Ne voikin muistaa varmaan mitä witcher 2 oli raskaudeltaan vuonna 2012 kun itse en tiedä sen aikaisia näytönohjaia mutta tiedän suunilleen mitä Witcher 3 vaati että sai solid 60fps high settins:
Vuoden 2013 780ti joka oli hinnaltaan aikanaan 700€ näytönohjain tai sitten 970 vuonna 2014 joka oli 400€ ollen allen vuoden vanhaa GPU pelinjulkaisusta tai sitten taas ultralla 980ti korttia joka maksoi sen 700€ pelin ilmestymisvuonna.
Että eihän CDPR pelit koskaan mitään "kevyitä" ole koskaan olleet sen aikaan kun peli ilmestyi varsinkaan vanhemille näytönohjaimille.
Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Ja witcher 3 GPU requiments oli tosiaan GTX770 jolla sai sanoa hyvästit FHD resolla ja 60fps tavoitteelle vs kuten tämän pelin kohdalla on GTX 1060.
Silloin Ps4 tarjosi suunilleen 25-30fps 1080p medium high asetuksila ja nyt ps4 taitaa olla low joka suhteessa paitsi tekstuuri medium ja 15-30 haitarilla. ja GTX1060 tarjoo noin high asetukset ja "vakaan" 30fps elämyksen.
Päivitysten kautta CDPR kyllä venytti base konsolien rajoja sinne aikalailla vakaaseen 30fps mutta onnistuuko tämän pelin kohdalla? Epäilen ellei sitten grafiikassa oteta takapakkia.
Ymmärän kyllä CDPR haluna julkaista tämä peli myös tänä vuonna ps4:lle ja X0:lle koska laitekannat ja isot myynnit mutta olisko sittenkin pitänyt odottaa vuosi ja kehittää peliä ja optimoia peliä vain uusille konsoloille ja PC:lle?
Jos tämä peli olisi julkaistu tänä vuonna vain PC:lle ja uusille konsoleille, olisi potentiaalinen asiakaskunta hävinut koska uusia GPU ei ole saatavilla ja eikä uusia konsoleita+Joulumarkkinat.
asta kuutisen tuntia pelannut ja ei ole mitään isoja bugeja tullut vastaan.
Nämä tunnit taitaa olla juuri niitä kun mennään tarinan voimalla eteenpäin ja jotain random sivutehtäviä kun pelimaailma kunnolla aukeaa niin siellä tulee ne puutteet esille tai ainakin minulle tuli.
Tämä on varmasti 9/10 peli jos vain juoksee päätarinan ja mielenkiintoisemmat sivutehtävät 20h ajassa läpi mutta kun alkaa oikeasti työntää nokkansa syvemälle pelimaailmaan niin noi asiat huomaa jos niitä vaatii.
Jos niitä ei vaadi, se on hyvä ja pelimaailma on oikeasti uniikki siinä mielessä että jokainen kulma tuntuu olevan erilainen mutta ongelma on vain se että NPC hahmot eivät käyttäydy kuten 2020 odottaisi. Joku kiinittää huomiota ja joku ei.
Mä olen vasta tehnyt ACT2 ekan tehtävän ja nyt ollen tehnyt 10h pelkkiä sivutehtäviä tai muita hömpötyksiä ja silloin tällöin CDPR paras osaaminen nousee esille elikkä helvatin laadukkaat sivutehtävät.
Tapaus Barry joka asuu V vieressä, mikä ihmiskohtalo.
Edit:
@Raxama mä olen saanut sen kuvan että voit suorittaa tuon tehtävän erilailla jos haluat mutta loppujen lopuksi jatkon kannalta sillä ei ole merkitystä jos on millään ennen act 2 tehtäviä?