tuskin tulee toista kertaa pelattua läpi, enkä ole varma ostanko tulevia lisäosia.
 
Mites porukka jotka tota hex edittiä kokeili, niin teittekö vanhojen ohjeiden mukaan vai näiden uusien?
Mitään hajua mitä eroa noilla on, mutta äsken kun rupesin tuota kattelemaan, niin alkuperäiset oli deletoitu ja tommosta tyrkyttivät "oikeampana".
Eilen ohje oli tosiaan muuttaa 75->74 ja tänään sen on 75->EB. Yön aikana on muuttunut myös olettama siitä, että ongelma on johtunut Intelin kääntäjän oletusasetuksesta ja on keksitty, että kääntäjä onkin todennäköisesti GCC.

Lisätietoa täällä. Molemmat varmaankin toimivat AMD:lla, mutta EB on turvallisempi, jos joku sattuisi tekemään sen Intel-alustalla.
 
Jonkun verran visuaalisia bugeja tullut vastaan, muttei mitään peliä rikkovaa toistaiseksi. Paskin asia tässä on tuo puhelin ja ihan jatkuva spammi mitä siihen tulee, tuota olisivat voineet miettiä vähän enemmän. Ei saa viittä minuuttia olla rauhassa kun kaiken maailman apinat soittelee etsä viitsisitsä sivutehtävineen.
 
Tuon hex-muutoksen jälkeen 1600X:n kanssa säikeiden käyttö nousi silmissä! Nyt hakataan selvästi enemmän näyttistä vastaan.

E: Kolkutellaan 90% rajaa prossun käytössä. Ennennäkemätöntä tämän pelin kohdalla!
 
Jonkun verran visuaalisia bugeja tullut vastaan, muttei mitään peliä rikkovaa toistaiseksi. Paskin asia tässä on tuo puhelin ja ihan jatkuva spammi mitä siihen tulee, tuota olisivat voineet miettiä vähän enemmän. Ei saa viittä minuuttia olla rauhassa kun kaiken maailman apinat soittelee etsä viitsisitsä sivutehtävineen.

Joo kyllähän puhelimen käyttö on vähentynyt 2000-luvulla ;)
 
Että eihän CDPR pelit koskaan mitään "kevyitä" ole koskaan olleet sen aikaan kun peli ilmestyi varsinkaan vanhemille näytönohjaimille.

Tosin, tää peli ei ole niin raskas näyttikselle kuin alunperin luultiin, ellei mene kaikki herkut päällä. Prossu tässä on se suurin pullonkaula monelle. 1060 pitäisi jaksaa pyörittää peliä pelattavuuden rajoilla, mutta se prossu mikä luultavasti moisen kanssa on käytössä rajoittaa fps:n potentiaalisesti paljon alemmas.
 
Kolkutellaan 90% rajaa prossun käytössä. Ennennäkemätöntä tämän pelin kohdalla!
Hienoa, jos pyörii paremmin. Ihan lohdullista jos nyt ihan kaikki ei päädy serriin Cyberpunkin myötä.
Itseäni vaan huvittaa loppukaneetti, kun peli on ollut ulkona pari päivää :)
 
Ajattelin kokeilla miltä peli maistuu nyt kun on pari tuntia aikaa. Eilen latasi sen 60gb. Heitti erroria kun painoi PLAY:tä. Scanni päälle ja alkoi lataamaan 40gb lisää :beye:
Jatketaan kahvin juomista :kahvi:
 
En oikeen meinaa nähdä eroa kuvassa oli RT päällä tai ei... Missä sitä olisi paras testata? Resoluutiona 3840x1600 ja näyttiksenä RTX 3080.
 
38h peliä nyt takana ja päätehtävät tuli tehtyä aika nopeeta dialogit kyllä katsoin. Sivutehtävistä kans kaikki tärkeimmät tehty jo kokonaan panam,judy yms questlinet, jäljellä enään street fightit & kilpa-ajot & sitten nuota discover tehtäviä jäljellä mutta ei oo innostusta vetää niitä. Peli pyörii kyllä 3080 strixillä & 9900k:lla todella hyvi 1440p:llä ultralla ilma RT:tä kaupungissa +80fps ja ulkopuolella menee jopa 130 fps
 
En oikeen meinaa nähdä eroa kuvassa oli RT päällä tai ei... Missä sitä olisi paras testata? Resoluutiona 3840x1600 ja näyttiksenä RTX 3080.
Tähän liittyen TPU:lla on ihan pätevät vertailukuvat sliderien kanssa ja pudotusvalikoilla eri DLSS-preseteillä.


Edit: Pakko sanoa, että perkeleen hyvältähän tuo RT näyttää. Mutta noiden vertailukuvien perusteella ei ehkä ihan sen fps-dropin arvoiselta.
 
En oikeen meinaa nähdä eroa kuvassa oli RT päällä tai ei... Missä sitä olisi paras testata? Resoluutiona 3840x1600 ja näyttiksenä RTX 3080.
Tais olla pelkästään auringon ja kuun valo RT:nä tässä, eli niiden heijastuksista kannattaa eroja bongailla.
 
En ole kyllä missään pelissä nähnyt ennen 90% hetkellistä prosessorikäyttöä 3900X:llä, minkä tuo hexaeditointi sai aikaan. :thumbsup:

Nyt kun ulkona hidastelua niin gpu 99%, aiemmin oli cpu tukkona. Sujuvoitti paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä nousi CPU käyttö hex kikan jälkeen, mutta ei mitään vaikutusta tuntunut olevan FPS:ään. Muutenkin ainoa asetus millä tuntuu olevan vaikutusta on rt päälle/pois(ja tämäkin ehkä 10-15 luokkaa). 3080 ja sisätiloissa niukasti 50 päästään ilman rt, ulkona ehkä 30+. Vähän tämä toivottomalta tuntuu :).
 
Huomasin itselläni hassun ilmiön resurssienhallinta näyttää tosiaan CPU käyttöasteeksi jokaisella ytimellä 99-100%. (tämä siis toisella näytöltä katsottuna.

Latasin tuon Afterburnin ja sen overlay näyttää käyttöasteeksi CPU:lle 62-88%.

Resurssienhallinta ei osaa näyttää oikein, ei ainakaan näytönohjainta...
 
Itsellä nousi CPU käyttö hex kikan jälkeen, mutta ei mitään vaikutusta tuntunut olevan FPS:ään. Muutenkin ainoa asetus millä tuntuu olevan vaikutusta on rt päälle/pois(ja tämäkin ehkä 10-15 luokkaa). 3080 ja sisätiloissa niukasti 50 päästään ilman rt, ulkona ehkä 30+. Vähän tämä toivottomalta tuntuu :).
DLSS päälle tai resoa alas. Tai jos on joku 4/6-core intel ilman SMT:tä niin se vaihtoon.
 
Viimeksi muokattu:
Näiden perusteella juuri tein ja pikaisen kokeilun perusteella Ryzen 3600 @ 4.1 + 6800XT combolla kaupungissa fps-dropit katosi about kokonaan. CPU usage nousi jostain 45-55% -> 70-80%

Fps-vertailu olisi silti paikallaan. Redditiä lukemalla tuo korjaus ei ole välttämättä hyvä idea, jos prosessorissa on enemmän kuin yksi CCX. Suoritinkäyttö kyllä nousee, mutta ruudunpäivitys voi laskea latenssien lisääntymisen vuoksi.
 
3900X prosulla tuo muutos ei tuonut lisää fps(vastaan tulee toisessa päässä näytönohjain ja pelin asetukset), mutta ei droppaile enää niin alas. Myöskään ruutu ei tee jatkuvasti sellaista todella ärsyttävää stutterointia kun hiirtä liikuttaa, joskus, mutta ei niin pahasti. Ero oli heti huomattava kun laittoi pelin päälle, mutta ei tietenkään mikään peliäkorjaava ihmeparannus.
 
Viimeksi muokattu:
Fps-vertailu olisi silti paikallaan. Redditiä lukemalla tuo korjaus ei ole välttämättä hyvä idea, jos prosessorissa on enemmän kuin yksi CCX. Suoritinkäyttö kyllä nousee, mutta ruudunpäivitys voi laskea latenssien lisääntymisen vuoksi.
No en nyt tuon kummempaa vertailu viitsi tehdä. Kuten sanoin, niin nuo FPS-dropit tuntuvat kadonneen. Ei ole fps-countteria katsellessa huomannut että olisi alta 60 mennyt, kun ennen muutosta droppaili välillä pahimmillaan johonkin 45-50 pintaan. Selkeästi stutterointi pienentynyt. Nämä siis crowd = high. Mediumille kun tipautti ennen muutosta niin auttoi hieman myös.
 
DLSS päälle tai resoa alas. Tai jos on joku 4/6-core intel ilman SMT:tä niin se vaihtoon.

R7 2700x 2k näytöllä, tuntuu tosiaan ettei kirjaimellisesti millään asetuksella (paitsi rt) ole merkitystä eli DLSS eri asetuksillakaan ei muuta tilannetta. GPU käyttöaste näytti tosin olevan vain 50% luokkaa...
 
Itsellä nousi CPU käyttö hex kikan jälkeen, mutta ei mitään vaikutusta tuntunut olevan FPS:ään. Muutenkin ainoa asetus millä tuntuu olevan vaikutusta on rt päälle/pois(ja tämäkin ehkä 10-15 luokkaa). 3080 ja sisätiloissa niukasti 50 päästään ilman rt, ulkona ehkä 30+. Vähän tämä toivottomalta tuntuu :).
Kerrotko lopun kokoonpanon ja resoluution jolla pelaat? Entä onko DLSS päällä?


Vinkkinä kaikille että kannattaa ripperdoc:lla käydä laittamassa jalkoihin tuplahyppy modit niin pelistä tulee huomattavasti hauskempi ja lähes parkourmainen kun voi pomppia talojen katolta toiselle ja "kiivetä" seiniä ylös.
 
R7 2700x 2k näytöllä, tuntuu tosiaan ettei kirjaimellisesti millään asetuksella (paitsi rt) ole merkitystä eli DLSS eri asetuksillakaan ei muuta tilannetta. GPU käyttöaste näytti tosin olevan vain 50% luokkaa...
bugittaa jos gpu käyttöaste noin alhainen, mulla auttoi koneen uudelleen käynnistys.
 
Kerrotko lopun kokoonpanon ja resoluution jolla pelaat? Entä onko DLSS päällä?


Vinkkinä kaikille että kannattaa ripperdoc:lla käydä laittamassa jalkoihin tuplahyppy modit niin pelistä tulee huomattavasti hauskempi ja lähes parkourmainen kun voi pomppia talojen katolta toiselle ja "kiivetä" seiniä ylös.

3080, Ryzen 7 2700x, 2560x1440 näyttö, olen testannut sekä DLSS päällä että pois sekä eri DSLL asetuksilla. Low -> Ultra ei myöskään mitään muutosta fps:ään. Täytyy tuota GPU käyttöastetta tutkia, ei tosiaan cyberpunkissa ole kuin 50%.
 
Onko kukaan kokeillut tuota prossusäätöä R5 3600 kanssa? Täällä ei kyllä sinänsä ongelmia ja 3070 käyttöaste siellä 90-100% paikkeilla kun prossu pyörii siellä 50%.
1440p resoluutio. Mahtaako tuolla mitään saavuttaa tällä kokoonpanolla? Ihan heprealta kuulostaa koko tuo tekeminen, niin en viitsisi alkaa säätämään jos sillä mitään hyötyä ei saavuta.
 
Onko kukaan kokeillut tuota prossusäätöä R5 3600 kanssa? Täällä ei kyllä sinänsä ongelmia ja 3070 käyttöaste siellä 90-100% paikkeilla kun prossu pyörii siellä 50%.
1440p resoluutio. Mahtaako tuolla mitään saavuttaa tällä kokoonpanolla? Ihan heprealta kuulostaa koko tuo tekeminen, niin en viitsisi alkaa säätämään jos sillä mitään hyötyä ei saavuta.
Turhaa mitään on itse alkaa säätämään. Eiköhän tuohon tule korjauspatchit ensivuoden puolella.
 
Onko kukaan kokeillut tuota prossusäätöä R5 3600 kanssa? Täällä ei kyllä sinänsä ongelmia ja 3070 käyttöaste siellä 90-100% paikkeilla kun prossu pyörii siellä 50%.
1440p resoluutio. Mahtaako tuolla mitään saavuttaa tällä kokoonpanolla? Ihan heprealta kuulostaa koko tuo tekeminen, niin en viitsisi alkaa säätämään jos sillä mitään hyötyä ei saavuta.
Itellä 3600X:n kanssa iso vaikutus, fps dropit katos kameraa käännellessä mitkä oli tosi ärsyttäviä..
 
Nuo konsoliversiot on kyllä aika karmeassa jamassa tällä hetkellä. Xbox one version ruudunpäivitys laahaa usein alle 20fps ja pahimmillaan jopa 10... Siitä huolimatta että grafiikka on täyttä suttua. Tekstuurit lataa paikoitellen yli 5-10sek tai ei lataa ollenkaan.
Eikä perus PS4 versio taida paljon parempi olla, en tiedä miten kehtasivat edes myyntiin laittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kytkeekö se hexa editointi AVX:n päälle joka sitten tuo lisäkuormaa? Esim Prime95:ssa saa ryzenillä hyvät lämmöt kun laittaa ini-tiedostosta AVX:n päälle.

Mulla 3950x ja jossain 30-40÷ maastossa muistaakseni menee CPU cyberpunkissa(1080p, dlss balanced, rtx). Tasasta 60fps menee vsyncin kanssa.
Ehkä pitäs kans testata oisko tosta apua.

Redditissä porukka tuosta modauksesta kirjoitteli, että jos on yhden CCX:n prossu niim hyötyä tulee paremmin vs useamman CCX:n prossuisa lisää "turhaa" liikennettä niiden kesken.

Mutta jos sillä extra fps:ää saa niin mitäpä sillä on väliä mitä se tarkemmin tekee sitten

Tuossa lienee paras tekninen selitys aiheesta, ei ole mitään tekemistä AVX:n kanssa. Se 75 -> 74 muutos vaihtaa tuon hypyn "jump if not equal" -> "jump if equal" muotoon, ja taas EB vaihtaa tuon hypyn aina tapahtumaan.

EB muutoksen etuna on se että tuo muutos tulee voimaan kaikilla prossuilla, ja jos joku säätää tyhmää ja tekee tuon muutoksen "väärällä" prossulla niin silloin siihen ei mene päälle se oletusasetus joka ei käytä kaikkia(?) coreja, näin siis kävisi jos käyttää 74 arvoa tuossa tilanteessa.

AMD:n vehkeillä ei ole mitään eroa nopeuden kannalta käyttääkö sitä 74 vai EB.

Spoileri tägissä kuinka tuo näkyy IDA:ssa patchattynä ja ilman pätchiä.
ida.PNG
 

Tuossa lienee paras tekninen selitys aiheesta, ei ole mitään tekemistä AVX:n kanssa. Se 75 -> 74 muutos vaihtaa tuon hypyn "jump if not equal" -> "jump if equal" muotoon, ja taas EB vaihtaa tuon hypyn aina tapahtumaan.

EB muutoksen etuna on se että tuo muutos tulee voimaan kaikilla prossuilla, ja jos joku säätää tyhmää ja tekee tuon muutoksen "väärällä" prossulla niin silloin siihen ei mene päälle se oletusasetus joka ei käytä kaikkia(?) coreja, näin siis kävisi jos käyttää 74 arvoa tuossa tilanteessa.

AMD:n vehkeillä ei ole mitään eroa nopeuden kannalta käyttääkö sitä 74 vai EB.

Spoileri tägissä kuinka tuo näkyy IDA:ssa patchattynä ja ilman pätchiä.
Onkohan tuolla kikalla mitään vaikutusta FX sarjan prossuihin tässä pelissä?
 
@zxcv mutta mitähän tuo lopulta sitten estää ei-intel prossuista?
Tuo muutos mielestäni vaikuttaa vaan siihen kuinka montaa threadia prossu sanoo suorittavansa, ja sen perusteella sitten peli käyttää useampaa säiettä.
Onkohan tuolla kikalla mitään vaikutusta FX sarjan prossuihin tässä pelissä?
Toivottavasti kukaan ei yritä käyttää FX sarjaa tuossa pelissä :D En ole varma, mutta mielestäni FX sarjalla tuo yrittäisi sitten käyttää just 8 threadia vaikka ne paskat ovatkin oikeasti enemmän 4 core versioita (ymmärtääkseni). Mutta tuskin siis mitään hyvää nopeuden kannalta.
EDIT: nyt kun tuli luettua tuota linkkaamaani postausta tarkemmin niin taitaisi olla että FX sarja yrittäisi oletuksena jo käyttää 8 threadia vaikka ehkä neljä threadia voisi olla parempi vaihtoehto, arvaus kylläkin. En ole mikään x86 ammattilainen mut väittäisin ehkä että FX sarjalla noilla 75 -> 74 tai 75 -> EB muutoksilla ei olisi mitään merkitystä kun kuitenkin ne yrittäisi käyttää 8 threadia. Ja noiden kanssa se muutos pitäisi tehdä eri paikassa
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tuolla kikalla mitään vaikutusta FX sarjan prossuihin tässä pelissä?
Ei varmaankaan, kun niin vanhoilla prossuilla ei pitäisi pelata tällaista :D olen kuitenkin mielelläni tässä väärässä ja peli pyörii hienosti :thumbsup: Toivottavasti joku kertoo tuloksia jollakin vastaavalla tuotteella
 
Tää peli alkoi jotenkin liian kovalla rytinällä ja sen lisäksi graafiikka, taistelu ja jopa valikot on jotenkin niin sekavan suttusia, että jotenkin tuli olo et ihan liikaa kaikkea heti alkuun. Jopa nuo HUD elementit on tuollaisia epätarkkoja.
 
En oikein ymmärrä ulinaa bugeista. Nyt 10 tuntia peliä takana ja ainoastaan pari tullut vastaan. Monessa muussa pelissä on ollut huomattavasti enemmän julkaisun aikoihin.

Peli pyörii siinä 60-80 fps 3440x1440 melkein kaikki asetukset maksimissa. Watch dog legion ei mielestäni pyörinyt yhtä sulavasti, vaikka samoissa fps lukemissa mentiin.
 
Itse en kyllä ymmärrä mussutusta tästä pelistä itse sain ainakin juuri sellaisen pelin kun toivoin eli Deus Ex ja Skyrimin yhdistelmän. Jokaisen tehtävän voi tehdä miten haluaa hiippailemalla, taktisesti kameroita hakkeroimalla tai sitten aseet ulvoen silmille tappaen kaiken mikä liikkuu voi myös pelaa jotain siltä väliltä. Voi pelata myös täysin meleenä, koska hakkerointien avulla on helppo päästä iholle kiinni voi sammuttaa vihollisen silmät voi hakkeroinnilla pakottaa vihollisen vuoksemaan suoraan miekkaasi sen sijaan, että vihollinen jää piiloon kykkimään. Muutenkin melee aseet tekee niin vitusti pataa ja iskut stunnaa vihollista, että ne on aika hyviä. Melee ei mitenkään jää jälkeen pelkästä räiskimisestä. Hahmon voi kehittää miten haluaa. Pää tarina on ihan ykkösluokkanen parempi kuin Skyrimissa.

Pelissä on myös kaikkia hauskoja minipelejä, autolla ajelua, nyrkkitappeluita, brain dancea ja muuta. Vaikka ne eivät ihan täydellisiä ole niin yksikään minipeli ei ole ärsyttäväkään. Craftaaminen on hyvin suoraviivaista ja materiaaleja on rajatusti eikä homma mene ihan naurettavaksi kuten Witcher 3 jossa erilaisia materiaaleja on sadoittain ja aina on joku lepakon persekarva aine lopussa kun pitäisi uutta panssaria rakentaa. Paljon suoraviivaisempaa craftaaminen tässä CB 2077 on kun esim Witcher 3 tai Skyrimissa oli. Suoraan inventoryssä voi tehdä kaikki temput taistelun ulkopuolella.

Ainoo mikä tästä ehkä puuttuu Skyrimiin verrattuna, että samanlaista maailman tutkimis meininkiä tässä ei ole, mutta eipä se haittaa kun moni muu juttu on tehty paremmin.
 
Hakkerointi on ainakin omasta mielestä se osa alue jolla peli alisuoriutuu. Minipelejä on vain yksi ja vihollisten hakkerointi tuntuu hieman turhalta koska on monesti helpompi suoraan pistää head-shotilla maihin tai hiippailla ohi.
 
Testasin hexa editointia 3950x:n kanssa
Editoitu:
katso liitettä 503011

alkuperäinen:
katso liitettä 503012

Alkuperäisenä ei juurikaan SMT:tä käytä, edioituna kuormittaa cpu:ta enemmän.
FPS parannusta ei ihan suoraan tuosta nyt huomannut, jos jotainkin niin <5fps parannuksesta puhutaan. Täytyy testata jossain torilla kävellä edes takas että saisi samanlaiset
suoritukset molemmille exe:lle.
Joo eiköhän tuossa tule vastaan enginen rajoitukset, ja myös että data liikkuu kahden CCD:n välillä?

Yllättävän kovia käyttöasteita kyllä 32 threadin kanssa pelin puolelta riippumatta nopeutuiko mitään.
 
Puhelimeen vastailusta ja random soittajista tulee vähän sellainen fiilis ettei jaksettu tehdä sivuhahmoille ja sidequesteille oikeita lokaatioita vaan ajateltiin että säästetään ja tehtävät vain tiputellaan puheiluina ja tekstiviesteinä. Ei tuo itseäni kuitenkaan juuri ärsytä.

Hakkerointi tosiaan myös tuntuu väkisillä väännetyltä. ”Hei pakko saada tähän nyt tällainen mukaan ennen julkaisua että on jokin vaihtoehto tappamiselle.”

Huvittaa myös joidenkin arvostelijoiden puheet siitä että peli olisi hidas-tempoinen ja ei-shootteri vaikka kyllähän tämä on täysin rakennettu tappamisen ja ammuskelun ympärille.
 
Alku pelissä on kyllä todella sekava, peli lähti kunnolla käyntiin vasta Hotellitehtävästä eteenpäin, sen jälkeen tähän tuli joku tolkkukin, hieno fiilis kyllä vedellä yöllä prätkällä pitkin nc katuja ja nauttia maisemista. :love2:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 870
Viestejä
4 925 374
Jäsenet
79 260
Uusin jäsen
Natalia

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom